Any and all translations of the English-language version of this document, or any wording herein, are not binding in any way, are subject to change as our services evolve over time and are provided solely for the convenience of users. Last updated: August 31, 2022
Sådan fungerer websitet
1. Hvad er kriterierne for at blive registreret på Tripadvisor?
For at blive registreret på Tripadvisor skal overnatningssteder opfylde alle følgende kriterier:
- Skal være åben for offentligheden
- Skal have et officielt navn
- Skal have officiel adresse på ét permanent sted
- Skal have åbent i mindst 12 sammenhængende uger i løbet af året på ét permanent sted
- Skal have flere værelser/enheder
- Skal have kapacitet til mere end én gæst/ét selskab af gæster ad gangen
- Må ikke kræve, at gæster overnatter mere end syv nætter
- Skal være åben i øjeblikket eller tage imod bookinger til en fremtidig åbningsdato
For at blive registreret i hotelkategorien skal et overnatningssted også opfylde alle følgende kriterier eller have en officiel virksomhedslicens udstedt af en lokal myndighed eller turismeorganisation, der bekræfter, at overnatningsstedet er klassificeret som hotel som defineret af lokale myndigheder
- Der er en reception, som er åben og bemandet døgnet rundt, alle ugens dage
- Indtjekningstider kan have et starttidspunkt, men bør ikke har et decideret sluttidspunkt
- Daglig rengøring inkluderet i værelsesprisen
- Privat badeværelse til hver enhed
- Må ikke kræve, at gæster overnatter mere end tre nætter
I et begrænset antal udvalgte lande vises nogle særligt udvalgte overnatningssteder under Hoteller. Disse overnatningssteder er blevet udvalgt af redaktionen og kan ikke tilføjes efter anmodning. På nuværende tidspunkt omfatter disse onsen-hoteller, onsen ryokan-hoteller og ryokan-hoteller – alle i Japan.
For at blive registreret i kategorien for B&B'er og kroer skal et overnatningssted også opfylde alle følgende kriterier eller have en officiel virksomhedslicens udstedt af en lokal myndighed eller turismeorganisation, der bekræfter, at overnatningsstedet er klassificeret som B&B, kro eller pensionat som defineret af lokale myndigheder:
- Daglig ledelse på stedet
- Daglig rengøring inkluderet i værelsesprisen
- Må ikke kræve, at gæster overnatter mere end tre nætter
Vi kan i visse tilfælde på individuel basis tillade B&B'er, der kun har ét værelse. For at være kvalificeret skal overnatningsstedet have en lokal licens til at drive en B&B, og det skal være registreret hos lokale turistorganisationer.
For at blive registreret i kategorien Specialiserede overnatningssteder skal et overnatningssted overholde vores retningslinjer for registrering af overnatningssteder. Overnatningssteder, der tilbyder delte værelser (i stil med sovesale), opfattes som vandrerhjem og vil blive registreret under Specialiserede overnatningssteder.
Du kan få flere oplysninger i retningslinjerne for registrering af overnatningssteder.
For at blive registreret på Tripadvisor skal restauranter opfylde alle følgende kriterier:
- Skal servere tilberedt mad
- Skal være åben for offentligheden – må ikke kræve medlemskab
- Skal have regelmæssige åbningstider
- Skal have åbent i mindst 12 sammenhængende uger i løbet af året
- Skal opretholde en permanent placering i én by, men kan levere til flere byer.
- Skal have en fast placering og en permanent adresse (madvogne kan registreres, så længe deres åbningstider og beliggenhed offentliggøres online. Anmodninger skal indeholde et gyldigt website med henblik på bekræftelse.)
Du kan få flere oplysninger i retningslinjerne for registrering af restauranter.
For at blive registreret på Tripadvisor skal flyselskaber opfylde følgende kriterier:
- Skal betjene en ruteservice under deres eget brand
- Skal offentliggøre priser eller flyafgange til den almene offentlighed
- Skal betjene en service, der transporterer passagerer fra ét sted til et andet
- Have været kommercielt aktivt i mindst 60 dage
Du kan få flere oplysninger i retningslinjerne for registrering af flyselskaber.
