Tripadvisor-succeshistorier

Virksomheder, der er registreret på Tripadvisor, deler tip og bedste praksisser.

Indkvarteringssteder

Sådan bruger en spansk hotelvirksomhed Tripadvisor til at ændre sit brand

Sådan bruger en spansk hotelvirksomhed Tripadvisor til at ændre sit brand Se, hvordan Selenta har maksimeret synligheden for SOFIA Hotel for at få flere besøgende og kickstarte sit onlineomdømme.

Selenta-koncernen administrerer ni ejendomme i forskellige spanske byer. Vi har talt med Silvia Sutter, der er chef for onlinetrafik hos Selenta, for at finde ud af, hvordan hun har øget synligheden for og antallet af besøgende til SOFIA Hotel ved hjælp af Tripadvisor.

Tripadvisor som en del af strategien for at ændre brand

Det at ændre brandet for Selentas ejendomme har været en stor opgave, der begyndte sidste år og har taget måneders planlægning og forberedelse. "Vi har forvandlet virksomheden og ændret brandet som helhed, og nu arbejder vi på at udvikle en opfattelse af vores ejendomme som luksuriøse og eksklusive", fortæller Silvia.

Målet? Større synlighed for og flere besøgende til alle ni ejendomme. Silvia beretter: "Vi ønskede at udvide vores marked og nå ud til flere rejsende i USA, idet de fleste af vores gæster traditionelt er fra Spanien og Storbritannien".

Silvia brugte Tripadvisor til at markedsføre genlanceringen af SOFIA Hotel, der er en ejendom, som Selenta for nylig har renoveret. "Tripadvisor er en vigtig markedsføringskanal, da denne kilde til besøgende øger vores samlede resultater, og rejsende fra Tripadvisor er mere tilbøjelige til at konvertere", siger hun. "Vi opdaterede registreringssiden på Tripadvisor for SOFIA Hotel med vores nye navn, billeder og andre oplysninger – ikke blot for at promovere renoveringen, men også for at nulstille gæsternes forventninger".

Større synlighed med sponsorerede placeringer

For at få mere eksponering af SOFIA på det konkurrenceprægede marked i Barcelona bruger Silvia sponsorerede placeringer. "Vi besluttede os for at prøve sponsorerede placeringer for atøge synligheden for og kendskabet til SOFIA Hotel. Den yderligere eksponering fra sponsorerede placeringer gør ejendommen synlig for flere rejsende, der søger efter et sted at overnatte i Barcelona", siger hun.

SOFIA har fået større synlighed og flere besøgende. "Vi har fået virkelig gode resultater: Sponsorerede placeringer har virket så godt for SOFIA, at alle ni ejendomme under Selenta nu har aktive kampagner, som skal øge deres eksponering", beretter Silvia. "I gennemsnit har disse reklamer genereret over 50.000 visninger for hver ejendom i seks uger over for meget målrettede rejsende".

Og denne synlighed har betalt sig: "Vi har fået flere besøgende på websitet for SOFIA Hotel og dermed skabt potentielle kunder, som i sidste ende konverterer. Siden de begyndte at bruge sponsorerede placeringer, er antallet af bookinghenvisninger for SOFIA steget", fortsætter Silvia.

Onlineomdømmecyklussen for SOFIA er også blevet hurtigere. "Den øgede synlighed har kickstartet vores onlineomdømmecyklus for SOFIA, hvilket har hjulpet med at placere hotellet blandt de 10 % bedste overnatningssteder i Barcelona", forklarer Silvia. "Efterhånden som flere gæster overnatter på SOFIA, skriver de anmeldelser og offentliggør billeder, hvilket genstarter inspirationscyklussen for potentielle gæster, så de vælger vores ejendom".

Silvia planlægger at køre sponsorerede placeringer hele året. "Hvis antallet af konverteringer bliver ved med at stige takket være sponsorerede placeringer, vil vi fortsætte med at køre vores annoncer, efterhånden som ændringen af vores brand skrider frem. Reklamerne har hjulpet mig med at ændre opfattelsen af vores ejendomme, fået flere besøgende på vores websites og givet os flere bookinger", siger hun.

Sidst opdateret: 10. december 2018

Hvordan en europæisk hotelkæde bruger indholdsmarkedsføring til at nå ud til rejsende

Hvordan en europæisk hotelkæde bruger indholdsmarkedsføring til at nå ud til rejsende 25hours Hotels øger synligheden, skaber brandkendskab og får en højere indtægt med Tripadvisor. 25hours Hotels er en kæde med 13 ejendomme, der er spredt ud over Tyskland, Frankrig og andre europæiske lande. Se, hvordan Alexander Schuster, der er digitalchef, påvirker rejsende til at booke på deres ejendomme ved hjælp af indholdsmarkedsføring og Tripadvisor.

Fokus på indholdsmarkedsføring

Alexander bruger indholdsmarkedsføring til at opbygge et forhold mellem kunderne og 25hours-brandet. "Vi vælger at fokusere på indholdsmarkedsføring i stedet for udelukkende at sætte vores lid til tilbud, rabatter og pakker. Indhold giver os mulighed for at fortælle historien om, at gæsterne ikke bare overnatter på vores hoteller. De har en sjov, afslappende og interessant oplevelse på vores hoteller, der er designet til at være indbegrebet af byen og området, som de ligger i", siger han. "Vores billeder og videoer forstærker vores brand. Vores blog for hvert hotel byder på lokal insiderviden".

Om at nå ud til rejsende med Tripadvisor

Alexander tilbyder relevante oplysninger til rejsende, mens de kigger efter et sted at overnatte på Tripadvisor, der er en stor markedsføringskanal. "Der er mange berøringspunkter på kunderejsen, og vi er nødt til at nå ud til de rejsende på det rette tidspunkt via de rette kanaler. Så vi udbreder vores indhold på Tripadvisor, Google, sociale medier og andre markedsføringskanaler for at fange de rejsendes opmærksomhed og fortælle en overbevisende og konsekvent historie", siger han. "Jeg bruger Tripadvisor til at øge vores synlighed, fremhæve 25hours-brandet og få flere direkte bookinger".

Alexander bruger Tripadvisor til at komplementere sin indholdsstrategi ved at fremhæve anmeldelser fra rejsende og ved at svare på disse anmeldelser. "De rejsende læser anmeldelser, hvilket gør Tripadvisor til en vigtig del af kunderejsen. Vi svarer på disse anmeldelser – ikke kun for at fortælle vores side af sagen, men også for at vise, at vi interesserer os for og føler os ansvarlige over for vores gæster", siger han.

Om at få en højere indtægt med Business Advantage

Alexander tiltrækker rejsende ved at vise sit indhold frem og optimere 25hours Hotels' registreringssider på Tripadvisor med Business Advantage. "Vi kan friste rejsende i forbindelse med Tripadvisor-søgninger og på vores registreringsside, når de kigger på vores ejendomme og priser", siger han. "Vi kan afprøve og optimere forskellige Business Advantage-funktioner. Vi offentliggør f.eks. de forsidebilleder og favoritbilleder, der bedst repræsenterer vores hoteller, og derefter undersøger vi interesseraten for billederne i statistikpakken for at se, hvad der tiltrækker flest rejsende".

Han bruger også Business Advantage til at skabe direkte kontakt til rejsende. "Med kontaktoplysninger kan vi placere de rette kommunikationskanaler – vores website, telefonnummer og e-mailadresse – på Tripadvisor. Vi kan få rejsende til vores website, få dem til at booke direkte og undgå at miste dem til onlinerejsebureauer – det er nemt for de rejsende at komme i kontakt med os", siger Alexander. "En anden måde, hvorpå vi tilskynder rejsende til at booke direkte hos os, er ved at køre særtilbud med en lavere bookingpris, som de kan få via vores website".

Alexander bemærker, at alle 25hours-ejendomme har Business Advantage, da det hjælper med at styrke 25hours-brandet og virksomheden. "Business Advantage giver en fordel – det viser, at vi får noget ud af vores reklamer, og det resulterer i højere indtægter for alle vores ejendomme", tilføjer han.

Om øget synlighed med sponsorerede placeringer

Alexander besluttede sig for at prøve sponsorerede placeringer for at maksimere antallet af rejsende, som virksomheden når, og for at få flere besøgende til 25hours. "Det er ikke effektivt at forvente, at rejsende finder vores ejendomme gennem søgninger. Med sponsorerede placeringer øger vi vores synlighed for rejsende, der allerede er interesserede i at booke, især når de søger på en bestemt by, men ikke har et bestemt brand i tankerne", siger han. "De fem ejendomme, der har prøvet sponsorerede placeringer, har hver fået mere end 100.000 visninger i gennemsnit i løbet af to måneder – hvilket betyder, at de blev set 100.000 flere gange, end hvis vi ikke havde sponsorerede placeringer".

Sponsorerede placeringer har også hjulpet Alexander med at få flere bookinghenvisninger. "Ud over at skabe øget synlighed medfører sponsorerede placeringer også, at flere rejsende foretager bookinger på vores hoteller. Vi har i gennemsnit oplevet en stigning på 20 % i antallet af bookinghenvisninger. Vi har også oplevet en stigning i antallet af besøg på vores fem ejendommes registreringssider på Tripadvisor", siger han.

