Tendenser i hotel-, restaurations- og rejsebranchen

De seneste tendenser fra hotel-, restaurations- og rejsebranchen.

Markedsføring

Fortæl din digitale historie på Tripadvisor

ON-DEMAND-WEBINARFortæl din digitale historie på Tripadvisor 

Med internettets opståen og den store udbredelse af mobilenheder er historier blevet digitale. Digitale historier skærer gennem markedsføringsstøj, skaber interesse hos de rejsende og giver dig mulighed for at komme i kontakt med dem på det følelsesmæssige plan.

Sally Charlotte, som er direktør for globale brancherelationer hos Tripadvisor, og Dianne Hallock, der er chef for markedsføring af B2B-indhold hos Tripadvisor, fortæller her om den psykologiske effekt af digitale historier – og om ting, som du kan foretage dig på Tripadvisor for at påvirke gæsternes bookingbeslutninger. Se webinaret nu, og få tip til, hvordan du:

  • identificerer og forstår din målgruppe med eksklusive data
  • ser, hvordan forskellige strategier kan kombineres og bruges til at skabe din historiefortælling
  • Få flere oplysninger om, hvordan du kan fortælle din historie på Tripadvisor ved hjælp af vores gratis værktøjer samt Business Advantage og sponsorerede placeringer

Tilmeld dig nu for at se on-demand-webinaret (på engelsk).

Tip til at tage bedre billeder af din ejendom

Tip til at tage bedre billeder af din ejendom Gør det selv-tip fra professionelle hotelfotografer

Hvis et billede siger mere end tusind ord, fortæller ejendomsbillederne på din profil så potentielle kunder det, som du gerne vil have? Hvis du ikke har råd til at hyre en professionel fotograf, er der forskellige ting, du kan gøre, for at gøre dine egne billeder af ejendommen så gode som mulige.

Når rejsende er i gang med at vælge indkvarteringssteder, hjælper kvalitetsbilleder dig med at få din ejendom til at skille sig ud fra resten. Her er nogle tip fra professionelle hotelfotografer, der er baseret på de teknikker, som de bruger til deres egne kunder.

Tænk over kompositionen

"Områder med virkelig interessant belysning giver smukke billeder", siger Ken Wan, der er chef for ARC - Architectural Photography i Vancouver. Både naturligt og kunstigt lys fungerer, så længe der er nok af det. "Jeg mener også, at billeder af steder, der får beskueren til at forestille sig selv der, uanset om det er et smukt værelse med udsigt eller en udendørs pool, virker meget tiltrækkende og indbydende".

Omvendt advarer han imod at have mennesker på billederne. Det sender et signal om ejendommens målgruppe og kan afskrække dem, der ikke passer ind med det viste.

Alle typer indkvarteringssteder har brug for billeder, der viser det hele af diverse rum, især gæsternes værelser. Men der er andre billeder, som du også bør medtage i din samling.

Forsøg at inkludere:

  • naturlige billeder af personalet, der er i gang med deres arbejde
  • arkitektoniske detaljer fremhævet af naturligt lys
  • livsstilsbilleder (indretning, møbler, mad), der er taget i blødt lys
  • aftenscener, der udstråler hygge.

Undgå denne type billeder:

  • personale eller gæster, der ser direkte på kameraet
  • billeder af værelsesdøre samt tomme lobbyer og gange
  • værelser, der ikke er pæne og rene
  • uoverskuelige billeder, hvor der sker for meget (brug ikke en linse med bred vinkel eller panoramavinkel).

"Brug gerne tid på at flytte møbler, indtil kompositionen er rigtig. Glat lagnet på sengen, fjern affaldsspanden, og ret billederne på væggen". – Mark Bolton fra Mark Bolton Hotel Photography

Skab rammerne

Før du tager det første billede, bør du sørge for, at rammerne er, som de skal være. Mark Bolton fra Mark Bolton Hotel Photography i London tager billeder for hoteller i hele verden. "Brug gerne tid på at flytte møbler, indtil kompositionen er rigtig", siger han. Glat sengetøjet, fjern affaldsspanden, og ret billederne på væggen".

Du bør også tænke over tidspunktet på dagen, så du kan udnytte det naturlige lys. Tidligt om morgenen på en klar solrig dag er ideelt.

Få mest muligt ud af dit udstyr

Du behøver ikke dyrt kompliceret kameraudstyr for at tage gode billeder, men du bør gøre dig bekendt med værktøjerne og indstillingerne på kameraet for at få de bedste resultater. Det kan også være værd at investere i forholdsvis billigt tilbehør. 

Mark foreslår, at du bruger et stativ, som gør det nemmere at undgå skæve billeder. "Prøv at holde kameraet lige, når du tager billeder, så du får lige linjer og undgår trapezforvrængning", siger han. "Du kan købe et meget lille vaterpas, så det passer til dit kamera".

Han anbefaler også, at du bruger lille blænderåbning på kameraet for at få stor dybdeskarphed, hvilket gør, at både genstande i forgrunden og baggrunden kommer i fokus. Omvendt gør større blænderåbning baggrunden uskarp. Sluk elektrisk lys, og indstil ISO-værdierne til op til 400 ISO, så du ikke får for meget "støj" i billedet. Et højere ISO-nummer øger kameraets lysfølsomhed.

Ken anbefaler at tage et par prøvebilleder og se dem på en computer. "Noget, som ser rigtigt ud i virkeligheden, ser ofte underligt ud på billeder", påpeger han.

Integrer tendenser inden for fotografering

Hvis du ønsker, at dine ejendomsbilleder skal føles tidssvarende, kan du følge tendenserne inden for hotelfotografering. Bolton peger på masser af naturligt lys på billeder, med kompositioner, der fokuserer mere på livsstil (f.eks. indretning og mad) end de arkitektoniske elementer. Der er en stemning, som skildrer personlige interaktioner og øjeblikke i tiden, der taler til sanserne.

Men tendenser kommer og går, så Ken anbefaler, at du koncentrerer dig mere om det budskab, som du ønsker at sende. Livsstilsbilleder, der viser mennesker, vil virke umoderne om få år, når tøj- og hårmode har ændret sig.

Tag dig tid til at skabe en billedsamling, der får din ejendom til at stråle. Lokkende billeder sender det rette budskab til de gæster, som du ønsker at tiltrække. 

Skrevet af: http://gobigorgohomeblog.com...

Succeshistorier med de sociale medier

Succeshistorier med de sociale medier Et nærmere kig på flere prisvindende hotelkampagner

I dag udgør effektiv markedsføring på de sociale medier mere end bare at offentliggøre et opslag på Facebook eller Twitter en gang om dagen. Kreativitet er nøglen til at vedligeholde hyppighed i et tætpakket online rum, at interagere med og opbygge din kundekreds og at skabe omtale og – muligvis – få en besked til at blive meget populær.

Da magasinet Travel + Leisure lancerede deres SMITTY-priser (”Social Media in Travel and Tourism” (Sociale medier i rejse- og turistbranchen)) for to år siden, delte hoteller og feriesteder verden over deres succeshistorier med kampagner på de sociale medier – store som små. Et kig på de varierede programmer fra disse prisvindere i 2013 giver et indblik i, hvad der fungerer online, når man vil fange forbrugernes opmærksomhed.

Four Seasons vandt en SMITTY-pris i kategorien ”Overall Hotel Chain” (Overordnet hotelkæde). Strategien, som blev udført på både Facebook og Twitter, gik ud på at tilbyde gæsterne autentiske anbefalinger fra det lokale hotelpersonale til aktiviteter og seværdigheder, som man kunne besøge, på hvert rejsemål samt placeringsbaserede tip og tilbud. Individuelle Twitter-brugernavne for 84 ejendomme tilbyder specifikke oplysninger om f.eks. London, Bangkok, Mexico, Sydney og New York.

Four Seasons vandt også i en anden kategori: ”Overall Individual Hotel, Global” (Overordnet individuelle hotel, verden). Virksomheden brugte de sociale medier til at skabe opmærksomhed omkring åbningen af deres ejendom i Toronto. På Facebook begyndte kampagnen 30 dage forud med daglige spagaver. På Twitter blev der afholdt et live tweetup under hotellets indvielsesceremoni, som enhver Twitter-bruger kunne følge ved at søge efter streamingen med hashtagget #FSNewEra.

Adskillige SMITTY-priser blev tildelt kampagner på specifikke mediekanaler. Prisen for Best Facebook Timeline” (Bedste tidslinje på Facebook) blev tildelt Fairmont Hotels. Virksomhedens opslag fremhæver individuelle ejendomme med betagende billeder, opfordrer til samtale og interesse med ledende spørgsmål, promoverer tilbud og rabatter og giver idéer til rejseplaner på specifikke rejsemål.

Prisvinderne var ikke kun store kæder – der blev også tildelt anerkendelse til individuelle ejendomme. W New York Times Square vandt kategorien ”Best Contest/Giveaway” (Bedste konkurrence/gave) for at have skabt den første Instagram-fotoudstilling nogensinde. Kæden, som er kendt for fantastisk design, bad Instagram-brugere om at tage designbilleder i deres by, herunder arkitektur, gadekunst og indretning. Brugerne skulle følge kontoen @whotelsnyc og tagge billederne med #WDESIGN for at deltage i konkurrencen. Streamingen med disse billeder, der var indekseret på samme måde, blev til en digital version af en fotoudstilling.

Sociale medier har, når de bruges til public service-initiativer, den yderligere fordel, at de gør noget godt, samtidig med at de øger eksponeringen af et hotel eller en kæde. Det stod lige i SMITTY-priskategorien Best Social Media Use For Public Service” (Bedste public service-brug på de sociale medier). Kimpton Hotels brugte deres Facebook-konto til at afholde en konkurrence for at give tre familier fra det amerikanske militær et gratis ophold hen over julen. Under orkanen Sandy stillede InterContinental Barclay i New York City sig til rådighed og delte nyheder og opdateringer ud via deres Twitter- og Facebook-konti.

Så hvordan vil din virksomhed bruge de sociale medier i 2014?

Skrevet af: http://gobigorgohomeblog.com...

Indfang markedsføringsmulighederne inden ophold

Indfang markedsføringsmulighederne inden ophold

Nå ud til gæster med tilbud, så snart de foretager en reservation

Jeg har overnattet på flere hoteller og feriesteder, som var virkelig gode til at kommunikere med mig, selv inden jeg tjekkede ind. Disse ejendomme gjorde langt mere end bare at sende en standard-e-mail, der bekræftede reservationen, angav grundlæggende ejendomsoplysninger og foreslog et opgraderet værelse. I stedet brugte hotellerne denne periode inden rejsen til at introducere mig til tjenester og faciliteter på stedet og til at give nyttige oplysninger om lokale seværdigheder. Jeg vidste godt, at det var salgsmeddelelser, men jeg værdsatte stadig indholdet – jeg følte mig mere forberedt på mit besøg og mere forbundet med hotellets varemærke. 

