Undersøgelser og tendenser i hotel- og restaurationsbranchen

Opdag højdepunkter i branchen og tendenser fra hele verden.

Indblik fra 2018: De rejsendes tankegang, og hvordan du påvirker den

ON DEMAND-WEBINARIndblik fra 2018: De rejsendes tankegang, og hvordan du påvirker den  Charlie Ballard, der er direktør for strategiske indblik hos Tripadvisor, afslører ny forskning fra en TripBarometer-undersøgelse, som afdækker globale rejsetendenser for holdninger til rejser, de seneste udviklinger indenfor rejser og Tripadvisors rolle i de rejsendes rejseoplevelser. I dette on demand-webinar fortæller vi om forskning om:

  • hvordan de rejsende begynder at planlægge deres rejser
  • årsager til valg af rejsemål
  • hvad der påvirker valg af indkvarteringssted
  • hvordan de rejsende budgetterer for deres rejse.
Desuden viser Sam Thompson, der er salgschef for Europa, Mellemøsten og Afrika hos Tripadvisor, hvordan ejere kan bruge disse data til at påvirke de rejsende på websitet. Se webinaret nu for at få bedste praksisser og tip til:
  • hvordan du bruger de gratis Tripadvisor-markedsføringsværktøjer i ledelsescenteret
  • hvordan du bruger de rejsendes anmeldelser til at skabe et bedre onlineomdømme
  • hvordan du bruger eksklusive Tripadvisor-data i statistikpakken til at forstå, hvem dine rejsende er
  • hvordan du tilpasser din Tripadvisor-side, så den overgår de rejsendes forventninger, med Business Advantage
  • hvordan du bruger sponsorerede placeringer til at tiltrække opmærksomheden fra meget målrettede rejsende, når de søger på Tripadvisor.
Webinaret er nu tilgængeligt on-demand! Tilmeld dig nu for at få adgang til optagelsen (findes kun på engelsk).

Oxford Economics-undersøgelse af det globale rejsemarked

Oxford Economics-undersøgelse af det globale rejsemarked Få indsigt i det globale rejsemarkeds størrelse og Tripadvisors effekt i undersøgelsen "Sizing the Worldwide Travel Economy" (Størrelsen på den globale rejseøkonomi), der er foretaget af Oxford Economics i samarbejde med Tripadvisor. 5,29 billioner USD Værdien af det globale turismemarked i 2017 41,9 % Vækst på det globale rejsemarked i de sidste 10 år...

Vigtige konklusioner fra beslutningsfasen af de rejsendes vej til køb

BESLUTNINGSFASEN Vigtige konklusioner fra beslutningsfasen af de rejsendes vej til køb Sidst opdateret: 12. marts 2018 Beslutningsfasen af de rejsendes vej til køb er normalt der, hvor vores hotelpartnere siger, at de investerer mest tid og ressourcer. I denne fase er de rejsende klar til at booke i modsætning til undersøgelsesfasen, hvor rejsende stadig er i gang med at udarbejde deres overvejelsessæt – den korte liste over overnatningssteder, som de vil vælge mellem (få flere oplysninger om påvirkning af rejsende i undersøgelsesfasen her). OVERSIGT OVER BESLUTNINGSFASEN

Beslutningsfasen er der, hvor de rejsende vælger et sted at overnatte og booker. I denne fase vælger de rejsende ud fra deres indsnævrede overvejelsessæt, der blev dannet i undersøgelsesfasen. Markedsføringsrækkevidden på dette tidspunkt er begrænset, da de rejsende allerede har indskrænket deres valgmuligheder. Men de rejsende, som du når ud til, har en meget høj intention om at booke.

Ikke overraskende angives prisen som den vigtigste faktor, når de rejsende træffer en beslutning om, hvor de vil booke. I en nylig TripBarometer-undersøgelse* sagde 93 % af de adspurgte rejsende, at prisen var den stærkeste faktor i forbindelse med booking, og 72 % sagde, at det vigtigste for dem var at finde et godt tilbud.

HVORFOR DET BETYDER NOGET FOR DIG...

Vigtige konklusioner fra undersøgelsesfasen af de rejsendes vej til køb

UNDERSØGELSESFASEN Vigtige konklusioner fra undersøgelsesfasen af de rejsendes vej til køb Sidst opdateret: 12. marts 2018 Som nævnt i den foregående artikel i denne serie "En oversigt over de rejsendes vej til køb" er undersøgelsesfasen der, hvor du har den største mulighed for at tiltrække opmærksomhed fra rejsende. Her kan du nå ud til rejsende, der allerede har bestemt sig for dit rejsemål, og nu søger efter et sted at overnatte. Dit markedsføringsbudget kan gøre en stor forskel, fordi du når en målgruppe af rejsende, der har en høj intention om at booke. OVERSIGT OVER UNDERSØGELSESFASEN Ifølge comScores undersøgelser ligger undersøgelsesfasen 1-19 uger, før rejsende booker deres indkvartering. I løbet af denne fase foretager rejsende flere forskellige ting – fra at søge efter hoteloplysninger, til at læse anmeldelser online og kigge på billeder og videoer....

En oversigt over de rejsendes vej til køb

OVERSIGT   En oversigt over de rejsendes vej til køb Sidst opdateret: 12. marts 2018

I dag er de rejsendes vej til køb indviklet og kompleks. Rejsende får inspiration fra forskellige kilder – fra ting, som de har set online, til reklameskilte ved vejen og deres venners rejsefortællinger. Med så mange forskellige kanaler, både online og offline, kan det være udfordrende at tage stilling til, hvor du skal investere dit markedsføringsbudget.

I et forsøg på at få flere oplysninger om, hvorfor og hvordan rejsende booker på den måde, som de gør, er vi gået sammen med comScore for at finde ud af, hvor rejsende foretager deres undersøgelser og køb, og hvad der inspirerer dem til deres næste rejse. Vi har samlet disse data i vores seneste webinar "Influencing the Traveler Path to Purchase with Tripadvisor", der præsenteres af Charles Ballard og Martin Verdon-Roe. Vi vil opfordre dig til at se hele webinaret, men hvis du ikke har tid til det, eller hvis du er på udkig efter noget, som du hurtigt kan skimme, har vi også det.

Rejsende får inspiration fra forskellige kilder – fra ting, som de har set online, til reklameskilte ved vejen og deres venners rejsefortællinger. OVERSIGT OVER VEJEN TIL KØB...