Efter at have set fordelene ved sponsorerede placeringer mener Alexander, at reklamerne er en god investering. "Sponsorerede placeringer er værdifulde, fordi jeg kan skabe opmærksomhed om 25hours-brandet på flere tidspunkter i løbet af kunderejsen. Hvert klik betyder, at de rejsende er engagerede og interesserede. Hvis de rejsende ser vores reklame, er det meget sandsynligt, at de vil komme tilbage senere med intention om at booke hos os", siger han.

...

Succeshistorie: et hotel i Jaipur bruger Tripadvisor til at øge deres indgående markedsføring

Succeshistorie: et hotel i Jaipur bruger Tripadvisor til at øge deres indgående markedsføring Se, hvordan Royal Heritage Haveli tiltrækker rejsende med sponsorerede placeringer og konverterer dem med Business Advantage. Royal Heritage Haveli er et lille familieejet boutique-hotel i Jaipur i Indien, som har vundet Travellers' Choice-prisen flere år i træk. Se, hvordan direktøren for Haveli, Shambhavi Singh, bruger Tripadvisor som en vigtig del af sin indgående markedsføringsstrategi. Udfordring: maksimering af højsæsonen

Shambhavi bestræber sig på at få så mange rejsende som muligt til at booke i løbet af højsæsonen. "Vores højsæson er kort, så det er vigtigt, at vi får mest muligt ud af den. Det er svært at fylde værelser i lavsæsonen, fordi det er meget varmt i Jaipur", siger Shambhavi.

Mange andre lokale indkvarteringssteder følger en lignende strategi. "Det er en udfordring at skille sig ud blandt vores konkurrenter i Jaipur. Vi er en lille virksomhed, der konkurrerer med kendte hoteller om et begrænset antal rejsende, der besøger området i løbet af højsæsonen. Så vi er nødt til at skille os ud fra ejendomme, der minder om vores", siger hun.

Løsning: brug af Tripadvisor til at øge deres indgående markedsføring "For at afhjælpe denne udfordring bruger jeg indgående markedsføring til at tiltrække, konvertere, sælge til og begejstre gæster, og Tripadvisor er afgørende for min strategi", siger Shambhavi. "Indgående markedsføring skaber opmærksomhed blandt de rejsende og opbygger tillid til og troværdighed for Haveli"....

Sådan får et nyt hotel i Lissabon succes på Tripadvisor

Sådan får et nyt hotel i Lissabon succes på Tripadvisor Corpo Santo har opbygget et godt ry online og forstærker succesen med Tripadvisors Business Advantage og sponsorerede placeringer. Corpo Santo Hotel er et uafhængigt, historisk hotel, der efter åbningen i 2017 blev en af de højst placerede ejendomme i popularitetsindekset for Lissabon. Vi tog en snak med administrerende direktør, Pedro Pinto, for at høre mere om strategierne bag hans succes. Om at bygge et godt omdømme online

For at opbygge et godt omdømme online skal man først og fremmest yde god service. For at gøre dette har Pedro investeret i sit personale og i konstante forbedringer: "Vores strategi er at yde en ekstraordinær service og at begejstre gæsterne med nye tiltag. Et godt personale er afgørende, så vi er forsigtige med, hvem vi ansætter, og vi videreformidler jævnligt den feedback, vi modtager", siger Pedro.

Han opfordrer derefter gæster til at dele deres oplevelser med andre rejsende på Tripadvisor. "Vi kæmper for at overgå os selv, ikke vores konkurrenter, og vi fokuserer altid på service og anmeldelser. Det handler ikke kun om at give en kvalitetsoplevelse, men også om at bruge Tripadvisor til at gøre folk opmærksomme på Corpo Santo", fortæller han.

Ved at fokusere på at opbygge Corpo Santos omdømme online med anmeldelser fra gæster på Tripadvisor har Pedro været i stand til at tiltrække gæster – og han skaffer nye anmeldelser, så han kan tiltrække endnu flere. "Vi opfordrer vores gæster til at skrive anmeldelser med Anmeldelsesekspressen", siger Pedro. "Gæsterne elsker vores hotel, så de fortæller gladeligt om deres oplevelser – for mange er det endda deres første anmeldelse. Når folk, der læser anmeldelserne, ankommer, glæder de sig til at bo på vores hotel, og bliver så inspirerede til at skrive en anmeldelse efter deres ophold".

Pedro bruger også svar fra ledelsen til at gøre et vedvarende indtryk på tidligere gæster og til at påvirke potentielle gæster, så de vælger hans hotel. "Det at indsamle anmeldelser kan ikke garantere succes. Vi svarer på anmeldelser, gør vores svar personlige og takker gæsterne", siger Pedro. "Vi viser også, hvordan vi bruger deres feedback til at forbedre os. For eksempel erstattede vi vores vinduer, der lukkede for meget larm ind, og kontaktede derefter hver af de gæster, som havde nævnt larmen, for at fortælle dem om de forbedringer, som vi foretog baseret på deres feedback".

Om at udnytte sin succes med Business Advantage og sponsorerede placeringer

"Fordi vi plejer vores omdømme, har vi forbedret vores placering i popularitetsindekset for Lissabon. Vi kunne se i vores statistikker, at 40 % af vores besøgende kom fra Tripadvisor. Vi ville gerne have vores trafik til at vokse og tiltrække flere gæster, så jeg købte Business Advantage og sponsorerede placeringer", siger Pedro.

Sammen hjælper Business Advantage og sponsorerede placeringer Pedro med at forstærke Corpo Santos tilstedeværelse på Tripadvisor. Og resultaterne oversteg hans forventninger. "Det er som at vinde i lotto. Vores websitetrafik er vokset med 500 % med begge produkter. Sponsorerede placeringer har udvidet vores rækkevidde – vi har modtaget ca. 69.000 visninger på seks måneder med reklamerne og fået flere klik på vores ejendomsregistrering", forklarer Pedro. "Og takket være Business Advantage har vi fået flere direkte bookinger – og vi har opnået en belægningsprocent på 90 %".

...

Hvordan en uafhængig hotelkæde i Europa øgede antallet af direkte bookinger med 150 %

Hvordan en uafhængig hotelkæde i Europa øgede antallet af direkte bookinger med 150 % Central Hotel og Forum Hotel i Bulgarien får mere trafik til deres websites med sponsorerede placeringer på Tripadvisor. Baggrund Central Hotel, der har vundet Travellers' Choice, og Forum Hotel, der har fået Udmærkelsescertifikatet, er to fællesejede uafhængige boutique-hoteller i Sofia i Bulgarien. Hør, hvordan hoteldirektør Zhivko Zhelyazkov har øget antallet af direkte bookinger på begge ejendomme med sponsorerede placeringer på Tripadvisor. Udfordring Da færre rejsende besøger Sofia om vinteren, er efterspørgslen efter hoteller meget mindre. Som Zhivko bemærker: "Januar og februar er vanskelige måneder, og vi er meget fokuserede på at få flere direkte bookinger i denne periode". Løsning...

Case: Derby Hotels Collection øger antallet af bookinger med 25 % med sponsorerede placeringer

Case: Derby Hotels Collection øger antallet af bookinger med 25 % med sponsorerede placeringer Hvordan Derby Hotels Collection maksimerer synligheden med sponsorerede placeringer på Tripadvisor til at konkurrere effektivt på et udfordrende marked. Derby Hotels Collection er en familieejet hotelkæde med 14 ejendomme, primært i Barcelona. Vi mødtes for nylig med David Martinez i Urgell, der står for gruppens strategi for digital markedsføring og e-handel, for at høre om, hvordan han har gjort brug af sponsorerede placeringer på Tripadvisor til at konkurrere mere effektivt på et udfordrende marked: Udfordring: konkurrence om færre rejsende Antallet af turister i Barcelona, der er Derbys primære publikum, forventes at falde i 2018, især i lavsæsonen. David, der har forventet denne nedgang, vidste, at han havde brug for noget anderledes, så han kunne konkurrere med større hotelkæder om de færre rejsende. "Vi vidste, at det ville blive en svær sæson på grund af den vanskelige økonomiske situation på markedet", siger David. "Vi ved også, de fleste rejsende ikke kender til vores hoteller, før de begynder at undersøge et bestemt område og finder os gennem Tripadvisor eller onlinerejsebureauer"....

Sådan øgede dette hotel i Sorrento antallet af direkte bookinger med 20 % i løbet af 40 dage

Sådan øgede dette hotel i Sorrento antallet af direkte bookinger med 20 % i løbet af 40 dage Grand Hotel Amintas ejer, hoteldirektør og markedsføringsstrateg Gianfranco Acampora deler sine bedste tip til markedsføring af sit boutique-hotel i Sorrento

Vi talte for nylig med den førende hotelejer og markedsføringsekspert Gianfranco Acampora, der er ejer af og hoteldirektør for Grand Hotel Aminta i Sorrento i Italien. Han gav et vigtigt indblik i disse bedste praksisser for digital markedsføring for hoteller:

Kan du fortælle os om Grand Hotel Aminta og din rolle på ejendommen?

Grand Hotel Aminta er et af de største hoteller i Sorrento. Det ligger på et bjerg med udsigt over Napolibugten og en imponerende udsigt over byen. I dag deles min bror og jeg om at administrere hotellets drift. Jeg fokuserer på salg, markedsføring og registrering af gæsterne.

