Otte grunde til at bede alle dine gæster om at skrive en anmeldelse

Når gæster tjekker ud, beder mange ejendomme dem om at skrive en anmeldelse på Tripadvisor, så de rejsende får den nye feedback, som de gerne vil have, før de beslutter sig for at reservere. Hvad adskiller ejendomme, der gør et godt stykke arbejde med dette, fra andre ejendomme? Hvem de spørger.

Ejendomme, der kun beder om feedback fra gæster, som de ved, har haft en god oplevelse, gør ikke sig selv – eller kommende gæster – en tjeneste. Kan du huske den onde dronning i eventyret om Snehvide?  Hver dag spurgte hun sit magiske spejl, hvem der var "skønnest i landet her", og hun var kun tilfreds, når svaret var hende selv.  I sidste ende gav hendes modvilje mod at høre sandheden bagslag.  Her er otte yderligere grunde til, at det er i din interesse at bede alle gæster om anmeldelser: 

1. Lad være med at antage, at du ved, hvad folk vil sige.

Måske tror du, at en gæst havde en fabelagtig oplevelse på din ejendom eller det stik modsatte, men du ved aldrig, hvad der vil komme frem i en anmeldelse.  Giv dine gæster mulighed for at overraske dig. 

2. Alsidige anmeldelser sætter realistiske forventninger.

Er du bange for, at det par, der nævnte, at værelset var lidt lille, ville skrive det i en anmeldelse?  Hvis dine værelser rent faktisk er små, er der ikke noget forkert i det.  Gæster, som overvejer at booke på din ejendom, skal vide, hvad de kan forvente – både det gode og det knap så gode.  Hvis de kommer med realistiske forventninger, er det mere sandsynligt, at de er tilfredse, når de tager hjem.  

3. Når alle anmeldelser er fantastiske, virker det utroværdigt.

Ingen er perfekt, og det er rejsende udmærket klar over.  Hvis 100 % af din feedback er fremragende, kan det virke mistænkeligt.  Blandede meninger øger troværdigheden.

4. Rejsende fokuserer på det positive. 

Når feedback er meget negativ, skænker folk den faktisk ikke særlig meget opmærksomhed.  I en PhoCusWright-undersøgelse fra 2013 svarede 66 % af deltagerne, at de ignorerer ekstreme kommentarer, når de læser anmeldelser. 

5. Stå til ansvar.

Hvis det gik op for dig, at der var nogle gæster, der var utilfredse, mens de var på din ejendom, gjorde du så virkelig ikke noget ved det?  Hvis du tog hånd om problemet, vil det sandsynligvis blive afspejlet i anmeldelsen. Og hvis den rejsende er urimelig på trods af, at du tog dig af problemet, vil det komme til at fremstå højt og tydeligt. 

6. Du kan ikke forbedre dig, hvis du ikke ved, hvad alle dine gæster mener.

Hvis der er et reelt problem på din ejendom, bør du have det at vide.  Du kan ikke blive bedre, hvis du ikke ved, hvad alle dine gæster mener. Og hvis feedbacken er negativ, kan du skrive et svar fra ledelsen og fortælle verden om, hvad du gør ved det. 

7. Vis tillid til dit produkt. 

Når du opfordrer alle gæster til at skrive en anmeldelse, viser du, at du har tillid til, at din ejendom har givet dem den bedst mulige oplevelse.  Hvis du ikke er sikker på det, er det kun mere grund til at få så meget feedback som muligt og finde ud af, hvad du skal gøre bedre. 

8. Ærlighed er den bedste politik.

Når det kommer til stykket, er det ikke særlig ærligt kun at gå efter den positive feedback. Tripadvisor er en platform, hvor rejsende kan dele alle deres meninger – ikke kun dem, du vil kunne lide.  At bede om feedback fra alle er også med til at sikre, at du overholder vores svindelpolitik. 

Når alt kommer til alt, byder succesrige hotelejere al feedback velkommen og bruger det til deres fordel – enten til at markedsføre deres ejendomme eller til at gøre dem bedre.  Bed hver gæst om en anmeldelse, tag alle holdninger til dig, og i sidste ende vil din virksomhed drage fordel af det.   

Sidst opdateret: 22. september 2014