Sponsorerede placeringer på Tripadvisor

Få højt kvalificeret trafik til din ejendom ved at placere din registrering over søgeresultaterne på Tripadvisor for de rejsende, som søger efter et sted at overnatte i dit område.

Sådan kan du få direkte bookinger med sponsorerede placeringer

Sådan kan du få direkte bookinger med sponsorerede placeringer 74 % af de rejsende, der booker direkte på et hotelwebsite, besøger Tripadvisor på et tidspunkt i løbet af rejseplanlægningen.1 Sådan kan du få flere af dem til at vælge dit overnatningssted.

I en nylig undersøgelse identificerede næsten 1.000 hotelejere de største udfordringer, som de står over for, når det drejer sig om at få direkte bookinger til deres virksomheder. De to mest almindelige udfordringer er at øge eksponeringen og synligheden af deres ejendomme samt at konkurrere med onlinerejsebureauer.2

Vi ved, at direkte bookinger er en topprioritet hos mange hotelejere. Derfor har vi føjet en indstilling til sponsorerede placeringer, som kan hjælpe dig med at få flere rejsende direkte til din ejendoms bookingkanal.

Når du vælger denne indstilling, bliver din direkte pris udelukkende vist i reklameenheden for sponsorerede placeringer. Og når en rejsende klikker på din reklame, er din direkte pris det eneste tilbud, der vises for den rejsende i feltet til sammenligning af priser på din registrering.

Besøg www.tripadvisor.dk/AdsManager for at blive guidet igennem den indledende opsætningsproces. Læs videre for at få flere oplysninger om, hvordan du opsætter din kampagne.

Bemærk! Hvis du gerne vil have, at din direkte pris vises normalt på din registreringsside, uanset trafik fra sponsorerede placeringer, skal TripConnectTM pris pr. klik være sat op, før du vælger indstillingen for direkte bookinger for sponsorerede placeringer. Klik her for at få mere at vide.

Trin 1: Vælg din virksomheds målsætning

Først skal du vælge din virksomheds målsætning: Vælg indstillingen "Få flere direkte bookinger". Hvis du vælger denne målsætning, vises din kanal til direkte bookinger som det eneste tilbud i reklameenheden for sponsorerede placeringer.

Trin 2: Bekræft din forbindelsespartner

Du skal samarbejde med en certificeret forbindelsespartner for at kunne vise dine pris- og kapacitetsoplysninger i reklameenheden for sponsorerede placeringer. Vælg først din forbindelsespartner, og bekræft de priser og den kapacitet, som de leverer. Bekræft derefter, at oplysningerne om de viste datoer nøjagtigt afspejler din kapacitet.

Derefter skal du vælge de sprog, som din bookingside understøtter, og sikre, at Tripadvisor dirigerer til den korrekte side for hvert sprog. Du skal sørge for, at navnet, adressen og alle andre oplysninger på hver side stemmer over ens oplysningerne for din virksomhed.

Hvis du oplever problemer på dette trin, kan du se afsnittet med nyttige tip nedenfor.

Trin 3: Planlæg datoer, hvor der ikke vises reklamer (valgfrit)

Hvis du ikke har kapacitet, vises dine reklamer med sponsorerede placeringer ikke. Du har også mulighed for at vælge yderligere datoer uden reklamer, når du ikke ønsker, at dine reklamer skal vises. Hvis der f.eks. snart er en ferie, hvor du sandsynligvis får udsolgt, kan du planlægge datoer i den valgte periode, hvor der ikke vises reklamer. Du har mulighed for ikke at vise dine reklamer i weekender, på alle hverdage eller på specifikke datoer.

Trin 4: Indstil dit budget

Angiv et maksimalt månedligt budget for kampagnen. Vi tilbyder tre månedlige budgetmuligheder – eller at du selv angiver dit eget budget – baseret på antallet af klik, som du ønsker at opnå. Husk, at med målsætningen om direkte bookinger betaler du kun, når de rejsende klikker videre til din registrering eller dit website for direkte booking – du betaler ikke for visninger.

...

Sådan fungerer sponsorerede placeringer og pris pr. klik-kampagner med TripConnect sammen

Sådan fungerer sponsorerede placeringer og pris pr. klik-kampagner med TripConnect sammen Din vejledning til opsætning af pris pr. klik-kampagner med TripConnect™ og sponsorerede placeringer, der kan maksimere antallet af direkte bookinger

Med pris pr. klik-kampagner med TripConnect kan du vise dine priser og din kapacitet i prissammenligningsfeltet på din Tripadvisor-registrering. De rejsende, der klikker på din pris, vil blive forbundet med din bookingmaskine for at gennemføre bookingen. Når du kombinerer pris pr. klik-kampagner med TripConnect og sponsorerede placeringer, er det kun din pris for direkte booking, der vises i din sponsorerede placering og i prissammenligningsfeltet, når rejsende klikker sig hen på din registrering.

Du kan nøjes med at tilmelde dig sponsorerede placeringer uden pris pr. klik-kampagner med TripConnect, hvis du ønsker en mere enkel opsætning, hvor rejsende kun får vist din direkte pris i dine reklamer. Klik her for at få flere oplysninger.

Vis dine priser: Opsætning af pris pr. klik med TripConnect

Hvis du vil sætte pris pr. klik-kampagner med TripConnect op, skal du gå til www.tripadvisor.dk/CostPerClick, så bliver du guidet igennem opsætningsprocessen. Læs videre for at få flere oplysninger.

Trin 1: Vælg en certificeret forbindelsespartner

Pris pr. klik-kampagner med TripConnect samarbejder med din forbindelsespartner om at vise pris- og kapacitetsoplysninger, der svarer præcis til hver rejsendes forespørgsel. Du skal samarbejde med en certificeret partner for at tilmelde dig. Du kan se din forbindelsespartners status her.

Hvis du ikke samarbejder med en forbindelsespartner, kan du se, hvem der er certificeret til pris pr. klik-kampagner med TripConnect her. Hvis en partner ikke har fuldført certificeringen, kan partneren ikke yde pris pr. klik-kampagner med TripConnect endnu. Hvis det er tilfældet, kan du kontakte forbindelsespartneren for at spørge om, hvornår pris pr. klik-kampagner med TripConnect bliver tilgængelige.

Trin 2: Kontrollér dine priser og din kapacitet

Når du har valgt en forbindelsespartner, skal du bekræfte de priser og den kapacitet, som din forbindelsespartner viser. Kontrollér, at oplysningerne om de viste datoer afspejler din kapacitet korrekt. Hvis du oplever problemer på dette trin, skal du kontakte din forbindelsespartner for at få hjælp.

Trin 3: Kontrollér din bookingside

Derefter skal du vælge de sprog, som din bookingside understøtter, og sikre, at Tripadvisor peger på den korrekte side for hvert sprog. Kontrollér, at navnet, adressen og alle andre oplysninger på hver side matcher dine virksomhedsoplysninger. Hvis du oplever problemer på dette trin, skal du kontakte din forbindelsespartner for at få hjælp.

...

Markedsbaserede priser for sponsorerede placeringer

Markedsbaserede priser for sponsorerede placeringer Få flere oplysninger om, hvordan markedsforhold påvirker priserne pr. klik på dine sponsorerede placeringer I dag løber mange markeder i hele verden jævnligt tør for klik til sponsorerede placeringer, mens andre har flere klik, end de behøver. For at hjælpe med at balancere udbuddet med efterspørgslen er kampagner med sponsorerede placeringer nu blevet flyttet til markedsbaserede priser.

