Alt, hvad du behøver at vide om Tripadvisors algoritme for placering i popularitetsindekset

Få alle oplysninger om Tripadvisors algoritme for placering i popularitetsindekset, herunder hvordan den bruges til at rangere indkvarteringssteder, seværdigheder og restauranter, og hvordan den udvikler sig med tiden.

Sådan fungerer popularitetsindekset

Placering i popularitetsindekset er baseret på kvaliteten og kvantiteten af anmeldelser, som en virksomhed modtager fra brugere, samt hvor nye de er, og hvor konsistente vurderingerne i disse anmeldelser er over tid.

Kvalitet

Boblevurderingerne, som brugerne afgiver som en del af deres anmeldelser, bruges til at rangere kvaliteten af oplevelsen hos hver virksomhed. Alt andet lige vil en virksomhed med flere vurderinger med fem bobler placeres højere end en virksomhed med lavere boblevurderinger.

Offentliggørelsestidspunkt

Nye anmeldelser er mere værdifulde end ældre anmeldelser. De giver en mere nøjagtig repræsentation af den aktuelle oplevelse hos virksomheden. Det betyder, at ældre anmeldelser, både positive og negative, ikke påvirker en virksomheds placering lige så meget som en anmeldelse, der er skrevet for nylig. Selvom ældre anmeldelser ikke påvirker placeringen lige så meget, så vises de stadig i oversigtsafsnittet på hver registrering og i virksomhedens anmeldelseshistorik.

Antal

Antallet af anmeldelser fortæller Tripadvisor-brugere meget om en virksomhed. Tripadvisor-brugere læser som regel flere anmeldelser for at danne sig en afbalanceret mening om en virksomhed og har større tillid til deres beslutninger, når de ser bred enighed blandt mange andre brugeres anmeldelser.

Når vi taler om antallet af anmeldelser, er det vigtigt at bemærke, at en virksomhed bare skal have nok anmeldelser til at have statistisk signifikans og muliggøre en overbevisende sammenligning med andre virksomheder. Det er ikke nok, at en virksomhed har flere anmeldelser end konkurrenterne for at blive rangeret højere. En virksomhed med f.eks. 1.000 anmeldelser vil ikke nødvendigvis blive placeret højere end én med 500 anmeldelser, der er blevet modtaget inden for omtrent det samme tidsrum. Dette er, fordi de begge har nok anmeldelser til at give os tillid til den potentielle rejseoplevelse, som de kan levere.

Algoritmen for placering i popularitetsindekset er skabt til at give et statistisk mål for tiltro til den aktuelle oplevelse hos en virksomhed. Når vi samler flere anmeldelser af en virksomhed over tid, får vi større indsigt i den potentielle oplevelse, som forbrugerne kan forvente. Når vi har nået en kritisk masse for anmeldelser, kan vi mere nøjagtigt forudsige den virksomheds placering i popularitetsindekset.

Konsekvens: Få samling på det hele

Sammenfattet:

  • Positive anmeldelser er bedre end negative anmeldelser
  • Nye anmeldelser tæller mere end ældre anmeldelser
  • Flere anmeldelser hjælper med hurtigere at opbygge tillid

Disse faktorer spiller med tiden sammen om at afgøre en virksomheds placering i popularitetsindekset. Eksempelvis giver kvaliteten og kvantiteten af anmeldelser over tid os indsigt i, hvor konsekvent en virksomhed er. En virksomhed, der konsekvent får positive anmeldelser, rangeres højere end én med et lignende antal positive og negative anmeldelser. På samme måde er anmeldelsernes offentliggørelsestidspunkt vigtigt – et stort antal nye anmeldelser tæller mere end dem, der er flere år gamle.

Hvordan har algoritmen for placering i popularitetsindekset udviklet sig?

Vi fortsætter med at optimere og forbedre algoritmen for placering i popularitetsindekset for at forbedre oplevelsen af vores website for både brugere og virksomheder. Vi ved, hvor vigtig placeringen på Tripadvisor er for virksomheder. Vi tager eventuelle ændringer meget seriøst. De bliver omhyggeligt designet og afprøvet for at forbedre placeringsalgoritmen på meget specifikke måder, samtidig med at korrekte placeringer af eksisterende virksomheder på Tripadvisor bevares.

Nylige ændringer, i 2016 og 2018, har fokuseret på at fremme større konsekvens i placeringerne. Målet med hver ændring har været mere præcist at afspejle en virksomheds resultater i forhold til andre virksomheder i samme område over tid, uanset virksomhedens størrelse og hvor ofte den får anmeldelser.

Hvordan kan du forbedre din virksomheds placering i popularitetsindekset?

Da placering i popularitetsindekset er baseret på feedback fra brugere, er konsekvent indsamling af nye anmeldelser i høj kvalitet – der afspejler serviceniveauet og en oplevelse, der lever op til forventningerne – den bedste måde for virksomheder at forbedre deres placering på over tid.