For at blive registreret på Tripadvisor skal aktiviteter opfylde følgende kriterier.
Permanente seværdigheder:
- Skal være af interesse for turister
- Skal være familievenlig
- Skal overholde vores politik for dyrevelfærd
- Skal have et officielt navn og en permanent adresse
- Skal være åben og tilgængelig for offentligheden på regelmæssig, fastsat basis
- Skal have åbent i mindst 12 sammenhængende uger i løbet af året (Undtagelse: Forestillinger skal drives på ét sted i mindst 24 sammenhængende uger i løbet af året)
- Skal være åben i øjeblikket eller tage imod bookinger til en fremtidig åbningsdato
Rundture, krydstogter og kurser:
- Skal være af interesse for turister
- Skal være familievenlig
- Skal overholde vores politik for dyrevelfærd
- Skal have et officielt navn og offentliggjort telefonnummer eller e-mail
- Skal være et firma, der arrangerer rundture – ikke blot en individuel rundtur
- Skal have åbent i mindst 12 sammenhængende uger i løbet af året
- Skal have et officielt website, der viser et eksempel på en turplan, som angiver:
- rundturens varighed
- beskrivelse af, hvad der er inkluderet i rundturen
- navnet på den by, hvor rundturen starter
Du kan få flere oplysninger i retningslinjerne for registrering af aktiviteter.
Der er ingen specifikke registreringskriterier for ferieboliger på Tripadvisor.
Hoteller, restauranter og flyselskaber registreres gratis, og når først de er registreret på websitet, afmeldes virksomhederne ikke, så længe de holder åbent. Se vores politik for virksomheder, der lukker eller skifter adresse, her.
Vartegn, turistattraktioner og turarrangører registreres gratis, uanset handelsforhold. Rundture og aktiviteter kan kun bookes på Tripadvisor, hvis leverandørerne af sådanne ture og aktiviteter indgår aftale med et af Tripadvisors tilknyttede selskaber om at gøre deres produkter tilgængelige for bookinger eller reservationer via Tripadvisor-websitet, eller hvis registreringen vises som en del af en kommerciel licensaftale med en tredjepartsvirksomhed.
Ferieboliger registreres kun, hvis ejeren/bestyreren indgår aftale med et af Tripadvisors tilknyttede selskaber som annoncør, eller hvis registreringen vises som en del af en kommerciel licensaftale med en tredjepartsvirksomhed.
De viste resultater dækker ikke nødvendigvis alle tilbud, der kan være tilgængelige, hverken på internettet eller andetsteds.
2. Hvad er vores politik og kriterier for placering på ranglisten?
Hoteller og restauranter er i øjeblikket placeret på ranglisten på følgende måder:
- “Placering i popularitetsindekset&rdquo eller “Højeste vurdering&rdquo: rangerer de mest populære hoteller eller restauranter, alt efter tilfældet, baseret på brugerinput på Tripadvisor. Resultaterne placeres på ranglisten på grundlag af “popularitetsindekset”, der er baseret på kvaliteten, offentliggørelsestidspunktet og mængden af anmeldelser, som en virksomhed modtager fra brugerne.
Når restauranter filtreres efter underkategori (f.eks. køkkentype, aftensmad, lokalt køkken osv.), placeres de på ranglisten i denne underkategori i henhold til popularitetsindekset. Dette er det samme for underkategorien &ldquomulighed for at reservere bord&rdquo og/eller “bord med særtilbud”.
- “Værdi for pengene” er standardsorteringsrækkefølgen for hoteller og placerer disse virksomheder på ranglisten ved hjælp af eksklusive Tripadvisor-data, herunder bekræftet kapacitet fra vores partnere, bookingpopularitet som indberettet til os af vores partnere, vurderinger fra rejsende, priser, placering og personlige brugerpræferencer.