Kan du give flere oplysninger om sæsonens betydning for kundernes interesse for Aminta?

Aminta er et af de få hoteller i området, der har åbent hele året rundt, men det er virkelig et sommerferiested. Højsæsonen er fra april til oktober, og lavsæsonen er november til midten af marts – med undtagelse af nytår, takket være det fantastiske fyrværkeri her i Sorrento.

I dag kommer størstedelen af vores kunder fra Storbritannien. Der kommer også en masse amerikanere og canadiere.

Du har markedsført dit hotel online i mange år. Kan du fortælle os mere om din strategi, og hvordan den har udviklet sig med tiden?

Jeg har altid været meget interesseret i digital markedsføring. Det er ikke kun mit arbejde, det er også min hobby. Vi var den første ejendom i Sorrento, der lancerede et website tilbage i 1995, og hotellet har altid klaret sig godt i organisk søgning. Efter andre hoteller begyndte at komme online, har vi afprøvet forskellige ting for at bevare vores konkurrencefordel, såsom reklamer på søgemaskiner og onlinerejsebureauer.

Vi fandt hurtigt ud af, at det er ret svært at nå ud til vores målgruppe med reklamer på søgemaskiner. Der er for mange konkurrenter, der byder på de mest populære søgeord, og det er virkelig svært få førstepladsen. Men Tripadvisor er ofte blandt de øverste organiske søgeresultater for disse ord. Derudover fortæller gæster os ofte, at de faktisk har fundet os på Tripadvisor. Så vi har udviklet vores strategi til at være meget fokuseret på markedsføring på dette website.

Kan du fortælle mere om, hvordan dine gæster søger?

Selvfølgelig. Vi byder på søgeord som "Hotel i Sorrento med pool". I dag fortæller gæster os, at de som regel starter med en søgning på en søgemaskine efter ting som "Sorrento hoteller", men der kommer alt for mange søgeresultater, så det er ikke til at overskue. De finder hurtigt Tripadvisor og bruger websitet til at foretage mere specifikke undersøgelser for at finde en ejendom, der opfylder deres behov. Reelt set bliver Tripadvisor den søgemaskine, der bruges til et specifikt rejsemål – som gæsterne bruger til at finde hoteller, restauranter osv.

Hvad er din konkrete strategi for at bruge Tripadvisor?

Tripadvisor er i øjeblikket vores mest effektive markedsføringsværktøj. Med de nye sponsorerede placeringer kan Aminta f.eks. blive vist over søgeresultaterne for Sorrento. Det har haft stor betydning for os. Reklamen fører trafik til os, og folk kan kontakte os direkte via vores Business Advantage-links. Jeg har fundet ud af, at det sparer mig for provisionsomkostninger, fordi folk kan kontakte os direkte eller booke på vores website.

Hvordan har resultaterne af sponsorerede placeringer været?

Vi har været meget tilfredse med produktet. Vi afprøver det stadig, men indtil videre har vi set en stigning på 20 % i antallet af direkte bookinger i løbet af 40 dage.Værktøjet er fantastisk og meget brugervenligt, og prisen er minimal i forhold til afkastet. Det lader også til, at kunder, der kommer fra denne kanal, er ret værdifulde – de booker længere ophold og dyrere værelsestyper end gennemsnittet.

Hvad vil din strategi for brug af sponsorerede placeringer være fremover?

Der er tre betalingsniveauer for sponsorerede placeringer. I højsæsonen, når vores ejendom er fuldt belagt, vil vi nok vælge den billigste løsning, men stadig køre en kampagne. Det er vigtigt altid at bevare synligheden af hensyn til fremtidige bookinger. Resten af året – især i januar og februar, hvor folk begynde at planlægge deres sommerferie – vil vi nok vælge en af de dyrere løsninger for at få mere trafik til vores ejendom.

Hvad vil du sige til andre hotelejere, der overvejer at prøve sponsorerede placeringer?

Det er helt sikkert noget, som de bør gøre.Værktøjet er let at bruge. Man skal ikke vælge søgeord eller afgive bud. Bare vælg, hvor meget du vil bruge om dagen, sæt det op, og tænk ikke mere på det.

Sidst opdateret: 22. februar 2018

Hotel i Dubrovnik bruger Tripadvisor til at opnå synlighed og bookinger

Hotel i Dubrovnik bruger Tripadvisor til at opnå synlighed og bookinger Sådan bruger Berkeley Hotel & Spa sponsorerede placeringer til at skille sig ud på et konkurrencepræget marked.

Berkeley Hotel & Spa er et familieejet hotel med 24 værelser i Dubrovnik i Kroatien. Hoteldirektør Katarina Elez har fokuseret på at opbygge Berkeleys onlinetilstedeværelse for at opfordre flere rejsende til at booke direkte på ejendommens website. Læs videre for at få flere oplysninger om, hvordan hun har skabt en succesfuld onlinemarkedsføringsstrategi:

Fokus på Tripadvisor

Da Berkeley Hotel åbnede, konstaterede Katarina hurtigt, at hun skulle fokusere sin markedsføringsindsats online, især på Tripadvisor. "Vi var et af de første hoteller i Dubrovnik på Tripadvisor efter vores åbning i 2007", forklarer hun. "Vi har altid brugt Tripadvisor meget, og det er en af de bedste ting, der nogensinde kunne være sket for vores virksomhed".

Dette engagement i onlinemarkedsføring via Tripadvisor er stadig en fordel for Berkeley Hotel, selv i dag. Katarina siger: "Vi har kunnet øge vores synlighed for rejsende, der undersøger vores rejsemål, fordi vi har haft en stærk og konsekvent tilstedeværelse på Tripadvisor fra begyndelsen. Vi har altid været blandt de 15 mest populære ejendomme i Dubrovnik".

Størst mulig synlighed for rejsende

Som et lille 3-stjernet hotel i en by, der er domineret af 5-stjernede hoteller med større markedsføringsbudgetter, skal Katarina tænke over sine valg, når hun investerer i markedsføring, så hun kan maksimere hotellets synlighed.

"Vores gæster kommer til os fra store markeder som Storbritannien, USA og Australien", siger Katarina. "Med vores budget har det været virkelig svært at bruge værktøjer som AdWords til at nå ud til og påvirke disse rejsende".

Katarina har for nylig investeret i et forbedret website, der er tæt integreret med hotellets kanaladministrator. Dette giver hende mulighed for at spore alle bookingkilder og dermed kunne evaluere, hvad der fører til bookinger. Efter at have eksperimenteret med forskellige markedsføringsværktøjer har Katarina haft størst succes med at benytte Berkeley Hotels allerede stærke tilstedeværelse på Tripadvisor.

Business Advantage

I januar opgraderede Katarina Berkeley Hotel til et abonnement på Business Advantage med Premium-adgang, da hun var på udkig efter en måde, hvorpå hun kunne øget antallet af henvisninger til direkte bookinger på hotellets website.

"Vi har lige afsluttet en renovering og vil udnytte funktionerne, som vi får med Premium-adgang, såsom storyboardet og favoritbilleder, til at fremvise disse forbedringer til rejsende", siger Katarina.

Hun bruger også funktionen Særtilbud til at måle, hvilken effekt Business Advantage har på hotellets bookinger.

"Vi offentliggør et eksklusivt tilbud på Tripadvisor og sporer omhyggeligt, hvad det resulterer i. Vi fandt ud af, at folk, som har booket gennem vores website, omtaler særtilbuddet, og det kan også ses på bookinger fra onlinerejsebureauer, så vi ved, at rejsende besøgte vores Tripadvisor-side på et tidspunkt".

Sponsorerede placeringer

Da Business Advantage kom på plads, begyndte Berkeley Hotel at bruge sponsorerede placeringer på Tripadvisor. Katarina siger: "Vi ved, at Tripadvisor-gæster har større tillid og er mere tilbøjelige til at booke direkte. Så vores mål er at bruge sponsorerede placeringer til at få flere gæster til at booke direkte på vores website samt øge belægningen og den gennemsnitlige dagspris i højsæsonen".

Da Dubrovnik er et af verdens mest sæsonbestemte markeder, tænkte hun også, at sponsorerede placeringer kunne medføre endnu flere besøgende på websitet før højsæsonen. Da der er begrænset efterspørgsel i lavsæsonen, er der ikke plads til, at Berkeley går glip af potentielle muligheder.

"Når gæster kommer tættere på en booking, bliver de mere prisfølsomme. Ved at øge vores synlighed skaber det muligheder for at påvirke gæster til at vælge vores 3-stjernede ejendom, da vores priser er lavere end dem fra de 5-stjernede ejendomme, der dominerer Dubrovnik".

Og hvad er resultatet?

"Det er helt sikkert omkostningseffektivt at betale for klikkene i forbindelse med sponsorerede placeringer og lade gæster booke direkte hos os", siger Katarina. "Vi kan godt lide, at vores reklame vises over søgeresultaterne. Gentagelse er vigtigt, især med de købsmønstre der er på vores marked. Selv hvis de ikke klikker lige nu, så vil flere huske os som en mulighed. Så er der større sandsynlighed for, at de booker, når de har klikket".

