Undersøgelser og tendenser i hotel- og restaurationsbranchen

Opdag højdepunkter i branchen og tendenser fra hele verden.

Indblik fra 2018: De rejsendes tankegang, og hvordan du påvirker den

ON DEMAND-WEBINARIndblik fra 2018: De rejsendes tankegang, og hvordan du påvirker den  Charlie Ballard, der er direktør for strategiske indblik hos Tripadvisor, afslører ny forskning fra en TripBarometer-undersøgelse, som afdækker globale rejsetendenser for holdninger til rejser, de seneste udviklinger indenfor rejser og Tripadvisors rolle i de rejsendes rejseoplevelser. I dette on demand-webinar fortæller vi om forskning om:

  • hvordan de rejsende begynder at planlægge deres rejser
  • årsager til valg af rejsemål
  • hvad der påvirker valg af indkvarteringssted
  • hvordan de rejsende budgetterer for deres rejse.
Desuden viser Sam Thompson, der er salgschef for Europa, Mellemøsten og Afrika hos Tripadvisor, hvordan ejere kan bruge disse data til at påvirke de rejsende på websitet. Se webinaret nu for at få bedste praksisser og tip til:
  • hvordan du bruger de gratis Tripadvisor-markedsføringsværktøjer i ledelsescenteret
  • hvordan du bruger de rejsendes anmeldelser til at skabe et bedre onlineomdømme
  • hvordan du bruger eksklusive Tripadvisor-data i statistikpakken til at forstå, hvem dine rejsende er
  • hvordan du tilpasser din Tripadvisor-side, så den overgår de rejsendes forventninger, med Business Advantage
  • hvordan du bruger sponsorerede placeringer til at tiltrække opmærksomheden fra meget målrettede rejsende, når de søger på Tripadvisor.
Webinaret er nu tilgængeligt on-demand! Tilmeld dig nu for at få adgang til optagelsen (findes kun på engelsk).

Oxford Economics-undersøgelse af det globale rejsemarked

Oxford Economics-undersøgelse af det globale rejsemarked Få indsigt i det globale rejsemarkeds størrelse og Tripadvisors effekt i undersøgelsen "Sizing the Worldwide Travel Economy" (Størrelsen på den globale rejseøkonomi), der er foretaget af Oxford Economics i samarbejde med Tripadvisor. 5,29 billioner USD Værdien af det globale turismemarked i 2017 41,9 % Vækst på det globale rejsemarked i de sidste 10 år...

Vigtige konklusioner fra beslutningsfasen af de rejsendes vej til køb

BESLUTNINGSFASEN Vigtige konklusioner fra beslutningsfasen af de rejsendes vej til køb Sidst opdateret: 12. marts 2018 Beslutningsfasen af de rejsendes vej til køb er normalt der, hvor vores hotelpartnere siger, at de investerer mest tid og ressourcer. I denne fase er de rejsende klar til at booke i modsætning til undersøgelsesfasen, hvor rejsende stadig er i gang med at udarbejde deres overvejelsessæt – den korte liste over overnatningssteder, som de vil vælge mellem (få flere oplysninger om påvirkning af rejsende i undersøgelsesfasen her). OVERSIGT OVER BESLUTNINGSFASEN

Beslutningsfasen er der, hvor de rejsende vælger et sted at overnatte og booker. I denne fase vælger de rejsende ud fra deres indsnævrede overvejelsessæt, der blev dannet i undersøgelsesfasen. Markedsføringsrækkevidden på dette tidspunkt er begrænset, da de rejsende allerede har indskrænket deres valgmuligheder. Men de rejsende, som du når ud til, har en meget høj intention om at booke.

Ikke overraskende angives prisen som den vigtigste faktor, når de rejsende træffer en beslutning om, hvor de vil booke. I en nylig TripBarometer-undersøgelse* sagde 93 % af de adspurgte rejsende, at prisen var den stærkeste faktor i forbindelse med booking, og 72 % sagde, at det vigtigste for dem var at finde et godt tilbud.

HVORFOR DET BETYDER NOGET FOR DIG...

Vigtige konklusioner fra undersøgelsesfasen af de rejsendes vej til køb

UNDERSØGELSESFASEN Vigtige konklusioner fra undersøgelsesfasen af de rejsendes vej til køb Sidst opdateret: 12. marts 2018 Som nævnt i den foregående artikel i denne serie "En oversigt over de rejsendes vej til køb" er undersøgelsesfasen der, hvor du har den største mulighed for at tiltrække opmærksomhed fra rejsende. Her kan du nå ud til rejsende, der allerede har bestemt sig for dit rejsemål, og nu søger efter et sted at overnatte. Dit markedsføringsbudget kan gøre en stor forskel, fordi du når en målgruppe af rejsende, der har en høj intention om at booke. OVERSIGT OVER UNDERSØGELSESFASEN Ifølge comScores undersøgelser ligger undersøgelsesfasen 1-19 uger, før rejsende booker deres indkvartering. I løbet af denne fase foretager rejsende flere forskellige ting – fra at søge efter hoteloplysninger, til at læse anmeldelser online og kigge på billeder og videoer....