Sådan anvender Palace Resorts e-mails og de sociale medier

Feriestedet Cozumel Palace fra Cozumel i Mexico var en af de ejendomme, som var virkelig gode til at kommunikere på forhånd. Jeg modtog en e-mail en måned inden min rejse, der beskrev spatjenesterne på stedet, hvilket fik mig overtalt til at lave en aftale. Hvis jeg havde ventet, til jeg ankom, ville det have været for sent til at få en bekvem tid, og jeg ville måske have skippet spaen helt. E-mailen sørgede for, at feriestedet ikke gik glip af den ekstra indtægt fra mig.

Faktisk holder Palace Resorts, der er en kæde med otte ejendomme ud mod havet i hele Mexico og Caribien, kontakten til gæsterne på flere måder inden ankomst. Processen begynder med en e-mailbekræftelse, men det stopper ikke der. På virksomhedens websted giver værktøjet ”LiveChat” gæsterne mulighed for at sende forespørgsler i realtid og straks modtage svar. Kæden bruger de sociale medier meget, især Facebook – både som en proaktiv måde til at dele nyheder og oplysninger og som et reaktivt forum. Her kan gæsterne sende særlige forespørgsler om værelset, stille spørgsmål om faciliteter på ejendommen og søge hjælp til at reservere rundture og aktiviteter. Virksomhedens personale for de sociale medier svarer hurtigt og henviser gæsterne til bestemte medarbejdere om nødvendigt. 

Palace Resorts svarer også på et stigende antal forespørgsler via afsnittet Spørgsmål og svar på hver ejendoms Tripadvisor-side. De spørgsmål, der stilles om Moon Palace Golf & Spa Resort i Cancun, omfatter f.eks. forespørgsler om specifikke værelsesfaciliteter, menumuligheder, lokal transport og reservation af aktiviteter og tjenester på stedet.

”Vi har modtaget feedback inden ankomst fra gæster, som fortalte, at deres beslutning om at reservere blev påvirket af vores engagement på disse kanaler,” siger Michelle Catin, der er chef for de sociale medier hos Palace Resorts. ”Gennem de sociale medier henviser vores team gæsterne direkte til vores rundtursafdeling, så vores gæster kan forudbestille rundture, romantiske middage og spatjenester inden ankomst. Det er en strategi, der er til gavn for begge parter, da den sparer tid for gæsterne, når de er på ejendommen, og nedsætter ventetiden ved vores ferieplanlægningsskranke.”

Ashford Castles tilgang: Tilbyd personlige tjenester

E-mails er en godt benyttet kommunikationsmåde for Ashford Castle fra Mayo i Irland. Dette medie giver ejendommen mulighed for at dele en større mængde oplysninger samt links til onlineressourcer og vedhæftede dokumenter. Efter reservation modtager fremtidige gæster en velkomstbesked fra bestyreren, Niall Rochford, der omfatter: Et link til et kort og en rutevejledning til ejendommen, e-mailadressen og telefonnummeret til særlige forespørgsler, links til ejendommens Facebook- og Twitter-sider og et link til tilmeldingsformularen til abonnement på nyhedsbreve.

Velkomst-e-mailen omfatter en vedhæftet præferenceformular, som gæsten bliver bedt om at sende tilbage inden ankomst. Gæsterne får mulighed for at vælge flere gratis tjenester, såsom skum- eller dunpude, og mulighed for at foretage reservation af te og middag på stedet. De præsenteres også for en række yderligere gebyrbaserede tjenester såsom: Lufthavnstransport via privat bil, levering til værelset af blomster, frugt, champagne eller en kage til en særlig begivenhed, spabehandlingsaftaler og reservation af aktiviteter på ejendommen som f.eks. falkeopdræt, bueskydning og lerdueskydning. Til slut angives en e-mailadresse til Catherine Kenny, der er ejendommens chef for gæstetjenester – en faktisk person og ikke bare et anonymt kontor.

Disse to virksomheder viser den positive virkning af at nå ud til gæster i perioden inden deres ophold mellem reservation og indtjekning. De har begge skabt en mulighed for ikke kun at påbegynde et længere forhold til kunden, men også at øge salget af tjenester på stedet under rejseplanlægningsfasen.

Skrevet af: http://gobigorgohomeblog.com...

Markedsføring via e-mail: Brug disse idéer til interessant indhold

Markedsføring via e-mail: Brug disse idéer til interessant indhold Markedsføring via e-mail er en af de bedste måder at få kundeinteresse på. Del 2 af denne serie på 4 dele viser dig, hvordan du fanger interessen fra dine abonnenter med indhold, som øger varemærkeloyalitet og inspirerer læserne til at reservere deres næste ophold hos dig.

Som du husker fra del 1, giver markedsføring via e-mail et af de højeste investeringsafkast ud af alle markedsføringskanaler. Og kunder i hotel- og restaurationsbranchen er blandt de mest aktive e-mailabonnenter.

Nu hvor du har øget dit abonnentgrundlag med tippene fra del 1, vil jeg hjælpe dig med at levere en jævn strøm af interessant og relevant indhold til dine læsere.

Overvej dette: Varemærker, som kun sender én e-mail ud om måneden, får et højere antal afmeldinger1​ end dem, der sender mere hyppige kampagner. Jeg anbefaler, at du sender to e-mails pr. måned: Et nyhedsbrev med længere og mere ”nyhedsorienteret” indhold og to uger senere en kort e-mail med en lille sjov ting.

Her er 7 idéer til interessant indhold, der kan genbruges i løbet af året til dine e-mailkampagner. Overvej, hvilke af nedenstående emner der er mest relevante for dine kunder og din ejendom.

Du bør altid holde øje med dine statistikker for at se, hvad dine læsere bedst kan lide. Vær særlig opmærksom på din kampagnes antal af åbnede e-mails, dvs. den procentdel af læserne som åbner din e-mail, og antallet af klikkede e-mails, dvs. den procentdel af læserne som klikkede på linket i din e-mail.

  1. Særtilbud og rabatter. Disse er det åbenlyse valg til markedsføring via e-mail, men de bør bruges med måde til fordel for de mere indholdsbaserede idéer nedenfor. Du kan altid inkludere igangværende tilbud som en handlingsmulighed. F.eks. ”reservér nu og spar 25 %”.
  2. Gæsteanmeldelser. Folk kan godt lide at læse om andre. Fremvis nylige gæster, som repræsenterer dit/dine målmarked(er), såsom par, familier eller forretningsrejsende, og spørg dem ud om deres ophold.  Læserne vil spejle sig i den tilfredse gæst, som du fremviser.
  3. Personaleinterviews. Skriv en interessant profil på en ny chef eller concierge, eller introducer det personale, som gæsterne vil møde under deres ophold. Inkluder et afsnit kaldet ”Næste gang du er her, kan du spørge mig om...”, hvor medarbejderen fortæller om sine foretrukne steder i byen, nylige rejser eller andre hjælpsomme eller interessant detaljer, som gæsterne kan relatere til. Det gør din ejendom mere personlig og udgør et lille incitament for gæsten til at vende tilbage.
  4. Lokale begivenheder. Har dit rejsemål en lokal festival, parade eller fejring? Promover disse som en grund til at vende tilbage. Fokusér også på, hvad der er populært blandt de lokale: En ny museumsudstilling eller en kommende forestilling på teatret. Fremhæv det, som gør dit rejsemål unikt og autentisk.
  5. Anmeldelser. Har du en fantastisk anmeldelse på Tripadvisor? Er du blevet omtalt positivt på en blog eller i et magasin? Del det! Men gør det til en samtale. Opfordr læserne til at dele deres egen anmeldelse af deres nylige ophold.
  6. Fremhævet ejendom. Hvis du har flere ejendomme, kan du bruge nyhedsbrevet til at fremhæve alle dine placeringer. Vis, hvordan dine skiferiesteder kan underholde gæster om sommeren. Fortæl om alle de spændende renoveringer, som din strandejendom gennemgår som forberedelse til sommeren.
  7. Billeder. Har du ikke så meget at fortælle? Lad et billede i høj opløsning af din ejendom eller dine faciliteter sige tingene for dig. Eller fremhæv ejendomsbilleder fra dine gæster, og opfordr læserne til at dele deres egne billeder med dig på de sociale medier.

Ekstratip! Del dit indhold. Integrer knapper til deling på sociale medier i hver artikel i dit nyhedsbrev, og opfordr læserne til at dele dit fantastiske indhold.


  • 1. http://www.copyblogger.com/3-email-marketing-tips/
Skrevet af: http://fromwayuphigh.com...

Sådan håndterer du negative kommentarer på de sociale medier: Del 1 – Facebook

Sådan håndterer du negative kommentarer på de sociale medier: Del 1 – Facebook

De sociale medier giver virksomheder en gylden mulighed for at komme i kontakt med deres kunder på et mere personligt niveau. Men som mange virksomheder har lært, kan den personlige kontakt nogle gange være et tveægget sværd. Mens nogle kunder bruger deres sociale netværk til at give dig ros, kan andre drage fordel af dette offentlige forum til at lufte deres klager.

Du er med alt sandsynlighed ligesom de fleste andre virksomheder til stede på de sociale medier – såsom Facebook, Twitter, Google+, Instagram og Pinterest. De to største og mest populære platforme er også dem, hvor der er størst sandsynlighed for at få negative kommentarer eller kundeklager – Facebook og Twitter. Eftersom disse to store sociale medier udgør unikke måder for interaktion med følgere, er det vigtigt at kreere en tilpasset plan til svar for dem begge.

Men først er det vigtigt at pointere, at uanset hvilket socialt netværk der er kilde til klagen, er der en universel regel, som virkelig vil forbedre dine chancer for at løse problemet …

At svare (og at svare hurtigt)

Glem ikke, at håndtering af en klage på de sociale medier er ligesom at håndtere en klage personligt på dit hotel, din restaurant eller din seværdighed – med undtagelse af, at der er et publikum på størrelse med Hovedbanegården, som ser dit svar. Hvis du ikke svarer straks, løber du en risiko for, at andre svarer for dig, hvilket både påvirker dine nuværende og dine fremtidige kunder.

Nøglen til succes ligger i at have en plan for, hvordan du håndterer klager på tværs af alle dine sociale medieplatforme. Ligesom med enhver effektiv kundeservice kan klager, som håndteres godt over de sociale medier, føre til tilfredse kunder, der vil fortælle deres sociale netværk om, hvor fantastisk du er.

En plan i tre trin til svar på Facebook

Med over 1,3 mia. aktive brugere om måneden1 er Facebook et godt sted at starte din strategi til svar på de sociale medier. Så hvordan svarer du rent faktisk på klager på din ejendoms virksomhedsside? Det afhænger selvfølgelig af den specifikke klage, men denne plan i tre trin er et godt udgangspunkt for udvikling af et svar, som afspejler dit varemærke:

  1. Vis empati
  2. Giv en undskyldning
  3. Foretag dig noget

Facebook-opslag om f.eks. et beskidt hotelværelse, et dårligt måltid på en restaurant eller en langsom kø ved en seværdighed er specifikke klager, som du kan gøre noget ved. Sådan håndterer du dem:

For det første skal du udvise empati. Fortæl kunden, at du forstår, hvorfor vedkommende er utilfreds. Måske ville du også være utilfreds, hvis det skete for dig? Det er vigtigt at gøre svaret personligt for den specifikke klage.