Hvad er markedsbaserede priser?

Markedsbaserede priser betyder, at din pris pr. klik kan ændre sig for at afspejle aktuelle markedsforhold – herunder antallet af aktive annoncører i dit område, valutakurser og tilgængelige klik.

Hvor ser jeg de priser pr. klik, som jeg betaler for i min kampagne?

Du kan se din gennemsnitlige pris pr. klik ved at få vist dine fakturaer under afsnittet "Fakturering og betalinger" i ledelsescenteret. På fakturaen for sponsorerede placeringer vil du kunne se "enhedspris", som er den gennemsnitlige pris pr. klik, som du betalte i løbet af faktureringsperioden.

Betyder denne ændring, at jeg er nødt til at acceptere nye vilkår og betingelser?

Ja. Fakturaejeren skal acceptere den seneste version af vores brugsbetingelser for Tripadvisor, politik om beskyttelse af personlige oplysninger samt vilkår og betingelser for Business Advantage og sponsorerede placeringer.

Kommer jeg til at betale mere?

Denne ændring betyder, at kampagner, der kører i rejsemål, der er mere populære blandt rejsendes søgninger, kan opleve, at pris pr. klik stiger, mens kampagner i områder med mindre efterspørgsel kan opleve, at pris pr. klik falder. Selvom din pris pr. klik kan variere, kan du være sikker på, at dit valgte maksimale månedlige budget ikke ændres, og at dit månedlige kampagneforbrug ikke vil overstige dette beløb.

Hvordan sikrer I, at der ikke er store udsving i min pris pr. klik fra uge til uge?

Generelt set ændrer markederne sig ikke væsentligt fra uge til uge. I tilfælde, hvor der kan være mere aktivitet på grund af høj-/lavsæson eller valutakurser, er der fastsat grænser for at undgå for store udsving i prisen pr. klik.

...

Tip til at måle effekten af din kampagne med sponsorerede placeringer

Tip til at måle effekten af din kampagne med sponsorerede placeringer Få indblik i, hvordan du kan bruge den opdaterede rapport "Kampagneresultater" til at få sponsorerede placeringer til at arbejde hårdere for dig.

Rapporten "Kampagneresultater" hjælper dig med at måle effektiviteten af din kampagne med sponsorerede placeringer, så du kan få mere trafik. Hvis du vil se din resultatrapport, skal du logge på reklameadministratoren og vælge fanen "Kampagneresultater". Læs videre for at se måder, hvorpå du kan bruge rapporten til at maksimere værdien af din reklamekampagne:

1. Vurder rækkevidden af din kampagne

De rejsendes undersøgelsesfase tager tid og involverer gentagne besøg – i gennemsnit strækker den sig over 40 søgninger i løbet af 89 dage.1 Hvis rejsende ser din reklame gentagne gange over tid, kan det påvirke dem, så de vil overveje at booke på din ejendom.

Brug antallet af reklamevisninger til at vurdere din kampagnes rækkevidde over for rejsende, der er på udkig efter et sted at overnatte i dit område på Tripadvisor. Hvis du vil øge din eksponering, kan du vælge et højere månedligt budget. Med et højere budget vil din reklame blive vist oftere, og flere rejsende vil se din reklame. Ejendomme med det høje budget oplever typisk en gennemsnitlig stigning på 57 % flere klik fra potentielle gæster end dem, der vælger det lave budget.2

2. Se, hvor ofte de rejsende udviser interesse for din reklame

Klikfrekvensen er den bedste måde at måle interessen på. Rejsende, der klikker på din reklame, kan lide, hvad de ser, og de vil gerne have flere oplysninger om din ejendom.

Tip til at forbedre din klikfrekvens:

  • Sørg for, at dit primære billede gør et godt førstehåndsindtryk. Hvis du abonnerer på Business Advantage, kan du også vælge dine favoritbilleder. Det er de første 30 billeder, som gæster klikker sig igennem i billedkarrusellen, så sørg for, at de er af høj kvalitet og viser det bedste, som din ejendom har at byde på.
  • Bekræft, at dine faciliteter er opdaterede, så de matcher de rejsendes søgninger.
  • Lok de rejsende med et særtilbud, der kun er tilgængeligt for Business Advantage-abonnenter.
  • Tilføj links i søgeresultater, som giver dit website mulighed for at blive vist i søgeresultater på Tripadvisor-sider med megen trafik (kun tilgængeligt for Business Advantage-abonnenter).
3. Spor en stigning i antallet af besøg på siden fra dine reklamer...

13 ting, som du bør gøre for at få flere bookinger fra din Tripadvisor-registrering

13 ting, som du bør gøre for at få flere bookinger fra din Tripadvisor-registrering Se, hvordan du bedst får flere direkte bookinger fra din registreringsside på Tripadvisor. I vores nye webinar, "Få flere direkte bookinger med Tripadvisor", forklarede vi Tripadvisors indflydelse på de rejsendes bookingbeslutninger. I denne artikel vil vi gennemgå din registreringsside på Tripadvisor, og hvordan du kan optimere den, så du kan få flere direkte bookinger. Hvis du er interesseret i at lære, hvordan du optimerer din tilstedeværelse på sider med søgeresultater på Tripadvisor, så læs her. Lad os først gennemgå din registreringsside, og se på, hvorfor den er vigtig. Når nogen lander på din registreringsside, har du allerede fanget vedkommendes opmærksomhed og er en del af deres overvejelsessæt (listen over de ejendomme, de vælger mellem). På dette tidspunkt er dit mål at fastholde disse potentielle gæsters opmærksomhed, give dem alle de oplysninger, som de skal bruge for at kunne foretage en oplyst købsbeslutning, samt give dem nem adgang til dine direkte bookingkanaler. For at gøre det enkelt har vi arrangeret disse tip efter layoutet på din registrering – vi starter øverst og bevæger os nedad. Vi inkluderer også tip til gratis funktioner og premium-funktioner – tippene med en stjerne (*) er funktioner, der kun er tilgængelige for abonnenter på Business Advantage. Gå til www.tripadvisor.com/BusinessAdvantage for at blive abonnent på Business Advantage. 1. Overfør billeder fra ledelsen Undersøgelser viser, at rejsende bruger mere tid på sider, der har mindst 30 billeder.1 Sørg for at overføre billeder i høj kvalitet, der er inden for vores retningslinjer for billeder – læs mere her. 2. Vælg et primært billede...

Hvad er forskellen mellem visninger og klik i forbindelse med sponsorerede placeringer?

Hvad er forskellen mellem visninger og klik i forbindelse med sponsorerede placeringer? Se forskellen på visninger og klik i forbindelse med sponsorerede placeringer – og grunden til, at begge er vigtige for din kampagne. Målet med sponsorerede placeringer er at få mere trafik til din Tripadvisor-registrering og i sidste ende at få flere bookinger. Sponsorerede placeringer er et resultatbaseret reklameprodukt, hvilket betyder, at du kun betaler, når en rejsende klikker på din reklame. Det betyder dog ikke, at visninger ikke er vigtige. Lad os tage et kig på forskellen mellem visninger og klik – og grunden til, at begge er vigtige for din kampagne med sponsorerede placeringer. Hvad er forskellen på en "visning" og et "klik"? En visning repræsenterer hver gang, din reklame vises for en rejsende. Sagt på en anden måde så er det hver gang, en rejsende ser din reklame. Et klik er derimod hver gang, en rejsende klikker på din reklame. Hvorfor betales sponsorerede placeringer pr. klik og ikke pr. visning? Vi bruger en betalingsmodel med pris pr. klik til sponsorerede placeringer, da vi mener, at ejere bør betale for resultaterne af deres kampagne. Visninger er vigtige for at måle din synlighed, men vi ved, at de fleste hoteller sætter mere pris på de klik, som deres reklamer modtager, og de potentielle gæster, der føres til deres virksomheder. Hvad menes der med, at jeg ikke betaler for visninger?...

