Administrer dine anmeldelser på Tripadvisor

Find ud af, hvordan du indsamler, svarer på og indberetter anmeldelser på Tripadvisor.

Indsaml anmeldelser

Tripadvisors Omdømmeekspert: Den fulde vejledning

Tripadvisors Omdømmeekspert: Den fulde vejledningEr du klar til at opbygge de rejsendes tillid til at booke hos dig? Er du på udkig efter måder, hvorpå du kan påvirke din boblescore og placering på Tripadvisors popularitetsindeks samt andre steder? Læs videre for at få flere oplysninger om alt det, Omdømmeeksperten kan gøre for dit overnatningssted.

Et godt omdømme er hjørnestenen hos enhver virksomhed inden for hotel- og restaurationsbranchen. Hele 94 % af rejsende udtaler, at anmeldelser er en vigtig beslutningsfaktor, når de skal vælge, hvor de vil overnatte ... og 77 % er mere tilbøjelige til at booke en ejendom med personlige anmeldelsesbesvarelser.1

Anmeldelser er også blevet endnu vigtigere, da rejsende gerne vil vide, hvordan forholdene er på din ejendom lige nu.

Du har ikke råd til at forsømme dit omdømme, men det kan helt sikkert være en uoverskuelig opgave at administrere det. Derfor har vi udviklet Omdømmeeksperten, som kan hjælpe dig med nemt at opbygge de rejsendes tillid til din ejendom, motivere gæster til at booke hos dig og øge din synlighed på Tripadvisor. Hvis du vil have flere oplysninger om, hvordan du kan føje Omdømmeeksperten til din Tripadvisor-registrering, kan du klikke her.

Har du allerede tilmeldt dig? Læs om bedste praksis for, hvordan du kan låse op for den fulde effekt af Tripadvisors Omdømmeekspert for din virksomhed!

Trin 1: Kom i gang

Når Omdømmeeksperten er aktiveret for din virksomhed, vil alle registrerede og bekræftede ejere af din Tripadvisor-registrering have adgang til den. Sådan kommer du i gang:

  1. Log på din konto på tripadvisor.dk/Owners
  2. Vælg din ejendom fra listen for at tilgå dens Ledelsescenter
  3. Gå til fanen "Anmeldelser" for at se Omdømmeeksperten og alle dens værktøjer

Bemærk! Det er muligt, at vi måske er nødt til at bekræfte din adgang til din virksomhed på Tripadvisor igen. Hvis dette er tilfældet, bedes du kontakte kundeservice for at fortsætte bekræftelsesprocessen. Det gør du ved at gå til Ejersupport. Derfra skal du tilføje dit navn og din ejendom, vælge "Opdater adgang til Ledelsescenteret" og derefter "Deaktiver adgang for en registrant". Brug så tekstfeltet til at anmode om en bekræftelse.

Trin 2: Aktivér Førsteklasses indsamling af anmeldelser

Omdømmeeksperten gør arbejdet for dig, når det kommer til at indsamle nye anmeldelser. Du skal blot aktivere dine udbydere for at komme i gang. Derefter kan du tilpasse dine anmodninger om anmeldelser og tilføje private spørgeundersøgelser, hvis du ønsker dette....

Sådan hjælper anmeldelser din virksomhed

Sådan hjælper anmeldelser din virksomhed Tre årsager til, at anmeldelser hjælper med at opbygge en succesrig virksomhed i hotel- og restaurationsbranchen

Mange virksomheder i hotel- og restaurationsbranchen begår ofte den fejl, at de ikke aktivt indsamler anmeldelser fra gæster på websites som Tripadvisor. De har muligvis prioriteter, som de finder vigtigere, eller er bekymrede for mulig negativ feedback. Men forskning viser, at anmeldelser kan give stor værdi for virksomheder i hotel- og restaurationsbranchen. Her er tre grunde til, at anmeldelser fra gæster er vigtige for din virksomheds succes:

1. Anmeldelser har indflydelse på bookinger

I en nylig PhoCusWright-undersøgelse1 blev den påvirkning, som anmeldelser har på de rejsendes beslutninger, påvist:

  • 83 % af de adspurgte svarede, at anmeldelser hjælper dem med at vælge det rette hotel
  • 80 % læser mindst 6-12 anmeldelser, før de booker
  • 53 % vil ikke booke, før de har læst anmeldelser

Lignende tendenser ses for rejsende og seværdigheder/restauranter:

  • 68 % af de adspurgte svarede, at anmeldelser hjælper dem med at få kendskab til seværdigheder
  • 64 % læser anmeldelser for at finde bedre restauranter

Disse resultater viser, hvordan anmeldelser kan påvirke salget for alle virksomheder i hotel- og restaurationsbranchen. Hvis du ikke indsamler ny feedback, og deler den med de rejsende, kan du miste kunder til de konkurrenter, som gør.

2. Flere anmeldelser kan med tiden føre til højere vurderinger

Den gennemsnitlige Tripadvisor-anmeldelsesvurdering er 4,12 ud af 5.2

Undersøgelser har vist, at vurderinger i anmeldelser normalt bliver højere over tid. Hvorfor? De første gæster har typisk negative oplevelser, som overrasker dem, hvilket afspejles i de første anmeldelser. Efterhånden som en ejendom får flere anmeldelser, stiger den gennemsnitlige vurdering oftest. Forskerne mener, at dette skyldes, at yderligere anmeldelser hjælper med at afstemme de rejsendes forventninger. Med tiden samler vurderingerne sig omkring et mere præcist gennemsnit.3

Det giver en mere præcis vurdering af din ejendom, hvis du konsekvent indsamler anmeldelser – hvilket er vigtigt for både dig og for mulige gæster. Med flere anmeldelser kan påvirkningen fra ekstrem feedback begrænses. Derudover kan brug af negative anmeldelser til forbedringer hjælpe med at sikre, at fremtidige vurderinger fortsat stiger.

3. Anmeldelser hjælper virksomheder med at udvikle sig

Peter O'Sullivan, ejer af Harington's Hotel i Bath i England, udtaler:

"Vi tror måske, at vi gør et fantastisk stykke arbejde, men det er ligegyldigt, hvis ikke også gæsterne synes det – så vi værdsætter virkelig feedback ... Det hjælper os med at forbedre servicen og kvaliteten af det produkt, som vi tilbyder ... Især i de sidste tre til fire år har vi virkelig fokuseret på det. Vi kan også se, at antallet af gentagne bookinger er steget".

Faktisk er anmeldelser en gratis metode til at vurdere, hvordan din virksomhed klarer sig. De fremhæver, hvad der går godt, og hvor der kan foretages forbedringer. Tendenser i anmeldelser giver også indblik i gæsternes forventninger, og dermed hvordan man bedre kan opfylde dem.

Sådan indsamler du anmeldelser

80 % af de adspurgte rejsende svarede, at de fokuserer på de nyeste anmeldelser.

Så hvordan kan din ejendom indsamle flere anmeldelser? Tripadvisor har masser af gratis værktøjer til hjælp. Brug Anmeldelsesekspressen til let at sende optimerede e-mails med anmodninger om anmeldelser. Det er bedre end at bruge din egen e-mailkonto, fordi der automatisk sendes en påmindelse, og et detaljeret kontrolpanel sporer resultaterne for hver kampagne.  

Hvis du vil se endnu flere værktøjer, kan du logge på ledelsescenteret og gå til fanen "Gratis værktøjer" øverst på siden. Her kan du finde widgets til dit website og salgsfremmende værktøjer som Tripadvisor-klistermærker og "Skriv en anmeldelse"-visitkort. 


  • 1. Uafhængig PhoCuswright-undersøgelse lavet for Tripadvisor, december 2013
  • 2. Interne data fra Tripadvisor, januar 2014
  • 3. "Online Customer Reviews of Hotels: As Participation Increases, Better Evaluation Is Obtained" (Online kundeanmeldelser af hoteller: Når deltagelse øges, opnås bedre evaluering). Cornell Hospitality Quarterly. Marts 2013.
Sidst opdateret: 1. februar 2017

Otte grunde til at bede alle dine gæster om at skrive en anmeldelse

Otte grunde til at bede alle dine gæster om at skrive en anmeldelse Når gæster tjekker ud, beder mange ejendomme dem om at skrive en anmeldelse på Tripadvisor, så de rejsende får den nye feedback, som de gerne vil have, før de beslutter sig for at reservere. Hvad adskiller ejendomme, der gør et godt stykke arbejde med dette, fra andre ejendomme? Hvem de spørger.