Fortæl din digitale historie på Tripadvisor

ON-DEMAND-WEBINARFortæl din digitale historie på Tripadvisor 

Med internettets opståen og den store udbredelse af mobilenheder er historier blevet digitale. Digitale historier skærer gennem markedsføringsstøj, skaber interesse hos de rejsende og giver dig mulighed for at komme i kontakt med dem på det følelsesmæssige plan.

Sally Charlotte, som er direktør for globale brancherelationer hos Tripadvisor, og Dianne Hallock, der er chef for markedsføring af B2B-indhold hos Tripadvisor, fortæller her om den psykologiske effekt af digitale historier – og om ting, som du kan foretage dig på Tripadvisor for at påvirke gæsternes bookingbeslutninger. Se webinaret nu, og få tip til, hvordan du:

  • identificerer og forstår din målgruppe med eksklusive data
  • ser, hvordan forskellige strategier kan kombineres og bruges til at skabe din historiefortælling
  • Få flere oplysninger om, hvordan du kan fortælle din historie på Tripadvisor ved hjælp af vores gratis værktøjer samt Business Advantage og sponsorerede placeringer

Tilmeld dig nu for at se on-demand-webinaret (på engelsk).

Tip til at tage bedre billeder af din ejendom

Tip til at tage bedre billeder af din ejendom Gør det selv-tip fra professionelle hotelfotografer

Hvis et billede siger mere end tusind ord, fortæller ejendomsbillederne på din profil så potentielle kunder det, som du gerne vil have? Hvis du ikke har råd til at hyre en professionel fotograf, er der forskellige ting, du kan gøre, for at gøre dine egne billeder af ejendommen så gode som mulige.

Når rejsende er i gang med at vælge indkvarteringssteder, hjælper kvalitetsbilleder dig med at få din ejendom til at skille sig ud fra resten. Her er nogle tip fra professionelle hotelfotografer, der er baseret på de teknikker, som de bruger til deres egne kunder.

Tænk over kompositionen

"Områder med virkelig interessant belysning giver smukke billeder", siger Ken Wan, der er chef for ARC - Architectural Photography i Vancouver. Både naturligt og kunstigt lys fungerer, så længe der er nok af det. "Jeg mener også, at billeder af steder, der får beskueren til at forestille sig selv der, uanset om det er et smukt værelse med udsigt eller en udendørs pool, virker meget tiltrækkende og indbydende".

Omvendt advarer han imod at have mennesker på billederne. Det sender et signal om ejendommens målgruppe og kan afskrække dem, der ikke passer ind med det viste.

Alle typer indkvarteringssteder har brug for billeder, der viser det hele af diverse rum, især gæsternes værelser. Men der er andre billeder, som du også bør medtage i din samling.

Forsøg at inkludere:

  • naturlige billeder af personalet, der er i gang med deres arbejde
  • arkitektoniske detaljer fremhævet af naturligt lys
  • livsstilsbilleder (indretning, møbler, mad), der er taget i blødt lys
  • aftenscener, der udstråler hygge.

Undgå denne type billeder:

  • personale eller gæster, der ser direkte på kameraet
  • billeder af værelsesdøre samt tomme lobbyer og gange
  • værelser, der ikke er pæne og rene
  • uoverskuelige billeder, hvor der sker for meget (brug ikke en linse med bred vinkel eller panoramavinkel).

"Brug gerne tid på at flytte møbler, indtil kompositionen er rigtig. Glat lagnet på sengen, fjern affaldsspanden, og ret billederne på væggen". – Mark Bolton fra Mark Bolton Hotel Photography

Skab rammerne

Før du tager det første billede, bør du sørge for, at rammerne er, som de skal være. Mark Bolton fra Mark Bolton Hotel Photography i London tager billeder for hoteller i hele verden. "Brug gerne tid på at flytte møbler, indtil kompositionen er rigtig", siger han. Glat sengetøjet, fjern affaldsspanden, og ret billederne på væggen".

Du bør også tænke over tidspunktet på dagen, så du kan udnytte det naturlige lys. Tidligt om morgenen på en klar solrig dag er ideelt.

Få mest muligt ud af dit udstyr

Du behøver ikke dyrt kompliceret kameraudstyr for at tage gode billeder, men du bør gøre dig bekendt med værktøjerne og indstillingerne på kameraet for at få de bedste resultater. Det kan også være værd at investere i forholdsvis billigt tilbehør. 

Mark foreslår, at du bruger et stativ, som gør det nemmere at undgå skæve billeder. "Prøv at holde kameraet lige, når du tager billeder, så du får lige linjer og undgår trapezforvrængning", siger han. "Du kan købe et meget lille vaterpas, så det passer til dit kamera".

Han anbefaler også, at du bruger lille blænderåbning på kameraet for at få stor dybdeskarphed, hvilket gør, at både genstande i forgrunden og baggrunden kommer i fokus. Omvendt gør større blænderåbning baggrunden uskarp. Sluk elektrisk lys, og indstil ISO-værdierne til op til 400 ISO, så du ikke får for meget "støj" i billedet. Et højere ISO-nummer øger kameraets lysfølsomhed.

Ken anbefaler at tage et par prøvebilleder og se dem på en computer. "Noget, som ser rigtigt ud i virkeligheden, ser ofte underligt ud på billeder", påpeger han.

Integrer tendenser inden for fotografering

Hvis du ønsker, at dine ejendomsbilleder skal føles tidssvarende, kan du følge tendenserne inden for hotelfotografering. Bolton peger på masser af naturligt lys på billeder, med kompositioner, der fokuserer mere på livsstil (f.eks. indretning og mad) end de arkitektoniske elementer. Der er en stemning, som skildrer personlige interaktioner og øjeblikke i tiden, der taler til sanserne.

Men tendenser kommer og går, så Ken anbefaler, at du koncentrerer dig mere om det budskab, som du ønsker at sende. Livsstilsbilleder, der viser mennesker, vil virke umoderne om få år, når tøj- og hårmode har ændret sig.

Tag dig tid til at skabe en billedsamling, der får din ejendom til at stråle. Lokkende billeder sender det rette budskab til de gæster, som du ønsker at tiltrække. 

Skrevet af: http://gobigorgohomeblog.com...

