Vores tilgang til indholdsintegritet
Hver dag besøger rejsende fra hele verden Tripadvisor for at finde oplysninger, når de planlægger rejser og udflugter. Platformen gøres levende af rejsende, der generøst deler ud af deres mindeværdige oplevelser, så andre kan få glæde af dem.
Millioner af rejsende har gennem årene delt deres førstehåndsoplevelser på Tripadvisor i form af anmeldelser fra rejsende. Disse anmeldelser indeholder nyttige oplysninger om rejsemål og virksomheder i hele verden, og derfor er det utrolig vigtigt, at de rejsende føler, at de kan stole på de oplysninger, som anmeldelserne indeholder. Netop derfor skal alle anmeldelser overholde en række strengeretningslinjer for offentliggørelse. Disse retningslinjer afgør, hvilke anmeldelser der kan offentliggøres på Tripadvisor, og hvilke der ikke kan.
Men hvordan fastlægger Tripadvisor disse retningslinjer? Og hvordan sikrer Tripadvisor, at anmelderne overholder dem?
Her beskriver vi de principper, der former vores retningslinjer for offentliggørelse, og de skridt, vi tager for at sikre, at de håndhæves ...
Vi tror på, at de bedste rejsetip kommer fra andre rejsende.
På Tripadvisor kan vores medlemmer indsende anmeldelser af deres oplevelser på hoteller, restauranter og seværdigheder over hele verden. I løbet af de sidste mere end 20 år har vi fra vores medlemmer modtaget flere hundrede millioner anmeldelser af og meninger om næsten 8 millioner virksomheder over stort set hele verden.
Vi tror på "retten til at skrive".
Tripadvisors fællesskab byder på et væld af værdifulde rejseoplevelser, og hver eneste af vores flere hundrede millioner månedlige brugere skal kunne føle sig tryg ved at dele sine meninger. Når du overnatter på et hotel, spiser på en restaurant eller besøger en seværdighed, har du en grundlæggende ret til at fortælle andre om din oplevelse. Vi er meget stolte af det fællesskab, vi har opbygget, som hjælper rejsende med at gøre præcis det.
Derfor tager vi ikke let på beslutningen om at blokere eller fjerne en anmeldelse fra vores website. Det kunne være nemmere at bøje sig for censur og fjerne anmeldelser, som en virksomhedsejer er uenig i. Men det går imod det, som vi står for, hvilket er kundernes ret til at dele deres oplevelser.
Vi mener, at alle kunder tæller.
Alle kunder har ret til at dele deres oplevelser, ikke kun dem, der har betalt regningen.
Selvom vi kræver, at anmeldere erklærer, at de anmelder deres egne oplevelser, før de kan indsende deres anmeldelse til Tripadvisor, kræver vi derfor ikke, at anmelderne indsender kvitteringer eller andet bevis på deres køb.
Vi mener, at alle skal overholde de samme spilleregler.
Vi har indført unikke processer til at overvåge de anmeldelser og det indhold, der indsendes til Tripadvisor, såvel som patenterede algoritmer, der beregner en virksomheds daglige placering i vores popularitetsindeks. Disse processer og algoritmer anvendes på samme måde på alt indhold, alle klager og alle ejendomme. Vi har aldrig og vil aldrig give vores annoncører eller nogen andre særbehandling, når vi overvåger anmeldelser.
Vi mener, at virksomheder, der ikke overholder reglerne, bør straffes.
Virksomheder ved, at rejsende bruger anmeldelser, når de planlægger deres rejser. Vi ved desværre, at der altid vil være nogle få samvittighedsløse virksomheder, der forsøger at snyde for at udnytte det. Vi definerer "at snyde" som ethvert forsøg på uretmæssigt eller uærligt at påvirke anmeldelser af deres egen virksomhed eller deres konkurrenters virksomheder eller disses placering.
Disse aktiviteter udgør svindel med anmeldelser. Forsøg på at offentliggøre falske eller uærlige anmeldelser er i strid med Tripadvisors brugsbetingelser samt lovgivning om urimelig konkurrence og forbrugerbeskyttelse i mange lande. Vi investerer enorme mængder af vores medarbejderes og automatiserede systemers tid, kræfter og ressourcer i at identificere falske anmeldelser og forhindre, at de kommer ind på Tripadvisor-platformen.