Ejendomme, der kun beder om feedback fra gæster, som de ved, har haft en god oplevelse, gør ikke sig selv – eller kommende gæster – en tjeneste. Kan du huske den onde dronning i eventyret om Snehvide?  Hver dag spurgte hun sit magiske spejl, hvem der var "skønnest i landet her", og hun var kun tilfreds, når svaret var hende selv.  I sidste ende gav hendes modvilje mod at høre sandheden bagslag.  Her er otte yderligere grunde til, at det er i din interesse at bede alle gæster om anmeldelser: 

1. Lad være med at antage, at du ved, hvad folk vil sige.

Måske tror du, at en gæst havde en fabelagtig oplevelse på din ejendom eller det stik modsatte, men du ved aldrig, hvad der vil komme frem i en anmeldelse.  Giv dine gæster mulighed for at overraske dig. 

2. Alsidige anmeldelser sætter realistiske forventninger.

Er du bange for, at det par, der nævnte, at værelset var lidt lille, ville skrive det i en anmeldelse?  Hvis dine værelser rent faktisk er små, er der ikke noget forkert i det.  Gæster, som overvejer at booke på din ejendom, skal vide, hvad de kan forvente – både det gode og det knap så gode.  Hvis de kommer med realistiske forventninger, er det mere sandsynligt, at de er tilfredse, når de tager hjem.  

3. Når alle anmeldelser er fantastiske, virker det utroværdigt.

Ingen er perfekt, og det er rejsende udmærket klar over.  Hvis 100 % af din feedback er fremragende, kan det virke mistænkeligt.  Blandede meninger øger troværdigheden.

4. Rejsende fokuserer på det positive. 

Når feedback er meget negativ, skænker folk den faktisk ikke særlig meget opmærksomhed.  I en PhoCusWright-undersøgelse fra 2013 svarede 66 % af deltagerne, at de ignorerer ekstreme kommentarer, når de læser anmeldelser. 

5. Stå til ansvar.

Hvis det gik op for dig, at der var nogle gæster, der var utilfredse, mens de var på din ejendom, gjorde du så virkelig ikke noget ved det?  Hvis du tog hånd om problemet, vil det sandsynligvis blive afspejlet i anmeldelsen. Og hvis den rejsende er urimelig på trods af, at du tog dig af problemet, vil det komme til at fremstå højt og tydeligt. 

6. Du kan ikke forbedre dig, hvis du ikke ved, hvad alle dine gæster mener.

Hvis der er et reelt problem på din ejendom, bør du have det at vide.  Du kan ikke blive bedre, hvis du ikke ved, hvad alle dine gæster mener. Og hvis feedbacken er negativ, kan du skrive et svar fra ledelsen og fortælle verden om, hvad du gør ved det. 

7. Vis tillid til dit produkt. 

Når du opfordrer alle gæster til at skrive en anmeldelse, viser du, at du har tillid til, at din ejendom har givet dem den bedst mulige oplevelse.  Hvis du ikke er sikker på det, er det kun mere grund til at få så meget feedback som muligt og finde ud af, hvad du skal gøre bedre. 

8. Ærlighed er den bedste politik.

Når det kommer til stykket, er det ikke særlig ærligt kun at gå efter den positive feedback. Tripadvisor er en platform, hvor rejsende kan dele alle deres meninger – ikke kun dem, du vil kunne lide.  At bede om feedback fra alle er også med til at sikre, at du overholder vores svindelpolitik. 

Når alt kommer til alt, byder succesrige hotelejere al feedback velkommen og bruger det til deres fordel – enten til at markedsføre deres ejendomme eller til at gøre dem bedre.  Bed hver gæst om en anmeldelse, tag alle holdninger til dig, og i sidste ende vil din virksomhed drage fordel af det.   

Sidst opdateret: 22. september 2014

Den komplette vejledning til Anmeldelsesekspressen

Den komplette vejledning til Anmeldelsesekspressen Få flere oplysninger om den hurtige, gratis metode til at indsamle anmeldelser af din ejendom på Tripadvisor.

Leder du efter en nem måde at få flere anmeldelser af din virksomhed på? Prøv Anmeldelsesekspressen – værktøjet til indsamling af anmeldelser, som Tripadvisor skabte på baggrund af feedback fra virksomheder som din i hotel- og restaurationsbranchen. Det er gratis for alle typer ejendomme – abonnement er ikke påkrævet.

Data fra Phocuswright viser, at mere end halvdelen af alle rejsende ikke vil foretage en booking, før de har læst anmeldelser1

Med Anmeldelsesekspressen udformer og sender du professionelt udseende e-mails, der opfordrer gæster til at skrive anmeldelser af din virksomhed. Disse e-mails kan tilpasses med din ejendoms logo. Der er også et kontrolpanel for Anmeldelsesekspressen, der leverer dybdegående statistikker og sporing, som kan hjælpe dig med at optimere dine kampagner fuldt ud.  Regelmæssige brugere af Anmeldelsesekspressen ser en gennemsnitlig stigning på 28 % i antallet af Tripadvisor-anmeldelser af deres ejendomme.2

Læs videre for at få flere oplysninger om, hvor let det er at begynde at bruge Anmeldelsesekspressen til din virksomhed: 

Sådan kommer du i gang

Det første trin til at bruge Anmeldelsesekspressen er at indsamle dine gæsters oplysninger. Begynd med at indsamle gæsters e-mailadresser, tilladelser og sprogpræferencer i et regneark eller et andet sted, der er let at få adgang til. Præcision er vigtigt, fordi det øger sandsynligheden for, at e-mails fra Anmeldelsesekspressen bliver leveret, åbnet og klikket på, hvilket resulterer i flere anmeldelser af din ejendom.

Ofte er den bedste måde at indsamle e-mailadresser på ganske enkelt at bede gæsterne om deres oplysninger, før de tjekker ud. Hvis du har en bookingfunktion online, bør du overveje at medtage felter til e-mailadresse og sprogpræferencer i onlineformularen. Du kan se flere tip til indsamling af gæsters e-mailadresser her. Før du begynder at indsamle gæsternes data, skal du sørge for at undersøge eventuel lovgivning vedrørende e-mails i dit land og sikre dig, at dine planer efterlever lovgivningen.

Uanset hvordan du indsamler e-mailadresser, er det vigtigt, at du får gæsternes tilladelse til at kontakte dem via e-mail. Du skal forklare præcist, hvordan du vil bruge deres adresser. Hvis du sender en kampagne gennem Anmeldelsesekspressen, skal du sørge for at forklare det på forhånd. Det kan hjælpe med at øge antallet af anmeldelser, hvis du oplyser gæsterne om, hvad de kan forvente.

Opret en kampagne med Anmeldelsesekspressen

Det er enkelt at oprette en kampagne med Anmeldelsesekspressen. Gå til tripadvisor.dk/ReviewExpress, og indtast din ejendoms navn for at få adgang til startsiden for Anmeldelsesekspressen. Her kan du finde alt, som du behøver for at begynde at bede om anmeldelser fra tidligere gæster. Klik på "Opret e-mail" i menuen foroven for at sende en e-mail.