Sådan tilbyder du gæstfrihed i en zone med uroligheder

Sådan tilbyder du gæstfrihed i en zone med uroligheder Den første eksplosion fik mig nær til at tabe mit vinglas. Min forlovede og jeg var næsten færdige med en 12-retters menu på Restaurant Hachiko, da der udbrød uroligheder i Rio de Janeiro i Brasilien i juni 2013. Ude på gaden foran restauranten stimlede 100.000 mennesker sammen omkring regeringens lovgivende institution for at vise deres utilfredshed med uddannelse, sundhed og den påståede regeringskorruption.

Inden for en time sad vi samlet i en klynge i midten af restauranten, mens eksplosioner fik glasset til at vibrere og en brændende bil udenfor farvede vinduerne orange. Det var begyndelsen på en af de mest skræmmende nætter på vores ferie – og i vores liv. Men personalet gjorde alt, hvad de kunne, for at holde os uskadte, rolige og komfortable.


Fra perspektivet fra en gæst, der brugte fire timer fanget i en sushirestaurant, mens landet var i oprør udenfor, er her fem tip til, hvordan man tilbyder gæstfrihed under en krise:

1) Forhold dig rolig
Gæster, især dem der kommer udenbys fra, vil se på dig og dit personale for at vide, hvordan de skal forholde sig. På Hachiko fortsatte tjenerne afrydningsarbejdet i restauranten, mens protesterne rasede videre. Lyden af glas og sølvtøj, der klirrede, var et behageligt akkompagnement til summen fra helikoptere, fyrværkeri og skrig.

2) Forklar gæsterne, hvad der sker
Selvom der var en sprogbarriere, forsøgte personalet på Hachiko at holde os opdaterede om, hvad der foregik uden for restauranten. Da de forklarede, at der var sat ild til en bil, fik vi det bedre af at kunne tillægge den forfærdelige hvæsende lyd til noget konkret. Lad ikke som om, at alt er, som det skal være. Dine gæster vil værdsætte din ærlighed og stole mere på dig.

3) Giv en kontekst, men bliv ikke politisk
Vores tjenere forklarede, at det var de største protester, de havde set i årevis. De gav os nogle baggrundsoplysninger om, hvorfor folk var vrede. Men de valgte ikke side, hvilket kunne have ledt til en diskussion mellem personale og gæster. Lad urolighederne være den eneste grund til uro.

4) Brug din lokale ekspertise til at hjælpe dine gæster
Vores tjenere ringede til alle de taxachauffører, de kendte, men ingen ville komme og hente os. De forsøgte at forklare en flugtrute, men vi forstod den ikke rigtigt. Til sidst bad de os om at vente på, at de havde ryddet op i restauranten, og så kunne vi følges med dem sikkert væk. Vi blev virkelig rørte over deres venlighed, så vi endte med at give dem alle kram og high fives, inden vi steg ind i taxaen. Du kan stole på, at vi anbefaler denne restaurant til alle, der skal til Rio.

5) Hav en nødplan
Man kan ikke forudse en naturkatastrofe eller vide, hvornår en fredfyldt demonstration eskalerer til noget andet. Hold øje med igangværende begivenheder – også på de sociale medier – og stol på dine instinkter. Hold virksomheden lukket om aftenen, om nødvendigt. Sæt ikke din eller dine gæsters sikkerhed på spil for fortjeneste. Og udover at følge ovenstående tip skal du selvfølgelig altid følge sikkerhedsinstruktioner fra de lokale myndigheder!

Helen Anne Travis er skribent og markedsfører, som har rejsebloggen FromWayUpHigh.com. Kom i forbindelse med hende på Twitter: @Helen_Anne.

 

Skrevet af: http://fromwayuphigh.com...

Rejsende fortæller, hvad god service betyder for dem

Rejsende fortæller, hvad god service betyder for dem

Hvis du vil vinde dine gæsters hjerter, kan du ikke nøjes med at yde det basale.

Derfor stillede vores populære rejsevideoblogger Kate Thomas dette spørgsmål til rejsende: ”Hvad betyder god service for dig som hotelgæst?”

Ud fra denne video (på engelsk) betyder god service dette for gæster:

  • At man byder gæster velkommen og tjekke dem hurtigt ind
  • At man er opmærksom på gæsternes behov
  • At man giver insidertip til, hvor man kan spise, og hvad man kan lave
  • At man har et tilfreds personale, der virkelig synes om deres arbejde
  • At man husker gæsternes navne
  • At man løser problemer hurtigt

For Kate personligt gør en gratis drink eller snack ved ankomst altid indtryk.

Skrevet af: http://travelwithkate.com Sidst opdateret: 27. oktober 2014

Sådan håndterer du negative kommentarer på de sociale medier: Del 1 – Facebook

Sådan håndterer du negative kommentarer på de sociale medier: Del 1 – Facebook

De sociale medier giver virksomheder en gylden mulighed for at komme i kontakt med deres kunder på et mere personligt niveau. Men som mange virksomheder har lært, kan den personlige kontakt nogle gange være et tveægget sværd. Mens nogle kunder bruger deres sociale netværk til at give dig ros, kan andre drage fordel af dette offentlige forum til at lufte deres klager.

Du er med alt sandsynlighed ligesom de fleste andre virksomheder til stede på de sociale medier – såsom Facebook, Twitter, Google+, Instagram og Pinterest. De to største og mest populære platforme er også dem, hvor der er størst sandsynlighed for at få negative kommentarer eller kundeklager – Facebook og Twitter. Eftersom disse to store sociale medier udgør unikke måder for interaktion med følgere, er det vigtigt at kreere en tilpasset plan til svar for dem begge.

Men først er det vigtigt at pointere, at uanset hvilket socialt netværk der er kilde til klagen, er der en universel regel, som virkelig vil forbedre dine chancer for at løse problemet …

At svare (og at svare hurtigt)

Glem ikke, at håndtering af en klage på de sociale medier er ligesom at håndtere en klage personligt på dit hotel, din restaurant eller din seværdighed – med undtagelse af, at der er et publikum på størrelse med Hovedbanegården, som ser dit svar. Hvis du ikke svarer straks, løber du en risiko for, at andre svarer for dig, hvilket både påvirker dine nuværende og dine fremtidige kunder.