For det andet skal du undskylde. Udtryk en oprigtig (oprigtighed er essentielt) beklagelse over, at deres oplevelse ikke har været tilfredsstillende, og at du ønsker at gøre det godt igen. Og endelig skal du foretage dig noget. På dette tidspunkt er det afgørende, at du bringer samtalen offline ved at bede om lov til at kontakte kunden direkte (enten via e-mail eller personlige Facebook-beskeder). Derfra skal du bare håndtere problemet, som du ville med en klage ansigt til ansigt.

Unik social kundeservice

På din Facebook-side skal du bruge en e-mailadresse til kontakt, der er unik for klager på de sociale medier. Hvis en kunde allerede har haft en dårlig oplevelse med din almindelige e-mailadresse for kundeservice, er den sidste ting, de vil se, når de går til din Facebook-side efter en anden måde at få afløb for deres frustration på, præcis den samme e-mail.

Husk, at jo længere tid en klage forbliver på din Facebook-side uden et svar, des mere utilfreds bliver kunden, og jo større del af dit fællesskab vil se den (og muligvis dele deres egen mening). Jo hurtigere du bringer klagen offline eller i det mindste ud fra det offentlige rum, jo bedre.

Vigtigheden af at være empatisk

Men hvad gør du, når det er tydeligt, at kunden bare vil spy gift og galde? F.eks. i tilfælde af et forsinket fly. Ingen chef for de sociale medier for et flyselskab kan få et fly til at lette til tiden, uanset hvor gode de er. I sådanne situationer, hvor du ikke har mulighed for at foretage dig noget, som gør kunden tilfreds igen, kommer du længst med oprigtig empati og en ytring om påskønnelse for vedkommendes køb. Nogle gange vil vi alle bare gerne høres, og de sociale medier er nutidens kanal til det.

At slette eller ikke at slette

Når du har fundet en løsning på klagen, skal du svare på det oprindelige opslag igen for at sige, at du er glad for, at du kunne hjælpe vedkommende med at løse problemet, og atter en gang takke dem for deres køb. Som en tommelfingerregel bør du aldrig slette en gyldig kundeklage fra din Facebook-side. Du bør dog fjerne alle opslag, der er provokerende, nedsættende, racistiske osv. I sådanne tilfælde ville jeg også blokere brugeren fra yderligere kommentarer. 

Slutteligt skal du forstå, at din virksomheds Facebook-side virkelig er en forlængelse af din kundeserviceafdeling, og at den skal administreres som så. De trin, som vi har beskrevet her, kan hjælpe dig med at kreere en plan til svar, der passer til din virksomhed. Realiteten er, at de sociale medier er kommet for at blive, og at effektiv håndtering af dem kan komme både dig og dine kunder til gode.

I næste del tager vi et kig på, hvorfor det at håndtere klager på Twitter kræver en lidt anden tilgang.


  • 1. http://www.statisticbrain.com/facebook-statistics/
Skrevet af: http://rtwin30days.com Sidst opdateret: 12. juni 2014

Administration af omdømme

Rejsende fortæller, hvad god service betyder for dem

Rejsende fortæller, hvad god service betyder for dem

Hvis du vil vinde dine gæsters hjerter, kan du ikke nøjes med at yde det basale.

Derfor stillede vores populære rejsevideoblogger Kate Thomas dette spørgsmål til rejsende: ”Hvad betyder god service for dig som hotelgæst?”

Ud fra denne video (på engelsk) betyder god service dette for gæster:

  • At man byder gæster velkommen og tjekke dem hurtigt ind
  • At man er opmærksom på gæsternes behov
  • At man giver insidertip til, hvor man kan spise, og hvad man kan lave
  • At man har et tilfreds personale, der virkelig synes om deres arbejde
  • At man husker gæsternes navne
  • At man løser problemer hurtigt

For Kate personligt gør en gratis drink eller snack ved ankomst altid indtryk.

Skrevet af: http://travelwithkate.com Sidst opdateret: 27. oktober 2014

Bedste hotelservice – er du med i videoen?

Bedste hotelservice – er du med i videoen?

Vil du have en genvej til at finde ud af, hvad der gør indtryk på de rejsende? Se disse videointerview (på engelsk) fra Kate Thomas.

Hun spurgte de rejsende: ”Hvad er den bedste service, et hotel kan levere?” Her er nogle få af de lærerige svar:

  • Give de rejsende en mobiltelefon til at komme i kontakt med conciergen
  • Gøre deres yderste for at skaffe medicin og andre fornødenheder til gæster
  • Levere uventede nydelser, f.eks. ved at efterlade noget lækkert på puden i forbindelse med aftæpning
  • Hjælpe med at løse almindelige rejseproblemer, f.eks. en mistet pung
  • Dele tip om det bedste sted at opleve en lokal aktivitet eller lære en ny færdighed

Når du har set videoen, kan du spørge dig selv: ”Hvad kan jeg gøre for at yde ekstraordinær service til mine gæster?” Sæt tingene i værk, og måske får du de rejsende til at snakke om din ejendom, når de fortæller om den bedste service, som de nogensinde har fået.

Skrevet af: http://travelwithkate.com Sidst opdateret: 5. november 2014

Free Reputation Management Webinar for Lodging Operators

Free Reputation Management Webinar for Lodging Operators

Free Reputation Management Webinar for Lodging Operators Watch this webinar (available in English) for expert strategies to build and maintain your online reputation. In a recent TripBarometer study, the majority of businesses identified “online reputation management”...

Mobilenheder

Mobil markedsføring: Sådan får du din del af de 8 mia. USD inden for mobilreservationer

Mobil markedsføring: Sådan får du din del af de 8 mia. USD inden for mobilreservationer

Det helt store om små skærme

Har du ikke et mobilvenligt websted endnu? Overvejer du værdien af at udvikle en mobilapplikation? Denne guide er til dig.​

Vidste du, at 51 % af mobilbrugere undersøger rejsemuligheder på deres mobiltelefoner og iPads eller andre tabletter?1 Og at de også reserverer der, hvilket er vurderet til at udgøre 8 mia. USD inden for mobilreservationer i 2013?2 

Hvad tror du, er det første, du bør gøre for at øge antallet af direkte reservationer og få din andel af et hurtigt voksende mobilpublikum? At gøre det lettere for rejsende at finde, undersøge og reservere din ejendom på mobilenheder. Årsagen er denne:

Over 50 % af mobilbrugere undersøger rejser på mobilenheder

Mobilvenlig betyder reservationsvenlig

45 % af mobilbrugere vælger at surfe på deres smartphones, selv når der er en computer i nærheden.3 Hvorfor? Fordi det er så bekvemt – de har altid deres telefon med sig, og den er altid er tændt. Så hvis dine potentielle gæster sidder fast på et websted, der er bygget til folk, som bruger en computer, vil du muligvis gå glip af en masse god forretning.

Fordi besøgende, der ser et helt websted på en smartphone eller en tablet, bliver distraheret af og frustreret over:

  • Lang indlæsningstid
  • Små links, der er svære at trykke på
  • Sider, der kræver ændring af størrelsen
  • Layouts, der forhindrer reservation
  • For meget skriveri

Den gode nyhed er?

Du kan omdanne mobilbesøgende til mobilreservationer med bare en smule arbejde fra din side. Vi giver dig et overblik over to populære muligheder for mobilvenlige websteder: responsive websteder og separate mobilwebsteder. Vi hjælper dig også med at beslutte, om en mobilapplikation giver mening for din kæde.

Responsive websteder er … fleksible, effektive og tjekkede

Hvad er et responsivt websted? 

Det er en fleksibel måde til automatisk at omdanne dit layout baseret på brugerens skærmstørrelse.

Hvis nogen går til dit websted på en computer, ser de den ”traditionelle” version. Hvis de går til dit websted på deres tablet eller mobiltelefon, ser de samme indhold vist på en anden måde for en bedre oplevelse på en mindre skærm. De behøver ikke længere knibe øjnene sammen for at kunne læse teksten eller skulle ændre sidestørrelsen, når de er på farten. 

Sådan fungeret det

CSS3 (Cascading Style Sheets Level 3) er en teknologi, der hjælper med at formgive udseende og formateringen på dit websted. CSS3 lader dig udføre en medieforespørgsel for at fastsætte enhedens skærmstørrelse og justere, hvordan indholdet følgeligt skal vises.

Se f.eks. visitmusiccity.com, der er turistwebstedet for Nashville i Tennessee i USA. Du kan afprøve webstedets responsivitet ved at ændre størrelsen på din computers webbrowser eller ved at sammenligne en computer og en tablet eller smartphone ved siden af hinanden. 

Fordele ved responsive websteder:

  • Det er en effektiv måde at optimere til enhver enhed på, stor som lille.
  • Du skal kun vedligeholde og opdatere én version af dit websted.
  • Ved kun at have én slags indhold øger du fordelene ved søgemaskineoptimering (SEO).

Ulemper ved responsive websteder:

  • Mere komplekse og dyre at bygge op fra bunden – du er nok nødt til at hyre et digitalbureau eller en webdesignspecialist.
  • Finindstilling af, hvordan dit websted vises på forskellige enheder, kan være tidskrævende.
  • CSS3-teknologien er helt ny, og det, der vises godt på én enhed ser måske ikke optimalt ud på en anden (især hvis den ikke er helt ny).
  • Det kan ikke rigtigt tilpasses, hvad du viser mobilbrugere, kun hvordan det vises.

Mobilwebsteder kan … tilpasses, afprøves og er hurtige

Hvad er mobilwebsteder? 

Et mobilwebsted er et separat websted, som du opretter kun til smartphone- og tabletbrugere.

Da dit mobilwebsted er uafhængigt af dit fulde websted, står det dig frit for at justere sidelayoutene til mindre skærme og minimere billeder for at mindske indlæsningstiden for mobilenheder med langsommere internetforbindelser. Det handler om at gøre det lettere for travle rejsende, som muligvis er ved at gå op ad trapper, står i kø i lufthavnen eller kører i en hurtig taxa.

Sådan fungeret det

Mobilwebsteder er ligesom fulde  websteder, men med et par vigtige forskelle. Ting som sidestørrelser og billeddimensioner er mindre. Men knapperne er større, så de er lettere at trykke på, og teksten er større, så den er lettere at læse. Indhold og branding bør være ens på dit mobilwebsted og dit fulde websted, men mobilwebstedet er mere skrabet, så brugere på farten kan finde, hvad de ønsker, lige med det samme.

Brugerens fokus på Hiltons mobilwebsted er f.eks. på en reservationsformular med yderligere links til at ringe til et rejsebureau eller til at se den fulde version af Hiltons websted.

På den anden side har Marriotts mobilwebsted en ”hurtig links”-navigation med fem vigtige links, herunder ”Find og reservér et hotel” og ”Svar på et mobilspørgeskema”, med et yderligere link til at downloade den gratis Marriott-app. 

Fordele ved mobilwebsteder:

  • Du kan tilpasse tekst og billeder specifikt til mobilbrugere.
  • Det er billigere at oprette et mobilwebsted end et responsivt websted.
  • Sider indlæses hurtigere, hvis du begrænser billeder og mindsker størrelsen på billedfiler.