- “Pris (lav til høj)”: rangerer virksomhederne i henhold til de laveste priser, der tilbydes gennem vores partnere på dine valgte datoer på tidspunktet for din søgning.
- “Afstand fra bymidten”: viser først de virksomheder, der er tættest på den relevante bymidte og har bekræftet kapacitet fra vores partnere på dine datoer.
- “Fremhævet”: rangerer overnatningssteder under hensyntagen til den kompensation, som disse overnatningssteder og/eller bookingwebsites har betalt til os. Visningen anvender også eksklusive Tripadvisor-data, herunder vurderinger fra rejsende, bekræftet kapacitet fra vores partnere, priser, bookingpopularitet, placering og personlige brugerpræferencer.
Sider med hoteller kan også indeholde yderligere valg af andre turistattraktioner, leverandører eller deres produkter. En række forskellige faktorer er afgørende for disse valg, og titlen er som regel vejledende for dette. Indtægter, der udbetales til virksomheder i Tripadvisor-gruppen, kan også være en faktor. De ingredienser, der ligger til grund for disse valg, opsummeres nedenfor. De valg, der er påvirket af indtægter, er fremhævet.
“Populært i nærheden” | Beliggenhed i nærheden af hotellet øverst på siden, kapacitet hos vores partnere, brugeranmeldelser |
“Lignende sponsorerede ejendomme” | Betalinger til Tripadvisor fra de anførte ejendomme samt vurderinger fra brugeranmeldelser, placering, kapacitet, prisdata, bookingpopularitet hos vores partnere |
“De mest bookede ejendomme” | Vurderinger fra brugeranmeldelser, placering, kapacitet, prisdata, bookingpopularitet hos vores partnere |
“Sammenlign flere populære hoteller” | Placering, kapacitet, prisdata, bookingpopularitet hos vores partnere og anmeldelser |
“I nærheden” | Placering, kapacitet, prisdata, bookingpopularitet hos vores partnere og anmeldelser |
“Ferieboliger” | Ferieboliger, der er annonceret på Tripadvisor-websitet, rangeret ud fra anmeldelsesdata, pris og kapacitet for brugerens valgte datoer. |
Aktiviteter er i øjeblikket placeret på ranglisten på følgende måder:
- “Favoritter blandt rejsende”: Rundture, aktiviteter og oplevelser, der kan bookes på Tripadvisor, rangeret ud fra Tripadvisors indtægter på disse bookinger samt antallet af sidevisninger fra Tripadvisors brugere samt mængden og kvaliteten af anmeldelser.
- “Placering i popularitetsindekset” rangerer turistattraktioner og/eller turarrangører på Tripadvisor baseret på anmeldelser fra rejsende i overensstemmelse med popularitetsindekset ved hjælp af samme metode som angivet ovenfor.
- “Book online”: rangerer turistattraktioner eller turarrangører på Tripadvisor – virksomheder, der tilbyder mindst én tur eller aktivitet, som kan bookes på Tripadvisor, promoveres.
- “Pris”: rangerer rundture, aktiviteter og oplevelser, der kan bookes på Tripadvisor, baseret på priser fra vores partnere.
- “Varighed”: rangerer rundture, aktiviteter og oplevelser, der kan bookes på Tripadvisor, baseret på deres varighed.
Sider med aktiviteter kan også indeholde yderligere valg af andre turistattraktioner, leverandører eller deres produkter. En række forskellige faktorer er afgørende for disse valg, og titlen er som regel vejledende for dette. Indtægter til virksomheder i Tripadvisor-gruppen kan også være en faktor. De ingredienser, der ligger til grund for disse valg, opsummeres nedenfor. De valg, der er påvirket af indtægter, er fremhævet.