En oversigt over de rejsendes vej til køb

OVERSIGT   En oversigt over de rejsendes vej til køb Sidst opdateret: 12. marts 2018

I dag er de rejsendes vej til køb indviklet og kompleks. Rejsende får inspiration fra forskellige kilder – fra ting, som de har set online, til reklameskilte ved vejen og deres venners rejsefortællinger. Med så mange forskellige kanaler, både online og offline, kan det være udfordrende at tage stilling til, hvor du skal investere dit markedsføringsbudget.

I et forsøg på at få flere oplysninger om, hvorfor og hvordan rejsende booker på den måde, som de gør, er vi gået sammen med comScore for at finde ud af, hvor rejsende foretager deres undersøgelser og køb, og hvad der inspirerer dem til deres næste rejse. Vi har samlet disse data i vores seneste webinar "Influencing the Traveler Path to Purchase with Tripadvisor", der præsenteres af Charles Ballard og Martin Verdon-Roe. Vi vil opfordre dig til at se hele webinaret, men hvis du ikke har tid til det, eller hvis du er på udkig efter noget, som du hurtigt kan skimme, har vi også det.

Rejsende får inspiration fra forskellige kilder – fra ting, som de har set online, til reklameskilte ved vejen og deres venners rejsefortællinger. OVERSIGT OVER VEJEN TIL KØB...

Fortæl din digitale historie på Tripadvisor

ON-DEMAND-WEBINARFortæl din digitale historie på Tripadvisor 

Med internettets opståen og den store udbredelse af mobilenheder er historier blevet digitale. Digitale historier skærer gennem markedsføringsstøj, skaber interesse hos de rejsende og giver dig mulighed for at komme i kontakt med dem på det følelsesmæssige plan.

Sally Charlotte, som er direktør for globale brancherelationer hos Tripadvisor, og Dianne Hallock, der er chef for markedsføring af B2B-indhold hos Tripadvisor, fortæller her om den psykologiske effekt af digitale historier – og om ting, som du kan foretage dig på Tripadvisor for at påvirke gæsternes bookingbeslutninger. Se webinaret nu, og få tip til, hvordan du:

  • identificerer og forstår din målgruppe med eksklusive data
  • ser, hvordan forskellige strategier kan kombineres og bruges til at skabe din historiefortælling
  • Få flere oplysninger om, hvordan du kan fortælle din historie på Tripadvisor ved hjælp af vores gratis værktøjer samt Business Advantage og sponsorerede placeringer

Tilmeld dig nu for at se on-demand-webinaret (på engelsk).

Tip til at tage bedre billeder af din ejendom

Tip til at tage bedre billeder af din ejendom Gør det selv-tip fra professionelle hotelfotografer

Hvis et billede siger mere end tusind ord, fortæller ejendomsbillederne på din profil så potentielle kunder det, som du gerne vil have? Hvis du ikke har råd til at hyre en professionel fotograf, er der forskellige ting, du kan gøre, for at gøre dine egne billeder af ejendommen så gode som mulige.

Når rejsende er i gang med at vælge indkvarteringssteder, hjælper kvalitetsbilleder dig med at få din ejendom til at skille sig ud fra resten. Her er nogle tip fra professionelle hotelfotografer, der er baseret på de teknikker, som de bruger til deres egne kunder.

Tænk over kompositionen

"Områder med virkelig interessant belysning giver smukke billeder", siger Ken Wan, der er chef for ARC - Architectural Photography i Vancouver. Både naturligt og kunstigt lys fungerer, så længe der er nok af det. "Jeg mener også, at billeder af steder, der får beskueren til at forestille sig selv der, uanset om det er et smukt værelse med udsigt eller en udendørs pool, virker meget tiltrækkende og indbydende".

Omvendt advarer han imod at have mennesker på billederne. Det sender et signal om ejendommens målgruppe og kan afskrække dem, der ikke passer ind med det viste.

Alle typer indkvarteringssteder har brug for billeder, der viser det hele af diverse rum, især gæsternes værelser. Men der er andre billeder, som du også bør medtage i din samling.

Forsøg at inkludere:

  • naturlige billeder af personalet, der er i gang med deres arbejde
  • arkitektoniske detaljer fremhævet af naturligt lys
  • livsstilsbilleder (indretning, møbler, mad), der er taget i blødt lys
  • aftenscener, der udstråler hygge.

Undgå denne type billeder:

  • personale eller gæster, der ser direkte på kameraet
  • billeder af værelsesdøre samt tomme lobbyer og gange
  • værelser, der ikke er pæne og rene
  • uoverskuelige billeder, hvor der sker for meget (brug ikke en linse med bred vinkel eller panoramavinkel).

"Brug gerne tid på at flytte møbler, indtil kompositionen er rigtig. Glat lagnet på sengen, fjern affaldsspanden, og ret billederne på væggen". – Mark Bolton fra Mark Bolton Hotel Photography

Skab rammerne

Før du tager det første billede, bør du sørge for, at rammerne er, som de skal være. Mark Bolton fra Mark Bolton Hotel Photography i London tager billeder for hoteller i hele verden. "Brug gerne tid på at flytte møbler, indtil kompositionen er rigtig", siger han. Glat sengetøjet, fjern affaldsspanden, og ret billederne på væggen".

Du bør også tænke over tidspunktet på dagen, så du kan udnytte det naturlige lys. Tidligt om morgenen på en klar solrig dag er ideelt.