Ulemper ved mobilwebsteder:

  • Du skal oprette, opdatere og holde styr på to websteder i stedet for et.
  • Ved at have to identiske eller lignende websteder kan din SEO blive negativt påvirket – medmindre du bruger samme URL-adresse for begge websteder (ved at kontrollere brugeragenten kan du dirigere mobilbrugere til mobilversionen af siden uden at skulle have en separat mobilversion af URL-adressen).

Mobilapplikationer er… bekvemme, tilpasningsegnede og dyre

Hvad er mobilapplikationer? 

Chancen for, at du bruger apps hele tiden, er stor: Angry Birds, Instagram, Tripadvisor… du ved, de basale.

Mobilapplikationer er applikationer, du kan downloade og anvende på din smartphone eller tablet. De kan være dyre at bygge, så du skal kun udvikle en app, hvis du har nok stamgæster, der vil bruge den ofte nok.

Med en app beder du om meget fra rejsende. Først skal de downloade appen. Derefter finde den og logge på. Og så rent faktisk tage sig tid til at bruge den. Så din app skal være hjælpsom, let at bruge og fungere godt nok til, at det berettiger hele den indsats.

Sådan fungeret det

De mest populære og succesrige typer af mobilapplikationer, især inden for rejsebranchen, er ”oprindelige” apps, der er designet specifikt til Apple-, Android- eller Windows-enheder. Det tager lang tid og koster mange penge at bygge og tilpasse en app til hver platform (det ville være ligesom at oversætte en hel bog til forskellige sprog), men du kan dog drage fordel af hvert operativsystems unikke funktioner.

Prøv f.eks. at se på iPhone-appen fra Priority Club Rewards. Den er højt bedømt med masser af positive anmeldelser. Hvorfor? Fordi appen gør det lettere at foretage reservationer, holde styr på kommende rejser og se loyalitetspoint. Med andre ord de ting som travle stamgæster bekymrer sig mest om.

Fordele ved mobilapplikationer:

  • Du kan tilpasse oplevelsen for dine (mest fordelagtige) stamgæster.
  • Brugere får en bekvem, centraliseret måde at udføre vigtige handlinger på.
  • Din kæde får en ny kanal til at indtage og motivere kvalificerede brugere ved at bruge push-beskeder, reklamer i selve appen og meget andet.

Ulemper ved mobilapplikationer:

  • En mobilapplikation kan tage måneder og koste titusinder af dollars at udvikle.
  • Dit publikum er sandsynligvis begrænset til din kædes superbrugere – det er ikke som med et spil eller selv med generelle rejseapps, der tiltrækker mange.
  • Mobilapplikationer har en meget høj indgangsbarriere.

Syv vigtige konklusioner

  1. Rejsende bruger i stigende grad tabletter og smartphones til at undersøge og reservere rejser.
  2. Du skal bruge et mobilvenligt websted til at opsnappe direkte reservationer.
  3. Du har to muligheder: et responsivt websted eller et enkeltstående mobilwebsted.
  4. Du bør vælge et responsivt websted, hvis du ønsker at udvise fleksibilitet for en række skærmstørrelser og har ressourcerne til at investere i mere intensive, tekniske processer.
  5. Du bør vælge et mobilwebsted, hvis du ønsker større mulighed for at tilpasse indhold for brugere på farten og ikke har noget imod at vedligeholde dit computerwebsted og et separat mobilwebsted.
  6. Hvis du vælger et responsivt websted, anbefaler Tripadvisor dig ikke kun at fokusere på, hvordan indhold vises på forskellige enheder – kvaliteten af indholdet er lige så vigtigt som, hvordan det ser ud.
  7. Hold igen med at udvikle en mobilapplikation, medmindre din kæde har et godt grundlag af forretningsrejsende og andre stamgæster med mange besøg. 

  • 1. PhoCusWright, ”Traveler Technology Survey” (december 2012)
  • 2. PhoCusWright, ”Mobile Hits the Mainstream: Technology and Industry Trends” (februar 2012)
  • 3. Kilde: PhoCusWright, ”Traveler Technology Survey” (december 2012)
Sidst opdateret: 5. august 2013

Sådan får du succes på Instagram: Del 1

Sådan får du succes på Instagram: Del 1

I denne serie på to dele hører du om, hvordan tre hotelkæder har opbygget aktive fællesskaber på mere end 100.000 følgere.

Smil! Instagrams mere end 150 mio. medlemmer vil se dit billede. Eller det vil sige, ikke et billede af lige præcis dig.

Siden lanceringen i 2010 er det billedbaserede sociale netværk vokset til et tætknyttet netværk af professionelle, aspirerende og bare helt gennemsnitlige fotografer. Virksomheder tager også del i løjerne ved at bruge fællesskabet som en gratis kanal til opbygning af deres varemærke og kundekontakt.

”Vi bruger Instagram til at vise vores varemærke frem, ikke til at promovere salg. Det er ikke formålet på Instagram – det handler om at dele en gæsteoplevelse.”

For hoteller er Instagram stedet, hvor man kan fremvise sin ejendom, faciliteterne og beliggenheden såvel som kædens særkende. De hoteller, som jeg interviewede, brugte Instagram til at promovere åbningen af nye ejendomme, fremhæve tilbud på udvalgte rejsemål og skabe kontakt til lokale indflydelsesrige personer.

Ekstra bonus: De billeder, som du offentliggør på Instagram, er også godt indhold til din Tripadvisor-ejendomsprofil. Undersøgelser viser, at de rejsende tilbringer mest tid på profiler, der har mindst 30 billeder, og mange vil ikke engang overveje at tage et ophold hos en hotelkæde, der ikke har billeder i sin beskrivelse.

For at hjælpe dig med at skærpe din Instagram-strategi satte jeg mig ned sammen med eksperterne i sociale medier fra W Hotels Worldwide, Four Seasons Hotels og boutiquekæden Thompson Hotels. Sammenlagt har disse kæder opbygget et fællesskab på mere end 100.000 aktive og interesserede følgere. Læs videre for at lære, hvordan, og hvorfor, de gjorde det.

Argumentet for Instagram

Hvorfor bør hoteller tage Instagram til sig?

”Der er ikke nogen bedre kanal til af fremvise dine ejendomme og få folk til at dagdrømme om dine rejsemål.” – Alyssa Kiefer, strateg for global social markedsføring hos W Hotels Worldwide

”Instagram er en fantastisk visuel platform, der giver det kig bag kulisserne hos hotellet, som gæsterne ikke kan se på et traditionel websted. Instagram giver også hoteller mulighed for at fremvise hele rejseoplevelsen, herunder de omkringliggende områder, gennem deres billeder, hvilket er et andet typisk eksempel på indhold, som gæsterne normalt ikke finder på et hotels websted.” – Fiona Goldstein, direktør for sociale medier og varemærkeindhold hos Thompson Hotels

”Platformen er ideel til at dele rejseoplevelser. Instagram udvikler sig også til en kommunikationsplatform i realtid. Four Seasons-hotellerne overvåger geografisk mærkede Instagram-opslag for at bringe vores løfte om personlig service ind i den digitale sfære. Et af vores hoteller har ansat en ”Social sommerfugl”, der opfanger Instagram-opslag fra gæster på stedet og leverer en personlig tak med det samme. ” – Sorya Gaulin, direktør for global virksomheds-PR og sociale medier hos Four Seasons.

Hvordan vil du beskrive Instagram-fællesskabet? Er det anderledes end andre sociale medier?

”Vi synes, at Instagram er et meget positivt og interesseret fællesskab. Det indhold, som vi offentliggør på denne kanal, modtages med stor interesse, og Instagram er en af vores mest populære kanaler for brugergenereret indhold. Vi finder hundredvis af billeder af vores ejendomme, restauranter og barer hver dag, når folk deler deres ferier og rejser med venner og familie.” – Alyssa Kiefer, W Hotels

”Som det eneste vestlige sociale medie, der ikke er begrænset i Kina (pr. juli 2014), og som er integreret med Weibo, præsenterer Instagram en enestående mulighed for at komme i kontakt med et reelt globalt publikum. Det er også et yderst engageret og passioneret fællesskab, der kan prale af det højeste engagement blandt alle de sociale medier. På Instagram er alle kunstnere.” – Sorya Gaulin, Four Seasons

”Jeg er begejstret for, at der lægges stor vægt på billedernes kvalitet på Instagram, og at flot fotografering fejres. Instagram-fællesskabet er så engageret og fast sammentømret – det er virkelig utroligt.” – Fiona Goldstein, Thompson Hotels

Bruger I Instagram til at opbygge jeres varemærke eller til at generere salg?

”Four Seasons anser primært Instagram som et værktøj til at opbygge vores varemærke, fremvise inspirerende billeder fra vores rejsemål rundt omkring i verden og også til at give gæster muligheder for at være ambassadører for vores varemærke.” – Sorya Gaulin, Four Seasons

”Instagram er primært et værktøj til at opbygge vores varemærke. Det giver dig ikke mulighed for at linke til dit websted i en billedtekst, så det er ikke rigtig skabt til at generere salg. I stedet mener vi, at det er en vigtig kanal for samhørighed, der har hjulpet os med at opnå eksponering af vores ejendomme og arrangementer. Vores håb er, at det inspirerer følgere til at planlægge fremtidige rejser til vores rejsemål, og at det styrker deres lyst til at vælge W frem for andre kæder.” – Alyssa Kiefer, W Hotels

”Vi bruger Instagram til at vise vores varemærke frem, ikke til at promovere salg. Det er ikke formålet på Instagram – det handler om at dele en gæsteoplevelse, ikke at sælge værelser”. – Fiona Goldstein, Thompson Hotels

Vil du have alt at vide om Instagram og hoteller? Fortsæt med at læse del 2.

Få inspiration! Se de adspurgte hoteller i aktion på instagram.com/fourseasonsinstagram.com/thompsonhotels og http://instagram.com/whotels.

Skrevet af: http://fromwayuphigh.com...

Sådan får du succes på Instagram: Del 2

Sådan får du succes på Instagram: Del 2

I denne serie på to dele kan du læse om, hvordan tre hotelkæder har opbygget et aktivt og interesseret fællesskab på over 100.000 følgere.

I del 1 af vores serie om Instagram for hoteller talte vi med de ansvarlige for sociale medier på W Hotels Worldwide, Four Seasons Hotels og boutiquehotelkæden Thompson Hotels for at høre, hvorfor de mener, at Instagram er et vigtigt værktøj til at skabe interesse blandt nuværende og potentielle kunder.

I dag fortæller de om, hvordan de administrerer deres Instagram-feed, videnskaben bag deres strategier, og hvordan de bedømmer succes.

Hvem, hvad, hvor, hvornår og hvordan man skal offentliggøre

Hvem administrerer jeres feed? Anbefaler I, at hoteller selv administrerer deres konto eller hyrer en udefrakommende konsulent?