Nøglen til succes ligger i at have en plan for, hvordan du håndterer klager på tværs af alle dine sociale medieplatforme. Ligesom med enhver effektiv kundeservice kan klager, som håndteres godt over de sociale medier, føre til tilfredse kunder, der vil fortælle deres sociale netværk om, hvor fantastisk du er.

En plan i tre trin til svar på Facebook

Med over 1,3 mia. aktive brugere om måneden1 er Facebook et godt sted at starte din strategi til svar på de sociale medier. Så hvordan svarer du rent faktisk på klager på din ejendoms virksomhedsside? Det afhænger selvfølgelig af den specifikke klage, men denne plan i tre trin er et godt udgangspunkt for udvikling af et svar, som afspejler dit varemærke:

  1. Vis empati
  2. Giv en undskyldning
  3. Foretag dig noget

Facebook-opslag om f.eks. et beskidt hotelværelse, et dårligt måltid på en restaurant eller en langsom kø ved en seværdighed er specifikke klager, som du kan gøre noget ved. Sådan håndterer du dem:

For det første skal du udvise empati. Fortæl kunden, at du forstår, hvorfor vedkommende er utilfreds. Måske ville du også være utilfreds, hvis det skete for dig? Det er vigtigt at gøre svaret personligt for den specifikke klage.

For det andet skal du undskylde. Udtryk en oprigtig (oprigtighed er essentielt) beklagelse over, at deres oplevelse ikke har været tilfredsstillende, og at du ønsker at gøre det godt igen. Og endelig skal du foretage dig noget. På dette tidspunkt er det afgørende, at du bringer samtalen offline ved at bede om lov til at kontakte kunden direkte (enten via e-mail eller personlige Facebook-beskeder). Derfra skal du bare håndtere problemet, som du ville med en klage ansigt til ansigt.

Unik social kundeservice

På din Facebook-side skal du bruge en e-mailadresse til kontakt, der er unik for klager på de sociale medier. Hvis en kunde allerede har haft en dårlig oplevelse med din almindelige e-mailadresse for kundeservice, er den sidste ting, de vil se, når de går til din Facebook-side efter en anden måde at få afløb for deres frustration på, præcis den samme e-mail.

Husk, at jo længere tid en klage forbliver på din Facebook-side uden et svar, des mere utilfreds bliver kunden, og jo større del af dit fællesskab vil se den (og muligvis dele deres egen mening). Jo hurtigere du bringer klagen offline eller i det mindste ud fra det offentlige rum, jo bedre.

Vigtigheden af at være empatisk

Men hvad gør du, når det er tydeligt, at kunden bare vil spy gift og galde? F.eks. i tilfælde af et forsinket fly. Ingen chef for de sociale medier for et flyselskab kan få et fly til at lette til tiden, uanset hvor gode de er. I sådanne situationer, hvor du ikke har mulighed for at foretage dig noget, som gør kunden tilfreds igen, kommer du længst med oprigtig empati og en ytring om påskønnelse for vedkommendes køb. Nogle gange vil vi alle bare gerne høres, og de sociale medier er nutidens kanal til det.

At slette eller ikke at slette

Når du har fundet en løsning på klagen, skal du svare på det oprindelige opslag igen for at sige, at du er glad for, at du kunne hjælpe vedkommende med at løse problemet, og atter en gang takke dem for deres køb. Som en tommelfingerregel bør du aldrig slette en gyldig kundeklage fra din Facebook-side. Du bør dog fjerne alle opslag, der er provokerende, nedsættende, racistiske osv. I sådanne tilfælde ville jeg også blokere brugeren fra yderligere kommentarer. 

Slutteligt skal du forstå, at din virksomheds Facebook-side virkelig er en forlængelse af din kundeserviceafdeling, og at den skal administreres som så. De trin, som vi har beskrevet her, kan hjælpe dig med at kreere en plan til svar, der passer til din virksomhed. Realiteten er, at de sociale medier er kommet for at blive, og at effektiv håndtering af dem kan komme både dig og dine kunder til gode.

I næste del tager vi et kig på, hvorfor det at håndtere klager på Twitter kræver en lidt anden tilgang.


  • 1. http://www.statisticbrain.com/facebook-statistics/
Skrevet af: http://rtwin30days.com Sidst opdateret: 12. juni 2014

Mobil markedsføring: Sådan får du din del af de 8 mia. USD inden for mobilreservationer

Mobil markedsføring: Sådan får du din del af de 8 mia. USD inden for mobilreservationer

Det helt store om små skærme

Har du ikke et mobilvenligt websted endnu? Overvejer du værdien af at udvikle en mobilapplikation? Denne guide er til dig.​

Vidste du, at 51 % af mobilbrugere undersøger rejsemuligheder på deres mobiltelefoner og iPads eller andre tabletter?1 Og at de også reserverer der, hvilket er vurderet til at udgøre 8 mia. USD inden for mobilreservationer i 2013?2 

Hvad tror du, er det første, du bør gøre for at øge antallet af direkte reservationer og få din andel af et hurtigt voksende mobilpublikum? At gøre det lettere for rejsende at finde, undersøge og reservere din ejendom på mobilenheder. Årsagen er denne:

Over 50 % af mobilbrugere undersøger rejser på mobilenheder

Mobilvenlig betyder reservationsvenlig

45 % af mobilbrugere vælger at surfe på deres smartphones, selv når der er en computer i nærheden.3 Hvorfor? Fordi det er så bekvemt – de har altid deres telefon med sig, og den er altid er tændt. Så hvis dine potentielle gæster sidder fast på et websted, der er bygget til folk, som bruger en computer, vil du muligvis gå glip af en masse god forretning.

Fordi besøgende, der ser et helt websted på en smartphone eller en tablet, bliver distraheret af og frustreret over:

  • Lang indlæsningstid
  • Små links, der er svære at trykke på
  • Sider, der kræver ændring af størrelsen
  • Layouts, der forhindrer reservation
  • For meget skriveri

Den gode nyhed er?

Du kan omdanne mobilbesøgende til mobilreservationer med bare en smule arbejde fra din side. Vi giver dig et overblik over to populære muligheder for mobilvenlige websteder: responsive websteder og separate mobilwebsteder. Vi hjælper dig også med at beslutte, om en mobilapplikation giver mening for din kæde.

Responsive websteder er … fleksible, effektive og tjekkede

Hvad er et responsivt websted? 

Det er en fleksibel måde til automatisk at omdanne dit layout baseret på brugerens skærmstørrelse.