Få mest muligt ud af dit udstyr

Du behøver ikke dyrt kompliceret kameraudstyr for at tage gode billeder, men du bør gøre dig bekendt med værktøjerne og indstillingerne på kameraet for at få de bedste resultater. Det kan også være værd at investere i forholdsvis billigt tilbehør. 

Mark foreslår, at du bruger et stativ, som gør det nemmere at undgå skæve billeder. "Prøv at holde kameraet lige, når du tager billeder, så du får lige linjer og undgår trapezforvrængning", siger han. "Du kan købe et meget lille vaterpas, så det passer til dit kamera".

Han anbefaler også, at du bruger lille blænderåbning på kameraet for at få stor dybdeskarphed, hvilket gør, at både genstande i forgrunden og baggrunden kommer i fokus. Omvendt gør større blænderåbning baggrunden uskarp. Sluk elektrisk lys, og indstil ISO-værdierne til op til 400 ISO, så du ikke får for meget "støj" i billedet. Et højere ISO-nummer øger kameraets lysfølsomhed.

Ken anbefaler at tage et par prøvebilleder og se dem på en computer. "Noget, som ser rigtigt ud i virkeligheden, ser ofte underligt ud på billeder", påpeger han.

Integrer tendenser inden for fotografering

Hvis du ønsker, at dine ejendomsbilleder skal føles tidssvarende, kan du følge tendenserne inden for hotelfotografering. Bolton peger på masser af naturligt lys på billeder, med kompositioner, der fokuserer mere på livsstil (f.eks. indretning og mad) end de arkitektoniske elementer. Der er en stemning, som skildrer personlige interaktioner og øjeblikke i tiden, der taler til sanserne.

Men tendenser kommer og går, så Ken anbefaler, at du koncentrerer dig mere om det budskab, som du ønsker at sende. Livsstilsbilleder, der viser mennesker, vil virke umoderne om få år, når tøj- og hårmode har ændret sig.

Tag dig tid til at skabe en billedsamling, der får din ejendom til at stråle. Lokkende billeder sender det rette budskab til de gæster, som du ønsker at tiltrække. 

Skrevet af: http://gobigorgohomeblog.com...

Sådan tilbyder du gæstfrihed i en zone med uroligheder

Sådan tilbyder du gæstfrihed i en zone med uroligheder Den første eksplosion fik mig nær til at tabe mit vinglas. Min forlovede og jeg var næsten færdige med en 12-retters menu på Restaurant Hachiko, da der udbrød uroligheder i Rio de Janeiro i Brasilien i juni 2013. Ude på gaden foran restauranten stimlede 100.000 mennesker sammen omkring regeringens lovgivende institution for at vise deres utilfredshed med uddannelse, sundhed og den påståede regeringskorruption.

Inden for en time sad vi samlet i en klynge i midten af restauranten, mens eksplosioner fik glasset til at vibrere og en brændende bil udenfor farvede vinduerne orange. Det var begyndelsen på en af de mest skræmmende nætter på vores ferie – og i vores liv. Men personalet gjorde alt, hvad de kunne, for at holde os uskadte, rolige og komfortable.


Fra perspektivet fra en gæst, der brugte fire timer fanget i en sushirestaurant, mens landet var i oprør udenfor, er her fem tip til, hvordan man tilbyder gæstfrihed under en krise:

1) Forhold dig rolig
Gæster, især dem der kommer udenbys fra, vil se på dig og dit personale for at vide, hvordan de skal forholde sig. På Hachiko fortsatte tjenerne afrydningsarbejdet i restauranten, mens protesterne rasede videre. Lyden af glas og sølvtøj, der klirrede, var et behageligt akkompagnement til summen fra helikoptere, fyrværkeri og skrig.

2) Forklar gæsterne, hvad der sker
Selvom der var en sprogbarriere, forsøgte personalet på Hachiko at holde os opdaterede om, hvad der foregik uden for restauranten. Da de forklarede, at der var sat ild til en bil, fik vi det bedre af at kunne tillægge den forfærdelige hvæsende lyd til noget konkret. Lad ikke som om, at alt er, som det skal være. Dine gæster vil værdsætte din ærlighed og stole mere på dig.

3) Giv en kontekst, men bliv ikke politisk
Vores tjenere forklarede, at det var de største protester, de havde set i årevis. De gav os nogle baggrundsoplysninger om, hvorfor folk var vrede. Men de valgte ikke side, hvilket kunne have ledt til en diskussion mellem personale og gæster. Lad urolighederne være den eneste grund til uro.

4) Brug din lokale ekspertise til at hjælpe dine gæster
Vores tjenere ringede til alle de taxachauffører, de kendte, men ingen ville komme og hente os. De forsøgte at forklare en flugtrute, men vi forstod den ikke rigtigt. Til sidst bad de os om at vente på, at de havde ryddet op i restauranten, og så kunne vi følges med dem sikkert væk. Vi blev virkelig rørte over deres venlighed, så vi endte med at give dem alle kram og high fives, inden vi steg ind i taxaen. Du kan stole på, at vi anbefaler denne restaurant til alle, der skal til Rio.