Katarina planlægger fortsat at bruge sponsorerede placeringer som en vigtig del af sin markedsføringsstrategi. "Vi ser på vores investeringer på længere sigt. Vi vil fortsætte med at spore antallet af klik, trafikken til vores website og det bekræftede antal direkte bookinger fra sponsorerede placeringer i løbet af det næste halve år. Indtil videre er det gået rigtig godt med vores bookinger i denne sæson", siger Katarina.

Sidst opdateret: 12. marts 2018

Et givtigt samarbejde for uafhængige hoteller

Et givtigt samarbejde for uafhængige hoteller Sådan bruger et uafhængigt hotel Tripadvisor til at øge deres synlighed, få gæster til at booke og skabe værdifulde relationer.

Arbuckle Lodge er et uafhængigt hotel beliggende mellem Black Hills og Yellowstone Nationalpark i Gillette, Wyoming. Tripadvisor-gæster er helt vilde med hotellets westernagtige charme og faciliteter.

Michelle Nelson er som medejer af Arbuckle Lodge optaget af at øge ejendommens synlighed og opbygge relationer til gæsterne. "Vi arbejder hårdt på at levere et godt produkt og en god service til vores gæster", siger hun. "Vi rangerer som regel på første- eller andenpladsen for hoteller i Gillette på Tripadvisor."

Større synlighed for Arbuckle Lodge 

Men konkurrencen med andre store hotelkæder i området er hård.

"Når konkurrenterne er store hotelkæder, er det svært for uafhængige hoteller som vores at få opmærksomhed", siger Michelle Nelson. "Men takket være Tripadvisor er vi blevet væsentligt mere synlige. Vi har haft stor succes med at bruge Tripadvisor."

"Tripadvisor vokser sig større dag for dag. Jeg oplever, at flere og flere sætter deres lid til Tripadvisor, når de skal finde et godt og mindeværdigt hotelophold."

Hvordan har Michelle så brugt Tripadvisor til at øge synligheden? Sammen med sine medarbejdere startede hun med at opdatere Arbuckles registrering med faciliteter, en officiel beskrivelse og flere end 30 billeder fra ledelsen. Derefter begyndte de jævnligt at bruge Anmeldelsesekspressen til at indsamle feedback fra gæster – eftersom de rejsende på Tripadvisor foretrækker nye anmeldelser. Arbuckle Lodge har også gjort det til en prioritet at besvare disse anmeldelser. 

"Tripadvisor vokser sig større dag for dag," siger Michelle. "Jeg oplever, at flere og flere sætter deres lid til Tripadvisor, når de skal finde et godt og mindeværdigt hotelophold."

Hun synes også, at kvaliteten af indholdet på Tripadvisor er bedre:

"De rejsende på Tripadvisor lægger meget tid og energi i at anmelde hoteller på en objektiv og ærlig måde. De fleste anmeldelser er ret lange og tager fat i flere forskellige emner. Det adskiller sig meget fra andre websteder med anmeldelser, hvor en anmeldelse som regel kun består af en eller to sætninger."

Højere gennemsnitlig daglig pris og større indtjening 

Da det først var lykkedes Michelle at opbygge større synlighed på Tripadvisor, ønskede hun at drage økonomisk fordel af det. Da hendes forbindelsespartner, InnLink, blev certificeret til øjeblikkelig booking, tilmeldte hun sig straks.

Michelle udtaler: "Når gæsterne læser vores anmeldelser på Tripadvisor og ser vores billeder, så ved vi, at de ikke er interesseret i at booke andre steder. Øjeblikkelig booking er en nem måde for dem at booke på vores hotel, imens de læser om det på selve webstedet."

"Gebyrerne er rimelige, bookinger kan sammenlignes med bookinger via de største kanaler, og vi synes, at det er skønt, at hele bookingprocessen forløber nemt og problemfrit for gæsten ..."

Indtil videre har Arbuckle fået gode resultater. I gennemsnit er øjeblikkelige bookinger op til 16 % mere rentable end bookinger, som foretages via online rejsebureauer.

"Gebyrerne er rimelige, bookinger kan sammenlignes med bookinger via de største kanaler, og vi synes, at det er skønt, at hele bookingprocessen forløber nemt og problemfrit for gæsten," siger Michelle. "Desuden er den gennemsnitlige daglige pris ret høj, og det skyldes, at de rejsende booker til vores sædvanlige priser." 

Hun fortsætter: "Alt i alt gør Tripadvisor et fantastisk arbejde for at skabe loyale kunder, som søger efter enestående oplevelser, når de rejser. Derfor mener vi, at øjeblikkelig booking kan overtage en endnu større markedsandel i fremtiden."

Flere gæster, der kommer igen 

Med øjeblikkelig booking, som giver adgang til gæsternes oplysninger fra starten, har Arbuckle også fået mulighed for at få flere gæster til at komme igen.

"Alt i alt gør Tripadvisor et fantastisk arbejde for at skabe loyale kunder, som søger efter enestående oplevelser, når de rejser. Derfor mener vi, at øjeblikkelig booking kan overtage en endnu større markedsandel i fremtiden."

"Det er alfa og omega for vores virksomhed at have adgang til gæsternes oplysninger," siger Michelle. "Det giver os mulighed for at yde den bedste kundeservice og at tilbyde vores gæster merværdi. Erfaringen viser os, at vi kan forvandle flere kunder, som har benyttet øjeblikkelig booking, til gæster, der kommer igen, og det er netop så vigtigt i denne branche. Det er nemmere at få gæster, som allerede kender Tripadvisor, til at komme igen og således bliver de perfekte kunder for os."

Hun oplever ligeledes, at det er mere sandsynligt, at kunder, som benytter øjeblikkelig booking, slutter ringen og skriver en anmeldelse af Arbuckle Lodge:

"Kunder, som benytter øjeblikkelig booking, er den type gæster, som sætter en stor ære i at finde de hoteller, som virkelig yder enestående service og værdi for pengene. Det kan man se på de anmeldelser, de skriver."

Michelle slutter med at sige: "Det er givtigt for os at samarbejde med Tripadvisor i kraft af den øgede synlighed som uafhængigt hotel og den gnidningsløse oplevelse gæsterne får, når de benytter øjeblikkelig booking."

Sidst opdateret: 15. april 2016

En lille B&B med stort potentiale

En lille B&B med stort potentiale Casa di Campagna bruger Anmeldelsesekspressen + private spørgeundersøgelser og andre Tripadvisor-værktøjer til at kommunikere med gæster online og offline.

Casa di Campagna har meget at tilbyde deres besøgende: Varm, venlig service og landlige omgivelser i det toskanske landskab og restaurerede værelser på en bondegård, der er flere hundrede år gammel.

Men da Emanuele Ciompi blev direktør for den lille familieejede B&B i 2014, fremgik disse charmerende træk ikke online. Efter at have eksisteret i ti år havde Casa di Campagna kun fået 36 anmeldelser på Tripadvisor. "Der var masser af potentiale", siger Emanuele.

To år senere er dette potentiale ved at blive indfriet. Pr. april 2016 har Casa di Campagna 536 anmeldelser, er placeret som nr. 1 blandt kroer og B&B'er i byen Sovicille og har fået et udmærkelsescertifikat fra Tripadvisor to år i træk.

Denne eksponering har tiltrukket en ny – og loyal – kundekreds. Mange førstegangsgæster "fandt os på Tripadvisor, overnattede her og skrev så en anmeldelse", forklarer Emanuele. I 2015 vendte 65 % af nye besøgende tilbage for et længere ophold, hvilket har hjulpet B&B'en med at nå en belægningsprocent på 83 % hele året – et flot resultat for en ejendom, der ligger et godt stykke uden for centrum af Siena.

Indsaml anmeldelser, og lyt til feedback

Hvad er hemmeligheden bag denne succes? To ting, siger Emanuele: "Kvaliteten af servicen og værktøjerne fra Tripadvisor". Med disse redskaber "kan B&B'en ikke kun sælge bedre og mere – det øger også indtægten pr. ledigt værelse og reducerer omkostningerne pr. ledigt værelse".

Et eksempel er Anmeldelsesekspressen, hvor hotelejere sender e-mails til de seneste gæster for at bede om anmeldelser. "Det er et virkelig, virkelig vigtigt værktøj, der ikke alene gav os mulighed for at blive større på Tripadvisor, men i alle vurderingerne", forklarer Emanuele, som krediterer Anmeldelsesekspressen for 67 % af deres anmeldelser.

Casa di Campagna krediterer Anmeldelsesekspressen for 67 % af deres over 500 anmeldelser fra rejsende: "Det er et virkelig, virkelig vigtigt værktøj". 

Emanuele og hans team bruger også Anmeldelsesekspressen + private spørgeundersøgelser til at indsamle værdifuld fortrolig feedback. Han beskriver spørgeundersøgelsesværktøjet som "meget nemt" at bruge med spørgsmål, der kan tilpasses forskellige årstider. "Spørgeundersøgelserne er vigtige, fordi de hjælper os med at finde ud af, hvor vi kan forbedre os ... selv når vi ikke kan være der selv", siger Emanuele.

Nogle gæster var f.eks. skuffede over, at de ikke kunne få snacks og drikkevarer uden for åbningstiden, når B&B'ens kontor var lukket. Som svar på dette begyndte medarbejderne at tilbyde gratis mineralvand og forfriskninger på værelserne.