“De mest populære seværdigheder” | Seværdigheders placering på ranglisten påvirkes af indtægter, vurderinger, antal anmeldelser. Produkter, der udvælges til hver enkelt seværdighed, påvirkes af produktbookinger, anmeldelser og vurderinger og evalueres af Tripadvisor-teamet |
“Gennemse efter kategori”/“Populære aktiviteter” | Bookinger, sidevisninger, vurderinger, klik |
“Ture i” | Bookinger, vurderinger, antal anmeldelser, kategori, tilknyttede turistattraktioner |
“Anbefales til dig” | Brugerhistorik (tidligere viste produkter og turistattraktioner) |
Kategoribaserede valg | Samme som sortering efter Favoritter blandt rejsende som beskrevet ovenfor |
“Oplevelser, du ikke må gå glip af” | Sortering som Favoritter blandt rejsende, men med yderligere filtrering ved hjælp af kapacitets- og prisdata |
“Anbefalede oplevelser” | Kapacitet, bookinger, sidevisninger |
“Lignende oplevelser” | Bookinger, vurderinger, antal anmeldelser, kategori, tilknyttede turistattraktioner |
“Anbefalet” | Indtægter, bookinger, sidevisninger, navn på turistattraktion, produktnavn, antal anmeldelser, vurderinger, tilknyttede produkter/turistattraktioner |
“De bedste måder at opleve X på” | Vurderinger, antal anmeldelser, bookinger, geografisk afstand, indtægter, data om relevante turistattraktioner, titel, beskrivelse |
“Sådan kan du opleve” | Indtægter, vurderinger, antal anmeldelser |
“Køb billetter og ture” | Bookinger, sidevisninger, vurderinger, klik |
“Køb sammen med” | Bookinger, kategori, geoplacering, pris, antal anmeldelser, vurderinger, varighed, tilknyttede turistattraktioner |
“Lignende oplevelser” | Kapacitet, bookinger, sidevisninger |
“Du kan muligvis også være interesseret i” | Bookinger, vurderinger, antal anmeldelser, kategori, tilknyttede turistattraktioner |
“Rejsende kiggede også på” | Sidevisninger |
“Køb sammen med” | Bookinger, kategori, placering, pris, antal anmeldelser, vurderinger, varighed, data om turistattraktioner |
“Vist for nylig” | Brugeradfærd (seneste visninger) |
“De mest populære seværdigheder i [location]” | Indtægter, vurderinger, antal anmeldelser |
“Køb sammen med” | Bookinger, kategori, placering, pris, antal anmeldelser, vurderinger, varighed, relevante turistattraktioner |
“Billetter til seværdigheder” | Indtægter, vurderinger, antal anmeldelser, placering |
“Halvdagsture” | Indtægter, vurderinger, antal anmeldelser, placering |
“Køb billetter og ture” | Bookinger, sidevisninger, vurderinger, klik, placering |
“Byture” | Indtægter, vurderinger, antal anmeldelser, placering |
“Kulturelle ture” | Indtægter, vurderinger, antal anmeldelser, placering |
“[Placering] er fantastisk, når det kommer til” | Bookinger af seværdighed, sidevisninger, anmeldelser, data om turistattraktioner, brugerens svar på spørgsmål |
“Det essentielle i [placering]” – Oplev | Sammensat af Tripadvisor-personale |
“Det essentielle [placering]” – Overnat | Sammensat af Tripadvisor-personale |
“Det essentielle [placering]” – Spis | Sammensat af Tripadvisor-personale |
Ferieboliger er i øjeblikket placeret på ranglisten på følgende måder:
- ““Tripadvisor-sortering” er standardsorteringsrækkefølgen og rangerer registreringer af ferieboliger baseret på følgende faktorer (her præsenteret i rækkefølge fra MINDST vigtige til MEST vigtige): ejendommens overordnede vurdering fra rejsende, antal gange registreringen er vist, og Tripadvisor-virksomheders indtægter fra bookinger, der er foretaget via vores websites. Ved alle andre sorteringsrækkefølger, med undtagelse af Vurderinger fra rejsende, benyttes Tripadvisor-sortering også i tilfælde af &ldquouafgjort&rdquo for at bestemme rækkefølgen, når der er to eller flere ejendomme med de samme egenskaber.
