Vi kan se, at du bruger en browser, som vi ikke understøtter. Derfor vises TripAdvisors websted eventuelt ikke korrekt.
Vi understøtter følgende browsere:
Windows: Internet Explorer, Mozilla Firefox, Google Chrome. Mac: Safari.
Vil du have de laveste hotelpriser? Du er kommet til det rette sted. Vi tjekker mere end 200 websteder for dig.

Politik for indholdsintegritet

Vores tilgang til indholdsintegritet

Vi har skabt et fællesskab på TripAdvisor, hvor medlemmer kan læse hinandens rejseanmeldelser og planlægge og reservere deres perfekte rejser. Indimellem vil nogen prøve at snyde vores system ved at offentliggøre en falsk anmeldelse, så vi tænkte, at det kunne være nyttigt at fortælle om vores tilgang, vores politikker, og de ting, vi foretager os for at identificere, blokere og fjerne svigagtige anmeldelser. Vi tror på følgende:

Vi tror på, at de bedste rejsetip kommer fra andre rejsende.

På TripAdvisor kan vores medlemmer indsende anmeldelser af deres oplevelser på hoteller, restauranter og seværdigheder. I løbet af de sidste 15 år har vi modtaget mere end 200 mio. anmeldelser og meninger fra vores medlemmer, der dækker så godt som alle verdens lande.

Vi tror på ”retten til at skrive”.

TripAdvisors fællesskab har et væld af værdifulde oplevelser, og hver eneste af vores 315 mio. månedlige brugere skal føle sig trygge ved at dele deres meninger. Når du overnatter på et hotel eller spiser på en restaurant, har du en fundamental ret til at fortælle om den oplevelse til andre. Vi er dybt stolte af det fællesskab, vi har opbygget, som hjælper kunder med at gøre præcis det.

Vi tror, at hver en oplevelse tæller – ikke kun dem, hvor du har betalt regningen. Hvis der kommer et selskab på 12 personer på en restaurant, mener vi, at de alle sammen har ret til en stemme. Det er det, som TripAdvisor står for.

Fordi vi tror på promovering af personlige oplevelser, tager vi ikke let på beslutningen om at fjerne en oplevelse fra vores websted. Det kunne måske være lettere at bøje sig for censur og fjerne anmeldelser, som en virksomhedsejer er uenig i. Men det går imod det, vi står for, som er kunders ret til at dele deres oplevelser.

I overensstemmelse med denne filosofi er vores politik for indsendelse af anmeldelser autonom. Selvom vi kræver, at anmeldere erklærer, at de anmelder deres egne oplevelser, før de kan indsende deres anmeldelse til TripAdvisor, søger vi ikke bekræftelse hos tredjepart.

Vi mener, at alle skal spille efter de samme regler. Virksomheder kan ikke påvirke TripAdvisor til at forbedre deres anmeldelser, vurderinger og placeringer i popularitetsindekset.

Vi har unikke processer til at moderere det indhold, der indsendes til TripAdvisor, såvel som patenterede algoritmer, der beregner en virksomheds daglige placering i vores popularitetsindeks. Disse processor og algoritmer anvendes på samme måde til alt indhold, klager og ejendomme. Vi har aldrig givet og vil aldrig give vores annoncører eller nogen andre fortrinsbehandling. Fra store hotelkæder til små ture – hver eneste anmeldelse af hver eneste virksomhed er udsat for det samme niveau af granskning.

Vi mener, at virksomheder, der ikke spiller efter reglerne, bør straffes.

Virksomheder ved, at forbrugerne stoler meget på anmeldelser, når de foretager rejsebeslutninger. Desværre har vi igennem vores 15 år set, at nogle skruppelløse virksomheder prøver at snyde for at tiltrække flere kunder. Vi definerer ”snyderi” som at skrive positive anmeldelser af sin egen virksomhed (eller få andre til at gøre det for sig) eller at skrive negative anmeldelser af konkurrenterne.

Sådanne aktiviteter betragtes som svindel. Offentliggørelse af falske anmeldelser er i strid med TripAdvisors brugsbetingelser samt lovgivning om urimelig konkurrence og/eller forbrugerbeskyttelse i mange lande. Vi gør en stor indsats og investerer meget tid og penge i at identificere og blokere svigagtig aktivitet på vores websted. På trods af dette – med 80 nye bidrag i minuttet døgnet rundt – er vi klar over, at en håndfuld falske anmeldelser kan slippe ind på webstedet i en periode.

Sådan identificerer og blokerer TripAdvisor svindel

  • Vi har mere end 15 års erfaring med, hvordan normale anmeldelser og anmeldelsesadfærd generelt ser ud på vores platform. Vi er eksperter i finde mønstre for svigagtig aktivitet.
  • Vi fanger og registrerer tusindvis af datapunkter i timen og placerer dem i vores patenterede proces til opdagelse af svindel.
  • Vi kører anmeldelser gennem automatiserede filtre for at identificere moderations- eller integritetsproblemer før offentliggørelse. Denne proces giver TripAdvisor mulighed for at analysere og kategorisere massive mængder data hurtigt og grundigt.
  • Vi har et personale på flere end 300 personer i syv lande, der arbejder med at administrere indhold og identificere, blokere og fjerne svindel.
  • Når anmeldelser er offentliggjort, giver vi virksomhedsejere og medlemmer af fællesskabet mulighed for at indberette indhold til os, hvis de mener, at det er svigagtigt. Alle indberetninger fra vores fællesskab og ejere gennemgås og analyseres af vores indholdsteam.
  • Vi kontakter virksomheder, der prøver at hyre folk til at skrive anmeldelser såvel som ejendomsejere, der prøver på at købe falske anmeldelser, for at afsløre dem, som prøver på at komme uden om vores systemer.

Sådan straffer TripAdvisor virksomheder, der bliver opdaget i at deltage i svigagtige aktiviteter

  • Vi blokerer eller fjerner de falske anmeldelser.
  • Hver svigagtig indsendelse, som vi identificerer, har en negativ indflydelse på en virksomheds placering i vores algoritme for popularitetsindekset.
  • Vi diskvalificerer ejendomme, der deltager i svindel, fra enhver speciel anerkendelse, såsom Travellers’ Choice-priser og udmærkelsescertifikatet.
  • Vi forfølger aggressivt virksomheder, der tilbyder at forbedre en virksomheds rygte ved at skrive falske anmeldelser på vedkommendes vegne. Når vi fanger dem, afdækker vi de falske anmeldelser, de har offentliggjort, og vi straffer deres kunder.

Måske overrasker det dig, at TripAdvisor ikke bare fjerner registreringen for en virksomhed, der er blevet taget i at deltage i anmeldelsessvindel, fra webstedet. Faktisk er det præcis det, som nogle af disse virksomheder vil have os til at gøre, så det kan forhindre forbrugere i at undersøge og kommentere dem. Men vi mener, at forbrugerne har ret til at vide, hvad andre TripAdvisor-brugere mener.

Endelig mener vi, at det er vigtigt for vores fællesskab at være informeret.

Med mere end 200 mio. anmeldelser og meninger på TripAdvisor og over 315 mio. rejsende, der bruger vores websted hver måned, er vi sikre på, at vi gør det rigtige for, at vores indhold er nyt og nyttigt.

Få flere oplysninger...

Læs vores ofte stillede spørgsmål om moderation af anmeldelser og opdagelse af svindel eller gå til TripAdvisors supportafdeling.