BESLUTNINGSFASEN

Vigtige konklusioner fra beslutningsfasen af de rejsendes vej til køb

Sidst opdateret: 12. marts 2018
Beslutningsfasen af de rejsendes vej til køb er normalt der, hvor vores hotelpartnere siger, at de investerer mest tid og ressourcer. I denne fase er de rejsende klar til at booke i modsætning til undersøgelsesfasen, hvor rejsende stadig er i gang med at udarbejde deres overvejelsessæt – den korte liste over overnatningssteder, som de vil vælge mellem (få flere oplysninger om påvirkning af rejsende i undersøgelsesfasen her).

OVERSIGT OVER BESLUTNINGSFASEN

Beslutningsfasen er der, hvor de rejsende vælger et sted at overnatte og booker. I denne fase vælger de rejsende ud fra deres indsnævrede overvejelsessæt, der blev dannet i undersøgelsesfasen. Markedsføringsrækkevidden på dette tidspunkt er begrænset, da de rejsende allerede har indskrænket deres valgmuligheder. Men de rejsende, som du når ud til, har en meget høj intention om at booke.

Ikke overraskende angives prisen som den vigtigste faktor, når de rejsende træffer en beslutning om, hvor de vil booke. I en nylig TripBarometer-undersøgelse* sagde 93 % af de adspurgte rejsende, at prisen var den stærkeste faktor i forbindelse med booking, og 72 % sagde, at det vigtigste for dem var at finde et godt tilbud.

HVORFOR DET BETYDER NOGET FOR DIG

Dette er sidste chance for at overbevise rejsende om at booke hos dig, så det er vigtigt at sørge for, at der er ikke opstår problemer i købsprocessen.

HVILKEN PÅVIRKNING HAR TRIPADVISOR I DENNE FASE?

Ifølge comScore når Tripadvisor 60 % af alle rejsende, som booker online. Tripadvisor når også 74 % af rejsende, som booker på et overnatningssteds website på et senere tidspunkt.

%

af brugerne, der undersøger og booker online, har besøgt Tripadvisor

HVORDAN TILSKYNDER DU SÅ REJSENDE TIL AT BOOKE?

Gør beslutningsprocessen så nem og enkel som muligt for de rejsende. Fjern eventuelle problemer i forbindelse med booking ved at skabe en tydelig vej til dine kanaler til direkte booking. Inkluder alle nødvendige oplysninger om din ejendom (såsom antallet af værelser, billeder af dine faciliteter osv.) på alle markedsføringskanaler, hvor rejsende kan finde dig, inklusive dit bookingwebsite. Husk at vise dig fra den bedste side med billeder og videoer i god kvalitet, og sørg for, at du tilbyder incitamenter eller rabatter for at tiltrække rejsende, der er klar til at booke.

DE BEDSTE TIP TIL PÅVIRKNING I BESLUTNINGSFASEN

Brug branchens førende værktøjer, der er en del af dit Business Advantage-abonnement, til at markedsføre din ejendom på Tripadvisor:

1. Tilføj dine kontaktoplysninger, så rejsende kan ringe, sende en e-mail eller gå til dit website og booke direkte
2. Opret et særtilbud for at friste rejsende med et særligt tilbud
3. Fremhæv en favoritanmeldelse for at styrke deres beslutning om at booke

Opdater din ejendoms website ud fra de vigtigste faktorer, som de rejsende kigger efter på et bookingwebsite*:

4. Offentliggør pålidelige hoteloplysninger – politikker, rutevejledning osv.
5. Underbyg budskaber om "bedste pris" – især lavprisgarantier
6. Upload billeder i høj kvalitet af både ejendommen og værelserne.
7. Sørg for, at websitet er let at bruge og finde rundt på  – på både computere og i stigende grad på mobil
8. Tilføj et tydeligt incitament til at booke, og vis vurderinger og anmeldelser frem

%

af brugerne, der booker på et indkvarteringssteds website, har besøgt Tripadvisor

*TripBarometer-undersøgelsen fra 2016, der blev foretaget af Ipsos, og Hall & Partners-undersøgelsen "Uncovering the Customer Journey".

Fremgangsmåde for comScores undersøgelse "Path to Purchase": Undersøgelsen "Path to Purchase" evaluerer rejserelateret onlineadfærd fra undersøgelse til køb. Undersøgelsen blev foretaget af comScore med ophavsretligt beskyttede data fra deres computerforbrugerpanel fra april til september 2017 på tværs af 12 globale markeder. Se hele rapporten her.

Har du ikke et abonnement på Business Advantage?

Abonnenter på Business Advantage har eksklusiv adgang til branchens førende værktøjer, herunder sponsorerede placeringer.