De bedste måder at træffe bedre beslutninger på ved hjælp af statistikpakken

Se, hvordan Business Advantage-statistikpakken kan hjælpe dig med at træffe velinformerede beslutninger om din virksomhed.

Statistikpakken, der er tilgængelig for Business Advantage-abonnenter, leverer omfattende data fra verdens største rejsewebsite. Du kan bruge disse data til at træffe vigtige forretningsbeslutninger og skabe bedre kundeoplevelser.

For at få adgang til statistikpakken skal du logge på ledelsescenteret og vælge "Statistikpakke" under "Få flere bookinger" i menuen foroven. Her er vores bedste tip til, hvordan du kan få mest muligt ud af statistikpakken:

1. Vurder resultater på et øjeblik

Har du ikke så meget tid? Brug fem minutter på afsnittet Oversigt for at se en overordnet gennemgang af statistikpakkens vigtigste statistikker. Fokusér på de statistikker, der er markeret med rødt – det er de områder, hvor vi har registreret potentielle problemer. Klik på disse statistikker for at kigge nærmere på de underliggende data og få flere oplysninger.

2. Sammenlign dine resultater med dine konkurrenters

Aktivér konkurrentgrupper for at se, hvor du er foran konkurrenterne – og hvor du eventuelt er bagud. Og ved du, hvad det bedste af det hele er? Du kan fuldt ud tilpasse, hvilke ejendomme du vil se – fra hotellet rundt om hjørnet til ét, der er på den anden side af jorden. Gå til afsnittet Redigeringsvindue for konkurrentgrupper for at indstille dine konkurrentgrupper. Klik på "Opret ny gruppe", og vælg de ejendomme, som du gerne vil tilføje. Vend tilbage til denne side til enhver tid for at se, redigere eller slette dine eksisterende grupper.

Du kan oprette op til 10 forskellige konkurrentgrupper med fem ejendomme hver, så vær kreativ. Opret en med direkte konkurrenter om fritidsrejsende, en anden med konkurrenter om forretningsrejsende, en tredje for dit område og en fjerde med prisbelønnede ejendomme i dit område. Det er helt op til dig! Hvis du vil skifte mellem dine konkurrentgrupper, skal du klikke på den blå menubjælke øverst på en side i Statistikpakken.

3. Overvåg dit omdømme online

Hvor mange anmeldelser får du hver måned? Kommer de fra par eller familier, der har besøgt din ejendom? Hvor ofte svarer du på anmeldelser? I afsnittet Indsigter om omdømme har du adgang til vigtige data om dine anmeldelser, boblevurderinger og svar fra ledelsen. Find tendenser i dataene, der kan hjælpe dig med at træffe velfunderede beslutninger og give fremtidige gæster en bedre oplevelse. Data om gennemsnitlig vurdering efter ejendomsoplysninger kan f.eks. hjælpe dig med at identificere og løse specifikke problemer med værelser, service, overnatningskvaliteten osv.

4. Spor trafik og placering i popularitetsindekset for dit marked

Når dine konkurrentgrupper er på plads, kan du overvåge tendenser for trafik og placering i popularitetsindekset for dit marked ved at gå til afsnittet Markedsplacering. Vælg et tilpasset datointerval at sammenligne med ved at klikke på datofilterknappen i højre side over grafen. Vælg datoer, og se, hvordan din placering i popularitetsindekset eller antallet af unikke besøg har ændret sig over tid. Kan du se nogen generelle tendenser? Udviser dine konkurrenter lignende tendenser? Opbyg en strategi, der er baseret på dine resultater, og gør noget ved det.

5. Find ud af, hvad de rejsende klikker på

Find ud af, hvad der interesserer rejsende mest ved at spore klik på dine særtilbud og kontaktoplysninger i afsnittet Klikaktivitet. Følg med i, hvordan dine særtilbud klarer sig, og se, hvilke gæsterne synes bedst om. Klarer rabattilbud sig bedre end måltidskuponer? Er weekendtilbud mere populære end ferietilbud? Med disse oplysninger kan du oprette nye særtilbud, der er endnu mere interessante for rejsende. Se de samlede direkte henvisningsklik, og evaluer, hvilke links der virker bedst, ved at analysere klikkene efter linktype.

6. Vurder interessen for billeder og faciliteter

Se, hvordan de rejsendes interesse er for dine billeder i afsnittet Billeder og faciliteter. Hvis det gennemsnitlige antal billedvisninger pr. rejsende er lavere end forventet, kan du prøve at skifte rækkefølgen af dine billeder eller starte med et bedre billede for at tiltrække potentielle gæster. Din interesserate for billeder er endnu en stærk indikator for, hvordan gæster forholder sig til dig. Hvis dette tal er faldende, kan det være tid til at tilføje nye billeder fra ledelsen.

Sammenlign dine faciliteter side om side med dem i dine tilpassede konkurrentgrupper, og identificer fordele og mangler. Hvis du bemærker, at de fleste af dine konkurrenter tilbyder tøjrens til deres gæster, kan du overveje at tilføje samme service for at appellere til rejsende, som leder efter denne bekvemmelighed under deres ophold

7. Analysér efterspørgsel

Afsnittet Efterspørgselstendenser giver dig adgang til vigtige data om besøgende, herunder hvilke byer og lande flest besøgende kommer fra, hvornår de besøgende søger efter din ejendom, samt tid fra booking til ophold og længde på ophold. Brug disse oplysninger til at tilrettelægge særtilbud, opsætte meddelelser, planlægge kapacitet med mere. Hvis du f.eks. bemærker, at de rejsende søger efter ophold i januar måned, kan du fange deres opmærksomhed med et "nyt år, ny dig"-særtilbud for at reklamere for dit motionscenter med døgnåbent og den afslappende spa.

 Kan du ikke se nogen data i afsnittet Efterspørgselstendenser? Opgrader dit Business Advantage-abonnement ved at logge på ledelsescentret og klikke på "Få hjælp online" i højre side. Under "Fortæl os, hvad problemet er" vælger du "Business Advantage". Derefter skal du vælge "Interesseret i at opgradere" og tilføje dine kommentarer. En kontorepræsentant vil kontakte dig for at diskutere opgradering af dit abonnement.

8. Download data

Alle de data, der er tilgængelige i statistikpakken, kan hentes som et Excel-regneark via knappen "Download data" øverst til højre på hver side. Med denne funktion kan du spare tid ved at samle dine Tripadvisor-statistikker med data fra andre kilder og analysere dem sammen. 

Har du ikke muligheden for at downloade data? Opgrader dit Business Advantage-abonnement ved at logge på ledelsescentret og klikke på "Få hjælp online" i højre side. Under "Fortæl os, hvad problemet er" vælger du "Business Advantage". Derefter skal du vælge "Interesseret i at opgradere" og tilføje dine kommentarer. En kontorepræsentant vil kontakte dig for at diskutere opgradering af dit abonnement.

Skil dig ud med Business Advantage

Vi præsenterer Tripadvisors startpakker

Få adgang til din statistikpakke

Skil dig ud med Business Advantage

Vi præsenterer Tripadvisors startpakker

  • Forbedr din profil
  • Fremvis dine bedste anmeldelser
  • Få adgang til eksklusive data

Få adgang til din statistikpakke

Sidst opdateret: 6. februar 2017