- ““Pris (lav til høj/høj til lav)”: rangerer ejendomme baseret på pris på de datoer, der søges efter.
- ““Soveværelser (flest til mindst/mindst til flest)”: rangerer ejendomme baseret på antallet af soveværelser, i den valgte rækkefølge.
- ““Antal anmeldelser”: rangerer ejendomme baseret på antallet af anmeldelser for ejendommen.
Flyrejser er i øjeblikket placeret på ranglisten på følgende måder:
- ““Pris”: rangerer resultaterne i henhold til de priser, der i øjeblikket udbydes af vores partnere.
- ““Varighed”: rangerer resultaterne i henhold til den anslåede samlede flyvetid fra afgang til ankomst.
- ““Værdi for pengene”: rangerer ud fra den bedste kombination af pris, rejsevarighed og nogle gange ting som ekstra gebyrer.
- “Tidligste/seneste ankomst-/afgangstid for afrejse/hjemrejse: disse muligheder vises efter forskellige aspekter af de tilgængelige flytider.
Søg: Tripadvisors interne søgefunktion viser resultater, der er relevante for din tekstforespørgsel. For at give dig de mest nyttige oplysninger kigger søgealgoritmer på mange faktorer og signaler, herunder ord fra din forespørgsel, anmeldelser, boblevurdering, antal sidevisninger og din placering. Forskellige resultattyper kan have forskellige faktorer, der er relevante for dem, men tekstforespørgslen anvendes til at placere alle resultater på ranglisten på søgesiden. Udover forespørgslen bruges følgende faktorer til at sortere søgeresultaterne, afhængigt af typen af Tripadvisor-indhold, der opdages af søgningen:
- Antal følgere/følger, bekræftet medlemsflag – for medlemsprofiler
- Anmeldelser, boblevurdering, antal sidevisninger, afstand fra dig, åben/lukket tilstand – for hoteller, restauranter, aktiviteter, ferieboliger.
- Antal sidevisninger – for geografiske placeringer
- Dato (hvor nyt indholdet er) – for forumindlæg
3. Intet ejerskab af registrerede virksomheder
Tripadvisor ejer ikke nogen af de virksomheder, der er registreret på websitet.
Se listen over websites, der administreres og drives af Tripadvisor og/eller tilknyttede selskaber, her.
4. Compensation
Undtagen hvor det er beskrevet ovenfor, er virksomheder i rejse-, hotel- og restaurationsbranchen gratis registreret på Tripadvisor.
Hvis der tilbydes pristilbud for hoteller, kan placeringen af pristilbud på ranglisten delvist afhænge af den pris, der betales af tilknyttede selskaber, som deltager i vores auktionssystem med pris pr. klik.
Leverandører af rundture, aktiviteter og oplevelser kan registreres gratis på Tripadvisor. Hvis de ønsker, at en rundtur, aktivitet eller oplevelse skal kunne bookes gennem Tripadvisor eller tilknyttede selskaber, skal de indgå en aftale med et af Tripadvisors tilknyttede selskaber, hvorefter leverandørerne betales for bookinger, der er foretaget via vores platforme.
Nogle ejere/bestyrere af ferieboliger reklamerer via Tripadvisors tilknyttede selskaber på basis af abonnementer med fast pris, og andre betaler for potentielle kunder, der genereres via deres Tripadvisor-registreringer. Nogle registreringer kan blive vist på Tripadvisor som følge af licensaftaler med tredjepartsvirksomheder, der kan opkræve et gebyr for at henvise interesserede brugere til deres websites for at foretage bookinger. De fleste annoncører registrerer dog deres ejendomme gratis og betaler en provision, når bookinger muliggøres af onlineplatformene, der tilbydes af ferieboligselskaberne i vores virksomhedsgruppe.
