Placeringer og vurderinger på Tripadvisor

Forklaring af dine placeringer og vurderinger på Tripadvisor.

Placeringer og vurderinger på Tripadvisor

Tripadvisors Omdømmeekspert: Den fulde vejledning

Tripadvisors Omdømmeekspert: Den fulde vejledningEr du klar til at opbygge de rejsendes tillid til at booke hos dig? Er du på udkig efter måder, hvorpå du kan påvirke din boblescore og placering på Tripadvisors popularitetsindeks samt andre steder? Læs videre for at få flere oplysninger om alt det, Omdømmeeksperten kan gøre for dit overnatningssted.

Et godt omdømme er hjørnestenen hos enhver virksomhed inden for hotel- og restaurationsbranchen. Hele 94 % af rejsende udtaler, at anmeldelser er en vigtig beslutningsfaktor, når de skal vælge, hvor de vil overnatte ... og 77 % er mere tilbøjelige til at booke en ejendom med personlige anmeldelsesbesvarelser.1

Anmeldelser er også blevet endnu vigtigere, da rejsende gerne vil vide, hvordan forholdene er på din ejendom lige nu.

Du har ikke råd til at forsømme dit omdømme, men det kan helt sikkert være en uoverskuelig opgave at administrere det. Derfor har vi udviklet Omdømmeeksperten, som kan hjælpe dig med nemt at opbygge de rejsendes tillid til din ejendom, motivere gæster til at booke hos dig og øge din synlighed på Tripadvisor. Hvis du vil have flere oplysninger om, hvordan du kan føje Omdømmeeksperten til din Tripadvisor-registrering, kan du klikke her.

Har du allerede tilmeldt dig? Læs om bedste praksis for, hvordan du kan låse op for den fulde effekt af Tripadvisors Omdømmeekspert for din virksomhed!

Trin 1: Kom i gang

Når Omdømmeeksperten er aktiveret for din virksomhed, vil alle registrerede og bekræftede ejere af din Tripadvisor-registrering have adgang til den. Sådan kommer du i gang:

  1. Log på din konto på tripadvisor.dk/Owners
  2. Vælg din ejendom fra listen for at tilgå dens Ledelsescenter
  3. Gå til fanen "Anmeldelser" for at se Omdømmeeksperten og alle dens værktøjer

Bemærk! Det er muligt, at vi måske er nødt til at bekræfte din adgang til din virksomhed på Tripadvisor igen. Hvis dette er tilfældet, bedes du kontakte kundeservice for at fortsætte bekræftelsesprocessen. Det gør du ved at gå til Ejersupport. Derfra skal du tilføje dit navn og din ejendom, vælge "Opdater adgang til Ledelsescenteret" og derefter "Deaktiver adgang for en registrant". Brug så tekstfeltet til at anmode om en bekræftelse.

Trin 2: Aktivér Førsteklasses indsamling af anmeldelser

Omdømmeeksperten gør arbejdet for dig, når det kommer til at indsamle nye anmeldelser. Du skal blot aktivere dine udbydere for at komme i gang. Derefter kan du tilpasse dine anmodninger om anmeldelser og tilføje private spørgeundersøgelser, hvis du ønsker dette....

Placering i popularitetsindekset på Tripadvisor: De vigtigste faktorer, og hvordan du gør det bedre

Placering i popularitetsindekset på Tripadvisor: De vigtigste faktorer, og hvordan du gør det bedre Få flere oplysninger om Tripadvisors popularitetsindeks, og få tip til forbedring af din virksomheds resultater. Din placering i popularitetsindekset på Tripadvisor er baseret på anmeldelser fra brugere, og den afspejler en sammenligning mellem dig og andre virksomheder inden for dit geografiske område. Din placering i popularitetsindekset er vigtig, for jo tættere du er på toppen, jo mere sandsynligt er det, at brugerne ser din virksomhed, når de undersøger dit område. Her er de tre vigtigste faktorer, der påvirker din placering i popularitetsindekset, og måder, hvorpå du kan forbedre den: Kvaliteten af anmeldelser Højere boblevurderinger har en positiv effekt på din placering i popularitetsindekset. Vis gæsterne, hvad de kan forvente, ved at sørge for, at alle oplysninger er korrekte, og at billederne afspejler din virksomhed. Opfyld eller overgå disse forventninger under deres ophold, og bliv ved med at få positive anmeldelser! Kvantiteten af anmeldelser...

