UNDERSØGELSESFASEN

Vigtige konklusioner fra undersøgelsesfasen af de rejsendes vej til køb

Sidst opdateret: 12. marts 2018
Som nævnt i den foregående artikel i denne serie "En oversigt over de rejsendes vej til køb" er undersøgelsesfasen der, hvor du har den største mulighed for at tiltrække opmærksomhed fra rejsende. Her kan du nå ud til rejsende, der allerede har bestemt sig for dit rejsemål, og nu søger efter et sted at overnatte. Dit markedsføringsbudget kan gøre en stor forskel, fordi du når en målgruppe af rejsende, der har en høj intention om at booke.

OVERSIGT OVER UNDERSØGELSESFASEN

Ifølge comScores undersøgelser ligger undersøgelsesfasen 1-19 uger, før rejsende booker deres indkvartering. I løbet af denne fase foretager rejsende flere forskellige ting – fra at søge efter hoteloplysninger, til at læse anmeldelser online og kigge på billeder og videoer.

De rejsendes undersøgelsesfase i tal:

Antallet af søgninger foretaget af rejsende

Antallet af dage brugt på undersøgelser

Antallet af minutter brugt på undersøgelser

Antallet af sider, som rejsende læser

HVORFOR DET BETYDER NOGET FOR DIG

Som ejer bør du tænke på denne fase som det tidspunkt, hvor rejsende skal lægge mærke til dig, mens de opbygger deres overvejelsessæt – den indsnævrede liste med indkvarteringssteder, hvorfra de i sidste ende vælger et sted at booke. Rejsende bruger en masse tid og energi på at lede efter deres næste overnatningssted, så det er vigtigt, at du skiller dig ud, når de rejsende foretager deres undersøgelser.

HVILKEN PÅVIRKNING HAR TRIPADVISOR I DENNE FASE?

Ifølge comScore når Tripadvisor 60 % af alle rejsende, der har undersøgt og i sidste ende booket deres rejser online. Og hele 25 % af deres undersøgelsestid bruger de på Tripadvisor. Det er en stor mulighed for at nå rejsende, der søger efter deres næste ophold.

Tripadvisor når 60 % af alle rejsende, der har undersøgt og i sidste ende booket deres rejser online.

HVORDAN SKILLER DU DIG SÅ UD?

Det kan være en udfordring at skille sig ud og maksimere sin eksponering i denne afgørende undersøgelsesfase. En måde at gøre det på er ved at vælge markedsføringsværktøjer, der giver dig mulighed for at vise din ejendom frem til potentielle gæster, når de foretager deres undersøgelser. Vi har skabt et nyt produkt, Sponsorerede placeringer, der gør netop det. Sponsorerede placeringer er en reklameløsning til ejere, der viser din registrering på førsteklasses placeringer på websitet – så du bliver set af rejsende, når de leder efter deres næste overnatningssted på Tripadvisor.

DE BEDSTE TIP TIL PÅVIRKNING I UNDERSØGELSESFASEN

Vil du gerne påvirke rejsende i løbet af den vigtige undersøgelsesfase, men er du i tvivl om, hvor du skal starte? Vi har lavet en liste over vores fire bedste tip til påvirkning med reklamer i undersøgelsesfasen.

1. Fokusér på din målgruppe: Det kan være overvældende at vælge blandt de utallige muligheder for at reklamere online i dag. Vi kan ikke understrege nok, hvor vigtigt det er at være til stede på de kanaler, som rejsende bruger mest. Hvis du tror, at din målgruppe er en del af de 60 % af rejsende, der bruger Tripadvisor til at undersøge og booke deres næste ophold, så bør du gå efter disse rejsende med sponsorerede placeringer.

2. Betal for resultater, ikke for visninger: Du har muligvis hørt idéen om, at kunder skal høre dit budskab syv gange, før de foretager sig noget. Tænk over det, når du vælger en reklameløsning. Overvej løsninger, der kun kræver betaling, når de rejsende gør noget, og ikke bare får vist noget. Overse ikke vigtigheden af gentagelser – undersøgelsesfasen er lang og indeholder masser af gentagne besøg – så invester i en reklameløsning som sponsorerede placeringer, der tilbyder mulighed for betaling pr. klik.

Sponsorerede placeringer er en reklameløsning til ejere af indkvarteringssteder, som hjælper ejendomme med at nå og blive set af rejsende ved at give deres registrering førsteklasses placeringer på websitet.

3. Vælg fleksible markedsføringsløsninger: Kig efter løsninger, der giver dig mulighed for at optimere din kampagne, og som er fleksible nok til at opfylde dine behov. Sponsorerede placeringer tilbyder f.eks. tilpassede budgetmuligheder og giver dig mulighed for at ændre din kampagne når som helst.

4. Spor resultaterne af din kampagne: For at du kan spore resultaterne af din kampagne, anbefaler vi, at du sætter mål for hver af dine kampagner og derefter omhyggeligt sporer, hvilken effekt de har på dine bookinger over tid. Med sponsorerede placeringer kan du se resultaterne på siden Reklameoversigt i ledelsescenteret.

Fremgangsmåde for comScores undersøgelse "Path to Purchase": Undersøgelsen "Path to Purchase" evaluerer rejserelateret onlineadfærd fra undersøgelse til køb. Undersøgelsen blev foretaget af comScore med ophavsretligt beskyttede data fra deres computerforbrugerpanel fra april til september 2017 på tværs af 12 globale markeder. Se hele rapporten her.

Nyt! Sponsorerede placeringer

Placer din ejendom over søgeresultaterne for dit område