Opret e-mail 

Afsnittet "Opret e-mail" er der, hvor du udformer den e-mail, som du vil sende til gæster. Første gang du bruger Anmeldelsesekspressen, vil den som standard anvende en Tripadvisor-skabelon på dit sprog. Bare klik på knappen "Rediger" for at tilpasse hvert element af skabelonen:

  • Afsenderadresse: Dette er den adresse, der bliver vist i feltet "Afsender" i din gæsts e-mail. Sørg for, at det er noget, der er letgenkendeligt.
  • Emne: Dette er e-mailens emnelinje, der vises til gæsten. Undlad at bruge udråbstegn og anden tegnsætning for at begrænse blokering (e-mails, der ikke kan afleveres).
  • Billede: Der er plads til et billede ved siden af navnet og adressen på din ejendom øverst i e-mailen. Du kan benytte ejendommens standardbillede, uploade et nyt eller vælge ikke at inkludere et.
  • Meddelelse: E-mailmeddelelsen indeholder overskriften og selve e-mailen. Du kan bruge den nuværende meddelelse, redigere den eller tilføje din egen. Generelt er kortere bedre, og det er en god idé at takke gæster for at have valgt din ejendom.

Hvis du laver ændringer i Tripadvisor-skabelonen, vil du blive spurgt, om du vil gemme dem som en ny meddelelse. Du kan også vælge at gøre din nye meddelelse til standard for det sprog. Når du gør en meddelelse til standard, vil der automatisk blive tilføjet en stjerne til dens navn, og den vil blive vist først, når du vælger det sprog i afsnittet "Opret e-mail". Du kan altid kende standardskabelonen ud fra stjernen ved dens titel.

For at få størst succes bør du sende målrettede meddelelser til gæster på det sprog, som de taler. Anmeldelsesekspressen er tilgængelig på omkring 30 sprog, og der er Tripadvisor-skabeloner til dem alle. Du kan bruge disse skabeloner til at kontakte gæster, som taler andre sprog, også selvom du ikke selv gør.

Når din skabelon er klar, skal du klikke på knappen "Fortsæt for at sende" for at gå videre til næste trin. 

Send e-mail

På dette trin skal du tilføje e-mailadresserne til de gæster, som du gerne vil nå. Har du kun nogle få e-mailadresser? Indtast dem i feltet. Hvis du har mange e-mailadresser, som du skal sende til, kan du overføre et regneark med op til 1.000 e-mailadresser ved brug af filoverførselsfeltet. Anmeldelsesekspressen accepterer .csv- og .xls-filer på op til 5 MB. Hvis du sender e-mails til gæster på forskellige sprog, skal du sørge for at oprette en ny meddelelse og kun overføre de relevante adresser til den pågældende kampagne.

Bare rolig, en e-mailadresse vil automatisk blive fjernet fra en kampagne, hvis: E-mailmodtageren har anmeldt din virksomhed inden for de sidste 30 (restauranter) til 90 dage (seværdigheder). Der er blevet sendt en e-mail fra Anmeldelsesekspressen til denne adresse inden for de sidste 30 dage. Disse modtagere har frameldt sig e-mails fra Anmeldelsesekspressen.

Husk på, at Tripadvisor tager svindel og beskyttelse af personlige oplysninger meget alvorligt. E-mailadresserne, som du indsender, skal tilhøre personer, der har besøgt din ejendom, og du skal have tilladelse til at kontakte dem via e-mail. Du må ikke have et personligt forhold til nogen af modtagerne, og de må ikke tilbydes noget for anmeldelserne. Sidst, men ikke mindst: Du skal ikke nøjes med at sende e-mails til gæster, som du regner med vil skrive en positiv anmeldelse. E-mails fra Anmeldelsesekspressen skal konsekvent sendes til alle gæster – ejendomme bliver ofte positivt overraskede over resultaterne. 

Når du har tilføjet modtagerne, skal du gennemgå og klikke på de tre beskeder i bunden af siden. Tryk derefter på "Send". Dine e-mails sendes inden for 24 timer. Anmeldelser, som du modtager gennem Anmeldelsesekspressen, har et mærke, der indikerer, at de er indsamlet i samarbejde med din ejendom.

Automatiser

Det kan være endnu lettere at sende e-mails fra Anmeldelsesekspressen for indkvarteringssteder, der samarbejder med en Tripadvisor-certificeret forbindelsesudbyder, f.eks. et onlinebookingsystem eller et ejendomsadministrationssystem. Disse ejendomme kan vælge at få e-mails fra Anmeldelsesekspressen sendt automatisk til gæster, når de tjekker ud. Og det er gratis! 

Hvis din ejendom er kvalificeret, kan du tilmelde dig denne funktion på startsiden for Anmeldelsesekspressen. Bare klik på knappen i feltet "Automatiser". Husk, at du stadigvæk skal bruge fremgangsmåden for "Send e-mail", som er beskrevet ovenfor, til at bede om anmeldelser fra gæster, der booker gennem en tredjepart, f.eks. et onlinerejsebureau.

Når du har tilmeldt dig, vil din forbindelsesudbyder begynde at sende data til Tripadvisor, så dine standard-e-mails fra Anmeldelsesekspressen automatisk sendes ud på dine vegne. E-mailen sendes til gæsterne inden for 72 timer efter udtjekning. Du behøver ikke at løfte en finger! Du kan redigere dine standard-e-mails fra Anmeldelsesekspressen og overvåge status for din forbindelsesudbyder under fanen "Indstillinger".

Hvis dit indkvarteringssted ikke kan tilmelde sig automatisering af Anmeldelsesekspressen, kan årsagen være, at din forbindelsesudbyder ikke er certificeret. Kontakt din udbyder for at blive tilmeldt. Hvis du vil have flere oplysninger om automatisering af Anmeldelsesekspressen, kan du klikke her.

Tilføj private spørgeundersøgelser

Udover at bruge Anmeldelsesekspressen til at indsamle offentlig feedback, der vises på din Tripadvisor-side, kan indkvarteringssteder også få privat feedback. Med tilføjelse af Anmeldelsesekspressen og private spørgeundersøgelser kan alle kampagner, som du sender med Anmeldelsesekspressen, inkludere en kort gæstetilfredshedsundersøgelse, som du kan tilpasse.

Hvis de rejsende vælger at besvare den valgfrie spørgeundersøgelse, er denne feedback kun til dig og de ansatte på dit hotel eller din B&B. Besvarelserne på din spørgeundersøgelse er fortrolige, vises ikke på din Tripadvisor-side og påvirker ikke din Tripadvisor-vurdering eller placering i popularitetsindekset.

Hvis du vil tilføje en privat spørgeundersøgelse, skal du gå til fanen "Opret spørgeundersøgelse". Du vil få vist en liste med spørgsmål, der er blevet oversat, som du kan stille til dine gæster. Klik på et spørgsmål, som du vil stille, og træk det til spørgeundersøgelsen. Hvis du skifter mening, kan du ændre rækkefølgen på spørgsmålene eller fjerne dem igen.

Besvarelserne af din spørgeundersøgelse vises i dit kontrolpanel for Anmeldelsesekspressen. Hvis du vil have flere oplysninger, kan du tage et kig på Forstå besvarelserne af din private spørgeundersøgelse.

Kontrolpanel for Anmeldelsesekspressen

Når du er begyndt at sende kampagner, sporer kontrolpanelet resultaterne af dem. Klik på "Kontrolpanel" i menuen øverst i Anmeldelsesekspressen for at få adgang til det.

Du vil først se nøgletallene for alle sendte kampagner, herunder samlet antal kampagner, samlet antal sendte e-mails, samlet antal åbninger og klik og det samlede antal indsamlede anmeldelser. Kontrolpanelet sporer resultaterne af alle kampagner fra Anmeldelsesekspressen på ejendomsniveau, uanset hvem der sender dem. Du kan bruge disse tal til at evaluere dine resultater med Anmeldelsesekspressen over tid.

En anden vigtig del af kontrolpanelet er afsnittet om nylige anmeldelser. Overskrifter og vurderinger fra dine seneste anmeldelser er angivet der. Hvis du ikke har nogen nye anmeldelser, vises et par tip til fremtidige kampagner i kontrolpanelet.

Derudover er der i afsnittet "Seneste e-mailkampagner" regelmæssigt opdaterede statistikker over alle kampagner, der er blevet sendt af din ejendom. Den sporer antallet af sendte e-mails, åbnede e-mails og klik, samt hvor mange der ikke blev leveret eller blev spærret. Spærring bruges til at forhindre unødvendige e-mails til dine gæster. En e-mailadresse vil automatisk blive fjernet fra en kampagne, hvis: 

  • E-mailmodtageren har anmeldt din virksomhed inden for de sidste 30 (restauranter) til 90 dage (seværdigheder).
  • Der er blevet sendt en e-mail fra Anmeldelsesekspressen til denne adresse inden for de sidste 30 dage.
  • Disse modtagere har frameldt sig e-mails fra Anmeldelsesekspressen.