Hvis nogen går til dit websted på en computer, ser de den ”traditionelle” version. Hvis de går til dit websted på deres tablet eller mobiltelefon, ser de samme indhold vist på en anden måde for en bedre oplevelse på en mindre skærm. De behøver ikke længere knibe øjnene sammen for at kunne læse teksten eller skulle ændre sidestørrelsen, når de er på farten. 

Sådan fungeret det

CSS3 (Cascading Style Sheets Level 3) er en teknologi, der hjælper med at formgive udseende og formateringen på dit websted. CSS3 lader dig udføre en medieforespørgsel for at fastsætte enhedens skærmstørrelse og justere, hvordan indholdet følgeligt skal vises.

Se f.eks. visitmusiccity.com, der er turistwebstedet for Nashville i Tennessee i USA. Du kan afprøve webstedets responsivitet ved at ændre størrelsen på din computers webbrowser eller ved at sammenligne en computer og en tablet eller smartphone ved siden af hinanden. 

Fordele ved responsive websteder:

  • Det er en effektiv måde at optimere til enhver enhed på, stor som lille.
  • Du skal kun vedligeholde og opdatere én version af dit websted.
  • Ved kun at have én slags indhold øger du fordelene ved søgemaskineoptimering (SEO).

Ulemper ved responsive websteder:

  • Mere komplekse og dyre at bygge op fra bunden – du er nok nødt til at hyre et digitalbureau eller en webdesignspecialist.
  • Finindstilling af, hvordan dit websted vises på forskellige enheder, kan være tidskrævende.
  • CSS3-teknologien er helt ny, og det, der vises godt på én enhed ser måske ikke optimalt ud på en anden (især hvis den ikke er helt ny).
  • Det kan ikke rigtigt tilpasses, hvad du viser mobilbrugere, kun hvordan det vises.

Mobilwebsteder kan … tilpasses, afprøves og er hurtige

Hvad er mobilwebsteder? 

Et mobilwebsted er et separat websted, som du opretter kun til smartphone- og tabletbrugere.

Da dit mobilwebsted er uafhængigt af dit fulde websted, står det dig frit for at justere sidelayoutene til mindre skærme og minimere billeder for at mindske indlæsningstiden for mobilenheder med langsommere internetforbindelser. Det handler om at gøre det lettere for travle rejsende, som muligvis er ved at gå op ad trapper, står i kø i lufthavnen eller kører i en hurtig taxa.

Sådan fungeret det

Mobilwebsteder er ligesom fulde  websteder, men med et par vigtige forskelle. Ting som sidestørrelser og billeddimensioner er mindre. Men knapperne er større, så de er lettere at trykke på, og teksten er større, så den er lettere at læse. Indhold og branding bør være ens på dit mobilwebsted og dit fulde websted, men mobilwebstedet er mere skrabet, så brugere på farten kan finde, hvad de ønsker, lige med det samme.

Brugerens fokus på Hiltons mobilwebsted er f.eks. på en reservationsformular med yderligere links til at ringe til et rejsebureau eller til at se den fulde version af Hiltons websted.

På den anden side har Marriotts mobilwebsted en ”hurtig links”-navigation med fem vigtige links, herunder ”Find og reservér et hotel” og ”Svar på et mobilspørgeskema”, med et yderligere link til at downloade den gratis Marriott-app. 

Fordele ved mobilwebsteder:

  • Du kan tilpasse tekst og billeder specifikt til mobilbrugere.
  • Det er billigere at oprette et mobilwebsted end et responsivt websted.
  • Sider indlæses hurtigere, hvis du begrænser billeder og mindsker størrelsen på billedfiler.

Ulemper ved mobilwebsteder:

  • Du skal oprette, opdatere og holde styr på to websteder i stedet for et.
  • Ved at have to identiske eller lignende websteder kan din SEO blive negativt påvirket – medmindre du bruger samme URL-adresse for begge websteder (ved at kontrollere brugeragenten kan du dirigere mobilbrugere til mobilversionen af siden uden at skulle have en separat mobilversion af URL-adressen).

Mobilapplikationer er… bekvemme, tilpasningsegnede og dyre

Hvad er mobilapplikationer? 

Chancen for, at du bruger apps hele tiden, er stor: Angry Birds, Instagram, Tripadvisor… du ved, de basale.

Mobilapplikationer er applikationer, du kan downloade og anvende på din smartphone eller tablet. De kan være dyre at bygge, så du skal kun udvikle en app, hvis du har nok stamgæster, der vil bruge den ofte nok.

Med en app beder du om meget fra rejsende. Først skal de downloade appen. Derefter finde den og logge på. Og så rent faktisk tage sig tid til at bruge den. Så din app skal være hjælpsom, let at bruge og fungere godt nok til, at det berettiger hele den indsats.

Sådan fungeret det

De mest populære og succesrige typer af mobilapplikationer, især inden for rejsebranchen, er ”oprindelige” apps, der er designet specifikt til Apple-, Android- eller Windows-enheder. Det tager lang tid og koster mange penge at bygge og tilpasse en app til hver platform (det ville være ligesom at oversætte en hel bog til forskellige sprog), men du kan dog drage fordel af hvert operativsystems unikke funktioner.

Prøv f.eks. at se på iPhone-appen fra Priority Club Rewards. Den er højt bedømt med masser af positive anmeldelser. Hvorfor? Fordi appen gør det lettere at foretage reservationer, holde styr på kommende rejser og se loyalitetspoint. Med andre ord de ting som travle stamgæster bekymrer sig mest om.

Fordele ved mobilapplikationer:

  • Du kan tilpasse oplevelsen for dine (mest fordelagtige) stamgæster.
  • Brugere får en bekvem, centraliseret måde at udføre vigtige handlinger på.
  • Din kæde får en ny kanal til at indtage og motivere kvalificerede brugere ved at bruge push-beskeder, reklamer i selve appen og meget andet.

Ulemper ved mobilapplikationer:

  • En mobilapplikation kan tage måneder og koste titusinder af dollars at udvikle.
  • Dit publikum er sandsynligvis begrænset til din kædes superbrugere – det er ikke som med et spil eller selv med generelle rejseapps, der tiltrækker mange.
  • Mobilapplikationer har en meget høj indgangsbarriere.

