Den komplette vejledning til Anmeldelsesekspressen

Få flere oplysninger om den hurtige, gratis metode til at indsamle anmeldelser af din ejendom på Tripadvisor.

Leder du efter en nem måde at få flere anmeldelser af din virksomhed på? Prøv Anmeldelsesekspressen – værktøjet til indsamling af anmeldelser, som Tripadvisor skabte på baggrund af feedback fra virksomheder som din i hotel- og restaurationsbranchen. Det er gratis for alle typer ejendomme – abonnement er ikke påkrævet.

Data fra Phocuswright viser, at mere end halvdelen af alle rejsende ikke vil foretage en booking, før de har læst anmeldelser1

Med Anmeldelsesekspressen udformer og sender du professionelt udseende e-mails, der opfordrer gæster til at skrive anmeldelser af din virksomhed. Disse e-mails kan tilpasses med din ejendoms logo. Der er også et kontrolpanel for Anmeldelsesekspressen, der leverer dybdegående statistikker og sporing, som kan hjælpe dig med at optimere dine kampagner fuldt ud.  Regelmæssige brugere af Anmeldelsesekspressen ser en gennemsnitlig stigning på 28 % i antallet af Tripadvisor-anmeldelser af deres ejendomme.2

Læs videre for at få flere oplysninger om, hvor let det er at begynde at bruge Anmeldelsesekspressen til din virksomhed: 

Sådan kommer du i gang

Det første trin til at bruge Anmeldelsesekspressen er at indsamle dine gæsters oplysninger. Begynd med at indsamle gæsters e-mailadresser, tilladelser og sprogpræferencer i et regneark eller et andet sted, der er let at få adgang til. Præcision er vigtigt, fordi det øger sandsynligheden for, at e-mails fra Anmeldelsesekspressen bliver leveret, åbnet og klikket på, hvilket resulterer i flere anmeldelser af din ejendom.

Ofte er den bedste måde at indsamle e-mailadresser på ganske enkelt at bede gæsterne om deres oplysninger, før de tjekker ud. Hvis du har en bookingfunktion online, bør du overveje at medtage felter til e-mailadresse og sprogpræferencer i onlineformularen. Du kan se flere tip til indsamling af gæsters e-mailadresser her. Før du begynder at indsamle gæsternes data, skal du sørge for at undersøge eventuel lovgivning vedrørende e-mails i dit land og sikre dig, at dine planer efterlever lovgivningen.

Uanset hvordan du indsamler e-mailadresser, er det vigtigt, at du får gæsternes tilladelse til at kontakte dem via e-mail. Du skal forklare præcist, hvordan du vil bruge deres adresser. Hvis du sender en kampagne gennem Anmeldelsesekspressen, skal du sørge for at forklare det på forhånd. Det kan hjælpe med at øge antallet af anmeldelser, hvis du oplyser gæsterne om, hvad de kan forvente.

Opret en kampagne med Anmeldelsesekspressen

Det er enkelt at oprette en kampagne med Anmeldelsesekspressen. Gå til tripadvisor.dk/ReviewExpress, og indtast din ejendoms navn for at få adgang til startsiden for Anmeldelsesekspressen. Her kan du finde alt, som du behøver for at begynde at bede om anmeldelser fra tidligere gæster. Klik på "Opret e-mail" i menuen foroven for at sende en e-mail.

Opret e-mail 

Afsnittet "Opret e-mail" er der, hvor du udformer den e-mail, som du vil sende til gæster. Første gang du bruger Anmeldelsesekspressen, vil den som standard anvende en Tripadvisor-skabelon på dit sprog. Bare klik på knappen "Rediger" for at tilpasse hvert element af skabelonen:

  • Afsenderadresse: Dette er den adresse, der bliver vist i feltet "Afsender" i din gæsts e-mail. Sørg for, at det er noget, der er letgenkendeligt.
  • Emne: Dette er e-mailens emnelinje, der vises til gæsten. Undlad at bruge udråbstegn og anden tegnsætning for at begrænse blokering (e-mails, der ikke kan afleveres).
  • Billede: Der er plads til et billede ved siden af navnet og adressen på din ejendom øverst i e-mailen. Du kan benytte ejendommens standardbillede, uploade et nyt eller vælge ikke at inkludere et.
  • Meddelelse: E-mailmeddelelsen indeholder overskriften og selve e-mailen. Du kan bruge den nuværende meddelelse, redigere den eller tilføje din egen. Generelt er kortere bedre, og det er en god idé at takke gæster for at have valgt din ejendom.