Seks ting, som du bør gøre for at få flere bookinger via søgeresultater på Tripadvisor

Seks ting, som du bør gøre for at få flere bookinger via søgeresultater på Tripadvisor Praktiske tip, som hjælper dig med at optimere din tilstedeværelse på – og få flere direkte bookinger via – sider med søgeresultater på Tripadvisor. I vores nye webinar, "Få flere direkte bookinger med Tripadvisor", forklarede vi Tripadvisors indflydelse på de rejsendes bookingbeslutninger, og hvordan du kan påvirke dem. I denne artikel vil vi diskutere vigtigheden af sider med søgeresultater, hvilke typer sider, der findes på Tripadvisor, og hvordan du kan forbedre din fremtræden på disse sider. Hvis du er interesseret i at lære, hvordan du optimerer din registreringsside for at få flere direkte bookinger, så læs mere her. Sider med søgeresultater på Tripadvisor Sider med søgeresultater er en vigtig hjælp, når rejsende skal vælge mellem alle de tilgængelige indkvarteringssteder og finde den løsning, der passer bedst til dem. Når rejsende lander på en side med søgeresultater, har de valgt deres rejsemål – eller i hvert fald indkredset deres muligheder – og de er begyndt at opbygge en liste over hoteller, som bliver til deres overvejelsessæt. Tripadvisor har mange sider med søgeresultater på websitet. Her er et par eksempler på sider, som de rejsende ofte vil lande på:

  • Vurderet af rejsende: Her er ejendomme rangeret efter kvaliteten og kvantiteten af anmeldelser fra rejsende, samt hvor nye de er – og hvor konsistente disse anmeldelser har været gennem tiden
  • Bedste værdi for pengene: Her er ejendomme rangeret på baggrund af vurderinger fra rejsende, bekræftet kapacitet fra vores partnere, priser, bookingpopularitet, placering og personlige brugerpræferencer
  • Laveste pris: Her er ejendomme rangeret efter pris – fra laveste til højeste
  • Afstand: Her er ejendomme, der har bekræftet kapacitet, rangeret efter placering i forhold til centrum eller en udvalgt placering
  • Sider, der er optimeret til søgning: Dette er sider, der er designet til at besvare konkrete søgninger foretaget af rejsende – på Tripadvisor, såvel som på tredjepartssøgemaskiner. Det kunne eksempelvis være kategorisider som "romantisk" eller "boutique", sider med tilbud eller placeringsbaserede sider m.m.
Dit mål på disse sider er at blive lagt mærke til og at overbevise rejsende om, at de skal føje din ejendom til deres overvejelsessæt. Og selvom der er mange forskellige typer af sider med søgeresultater, fremstår din ejendom på stort set samme måde på tværs af alle siderne. Det skyldes, at vi har investeret meget tid og energi i at optimere disse sider for at levere de bedste resultater – både for dig og for de rejsende. Fordelen ved dette er, at når du opdaterer ét element på din registrering, kan du se, hvordan det påvirker den måde, hvorpå du bliver vist på tværs af mange sider med søgeresultater....

Sådan får du flere klik med dine sponsorerede placeringer

Sådan får du flere klik med dine sponsorerede placeringer De bedste tip til at fange de rejsendes interesse med dine reklamer. Vil du opnå flere klik med din kampagne med sponsorerede placeringer? Her er nogle tip, som kan hjælpe dig på vej! 1. Optimer dit billede Det primære billede er et af de største og mest afgørende elementer af din reklame. Vælg et, der viser det mest karakteristiske ved din ejendom – det, der adskiller dig fra andre nærliggende overnatningssteder. Nogle kunder har rapporteret, at deres klikfrekvens blev forbedret med mellem 40 % og 60 %, da de erstattede deres billeder af lav kvalitet med billeder, der var mere fængende. Opdater dit primære billede. 2. Opdater dine faciliteter Faciliteter er en vigtig del af målretning med sponsorerede placeringer. Hvis en gæst for eksempel vælger specifikke ting som "Pool" eller "Gratis wi-fi", vil din reklame kun vises, hvis du har disse faciliteter. Faciliteter, der kan påvirke beslutninger, bliver også vist i din reklame. Sørg for, at din registrering afspejler alt det, som dit overnatningssted har at byde på. Opdater dine faciliteter....

10 gode grunde til at bruge sponsorerede placeringer

10 gode grunde til at bruge sponsorerede placeringer De bedste grunde til at hotelejere bruger sponsorerede placeringer til at få mere trafik til deres indkvarteringssteder. 1. Nå ud til en højt kvalificeret målgruppe Tripadvisor er verdens største rejsewebsite med 455 millioner unikke brugere om måneden.1 Og 74 % af de rejsende, som booker direkte på et indkvarteringssteds website, besøger Tripadvisor på et tidspunkt.2 Øg din eksponering overfor denne højt kvalificerede målgruppe med sponsorerede placeringer. 2. Bliv vist lige dér, hvor rejsende søger Reklamer vises på Tripadvisor-sider med megen trafik, herunder over søgeresultater, på lokale konkurrenters sider med mere. De er også tilgængelige på computer, tablet og mobil, så de kan ses, hvor end potentielle gæster søger. 3. Præcis målretning, der ikke kræver ekstra arbejde...

Strategier til administration af dit budget for sponsorerede placeringer

Strategier til administration af dit budget for sponsorerede placeringer Tip til de mest effektive måder at få flere besøgende til din ejendom på i løbet af året. Lær budgetter for sponsorerede placeringer at kende

Budgetter for sponsorerede placeringer er designet til at hjælpe dig med nemt at administrere din kampagne fra måned til måned. Dit budget er baseret på to faktorer – et anslået antal månedlige klik og din ejendoms pris pr. klik. Tilsammen afgør disse to faktorer dit månedlige budget, der er det maksimale beløb, som du kan blive faktureret for i en given måned.

Du kan vælge mellem et højt, middelhøjt eller lavt budget. Hvert budget repræsenterer et bestemt niveau af forventede månedlige klik. Vælg et budget, der svarer til dine mål. Du kan også tilpasse dit budget, hvis du har et bestemt budget eller antal klik i tankerne.

Bedste praksisser til administration af dit budget Så hvad er den bedste måde at administrere dit budget for sponsorerede placeringer på? Her er tre bedste praksisser, som du bør huske. 1. Maksimér dit månedlige budget, og nå ud til flere....

Få flere direkte bookinger med Tripadvisor

ON-DEMAND-WEBINAR Få flere direkte bookinger med Tripadvisor Oplysninger

Den globale turisme har været støt stigende i det sidste årti, og tendensen fortsætter. Samtidig med den stærke vækst i forbrug oplever vi desværre et konstant fald i leverandørernes direkte andel af hotelbookinger online.