Alt, hvad du behøver at vide om Tripadvisors algoritme for placering i popularitetsindekset

Alt, hvad du behøver at vide om Tripadvisors algoritme for placering i popularitetsindekset Få alle oplysninger om Tripadvisors algoritme for placering i popularitetsindekset, herunder hvordan den bruges til at rangere indkvarteringssteder, seværdigheder og restauranter, og hvordan den udvikler sig med tiden. Sådan fungerer popularitetsindekset Placering i popularitetsindekset er baseret på kvaliteten og kvantiteten af anmeldelser, som en virksomhed modtager fra brugere, samt hvor nye de er, og hvor konsistente vurderingerne i disse anmeldelser er over tid. Kvalitet Boblevurderingerne, som brugerne afgiver som en del af deres anmeldelser, bruges til at rangere kvaliteten af oplevelsen hos hver virksomhed. Alt andet lige vil en virksomhed med flere vurderinger med fem bobler placeres højere end en virksomhed med lavere boblevurderinger. Offentliggørelsestidspunkt...

Alt om din Tripadvisor-bobbelvurdering

Alt om din Tripadvisor-bobbelvurdering Sådan fastslås din bobbelvurdering, sådan kan du forbedre den og meget andet.

Størstedelen af kunderne siger, at Tripadvisor-bobbelvurderinger er vigtige, når de vælger et indkvarteringssted, en restaurant eller en seværdighed. Faktisk mener 83 %, at det er vigtigt, når de skal vælge et indkvarteringssted. 70 %mener, at det er vigtigt, når de skal vælge en restaurant, og 58 % mener, at det er vigtigt, når de beslutter, hvilke seværdigheder de vil se.1

Det er tydeligt, at din Tripadvisor-vurdering er vigtig for potentielle kunder – og for din rentabilitet. Men du er måske ikke nødvendigvis sikker på, hvad en Tripadvisor-bobbelvurdering er? For at hjælpe dig med at få mest mulig ud af din tilstedeværelse på Tripadvisor, kommer her svarene på de hyppigste spørgsmål, vi får om Tripadvisor-vurderinger.

Hvad er en Tripadvisor-bobbelvurdering?

Din Tripadvisor-bobbelvurdering er en opsummering af dine vurderinger fra de gæster, der har anmeldt dig. Med andre ord kan du se din vurdering som svaret på "Hvad synes gæsterne om deres overordnede oplevelse med dig?"

Din bobbelvurdering fremvises på en skala fra 1-5, hvor 3 er middel, og 5 er fremragende. Så når potentielle kunder undersøger og booker på Tripadvisor, kan de få et hurtigt overblik over din feedback i søgeresultaterne og på din side.

Hvordan afgøres min bobbelvurdering?

Når gæster indsender en skriftlig anmeldelse, kan de også vurdere din virksomhed baseret på deres overordnede oplevelse. Din bobbelvurdering fastslås ud fra disse overordnede vurderinger.

Hvad kan jeg gøre for at forbedre min bobbelvurdering?

Der er et par ting, som du kan gøre for at forbedre din Tripadvisor-vurdering. For det første kan du bruge den feedback fra kunder, som du får i anmeldelser, til at forbedre gæsteoplevelsen. Det kunne f.eks. være at renovere din hotelpool, udvide din restaurantmenu eller give mere oplæring til dit seværdighedspersonale. Jo bedre gæsternes oplevelse er hos dig, jo bedre vurdering får du, når de skriver en anmeldelse.

Og det bringer os til den anden måde at forbedre din bobbelvurdering på: Ved at indsamle flere anmeldelser. Det at få flere anmeldelser kan øge det potentiale, som du har for at forbedre din overordnede Tripadvisor-vurdering. Hvis du vil have en let måde at få flere Tripadvisor-anmeldelser på, kan du prøve Anmeldelsesekspressen – den er gratis og giver dig mulighed for at sende en e-mail med anmodning om en anmeldelse til flere kunder på én gang.

Er min bobbelvurdering relateret til min placering i popularitetsindekset på Tripadvisor?

Din bobbelvurdering spiller en væsentlig rolle i din placering i popularitetsindekset på Tripadvisor, som fastsættes efter, hvor populær du er sammenlignet med andre virksomheder i dit område. Der er tre hovedfaktorer, som indregnes i din placering i popularitetsindekset på Tripadvisor:

  • Kvalitet: Det samme som din overordnede bobbelvurdering (fordi folkets viden hjælper med at vejlede de rejsende)
  • Kvantitet: Dit antal af anmeldelser (fordi mere feedback giver et mere fuldstændigt billede)
  • Dine anmeldelsers offentliggørelsesdato: Hvor nye dine anmeldelser er (fordi ny feedback er mere nyttig for de rejsende)

Læs vores vejledning om alt, hvad du behøver at vide om Tripadvisors algoritme for placering i popularitetsindekset.