Hvis du vil have flere tip om kontrolpanelet, herunder hvordan du kan bruge det til at opnå gode resultater med Anmeldelsesekspressen, kan du se denne side med tip.  

Ressourcer

Er du klar til at komme i gang med Anmeldelsesekspressen? Gå til tripadvisor.dk/ReviewExpress i dag. Du kan oprette din første kampagne og sende den ud på et kvarter. Hvis du har brug for mere hjælp – herunder tip til at sende kampagner fra Anmeldelsesekspressen, svar på ofte stillede spørgsmål og flere oplysninger om, hvorfor anmeldelser betyder noget – kan du se disse ressourcer.

De bedste tip til Anmeldelsesekspressen

  1. Forbered gæsterne: Fortæl dem, at du vil sende en e-mail fra Anmeldelsesekspressen for at få deres feedback.
  2. Send e-mails regelmæssigt: Bed gæsterne om feedback inden for de første par dage efter udtjekning, mens oplevelsen stadig står klart i erindringen.
  3. Vælg din afsenderadresse med omhu: Sørg for, at den indeholder navnet på din ejendom eller på en medarbejder, der kan genkendes.

 

Kilder: 1. Uafhængig Phocuswright-undersøgelse lavet for Tripadvisor, december 2013 2. Data fra Tripadvisors website, januar 2014

Styrk din overnatningsvirksomhed med vores eksklusive startpakker Styrk din overnatningsvirksomhed med vores eksklusive startpakker
  • Gratis prøveperiode på 30 dage
  • Gratis reklamer for op til 100 USD
  • Ingen binding
...

Bed om et GRATIS Tripadvisor-klistermærke

Bed om et GRATIS Tripadvisor-klistermærke

Er du på udkig efter en god måde, hvorpå du kan vise, at du sætter pris på feedback fra kunderne og opfordrer til nye anmeldelser, samtidig med at du øger antallet af kunder, der kommer ind fra gaden? Få et gratis Tripadvisor-klistermærke i dag, som du kan sætte op på din hoveddør, i dit vindue eller et andet område med mange besøgende på dit hotel, din restaurant eller din seværdighed, ved at bruge vores værktøj til anmodning om klistermærker: www.tripadvisor.dk/StickerRequest.

Vis dit Tripadvisor-klistermærke frem

  • 67 % af de rejsende kigger på Tripadvisor et par gange om måneden1
  • 75 %  af de rejsende foretrækker virksomheder, der er anbefalet på Tripadvisor2
  • 89 % af globale rejsende siger, at anmeldelser har indflydelse på, hvor de booker3

Der kan gå op til 6 uger, før dit klistermærke ankommer med posten. Når du har fået det, vil vi gerne se det! Tweet et billede til @TripadvisorB2B med hashtagget #OnTripadvisor.


  • 1. Kilde: PhoCusWright-undersøgelse lavet for Tripadvisor, december 2013
  • 2. Kilde: Tripadvisors medlemsundersøgelse, oktober 2012
  • 3. Kilde: TripBarometer fra april 2014: Global udgave
Styrk din overnatningsvirksomhed med vores eksklusive startpakker Styrk din overnatningsvirksomhed med vores eksklusive startpakker
  • Gratis prøveperiode på 30 dage
  • Gratis reklamer for op til 100 USD
  • Ingen binding
...

Svar rejsende

Sådan giver du svar fra ledelsen på anmeldelser fra rejsende på Tripadvisor

Sådan giver du svar fra ledelsen på anmeldelser fra rejsende på Tripadvisor

Hvorfor er det vigtigt at skrive svar fra ledelsen?

Hvis du svarer på anmeldelser, viser du tydeligt – over for både tidligere og potentielle gæster – at du er interesseret i feedback, og at du tager kundeservice seriøst.

Hvilke anmeldelser bør jeg svare på?

Enhver ejendom bør finde sin egen strategi for besvarelse af anmeldelser. Nogle virksomheder svarer på alle anmeldelser, mens andre fokuserer på de kritiske.

Det er generelt en god idé at svare på negative anmeldelser samt dem, hvor du kan rette forkerte oplysninger eller fortælle om noget, du har gjort for at håndtere det problem, der er omtalt i anmeldelsen. En anden god praksis er altid at have mindst ét svar fra ledelsen blandt de ti nyeste anmeldelser, som du har modtaget. Det hjælper til at sikre, at de rejsende ikke behøver at gå alt for langt tilbage i din ejendoms anmeldelseshistorik for at se et svar fra dig.

Hvordan ved jeg, at jeg har modtaget en ny anmeldelse?

Du har mulighed for at modtage e-mailmeddelelser, hver gang der offentliggøres nye anmeldelser af din ejendom. Dette hjælper dig med at overvåge anmeldelserne, efterhånden som de kommer ind, og beslutte, hvilke du vil besvare. For at administrere dine e-mailmeddelelser skal du klikke på dit profilikon i øverste højre hjørne på Tripadvisors startside og derefter vælge "Kontooplysninger". Hold markøren over "Indstillinger", og klik på "Abonnementer". Under fanen "E-mails til ejere" ved siden af "Anmeldelser og spørgsmål" skal du sørge for at boblen "Tilmeldt" er markeret.

Hvor på Tripadvisor finder jeg stedet, hvor jeg kan skrive et svar?

Du skal være registreret i vores gratis ledelsescenter for at kunne svare på en anmeldelse. Gør krav på din ejendom på www.tripadvisor.dk/Owners.

Når du er registreret og bekræftet, kan du gå til dit ledelsescenter ved at klikke på dit profilikon og vælge "Din virksomhed" i det øverste højre hjørne på en vilkårlig side og følge trinnene nedenfor. Hvis du modtager meddelelser om anmeldelser via e-mail, kan du også klikke på linket "Besvar" i e-mailen.

  1. Klik på kortet "Svar på anmeldelser" under dit primære billede eller knappen "Se alle anmeldelser" nederst på siden.
  2. Vælg den anmeldelse, som du gerne vil svare på, ved at klikke på anmeldelsen i sidemenuen til venstre. Anmeldelser kan filtreres efter svarstatus, boblevurdering, dato og sprog.
  3. Skriv (eller kopiér) svaret ind i det relevante felt. Der er ingen tegnbegrænsninger, men vær kortfattet – der er ingen, der har lyst til at læse en halv roman!
  4. Indtast dit viste navn, og vælg din rolle i virksomheden.
  5. Klik på Indsend.

Før du skriver dit svar, bør du læse vores Retningslinjer for svar fra ledelsen. Dit svar skal følge disse retningslinjer, før det kan offentliggøres.

Hvordan skal jeg svare på en positiv anmeldelse?

Tak anmelderen for, at vedkommende har taget sig tid til at fortælle om sin oplevelse. Undgå at bruge det samme standardsvar til hver anmeldelse, da det kan virke ensformigt og uoprigtigt. Referer til anmelderens positive kommentarer om din virksomhed for at gøre dit svar mere personligt og for at gentage komplimenten over for potentielle gæster.

Hvordan skal jeg svare på en negativ anmeldelse?

Det kan være svært at besvare negative anmeldelser, men det er dog vigtigt. Faktisk er 87 % af de rejsende enige om, at et betænksomt svar på en dårlig anmeldelse forbedrer deres indtryk af ejendommen.1 Her er fem tip, du bør huske på, når du får en negativ anmeldelse.

  1. Svar hurtigt
  2. Et hurtigt svar viser potentielle gæster, at du tager kundeservice seriøst, og giver dit syn på den situation, der beskrives i den oprindelige anmeldelse. Det giver kommende gæster mulighed for at høre din side af sagen så hurtigt som muligt.