5) Hav en nødplan
Man kan ikke forudse en naturkatastrofe eller vide, hvornår en fredfyldt demonstration eskalerer til noget andet. Hold øje med igangværende begivenheder – også på de sociale medier – og stol på dine instinkter. Hold virksomheden lukket om aftenen, om nødvendigt. Sæt ikke din eller dine gæsters sikkerhed på spil for fortjeneste. Og udover at følge ovenstående tip skal du selvfølgelig altid følge sikkerhedsinstruktioner fra de lokale myndigheder!

Helen Anne Travis er skribent og markedsfører, som har rejsebloggen FromWayUpHigh.com. Kom i forbindelse med hende på Twitter: @Helen_Anne.

 

Skrevet af: http://fromwayuphigh.com...

Rejsende fortæller, hvad god service betyder for dem

Rejsende fortæller, hvad god service betyder for dem

Hvis du vil vinde dine gæsters hjerter, kan du ikke nøjes med at yde det basale.

Derfor stillede vores populære rejsevideoblogger Kate Thomas dette spørgsmål til rejsende: ”Hvad betyder god service for dig som hotelgæst?”

Ud fra denne video (på engelsk) betyder god service dette for gæster:

  • At man byder gæster velkommen og tjekke dem hurtigt ind
  • At man er opmærksom på gæsternes behov
  • At man giver insidertip til, hvor man kan spise, og hvad man kan lave
  • At man har et tilfreds personale, der virkelig synes om deres arbejde
  • At man husker gæsternes navne
  • At man løser problemer hurtigt

For Kate personligt gør en gratis drink eller snack ved ankomst altid indtryk.

Skrevet af: http://travelwithkate.com Sidst opdateret: 27. oktober 2014

Bedste hotelservice – er du med i videoen?

Bedste hotelservice – er du med i videoen?

Vil du have en genvej til at finde ud af, hvad der gør indtryk på de rejsende? Se disse videointerview (på engelsk) fra Kate Thomas.

Hun spurgte de rejsende: ”Hvad er den bedste service, et hotel kan levere?” Her er nogle få af de lærerige svar:

  • Give de rejsende en mobiltelefon til at komme i kontakt med conciergen
  • Gøre deres yderste for at skaffe medicin og andre fornødenheder til gæster
  • Levere uventede nydelser, f.eks. ved at efterlade noget lækkert på puden i forbindelse med aftæpning
  • Hjælpe med at løse almindelige rejseproblemer, f.eks. en mistet pung
  • Dele tip om det bedste sted at opleve en lokal aktivitet eller lære en ny færdighed

Når du har set videoen, kan du spørge dig selv: ”Hvad kan jeg gøre for at yde ekstraordinær service til mine gæster?” Sæt tingene i værk, og måske får du de rejsende til at snakke om din ejendom, når de fortæller om den bedste service, som de nogensinde har fået.

Skrevet af: http://travelwithkate.com Sidst opdateret: 5. november 2014

4 muligheder, som du muligvis går glip af, ifølge TripBarometer

4 muligheder, som du muligvis går glip af, ifølge TripBarometer

2014 ser ud til at blive et fantastisk år for hotel- og restaurationsbranchen.

Ifølge den årlige TripBarometer-undersøgelse fra Tripadvisor, planlægger 21 % af verdens rejsende at bruge flere penge på deres rejser i år end i 2013. Antallet af internationale fritidsrejser forventes at stige med 12 %, og 85 % af de adspurgte rejsende sagde, at de er villige til at nedsætte deres forbrug på andre områder, så de har flere penge til rejser.

Det er godt nyt, hva’? Nu er alt, hvad du skal gøre, bare at vente på, at reservationerne begynder at fosse ind, ik’?

Ikke helt. Ifølge TripBarometer har de rejsende og hotelejerne forskellige meninger om, hvad der er vigtigt.

Denne konflikt mellem gæsternes ønsker og hotelejernes opfattelse giver muligheder. Gør brug af nedenstående forslag til at nå ud til og skabe større interesse blandt de rejsende, så de reserverer – endda igen og igen.

Mulighed nr. 1: Giv folk, hvad de vil have – særtilbud

Jeg tabte næse og mund, da jeg læste, at kun 4 % af de hotelejere verden over, som deltog i TripBarometer-undersøgelsen, tror, at særtilbud påvirker antallet af reservationer.

Og jeg er ikke den eneste. Næsten halvdelen af alle adspurgte rejsende siger, at særtilbud påvirker deres beslutning om at overnatte på et hotel – størstedelen er endda villige til at udskyde reservationsbeslutningen, indtil de har fundet et godt tilbud.

De rejsende venter bogstavelig talt på, at du opretter et tilbud til dem – og det er ligegyldigt hvilket tilbud. Hvad har du råd til at give? En gratis overnatning? En værelsesopgradering? Måske gratis morgenmad eller rabat på parkering?

Find på en måde til at føje en lille smule øget værdi til dine reservationer, og så du kommer foran 96 % af dine konkurrenter.

Mulighed nr. 2: Faciliteter, faciliteter, faciliteter!

Kun en fjerdedel af de adspurgte hotelejere i TripBarometer-undersøgelsen siger, at faciliteter påvirker deres antal af reservationer, mens tre fjerdedele af de rejsende siger, at frynsegoder såsom adgang til pool og gratis Wi-Fi kan påvirke deres beslutning.