"Alle, der læser anmeldelser, har deres personlige drømme om en ferie og forskellige forventninger", siger Emanuele. "Det er nyttigt for os, at vi med spørgeundersøgelserne kan se, om vi levede op til disse forventninger. Og hvis ikke, så kan vi finde ud af, hvordan vi kan gøre det bedre".

Hjælp rejsende med at komme i direkte kontakt

I mellemtiden har Emanuele opdateret Casa di Campagnas websted med flere billeder, oplysninger om området og gratis widgets , der viser stedets gode vurdering på Tripadvisor.

Et abonnement på Erhvervsregistrering* gør det muligt for B&B'en at få vist links til webstedet, telefonnummer og e-mailadresse på stedets Tripadvisor-side, hvilket gør det nemmere for rejsende at kontakte dem direkte. "Siden vi begyndte at abonnere i marts 2014, har vi helt klart fået flere besøgende på vores websted", siger Emanuele.

Samlet hjælper disse redskaber Casa di Campagna med at udnytte sine styrker, både online og offline. Som Emanuele bemærker: "Vi er ikke et hotel med 100 værelser … Vi er et lille, familieejet sted, der har plads til 30-35 personer". Hvor nogle måske ville se problemer, ser han muligheder: "Det er det perfekte sted at skabe en lille perle".

*Fra begyndelsen af januar 2017 bliver Erhvervsregistrering erstattet med et spændende, nyt abonnementsprodukt til indkvarteringssteder: Tripadvisor Business Advantage. Få flere oplysninger her.

Sidst opdateret: 12. maj 2016

Historisk hotel med nutidig succes

Historisk hotel med nutidig succes

Windermere Hotel bruger Tripadvisor-værktøjer såsom Anmeldelsesekspressen til at nå de rejsende i det 21. århundrede.

Selv i en by som London, der er så rig på historie, skiller Windermere Hotel sig ud. Hotellets victorianske bygning er fra 1857, og stedet, der ligger tæt på Buckingham Palace og Westminster Abbey, har fungeret som indlogeringssted for abbeder, godsejere og utallige trætte rejsende i århundreder.

”Vi har altid været en del af hotelbranchen: først som kro, så som B&B og nu som hotel,” siger Emily Hambi, der er medejer og administrerende direktør. Hun siger, at Windermere tiltrækker gæster fra hele verden, der ofte er fascinerede af kvarterets historie.

Men Windermere Hotel søger ikke kun i fortiden for at finde inspiration. Dette familieejede, prisbelønnede, uafhængige boutiquehotel bruger også Tripadvisor til at skabe forbindelse til de rejsende i det 21. århundrede.

”Tripadvisor er ikke kun et sted, hvor folk læser anmeldelser. Det er også et sted, hvor man både kan interagere med tidligere gæster og kommunikere med fremtidige gæster," siger Emily. ”Det er vigtigt for hotelejere at deltage i fællesskabet og virkelig blive en del af det.”

En god måde at få anmeldelser på

”Anmeldelsesekspressen er nyttig, især den automatiserede funktion. Det kan være meget tidskrævende at skrive en personlig e-mail til alle, så det er rart med den ekstra hjælp.”

– Emily Hambi, medejer af Windermere Hotel

Pr. december 2015 havde Windermere Hotel 490 anmeldelser fra rejsende og var nr. 140 ud af 1.056 hoteller i London på Tripadvisor. I de seneste anmeldelser står der blandt andet ”en lille perle” og ”vidunderligt”.

For at sikre, at Windermere bliver ved med at få værdifuld feedback som dette, bruger Emily Anmeldelsesekspressen til at anmode om anmeldelser fra gæster efter udtjekning. ”Anmeldelsesekspressen har vist sig at være en god måde til at få anmeldelser, og det har været meget nyttigt for os,” siger hun.

Emily siger, at hun sætter pris på Anmeldelsesekspressens automatisering, som gør indsamling af anmeldelser ubesværet ved automatisk at sende anmodninger om anmeldelser på e-mails til de seneste gæster.

”Det kan være meget tidskrævende at skrive en personlig e-mail til alle, så det er rart at få hjælp fra Tripadvisor i forhold til det,” siger hun. ”Der er ikke nogen risiko for, at jeg deaktiverer Anmeldelsesekspressen foreløbigt.”

Øjeblikkelig reservation er på vej op

Windermere giver også gæster mulighed for at reservere direkte på Tripadvisor. Rejsende i dag søger i stigende grad efter websteder, hvor de kan gøre det hele: En nylig undersøgelse fandt, at størstedelen af Tripadvisors brugere gerne vil have ét sted, hvor de kan læse anmeldelser, sammenligne priser og reservere.

”Via vores erhvervsregistrering kan man se priser og kapacitet på vores websted … Men det er også rart for gæsterne at have mulighed for at reservere hos os, mens de er på Tripadvisor,” siger Emily.

”Jeg tror, at det er vigtigt at have Øjeblikkelig reservation på Tripadvisor, især for mindre ejendomme og uafhængige familiedrevne virksomheder som vores.”

– Emily Hambi, medejer af Windermere Hotel

Selvom Øjeblikkelig reservation stadig er relativt nyt for Windermere Hotel, siger Emily, at de har oplevet en øget interesse over tid: ”Der er uden tvivl en øget interesse for os.” Hun forklarer, at mindre, uafhængige virksomheder som hendes families også kan drage fordel af eksponeringen, som følger med, når der reserveres direkte på Tripadvisor.

Sammen hjælper disse værktøjer Windermere Hotel med at gøre århundreders traditioner til moderne succes med en kombination af det bedste fra fortiden, nutiden og fremtiden.

Sidst opdateret: 30. november 2015

Harington’s Hotel: Derfor er det vigtigt at fange gæsternes interesse online

Harington’s Hotel: Derfor er det vigtigt at fange gæsternes interesse online

En vinder af et udmærkelsescertifikat fortæller om fordelene ved at vedligeholde en aktiv tilstedeværelse på Tripadvisor.

Peter O’Sullivan, der ejer Harington’s Hotel, gør en stor indsats, når det gælder Tripadvisor. Hvorfor? Fordi hans boutiquehotel får virkelig meget ud af det. Hør, hvorfor Peter O’Sullivan synes, at det er så vigtigt at være aktiv på Tripadvisor, i denne video (på engelsk).

Harington’s Hotel, der ligger i Bath i England, modtog et udmærkelsescertifikat i 2013. En stor faktor i denne succes er deres fokus på gæsternes oplevelse. Hvor dedikeret er Peter O’Sullivan og hans personale til Tripadvisor? ”Jeg tjekker webstedet mere eller mindre hver dag ... og mit personale fortæller mig, at selv på deres fridage tjekker de Tripadvisor.”

En af det uafhængige hotels vigtigste prioriteter er at skrive svar fra ledelsen, da de bidrager til reservationer. Ifølge Peter O’Sullivan har Harington’s Hotel fået meget ud af deres tid og indsats, siden de begyndte at svare på flere anmeldelser. En gæst fortalte for nylig Peter O’Sullivan, at hun havde valgt Harington’s Hotel, fordi de skriver svar fra ledelsen, hvorimod lignende ejendomme ikke gør.

En anden grund til, at Harington’s Hotel gør en stor indsat på Tripadvisor, er for at forbedre gæsternes oplevelse på stedet. ”Feedback giver os en måde til at forbedre den tjeneste og det kvalitetsprodukt, som vi udbyder. Vi tror måske, at vi gør et fantastisk stykke arbejde, men det er ligegyldigt, hvis ikke også gæsterne synes det.”

Når alt kommer til alt, fører dette fokus på konstant forbedring til gladere gæster og endnu flere positive anmeldelser. ”Nu til dags får du bare ikke fyldt dine værelser, hvis ikke dine gæster er glade. Så enkelt er det.” Og med en sådan dedikation til vedligeholdelse af en aktiv tilstedeværelse på Tripadvisor er det ikke så underligt, at antallet af gentagne reservationer er steget på Harington’s Hotel.

Sidst opdateret: 5. marts 2014

Seværdigheder

En eventyrlig historie: Brug af anmeldelser til at stige i graderne, del 2

En eventyrlig historie: Brug af anmeldelser til at stige i graderne, del 2

Gardaland Park, som er den førende forlystelsespark i Italien, viser, at det, du bruger nye anmeldelser til, er mindst lige så vigtigt som det at få dem.

Gik du glip af del 1? Begynd her for at se, hvordan den prisbelønnede Gardaland Park får flere anmeldelser.

Maksimering af værdien af en ny anmeldelse

Du vil gerne have flere anmeldelser. Men når du får dem, gør du så nok med den feedback? Sådan bruger Gardaland Park den feedback, de får fra hver ny anmeldelse, optimalt til at styrke relationerne til kunderne, foretage forbedringer og meget mere.

Vis kunderne, at de betyder noget

Gardaland Parks markedsføringsteam på tyve personer tager opbygning af relationer så alvorligt, at de har en medarbejder ansat kun til at svare på Tripadvisor-anmeldelser. Hvorfor? ”Vi tror fuldt og fast på, at vi skal skabe nære relationer til vores kunder. Når nogen skriver en anmeldelse, forventer de at få et svar”, siger Raffaele Prati, som er manager for web og nye medier. Han fortsætter: ”Opretholdelse af den dialog forstærker vores personlige forhold til vores fans. De giver feedback, vi svarer, og vi lærer noget”.