  3. Vær høflig og professionel
  4. Når du svarer, skal du huske, at dit svar fra ledelsen ikke kun vil blive set af anmelderen, men også af potentielle gæster, som overvejer at booke hos dig eller besøge din restaurant eller seværdighed. Hvis du ikke er enig med anmelderen eller føler, at vedkommende ikke er fair, skal du fortælle din side af historien på en høflig og saglig måde. Du bør for alt i verden ikke skræmme potentielle gæster væk med et aggressivt eller defensivt svar fra ledelsen.

  5. Tak anmelderen
  6. Giv udtryk for, at du værdsætter den rejsendes besøg og vedkommendes anmeldelse. Vis, at al feedback er vigtig for dig, uanset om den er god eller dårlig. Og hvis det er muligt, bør du give en oprigtig undskyldning for eventuelle mangler.

  7. Kommenter de specifikke problemer
  8. Hvis anmeldelsen indeholder en konkret klage, skal du forklare, hvad du har gjort for at rette fejlen, så potentielle gæster bliver forsikret om, at problemet er løst.

  9. Fremhæv det positive
  10. Fremhæv det, hvis anmelderen har skrevet positive kommentarer. Du kan endda gribe muligheden for at nævne relaterede tjenester eller planlagte opgraderinger, som du gerne vil fortælle potentielle gæster om.

Har du brug for mere hjælp til at besvare negative anmeldelser? Læs videre her.

Kan jeg redigere mit svar fra ledelsen?

Du kan i øjeblikket ikke rette i dit svar. Hvis du vil ændre noget, er den bedste løsning at slette dit oprindelige svar og genindsende den redigerede version.

Hvor længe går der, før mit svar fra ledelsen bliver offentliggjort?

Når du klikker på Indsend, skifter statussen ved siden af anmeldelsen til "Svaret afventer". Når svaret er godkendt, ændres statussen til "Svaret blev offentliggjort". Hovedparten af svar fra ledelsen gennemgås og offentliggøres inden for et par hverdage. Hvis der er tvivl om, hvorvidt dit svar følger alle vores retningslinjer, er behandlingstiden længere. Hvis dit svar ikke godkendes, ændres statussen til "Svaret blev afvist". Gennemgå Retningslinjer for svar fra ledelsen, og indsend et nyt svar fra ledelsen til den pågældende anmeldelse.

Tip!

  • Du kan åbne den anmeldelse, du besvarer, ved at klikke på anmeldelsens overskrift på siden ”Skriv et svar fra ledelsen”. Dette gør, at du nemt kan huske anmeldelsen og svare på hver enkelt kommentar, der blev skrevet.
  • Det kan være en god idé at skrive dit svar i et Word-dokument først, så du kan lave stavekontrol og redigere det, indtil du er tilfreds med det endelige resultat. Derefter klipper og indsætter du det i formularen til svar fra ledelsen.
  • Husk, at svar fra ledelsen kan findes af søgemaskiner. Hvis der er noget negativt i en anmeldelse, bør du undlade at gentage det i dit svar.
  • Hvis du har behov for flere oplysninger fra en gæst, eller du gerne vil opfordre vedkommende til at kontakte dig, er det tilladt at føje din e-mailadresse til dit svar. Bare husk på, at dit svar er synligt for alle Tripadvisors brugere.
  • Dit brugernavn vil blive vist ved dit svar fra ledelsen, medmindre du har angivet dit rigtige navn i din profil. Hvis du ikke vil have dit rigtige navn vist, skal du slette det fra din profil, før du indsender dit svar. (Bemærk! Du kan kun ændre dit viste navn én gang, og det vil ikke blive opdateret på tidligere offentliggjorte svar).
  • Anmeldelser, der måske indeholder sikkerhedsoplysninger om din ejendom, vil blive mærket med en sikkerhedsmeddelelse. Hvis du modtager en anmeldelse af denne art, opfordrer vi dig til at tale med dine medarbejdere om situationen og tage hånd om den på en passende måde. Få mere at vide om sikkerhedsanmeldelser her.
  • Hvis du har indberettet en anmeldelse, er det stadig en god idé at skrive et svar fra ledelsen til den. Det giver dig mulighed for at fortælle din side af sagen til potentielle gæster, mens din indberetning bliver gennemgået. Hvis anmeldelsen bliver fjernet, bliver dit svar fra ledelsen også slettet.
1. Tripadvisors "Custom Survey Research Engagement" fra 2015 Styrk din overnatningsvirksomhed med vores eksklusive startpakker Styrk din overnatningsvirksomhed med vores eksklusive startpakker
  • Gratis prøveperiode på 30 dage
  • Gratis reklamer for op til 100 USD
  • Ingen binding
...

Tre ting, du kan gøre efter en dårlig anmeldelse

Tre ting, du kan gøre efter en dårlig anmeldelse Sådan håndterer du dårlige anmeldelser og bliver mere populær end nogensinde før med disse tip.

Udbydere i hotel- og restaurationsbranchen på Tripadvisor brænder for deres virksomheder og deres kunder. Så en dårlig anmeldelse kan ofte være nedslående. Men selv de højest vurderede ejendomme på Tripadvisor får nu og da dårlige anmeldelser. Brian Payea, der er chef for brancherelationer hos Tripadvisor, siger, at "det, som gør disse ejendomme fantastiske, er den måde, de bruger feedbacken på for at gøre den næste gæsts oplevelse endnu bedre."

Her er tre trin, som du kan foretage, når du har fået en dårlig anmeldelse: 

1. Gennemgå, hvad der er sket.

Du har netop læst en dårlig anmeldelse. Tag en dyb indånding. Hvis du har brug for det, kan du lade den ligge i fem minutter. Se derefter objektivt på anmeldelsen sammen med dit team. Hvad er hovedproblemet, som din gæst har oplevet? Er dette første gang, du har set denne feedback, eller er det en tilbagevendende klage? Ved at se på baggrunden kan du identificere den grundlæggende årsag til ethvert problem.

2. Inkorporer feedbacken.

Når du har nogle baggrundsoplysninger, skal du lægge en strategi sammen med dit personale for specifikke forbedringer, der kan foretages. Udarbejd en handlingsplan for, hvad din ejendom vil gøre, og hvilket teammedlem der tager føringen. Hvis du ikke kan rette problemet, skal du overveje, hvordan du bedre kan fastsætte gæsternes forventninger – f.eks. med opdateringer på dit website. Uanset hvad skal du sørge for at overvåge fremtidige anmeldelser for at sikre, at de samme problemer ikke dukker op igen.

3. Skriv et svar fra ledelsen.

Skriv svar fra ledelsen på dårlige anmeldelser så hurtigt som muligt. Dit svar forklarer anmeldelsen til andre mulige gæster på din ejendomsside. Sørg for at fortælle om detaljerne i den handlingsplan, som du har udviklet, i dit svar. Og undervurder ikke effektiviteten af en oprigtig undskyldning. Den vigtigste ting, som dit svar bør indeholde, er svar på ukendte spørgsmål, som den oprindelige anmeldelse antydede, for fremtidige gæster.

Hvis det er nødvendigt, kan du indsende en indberetning.

Der er tre omstændigheder, hvor en anmeldelse kan blive fjernet fra din registrering:

Hvis anmeldelsen ikke opfylder ovenstående omstændigheder, vil den ikke blive fjernet. Tripadvisor vil heller ikke mægle eller dømme i tvister vedrørende fakta mellem parter. Klik her for at få yderligere oplysninger.

Hvis du vil indsende en indberetning om en anmeldelse, skal du gå til fanen "Anmeldelser" i ledelsescentret. Klik på linket "Indberet en anmeldelse", og udfyld formularen på næste side. Processen kan tage op til to hverdage, og der er ingen garanti for, at anmeldelsen vil blive fjernet. Det er grunden til, at det er vigtigt at indsende et svar fra ledelsen med dit syn på sagen så hurtigt som muligt, så andre mulige gæster kan læse det.    

Styrk din virksomhed med vores eksklusive startpakker Styrk din virksomhed med vores eksklusive startpakker
  • Gratis prøveperiode på 30 dage
  • Gratis reklamer for op til 100 USD
  • Ingen binding
...