Så hotelejere, det er på tide at se grundigt på dit indkvarteringssted og prioritere, hvilke forbedringer, om nogen, der kan foretages. Du behøver ikke anlægge en olympisk swimmingpool eller hyre en fuldtidsmassør. Småting som gratis cykeludlejning, hårtørrer på værelset eller en gratis småkage ved indtjekning kan føre dig langt.

De mest populære frynsegoder blandt de rejsende, som deltog i TripBarometer-undersøgelsen, var gratis Wi-Fi (et absolut krav), gratis morgenmad og gratis taxa- eller shuttleservice.

Muligvis tilbyder du allerede alt det ovenstående, eller du har måske et stramt budget og har dermed ikke råd til at opgradere eller tilføje nye faciliteter. I så fald er det vigtigt, at du fremhæver alle dine tilbud til gæsterne inden, under og efter deres ophold. Du kan gøre det på dit websted, med skilte på værelset eller i en e-mail efter udtjekning.

Som vi har påpeget i en tidligere artikel, øger det at gøre opmærksom på nye og eksisterende faciliteter sandsynligheden for, at de rejsende ikke kun bemærker dem, men også nævner dem i anmeldelser.

Hvilket bringer os frem til ...

Mulighed nr. 3: Øg dit antal af reservationer med online anmeldelser

Næsten 90 % af de rejsende siger, at online anmeldelser påvirker deres reservationsbeslutning, mens kun 64 % af de adspurgte hotelejere tror, at anmeldelser har nogen betydning.

Personligt har jeg aldrig foretaget en reservation uden at undersøge, hvad andre kunder synes om hotellet, først, og jeg overnatter ikke noget som helst sted, som i det mindste ikke har en håndfuld positive anmeldelser.

Tag dig tid til at sikre, at din profil på anmeldelseswebsteder som Tripadvisor er ajourført, og opfordr derefter dine gæster til at dele deres oplevelser. Du kan gøre dette ved hjælp af skilte eller i den e-mail efter udtjekning, som vi nævnte før.

En basisprofil på Tripadvisor er gratis. Det kræver kun en lille smule tid at nå ud til og skabe interesse blandt 90 % af de mulige kunder. Vi sidder derude og leder efter dig!

Mulighed nr. 4: Behandl gæsterne som superstjerner. (Og erkend, at det har betydning.)

Jeg tabte endnu en gang næse og mund, da jeg så, at bare en tredjedel af de adspurgte hotelejere tror, at gæsternes oplevelser påvirker deres antal af gentagne besøg. Bare det at skrive den sætning føles helt forkert.

Prøv at se på det fra vores perspektiv. Rejseplanlægning er hårdt. At finde det perfekte hotel tager tid. Hvis vi allerede har haft en fantastisk oplevelse med et indkvarteringssted eller en kæde, hvorfor skulle vi så ville overnatte noget andet sted?

I dette års TripBarometer-undersøgelse sagde 86 % af de adspurgte rejsende, at de ville overveje at vende tilbage til et hotel, som de tidligere har nydt at overnatte på. Og tænk bare på, at disse kunder har venner, familie og kolleger. Din kundeservice og deres oplevelser med kæden har en dominoeffekt. Tag det ikke for givet!

Hotelejere, vi rejser mere end nogensinde. Opdater din Tripadvisor-profil, opret et godt tilbud og tilføj et par frynsegoder – så skal vi nok komme tilbage efter mere.

Skrevet af: http://fromwayuphigh.com Sidst opdateret: 10. juni 2014

Sådan bruger en spansk hotelvirksomhed Tripadvisor til at ændre sit brand

Sådan bruger en spansk hotelvirksomhed Tripadvisor til at ændre sit brand Se, hvordan Selenta har maksimeret synligheden for SOFIA Hotel for at få flere besøgende og kickstarte sit onlineomdømme.

Selenta-koncernen administrerer ni ejendomme i forskellige spanske byer. Vi har talt med Silvia Sutter, der er chef for onlinetrafik hos Selenta, for at finde ud af, hvordan hun har øget synligheden for og antallet af besøgende til SOFIA Hotel ved hjælp af Tripadvisor.

Tripadvisor som en del af strategien for at ændre brand

Det at ændre brandet for Selentas ejendomme har været en stor opgave, der begyndte sidste år og har taget måneders planlægning og forberedelse. "Vi har forvandlet virksomheden og ændret brandet som helhed, og nu arbejder vi på at udvikle en opfattelse af vores ejendomme som luksuriøse og eksklusive", fortæller Silvia.

Målet? Større synlighed for og flere besøgende til alle ni ejendomme. Silvia beretter: "Vi ønskede at udvide vores marked og nå ud til flere rejsende i USA, idet de fleste af vores gæster traditionelt er fra Spanien og Storbritannien".

Silvia brugte Tripadvisor til at markedsføre genlanceringen af SOFIA Hotel, der er en ejendom, som Selenta for nylig har renoveret. "Tripadvisor er en vigtig markedsføringskanal, da denne kilde til besøgende øger vores samlede resultater, og rejsende fra Tripadvisor er mere tilbøjelige til at konvertere", siger hun. "Vi opdaterede registreringssiden på Tripadvisor for SOFIA Hotel med vores nye navn, billeder og andre oplysninger – ikke blot for at promovere renoveringen, men også for at nulstille gæsternes forventninger".