Hvordan kan du drage fordel af denne vækst inden for global turisme og øge din andel af direkte bookinger? Der er mange værktøjer, som ejere kan bruge, men – på grund af vores størrelse, indflydelse og rolle i rejsebranchen – mener vi, at Tripadvisor bør være en central del af din strategi for direkte bookinger.

Vores eksklusive on-demand-webinar giver dig praktiske tip og værktøjer til at få flere direkte bookinger med Tripadvisor.

I dette webinar dækker vi:

  • Tripadvisors rolle i rejsebranchen
  • de rejsendes vej til booking på Tripadvisor
  • samt praktiske tip – både til dem, der lige er startet, og til Tripadvisor-eksperterne – til at få flere direkte bookinger på alle etaper af vejen til booking

Webinaret er nu tilgængeligt on-demand! Tilmeld dig nu for at få adgang til optagelsen (kun på engelsk).

*Worldwide Travel Path to Purchase 2017, comScore Media Metrix for Tripadvisors websites, september 2017
**SiteMinder's Global Hotel Business Index 2018
***Oxford Economics fra 2018

Vigtige konklusioner fra undersøgelsesfasen af de rejsendes vej til køb

UNDERSØGELSESFASEN Vigtige konklusioner fra undersøgelsesfasen af de rejsendes vej til køb Sidst opdateret: 12. marts 2018 Som nævnt i den foregående artikel i denne serie "En oversigt over de rejsendes vej til køb" er undersøgelsesfasen der, hvor du har den største mulighed for at tiltrække opmærksomhed fra rejsende. Her kan du nå ud til rejsende, der allerede har bestemt sig for dit rejsemål, og nu søger efter et sted at overnatte. Dit markedsføringsbudget kan gøre en stor forskel, fordi du når en målgruppe af rejsende, der har en høj intention om at booke. OVERSIGT OVER UNDERSØGELSESFASEN Ifølge comScores undersøgelser ligger undersøgelsesfasen 1-19 uger, før rejsende booker deres indkvartering. I løbet af denne fase foretager rejsende flere forskellige ting – fra at søge efter hoteloplysninger, til at læse anmeldelser online og kigge på billeder og videoer....

En oversigt over de rejsendes vej til køb

OVERSIGT   En oversigt over de rejsendes vej til køb Sidst opdateret: 12. marts 2018

I dag er de rejsendes vej til køb indviklet og kompleks. Rejsende får inspiration fra forskellige kilder – fra ting, som de har set online, til reklameskilte ved vejen og deres venners rejsefortællinger. Med så mange forskellige kanaler, både online og offline, kan det være udfordrende at tage stilling til, hvor du skal investere dit markedsføringsbudget.

I et forsøg på at få flere oplysninger om, hvorfor og hvordan rejsende booker på den måde, som de gør, er vi gået sammen med comScore for at finde ud af, hvor rejsende foretager deres undersøgelser og køb, og hvad der inspirerer dem til deres næste rejse. Vi har samlet disse data i vores seneste webinar "Influencing the Traveler Path to Purchase with Tripadvisor", der præsenteres af Charles Ballard og Martin Verdon-Roe. Vi vil opfordre dig til at se hele webinaret, men hvis du ikke har tid til det, eller hvis du er på udkig efter noget, som du hurtigt kan skimme, har vi også det.

Rejsende får inspiration fra forskellige kilder – fra ting, som de har set online, til reklameskilte ved vejen og deres venners rejsefortællinger. OVERSIGT OVER VEJEN TIL KØB...

Syv tip til at få mest muligt ud af dine sponsorerede placeringer

Syv tip til at få mest muligt ud af dine sponsorerede placeringer Sponsorerede placeringer fører højt kvalificeret trafik til din ejendom. Læs vores bedste tip til alle registrerede ejere og abonnenter på Business Advantage om, hvordan du får mest muligt ud af din kampagne.

1. Opdater dit primære billede

Førstehåndsindtryk betyder noget. Dit primære billede vises i søgeresultaterne ved siden af navnet på dit indkvarteringssted, og det er det første billede af din ejendom, som potentielle kunder ser. Sørg for, at det bliver godt, ved at benytte vores avancerede teknologi, der automatisk vælger dit primære billede for dig – eller følg vores bedste praksisser til at vælge dit eget. Denne nye teknologibaserede tilgang bruger data til at fjerne subjektiviteten i manuelt valg af billeder og sikrer, at primære billeder er optimeret til de rejsende, der søger efter deres næste sted at overnatte.

Foretag dig noget nu: Tilmeld dig muligheden for automatisk valg af primært billede i ledelsescenteret. Under menuen Administrer registrering skal du klikke på Billeder > Administrer billeder > Primært billede.

2. Bekræft, at dine faciliteter er opdaterede

Dine faciliteter er en god måde at få din registrering til at skille sig ud på. Tripadvisor bruger datamønstre til at vælge de vigtigste faciliteter, som fremhæves sammen med din registrering i de rejsendes søgeresultater. Du skal bare sørge for, at dine faciliteter er opdaterede, så ordner Tripadvisor resten. De rejsende kan også filtrere søgeresultater ud fra faciliteter. Det er derfor vigtigt at inkludere det hele, så du ikke går glip af potentielle gæster.

Foretag dig noget nu: Opdater dine faciliteter i ledelsescenteret. Under menuen Administrer registrering skal du klikke på Faciliteter

3. Kun for abonnenter: Tilføj et særtilbud

Business Advantage-abonnenter: Dit særtilbud vises sammen med ejendommens navn, dit primære billede og faciliteterne i din sponsorerede placering. Brug det til din fordel! Opret et særtilbud, der fanger de rejsendes opmærksomhed og giver dem endnu en grund til at vælge dig.

Foretag dig noget nu: Tilføj et særtilbud i ledelsescenteret. Under menuen Få flere bookinger skal du klikke på Tilføj særtilbud.

4. Maksimér dit budget

Den bedste måde, hvorpå du kan få vist dine sponsorerede placeringer til flere rejsende, er ved at maksimere dit budget. Når du sætter din kampagne med sponsorerede placeringer op, har du tre budgetmuligheder – eller du kan angive dit eget. Jo højere dit daglige budget er, jo flere mennesker ser din kampagne, og jo flere anslåede månedlige klik modtager du. Vores bedste tip er at justere dit budget efter behov baseret på dine nuværende mål og prioriteter. Læs vores strategier til at administrere dit budget for sponsorerede placeringer her.

Foretag dig noget nu: Opdater dit budget i ledelsescenteret. Under menuen Få flere bookinger skal du klikke på Administrer kampagne.

5. Del konkurrencedygtige priser og kapacitet

Rejsende på Tripadvisor er på udkig efter steder at overnatte, og de er klar til at booke. Sørg for, at du giver dem alle de oplysninger, som de har brug for til at foretage deres beslutninger om bookinger, herunder dine bedste priser og din kapacitet.

Foretag dig noget nu: Samarbejd med dine distributionspartnere for at sikre, at du deler dine bedste priser og din kapacitet med Tripadvisor.

6. Kun for abonnenter: Tilføj linket til dit website

Business Advantage-abonnenter: Gør det nemt for rejsende at kontakte dig direkte ved at føje et link til dit website som en af dine kontaktoplysninger. Når du gør det, vises linket til dit website ved siden af navnet på din ejendom og i din reklame. Det er endnu en måde, hvorpå du kan få flere henvisninger til direkte bookinger til din ejendom – lige der, hvor rejsende søger.