Skriver du, hvad du mener?

Skriver du, hvad du mener?

Tip til at fastlægge en stil for svar fra ledelsen, der giver et godt indtryk på både tidligere og kommende gæster.

Din tone spiller en stor rolle for, hvordan folk opfatter dit budskab. Undersøgelser viser, at den kan have dobbelt så stor påvirkning som indholdet af, hvad du siger. Når vi kommunikerer på skrift, er der ingen interaktion ansigt til ansigt, så dit budskab – og din mening – bliver formidlet til læserne af din sætningsstruktur og tone.

Tænk over disse kommentarer, der udtrykker en undskyldning for et problem og en løsning:

  1. ”Beklager, at du klagede over larmen. Det var nu ikke noget særligt. Du var heldig, at vi overhovedet kunne give dig et andet værelse.”
  2. ”Vi er kede af larmen på dit første værelse. Vi er glade for, at vi kunne hjælpe dig med at få et andet værelse at overnatte på under resten af dit ophold!”
  3. ”Modtag vores dybeste undskyldning for støjproblemet, som du oplevede under dit nylige ophold på vores hotel. Vi er tilfredse med, at vi kunne tilbyde dig anden indkvartering, som du gjorde brug af under resten af dit ophold.” 

Kombinationen af ordvalg, sætningsstruktur og tone resulterer i vidt forskellige indtryk: anklagende (1), venlig (2) og formel (3).

Beslut dig for, hvordan din tone skal være

Så hvordan relaterer det til svar fra ledelsen? Et svar fra ledelsen er din chance for at vise de rejsende, at du er interesseret i deres feedback. Potentielle gæster læser anmeldelser og svar for at bedømme, om de har lyst til at tage et ophold på din ejendom. En tone i svar fra ledelsen, der er tillidsfuld og venlig, kan hjælpe dig med at få nye kunder, mens et afvisende svar (eller svar efter en skabelon) kan skubbe kunder væk.

Det er vigtigt at afgøre, hvilken tone i svar fra ledelsen der vil tiltrække rejsende til din ejendom. Det er et godt udgangspunkt at læse svar fra andre virksomheder på Tripadvisor. Find svar, der virker oprigtige og effektive. Identificer så de dele, som de er fælles om, og brug dem til at udforme din ejendoms egen stil.

Sådan kan du give dine svar en smag af dit varemærke

Et almindeligt spørgsmål fra ejere i hotel- og restaurationsbranchen er, hvordan de kan skrive personligt, men samtidig i overensstemmelse med virksomhedens varemærke. Prøv at bruge nogle udtryk fra dit websted og dit markedsføringsmateriale i dine svar. Eller inkluder nogle af varemærkets nøgleværdier, så de rejsende kan få en fornemmelse af, hvad det står for.

Fastlæg enkle retningslinjer

Nøglen til at opbygge en tone er ensartethed. Når først du har fastlagt en tone, som du gerne vil bruge, bør du fastlægge nogle enkle retningslinjer, som du kan gå ud fra, når du skriver. Tænk over hvilke ord, sætningslængde og tone, som du gerne vil anvende i svar på positive og negative anmeldelser. Dine retningslinjer bør være fleksible nok til at give mulighed for personlige svar, der også giver mulighed for udtrykke dit varemærkes stemme.

Nu hvor du har fastlagt din tone i svar fra ledelsen, kan du læse videre for at få nogle tip til at optimere den.

Sidst opdateret: 22. december 2014

Den ene ting, som dit svar fra ledelsen skal gøre

Den ene ting, som dit svar fra ledelsen skal gøre Der er kommet en anmeldelse af din ejendom. Du har læst den, delt feedbacken med dit team og implementeret måder at håndtere eventuelle problemer på. Du sætter dig ned for at skrive et svar fra ledelsen, men du ved ikke, hvordan du skal starte.

Nogle gange er der bare for meget, du gerne vil sige, og andre gange kæmper du måske med overhovedet at finde på noget. På sådanne tidspunkter hjælper det at huske på, at der i virkeligheden kun er én ting, som dit svar fra ledelsen skal gøre:

tage hånd om det ukendte

88 % af brugerne siger, at anmeldelser påvirker deres valg af indkvartering1. De bruger ofte anmeldelser til at indsnævre deres valgmuligheder. Når der i anmeldelser nævnes et problem, skaber det en række tvivlsspørgsmål hos de rejsende. Ukendte svar vægtes højt i deres planlægning og gør, at de mister tiltroen til din ejendom.

Den gode nyhed er, at du let kan afhjælpe denne usikkerhed – ved at skrive et svar fra ledelsen. Der er ikke noget bedre sted at tage hånd om det ukendte og genopbygge de rejsendes tillid.

Skriv et tillidsskabende svar

Svar på den oprindelige anmeldelse med et svar fra ledelsen. Nedenfor er der fire spørgsmål, som kan hjælpe dig med at skrive et tillidsskabende svar:

  • Hvem skriver jeg dette til? Vi ser ofte, at svar henvender sig direkte til anmelderen og forholder sig til vedkommendes specifikke bekymringer. Husk på, at dit egentlige publikum er både anmelderen og det bredere fællesskab på Tripadvisor med 455 millioner besøgende om måneden. Glem ikke at tage i betragtning, hvordan anmeldelsens specifikke oplysninger gælder for den gennemsnitlige rejsende, hvad deres bekymringer vil være, når de har læst den, og yderligere spørgsmål, som anmeldelsen eventuelt rejser.
  • Tager jeg deres største bekymringer op? Svar på bekymringerne i den oprindelige anmeldelse på en måde, der appellerer til en større gruppe og besvarer så mange af deres spørgsmål som muligt. Fokusér på dem, der har størst påvirkning på fremtidige gæster. Hvis du allerede har afhjulpet problemet eller har iværksat en plan til håndtering af det, skal du sørge for at inkludere dette i dit svar.
     
  • Viser jeg, at jeg er interesseret i gæsterne? Hver eneste rejsende har forskellige præferencer, men de vil alle gerne vide, at du bekymrer dig. Når potentielle gæster læser anmeldelser, sætter de sig selv i anmelderens situation. Hvis du ikke helt levede op til den oprindelige gæsts forventninger til sit ophold, kan du fortælle om de specifikke ændringer, du vil foretage dig, for at det bliver en bedre oplevelse fremover. Læsere vil se dit serviceengagement, og deres tillid vil vokse.
  • Er du virkelig ked af det? En dybfølt undskyldning på rette tid og sted er altid godt og viser en oprigtig interesse for tidligere og fremtidige gæster. Humlen er at virkelig mene det. Der findes ikke noget værre end "Vi beklager, men … ". Dette "men" ophæver i bund og grund alt, der kom forud for det, og sår tvivl om hele dit svar.

>>Tip! Rejsende ser efter mønstre. Hvis det samme problem nævnes i flere anmeldelser, er det vigtigere end nogensinde at fortælle hele din kundeservice- og problemløsningshistorie.

Du har magten

Ejendomsrepræsentanter fortæller os ofte, at deres svar fra ledelsen hjælper dem med at få kunder. Rejsende ved, at alle kan have en dårlig dag – ejendomme kan ikke være perfekte hele tiden. De kigger på dit svar for at se, hvordan du takler den dårlige dag, og for at få bekræftet, at det ikke er mere end det. Vis dem din empati, dit serviceengagement, og hvad du kan tilbyde dem!

Start med at tage hånd om det ukendte – skriv et svar fra ledelsen i dag! Log på ledelsescenteret, og vælg "Svar på anmeldelser" under menuen "Anmeldelser" foroven i dag.


  • 1. TripBarometer 2015
Sidst opdateret: 26. december 2017

Indblik fra en bruger af Spørgsmål og svar

Indblik fra en bruger af Spørgsmål og svar

The Venetian i Las Vegas har fra starten af taget Spørgsmål og svar-funktionen på Tripadvisor til sig. Hør deres mening om fordelene ved at kommunikere med de rejsende gennem denne nye kanal.