Syv vigtige konklusioner

  1. Rejsende bruger i stigende grad tabletter og smartphones til at undersøge og reservere rejser.
  2. Du skal bruge et mobilvenligt websted til at opsnappe direkte reservationer.
  3. Du har to muligheder: et responsivt websted eller et enkeltstående mobilwebsted.
  4. Du bør vælge et responsivt websted, hvis du ønsker at udvise fleksibilitet for en række skærmstørrelser og har ressourcerne til at investere i mere intensive, tekniske processer.
  5. Du bør vælge et mobilwebsted, hvis du ønsker større mulighed for at tilpasse indhold for brugere på farten og ikke har noget imod at vedligeholde dit computerwebsted og et separat mobilwebsted.
  6. Hvis du vælger et responsivt websted, anbefaler Tripadvisor dig ikke kun at fokusere på, hvordan indhold vises på forskellige enheder – kvaliteten af indholdet er lige så vigtigt som, hvordan det ser ud.
  7. Hold igen med at udvikle en mobilapplikation, medmindre din kæde har et godt grundlag af forretningsrejsende og andre stamgæster med mange besøg. 

  • 1. PhoCusWright, ”Traveler Technology Survey” (december 2012)
  • 2. PhoCusWright, ”Mobile Hits the Mainstream: Technology and Industry Trends” (februar 2012)
  • 3. Kilde: PhoCusWright, ”Traveler Technology Survey” (december 2012)
Sidst opdateret: 5. august 2013

Sådan bruger en spansk hotelvirksomhed Tripadvisor til at ændre sit brand

Sådan bruger en spansk hotelvirksomhed Tripadvisor til at ændre sit brand Se, hvordan Selenta har maksimeret synligheden for SOFIA Hotel for at få flere besøgende og kickstarte sit onlineomdømme.

Selenta-koncernen administrerer ni ejendomme i forskellige spanske byer. Vi har talt med Silvia Sutter, der er chef for onlinetrafik hos Selenta, for at finde ud af, hvordan hun har øget synligheden for og antallet af besøgende til SOFIA Hotel ved hjælp af Tripadvisor.

Tripadvisor som en del af strategien for at ændre brand

Det at ændre brandet for Selentas ejendomme har været en stor opgave, der begyndte sidste år og har taget måneders planlægning og forberedelse. "Vi har forvandlet virksomheden og ændret brandet som helhed, og nu arbejder vi på at udvikle en opfattelse af vores ejendomme som luksuriøse og eksklusive", fortæller Silvia.

Målet? Større synlighed for og flere besøgende til alle ni ejendomme. Silvia beretter: "Vi ønskede at udvide vores marked og nå ud til flere rejsende i USA, idet de fleste af vores gæster traditionelt er fra Spanien og Storbritannien".

Silvia brugte Tripadvisor til at markedsføre genlanceringen af SOFIA Hotel, der er en ejendom, som Selenta for nylig har renoveret. "Tripadvisor er en vigtig markedsføringskanal, da denne kilde til besøgende øger vores samlede resultater, og rejsende fra Tripadvisor er mere tilbøjelige til at konvertere", siger hun. "Vi opdaterede registreringssiden på Tripadvisor for SOFIA Hotel med vores nye navn, billeder og andre oplysninger – ikke blot for at promovere renoveringen, men også for at nulstille gæsternes forventninger".

Større synlighed med sponsorerede placeringer

For at få mere eksponering af SOFIA på det konkurrenceprægede marked i Barcelona bruger Silvia sponsorerede placeringer. "Vi besluttede os for at prøve sponsorerede placeringer for atøge synligheden for og kendskabet til SOFIA Hotel. Den yderligere eksponering fra sponsorerede placeringer gør ejendommen synlig for flere rejsende, der søger efter et sted at overnatte i Barcelona", siger hun.

SOFIA har fået større synlighed og flere besøgende. "Vi har fået virkelig gode resultater: Sponsorerede placeringer har virket så godt for SOFIA, at alle ni ejendomme under Selenta nu har aktive kampagner, som skal øge deres eksponering", beretter Silvia. "I gennemsnit har disse reklamer genereret over 50.000 visninger for hver ejendom i seks uger over for meget målrettede rejsende".

Og denne synlighed har betalt sig: "Vi har fået flere besøgende på websitet for SOFIA Hotel og dermed skabt potentielle kunder, som i sidste ende konverterer. Siden de begyndte at bruge sponsorerede placeringer, er antallet af bookinghenvisninger for SOFIA steget", fortsætter Silvia.

Onlineomdømmecyklussen for SOFIA er også blevet hurtigere. "Den øgede synlighed har kickstartet vores onlineomdømmecyklus for SOFIA, hvilket har hjulpet med at placere hotellet blandt de 10 % bedste overnatningssteder i Barcelona", forklarer Silvia. "Efterhånden som flere gæster overnatter på SOFIA, skriver de anmeldelser og offentliggør billeder, hvilket genstarter inspirationscyklussen for potentielle gæster, så de vælger vores ejendom".

Silvia planlægger at køre sponsorerede placeringer hele året. "Hvis antallet af konverteringer bliver ved med at stige takket være sponsorerede placeringer, vil vi fortsætte med at køre vores annoncer, efterhånden som ændringen af vores brand skrider frem. Reklamerne har hjulpet mig med at ændre opfattelsen af vores ejendomme, fået flere besøgende på vores websites og givet os flere bookinger", siger hun.

Sidst opdateret: 10. december 2018

Hvordan en europæisk hotelkæde bruger indholdsmarkedsføring til at nå ud til rejsende

Hvordan en europæisk hotelkæde bruger indholdsmarkedsføring til at nå ud til rejsende 25hours Hotels øger synligheden, skaber brandkendskab og får en højere indtægt med Tripadvisor. 25hours Hotels er en kæde med 13 ejendomme, der er spredt ud over Tyskland, Frankrig og andre europæiske lande. Se, hvordan Alexander Schuster, der er digitalchef, påvirker rejsende til at booke på deres ejendomme ved hjælp af indholdsmarkedsføring og Tripadvisor.

Fokus på indholdsmarkedsføring

Alexander bruger indholdsmarkedsføring til at opbygge et forhold mellem kunderne og 25hours-brandet. "Vi vælger at fokusere på indholdsmarkedsføring i stedet for udelukkende at sætte vores lid til tilbud, rabatter og pakker. Indhold giver os mulighed for at fortælle historien om, at gæsterne ikke bare overnatter på vores hoteller. De har en sjov, afslappende og interessant oplevelse på vores hoteller, der er designet til at være indbegrebet af byen og området, som de ligger i", siger han. "Vores billeder og videoer forstærker vores brand. Vores blog for hvert hotel byder på lokal insiderviden".