”Kontoen @whotels for vores kæde er administreret af vores strateg for globale sociale medier, som administrerer alle vores kanaler på de sociale medier med hjælp fra en koordinator for sociale medier. Vores kanaler på de sociale medier er den kundevendte stemme for W Hotels og administreres bedst af en, som kender og lever med kæden. Vi opfordrer også alle vores ejendomme til at have deres egen Instagram-kanal.” – Alyssa Kiefer, W Hotels

”Over 80 af vores hoteller verden over er aktive på Instagram. Vores koncerns markedsføringsteam administrerer vores kædes kanal, @FourSeasons, mens PR-teamet for hver enkelt ejendom administrerer deres egen hotelkonto foruden traditionel PR.” – Sorya Gaulin, Four Seasons

”Vores direktør for sociale medier og fællesskabsmanager administrerer feedet. Vi synes, at vores sociale netværk skal administreres af medarbejderne i stedet for en ekstern konsulent.”  – Fiona Goldstein, Thompson Hotels

Hvad bør hoteller offentliggøre: Billeder af deres ejendom og faciliteter eller nogle, der viser lidt personlighed?

”Alt det ovenstående! Offentliggør billeder af ejendommen, faciliteterne, kvarteret, fremhævede medarbejdere og endda aktiviteter, som gæster kan deltage i, når de overnatter på dit hotel. Fremvis hele rejseoplevelsen!” – Fiona Goldstein, Thompson Hotels

”Billeder af vores hoteller og faciliteter bliver rigtig godt modtaget af vores målgruppe (især dem af poolen og stranden!), men det er også vigtigt for os at dele kæden som en livsstil.” – Alyssa Kiefer, W Hotels

”Forskellighed er vejen frem. Smukke billeder af ejendommen og rejsemålet er altid populære, men Instagram handler også om at befinde sig i nuet. Vi vil gerne give vores følgere en eksklusiv rundtur i kulisserne og ind i Four Seasons’ verden, så de kan tage hoteloplevelsen med hjem og skabe en personlig forbindelse til kæden.” – Sorya Gaulin, Four Seasons

Hvor ofte bør et hotel offentliggøre billeder?

”Mindst én gang om dagen. Instagram er en utrolig hurtigt udviklende platform, og den skal opdateres hyppigt.” – Fiona Goldstein, Thompson Hotels

”Hos Four Seasons råder vi vores ejendomme til at offentliggøre en gang eller to om dagen. Hyppigere end det kan resultere i træthed blandt målgruppen.” – Sorya Gaulin, Four Seasons

Hvor lang tid bruger I på at sætte jeres billeder op og redigere dem?

”Vi vil portrættere vores hoteller og arrangementer på den bedst mulige måde, så vi er helt sikkert opmærksomme på komposition og lys, når vi tager billeder. Men vi synes også, at det er vigtigt at give en ærlig præsentation af vores produkt, så i stedet for at bruge alt for mange filtre og kraftig redigering af vores billeder lader vi vores ejendommes design tale for dem selv.” – Alyssa Kiefer, W Hotels

Hvilke billedredigeringsapps bruger I?

”Vi er begejstrede for VSCOcam, men oftest er et tydeligt billede og ganske lidt redigering i selve Instagram-appen det, som gør det.” – Alyssa Kiefer, W Hotels

”Bare Instagram. Deres nye redigeringsfunktioner er på linje med anden billedredigeringssoftware på markedet.” – Fiona Goldstein, Thompson Hotels

Spredning af budskabet og sporing af resultater

Hvordan promoverer I jeres Instagram-profil og får et større publikum?

”Da vi først lancerede kontoen, brugte vi vores eksisterende Facebook- og Twitter-kanaler til at øge opmærksomheden. Nu hvor vores konto er etableret, handler det mere om at kommunikere med fællesskabet på Instagram. Vi gennemser dagligt det indhold, som er blevet mærket geografisk på vores ejendomme, eller som har vores kædes hashtags såsom #whotels. Ved at synes godt om og følge kontiene for de gæster, der gerne fremviser deres ophold på W, viser vi vores fans, at vi er aktive på kanalen, og vi får oftest en masse følgere til gengæld.” – Alyssa Kiefer, W Hotels

”Vi promoverer vores Instagram-billeder på tværs af vores andre sociale kanaler og promoverer dem også på selve ejendommen.” – Fiona Goldstein, Thompson Hotels

Hvilke statistikker sporer I for at beslutte, om jeres feed er succesrigt?

”Vi sporer vækst i antal følgere, antal ”Synes godt om” for billeder, kommentarer og hashtag-nævnelser om måneden. Det giver os den bedste mulighed for at se, hvad der fungerer, og planlægge fremtidigt indhold herefter. Vækst er selvfølgelig vigtig, men vi vil også gerne se ”Synes godt om” og kommentarer til vores billeder. Det viser, at vores indhold vækker genklang hos vores målgruppe.” – Alyssa Kiefer, W Hotels

”Vækst i vores målgruppe er helt bestemt vigtig, men vi foretrækker at have en mindre, mere interesseret målgruppe end et stort antal inaktive følgere.” – Sorya Gaulin, Four Seasons

”Vi er interesseret i statistikker for interesse, især antal ”Synes godt om”. Du kan sagtens have en million følgere, men hvis ingen synes om dine billeder, er det ikke en succes for os.” – Fiona Goldstein, Thompson Hotels

Få inspiration! Se selv de adspurgte hoteller i aktion på instagram.com/fourseasons, instagram.com/thompsonhotels og instagram.com/whotels.

Skrevet af: http://fromwayuphigh.com...

Opbygning af et værktøjssæt til markedsføring på mobilenheder

Opbygning af et værktøjssæt til markedsføring på mobilenheder

Vores smartphones og tablets er blevet vigtige elementer i rejseplanlægningsprocessen. Vi bruger dem til at finde inspiration, lære om rejsemål og finde andre rejsendes anbefalinger om, hvad man bør se og lave.

Ifølge Tripadvisors seneste TripBarometer-undersøgelse i 2015 bliver kunderne også mere og mere vant til at bruge deres mobilenheder til at booke og betale for rejser. Næsten halvdelen af de adspurgte sagde, at de brugte telefonen til at booke indkvartering eller rejseaktiviteter.

Jeg tog en snak med Dulani Porter, der er underdirektør i branding- og reklamebureauet SPARK, for at få mere at vide. Dulani står for markedsføringsinitiativerne for brands som VISIT FLORIDA, Marriott Autograph Collection og Hilton.

Ifølge Dulani kræver det de rigtige værktøjer at skabe interesse hos forbrugere, der bruger mobilenheder. Her er fem elementer, som alle hoteller har brug for i deres værktøjssæt til markedsføring på mobilenheder.

1) Strategien

Når Dulani taler med kunder om mobilenheder, er det første emne som regel den teknologi, der er involveret. Men før du går i selvsving over de seneste billedredigeringsværktøjer og sociale netværk, råder Dulani dig til at overveje den menneskelige komponent i mobilmarkedsføring.

"Teknologien har ændret sig over tid, men det har menneskets natur ikke", siger hun. "Vi er sociale væsener, der tiltrækkes af mennesker, som vi har noget til fælles med. Det er den stammementalitet, som bestemmer, hvordan mobil- og onlinesamspil påvirker rejsendes opførsel".

"Kvaliteten af dine mobilinteraktioner siger noget om dig som brand", siger Dulani. "Tænk på dem som en sammenhængende del af gæsternes oplevelse".

På baggrund af dette siger Dulani, at det er vigtigt at udvikle det, som hun kalder en "mobiltilpasset gæsteoplevelse". Målet er at skabe samspil og begivenheder, som kunderne har lyst til at dele med deres netværk.

Sørg for, at medarbejderne kan levere fremragende kundeservice, som rejsende vil berette begejstret om på Twitter. Skab billedmuligheder på værelser og fællesarealer, som gæsterne kan dele på Facebook. Brug og del et hashtag, der gør det let for kunderne at finde indlæg om din virksomhed.

"Kvaliteten af dine mobilinteraktioner siger noget om dig som brand", siger Dulani. "Tænk på dem som en sammenhængende del af gæsternes oplevelse".

2) Responsiv onlinetilstedeværelse

Når man tænker over, at mere end halvdelen af amerikanerne bruger telefonen til at surfe på internettet og læse e-mails, så er en anden kritisk komponent i dit mobilværktøjssæt en onlinetilstedeværelse, der ser godt ud på alle skærme.

"Folk er konstant på farten", siger Dulani. "Det gælder om at holde sig relevant på de platforme, de bruger".

Responsive websteder og e-mailskabeloner, der tilpasser sig modtagerens skærm, uanset om det er en 27-tommers skærm eller en 4-tommers iPhone-skærm.

3) Online bookingværktøjer

Forestil dig, at en kunde fortæller på Facebook, hvor meget han nød at overnatte på dit indkvarteringssted sidste weekend. En af hans venner ser indlægget, mens hun tjekker Facebook på sin telefon, og beslutter at hun også kunne bruge en lille ferie.

Hun kigger på dine Tripadvisor-anmeldelser – de er fremragende. Hun klikker igennem til dit websted i håbet om at foretage en booking. Men den eneste måde at kontakte dig på er via telefon. Og din ejendom modtager ikke opkald før om tre timer.

"Med mobilbookingværktøjer er det hele en sammenhængende proces", siger Dulani. "Rejsende bliver inspirerede, søger på nettet og booker derefter".

Det bedste, du kan gøre her, er at håbe på, at hun husker at ringe, når virksomheden åbner. Men hvis dit websted havde haft mobilbookingværktøjer, kunne hun have booket i selv samme øjeblik, hvor hun sad og savlede over billederne af morgenmadsbuffeten.

"Med mobilbookingværktøjer er det hele en sammenhængende proces", siger Dulani. "Rejsende bliver inspirerede, søger på nettet og booker derefter".

En hurtig søgning på internettet kan hjælpe dig med at få flere oplysninger om de nyeste apps til mobilbooking. Tripadvisors Øjeblikkelig booking hjælper dig også med at komme i kontakt med rejsende, der er klar til at foretage en booking.

4) Wi-Fi

Gæster, der rejser uden for deres mobiloperatørs netværk, kan ikke dele billeder og opdateringer om din virksomhed på sociale medier, hvis de ikke kan få adgang til internettet. Sørg for, at dit Wi-Fi-signal er stærkt og let tilgængeligt på værelser og fællesarealer.

5) Betaling med mobil

Steder, der længe har tilbudt betaling med kreditkort, oplever, at kunder i stigende grad vænner sig til at bruge deres personlige enheder i stedet for kontanter eller kreditkort til at betale for varer og tjenester.

Indkvarteringssteder vil muligvis synes, at mobilbetalingsværktøjer er nyttige, når et stort antal gæster skal tjekke ud. I stedet for at købe flere kasseapparater og opsætte flere udtjekningsskranker, kan personalet behandle gæsternes betalinger fra deres smartphones og tablets.

Dulani anbefaler, at du holder dig ajour med udviklingen og ved, hvornår det er din virksomheds tur til at tage springet til mobilbetaling. 

Skrevet af: http://fromwayuphigh.com Sidst opdateret: 27. oktober 2015

Sms dig vej til salg og øget interesse blandt de rejsende

Sms dig vej til salg og øget interesse blandt de rejsende Med en åbningsrate på 98 % er den ydmyge sms en af de mest effektive former for digital kommunikation. Sådan kan du drage fordel af denne effektive markedsføringskanal, der er let at administrere.