Større synlighed med sponsorerede placeringer

For at få mere eksponering af SOFIA på det konkurrenceprægede marked i Barcelona bruger Silvia sponsorerede placeringer. "Vi besluttede os for at prøve sponsorerede placeringer for atøge synligheden for og kendskabet til SOFIA Hotel. Den yderligere eksponering fra sponsorerede placeringer gør ejendommen synlig for flere rejsende, der søger efter et sted at overnatte i Barcelona", siger hun.

SOFIA har fået større synlighed og flere besøgende. "Vi har fået virkelig gode resultater: Sponsorerede placeringer har virket så godt for SOFIA, at alle ni ejendomme under Selenta nu har aktive kampagner, som skal øge deres eksponering", beretter Silvia. "I gennemsnit har disse reklamer genereret over 50.000 visninger for hver ejendom i seks uger over for meget målrettede rejsende".

Og denne synlighed har betalt sig: "Vi har fået flere besøgende på websitet for SOFIA Hotel og dermed skabt potentielle kunder, som i sidste ende konverterer. Siden de begyndte at bruge sponsorerede placeringer, er antallet af bookinghenvisninger for SOFIA steget", fortsætter Silvia.

Onlineomdømmecyklussen for SOFIA er også blevet hurtigere. "Den øgede synlighed har kickstartet vores onlineomdømmecyklus for SOFIA, hvilket har hjulpet med at placere hotellet blandt de 10 % bedste overnatningssteder i Barcelona", forklarer Silvia. "Efterhånden som flere gæster overnatter på SOFIA, skriver de anmeldelser og offentliggør billeder, hvilket genstarter inspirationscyklussen for potentielle gæster, så de vælger vores ejendom".

Silvia planlægger at køre sponsorerede placeringer hele året. "Hvis antallet af konverteringer bliver ved med at stige takket være sponsorerede placeringer, vil vi fortsætte med at køre vores annoncer, efterhånden som ændringen af vores brand skrider frem. Reklamerne har hjulpet mig med at ændre opfattelsen af vores ejendomme, fået flere besøgende på vores websites og givet os flere bookinger", siger hun.

Sidst opdateret: 10. december 2018

Hvordan en europæisk hotelkæde bruger indholdsmarkedsføring til at nå ud til rejsende

Hvordan en europæisk hotelkæde bruger indholdsmarkedsføring til at nå ud til rejsende 25hours Hotels øger synligheden, skaber brandkendskab og får en højere indtægt med Tripadvisor. 25hours Hotels er en kæde med 13 ejendomme, der er spredt ud over Tyskland, Frankrig og andre europæiske lande. Se, hvordan Alexander Schuster, der er digitalchef, påvirker rejsende til at booke på deres ejendomme ved hjælp af indholdsmarkedsføring og Tripadvisor.

Fokus på indholdsmarkedsføring

Alexander bruger indholdsmarkedsføring til at opbygge et forhold mellem kunderne og 25hours-brandet. "Vi vælger at fokusere på indholdsmarkedsføring i stedet for udelukkende at sætte vores lid til tilbud, rabatter og pakker. Indhold giver os mulighed for at fortælle historien om, at gæsterne ikke bare overnatter på vores hoteller. De har en sjov, afslappende og interessant oplevelse på vores hoteller, der er designet til at være indbegrebet af byen og området, som de ligger i", siger han. "Vores billeder og videoer forstærker vores brand. Vores blog for hvert hotel byder på lokal insiderviden".

Om at nå ud til rejsende med Tripadvisor

Alexander tilbyder relevante oplysninger til rejsende, mens de kigger efter et sted at overnatte på Tripadvisor, der er en stor markedsføringskanal. "Der er mange berøringspunkter på kunderejsen, og vi er nødt til at nå ud til de rejsende på det rette tidspunkt via de rette kanaler. Så vi udbreder vores indhold på Tripadvisor, Google, sociale medier og andre markedsføringskanaler for at fange de rejsendes opmærksomhed og fortælle en overbevisende og konsekvent historie", siger han. "Jeg bruger Tripadvisor til at øge vores synlighed, fremhæve 25hours-brandet og få flere direkte bookinger".

Alexander bruger Tripadvisor til at komplementere sin indholdsstrategi ved at fremhæve anmeldelser fra rejsende og ved at svare på disse anmeldelser. "De rejsende læser anmeldelser, hvilket gør Tripadvisor til en vigtig del af kunderejsen. Vi svarer på disse anmeldelser – ikke kun for at fortælle vores side af sagen, men også for at vise, at vi interesserer os for og føler os ansvarlige over for vores gæster", siger han.

Om at få en højere indtægt med Business Advantage

Alexander tiltrækker rejsende ved at vise sit indhold frem og optimere 25hours Hotels' registreringssider på Tripadvisor med Business Advantage. "Vi kan friste rejsende i forbindelse med Tripadvisor-søgninger og på vores registreringsside, når de kigger på vores ejendomme og priser", siger han. "Vi kan afprøve og optimere forskellige Business Advantage-funktioner. Vi offentliggør f.eks. de forsidebilleder og favoritbilleder, der bedst repræsenterer vores hoteller, og derefter undersøger vi interesseraten for billederne i statistikpakken for at se, hvad der tiltrækker flest rejsende".