Flyselskaber er gratis registreret på Tripadvisor. Tripadvisor accepterer ikke nogen kompensation, der kan påvirke placeringen af flyrejser på ranglisten i forbindelse med en given brugersøgning, som beskrevet ovenfor.
5. Handelsforbindelser
Partnere kan indgå i en række forskellige former for direkte handelsforbindelse med Tripadvisor, hvis de ønsker det, særligt for at kunne bookes online. Handelsforbindelser, som partnere kan have med Tripadvisor, kan påvirke visse placeringsmetoder, som beskrevet ovenfor. De har dog ingen indflydelse på Tripadvisors “popularitetsindeks”.
Selvom sponsorerede placeringer kan blive vist i og omkring en liste med resultater, kan partnere ikke købe sig vej til en bestemt placering i nogen af de sorteringsmetoder, der er beskrevet ovenfor. Disse placeringer, der kan opnås mod et gebyr, er angivet med mærket &ldquoReklame&rdquo eller &ldquoSponsoreret&rdquo.
6. Vores sammenlignings- og bookingtjenester
Hoteller
Tripadvisor giver dig mulighed for at søge efter og sammenligne hoteller samt kapacitet og priser, der tilbydes af professionelle tredjepartsudbydere.
De viste resultater dækker ikke alle de tilbud, der er tilgængelige på internettet. Tripadvisor LLC viser resultater fra data leveret af partnere og er ikke ansvarlig for nøjagtigheden eller fuldstændigheden af de oplysninger, der leveres af disse tredjepartsudbydere, og som vises på Tripadvisors websites eller apps, eller indhold på andre websites. Placeringen af pristilbud for en bestemt ejendom på ranglisten afhænger delvis af den pris, der er blevet betalt af vores reklamepartnere, som deltager i vores auktionssystem med pris pr. klik.
Hvis du foretager en booking hos en tredjepartsudbyder, skal du læse og overholde vilkårene og betingelserne for køb og brug af udbyderens website, deres politik om beskyttelse af personlige oplysninger og andre regler eller politikker, herunder politikken vedrørende websitet eller leverandørens varer. Du er ansvarlig for din interaktion med tredjepartsudbydere.
De prisresultater, som forbrugerne ser på Tripadvisor, leveres af vores forretningspartnere, f.eks. onlinerejsebureauer, hotelkæder og uafhængige hotelejere. Når en bruger indtaster sine datoer i vores søgefunktion for det pågældende overnatningssted (forudsat at denne virksomhed samarbejder med os eller en af vores forretningspartnere), foretager vores systemer et elektronisk &ldquoopkald&rdquo på applikationsgrænsefladen (API), der leveres af denne handelspartner. Partneren giver os derefter automatisk de relevante prisoplysninger i realtid, hvis der er kapacitet.
Hvis du vil have flere oplysninger, kan du læse vores vilkår og betingelser.
Flyrejser
For flyrejser omfatter de samlede priser skatter og afgifter for én rejsende, som leveres af vores partnere. Tripadvisor garanterer ikke nogen specifikke priser for registrerede flyrejser. Vi anbefaler, at du tjekker på bookingwebsitet for det nøjagtige beløb, der anmodes om, samt valutaen. Kontakt vores partnere for at få mere at vide om elementerne i prisen, herunder bagagegebyrer, billetegenskaber og valgfrie gebyrer.
De prisresultater, som forbrugerne ser på Tripadvisor, leveres af vores forretningspartnere i realtid for hver søgning, der foretages af en bruger.
Hvis du vil have flere oplysninger, kan du læse vores vilkår og betingelser.
Ferieboliger og aktiviteter
For ferieboliger og seværdigheder, der er booket på vores website, skal du betale den samlede pris, inklusive skatter og afgifter. Priserne leveres i realtid for hver søgning, der foretages af en bruger.