Vi har talt med Sandra Wild, der er administrerende direktør for receptionen på The Venetian, Kristal Ramos, der er omdømmechef i afdelingen for gæsterelationer, og Beverly Borromeo, der er hotelchef i afdelingen for gæsterelationer, om deres erfaringer med Spørgsmål og svar.

Sp.: Hvordan passer Spørgsmål og svar ind i jeres overordnede Tripadvisor-strategi?

Sv.: Vi er på Tripadvisor uanset hvad for at overvåge og sikre, at alle anmeldelser bliver besvaret. Vi modtager også meddelelser, når vi får et nyt spørgsmål, og det er ret enkelt at svare på dem. Spørgsmål og svar er et medie, vi kan bruge til at kommunikere med gæsterne på et andet niveau – det er mere intimt.

Sp.: Er spørgsmålene, som I forventede, at de ville være? Har der været nogen overraskende eller udfordrende spørgsmål?

Sv.: De er alle virkelig gode spørgsmål. Mange af dem får os til at tro, at gæsten vil overnatte hos os inden for meget kort tid. Så det er en fantastisk mulighed for at korrespondere med gæsterne, inden de ankommer, og for at yde det samme serviceniveau, som vi har på ejendommen, for dem.

Sp.: Hvordan beslutter I formaliteten i svarene?

Sv.: Der er en fin balance mellem at svare på en måde, som er på linje med vores omdømme som et luksusferiested, og den generelle tone på de sociale medier, som oftest er lidt mere afslappet. Så vi forsøger at finde balancen mellem dem og ikke læne os mod det ene eller det andet. Spørgsmålets formalitet hjælper os normalt også med at sammensætte vores svar. Vi forsøger desuden at holde ting så enkle som muligt, samtidig med at vi er tro mod, hvem vi er som luksusejendom.

Sp.: Hvad gør I, når svaret på et spørgsmål er ”nej”?

Sv.: I sådanne tilfælde beder vi ofte den rejsende om at kontakte vores afdeling for gæsterelationer direkte. Visse spørgsmål besvares med et ”nej”, men vi siger egentlig ikke bare nej uden at prøve at finde en alternativ løsning.

Sp.: Forsøger I at svare inden for et vist tidsrum?

Sv.: Vi forsøger typisk at svare inden for maks. 24 timer.

Sp.: Synes I, at Spørgsmål og svar har hjulpet gæsterne med at få de oplysninger, som de har brug for, inden de reserverer på The Venetian?

Sv.: Ja, helt sikkert, for vi har haft gæster, der har spurgt til faciliteterne. Vi ved, at når gæsterne overnatter hos os eller et andet feriested på Las Vegas Strip, eller i verden for den sags skyld, er faciliteterne vigtige. Så dette giver os mulighed for virkelig at understrege, hvad vi tilbyder i vores suiter, hvilke forskellige suiter vi har, samt vores restaurant- og shoppingmuligheder på ejendommen.


Mange tak til The Venetian for disse indblik! Du kan se ejendomssiden for The Venetian – og deres Spørgsmål og svar-afsnit – herDu kan også få flere oplysninger om Spørgsmål og svar.

Sidst opdateret: 17. september 2014

Spørgsmål og svar på Tripadvisor

Spørgsmål og svar på Tripadvisor Denne Tripadvisor-funktion giver dig mulighed for hurtigt at besvare de spørgsmål, som de besøgende ønsker svar på, inden de beslutter sig i deres rejseplanlægning. Du har en enestående mulighed for at interagere med de besøgende på verdens største rejsewebsted. Spørgsmål og svar på Tripadvisor er en fantastisk mulighed for at præsentere dig selv og vise dit engagement over for gæsterne. Spørgsmål og svar er et rejseplanlægningsværktøj, som er tilgængeligt på din Tripadvisor-side. De besøgende indtaster et spørgsmål i feltet, og en repræsentant for virksomheden, tidligere anmeldere eller andre medlemmer af rejsefællesskabet svarer hurtigt. Skal man betale for et minikøleskab? Er der en glutenfri menu? Er det en børnevenlig seværdighed? Besvar spørgsmål som disse for potentielle gæster. Sæt deres forventninger, og giv dem alle de oplysninger, som de har brug for til at vælge din virksomhed på deres kommende rejse.

Sådan kommer du i gang

Når der dukker et nyt spørgsmål fra en besøgende op, modtager du en e-mail. Gå til dit ledelsescenter, vælg din ejendoms Tripadvisor-side i højre side under ”Oversigt over din ejendom”, og rul ned til afsnittet Spørgsmål og svar. Du kan også klikke på fanen Spørgsmål og svar, som dukker frem, når du ruller. Besvar den besøgendes spørgsmål så direkte, objektivt og præcist som muligt. Husk på, at dit svar skal være familievenligt og originalt, og at det ikke må indeholde links eller kontaktoplysninger. Som virksomhedsrepræsentant vil dit svar automatisk komme øverst på listen med svar. Hvis det er relevant, kan du svare flere gange pr. spørgsmål. Hvis noget f.eks. ændres, kan du gå tilbage og præcisere et tidligere svar. Svar fra andre medlemmer af fællesskabet kommer efter dit. Typisk sorteres svar efter gode eller dårlige stemmer fra fællesskabet eller kronologisk med nyeste svar først.

Tip til hvordan du besvarer spørgsmål

  • Registrer din virksomhed: Dine svar gives kun prioritet, hvis du er en registreret virksomhedsrepræsentant. Sørg for, at du er registreret på www.tripadvisor.dk/owners.
  • Svar hurtigt: De besøgende bruger Spørgsmål og svar til at planlægge rejser i dette øjeblik, så det er vigtigt at svare, så hurtigt du kan. 
  • Vær kortfattet: Populære svar har en god balance mellem korthed og hjælpsomhed. Det er fuldt ud acceptabelt at svare med én eller to sætninger – så længe du besvarer spørgsmålet.
  • Involver dig: Som virksomhedsrepræsentant vil dit svar automatisk komme øverst på listen med svar. Sørg for at drage fordel af denne populære placering.
  • Fremhæv det positive: Hvis svaret er nej, kan du tilbyde hjælp på en anden måde. En besøgende spurgte f.eks. en virksomhed, om de havde særlige glutenfrie retter, hvilket de ikke havde. I stedet for at sige nej forklarede ejeren, at der er mange valgmuligheder på menukortet, og henviste den besøgende til at få yderligere oplysninger på virksomhedens websted.
  • Spor dine spørgsmål: Hvis de samme spørgsmål går igen og igen, kan du overveje, hvad du kan gøre, for at svaret bliver tydeligere på dit websted, de sociale medier, i ejendomsbeskrivelsen på Tripadvisor osv.
  • Hold øje med dine svar: Medlemmerne af fællesskabet kan også stemme på dine svar, selvom det ikke påvirker deres rækkefølge. Se, hvordan dine svar klarer sig i afstemningen, og hvis de ikke klarer sig særlig godt, bør du ændre din stil lidt. 

Yderligere oplysninger

Jeg får ikke besked, når min virksomhed modtager nye spørgsmål. Hvad skal jeg gøre?

Hvis du ikke modtager beskeder fra Spørgsmål og svar, skal du vælge ”Abonnementer” fra rullemenuen under dit brugernavn på en hvilken som helst Tripadvisor-side. Derefter skal du vælge radioknappen ”Tilmeldt” ud for Spørgsmål og svar. 

Kan mine konkurrenter stille spørgsmål om min virksomhed?

Virksomhedsrepræsentanter på et rejsemål må ikke stille eller besvare spørgsmål på hinandens registreringer.

Hvad hvis der er et problem med et spørgsmål eller svar?

Hvis der er et problem med et spørgsmål eller svar, kan du klikke på flaget under det. Tilføj oplysninger om problemet, og indsend dem derefter. Husk på, at spørgsmål og svar er acceptable, så længe de er præcise og opfylder disse retningslinjer (tilgængelig på engelsk).

Hvordan adskiller dette sig fra svar fra ledelsen?