Hvis du laver ændringer i Tripadvisor-skabelonen, vil du blive spurgt, om du vil gemme dem som en ny meddelelse. Du kan også vælge at gøre din nye meddelelse til standard for det sprog. Når du gør en meddelelse til standard, vil der automatisk blive tilføjet en stjerne til dens navn, og den vil blive vist først, når du vælger det sprog i afsnittet "Opret e-mail". Du kan altid kende standardskabelonen ud fra stjernen ved dens titel.

For at få størst succes bør du sende målrettede meddelelser til gæster på det sprog, som de taler. Anmeldelsesekspressen er tilgængelig på omkring 30 sprog, og der er Tripadvisor-skabeloner til dem alle. Du kan bruge disse skabeloner til at kontakte gæster, som taler andre sprog, også selvom du ikke selv gør.

Når din skabelon er klar, skal du klikke på knappen "Fortsæt for at sende" for at gå videre til næste trin. 

Send e-mail

På dette trin skal du tilføje e-mailadresserne til de gæster, som du gerne vil nå. Har du kun nogle få e-mailadresser? Indtast dem i feltet. Hvis du har mange e-mailadresser, som du skal sende til, kan du overføre et regneark med op til 1.000 e-mailadresser ved brug af filoverførselsfeltet. Anmeldelsesekspressen accepterer .csv- og .xls-filer på op til 5 MB. Hvis du sender e-mails til gæster på forskellige sprog, skal du sørge for at oprette en ny meddelelse og kun overføre de relevante adresser til den pågældende kampagne.

Bare rolig, en e-mailadresse vil automatisk blive fjernet fra en kampagne, hvis: E-mailmodtageren har anmeldt din virksomhed inden for de sidste 30 (restauranter) til 90 dage (seværdigheder). Der er blevet sendt en e-mail fra Anmeldelsesekspressen til denne adresse inden for de sidste 30 dage. Disse modtagere har frameldt sig e-mails fra Anmeldelsesekspressen.

Husk på, at Tripadvisor tager svindel og beskyttelse af personlige oplysninger meget alvorligt. E-mailadresserne, som du indsender, skal tilhøre personer, der har besøgt din ejendom, og du skal have tilladelse til at kontakte dem via e-mail. Du må ikke have et personligt forhold til nogen af modtagerne, og de må ikke tilbydes noget for anmeldelserne. Sidst, men ikke mindst: Du skal ikke nøjes med at sende e-mails til gæster, som du regner med vil skrive en positiv anmeldelse. E-mails fra Anmeldelsesekspressen skal konsekvent sendes til alle gæster – ejendomme bliver ofte positivt overraskede over resultaterne. 

Når du har tilføjet modtagerne, skal du gennemgå og klikke på de tre beskeder i bunden af siden. Tryk derefter på "Send". Dine e-mails sendes inden for 24 timer. Anmeldelser, som du modtager gennem Anmeldelsesekspressen, har et mærke, der indikerer, at de er indsamlet i samarbejde med din ejendom.

Automatiser

Det kan være endnu lettere at sende e-mails fra Anmeldelsesekspressen for indkvarteringssteder, der samarbejder med en Tripadvisor-certificeret forbindelsesudbyder, f.eks. et onlinebookingsystem eller et ejendomsadministrationssystem. Disse ejendomme kan vælge at få e-mails fra Anmeldelsesekspressen sendt automatisk til gæster, når de tjekker ud. Og det er gratis! 

Hvis din ejendom er kvalificeret, kan du tilmelde dig denne funktion på startsiden for Anmeldelsesekspressen. Bare klik på knappen i feltet "Automatiser". Husk, at du stadigvæk skal bruge fremgangsmåden for "Send e-mail", som er beskrevet ovenfor, til at bede om anmeldelser fra gæster, der booker gennem en tredjepart, f.eks. et onlinerejsebureau.

Når du har tilmeldt dig, vil din forbindelsesudbyder begynde at sende data til Tripadvisor, så dine standard-e-mails fra Anmeldelsesekspressen automatisk sendes ud på dine vegne. E-mailen sendes til gæsterne inden for 72 timer efter udtjekning. Du behøver ikke at løfte en finger! Du kan redigere dine standard-e-mails fra Anmeldelsesekspressen og overvåge status for din forbindelsesudbyder under fanen "Indstillinger".

Hvis dit indkvarteringssted ikke kan tilmelde sig automatisering af Anmeldelsesekspressen, kan årsagen være, at din forbindelsesudbyder ikke er certificeret. Kontakt din udbyder for at blive tilmeldt. Hvis du vil have flere oplysninger om automatisering af Anmeldelsesekspressen, kan du klikke her.

Tilføj private spørgeundersøgelser

Udover at bruge Anmeldelsesekspressen til at indsamle offentlig feedback, der vises på din Tripadvisor-side, kan indkvarteringssteder også få privat feedback. Med tilføjelse af Anmeldelsesekspressen og private spørgeundersøgelser kan alle kampagner, som du sender med Anmeldelsesekspressen, inkludere en kort gæstetilfredshedsundersøgelse, som du kan tilpasse.