Han bruger også Business Advantage til at skabe direkte kontakt til rejsende. "Med kontaktoplysninger kan vi placere de rette kommunikationskanaler – vores website, telefonnummer og e-mailadresse – på Tripadvisor. Vi kan få rejsende til vores website, få dem til at booke direkte og undgå at miste dem til onlinerejsebureauer – det er nemt for de rejsende at komme i kontakt med os", siger Alexander. "En anden måde, hvorpå vi tilskynder rejsende til at booke direkte hos os, er ved at køre særtilbud med en lavere bookingpris, som de kan få via vores website".

Alexander bemærker, at alle 25hours-ejendomme har Business Advantage, da det hjælper med at styrke 25hours-brandet og virksomheden. "Business Advantage giver en fordel – det viser, at vi får noget ud af vores reklamer, og det resulterer i højere indtægter for alle vores ejendomme", tilføjer han.

Om øget synlighed med sponsorerede placeringer

Alexander besluttede sig for at prøve sponsorerede placeringer for at maksimere antallet af rejsende, som virksomheden når, og for at få flere besøgende til 25hours. "Det er ikke effektivt at forvente, at rejsende finder vores ejendomme gennem søgninger. Med sponsorerede placeringer øger vi vores synlighed for rejsende, der allerede er interesserede i at booke, især når de søger på en bestemt by, men ikke har et bestemt brand i tankerne", siger han. "De fem ejendomme, der har prøvet sponsorerede placeringer, har hver fået mere end 100.000 visninger i gennemsnit i løbet af to måneder – hvilket betyder, at de blev set 100.000 flere gange, end hvis vi ikke havde sponsorerede placeringer".

Sponsorerede placeringer har også hjulpet Alexander med at få flere bookinghenvisninger. "Ud over at skabe øget synlighed medfører sponsorerede placeringer også, at flere rejsende foretager bookinger på vores hoteller. Vi har i gennemsnit oplevet en stigning på 20 % i antallet af bookinghenvisninger. Vi har også oplevet en stigning i antallet af besøg på vores fem ejendommes registreringssider på Tripadvisor", siger han.

Efter at have set fordelene ved sponsorerede placeringer mener Alexander, at reklamerne er en god investering. "Sponsorerede placeringer er værdifulde, fordi jeg kan skabe opmærksomhed om 25hours-brandet på flere tidspunkter i løbet af kunderejsen. Hvert klik betyder, at de rejsende er engagerede og interesserede. Hvis de rejsende ser vores reklame, er det meget sandsynligt, at de vil komme tilbage senere med intention om at booke hos os", siger han.

...

Succeshistorie: et hotel i Jaipur bruger Tripadvisor til at øge deres indgående markedsføring

Succeshistorie: et hotel i Jaipur bruger Tripadvisor til at øge deres indgående markedsføring Se, hvordan Royal Heritage Haveli tiltrækker rejsende med sponsorerede placeringer og konverterer dem med Business Advantage. Royal Heritage Haveli er et lille familieejet boutique-hotel i Jaipur i Indien, som har vundet Travellers' Choice-prisen flere år i træk. Se, hvordan direktøren for Haveli, Shambhavi Singh, bruger Tripadvisor som en vigtig del af sin indgående markedsføringsstrategi. Udfordring: maksimering af højsæsonen

Shambhavi bestræber sig på at få så mange rejsende som muligt til at booke i løbet af højsæsonen. "Vores højsæson er kort, så det er vigtigt, at vi får mest muligt ud af den. Det er svært at fylde værelser i lavsæsonen, fordi det er meget varmt i Jaipur", siger Shambhavi.

Mange andre lokale indkvarteringssteder følger en lignende strategi. "Det er en udfordring at skille sig ud blandt vores konkurrenter i Jaipur. Vi er en lille virksomhed, der konkurrerer med kendte hoteller om et begrænset antal rejsende, der besøger området i løbet af højsæsonen. Så vi er nødt til at skille os ud fra ejendomme, der minder om vores", siger hun.

Løsning: brug af Tripadvisor til at øge deres indgående markedsføring "For at afhjælpe denne udfordring bruger jeg indgående markedsføring til at tiltrække, konvertere, sælge til og begejstre gæster, og Tripadvisor er afgørende for min strategi", siger Shambhavi. "Indgående markedsføring skaber opmærksomhed blandt de rejsende og opbygger tillid til og troværdighed for Haveli"....

Sådan får et nyt hotel i Lissabon succes på Tripadvisor

Sådan får et nyt hotel i Lissabon succes på Tripadvisor Corpo Santo har opbygget et godt ry online og forstærker succesen med Tripadvisors Business Advantage og sponsorerede placeringer. Corpo Santo Hotel er et uafhængigt, historisk hotel, der efter åbningen i 2017 blev en af de højst placerede ejendomme i popularitetsindekset for Lissabon. Vi tog en snak med administrerende direktør, Pedro Pinto, for at høre mere om strategierne bag hans succes. Om at bygge et godt omdømme online

For at opbygge et godt omdømme online skal man først og fremmest yde god service. For at gøre dette har Pedro investeret i sit personale og i konstante forbedringer: "Vores strategi er at yde en ekstraordinær service og at begejstre gæsterne med nye tiltag. Et godt personale er afgørende, så vi er forsigtige med, hvem vi ansætter, og vi videreformidler jævnligt den feedback, vi modtager", siger Pedro.