Nu hvor så mange varemærker i hotel- og restaurationsbranchen bruger de nyeste tendenser inden for sociale medier ved at anvende Twitter og Snapchat til at fange deres kunders interesse, glemmer mange muligvis den mest simple form for digital kommunikation: sms'erne.

De er helt sikkert simple. Men det er netop derfor, at de er så effektive. Overvej følgende:

  • Mindst 4 mia. mennesker verden over bruger deres telefoner til at sende sms’er.
  • Sms-kampagner kræver ikke, at brugerne henter en ny mobilapp eller opretter endnu en profil på de sociale medier.
  • Ifølge TripBarometer-rapporten ”Forbundne rejsende” fra Tripadvisor svarer næsten halvdelen af undersøgelsens respondenter, at de bruger deres telefoner til at planlægge rejser og til at reservere indkvarteringssteder eller rejseaktiviteter.

Læs her om, hvordan sms-kampagner kan hjælpe dig med at nå ud til og skabe interesse blandt disse telefonglade kunder.

Sådan fungerer en sms-kampagne

Sms-kampagner fungerer lidt ligesom din e-mailkontakt. Du opbygger en liste med modtagere. Du sender beskeder til dem. Du prøver at opnå resultater.

Ligesom for e-mail har hvert land sine egne regler og bestemmelser for, hvordan du kan kommunikere med abonnenter. Folk skal tilmelde sig modtagelse af sms’er, og det skal være tydeligt, hvordan de afmelder sig igen. Dette hjælper kunder, hvis mobilselskaber opkræver gebyrer for sms’er, med at undgå uventede udgifter.

Sms’er har en åbningsrate på 98 %, hvor selv den bedste e-mailkampagne skal være heldig at opnå 30 %.

Men der, hvor sms’er og e-mailkampagner adskiller sig fra hinanden, er ved muligheden for at skabe interesse. Sms’er har en åbningsrate på 98 %, hvor selv den bedste e-mailkampagne skal være heldig at opnå 30 %.

Et andet aspekt ved sms’er er, at alt kan klares på samme platform. Lad os f.eks. sige, at du vil invitere kunder til et særarrangement. Du sender invitationen via e-mail, men for at brugerne kan melde sig til, skal de registrere sig gennem en ekstern webformular.

Med sms’er skal de bare svare ”ja” eller ”nej”.

Sådan bruger restauranter sms-kampagner

For at få flere oplysninger om sms-kampagner inden for turist-, hotel- og restaurationsbranchen kontaktede jeg Bobby Angilella, der er vicedirektør for forretningsudvikling hos sms-markedsføringsplatformen SlickText.com. Restauranter er blandt platformens største kunder.

SlickText arbejdede for nylig sammen med den amerikanske kæde Wing City Grill. Varemærkets to placeringer ville gerne have en større sms-abonnementsliste og udvikle et program, der opfordrede til gentagne besøg via særarrangementer og eksklusive tilbud.

Første skridt var at øge Wing City Grills nuværende abonnentdatabase. Vejledningen til tilmelding, dvs. ”Send TILMELD til 12345”, blev promoveret på restaurantens bordskilte, digitale skilte og endda på bagsiden af toiletdørene.

”Der var slet ingen verbal kommunikation fra de ansatte,” fortalte Bobby Angilella. ”Ejeren ville køre kampagnen uden at forstyrre medarbejderne eller ledelsen.”

Alle, der tilmeldte sig listen, fik straks en kupon på USD 2 og deltog i en løbende ugentlig lodtrækning om et Wing City Grill-gavekort på USD 25. Kæden brugte også SlickText-platformen til at indsamle e-mailadresser og fødselsdatoer.

Med et par ugers mellemrum sendte restauranten et eksklusivt tilbud kun for abonnenter ud, og abonnenterne blev lokket til med særtilbud på deres fødselsdage.

På to måneder fordoblede varemærket sin liste med abonnenter. Kunder, der brugte kuponen på USD 2, havde typisk en større regning, fortalte Bobby Angilella, hvilket fik ledelsen til at tro, at rabatten tilskyndede folk til at bestille en forret eller en ekstra drink. Lige så snart varemærket sendte en sms med et tilbud ud, oplevede de et større antal ordrer, der brugte kuponkoden fra beskeden.

”Der er ingen tvivl om, at sms’er har en meget højere åbningsrate og en meget højere indløsningsprocent end e-mails, når man giver et godt tilbud,” sagde Bobby Angilella.

Sms-kampagner for hoteller

Men sms-kampagner for hoteller er en anden sag. Kort forklaret: Folk går muligvis ud og spiser et par gange om måneden, men de fleste rejsende har kun brug for et hotelværelse et par gange om året. Kunder vil forvente andre tekstbaserede tjenester og et mindre hyppigt engagement, sagde Bobby Angilella.

Hoteller kan integrere en sms-platform i deres eksisterende kundeadministrationssoftware og bruge værktøjet til at bekræfte reservationer, foreslår han. Hotellet kunne derefter sende særtilbud ud hvert halve år eller deromkring.

Et projekt, som han gerne vil se blive til noget, er brug af SlickText-platformen som sms-concierge. Gæsterne kunne derved få oplysninger fra receptionspersonalet uden at skulle logge på deres e-mail eller udfylde en onlineformular. Spørgsmål om middagsreservationer og indtjekningstider kan sendes i taxaen på vej til lufthavnen eller lige før afgang.

”Sms’er er den foretrukne kommunikationsmåde, når du bare har et enkelt spørgsmål,” forklarede Bobby Angilella.

Få flere oplysninger om, hvordan varemærker bruger mobilmarkedsføring til at skabe interesse blandt kunder, i den seneste TripBarometer-rapport.

Skrevet af: http://fromwayuphigh.com...

Andre emner

Sådan tilbyder du gæstfrihed i en zone med uroligheder

Sådan tilbyder du gæstfrihed i en zone med uroligheder Den første eksplosion fik mig nær til at tabe mit vinglas. Min forlovede og jeg var næsten færdige med en 12-retters menu på Restaurant Hachiko, da der udbrød uroligheder i Rio de Janeiro i Brasilien i juni 2013. Ude på gaden foran restauranten stimlede 100.000 mennesker sammen omkring regeringens lovgivende institution for at vise deres utilfredshed med uddannelse, sundhed og den påståede regeringskorruption.

Inden for en time sad vi samlet i en klynge i midten af restauranten, mens eksplosioner fik glasset til at vibrere og en brændende bil udenfor farvede vinduerne orange. Det var begyndelsen på en af de mest skræmmende nætter på vores ferie – og i vores liv. Men personalet gjorde alt, hvad de kunne, for at holde os uskadte, rolige og komfortable.


Fra perspektivet fra en gæst, der brugte fire timer fanget i en sushirestaurant, mens landet var i oprør udenfor, er her fem tip til, hvordan man tilbyder gæstfrihed under en krise:

1) Forhold dig rolig
Gæster, især dem der kommer udenbys fra, vil se på dig og dit personale for at vide, hvordan de skal forholde sig. På Hachiko fortsatte tjenerne afrydningsarbejdet i restauranten, mens protesterne rasede videre. Lyden af glas og sølvtøj, der klirrede, var et behageligt akkompagnement til summen fra helikoptere, fyrværkeri og skrig.

2) Forklar gæsterne, hvad der sker
Selvom der var en sprogbarriere, forsøgte personalet på Hachiko at holde os opdaterede om, hvad der foregik uden for restauranten. Da de forklarede, at der var sat ild til en bil, fik vi det bedre af at kunne tillægge den forfærdelige hvæsende lyd til noget konkret. Lad ikke som om, at alt er, som det skal være. Dine gæster vil værdsætte din ærlighed og stole mere på dig.

3) Giv en kontekst, men bliv ikke politisk
Vores tjenere forklarede, at det var de største protester, de havde set i årevis. De gav os nogle baggrundsoplysninger om, hvorfor folk var vrede. Men de valgte ikke side, hvilket kunne have ledt til en diskussion mellem personale og gæster. Lad urolighederne være den eneste grund til uro.

4) Brug din lokale ekspertise til at hjælpe dine gæster
Vores tjenere ringede til alle de taxachauffører, de kendte, men ingen ville komme og hente os. De forsøgte at forklare en flugtrute, men vi forstod den ikke rigtigt. Til sidst bad de os om at vente på, at de havde ryddet op i restauranten, og så kunne vi følges med dem sikkert væk. Vi blev virkelig rørte over deres venlighed, så vi endte med at give dem alle kram og high fives, inden vi steg ind i taxaen. Du kan stole på, at vi anbefaler denne restaurant til alle, der skal til Rio.

5) Hav en nødplan
Man kan ikke forudse en naturkatastrofe eller vide, hvornår en fredfyldt demonstration eskalerer til noget andet. Hold øje med igangværende begivenheder – også på de sociale medier – og stol på dine instinkter. Hold virksomheden lukket om aftenen, om nødvendigt. Sæt ikke din eller dine gæsters sikkerhed på spil for fortjeneste. Og udover at følge ovenstående tip skal du selvfølgelig altid følge sikkerhedsinstruktioner fra de lokale myndigheder!

Helen Anne Travis er skribent og markedsfører, som har rejsebloggen FromWayUpHigh.com. Kom i forbindelse med hende på Twitter: @Helen_Anne.

 

Skrevet af: http://fromwayuphigh.com...

4 muligheder, som du muligvis går glip af, ifølge TripBarometer

4 muligheder, som du muligvis går glip af, ifølge TripBarometer

2014 ser ud til at blive et fantastisk år for hotel- og restaurationsbranchen.

Ifølge den årlige TripBarometer-undersøgelse fra Tripadvisor, planlægger 21 % af verdens rejsende at bruge flere penge på deres rejser i år end i 2013. Antallet af internationale fritidsrejser forventes at stige med 12 %, og 85 % af de adspurgte rejsende sagde, at de er villige til at nedsætte deres forbrug på andre områder, så de har flere penge til rejser.

Det er godt nyt, hva’? Nu er alt, hvad du skal gøre, bare at vente på, at reservationerne begynder at fosse ind, ik’?

Ikke helt. Ifølge TripBarometer har de rejsende og hotelejerne forskellige meninger om, hvad der er vigtigt.

Denne konflikt mellem gæsternes ønsker og hotelejernes opfattelse giver muligheder. Gør brug af nedenstående forslag til at nå ud til og skabe større interesse blandt de rejsende, så de reserverer – endda igen og igen.

Mulighed nr. 1: Giv folk, hvad de vil have – særtilbud

Jeg tabte næse og mund, da jeg læste, at kun 4 % af de hotelejere verden over, som deltog i TripBarometer-undersøgelsen, tror, at særtilbud påvirker antallet af reservationer.

Og jeg er ikke den eneste. Næsten halvdelen af alle adspurgte rejsende siger, at særtilbud påvirker deres beslutning om at overnatte på et hotel – størstedelen er endda villige til at udskyde reservationsbeslutningen, indtil de har fundet et godt tilbud.

De rejsende venter bogstavelig talt på, at du opretter et tilbud til dem – og det er ligegyldigt hvilket tilbud. Hvad har du råd til at give? En gratis overnatning? En værelsesopgradering? Måske gratis morgenmad eller rabat på parkering?

Find på en måde til at føje en lille smule øget værdi til dine reservationer, og så du kommer foran 96 % af dine konkurrenter.