Om at nå ud til rejsende med Tripadvisor

Alexander tilbyder relevante oplysninger til rejsende, mens de kigger efter et sted at overnatte på Tripadvisor, der er en stor markedsføringskanal. "Der er mange berøringspunkter på kunderejsen, og vi er nødt til at nå ud til de rejsende på det rette tidspunkt via de rette kanaler. Så vi udbreder vores indhold på Tripadvisor, Google, sociale medier og andre markedsføringskanaler for at fange de rejsendes opmærksomhed og fortælle en overbevisende og konsekvent historie", siger han. "Jeg bruger Tripadvisor til at øge vores synlighed, fremhæve 25hours-brandet og få flere direkte bookinger".

Alexander bruger Tripadvisor til at komplementere sin indholdsstrategi ved at fremhæve anmeldelser fra rejsende og ved at svare på disse anmeldelser. "De rejsende læser anmeldelser, hvilket gør Tripadvisor til en vigtig del af kunderejsen. Vi svarer på disse anmeldelser – ikke kun for at fortælle vores side af sagen, men også for at vise, at vi interesserer os for og føler os ansvarlige over for vores gæster", siger han.

Om at få en højere indtægt med Business Advantage

Alexander tiltrækker rejsende ved at vise sit indhold frem og optimere 25hours Hotels' registreringssider på Tripadvisor med Business Advantage. "Vi kan friste rejsende i forbindelse med Tripadvisor-søgninger og på vores registreringsside, når de kigger på vores ejendomme og priser", siger han. "Vi kan afprøve og optimere forskellige Business Advantage-funktioner. Vi offentliggør f.eks. de forsidebilleder og favoritbilleder, der bedst repræsenterer vores hoteller, og derefter undersøger vi interesseraten for billederne i statistikpakken for at se, hvad der tiltrækker flest rejsende".

Han bruger også Business Advantage til at skabe direkte kontakt til rejsende. "Med kontaktoplysninger kan vi placere de rette kommunikationskanaler – vores website, telefonnummer og e-mailadresse – på Tripadvisor. Vi kan få rejsende til vores website, få dem til at booke direkte og undgå at miste dem til onlinerejsebureauer – det er nemt for de rejsende at komme i kontakt med os", siger Alexander. "En anden måde, hvorpå vi tilskynder rejsende til at booke direkte hos os, er ved at køre særtilbud med en lavere bookingpris, som de kan få via vores website".

Alexander bemærker, at alle 25hours-ejendomme har Business Advantage, da det hjælper med at styrke 25hours-brandet og virksomheden. "Business Advantage giver en fordel – det viser, at vi får noget ud af vores reklamer, og det resulterer i højere indtægter for alle vores ejendomme", tilføjer han.

Om øget synlighed med sponsorerede placeringer

Alexander besluttede sig for at prøve sponsorerede placeringer for at maksimere antallet af rejsende, som virksomheden når, og for at få flere besøgende til 25hours. "Det er ikke effektivt at forvente, at rejsende finder vores ejendomme gennem søgninger. Med sponsorerede placeringer øger vi vores synlighed for rejsende, der allerede er interesserede i at booke, især når de søger på en bestemt by, men ikke har et bestemt brand i tankerne", siger han. "De fem ejendomme, der har prøvet sponsorerede placeringer, har hver fået mere end 100.000 visninger i gennemsnit i løbet af to måneder – hvilket betyder, at de blev set 100.000 flere gange, end hvis vi ikke havde sponsorerede placeringer".

Sponsorerede placeringer har også hjulpet Alexander med at få flere bookinghenvisninger. "Ud over at skabe øget synlighed medfører sponsorerede placeringer også, at flere rejsende foretager bookinger på vores hoteller. Vi har i gennemsnit oplevet en stigning på 20 % i antallet af bookinghenvisninger. Vi har også oplevet en stigning i antallet af besøg på vores fem ejendommes registreringssider på Tripadvisor", siger han.

Efter at have set fordelene ved sponsorerede placeringer mener Alexander, at reklamerne er en god investering. "Sponsorerede placeringer er værdifulde, fordi jeg kan skabe opmærksomhed om 25hours-brandet på flere tidspunkter i løbet af kunderejsen. Hvert klik betyder, at de rejsende er engagerede og interesserede. Hvis de rejsende ser vores reklame, er det meget sandsynligt, at de vil komme tilbage senere med intention om at booke hos os", siger han.

...

Succeshistorie: et hotel i Jaipur bruger Tripadvisor til at øge deres indgående markedsføring

Succeshistorie: et hotel i Jaipur bruger Tripadvisor til at øge deres indgående markedsføring Se, hvordan Royal Heritage Haveli tiltrækker rejsende med sponsorerede placeringer og konverterer dem med Business Advantage. Royal Heritage Haveli er et lille familieejet boutique-hotel i Jaipur i Indien, som har vundet Travellers' Choice-prisen flere år i træk. Se, hvordan direktøren for Haveli, Shambhavi Singh, bruger Tripadvisor som en vigtig del af sin indgående markedsføringsstrategi. Udfordring: maksimering af højsæsonen

Shambhavi bestræber sig på at få så mange rejsende som muligt til at booke i løbet af højsæsonen. "Vores højsæson er kort, så det er vigtigt, at vi får mest muligt ud af den. Det er svært at fylde værelser i lavsæsonen, fordi det er meget varmt i Jaipur", siger Shambhavi.

Mange andre lokale indkvarteringssteder følger en lignende strategi. "Det er en udfordring at skille sig ud blandt vores konkurrenter i Jaipur. Vi er en lille virksomhed, der konkurrerer med kendte hoteller om et begrænset antal rejsende, der besøger området i løbet af højsæsonen. Så vi er nødt til at skille os ud fra ejendomme, der minder om vores", siger hun.

Løsning: brug af Tripadvisor til at øge deres indgående markedsføring "For at afhjælpe denne udfordring bruger jeg indgående markedsføring til at tiltrække, konvertere, sælge til og begejstre gæster, og Tripadvisor er afgørende for min strategi", siger Shambhavi. "Indgående markedsføring skaber opmærksomhed blandt de rejsende og opbygger tillid til og troværdighed for Haveli"....