Hvordan kan jeg promovere min Tripadvisor-bobbelvurdering?

Det at henvise til din bobbelvurdering er en god måde at promovere din ejendom på. Når alt kommer til alt, hvem vil så ikke gerne have anbefalinger fra andre rejsende rundt om i verden?

Og promovering af dit omdømme på Tripadvisor er lige så let, som det er vigtigt. Du kan gratis føje en personlig Tripadvisor-widget til dit website. Bare ved at kopiere og indsætte et lille kodestykke kan du fremvise din bobbelvurdering, dine seneste anmeldelser og meget andet direkte på dit website. Det er en stærk tillidserklæring, der kan hjælpe med at påvirke potentielle kunder til at vælge dig.

Kun for indkvarteringssteder: Hvad adskiller min bobbelvurdering fra mit antal stjerner?

Dit antal stjerner afgøres af en tredjepart baseret på din ejendoms tilgængelige faciliteter, personale og tjenester. Men din bobbelvurdering afgøres af rejsende baseret på deres feedback angående deres oplevelse med dig. Selvom begge vurderinger er nyttige til at give de rejsende forskellige indblik i, hvad de kan forvente, er det kun din bobbelvurdering, der er baseret på værdifuld feedback fra Tripadvisor-rejsende. Derfor er stjerner kun for hoteller, hvilket betyder restauranter og seværdigheder ikke har dem på Tripadvisor.


  • 1. Kilde: En uafhængig PhoCusWright-undersøgelse af 14.991 globale respondenter lavet for Tripadvisor. April 2015.
Styrk din overnatningsvirksomhed med vores eksklusive startpakker Styrk din overnatningsvirksomhed med vores eksklusive startpakker
  • Gratis prøveperiode på 30 dage
  • Gratis reklamer for op til 100 USD
  • Ingen binding
...

Tre insidertip til bedre resultater på Tripadvisor

Tre insidertip til bedre resultater på Tripadvisor Direkte fra vores egne eksperter får du her tip til, hvordan du kan forbedre din ejendoms resultater på Tripadvisor, som påvirker dine direkte bookinger, dit online omdømme og meget andet.

Med alle de Tripadvisor-tip, som florerer, finder du muligvis til tider oplysninger eller tip, som kan være vildledende eller endda i modstrid med Tripadvisors retningslinjer. Der tales meget om, hvordan man får mest muligt ud af Tripadvisor, og vi vil gerne sikre, at du får de rette oplysninger til at få mest ud af din virksomheds tilstedeværelse på verdens største rejsewebsted.1.

Med dette for øje præsenterer vi tre trin til forbedring af dine resultater på Tripadvisor – direkte fra holdet her på Tripadvisor.

Lad os starte med at få opklaret noget forvirring omkring terminologi. Din "Tripadvisor-vurdering" er ikke det samme som din "Tripadvisor-placering" i popularitetsindekset.Sådan fungerer det:

  • Baseret på deres oplevelse med dig vurderer og anmelder rejsende din ejendom.
  • Baseret på disse anmeldelser modtager din ejendom en overordnet Tripadvisor-vurdering, hvor 5 er det højeste.
  • Din Tripadvisor-vurdering indregnes derefter i din ejendoms overordnede Tripadvisor-placering blandt andre ejendomme i dit område. Med Tripadvisor-placeringer mener vi din ejendoms placering i popularitetsindekset.
  • Jo bedre dine vurderinger er – og jo flere nye anmeldelser du har – jo højere kan din ejendoms Tripadvisor-placering potentielt blive.

Nu til nogle tip, der kan forbedre din Tripadvisor-placering:

Fokusér på offline service for at få online resultater

Vil du gerne have flere gæsteanmeldelser og bedre vurderinger baseret på disse anmeldelser? Læg vægt på at give en fantastisk gæsteoplevelse. Det du gør – eller ikke gør – under en besøgendes ophold afgør gæstens oplevelse og efterfølgende anmeldelse. Fra ind- til udtjekning og alt derimellem skal du gøre alt, hvad du kan, for at byde velkommen og være lydhør.

