Administrer, hvem der har adgang til din Tripadvisor-registrering
Lær at administrere, hvem der har adgang til din Tripadvisor-registrering.
Det er nemt at vedligeholde listen over personer med adgang til din virksomheds ledelsescenter på Tripadvisor med det nye værktøj "Administrer brugeradgang". Brug værktøjet til at invitere nye brugere og fjerne tidligere brugere.
Sådan virker værktøjet "Administrer brugeradgang"
Du kan styre, hvem der har adgang til din Tripadvisor-registrering, ved at logge på ledelsescenteret og vælge "Administrer brugeradgang" under "Hjælp og indstillinger" i menuen foroven.
På denne side kan du se en komplet liste over alle brugere, der er registreret til at administrere din Tripadvisor-side. Du kan også se deres Tripadvisor-brugernavn, tilhørsforhold til din virksomhed og de produkter, som de har adgang til (hvis det er relevant).
Læs videre, hvis du vil have oplysninger om, hvordan du inviterer, bekræfter og sletter brugere. Bemærk, at før du kan foretage ændringer, skal du muligvis bekræfte din identitet som virksomhedsrepræsentant for din ejendom igen. Hvis dette er tilfældet, kan du se en orange knap til bekræftelse af identitet til højre på siden – klik på den for at genbekræfte.
Inviter nye brugere
Når du tilføjer en ny bruger, får vedkommende mulighed for at svare på anmeldelser, uploade billeder og redigere virksomhedsoplysninger. Du kan invitere nye brugere ved at klikke på plus-knappen, tilføje personens e-mailadresse og klikke på "Send invitation". Der sendes en e-mail, hvor personen bliver bedt om at bekræfte sin rolle i din virksomhed og acceptere Tripadvisors vilkår og betingelser. Brugeren vil derefter have adgang til ledelsescenteret for din virksomhed.
Hvem bør jeg invitere? Normalt er det bedst at give adgang til brugere, som opdaterer dine billeder fra ledelsen, skriver svar fra ledelsen eller bruger værktøjer som Anmeldelsesekspressen til at indsamle nye anmeldelser. For indkvarteringssteder bør personer, som administrerer ejendommens erhvervsregistrering, Business Advantage og kampagner med Øjeblikkelig booking, også blive inviteret. Virksomheder kan også invitere tredjeparters repræsentanter, som f.eks. bureauer, til deres ledelsescentre.
Bekræft brugere
I nogle tilfælde kan repræsentanter for din virksomhed have registreret sig til din ejendom, men ikke have gennemført bekræftelsesprocessen. Det er vigtigt at gennemføre bekræftelsen, men det giver et ekstra niveau af sikkerhed at kontrollere, hvem der har adgang til en virksomheds konto.
Hvis en bruger ikke er bekræftet, kan du se et blåt udråbstegn ved siden af navnet. Klik på redigeringsikonet i deres felt, og klik derefter på "'Bekræft denne bruger" for at gennemføre bekræftelsen.
Slet brugere
Det er vigtigt at sørge for, at din liste over brugere er opdateret. Hvis folk forlader din virksomhed, kan du fjerne deres adgang ved at klikke på ikonet "Slet bruger" i den enkelte brugers felt. Når en bruger er slettet, har vedkommende ikke længere adgang til din ejendoms ledelsescenter.
Hvem bør jeg slette? Det er en god idé at sikre, at kun aktuelle repræsentanter for din virksomhed har adgang til ledelsescenteret.
Almindelige spørgsmål:
Jeg har brug for at skifte ejerskab for vores abonnement på Business Advantage. Hvordan gør jeg det?
Hvis du vil skifte ejerskab for et betalt produkt såsom Business Advantage, skal du indsende en supportanmodning online. Sådan gør du:
- Gå til ledelsescenteret.
- Klik på "Få hjælp online" i boksen Kontakt Tripadvisor.
- Vælg "Business Advantage" under "Fortæl os, hvad problemet er".
- Vælg "Opdater tilladelser til adgang til konti" som underemne.
- Skriv alle oplysninger om den ændring, som du gerne vil foretage, i kommentarfeltet.
Jeg kom til at slette nogen ved en fejl – hvad nu?
Sådan kan det gå. Heldigvis er det nemt at tilføje brugere igen. Du kan invitere andre til at tilmelde sig igen ved at klikke på tilføjningsknappen og indtaste deres e-mailadresse. De modtager en e-mail, hvor de bliver bedt om at bekræfte deres rolle i din virksomhed og acceptere Tripadvisors vilkår og betingelser. Derefter får de adgang til din registrering.
Hvorfor er der registreret så mange ejere på min registrering?
Siden din ejendom først blev registreret på Tripadvisor, kan forskellige medarbejdere være kommet og gået, ejendommen kan have skiftet ejer, eller medarbejdere kan have skiftet roller. Uanset årsagen opfordrer vi dig til at gennemgå listen over aktuelle brugere, tilføje dem, der mangler, og fjerne eller opdatere dem, der er forældede.
Jeg ved ikke, hvem den person er, der er registreret til min ejendom – hvad gør jeg?
Først skal du kontrollere, at personen ikke er knyttet til tredjeparter, som du arbejder med. Hvis det ikke er tilfældet, skal du slette vedkommende fra din ejendom.
Hvis en mistænkelig person er registreret for din ejendom, skal du først slette vedkommende som bruger via siden til administration af brugere. Derefter skal du straks anmelde sagen til vores team for indholdsintegritet ved at indsende en anmodning på vores ejersupportforum. Sådan gør du:
- Gå tilledelsescenteret.
- Klik på "Få hjælp online" i boksen Kontakt Tripadvisor.
- Under "Fortæl os, hvad problemet er" skal du vælge "Opdater adgang til Ledelsescenteret".
- Under "Hvad vil du gøre?" skal du vælge "Indberet mistænkelig registrant".
- Udfyld navnet på den mistænkelige registrant, og giv så mange oplysninger som muligt om, hvem du mener, personen er, og hvad vedkommendes forhold til din ejendom er.
Sidst opdateret: 29. august 2016