Hvis de rejsende vælger at besvare den valgfrie spørgeundersøgelse, er denne feedback kun til dig og de ansatte på dit hotel eller din B&B. Besvarelserne på din spørgeundersøgelse er fortrolige, vises ikke på din Tripadvisor-side og påvirker ikke din Tripadvisor-vurdering eller placering i popularitetsindekset.

Hvis du vil tilføje en privat spørgeundersøgelse, skal du gå til fanen "Opret spørgeundersøgelse". Du vil få vist en liste med spørgsmål, der er blevet oversat, som du kan stille til dine gæster. Klik på et spørgsmål, som du vil stille, og træk det til spørgeundersøgelsen. Hvis du skifter mening, kan du ændre rækkefølgen på spørgsmålene eller fjerne dem igen.

Besvarelserne af din spørgeundersøgelse vises i dit kontrolpanel for Anmeldelsesekspressen. Hvis du vil have flere oplysninger, kan du tage et kig på Forstå besvarelserne af din private spørgeundersøgelse.

Kontrolpanel for Anmeldelsesekspressen

Når du er begyndt at sende kampagner, sporer kontrolpanelet resultaterne af dem. Klik på "Kontrolpanel" i menuen øverst i Anmeldelsesekspressen for at få adgang til det.

Du vil først se nøgletallene for alle sendte kampagner, herunder samlet antal kampagner, samlet antal sendte e-mails, samlet antal åbninger og klik og det samlede antal indsamlede anmeldelser. Kontrolpanelet sporer resultaterne af alle kampagner fra Anmeldelsesekspressen på ejendomsniveau, uanset hvem der sender dem. Du kan bruge disse tal til at evaluere dine resultater med Anmeldelsesekspressen over tid.

En anden vigtig del af kontrolpanelet er afsnittet om nylige anmeldelser. Overskrifter og vurderinger fra dine seneste anmeldelser er angivet der. Hvis du ikke har nogen nye anmeldelser, vises et par tip til fremtidige kampagner i kontrolpanelet.

Derudover er der i afsnittet "Seneste e-mailkampagner" regelmæssigt opdaterede statistikker over alle kampagner, der er blevet sendt af din ejendom. Den sporer antallet af sendte e-mails, åbnede e-mails og klik, samt hvor mange der ikke blev leveret eller blev spærret. Spærring bruges til at forhindre unødvendige e-mails til dine gæster. En e-mailadresse vil automatisk blive fjernet fra en kampagne, hvis: 

  • E-mailmodtageren har anmeldt din virksomhed inden for de sidste 30 (restauranter) til 90 dage (seværdigheder).
  • Der er blevet sendt en e-mail fra Anmeldelsesekspressen til denne adresse inden for de sidste 30 dage.
  • Disse modtagere har frameldt sig e-mails fra Anmeldelsesekspressen.

Hvis du vil have flere tip om kontrolpanelet, herunder hvordan du kan bruge det til at opnå gode resultater med Anmeldelsesekspressen, kan du se denne side med tip.  

Ressourcer

Er du klar til at komme i gang med Anmeldelsesekspressen? Gå til tripadvisor.dk/ReviewExpress i dag. Du kan oprette din første kampagne og sende den ud på et kvarter. Hvis du har brug for mere hjælp – herunder tip til at sende kampagner fra Anmeldelsesekspressen, svar på ofte stillede spørgsmål og flere oplysninger om, hvorfor anmeldelser betyder noget – kan du se disse ressourcer.

De bedste tip til Anmeldelsesekspressen

  1. Forbered gæsterne: Fortæl dem, at du vil sende en e-mail fra Anmeldelsesekspressen for at få deres feedback.
  2. Send e-mails regelmæssigt: Bed gæsterne om feedback inden for de første par dage efter udtjekning, mens oplevelsen stadig står klart i erindringen.
  3. Vælg din afsenderadresse med omhu: Sørg for, at den indeholder navnet på din ejendom eller på en medarbejder, der kan genkendes.

 

Kilder: 1. Uafhængig Phocuswright-undersøgelse lavet for Tripadvisor, december 2013 2. Data fra Tripadvisors website, januar 2014

Få mest muligt ud af Tripadvisor

Styrk din overnatningsvirksomhed med vores eksklusive startpakker

Få flere anmeldelser!

Få mest muligt ud af Tripadvisor

Styrk din overnatningsvirksomhed med vores eksklusive startpakker

  • Gratis prøveperiode på 30 dage
  • Gratis reklamer for op til 100 USD
  • Ingen binding

Få flere anmeldelser!

Sidst opdateret: 13. marts 2017