Det hjælper at overvåge dine anmeldelser på Tripadvisor. Hvilke komplimenter bliver der givet i positive anmeldelser? Brug dem som eksempler på det, som du gør godt for gæsteoplevelsen, og find så måder, hvorpå du kan gøre det endnu bedre. Hvis det tager modet fra dig, kan du fokusere på én ting, som får dig til at skille dig ud fra konkurrenterne, og give en oplevelse, som du selv ville kunne lide, hvis du var ude at rejse. Du har måske ikke ressourcerne eller budgettet til at gøre alt det, som du gerne vil, lige med det samme, men du kan tage de første skridt nu. Vær autentisk og beslutsom, og så vil gæsterne – og deres anmeldelser – komme.

Tag negative anmeldelser til dig, og svar på dem

Nogle ejendomme vil helst ignorere eller skjule negative anmeldelser. Der er to grunde til, at du bør gøre det modsatte. Den første er, at ved at skrive et svar fra ledelsen på negative anmeldelser (og også positive) viser du fremtidige gæster, at du sætter pris på feedback og gerne vil give den bedst mulige oplevelse.

Ifølge en ny undersøgelse fra PhoCusWright er administration af online omdømme det område, hvor flest hotelejere vil øge deres investeringsniveau i 20162. Selvom det at svare på anmeldelser ikke har en direkte effekt på din Tripadvisor-placering, kan det betyde flere reservationer og flere mulige anmeldelser.

Den anden grund til, at du bør tage negative anmeldelser til dig, er, at gæstefeedback åbner muligheden for at foretage driftsmæssige forbedringer. Måske er du så indhyllet i den daglige drift, at du ikke ser det, som en ny gæst spotter med det samme. Hver anmeldelse er et vindue ind til gæsteoplevelsen på din ejendom. Blev en gæsts værelse ikke rengjort godt nok? Diskuter det med dit rengøringspersonale, og giv yderligere oplæring, hvis der er behov for det. Eftertanke, kommunikation og implementering er med til at ændre feedback til en bedre oplevelse for alle fremtidige gæster, hvilket kan have væsentlig betydning for dine Tripadvisor-vurderinger og efterfølgende din Tripadvisor-placering.

Du skal IKKE tilbyde incitamenter for anmeldelser

Incitamenter såsom kuponer eller opgraderinger i bytte for en anmeldelse er faktisk imod Tripadvisors regler, da særlig behandling og rabatter kan påvirke gyldigheden og nøjagtigheden af en gæsts anmeldelse. Anmeldelser, der er skrevet for et incitament, fjernes, så de ikke påvirker din Tripadvisor-placering, og din ejendom og placering kan blive sanktioneret på andre måder. Vigtigst af alt er virksomheder, som giver incitamenter til deres gæster i bytte for anmeldelser, ikke berettiget til Tripadvisor-priser, såsom Travellers' Choice eller udmærkelsescertifikatet.

I stedet kan du bruge en af de gratis markedsføringsressourcer, som Tripadvisor tilbyder virksomhedsejere, til indsamling af flere anmeldelser, såsom vores gratis værktøj Anmeldelsesekspressen, der giver dig mulighed for at sende e-mails til nylige gæster og bede dem om at skrive en anmeldelse. På ganske få minutter kan du oprette og sende en tilpasset e-mail med professionelt udseende til op mod 1.000 af dine seneste gæster på én gang. Hotelejere fortæller os også, at det hjælper at engagere sig i gæsterne under deres ophold. Afhold en afslappet begivenhed for gæster og personale, eller gør en indsats for under hvert ophold at spørge gæsten om, hvordan det går, og om der er noget, som du kan hjælpe med. Denne slags interaktion gør virkeligt indtryk på rejsende, selv når de er kommet hjem og er klar til at fortælle om deres oplevelse og mening til andre.

Ved at følge disse tre trin kan du forbedre dine Tripadvisor-vurderinger og -placering. Disse tip har virket for mange af de 5,3 mio. indkvarteringssteder, restauranter og seværdigheder på Tripadvisor, og de kan også virke for dig.

Og husk! Hvis du vil have anbefalinger eller tip til, hvordan du får succes på Tripadvisor, er det altid bedst at gå direkte til kilden – Tripadvisor Insights – for at få de seneste insidertip, nyheder og branchetendenser.


  • 1. Kilde: comScore Media Metrix for Tripadvisor-websteder, globalt, juli 2015
  • 2. Kilde: TripBarometer 2015
Sidst opdateret: 23. september 2013

Få mest muligt ud af Tripadvisor

Styrk din overnatningsvirksomhed med vores eksklusive startpakker