Da Prati blev spurgt om,hvad der er vigtigt at have med i et svar fra ledelsen, svarede han med et interessant twist, som var en af parkens rutsjebaner værdig. ”Jeg kan fortælle dig, hvad du ikke skal tage med: Svar, der er skrevet på forhånd. Du skal tilpasse dine svar, for folk kan med det samme se, hvis et svar er skrevet på forhånd.” Så den medarbejder hos Gardaland Park, der svarer på hver eneste anmeldelse, har meget at bestille, men den personlige relation til de rejsende er det hele værd.

Forbedring af gæsternes oplevelse

For at undgå at feedback fra anmeldelser går til spilde, deler Prati og hans hold det nyeste med alle afdelinger. ”Vi tager det her meget seriøst, og vi vil sikre os, at de rejsende ved, at vi forstår deres feedback og faktisk er opmærksomme. Rapporten kommer ud til alle afdelinger, og vi bruger den til at forberede de næste skridt i forbindelse med drift og markedsføring.”

I højsæsonen er rapporten ugentlig, mens den i lavsæsonen er månedlig. Rapporten fremhæver de oftest nævnte problemer og komplimenter og kategoriserer nye anmeldelser efter vurdering og stemning – positiv, neutral eller negativ.

Forstærkning af seværdighedens omdømme

Markedsføring har ændret sig meget, siden Gardaland Park åbnede i 1975. Nu til dags bruger rejsende anmeldelser, når de planlægger deres rejser, og hvad de skal lave. Det er derfor, at denne vinder af Travellers’ Choice-prisen i 2013 sørger for at udnytte fordelene ved Tripadvisor selv i deres offline markedsføringsindsats.

Gardaland Park har for nylig eksperimenteret med at tilføje deres Tripadvisor-priser til deres brochurer og kort. Resultatet? Prati afslører, at ”det at vise vores Tripadvisor-priser frem på vores materialer er endnu en effektiv metode til at få nye anmeldelser”. Prati mener, at de ekstra anmeldelser er kommet, fordi folk har set parkens forbindelse med Tripadvisor. Og på den måde bidrager hver eneste påmindelse om parkens omdømme til at styrke seværdighedens allerede imponerende omdømme på Tripadvisor.

Din tur til at følge op på feedback

Gå til ledelsescenteret for at svare på dine seneste anmeldelser, spore din præstation på Tripadvisor hver uge og meget mere – alt sammen gratis. Så selv hvis du ikke har et markedsføringsteam på tyve personer som Gardaland Park eller deres eventyrstemning, så kan du stadigvæk få magiske resultater, hvis du bruger lidt tid hver uge på din tilstedeværelse på Tripadvisor. 

Sidst opdateret: 26. marts 2014

En eventyrlig historie: Brug af anmeldelser til at stige i graderne, del 1

En eventyrlig historie: Brug af anmeldelser til at stige i graderne, del 1

Gardaland Park begejstrer gæster med eventyrhistorie. Derfor er denne førende seværdigheds succeshistorie ikke det rene fantasi.

En pragmatisk tilgang til eventyr

Gæster i Gardaland Park forelsker sig i den eventyrlige stemning. Som parkens manager for web og nye medier, Raffaele Prati, siger: "Det er en verden fuld af glæde, det største eventyr. Folk glemmer hverdagen".

Alligevel er det faktisk Gardaland Parks yderst realistiske tilgang til markedsføring, der er med til at tiltrække folk. Gardaland Park er Italiens førende forlystelsespark og arbejder hårdt på markedsføre – og fortsat forbedre – parkens omdømme som et sjovt og eventyrligt sted for alle.

Administration af digital tilstedeværelse

"Vi startede med at bruge Anmeldelsesekspressen til forlystelsesparken, og nu bruger vi den også til vores akvarium, fordi vi er så tilfredse med resultaterne".

For omkring et år siden begyndte Gardaland Park at gøre en stor indsats i forhold til deres tilstedeværelse på Tripadvisor. Raffaele, som er ansvarlig for parkens digitale kanaler, lod sig inspirere af, hvor vigtig Tripadvisor er for rejsende. "Vi havde også en ejendomsside før, men den blev ikke overvåget. Nu kan vi takket være Tripadvisor modtage og besvare feedback fra gæster, så vi kan gøre kundeoplevelsen så god som mulig". 

Gardaland Parks øgede opmærksomhed på deres tilstedeværelse på Tripadvisor har især været fokuseret på tre ting. I denne artikel dækker vi den altid populære mission om at få flere anmeldelser. I del 2 fokuserer vi på, hvordan denne førende seværdighed gør brug af anmeldelser til at styrke kunderelationerne, forbedre gæsternes oplevelse og forstærke parkens omdømme.

Sådan har Gardaland Park øget antallet af anmeldelser med lidt hjælp fra Tripadvisor.

95 nye anmeldelser med få anstrengelser

Som Raffaele, der har adskillige års erfaring inden for digital markedsføring, pointerer, "så er Tripadvisor et yderst vigtigt værktøj for de rejsende i forhold til at give feedback og hjælpe andre rejsende". Ved at tage udgangspunkt i de rejsende er det således lykkedes Gardaland Park at indsamle over 3.400 anmeldelser. 

Og denne vinder af Travellers' Choice-prisen er godt på vej mod flere anmeldelser. Selvom det er lavsæson i Gardaland Park i øjeblikket, har de formået at indsamle 95 anmeldelser ved hjælp af det gratis værktøj Anmeldelsesekspressen. Gardaland Park benytter det til hver måned at sende en anmodning om anmeldelser pr. e-mail til de nye e-mailadresser i deres database.

En opgave, der med Anmeldelsesekspressen kun tager et par minutter hver måned, har givet Gardaland Park gode klikfrekvenser og flere svar. Raffaele udtaler videre: "Vi startede med at bruge Anmeldelsesekspressen til forlystelsesparken, og nu bruger vi den også til vores akvarium, fordi vi er så tilfredse med resultaterne. Jeg vil helt sikkert anbefale det".

Hjælp fra widgets

Gardaland Park har også indsamlet anmeldelser ved hjælp af Tripadvisor-widgets på deres populære website, der har seks millioner besøgende om året. Widgeten på websitet linker til en Tripadvisor-anmeldelsesformular på en særskilt side på gardaland.it. Indtil videre har widgeten resulteret i 10.000 besøg i anmeldelsesformularen, som er forsynet med Gardalands varemærke og får de rejsende til at skrive en anmeldelse af deres seneste besøg, fordi den er overskuelig og brugervenlig.

Gardaland Park har også inkluderet en lignende widget i deres nyhedsbrev, som sendes ud til 230.000 abonnenter. "I kraft af de to widgets har vi i høj grad øget antallet af anmeldelser af vores ejendom". I hvor høj grad? Antallet af anmeldelser er steget med over 20 %.

Det næste skridt efter indsamling af anmeldelser

Det er effektivt at opfordre folk til at skrive flere anmeldelser, men en del af magien ved Gardaland Parks strategi er de ting, som de gør, når de har modtaget en ny anmeldelse.

Læs del 2 for at finde ud af, hvordan Gardaland Park bruger anmeldelser til at styrke kunderelationer, forbedre gæsternes oplevelse og forstærke deres omdømme på nettet.

 

Sidst opdateret: 26. marts 2014

En populær seværdighed med personlighed i Jamaica

En populær seværdighed med personlighed i Jamaica Personliggjorte svar fra ledelsen hjælper dette førende shoppingrejsemål i Montego Bay med at få over 90 % af deres besøgende fra Tripadvisor.

Du træder ud af en farverig bil, der er malet med smukke blomster. Du bliver mødt af et smilende personale, en blid brise og panoramaudsigt over Montego Bay. En velkomst som denne gør det let at føle sig godt tilpas. Den eneste svære ting er: Skal du besøge det fantastiske kunstgalleri eller den rolige have først?

Det er det dilemma, som besøgende på Ahhh…Ras Natango Gallery and Garden møder hver dag. Denne populære shoppingseværdighed i Montego Bay bliver stadig mere populær – alt sammen fordi de besøgende vil blive lige, hvor de er. Medejer Tamika Williams siger for sjov, at de ”muligvis er nødt til at få en udsmider, da gæsterne ikke vil gå hjem. En gæst spurgte endda for nylig, om han måtte sætte et telt op i haven og blive der natten over.”

Selvom Tamika Williams måtte sige nej til ham, siger de rejsende til Jamaica ja. Faktisk bliver gæster forelskede i Ahhh…Ras Natango Gallery and Garden ved første blik. Det har vist sig, at ”Ahhh…”-delen af seværdighedens navn stammer fra gæster, som ånder ud, når de ankommer, fordi de endelige føler, at de kan slappe af. Og flere og flere rejsende til Jamaica opdager Ras’ smukke kunstværker, Tamikas fredfyldte have, og hvor venligt og afslappet personalet er.