Foretag dig noget nu:Føj linket til dit hotelwebsite til din registrering i ledelsescenteret. I menuen Få flere bookinger skal du klikke på Opdater kontaktoplysninger.

7. Hold øje med din kampagnes resultater

Så snart at du aktiverer sponsorerede placeringer, har du adgang til resultatrapporten, hvor du kan se kampagnestatistikker. Brug rapporten til at se, hvor mange gange din reklame er blevet vist i forhold til antallet af klik. Er du ikke tilfreds med klikfrekvensen? Prøv at ændre dit primære billede eller dine særtilbud.

Er du tilfreds med klikkene, men vil gerne have endnu flere? Prøv at øge dit budget. Resultaterne af dine sponsorerede placeringers er op til dig, så eksperimentér lidt, og se, hvad der virker for din ejendom. Læs vores tip til, hvordan du kan bruge resultatrapporten til at få mest muligt ud af dine kampagner her.

Foretag dig noget nu: Hold øje med, hvordan det går i rapporten for kampagneresultater i reklameadministratoren. . For at få adgang til denne side under menuen Få flere bookinger skal du klikke på Spor resultater.

Har du endnu ikke sat gang i en kampagne med sponsorerede placeringer? Tilmeld dig på www.tripadvisor.dk/AdsManager.

Sidst opdateret: 13. december 2017

Sådan bruger en spansk hotelvirksomhed Tripadvisor til at ændre sit brand

Sådan bruger en spansk hotelvirksomhed Tripadvisor til at ændre sit brand Se, hvordan Selenta har maksimeret synligheden for SOFIA Hotel for at få flere besøgende og kickstarte sit onlineomdømme.

Selenta-koncernen administrerer ni ejendomme i forskellige spanske byer. Vi har talt med Silvia Sutter, der er chef for onlinetrafik hos Selenta, for at finde ud af, hvordan hun har øget synligheden for og antallet af besøgende til SOFIA Hotel ved hjælp af Tripadvisor.

Tripadvisor som en del af strategien for at ændre brand

Det at ændre brandet for Selentas ejendomme har været en stor opgave, der begyndte sidste år og har taget måneders planlægning og forberedelse. "Vi har forvandlet virksomheden og ændret brandet som helhed, og nu arbejder vi på at udvikle en opfattelse af vores ejendomme som luksuriøse og eksklusive", fortæller Silvia.

Målet? Større synlighed for og flere besøgende til alle ni ejendomme. Silvia beretter: "Vi ønskede at udvide vores marked og nå ud til flere rejsende i USA, idet de fleste af vores gæster traditionelt er fra Spanien og Storbritannien".

Silvia brugte Tripadvisor til at markedsføre genlanceringen af SOFIA Hotel, der er en ejendom, som Selenta for nylig har renoveret. "Tripadvisor er en vigtig markedsføringskanal, da denne kilde til besøgende øger vores samlede resultater, og rejsende fra Tripadvisor er mere tilbøjelige til at konvertere", siger hun. "Vi opdaterede registreringssiden på Tripadvisor for SOFIA Hotel med vores nye navn, billeder og andre oplysninger – ikke blot for at promovere renoveringen, men også for at nulstille gæsternes forventninger".

Større synlighed med sponsorerede placeringer

For at få mere eksponering af SOFIA på det konkurrenceprægede marked i Barcelona bruger Silvia sponsorerede placeringer. "Vi besluttede os for at prøve sponsorerede placeringer for atøge synligheden for og kendskabet til SOFIA Hotel. Den yderligere eksponering fra sponsorerede placeringer gør ejendommen synlig for flere rejsende, der søger efter et sted at overnatte i Barcelona", siger hun.

SOFIA har fået større synlighed og flere besøgende. "Vi har fået virkelig gode resultater: Sponsorerede placeringer har virket så godt for SOFIA, at alle ni ejendomme under Selenta nu har aktive kampagner, som skal øge deres eksponering", beretter Silvia. "I gennemsnit har disse reklamer genereret over 50.000 visninger for hver ejendom i seks uger over for meget målrettede rejsende".

Og denne synlighed har betalt sig: "Vi har fået flere besøgende på websitet for SOFIA Hotel og dermed skabt potentielle kunder, som i sidste ende konverterer. Siden de begyndte at bruge sponsorerede placeringer, er antallet af bookinghenvisninger for SOFIA steget", fortsætter Silvia.

Onlineomdømmecyklussen for SOFIA er også blevet hurtigere. "Den øgede synlighed har kickstartet vores onlineomdømmecyklus for SOFIA, hvilket har hjulpet med at placere hotellet blandt de 10 % bedste overnatningssteder i Barcelona", forklarer Silvia. "Efterhånden som flere gæster overnatter på SOFIA, skriver de anmeldelser og offentliggør billeder, hvilket genstarter inspirationscyklussen for potentielle gæster, så de vælger vores ejendom".

Silvia planlægger at køre sponsorerede placeringer hele året. "Hvis antallet af konverteringer bliver ved med at stige takket være sponsorerede placeringer, vil vi fortsætte med at køre vores annoncer, efterhånden som ændringen af vores brand skrider frem. Reklamerne har hjulpet mig med at ændre opfattelsen af vores ejendomme, fået flere besøgende på vores websites og givet os flere bookinger", siger hun.

Sidst opdateret: 10. december 2018

Hvordan en europæisk hotelkæde bruger indholdsmarkedsføring til at nå ud til rejsende

Hvordan en europæisk hotelkæde bruger indholdsmarkedsføring til at nå ud til rejsende 25hours Hotels øger synligheden, skaber brandkendskab og får en højere indtægt med Tripadvisor. 25hours Hotels er en kæde med 13 ejendomme, der er spredt ud over Tyskland, Frankrig og andre europæiske lande. Se, hvordan Alexander Schuster, der er digitalchef, påvirker rejsende til at booke på deres ejendomme ved hjælp af indholdsmarkedsføring og Tripadvisor.

Fokus på indholdsmarkedsføring

Alexander bruger indholdsmarkedsføring til at opbygge et forhold mellem kunderne og 25hours-brandet. "Vi vælger at fokusere på indholdsmarkedsføring i stedet for udelukkende at sætte vores lid til tilbud, rabatter og pakker. Indhold giver os mulighed for at fortælle historien om, at gæsterne ikke bare overnatter på vores hoteller. De har en sjov, afslappende og interessant oplevelse på vores hoteller, der er designet til at være indbegrebet af byen og området, som de ligger i", siger han. "Vores billeder og videoer forstærker vores brand. Vores blog for hvert hotel byder på lokal insiderviden".

Om at nå ud til rejsende med Tripadvisor

Alexander tilbyder relevante oplysninger til rejsende, mens de kigger efter et sted at overnatte på Tripadvisor, der er en stor markedsføringskanal. "Der er mange berøringspunkter på kunderejsen, og vi er nødt til at nå ud til de rejsende på det rette tidspunkt via de rette kanaler. Så vi udbreder vores indhold på Tripadvisor, Google, sociale medier og andre markedsføringskanaler for at fange de rejsendes opmærksomhed og fortælle en overbevisende og konsekvent historie", siger han. "Jeg bruger Tripadvisor til at øge vores synlighed, fremhæve 25hours-brandet og få flere direkte bookinger".