For ferieboliger tilbyder vores tilknyttede selskaber, der er relateret til ferieboliger, en politik for betalingsbeskyttelse, der giver gæsterne ekstra ro i sindet, når de booker en feriebolig gennem dem. Det betyder, at en gæst, underlagt vilkårene i politikken, vil blive tilbudt en refusion for sit ophold, hvis vedkommende nægtes adgang til ejendommen, eller hvis ejendommen er misvisende (i væsentlig grad forskellig fra det, der blev annonceret), eller i forbindelse med ting, som på anden vis er dækket i henhold til politikkens vilkår.
Hvis du vil have flere oplysninger, kan du læse vilkårene og betingelserne fra vores tilknyttede selskaber, der er relateret til ferieboliger.
7. Kommercielle garantier og konfliktløsning
Ingen af Tripadvisor-selskaberne tilbyder nogen kommercielle garantier. Hvis du booker et hotel, en restaurant eller en flyrejse, bør du kontakte vores partnere for at få mere at vide om eventuelle kommercielle garantier og metoder til konfliktløsning, som de måtte tilbyde. Hvis du booker en feriebolig eller en rundtur, aktivitet eller oplevelse, vil det relevante Tripadvisor-selskab, der har formidlet din booking, yde kundeservice i tilfælde af tvister og vil samarbejde med ejeren af ejendommen eller leverandøren af rundturen, aktiviteten eller oplevelsen for at hjælpe parterne med at forsøge at nå frem til en løsning.
Hvis du vil have flere oplysninger, kan du læse vores vilkår og betingelser.
8. Grundlæggende om anmeldelsesmoderation
Før de offentliggøres på vores website, gennemgår hver anmeldelse vores automatiske sporingssystem, som for hver anmeldelse indsamler en vis mængde oplysninger, der besvarer følgende spørgsmål: hvordan, hvad, hvor og hvornår. Hvis systemet opdager et element, der er i klar modstrid med vores retningslinjer for indhold og fællesskabet, vil anmeldelsen ikke blive offentliggjort på websitet. Brugeren kan blive informeret og få besked om årsagen til dette og kan blive tilbudt mulighed for at skrive en anden anmeldelse i overensstemmelse med vores retningslinjer, afhængigt af kvalificering.
Når systemet opdager et potentielt problem med en anmeldelse, markeres den til gennemgang og gennemgås derefter manuelt af vores team af indholdsspecialister, der arbejder 24 timer i døgnet, 7 dage om ugen for at opretholde kvaliteten af anmeldelser på vores website. Bemærk, at vi i nogle tilfælde også sender dig en e-mail, hvor du bliver bedt om at bekræfte din mening, før den offentliggøres. Du skal bare klikke på linket i e-mailen. Under visse omstændigheder (hvis en ejer/bestyrer f.eks. bestrider en anmeldelse), kan vi bede anmelderen af en feriebolig om at give os bevis for sit ophold for at sikre, at anmeldelsen er knyttet til den korrekte ejendomsregistrering.
Vores team kontrollerer alle anmeldelser, som vores fællesskab (både virksomheder og brugere) indberetter til os med mistanke om, at de ikke overholder vores retningslinjer.
Hvis du vil have flere oplysninger om vores politik til bekæmpelse af svindel, kan du læse siden Tillid og sikkerhed.
9. Vores kriterier for offentliggørelse af anmeldelser fra rejsende
Vi vil gerne sikre, at Tripadvisor forbliver en pålidelig og sikker kilde for vores globale fællesskab. Til dette formål og for at sikre, at din anmeldelse offentliggøres så hurtigt som muligt, skal du sørge for, at den lever op til vores retningslinjer for indhold og fællesskabet.
Ved anmeldelser af ferieboliger er der yderligere kriterier angivet her. Kort sagt skal anmeldelser af ferieboliger også være:
- baseret på korte ophold,
- skrevet efter indtjekning,
- verificerbare ud fra navnet på lejekontrakten og
- skrevet i forbindelse med ophold, som anmelderen kan bevise.
Enhver anmeldelse, der ikke overholder disse kriterier, vises ikke på websitet.