Tamika Williams er mere end villig til at dele hemmeligheden bag deres succes. ”Da vi startede i 2010, have vi ikke nogen penge til store markedsføringskampagner. Min mand Ras foreslog, at vi fokuserede på Tripadvisor, da vores gæster gav os fantastiske anmeldelser i vores gæstebog her på Ahhh.” Og hvad er resultatet? Over 90 % af ejendommens kundekreds kommer nu direkte fra Tripadvisor. ”Enten sender de rejsende en e-mail til os fra vores ejendomsside på Tripadvisor, eller også ringer de, når de er i Jamaica, og siger, at de har fundet os på Tripadvisor.”

Selvom Ahhh…Ras Natango Gallery and Garden fortsat vokser med indtil videre 11 ansatte, sætter Tamika Williams og hendes personale stadig tid af til at fokusere på at yde personlig service til alle besøgende. Ligesom mange andre, der kører en lille virksomhed i hotel- og restaurationsbranchen, håndterer Tamika Williams en række forskellige opgaver. ”Jeg er til dels ejer, sekretær, leder, gartner, markedsfører på Tripadvisor, opfinder af opskrifter – og magien på Ahhh,” siger hun smilende. Og hvordan opstår den magi? Ved at skrive personliggjorte og hurtige svar fra ledelsen på hver anmeldelse på Tripadvisor.

Faktisk har Tamika Williams svaret på hver eneste Tripadvisor-anmeldelse af Ahhh…Ras Natango Gallery and Garden. Mens hendes mand og medejer Ras selv hovedsageligt fokuserer på at skabe magi med maling på lærreder, fremvises Tamika Williams kunstneriske dygtighed i hvert varme, opmærksomme svar på en anmeldelse fra en nylig gæst. Det er så vigtigt for hende at svare, at hun skriver et svar, lige så snart hun opdager en ny anmeldelse, ligegyldigt hvor hun er. Hvorfor? ”Folk har valgmuligheder – de kan tage hvor som helst hen, og de vælger at komme hertil. Så det vil jeg gerne vise taknemlighed for. Hvis nogen tager sig tid til at tage hjem og skrive en anmeldelse, har jeg også tid til at svare og takke dem.”

Her er et uddrag af et svar fra Tamika Williams til en gæst, som nævnte, at vedkommende elskede den mad, som blev serveret på stedet:

”Jeres gruppe har inspireret mig til at kokkerere med mere passion end nogensinde, hvis det er muligt. Jeg bruger mere tid i køkkenet nu og er opmærksom på hver eneste detalje. Jeg har taget et par kilo på som bevis for, at jeg smager på alt. Jeg ser frem til at holde kontakten med jer alle. Næste gang I kommer, vil maden være endnu bedre.”

Tamika Williams forstår også værdien af mund-til-mund. Mange af hendes besøgende nævner, at de specifikt vælger Ahhh…Ras Natango Gallery and Garden, når de ser alle svarene fra ledelsen. ”Det giver de rejsende en mulighed for at se, hvem de har med at gøre,” udtaler Tamika Williams. ”Derefter ankommer de her, bliver forelskede og fortæller også deres venner om det.”

Det hjælper selvfølgelig også, at der overalt på Ahhh…Ras Natango Gallery and Garden findes autenticitet. Alle kunstværkerne er lavet af den autodidakte Ras Natango, hans søn Ayale og andre lokale kunstnere. Den lækre mad, som serveres der, er det, som du finder på bordet hos en lokal familie. Og personalets passion og venlighed er ægte: ”Ingen turist kommer her og føler sig som en turist. De får en autentisk oplevelse og lærer om jamaicansk kultur og mad. Dette er mere end bare et sted at købe malerier – det er følelsen af Jamaica.”

Sidst opdateret: 16. januar 2014

Anmeldelsesekspressen giver 54 % flere anmeldelser på bare ti minutter hver uge

Anmeldelsesekspressen giver 54 % flere anmeldelser på bare ti minutter hver uge Sådan indsamler BREW-ed Brewery & History Walking Tours let anmeldelser med Anmeldelsesekspressen.

”Jeg vidste godt, at jeg havde brug for at sprede budskabet”

Med syv års erfaring som bartender og bryggeriassistent forstår Cliff Mori udmærket, at det tager ugevis at brygge god øl. Men nu, hvor han leder BREW-ed Brewery & History Walking Tours, har Cliff ikke den slags tid til at vente på nye anmeldelser af sin bryggerirundtursvirksomhed.

Som han forklarer: ”Jeg vidste godt, at jeg havde brug for at sprede budskabet, men jeg var helt ny inden for markedsføring. Jeg begyndte med at spørge, om folk ville skrive en anmeldelse, når de kom hjem.” Desværre havde de lidt svært ved at huske at skrive en anmeldelse efter en weekend med masser af øl og god stemning i den maleriske by Asheville i North Carolina, USA.

Så Cliff besluttede sig for at prøve noget nyt: Anmeldelsesekspressen, der er Tripadvisors gratis værktøj til let at anmode om en anmeldelse.

”Nu er jeg blandt de tre mest populære”

De resultater, der er kommet ind, siden Cliff begyndte at bruge Anmeldelsesekspressen, kunne ikke være meget bedre:

Anmeldelsesekspressen giver ham over halvdelen af hans anmeldelser.
Disse anmeldelser gør, at Tripadvisor henviser 20 % af hans kunder.
Og det at bruge Anmeldelsesekspressen kræver mindre end ti minutter af ham om ugen.

Som resultat af alle disse nye anmeldelser, der kommer ind, bliver BREW-ed Brewery & History Walking Tours mere og mere populær på Tripadvisor. ”Jeg så, at min placering i popularitetsindekset steg, efterhånden som folk fortalte om, hvor god en rundtur de havde haft. På få måneder gik jeg fra bunden til top 15. Nu er jeg blandt de tre mest populære aktiviteter i Asheville.”

På grund af denne øgede placering og synlighed er Tripadvisor en af de bedste henvisningskilder for BREW-ed Brewery & History Walking Tours. Hvis du spørger Cliff, siger han, at ”med den slags eksponering for ingen penge og kun ganske lidt påkrævet tid giver det et fantastisk investeringsafkast.”

Som så mange andre ejere af små virksomheder har Cliff ikke meget fritid. ”Jeg har en enkeltmandsvirksomhed og klarer alt selv,” siger han. Så det er godt, at ”Anmeldelsesekspressen gør det så nemt – mindre end ti minutter om ugen. Min billetsoftware indsamler e-mailadresser, så mandag morgen skal jeg bare overføre en liste og sende anmodningen om en anmeldelse.”

”Tripadvisor er en fantastisk måde at blive opdaget på”

Successen for BREW-ed Brewery & History Walking Tours gør Cliff ivrig efter at dele mere end bare sit kendskab til øl. Her er hans tip til at få mest ud af din Tripadvisor-indsats.

Fang dit publikums opmærksomhed
”Tripadvisor er en fantastisk måde at blive opdaget på af rejsende, som leder efter aktiviteter i din by. Det er nemt at komme i gang. Hvis jeg udfører en god rundtur og beder folk om at dele deres feedback, klarer jeg mig godt. Det føles oprigtigt og lønnende.”

Forbliv aktiv og oplyst
”Jeg kontrollerer webstedet 3 eller 4 gange om dagen for at se, om jeg har fået nye anmeldelser, og for at tjekke, hvordan mine konkurrenter klarer sig. Jeg vil hele tiden gerne vide, hvad min placering er.”

Arbejd mere effektivt, ikke hårdere
”Jeg kan godt lide, at Anmeldelsesekspressens skabelon kan genbruges, og at man kan tilpasse den for at gøre den mere personlig. Til at begynde med brugte jeg 15-20 minutter, og nu er den klar til brug hver gang. Jeg behøver ikke kigge på den igen.”

Forbedr dit omdømme
”Jeg har føjet Tripadvisor-widgets til mit websted, fordi folk stoler på Tripadvisor-vurderinger. Jeg har fået sådan en positiv feedback, og det er en let måde at dele den med folk på. De har så mange valgmuligheder, men dette giver dem tillid, fordi de tror: ”85 andre personer har haft en fantastisk oplevelse – måske kunne jeg blive nr. 86”.”

Sidst opdateret: 1. december 2014

Sådan er Wego Walking Tours blevet den førende aktivitet i Paris

Sådan er Wego Walking Tours blevet den førende aktivitet i Paris Sådan kombinerer Wego Walking Tours i Paris eksemplarisk service og anmeldelser for at blive den bedste aktivitet i Paris.

Et hurtigt kig på Wego Walking Tours’ anmeldelser viser, hvorfor denne aktivitet har haft så meget succes på Tripadvisor. Virksomheden har indsamlet mere end 750 anmeldelser, og 99 % af dem er fremragende. Og med citater fra rejsende som ”Der er ikke nogen grund til at søge efter andre, bare reservér en tur” og ”Forlad ikke Paris uden at have været på denne rundtur” er det svært ikke at lade sig overbevise.
 
Så hvordan er Wego Walking Tours blevet så succesfulde? Vi talte for nylig med ejeren Paul Bidault for at finde ud af det.

Kend dine kunder

Wego Walkings kunder kommer fra hele verden, inkl. USA, Storbritannien, Australien og Canada. Paul tror, at de rejsende er tiltrukket af Wego Walking, fordi de kan se positive anmeldelser på websteder som Tripadvisor og i rejsemagasiner og -guider:
 
”Folk leder efter et sted, som de kan stole på, hvor de ved, at de bliver behandlet godt – som familie eller venner. Når et vigtigt rejsemagasin eller Tripadvisors rejsefællesskab siger, at et sted er godt, hjælper det. Den bekræftelse påvirker dem.”
 