Sådan identificerer og blokerer Tripadvisor falske anmeldelser
- I modsætning til andre sociale platforme offentliggøres en anmeldelse ikke på websitet med det samme, når en rejsende indsender en anmeldelse til Tripadvisor. I stedet vurderes den af vores analysesystem for anmeldelser. Systemet afgør, hvilke anmeldelser der kan offentliggøres, hvilke der kræver yderligere vurdering af vores team af redaktører, og hvilke der skal blokeres med det samme. Alle anmeldelser vurderes normalt inden for 24 timer.
- Vores analysesystem for anmeldelser registrerer tusindvis af datapunkter, der er tilknyttet hver anmeldelse, og holder oplysningerne op mod de datapunkter, som vi allerede kender fra millioner af andre anmeldelser, anmeldere og virksomheder på Tripadvisor. Vores system kan filtrere, analysere og kategorisere enorme mængder data hurtigt og grundigt. Sådan identificerer vi mønstre for anmeldelsesadfærd.
- Vi har mere end 20 års erfaring med at spotte normale anmeldelser og normal anmeldelsesadfærd på vores platform. Vi er eksperter i at opdage unormale mønstre, som kan indikere forsøg på at indsende falske anmeldelser.
- Vi har hundredvis af medarbejdere over hele verden, der arbejder på at vurdere anmeldelser og identificere, blokere og fjerne falske anmeldelser.
- Når anmeldelserne er offentliggjort, giver vi virksomheder og rejsende mulighed for at markere og indberette indhold, som de mener er forkert. Alle indberetninger vurderes og analyseres af avanceret teknologi og vores team af eksperter, som kan fjerne anmeldelser, der overtræder vores retningslinjer for offentliggørelse.
- Vi har også et team af uddannede og højt kvalificerede medarbejdere, der arbejder på at stoppe falske anmeldelser. De arbejder blandt andet med at opsøge og fange virksomheder og enkeltpersoner, der forsøger at "sælge" anmeldelser, samt de virksomheder, der forsøger at købe dem. Vi lærer hele tiden.
Svindlerne udvikler hele tiden nye metoder, som de bruger, når de indsender anmeldelser. Men det gør vi også. Hver dag fornyer, opdaterer og forbedrer vi vores system, så vi hele tiden er et skridt foran dem, der forsøger at omgå systemet.
Sådan straffer Tripadvisor virksomheder, der benytter sig af falske anmeldelser
- Vi blokerer eller fjerner de falske anmeldelser.
- Enhver falsk anmeldelse, vi opdager, får negativ indflydelse på virksomhedens placering i popularitetsindekset, uanset om anmeldelsen blev offentliggjort eller ej.
- Vi kan diskvalificere ejendomme, der bruger falske anmeldelser, fra vores anerkendelses- og prisprogrammer, såsom vores Travellers' Choice-priser.
- Vi forfølger aggressivt virksomheder eller enkeltpersoner, der tilbyder at forbedre en virksomheds rygte ved at skrive falske anmeldelser på vedkommendes vegne. Når vi fanger dem, blokerer eller fjerner vi alle de falske anmeldelser, som de har indsendt, straffer deres kunder, og i nogle tilfælde hjælper vi domstolene med at sende dem i fængsel.
- Virksomheder, der gentagne gange forsøger at bryde reglerne, får en advarsel på deres Tripadvisor-registrering. Dette er en rød straf-badge, der advarer rejsende om, at virksomheden ikke overholder reglerne. Vi fjerner ikke registreringer af virksomheder, der bryder reglerne – fordi det ofte er præcis, hvad samvittighedsløse virksomhedsejere ønsker. De ønsker ikke, at de rejsende skal kunne drage fordel af den gennemsigtighed, som anmeldelser giver. Men det gør vi. Derfor beholder vi virksomhedsregistreringer på vores platform, så længe virksomhederne er aktive og betjener kunder.
Endelig mener vi, at det er vigtigt at holde vores brugere opdateret.
Med flere hundrede millioner anmeldelser og meninger på Tripadvisor og millioner af rejsende, der bruger vores website hver måned, er vi sikre på, at vi gør det rigtige, så vores indhold hele tiden er opdateret og nyttigt.