Hvis du har spørgsmål om en anmeldelse, der ikke er blevet offentliggjort, kan du kontakte os direkte ved at klikke på linket her.
10. Hvornår vises min anmeldelse på websitet?
Det tager normalt mindre end 24 timer, før anmeldelser vises på vores website. Processen kan vare længere, hvis anmeldelsen skal undersøges nærmere af vores moderatorteam. Det kan også tage længere tid, hvis du anmelder en feriebolig, som du har booket gennem Tripadvisor eller en af vores tilknyttede virksomheders onlineplatforme. Se flere oplysninger her.
Efter indsendelse vises titlen på din anmeldelse på din profil på siden Anmeldelser.
Hvis vi ikke kan offentliggøre din anmeldelse, kan du blive underrettet om afslaget og årsagen til dette. Bemærk, at vi i nogle tilfælde også sender dig en e-mail, hvor du bliver bedt om at bekræfte din anmeldelse, før den vises. Du skal bare klikke på linket i e-mailen.
11. Hvor længe vil mine anmeldelse blive vist?
Når din anmeldelse er offentliggjort, vil den blive vist i ubegrænset tid på vores website. Din anmeldelse vil kun blive fjernet, hvis:
- du fjerner den.
- vores moderatorteam fastslår, at denne anmeldelse ikke lever op til vores retningslinjer.
- en virksomhed fjernes fra vores website, i hvilket tilfælde alle anmeldelser fjernes.
12. Kan jeg blive belønnet for en anmeldelse?
Nej. Anmeldelser, der skrives med personlig vinding for øje, som f.eks. gaver, tjenester eller penge, vil blive fjernet.
Virksomheder må gerne opfordre deres kunder til at offentliggøre deres anmeldelser efter besøget. Repræsentanter for virksomheden må dog ikke tilbyde tilbudspriser, rabat, opgradering eller særbehandling for aktuelle eller fremtidige ophold i bytte for anmeldelser. Hvis nogen har tilbudt dig en belønning for en anmeldelse, bedes du kontakte os ved at sende en e-mail til os og inkludere alle tilgængelige beviser (skærmbilleder, billeder osv.) på contentintegrity@tripadvisor.com
13. Er det muligt at ændre en anmeldelse?
Når din anmeldelse er indsendt, kan den ikke redigeres. Du kan fjerne din anmeldelse og genindsende den, så længe den overholder vores retningslinjer for indlæg.
14. Vil min anmeldelse blive vist på andre websites eller publikationer?
Efter at være blevet offentliggjort kan dele af eller hele anmeldelser, som vores medlemmer har skrevet, blive brugt på nogle af vores partnerwebsites eller i markedsføringsmateriale generelt.
Hvis du vil have flere oplysninger, kan du læse vores brugsbetingelser og vores politik om beskyttelse af personlige oplysninger.
15. Hvis jeg skriver en anmeldelse om en virksomhed, kan jeg så kontaktes om den?
Det er i strid med vores politik om beskyttelse af personlige oplysninger at dele en bidragyders e-mailadresse med en ejer, bestyrer eller anden person. Bidragydere forbliver anonyme, medmindre de vælger at offentliggøre deres e-mailadresse eller kontaktoplysninger i et bidrag, f.eks. en anmeldelse eller en meddelelse i et forum.
Ejere eller bestyrere af ejendomme kan dog kontakte dig via Tripadvisors system til private meddelelser, som giver Tripadvisor-medlemmer mulighed for at være i kontakt uden at angive en e-mailadresse. Ejere kan bruge meddelelsessystemet til at takke bidragydere, bede om andre kommentarer, legitimt forsøge at løse kundeserviceproblemer eller (i tilfælde af ejere eller bestyrere af ferieboliger) diskutere en booking med en bruger, men de må ikke bede bidragydere om at trække en anmeldelse tilbage via meddelelsessystemet. Det er også strengt forbudt at chikanere bidragydere.
Hvis du vil have flere oplysninger, kan du se vores regler for brug af private meddelelser.