Alexander bruger Tripadvisor til at komplementere sin indholdsstrategi ved at fremhæve anmeldelser fra rejsende og ved at svare på disse anmeldelser. "De rejsende læser anmeldelser, hvilket gør Tripadvisor til en vigtig del af kunderejsen. Vi svarer på disse anmeldelser – ikke kun for at fortælle vores side af sagen, men også for at vise, at vi interesserer os for og føler os ansvarlige over for vores gæster", siger han.

Om at få en højere indtægt med Business Advantage

Alexander tiltrækker rejsende ved at vise sit indhold frem og optimere 25hours Hotels' registreringssider på Tripadvisor med Business Advantage. "Vi kan friste rejsende i forbindelse med Tripadvisor-søgninger og på vores registreringsside, når de kigger på vores ejendomme og priser", siger han. "Vi kan afprøve og optimere forskellige Business Advantage-funktioner. Vi offentliggør f.eks. de forsidebilleder og favoritbilleder, der bedst repræsenterer vores hoteller, og derefter undersøger vi interesseraten for billederne i statistikpakken for at se, hvad der tiltrækker flest rejsende".

Han bruger også Business Advantage til at skabe direkte kontakt til rejsende. "Med kontaktoplysninger kan vi placere de rette kommunikationskanaler – vores website, telefonnummer og e-mailadresse – på Tripadvisor. Vi kan få rejsende til vores website, få dem til at booke direkte og undgå at miste dem til onlinerejsebureauer – det er nemt for de rejsende at komme i kontakt med os", siger Alexander. "En anden måde, hvorpå vi tilskynder rejsende til at booke direkte hos os, er ved at køre særtilbud med en lavere bookingpris, som de kan få via vores website".

Alexander bemærker, at alle 25hours-ejendomme har Business Advantage, da det hjælper med at styrke 25hours-brandet og virksomheden. "Business Advantage giver en fordel – det viser, at vi får noget ud af vores reklamer, og det resulterer i højere indtægter for alle vores ejendomme", tilføjer han.

Om øget synlighed med sponsorerede placeringer

Alexander besluttede sig for at prøve sponsorerede placeringer for at maksimere antallet af rejsende, som virksomheden når, og for at få flere besøgende til 25hours. "Det er ikke effektivt at forvente, at rejsende finder vores ejendomme gennem søgninger. Med sponsorerede placeringer øger vi vores synlighed for rejsende, der allerede er interesserede i at booke, især når de søger på en bestemt by, men ikke har et bestemt brand i tankerne", siger han. "De fem ejendomme, der har prøvet sponsorerede placeringer, har hver fået mere end 100.000 visninger i gennemsnit i løbet af to måneder – hvilket betyder, at de blev set 100.000 flere gange, end hvis vi ikke havde sponsorerede placeringer".

Sponsorerede placeringer har også hjulpet Alexander med at få flere bookinghenvisninger. "Ud over at skabe øget synlighed medfører sponsorerede placeringer også, at flere rejsende foretager bookinger på vores hoteller. Vi har i gennemsnit oplevet en stigning på 20 % i antallet af bookinghenvisninger. Vi har også oplevet en stigning i antallet af besøg på vores fem ejendommes registreringssider på Tripadvisor", siger han.

Efter at have set fordelene ved sponsorerede placeringer mener Alexander, at reklamerne er en god investering. "Sponsorerede placeringer er værdifulde, fordi jeg kan skabe opmærksomhed om 25hours-brandet på flere tidspunkter i løbet af kunderejsen. Hvert klik betyder, at de rejsende er engagerede og interesserede. Hvis de rejsende ser vores reklame, er det meget sandsynligt, at de vil komme tilbage senere med intention om at booke hos os", siger han.

...

Succeshistorie: et hotel i Jaipur bruger Tripadvisor til at øge deres indgående markedsføring

Succeshistorie: et hotel i Jaipur bruger Tripadvisor til at øge deres indgående markedsføring Se, hvordan Royal Heritage Haveli tiltrækker rejsende med sponsorerede placeringer og konverterer dem med Business Advantage. Royal Heritage Haveli er et lille familieejet boutique-hotel i Jaipur i Indien, som har vundet Travellers' Choice-prisen flere år i træk. Se, hvordan direktøren for Haveli, Shambhavi Singh, bruger Tripadvisor som en vigtig del af sin indgående markedsføringsstrategi. Udfordring: maksimering af højsæsonen

Shambhavi bestræber sig på at få så mange rejsende som muligt til at booke i løbet af højsæsonen. "Vores højsæson er kort, så det er vigtigt, at vi får mest muligt ud af den. Det er svært at fylde værelser i lavsæsonen, fordi det er meget varmt i Jaipur", siger Shambhavi.

Mange andre lokale indkvarteringssteder følger en lignende strategi. "Det er en udfordring at skille sig ud blandt vores konkurrenter i Jaipur. Vi er en lille virksomhed, der konkurrerer med kendte hoteller om et begrænset antal rejsende, der besøger området i løbet af højsæsonen. Så vi er nødt til at skille os ud fra ejendomme, der minder om vores", siger hun.

Løsning: brug af Tripadvisor til at øge deres indgående markedsføring "For at afhjælpe denne udfordring bruger jeg indgående markedsføring til at tiltrække, konvertere, sælge til og begejstre gæster, og Tripadvisor er afgørende for min strategi", siger Shambhavi. "Indgående markedsføring skaber opmærksomhed blandt de rejsende og opbygger tillid til og troværdighed for Haveli"....

Sådan får et nyt hotel i Lissabon succes på Tripadvisor

Sådan får et nyt hotel i Lissabon succes på Tripadvisor Corpo Santo har opbygget et godt ry online og forstærker succesen med Tripadvisors Business Advantage og sponsorerede placeringer. Corpo Santo Hotel er et uafhængigt, historisk hotel, der efter åbningen i 2017 blev en af de højst placerede ejendomme i popularitetsindekset for Lissabon. Vi tog en snak med administrerende direktør, Pedro Pinto, for at høre mere om strategierne bag hans succes. Om at bygge et godt omdømme online

For at opbygge et godt omdømme online skal man først og fremmest yde god service. For at gøre dette har Pedro investeret i sit personale og i konstante forbedringer: "Vores strategi er at yde en ekstraordinær service og at begejstre gæsterne med nye tiltag. Et godt personale er afgørende, så vi er forsigtige med, hvem vi ansætter, og vi videreformidler jævnligt den feedback, vi modtager", siger Pedro.

Han opfordrer derefter gæster til at dele deres oplevelser med andre rejsende på Tripadvisor. "Vi kæmper for at overgå os selv, ikke vores konkurrenter, og vi fokuserer altid på service og anmeldelser. Det handler ikke kun om at give en kvalitetsoplevelse, men også om at bruge Tripadvisor til at gøre folk opmærksomme på Corpo Santo", fortæller han.

Ved at fokusere på at opbygge Corpo Santos omdømme online med anmeldelser fra gæster på Tripadvisor har Pedro været i stand til at tiltrække gæster – og han skaffer nye anmeldelser, så han kan tiltrække endnu flere. "Vi opfordrer vores gæster til at skrive anmeldelser med Anmeldelsesekspressen", siger Pedro. "Gæsterne elsker vores hotel, så de fortæller gladeligt om deres oplevelser – for mange er det endda deres første anmeldelse. Når folk, der læser anmeldelserne, ankommer, glæder de sig til at bo på vores hotel, og bliver så inspirerede til at skrive en anmeldelse efter deres ophold".