”Jeg synes, at Anmeldelsesekspressen er meget praktisk. Det er en god måde at holde sig i kontakt med folk på. Det er en hurtigere og nemmere måde at få flere anmeldelser online på.” – Paul Bidault, ejer af Wego Walking Tours
Når de rejsende ankommer, gør Paul alt for, at de får en fantastisk oplevelse. ”Vi er en rundtursvirksomhed, der tilbyder engelsksprogede gåture i Paris. Men jeg kalder dem for underholdende dannelsesture – de er yderst lærerige og underholdende,” siger han.
 

Anmeldelse efter anmeldelse omtaler Pauls energiske præsentationsstil såvel som hans enestående viden og lokale anbefalinger. De rejsende opfordrer også gæster til at give drikkepenge ud fra, hvor god en oplevelse de syntes, at det var. Paul mener, at denne forretningsmodel garanterer, at guiderne altid er motiverede til at gøre deres bedste. Det giver også de rejsende mest for pengene – noget der er meget vigtigt, når der er mange rundture at vælge imellem.

Bed om feedback hver dag
Så hvordan forvandler Paul en forbilledlig kundeoplevelse til succes på Tripadvisor? Han siger: ”Hver dag får alle kunder en e-mail fra os gennem Anmeldelsesekspressen. Når rundturen er ovre, sender vi e-mails til hver eneste kunde for at sikre, at de får mulighed for at anmelde os online.”
 
Paul anslår, at Wego Walking får 20–25 % flere anmeldelser med Anmeldelsesekspressen sammenlignet med tidligere metoder til indsamling af anmeldelser (herunder udsendelse af deres egne e-mails og at påminde gæsterne ved rundturens afslutning). ”Anmeldelsesekspressen er en måde til at få flere mennesker engageret på Tripadvisor, især førstegangsbrugere, som måske har læst om os, men endnu ikke har skrevet anmeldelser,” siger han. ”Det er en god måde til at få dem til at blive aktive på webstedet.”
 
Paul mener generelt, at Anmeldelsesekspressen har hjulpet virksomheden med at fastholde pladsen som den bedste rundtursvirksomhed i Paris. Han siger, at det spiller en rolle i forhold til at sikre en konstant strøm af online anmeldelser. Men han stopper ikke her.
 
Paul læser hver eneste anmeldelse og bruger feedbacken til at forbedre den kundeoplevelse, som han leverer. Det fører i sidste ende til mere tilfredse kunder, flere positive anmeldelser og fortsat succes for Wego Walking. 
 
Sidst opdateret: 8. december 2014

De bedste Tripadvisor-tip fra en førende seværdighed

De bedste Tripadvisor-tip fra en førende seværdighed Ahhh…Ras Natango Gallery and Garden er det førende shoppingrejsemål i Montego Bay i Jamaica. Sådan får de mest ud af deres tilstedeværelse på Tripadvisor.

Et vibrerende kunstgalleri, en frodig have og en fantastisk udsigt over Montego Bay i det solrige Jamaica. Alligevel er en af Ahhh…Ras Natango Gallery and Gardens mest tiltrækkende egenskaber deres ejendomsside på Tripadvisor.

Når det kommer til stykket, er det Ahhh…Ras Natango Gallery and Gardens tilstedeværelse på Tripadvisor, der resulterer i mere end 90 % af deres forretninger. Og som vinder af et Tripadvisor-udmærkelsescertifikat for 2013 planlægger denne seværdighed, der bliver mere og mere populær, at udvide dens tilbud.

Medejer Tamika Williams er så glad for de resultater, som hun har set, at hun siger: ”Tripadvisor er toppen af kransekagen”. Heldigvis vil hun gerne dele sine tricks til at tiltrække nye besøgende fra verdens største rejsewebsted.

Få flere anmeldelser

Tilføj Tripadvisor-logoet på genstande, som man kan tage med hjem: Tamika Williams føjede Tripadvisor-logoet til deres brochure. Hvorfor? Fordi de giver en til hver eneste besøgende, og det er en god påmindelse om at skrive en anmeldelse. ”Der er tillid til Tripadvisor i hele verden. Nogle gange glemmer besøgende at skrive en anmeldelse, når de tager hjem, men så ser de brochuren, og det minder dem om at skrive en anmeldelse.”

Prøv Anmeldelsesekspressen: Tamika Williams bemærkede Anmeldelsesekspressen i ledelsescenteret og afprøvede den på nogle nylige gæster, som endnu ikke havde skrevet en anmeldelse. ”Jeg kan godt lide muligheden for, at jeg kan skrive en personlig besked, og den mulighed, som allerede er skrevet, er virkelig let at bruge! Jeg tilføjede bare e-mailadresserne og trykkede på Send.” En anden ting, som hun kan lide, er, at hun ved, at det vil fange gæsternes opmærksomhed. ”Når folk ser en e-mail fra Tripadvisor, åbner de den med det samme.”

Svar på anmeldelser

Vis, at du sætter pris på deres indsats: Der er ingen, der skal skrive en anmeldelse – de bruger deres fritid på det. Det er derfor, at Tamika Williams altid sørger for at sige tak i hendes svar fra ledelsen. Hun gør også alle sine svar personlige, så gæsterne føler, at deres bidrag er ekstra værdsat.

Gør alle svar personlige: Tamika Williams foreslår at gøre dette, hver eneste gang det er muligt, for at opbygge et stærkere forhold til anmelderen og for at imponere mulige gæster, som undersøger din ejendom på Tripadvisor. ”Det handler ikke kun om at svare – det handler om at gøre hver eneste svar personligt ved at tage udgangspunkt i anmelderens kommentarer og gæstens personlige oplevelse. En besøgende kom tilbage en anden dag bare for at arbejde i haven, så det nævnte jeg, da jeg svarede på hendes anmeldelse.”

Fortæl dem, at du sætter pris på feedback: Selvom Ahhh…Ras Natango Gallery and Garden kun har fået positive anmeldelser indtil videre, pointerer Tamika Williams, at ”jeg ved, hvad jeg vil sige, hvis vi nogensinde får en dårlig anmeldelse. Jeg ville undskylde og vise dem, at jeg også sætter pris deres feedback. Det handler om at dem til at komme tilbage.” Ved dårlige anmeldelser er det vigtigt at håndtere den rejsendes oplevelse og vise, at du vil gøre alt, hvad du kan for at undgå, at det gentager sig.

Promover din popularitet på Tripadvisor

Inkluder en widget på dit websted: Ahhh…Ras Natango Gallery and Garden er ved at gøre sig klar til at lancere deres nye websted, og en af de ting, som de prioriterer, er en Tripadvisor-widget. Det er let at føje en til dit websted, og du kan vælge mellem widgets, der viser din Tripadvisor-vurdering, nylige anmeldelser og andre indflydelsesrige muligheder, der viser rejsende, at du er et godt valg.

Sæt dine klistermærker et iøjnefaldende sted: Hvis du bruger dine Tripadvisor-klistermærker klogt, kan det hjælpe med at indgyde tillid hos besøgende og mulige besøgende. Som Tamika Williams siger: ”Tripadvisor-logoet er et symbol på tillid. Det er grunden til, at vi har et Tripadvisor-klistermærke i vores kunstgalleri og endnu et i vores shuttlebus”. Sæt dine klistermærker på steder, hvor folk let kan se dem, f.eks. på din dør eller ved dit kasseapparat.

Gør din seværdighed bedre med feedback fra gæster

Hold øje med anmeldelser:  Uanset hvor Tamika Williams er, læser hun nye anmeldelser med det samme, at hun får en meddelelse fra Tripadvisor. Forslag i anmeldelser hjælper med at vise hende, hvor der kan foretages forbedringer, og temaer i gode anmeldelser hjælper med at udpege styrker, som kan udnyttes i markedsføring og drift.

Lyt til gæster, mens de er der: Nogle gange er det små ting såsom at tilføje et rækværk her eller der. Andre gange fører det til større forbedringer. Efter anmodning fra besøgende tilbyder Ahhh…Ras Natango Gallery and Garden nu traditionelt jamaicansk mad med lokale ingredienser, og denne tilføjelse vinder mange rejsende over. ”En besøgende påpegede, at vi bruger fantastiske lokale råvarer i vores salater, men at vi serverede færdigproduceret dressing. Nu laver vi vores egen, og en kok, der var på besøg for nylig, hældte en hel flaske af vores dressing ud over sin salat!”

Konklusion

Ahhh…Ras Natango Gallery and Garden er en lille virksomhed i vækst, og Tripadvisor har spillet en indflydelsesrig rolle i deres fortsatte succes. Så uanset om du har en seværdighed, et indkvarteringssted eller en restaurant, kan du prøve disse tip for at få endnu bedre resultater af din tilstedeværelse på Tripadvisor. Måske har du snart dine egne bedste praksisser for Tripadvisor, som du kan dele!

Sidst opdateret: 20. januar 2014

Få mest muligt ud af Tripadvisor

Styrk din overnatningsvirksomhed med vores eksklusive startpakker