Sådan får et nyt hotel i Lissabon succes på Tripadvisor

Sådan får et nyt hotel i Lissabon succes på Tripadvisor Corpo Santo har opbygget et godt ry online og forstærker succesen med Tripadvisors Business Advantage og sponsorerede placeringer. Corpo Santo Hotel er et uafhængigt, historisk hotel, der efter åbningen i 2017 blev en af de højst placerede ejendomme i popularitetsindekset for Lissabon. Vi tog en snak med administrerende direktør, Pedro Pinto, for at høre mere om strategierne bag hans succes. Om at bygge et godt omdømme online

For at opbygge et godt omdømme online skal man først og fremmest yde god service. For at gøre dette har Pedro investeret i sit personale og i konstante forbedringer: "Vores strategi er at yde en ekstraordinær service og at begejstre gæsterne med nye tiltag. Et godt personale er afgørende, så vi er forsigtige med, hvem vi ansætter, og vi videreformidler jævnligt den feedback, vi modtager", siger Pedro.

Han opfordrer derefter gæster til at dele deres oplevelser med andre rejsende på Tripadvisor. "Vi kæmper for at overgå os selv, ikke vores konkurrenter, og vi fokuserer altid på service og anmeldelser. Det handler ikke kun om at give en kvalitetsoplevelse, men også om at bruge Tripadvisor til at gøre folk opmærksomme på Corpo Santo", fortæller han.

Ved at fokusere på at opbygge Corpo Santos omdømme online med anmeldelser fra gæster på Tripadvisor har Pedro været i stand til at tiltrække gæster – og han skaffer nye anmeldelser, så han kan tiltrække endnu flere. "Vi opfordrer vores gæster til at skrive anmeldelser med Anmeldelsesekspressen", siger Pedro. "Gæsterne elsker vores hotel, så de fortæller gladeligt om deres oplevelser – for mange er det endda deres første anmeldelse. Når folk, der læser anmeldelserne, ankommer, glæder de sig til at bo på vores hotel, og bliver så inspirerede til at skrive en anmeldelse efter deres ophold".

Pedro bruger også svar fra ledelsen til at gøre et vedvarende indtryk på tidligere gæster og til at påvirke potentielle gæster, så de vælger hans hotel. "Det at indsamle anmeldelser kan ikke garantere succes. Vi svarer på anmeldelser, gør vores svar personlige og takker gæsterne", siger Pedro. "Vi viser også, hvordan vi bruger deres feedback til at forbedre os. For eksempel erstattede vi vores vinduer, der lukkede for meget larm ind, og kontaktede derefter hver af de gæster, som havde nævnt larmen, for at fortælle dem om de forbedringer, som vi foretog baseret på deres feedback".

Om at udnytte sin succes med Business Advantage og sponsorerede placeringer

"Fordi vi plejer vores omdømme, har vi forbedret vores placering i popularitetsindekset for Lissabon. Vi kunne se i vores statistikker, at 40 % af vores besøgende kom fra Tripadvisor. Vi ville gerne have vores trafik til at vokse og tiltrække flere gæster, så jeg købte Business Advantage og sponsorerede placeringer", siger Pedro.

Sammen hjælper Business Advantage og sponsorerede placeringer Pedro med at forstærke Corpo Santos tilstedeværelse på Tripadvisor. Og resultaterne oversteg hans forventninger. "Det er som at vinde i lotto. Vores websitetrafik er vokset med 500 % med begge produkter. Sponsorerede placeringer har udvidet vores rækkevidde – vi har modtaget ca. 69.000 visninger på seks måneder med reklamerne og fået flere klik på vores ejendomsregistrering", forklarer Pedro. "Og takket være Business Advantage har vi fået flere direkte bookinger – og vi har opnået en belægningsprocent på 90 %".

...

Hvordan en uafhængig hotelkæde i Europa øgede antallet af direkte bookinger med 150 %

Hvordan en uafhængig hotelkæde i Europa øgede antallet af direkte bookinger med 150 % Central Hotel og Forum Hotel i Bulgarien får mere trafik til deres websites med sponsorerede placeringer på Tripadvisor. Baggrund Central Hotel, der har vundet Travellers' Choice, og Forum Hotel, der har fået Udmærkelsescertifikatet, er to fællesejede uafhængige boutique-hoteller i Sofia i Bulgarien. Hør, hvordan hoteldirektør Zhivko Zhelyazkov har øget antallet af direkte bookinger på begge ejendomme med sponsorerede placeringer på Tripadvisor. Udfordring Da færre rejsende besøger Sofia om vinteren, er efterspørgslen efter hoteller meget mindre. Som Zhivko bemærker: "Januar og februar er vanskelige måneder, og vi er meget fokuserede på at få flere direkte bookinger i denne periode". Løsning...

Case: Derby Hotels Collection øger antallet af bookinger med 25 % med sponsorerede placeringer

Case: Derby Hotels Collection øger antallet af bookinger med 25 % med sponsorerede placeringer Hvordan Derby Hotels Collection maksimerer synligheden med sponsorerede placeringer på Tripadvisor til at konkurrere effektivt på et udfordrende marked. Derby Hotels Collection er en familieejet hotelkæde med 14 ejendomme, primært i Barcelona. Vi mødtes for nylig med David Martinez i Urgell, der står for gruppens strategi for digital markedsføring og e-handel, for at høre om, hvordan han har gjort brug af sponsorerede placeringer på Tripadvisor til at konkurrere mere effektivt på et udfordrende marked: Udfordring: konkurrence om færre rejsende Antallet af turister i Barcelona, der er Derbys primære publikum, forventes at falde i 2018, især i lavsæsonen. David, der har forventet denne nedgang, vidste, at han havde brug for noget anderledes, så han kunne konkurrere med større hotelkæder om de færre rejsende. "Vi vidste, at det ville blive en svær sæson på grund af den vanskelige økonomiske situation på markedet", siger David. "Vi ved også, de fleste rejsende ikke kender til vores hoteller, før de begynder at undersøge et bestemt område og finder os gennem Tripadvisor eller onlinerejsebureauer"....

Få mest muligt ud af Tripadvisor test

Styrk din overnatningsvirksomhed med vores eksklusive startpakker