Mulighed nr. 2: Faciliteter, faciliteter, faciliteter!

Kun en fjerdedel af de adspurgte hotelejere i TripBarometer-undersøgelsen siger, at faciliteter påvirker deres antal af reservationer, mens tre fjerdedele af de rejsende siger, at frynsegoder såsom adgang til pool og gratis Wi-Fi kan påvirke deres beslutning.

Så hotelejere, det er på tide at se grundigt på dit indkvarteringssted og prioritere, hvilke forbedringer, om nogen, der kan foretages. Du behøver ikke anlægge en olympisk swimmingpool eller hyre en fuldtidsmassør. Småting som gratis cykeludlejning, hårtørrer på værelset eller en gratis småkage ved indtjekning kan føre dig langt.

De mest populære frynsegoder blandt de rejsende, som deltog i TripBarometer-undersøgelsen, var gratis Wi-Fi (et absolut krav), gratis morgenmad og gratis taxa- eller shuttleservice.

Muligvis tilbyder du allerede alt det ovenstående, eller du har måske et stramt budget og har dermed ikke råd til at opgradere eller tilføje nye faciliteter. I så fald er det vigtigt, at du fremhæver alle dine tilbud til gæsterne inden, under og efter deres ophold. Du kan gøre det på dit websted, med skilte på værelset eller i en e-mail efter udtjekning.

Som vi har påpeget i en tidligere artikel, øger det at gøre opmærksom på nye og eksisterende faciliteter sandsynligheden for, at de rejsende ikke kun bemærker dem, men også nævner dem i anmeldelser.

Hvilket bringer os frem til ...

Mulighed nr. 3: Øg dit antal af reservationer med online anmeldelser

Næsten 90 % af de rejsende siger, at online anmeldelser påvirker deres reservationsbeslutning, mens kun 64 % af de adspurgte hotelejere tror, at anmeldelser har nogen betydning.

Personligt har jeg aldrig foretaget en reservation uden at undersøge, hvad andre kunder synes om hotellet, først, og jeg overnatter ikke noget som helst sted, som i det mindste ikke har en håndfuld positive anmeldelser.

Tag dig tid til at sikre, at din profil på anmeldelseswebsteder som Tripadvisor er ajourført, og opfordr derefter dine gæster til at dele deres oplevelser. Du kan gøre dette ved hjælp af skilte eller i den e-mail efter udtjekning, som vi nævnte før.

En basisprofil på Tripadvisor er gratis. Det kræver kun en lille smule tid at nå ud til og skabe interesse blandt 90 % af de mulige kunder. Vi sidder derude og leder efter dig!

Mulighed nr. 4: Behandl gæsterne som superstjerner. (Og erkend, at det har betydning.)

Jeg tabte endnu en gang næse og mund, da jeg så, at bare en tredjedel af de adspurgte hotelejere tror, at gæsternes oplevelser påvirker deres antal af gentagne besøg. Bare det at skrive den sætning føles helt forkert.

Prøv at se på det fra vores perspektiv. Rejseplanlægning er hårdt. At finde det perfekte hotel tager tid. Hvis vi allerede har haft en fantastisk oplevelse med et indkvarteringssted eller en kæde, hvorfor skulle vi så ville overnatte noget andet sted?

I dette års TripBarometer-undersøgelse sagde 86 % af de adspurgte rejsende, at de ville overveje at vende tilbage til et hotel, som de tidligere har nydt at overnatte på. Og tænk bare på, at disse kunder har venner, familie og kolleger. Din kundeservice og deres oplevelser med kæden har en dominoeffekt. Tag det ikke for givet!

Hotelejere, vi rejser mere end nogensinde. Opdater din Tripadvisor-profil, opret et godt tilbud og tilføj et par frynsegoder – så skal vi nok komme tilbage efter mere.

Skrevet af: http://fromwayuphigh.com Sidst opdateret: 10. juni 2014

Sådan kan det hjælpe din virksomhed at blive miljøvenlig

Sådan kan det hjælpe din virksomhed at blive miljøvenlig

At blive miljøvenlig behøver ikke at gå ud over bundlinjen

Når hoteller overvejer at gøre deres ejendom mere miljøvenlig, er deres største bekymring som regel økonomisk. Men udgiften på lang sigt ved at ignorere bæredygtighed er enorm, og det behøver ikke at være en kæmpe udgift at blive miljøvenlig. Det kan endda vise sig at være rentabelt med tiden.

En investering i fremtiden

Saybrook Point Inn and Spa ligger, hvor Connecticut River møder Long Island Sound i Connecticut, USA. Saybrook Points kroejer anerkendte at for at kunne bevare dette rolige område, der tiltrækker gæster, skulle han være mere end blot forvalter af et hotel, han skulle også tage sig af omgivelserne.

En af ejendommens største miljøvenlige satsninger befinder sig under parkeringspladsen. Spildevand løber gennem et underjordisk sandfiltreringssystem og løber rent ud i sundet. Selvom der ikke kan beregnes en egentlig kontantfortjeneste for denne investering, hjælper det med at bevare miljøet, som er kroens største aktiv.

Ud over solcellerne, der er monteret på taget, er de fleste af kroens bæredygtige maskiner skjult i kælderen, hvor alt, der kan betragtes som affald, genbruges. De bruger supercentrifugerende vaskemaskiner, der når en G-kraft på 300, og reducerer den nødvendige energi til tørretid. Der er et kraftvarmesystem, der tager spildvarme og bruger det til at opvarme gæsteværelser, vand og poolen. Og en elektrolyseenhed afsalter saltvand til klorfrit vand, der bruges i poolen.

Saybrook Point har også udpeget et grønt team – en gruppe medarbejdere, der finder enkle miljøvenlige løsninger på mindre problemer. Græsset omkring hotellet krævede f.eks. vedligeholdelse, men teamet besluttede at erstatte det med urter, der nu bruges i køkkenet. Denne ændring fjernede også behovet for græsslåning og reducerede ejendommens CO2-fodaftryk. I stedet for at bruge pesticider, satte kroen fuglehuse op – dyrene udfører opgaven gratis. Da Saybrook Point Inn designede og åbnede deres anden ejendom, der nu ligger over for kroen, udstyrende det grønne team ejendommen med den seneste teknologi, som f.eks. bevægelsessensorer i værelserne, der styrer termostaten for tomme værelser.

Giv tilbage uden omkostninger

Maya Ubud, der er certificeret Green Globe-ejendom og fik det bedste resultat blandt sydøstasiatiske feriesteder, har også forpligtet sig til at være miljøvenlig. Hotellet (der også har et grønt team) gør mere end at indføre de typiske miljøvenlige arbejdsopgaver som kompostering, genbrug, opsamling af regnvand og behandling af spildevand. Og ejendommen gør det hele for meget få penge.

Hvordan? Ved at fokusere på partnerskaber. Sammen med Ocean Conservancy samler Maya Ubuds personale affald op i poser langs floden, noterer opsamlede materialer og rapporterer tilbage for at hjælpe konservatoriet til at forstå, hvordan forarbejdede genstande påvirker miljøet. Maya Ubud er også gået sammen med Friends of National Park Foundation, der har leveret omkring 70 træer til feriestedet. For at dække omkostningerne tillod feriestedet gæsterne at købe, tilegne og plante træer langs deres natursti.

Som indbyggere på Bali anerkender feriestedet, at forbedring af deres del af Ubud også betyder forbedring af øen. De uddanner studerende i logistik i forbindelse med genbrug og bæredygtig havebrug. Feriestedet genbruger sengetøj, håndklæder og bøger ved at sende dem til et børnehjem. Maya Ubud har også opfordret arbejdere til at adoptere deres grønne filosofi ved at opmuntre dem, der benytter sig af samkørsel, går eller cykler på arbejde med et belønningssystem.

Uanset om du er villig til at foretage store investeringer som Saybrook Point Inn eller indføre kreative tiltag som Maya Ubud, kan du starte med et par indledende trin. Først bør du undersøge miljøvenlige muligheder for alle nye tilføjelser eller ændringer, der foretages på dit hotel. Du kan også søge efter partnerskabsmuligheder med lokale organisationer, så du ikke går i gang alene. Til sidst skal du gøre dit personale til en del af de bæredygtige tiltag. Start med at oprette et grønt team og opfordre til regelmæssige idémøder for at finde nemme og billige løsninger, der kan udføres.

Skrevet af: http://somewhereorbust.com...

Ferier for kommende forældre: En ny rejsetendens

Ferier for kommende forældre: En ny rejsetendens Ferier for kommende forældre: En ny rejsetendens

Mens kommende forældre forbereder sig på deres barns ankomst, håber mange af dem på at kunne afholde én sidste ferie. Ferien, der bruges til at fejre den kommende milepæl, er en særlig rejse. Men ganske få virksomheder i turistbranchen henvender sig til dette publikum på 2 og en halv rejsende. 

Som kommende far, der planlagde en sidste ferie, henvendte jeg mig til kvinderne på forummet på BabyCenter.com for bedre at forstå, hvad gravide kvinder vil. En kommende mor havde skrevet om hendes problem på fællesskabet: Skulle hun tage på en romantisk ferie med sin mand eller gemme pengene til sit kommende barn? 

Alle de 24 forskellige kommende mødre, som svarede, stemte på en ferie af en slags, uanset om det var på et feriested med alt inklusive i troperne eller en hyggelig B&B i bjergene. Interessant nok var det altid stemningen og ikke placeringen, som blev sat i højsædet. Kommende mødre var ligeglade med placeringen – de ville have ferien til at være afslappende, romantisk og en chance for at fejre den sidste egentlige alenetid sammen.

Her er nogle ting, som feriesteder og hoteller kan foretage sig for at klargøre deres virksomheder til disse ferier. Lad os opsummere tre punkter, som kommende forældre vil have:

Atmosfære 

Stemningen skal være afslappende, romantisk og give mulighed for, at parrene kan trække sig tilbage. Min gravide kone og jeg besøgte Saint-Barthélemy af netop disse grunde, og vi nød godt af alle disse elementer på Tom Beach Hotel. I løbet af dagen gik vi ture på stranden Saint-Jean, badede i det caribiske hav og slappede af på strandstolene, mens vi læste vores bøger om det at være forældre. Vi kunne virkelig godt lide, at ejendommen ikke tilbød alle de seværdigheder, som nogle gange skaber forstyrrelser. Ligesom på Tom Beach Hotel er det en god idé for indkvarteringssteder at genoverveje deres udvalg af ikke-alkoholiske drikkevarer. Når jeg drak blandede drinks, kunne min kone nyde friskpresset juice, som var et meget sundere alternativ til den typiske graviditetscocktail, som man kan få i strandbarer: En piña colada uden alkohol, men med masser af sukker. Og dette bringer os til punkt nr. 2.

Barnet kommer først

Ferien er trods alt beregnet som en sund og stressfri oplevelse for moderen og hendes ufødte barn. Så du bør tilbyde sund mad og god livsstil. Da vi boede på det balinesiske feriested Maya Ubud inden graviditeten, spiste vi økologisk mad og dyrkede yoga hver morgen (men hvis du påtænker at tilbyde yogatimer, skal instruktørerne være uddannet i prænatal yoga). På en anden af vores ferier under graviditeten ved Finger Lakes fokuserede kroejerne af Black Sheep Inn på de små ting og opfyldte særligt min kones behov. De spurgte til hendes kostønsker, ændrede deres morgenmad en smule og hjalp os med at lægge en rejseplan, som passede til vores behov. Det behøver ikke være besværligt for ejendomme at tilpasse sig mor og barn.