Det er vigtigt at bemærke, at placeringen i popularitetsindekset tager hensyn til en virksomheds resultater i relation til resultaterne for andre virksomheder i området. Når en virksomhed får en højere placering, påvirker det andre direkte omkring den. Bevægelser i placeringen i popularitetsindekset kan være et resultat af anmeldelser af én bestemt virksomhed – eller anmeldelser, der er kommet af andre virksomheder i området.

For at hjælpe med indsamling af anmeldelser tilbyder Tripadvisor et udvalg af værktøjer såsom Anmeldelsesekspressen og værktøjer til påmindelser om anmeldelser samt partnerskaber i forbindelse med indsamling af anmeldelser. Virksomheder, der bruger værktøjer til indsamling af anmeldelser, kan spore deres resultater konsekvent og foretage forbedringer baseret på den feedback, som de modtager.

Nogle spørgsmål og svar

Hvorfor er virksomhed A placeret højere end virksomhed B?

I de fleste tilfælde er det, fordi A har en statistisk bedre samling af anmeldelser (baseret på kvalitet, kvantitet og offentliggørelsestidspunkt) end B.

Jeg har modtaget en negativ anmeldelse. Bliver min placering i popularitetsindekset påvirket i negativ retning?

Placeringer påvirkes ikke nødvendigvis af en enkelt anmeldelse, positiv som negativ. Virksomheder kan opleve ændringer i deres placering alt afhængigt af deres egne resultater, eller ud fra hvordan andre virksomheder i nærheden klarer sig. Da vores algoritme tager hensyn til den overordnede kvalitet af de anmeldelser, som du modtager over tid, er regelmæssig indsamling af feedback fra brugere den bedste måde at bevare eller forbedre din virksomheds placering over tid i forhold til resultaterne for andre virksomheder i området.

Påvirker svar fra ledelsen placeringen i popularitetsindekset?

Svar fra ledelsen påvirker ikke i placeringen i popularitetsindekset. Men undersøgelser viser, at når en ejer svarer hurtigt og professionelt på en anmeldelse og adresserer eventuelle specifikke klager såvel som positive kommentarer, så kan det have en stor indvirkning på potentielle kunder. En Phocuswright-undersøgelse1 viser, at 85 % af rejsende siger, at et gennemtænkt svar på en anmeldelse forbedrer deres indtryk af et hotel, og 65 % er mere tilbøjelige til at booke hos et hotel, der svarer på anmeldelser, sammenlignet med et hotel, som ikke gør det.

Påvirkes min placering i popularitetsindekset af, at jeg har et forretningsmæssigt forhold til Tripadvisor?

Nej. En virksomheds forretningsmæssige forhold til Tripadvisor har overhovedet ingen indflydelse på placeringen i popularitetsindekset. Selvom det er nyttigt at kunne vise brugerne, om du har kapacitet på deres søgedatoer og hjælpe dem med at booke eller angive et websitelink eller telefonnummer, så har dette aldrig været en del af algoritmen for placering i popularitetsindekset.

Hvor ofte beregnes placeringen i popularitetsindekset?

Placeringen beregnes dagligt baseret på alle anmeldelser, herunder nye anmeldelser modtaget den pågældende dag.

Påvirker delvurderinger (renlighed, service osv.) min placering?

Delvurderinger påvirker ikke placeringsberegningen. Men de giver brugerne værdifulde oplysninger om din virksomhed.

Hvordan påvirker straf for svindel virksomheders placering i popularitetsindekset?

Der er straf for svindel på Tripadvisor for at beskytte integriteten af indholdet på websitet. Vi har en række straffeforanstaltninger for virksomheder, som prøver på at manipulere vores system, hvilket kan påvirke en virksomheds placering i popularitetsindekset og i sidste ende kan føre til offentliggørelse af en advarsel til brugerne.

1. "Custom Survey Research Engagement" fra 2015 er en uafhængig undersøgelse med 14.991 deltagere, der er foretaget af Phocuswright på vegne af Tripadvisor. Phocuswright udførte en onlineforbrugerundersøgelse mellem d. 8. og d. 29. april 2015, hvor svar blev indsamlet via pop op-vinduer på Tripadvisor-websites i Australien, Brasilien, Frankrig, Indien, Indonesien, Italien, Japan, Malaysia, Rusland, Spanien, Storbritannien, Thailand, Tyskland og USA. Undersøgelsen var rettet mod brugere af websitets hotelanmeldelser, som havde købt indkvartering til rejser inden for de sidste 12 måneder og planlagt egne rejser. Respondenterne blev inviteret til at deltage i undersøgelsen, når de besøgte Tripadvisor-websitet, via et link, som tog dem til et onlineværktøj til spørgeundersøgelser.

Få mest muligt ud af Tripadvisor

Styrk din overnatningsvirksomhed med vores eksklusive startpakker

Gå til dit ledelsescenter

Få mest muligt ud af Tripadvisor

Styrk din overnatningsvirksomhed med vores eksklusive startpakker

  • Gratis prøveperiode på 30 dage
  • Gratis reklamer for op til 100 USD
  • Ingen binding

Gå til dit ledelsescenter

Sidst opdateret: 20. april 2018