Pedro bruger også svar fra ledelsen til at gøre et vedvarende indtryk på tidligere gæster og til at påvirke potentielle gæster, så de vælger hans hotel. "Det at indsamle anmeldelser kan ikke garantere succes. Vi svarer på anmeldelser, gør vores svar personlige og takker gæsterne", siger Pedro. "Vi viser også, hvordan vi bruger deres feedback til at forbedre os. For eksempel erstattede vi vores vinduer, der lukkede for meget larm ind, og kontaktede derefter hver af de gæster, som havde nævnt larmen, for at fortælle dem om de forbedringer, som vi foretog baseret på deres feedback".

Om at udnytte sin succes med Business Advantage og sponsorerede placeringer

"Fordi vi plejer vores omdømme, har vi forbedret vores placering i popularitetsindekset for Lissabon. Vi kunne se i vores statistikker, at 40 % af vores besøgende kom fra Tripadvisor. Vi ville gerne have vores trafik til at vokse og tiltrække flere gæster, så jeg købte Business Advantage og sponsorerede placeringer", siger Pedro.

Sammen hjælper Business Advantage og sponsorerede placeringer Pedro med at forstærke Corpo Santos tilstedeværelse på Tripadvisor. Og resultaterne oversteg hans forventninger. "Det er som at vinde i lotto. Vores websitetrafik er vokset med 500 % med begge produkter. Sponsorerede placeringer har udvidet vores rækkevidde – vi har modtaget ca. 69.000 visninger på seks måneder med reklamerne og fået flere klik på vores ejendomsregistrering", forklarer Pedro. "Og takket være Business Advantage har vi fået flere direkte bookinger – og vi har opnået en belægningsprocent på 90 %".

...

Hvordan en uafhængig hotelkæde i Europa øgede antallet af direkte bookinger med 150 %

Hvordan en uafhængig hotelkæde i Europa øgede antallet af direkte bookinger med 150 % Central Hotel og Forum Hotel i Bulgarien får mere trafik til deres websites med sponsorerede placeringer på Tripadvisor. Baggrund Central Hotel, der har vundet Travellers' Choice, og Forum Hotel, der har fået Udmærkelsescertifikatet, er to fællesejede uafhængige boutique-hoteller i Sofia i Bulgarien. Hør, hvordan hoteldirektør Zhivko Zhelyazkov har øget antallet af direkte bookinger på begge ejendomme med sponsorerede placeringer på Tripadvisor. Udfordring Da færre rejsende besøger Sofia om vinteren, er efterspørgslen efter hoteller meget mindre. Som Zhivko bemærker: "Januar og februar er vanskelige måneder, og vi er meget fokuserede på at få flere direkte bookinger i denne periode". Løsning...

Case: Derby Hotels Collection øger antallet af bookinger med 25 % med sponsorerede placeringer

Case: Derby Hotels Collection øger antallet af bookinger med 25 % med sponsorerede placeringer Hvordan Derby Hotels Collection maksimerer synligheden med sponsorerede placeringer på Tripadvisor til at konkurrere effektivt på et udfordrende marked. Derby Hotels Collection er en familieejet hotelkæde med 14 ejendomme, primært i Barcelona. Vi mødtes for nylig med David Martinez i Urgell, der står for gruppens strategi for digital markedsføring og e-handel, for at høre om, hvordan han har gjort brug af sponsorerede placeringer på Tripadvisor til at konkurrere mere effektivt på et udfordrende marked: Udfordring: konkurrence om færre rejsende Antallet af turister i Barcelona, der er Derbys primære publikum, forventes at falde i 2018, især i lavsæsonen. David, der har forventet denne nedgang, vidste, at han havde brug for noget anderledes, så han kunne konkurrere med større hotelkæder om de færre rejsende. "Vi vidste, at det ville blive en svær sæson på grund af den vanskelige økonomiske situation på markedet", siger David. "Vi ved også, de fleste rejsende ikke kender til vores hoteller, før de begynder at undersøge et bestemt område og finder os gennem Tripadvisor eller onlinerejsebureauer"....

Sådan øgede dette hotel i Sorrento antallet af direkte bookinger med 20 % i løbet af 40 dage

Sådan øgede dette hotel i Sorrento antallet af direkte bookinger med 20 % i løbet af 40 dage Grand Hotel Amintas ejer, hoteldirektør og markedsføringsstrateg Gianfranco Acampora deler sine bedste tip til markedsføring af sit boutique-hotel i Sorrento

Vi talte for nylig med den førende hotelejer og markedsføringsekspert Gianfranco Acampora, der er ejer af og hoteldirektør for Grand Hotel Aminta i Sorrento i Italien. Han gav et vigtigt indblik i disse bedste praksisser for digital markedsføring for hoteller:

Kan du fortælle os om Grand Hotel Aminta og din rolle på ejendommen?

Grand Hotel Aminta er et af de største hoteller i Sorrento. Det ligger på et bjerg med udsigt over Napolibugten og en imponerende udsigt over byen. I dag deles min bror og jeg om at administrere hotellets drift. Jeg fokuserer på salg, markedsføring og registrering af gæsterne.

Kan du give flere oplysninger om sæsonens betydning for kundernes interesse for Aminta?

Aminta er et af de få hoteller i området, der har åbent hele året rundt, men det er virkelig et sommerferiested. Højsæsonen er fra april til oktober, og lavsæsonen er november til midten af marts – med undtagelse af nytår, takket være det fantastiske fyrværkeri her i Sorrento.

I dag kommer størstedelen af vores kunder fra Storbritannien. Der kommer også en masse amerikanere og canadiere.

Du har markedsført dit hotel online i mange år. Kan du fortælle os mere om din strategi, og hvordan den har udviklet sig med tiden?

Jeg har altid været meget interesseret i digital markedsføring. Det er ikke kun mit arbejde, det er også min hobby. Vi var den første ejendom i Sorrento, der lancerede et website tilbage i 1995, og hotellet har altid klaret sig godt i organisk søgning. Efter andre hoteller begyndte at komme online, har vi afprøvet forskellige ting for at bevare vores konkurrencefordel, såsom reklamer på søgemaskiner og onlinerejsebureauer.

Vi fandt hurtigt ud af, at det er ret svært at nå ud til vores målgruppe med reklamer på søgemaskiner. Der er for mange konkurrenter, der byder på de mest populære søgeord, og det er virkelig svært få førstepladsen. Men Tripadvisor er ofte blandt de øverste organiske søgeresultater for disse ord. Derudover fortæller gæster os ofte, at de faktisk har fundet os på Tripadvisor. Så vi har udviklet vores strategi til at være meget fokuseret på markedsføring på dette website.

Kan du fortælle mere om, hvordan dine gæster søger?

Selvfølgelig. Vi byder på søgeord som "Hotel i Sorrento med pool". I dag fortæller gæster os, at de som regel starter med en søgning på en søgemaskine efter ting som "Sorrento hoteller", men der kommer alt for mange søgeresultater, så det er ikke til at overskue. De finder hurtigt Tripadvisor og bruger websitet til at foretage mere specifikke undersøgelser for at finde en ejendom, der opfylder deres behov. Reelt set bliver Tripadvisor den søgemaskine, der bruges til et specifikt rejsemål – som gæsterne bruger til at finde hoteller, restauranter osv.

Hvad er din konkrete strategi for at bruge Tripadvisor?