Pris

Det sidste, som par vil på deres sidste ferie alene sammen, mens de forbereder sig på en af de største glæder og udgifter i deres liv, er at bekymre sig om deres budget. Alt for mange steder opkræver penge for hver eneste lille ting, efter de besøgende er ankommet. En ferie for kommende forældre bør udbydes som en pakkerejse, så betalingen klares med det samme, så det ender uden overraskelser.

Nogle hoteller og feriesteder samler disse tre punkter ved at tilbyde særlige tjenester specifikt til kommende forældre – som f.eks. et professionelt graviditetsbillede, parbade med stearinlys, et køkken som er åbent døgnet rundt for at opfylde moderens trang, en god cigar og en whisky til faderen og spabehandlinger for par. Selvom mange kommende mødre betragter en oplevelse med alt inklusive som en god mulighed, vil de ikke have den slags tilbud med alt inklusive, som er tilpasset festaber, eller et feriested der forsøger at tiltrække alle. 

Det er vigtigt at huske på, at for at en pakke skal tiltale kommende forældre, skal den fokusere på disse tre punkter.

Skrevet af: http://somewhereorbust.com...

Hoteller i Dubai som turistattraktioner

Hoteller i Dubai som turistattraktioner Sådan har hoteller i Dubai gjort dem selv til byens stjerner og tiltrækker turister fra hele verden.

Nogle gange vælger rejsende hoteller på samme måde, som folk med vasketøj vælger renserier ... beliggenhed, beliggenhed og beliggenhed. For det meste vil jetsettere have, at deres hotel ligger tæt på seværdighederne. Ofte vælger de rejsemålet først og undersøger derefter indkvartering. Men i Dubai er det lige omvendt.

Dubai er vokset frem af ørkenen i løbet af de sidste to årtier. Inden man fandt olie tilbage i midten af 1900-tallet, bestod byen af en masse palmehytter. Men jordens rigdom har givet Dubai mulighed for at modernisere sin arkitektur og bygge nogle af verdens mest utrolige bygninger, herunder verdens højeste tårn og største indkøbscenter. I dag er mange af disse forbløffende bygninger hoteller. 

Hoteller i Dubai anses ikke som bekvemme indkvarteringssteder i nærheden af en seværdighed. De bedste hoteller og feriesteder i Dubai er seværdigheder. Hotelejere kan gøre meget for at efterligne Dubais succes ved at sætte følgende principper i spil:

Gør fordelene tilgængelige for alle

JW Marriott i Dubai er i øjeblikket verdens højeste hotel. Men det er ikke alle gæster, som har råd til værelserne på de øverste etager. Så hvad er incitamentet for at bo på verdens højeste hotel, hvis udsigten ikke er bedre end fra den kontorbygning, hvor de normalt arbejder? Ved at placere en bar eller restaurant på øverste etage vil gæster, som bor på værelserne længere nede, stadig kunne nyde ejendommens bedste facilitet. Uanset hvilken fordel dit hotel eller feriested udbyder, skal du gøre den tilgængelig for alle i en eller anden form.

Forskellige fordelsniveauer

Selvom alle fordele bør være tilgængelige, kan hoteller have forskellige fordelsniveauer. På Atlantis, The Palm giver en helt grundlæggende pakke gæsterne adgang til akvariet og vandlandet, mens de udvidede indkvarteringspakker tilbyder undervandsudsigt til akvariet fra gæsternes seng og badekar. Den største fejl, som en ejendom kan lave, er at vise gæsterne fantastiske muligheder, men nægte dem adgang dertil. Der skal ikke skiltes med elementer, som koster ekstra, foran dem, som ikke kan eller vil opgraderes. Men disse eksklusive valgmuligheder bør præsenteres for dem, som ønsker oplevelsen. Et alternativ med færre fordele til en lavere pris bør også være tilgængeligt. Der findes ikke noget værre for dine gæster end konstant at blive mindet om det, som de ikke har ret til.

Overdriv ikke

Meydan Hotel er et godt eksempel på et hotel, der fokuserer på et tema, som let kunne blive smagsløst, men ikke er det. Hotellet, der ligger i forbindelse med en travbane, hvor nogle af verdens dyreste hestevæddeløb foregår, har smagfulde hesteskulpturer i deres lobby og tilbyder udsigt over travbanen fra deres store vinduer i lobbyen og fra swimmingpoolen på tagterrassen. Men de undgår at blive revet for meget med. Selv ikke hestevæddeløbsfans vil overdynges alt for meget med hesteindretning. Meydan Hotel var heller ikke bange for at afvige fra deres tema og investere i Dubais første pay and play-golfbane og områdets største filmlærred. Du skal huske på, at hvis det ikke tilfører dig nogen værdi at tilføje et tema, risikerer du bare at være vulgær. 

Giv gæsterne grund til at blive på hotellet

Hvis du vil tilføre værdi til dit hotel, kan du overveje kulturelle arrangementer, som gør dit rejsemål kendt. Dubai er f.eks. kendt for sine søndagsbruncher, vandpibecaféer og mavedansoptrædener. Det næste trin ville naturligvis være at føre disse aktiviteter ind på din ejendom. Atlantis byder på en af byens mest populære bruncher, og Rixos The Palm har en fantastisk vandpibecafé ved siden af deres lobby. Især fordi begge disse hoteller er langt fra bymidten, er det klogt at holde gæsterne på ejendommen. Giv de besøgende mulighed for at nyde det bedste fra dit rejsemål på ejendommen.

Skrevet af: http://somewhereorbust.com...

Oprettelse af pakker, der tiltrækker kunder – del 1

Oprettelse af pakker, der tiltrækker kunder – del 1

Sådan opretter du temapakker, der giver større overskud og øger salget

Fritidsrejsende er ikke kun ude efter et sted at overnatte. De vil spise ude, se de lokale seværdigheder og opleve noget. Hvorfor ikke yde en værdifuld service for dine gæster ved at hjælpe dem lidt med planlægningen? Hvis du samarbejder med markedsføringspersonalet fra lokale seværdigheder, arrangementer og restauranter, kan du være med til at oprette og sælge temapakker til favorable priser. Sådan kommer du godt i gang.

Vær med på idéen

Lad os først se på, hvorfor du skal bruge tid på dette. Pakker kan give større overskud og større belægning i lavsæsonen. Der er også mindre sandsynlighed for, at gæster, der køber pakkerejser, aflyser deres rejse.1 Du kan oprette pakker, der har tilknytning til populære tendenser, og opdatere dem regelmæssigt, så gæsterne kommer tilbage. Du kan f.eks. inkludere billetter til et lokalt museum, der har en Harry Potter-udstilling, eller samarbejde med et vandsportssted, hvor man kan surfe med padleåre. Kreative pakker er også et værktøj til at reklamere for dine særlige faciliteter, som f.eks. din prisbelønnede restaurant eller dine kæledyrsvenlige værelser.

Det er også værdiskabende i sig selv at reklamere for – og få gæster til at blive i – dit lokalområde. Det er dét, der motiverer Judy Dalessandro, som er salgsdirektør i HYATT house™ i Fishkill i New York. "Vores område er unikt med dets rigdom på kultur, historiske mindesmærker og kulinariske oplevelser", siger Judy. "Det er vigtigt for vores hotel at samarbejde med de lokale seværdigheder, så vi kan tiltrække flere turister her i Hudson Valley".

Tag dit brand med i overvejelserne

Hvis din ejendom er et luksuriøst sted, skal du ikke tænke på det her som et "knaldtilbud", men nærmere som noget værdiskabende. Dine gæster er ikke optaget af at spare penge, men vil gerne have mere for pengene. Hvis din ejendom derimod falder ind under kategorien "budget", bør du fremhæve de besparelser, som dine gæster kan nyde godt af, hvis de køber en pakke.

Identificer din målgruppe

Derefter skal du identificere de rejsende, som ville benytte sig af kampagnen. Hvis din ejendom er et familievenligt sted, kan du overveje at samarbejde med forlystelsesparker og museer. Hvis du har en lille luksuriøs ejendom, som er populær blandt par, kan du overveje kulturelle tilbud og vingårdsbesøg.

Vælg dine samarbejdspartnere

Aruba Marriott Resort & Stellaris Casino i Aruba giver deres gæster det, som de vil have: aktiviteter uden for ejendommen, som f.eks. sejlture i solnedgangen og billetter til sommerfuglefarme. Ejendommens PR- og eCommerce-manager, Keirsin Tjon Pian Gi, fortæller, at der ligger en del overvejelser bag valget af samarbejdspartnere til pakker. "Der er foretrukne leverandører, som feriestedet samarbejder med, men vi træffer også beslutningen på baggrund af populariteten af deres ture og aktiviteter".

Inkorporer det lille ekstra

De fleste rejsepakker har en indkvarteringsdel og en aktivitetsdel, men du må ikke glemme det lille ekstra fra hotellet. Du kan føje endnu mere værdi til pakken ved at inkorporere hotelserviceydelser, som f.eks. middag, film på værelset og spabehandlinger. Du kan inkludere den fulde pris for serviceydelsen i pakken, eller du kan tilbyde den til nedsat pris. På den måde opfordrer du gæsterne til at prøve dine ekstra tilbud, samtidig med at du øger indtjeningen.

Husk timingen

Pakkeløsninger er til for at skabe incitament til at booke i lavsæsonen, hvor du har brug for at fylde værelserne op. Forretningshoteller i byen bruger dem til at udleje værelser i weekenden. Hvis der skal være et særligt arrangement eller en festival, kan du samarbejde med arrangørerne om kampagnetilbud i den periode. Du kan endda sætte en minimumsgrænse for antal overnatninger for at forlænge bookingperioden.

Start i det små

Forsøg dig med to eller tre pakker til at begynde med, og se, hvordan de bliver modtaget. Alle parter skal være indforstået med en prøveperiode på mindst seks måneder. Tilbyd aldrig mere end fem forskellige pakker ad gangen, da det kan udvande din indsats. Det giver ganske vist mest mening, at hotelpartneren står for salget af pakken, men i princippet kan alle deltagere, som kan tage imod betaling med kreditkort, sælge pakkerne. Når pakkerne officielt er lanceret, skal du sørge for, at alle partnere reklamerer for dem på deres respektive websites og sider på sociale medier, herunder Facebook, Twitter og Instagram.


  • 1. Kilde: Matt Zito, Travel Business Academy, www.mattzito.com/2010/06/16/how-to-create-vacation-packages-for-your-travel-business/
Styrk din virksomhed med vores eksklusive startpakker Styrk din virksomhed med vores eksklusive startpakker
  • Gratis prøveperiode på 30 dage
  • Gratis reklamer for op til 100 USD
  • Ingen binding
...

Få mest muligt ud af Tripadvisor

Styrk din overnatningsvirksomhed med vores eksklusive startpakker