Han opfordrer derefter gæster til at dele deres oplevelser med andre rejsende på Tripadvisor. "Vi kæmper for at overgå os selv, ikke vores konkurrenter, og vi fokuserer altid på service og anmeldelser. Det handler ikke kun om at give en kvalitetsoplevelse, men også om at bruge Tripadvisor til at gøre folk opmærksomme på Corpo Santo", fortæller han.

Ved at fokusere på at opbygge Corpo Santos omdømme online med anmeldelser fra gæster på Tripadvisor har Pedro været i stand til at tiltrække gæster – og han skaffer nye anmeldelser, så han kan tiltrække endnu flere. "Vi opfordrer vores gæster til at skrive anmeldelser med Anmeldelsesekspressen", siger Pedro. "Gæsterne elsker vores hotel, så de fortæller gladeligt om deres oplevelser – for mange er det endda deres første anmeldelse. Når folk, der læser anmeldelserne, ankommer, glæder de sig til at bo på vores hotel, og bliver så inspirerede til at skrive en anmeldelse efter deres ophold".

Pedro bruger også svar fra ledelsen til at gøre et vedvarende indtryk på tidligere gæster og til at påvirke potentielle gæster, så de vælger hans hotel. "Det at indsamle anmeldelser kan ikke garantere succes. Vi svarer på anmeldelser, gør vores svar personlige og takker gæsterne", siger Pedro. "Vi viser også, hvordan vi bruger deres feedback til at forbedre os. For eksempel erstattede vi vores vinduer, der lukkede for meget larm ind, og kontaktede derefter hver af de gæster, som havde nævnt larmen, for at fortælle dem om de forbedringer, som vi foretog baseret på deres feedback".

Om at udnytte sin succes med Business Advantage og sponsorerede placeringer

"Fordi vi plejer vores omdømme, har vi forbedret vores placering i popularitetsindekset for Lissabon. Vi kunne se i vores statistikker, at 40 % af vores besøgende kom fra Tripadvisor. Vi ville gerne have vores trafik til at vokse og tiltrække flere gæster, så jeg købte Business Advantage og sponsorerede placeringer", siger Pedro.

Sammen hjælper Business Advantage og sponsorerede placeringer Pedro med at forstærke Corpo Santos tilstedeværelse på Tripadvisor. Og resultaterne oversteg hans forventninger. "Det er som at vinde i lotto. Vores websitetrafik er vokset med 500 % med begge produkter. Sponsorerede placeringer har udvidet vores rækkevidde – vi har modtaget ca. 69.000 visninger på seks måneder med reklamerne og fået flere klik på vores ejendomsregistrering", forklarer Pedro. "Og takket være Business Advantage har vi fået flere direkte bookinger – og vi har opnået en belægningsprocent på 90 %".

...

Hvordan en uafhængig hotelkæde i Europa øgede antallet af direkte bookinger med 150 %

Hvordan en uafhængig hotelkæde i Europa øgede antallet af direkte bookinger med 150 % Central Hotel og Forum Hotel i Bulgarien får mere trafik til deres websites med sponsorerede placeringer på Tripadvisor. Baggrund Central Hotel, der har vundet Travellers' Choice, og Forum Hotel, der har fået Udmærkelsescertifikatet, er to fællesejede uafhængige boutique-hoteller i Sofia i Bulgarien. Hør, hvordan hoteldirektør Zhivko Zhelyazkov har øget antallet af direkte bookinger på begge ejendomme med sponsorerede placeringer på Tripadvisor. Udfordring Da færre rejsende besøger Sofia om vinteren, er efterspørgslen efter hoteller meget mindre. Som Zhivko bemærker: "Januar og februar er vanskelige måneder, og vi er meget fokuserede på at få flere direkte bookinger i denne periode". Løsning...

Case: Derby Hotels Collection øger antallet af bookinger med 25 % med sponsorerede placeringer

Case: Derby Hotels Collection øger antallet af bookinger med 25 % med sponsorerede placeringer Hvordan Derby Hotels Collection maksimerer synligheden med sponsorerede placeringer på Tripadvisor til at konkurrere effektivt på et udfordrende marked. Derby Hotels Collection er en familieejet hotelkæde med 14 ejendomme, primært i Barcelona. Vi mødtes for nylig med David Martinez i Urgell, der står for gruppens strategi for digital markedsføring og e-handel, for at høre om, hvordan han har gjort brug af sponsorerede placeringer på Tripadvisor til at konkurrere mere effektivt på et udfordrende marked: Udfordring: konkurrence om færre rejsende Antallet af turister i Barcelona, der er Derbys primære publikum, forventes at falde i 2018, især i lavsæsonen. David, der har forventet denne nedgang, vidste, at han havde brug for noget anderledes, så han kunne konkurrere med større hotelkæder om de færre rejsende. "Vi vidste, at det ville blive en svær sæson på grund af den vanskelige økonomiske situation på markedet", siger David. "Vi ved også, de fleste rejsende ikke kender til vores hoteller, før de begynder at undersøge et bestemt område og finder os gennem Tripadvisor eller onlinerejsebureauer"....

Få mest muligt ud af Tripadvisor

Styrk din overnatningsvirksomhed med vores eksklusive startpakker