Tripadvisor er i øjeblikket vores mest effektive markedsføringsværktøj. Med de nye sponsorerede placeringer kan Aminta f.eks. blive vist over søgeresultaterne for Sorrento. Det har haft stor betydning for os. Reklamen fører trafik til os, og folk kan kontakte os direkte via vores Business Advantage-links. Jeg har fundet ud af, at det sparer mig for provisionsomkostninger, fordi folk kan kontakte os direkte eller booke på vores website.

Hvordan har resultaterne af sponsorerede placeringer været?

Vi har været meget tilfredse med produktet. Vi afprøver det stadig, men indtil videre har vi set en stigning på 20 % i antallet af direkte bookinger i løbet af 40 dage.Værktøjet er fantastisk og meget brugervenligt, og prisen er minimal i forhold til afkastet. Det lader også til, at kunder, der kommer fra denne kanal, er ret værdifulde – de booker længere ophold og dyrere værelsestyper end gennemsnittet.

Hvad vil din strategi for brug af sponsorerede placeringer være fremover?

Der er tre betalingsniveauer for sponsorerede placeringer. I højsæsonen, når vores ejendom er fuldt belagt, vil vi nok vælge den billigste løsning, men stadig køre en kampagne. Det er vigtigt altid at bevare synligheden af hensyn til fremtidige bookinger. Resten af året – især i januar og februar, hvor folk begynde at planlægge deres sommerferie – vil vi nok vælge en af de dyrere løsninger for at få mere trafik til vores ejendom.

Hvad vil du sige til andre hotelejere, der overvejer at prøve sponsorerede placeringer?

Det er helt sikkert noget, som de bør gøre.Værktøjet er let at bruge. Man skal ikke vælge søgeord eller afgive bud. Bare vælg, hvor meget du vil bruge om dagen, sæt det op, og tænk ikke mere på det.

Sidst opdateret: 22. februar 2018

Hotel i Dubrovnik bruger Tripadvisor til at opnå synlighed og bookinger

Hotel i Dubrovnik bruger Tripadvisor til at opnå synlighed og bookinger Sådan bruger Berkeley Hotel & Spa sponsorerede placeringer til at skille sig ud på et konkurrencepræget marked.

Berkeley Hotel & Spa er et familieejet hotel med 24 værelser i Dubrovnik i Kroatien. Hoteldirektør Katarina Elez har fokuseret på at opbygge Berkeleys onlinetilstedeværelse for at opfordre flere rejsende til at booke direkte på ejendommens website. Læs videre for at få flere oplysninger om, hvordan hun har skabt en succesfuld onlinemarkedsføringsstrategi:

Fokus på Tripadvisor

Da Berkeley Hotel åbnede, konstaterede Katarina hurtigt, at hun skulle fokusere sin markedsføringsindsats online, især på Tripadvisor. "Vi var et af de første hoteller i Dubrovnik på Tripadvisor efter vores åbning i 2007", forklarer hun. "Vi har altid brugt Tripadvisor meget, og det er en af de bedste ting, der nogensinde kunne være sket for vores virksomhed".

Dette engagement i onlinemarkedsføring via Tripadvisor er stadig en fordel for Berkeley Hotel, selv i dag. Katarina siger: "Vi har kunnet øge vores synlighed for rejsende, der undersøger vores rejsemål, fordi vi har haft en stærk og konsekvent tilstedeværelse på Tripadvisor fra begyndelsen. Vi har altid været blandt de 15 mest populære ejendomme i Dubrovnik".

Størst mulig synlighed for rejsende

Som et lille 3-stjernet hotel i en by, der er domineret af 5-stjernede hoteller med større markedsføringsbudgetter, skal Katarina tænke over sine valg, når hun investerer i markedsføring, så hun kan maksimere hotellets synlighed.

"Vores gæster kommer til os fra store markeder som Storbritannien, USA og Australien", siger Katarina. "Med vores budget har det været virkelig svært at bruge værktøjer som AdWords til at nå ud til og påvirke disse rejsende".

Katarina har for nylig investeret i et forbedret website, der er tæt integreret med hotellets kanaladministrator. Dette giver hende mulighed for at spore alle bookingkilder og dermed kunne evaluere, hvad der fører til bookinger. Efter at have eksperimenteret med forskellige markedsføringsværktøjer har Katarina haft størst succes med at benytte Berkeley Hotels allerede stærke tilstedeværelse på Tripadvisor.

Business Advantage

I januar opgraderede Katarina Berkeley Hotel til et abonnement på Business Advantage med Premium-adgang, da hun var på udkig efter en måde, hvorpå hun kunne øget antallet af henvisninger til direkte bookinger på hotellets website.

"Vi har lige afsluttet en renovering og vil udnytte funktionerne, som vi får med Premium-adgang, såsom storyboardet og favoritbilleder, til at fremvise disse forbedringer til rejsende", siger Katarina.

Hun bruger også funktionen Særtilbud til at måle, hvilken effekt Business Advantage har på hotellets bookinger.

"Vi offentliggør et eksklusivt tilbud på Tripadvisor og sporer omhyggeligt, hvad det resulterer i. Vi fandt ud af, at folk, som har booket gennem vores website, omtaler særtilbuddet, og det kan også ses på bookinger fra onlinerejsebureauer, så vi ved, at rejsende besøgte vores Tripadvisor-side på et tidspunkt".

Sponsorerede placeringer

Da Business Advantage kom på plads, begyndte Berkeley Hotel at bruge sponsorerede placeringer på Tripadvisor. Katarina siger: "Vi ved, at Tripadvisor-gæster har større tillid og er mere tilbøjelige til at booke direkte. Så vores mål er at bruge sponsorerede placeringer til at få flere gæster til at booke direkte på vores website samt øge belægningen og den gennemsnitlige dagspris i højsæsonen".

Da Dubrovnik er et af verdens mest sæsonbestemte markeder, tænkte hun også, at sponsorerede placeringer kunne medføre endnu flere besøgende på websitet før højsæsonen. Da der er begrænset efterspørgsel i lavsæsonen, er der ikke plads til, at Berkeley går glip af potentielle muligheder.

"Når gæster kommer tættere på en booking, bliver de mere prisfølsomme. Ved at øge vores synlighed skaber det muligheder for at påvirke gæster til at vælge vores 3-stjernede ejendom, da vores priser er lavere end dem fra de 5-stjernede ejendomme, der dominerer Dubrovnik".

Og hvad er resultatet?

"Det er helt sikkert omkostningseffektivt at betale for klikkene i forbindelse med sponsorerede placeringer og lade gæster booke direkte hos os", siger Katarina. "Vi kan godt lide, at vores reklame vises over søgeresultaterne. Gentagelse er vigtigt, især med de købsmønstre der er på vores marked. Selv hvis de ikke klikker lige nu, så vil flere huske os som en mulighed. Så er der større sandsynlighed for, at de booker, når de har klikket".

Katarina planlægger fortsat at bruge sponsorerede placeringer som en vigtig del af sin markedsføringsstrategi. "Vi ser på vores investeringer på længere sigt. Vi vil fortsætte med at spore antallet af klik, trafikken til vores website og det bekræftede antal direkte bookinger fra sponsorerede placeringer i løbet af det næste halve år. Indtil videre er det gået rigtig godt med vores bookinger i denne sæson", siger Katarina.

Sidst opdateret: 12. marts 2018

Sæt din ejendom i rampelyset

Sponsorerede placeringer gør det nemt

Kom i gang med sponsorerede placeringer