Svar fra ledelsen skrives som svar på en anmeldelse af din ejendom baseret på den pågældendes gæsts oplevelse. Spørgsmål og svar giver dig en lignende mulighed for at kommunikere med gæster, inden de besøger din ejendom og stadig er ved at planlægge. Svar fra ledelsen er ofte længere og giver flere oplysninger, mens Spørgsmål og svar mere fokuserer på taktiske elementer af din virksomhed og burde kunne besvares nemt med et par sætninger.

Er du klar til at begynde at kommunikere med de rejsende, mens de planlægger deres rejser? Gå til din virksomheds Tripadvisor-side i dag – der venter dig måske allerede et spørgsmål.

Sidst opdateret: 16. juni 2014

Indberet problemer og svindel

Tre ting, du kan gøre efter en dårlig anmeldelse

Tre ting, du kan gøre efter en dårlig anmeldelse Sådan håndterer du dårlige anmeldelser og bliver mere populær end nogensinde før med disse tip.

Udbydere i hotel- og restaurationsbranchen på Tripadvisor brænder for deres virksomheder og deres kunder. Så en dårlig anmeldelse kan ofte være nedslående. Men selv de højest vurderede ejendomme på Tripadvisor får nu og da dårlige anmeldelser. Brian Payea, der er chef for brancherelationer hos Tripadvisor, siger, at "det, som gør disse ejendomme fantastiske, er den måde, de bruger feedbacken på for at gøre den næste gæsts oplevelse endnu bedre."

Her er tre trin, som du kan foretage, når du har fået en dårlig anmeldelse: 

1. Gennemgå, hvad der er sket.

Du har netop læst en dårlig anmeldelse. Tag en dyb indånding. Hvis du har brug for det, kan du lade den ligge i fem minutter. Se derefter objektivt på anmeldelsen sammen med dit team. Hvad er hovedproblemet, som din gæst har oplevet? Er dette første gang, du har set denne feedback, eller er det en tilbagevendende klage? Ved at se på baggrunden kan du identificere den grundlæggende årsag til ethvert problem.

2. Inkorporer feedbacken.

Når du har nogle baggrundsoplysninger, skal du lægge en strategi sammen med dit personale for specifikke forbedringer, der kan foretages. Udarbejd en handlingsplan for, hvad din ejendom vil gøre, og hvilket teammedlem der tager føringen. Hvis du ikke kan rette problemet, skal du overveje, hvordan du bedre kan fastsætte gæsternes forventninger – f.eks. med opdateringer på dit website. Uanset hvad skal du sørge for at overvåge fremtidige anmeldelser for at sikre, at de samme problemer ikke dukker op igen.

3. Skriv et svar fra ledelsen.

Skriv svar fra ledelsen på dårlige anmeldelser så hurtigt som muligt. Dit svar forklarer anmeldelsen til andre mulige gæster på din ejendomsside. Sørg for at fortælle om detaljerne i den handlingsplan, som du har udviklet, i dit svar. Og undervurder ikke effektiviteten af en oprigtig undskyldning. Den vigtigste ting, som dit svar bør indeholde, er svar på ukendte spørgsmål, som den oprindelige anmeldelse antydede, for fremtidige gæster.

Hvis det er nødvendigt, kan du indsende en indberetning.

Der er tre omstændigheder, hvor en anmeldelse kan blive fjernet fra din registrering:

Hvis anmeldelsen ikke opfylder ovenstående omstændigheder, vil den ikke blive fjernet. Tripadvisor vil heller ikke mægle eller dømme i tvister vedrørende fakta mellem parter. Klik her for at få yderligere oplysninger.

Hvis du vil indsende en indberetning om en anmeldelse, skal du gå til fanen "Anmeldelser" i ledelsescentret. Klik på linket "Indberet en anmeldelse", og udfyld formularen på næste side. Processen kan tage op til to hverdage, og der er ingen garanti for, at anmeldelsen vil blive fjernet. Det er grunden til, at det er vigtigt at indsende et svar fra ledelsen med dit syn på sagen så hurtigt som muligt, så andre mulige gæster kan læse det.    

Styrk din virksomhed med vores eksklusive startpakker Styrk din virksomhed med vores eksklusive startpakker
  • Gratis prøveperiode på 30 dage
  • Gratis reklamer for op til 100 USD
  • Ingen binding
...

Sig fra over for optimeringssvindel

Sig fra over for optimeringssvindel Svindel med ”optimering” eller ”organiseret reklamering” forekommer, når virksomheder betaler andre for at offentliggøre falske anmeldelser.

Optimeringsvirksomheder kontakter virksomhedsejere med et falsk løfte om, at de kan manipulere med placeringerne i popularitetsindekset på Tripadvisor – via indsendelse af positive anmeldelser eller fjernelse af negative anmeldelser – mod betaling. Nogle går så langt som til at påstå, at de samarbejder officielt med Tripadvisor, hvilket er usandt.

Denne optimeringspraksis strider mod Tripadvisors politikker, og den er uetisk og ofte ulovlig. Desuden har mange virksomheder fortalt os, at hvis de har tilmeldt sig optimeringsvirksomheders tjenester, er de blevet udsat for afpresning, pengeafpresning og økonomisk svindel, når de har forsøgt at afslutte samarbejdet.

I et brev, som Tripadvisors administrerende direktør Steve Kaufer for nylig sendte til virksomheder i hotel- og restaurationsbranchen, stod der: "Vi gør det hermed tydeligt, at ingen optimeringsvirksomhed har indgået – eller nogensinde vil indgå et samarbejde med Tripadvisor – og indsendelse af indhold, der ikke er ægte, og som ikke kommer fra rejsende, strider mod alt, hvad vi som virksomhed står for". 

Sådan bekæmper Tripadvisor optimeringssvindel 

Tripadvisor har en svindelpolitik med nultolerance. Vi mener, at optimeringsvirksomheder udgør en risiko for de millioner af lovlige og ærlige virksomheder i hotel- og restaurationsbranchen rundt om i verden. Vi griber hårdt ind over for disse virksomheder og over for ejendomme, der forsøger at få disse virksomheder til at forvrænge det indhold, der findes på Tripadvisor.

Vores undersøgelsesteam bruger avanceret teknologi og teknikker på linje med dem, der bruges i finansbranchen, til at spore optimeringsvirksomheder over hele verden. Alene i 2015 har vi identificeret, undersøgt og fået lukket mere end 30 optimeringswebsteder og vil fortsat forfølge disse virksomheder, indtil de ikke længere udgør en risiko for vores fællesskab.

Her er fire taktikker, som vi anvender til at sætte en stopper for optimeringsvirksomheder og andre, der svindler:

1. Analyserer indgående anmeldelser: Tripadvisor har ansat et stort, internationalt team til at hindre svindel. Systemer til opdagelse af svindel, herunder sofistikerede filtrerings- og adfærdsmodelværktøjer, hjælper teamet med at identificere udbredte forsøg på at manipulere systemet. Alle anmeldelser bliver analyseret, og mistænkelige mønstre bliver markeret, så der kan foretages yderligere undersøgelser.

2. Lytter til fællesskabet: Vores forretningspartnere udgør en nøgleressource, når det gælder om at gøre en ende på svindel. Vi har brug for din hjælp! Hvis en virksomhed har tilbudt at forbedre din placering i popularitetsindekset, føje indhold til din registrering eller udføre andre aktiviteter, der overtræder Tripadvisors politikker, vil vi gerne høre fra dig. Alle de oplysninger, som du kan give os, kan hjælpe os med vores undersøgelser. Alle indsendte indberetninger undersøges af vores team for indholdsintegritet og holdes fortrolige. Hvis du vil indberette en optimeringsvirksomhed, skal du logge på ledelsescenteret. Under menuen "Administrer dine anmeldelser" skal du vælge "Rapportér organiseret reklamering". Angiv så mange oplysninger i formularen, som du kan, til undersøgelsesteamet.

3. Identificerer skruppelløse virksomheder: Tripadvisors svindelefterforskningsteam opretter også regelmæssigt falske optimeringsvirksomheder og konti på kendte websteder med optimeringstjenester, hvor brugere bliver betalt for at skrive anmeldelser. Målet er at identificere og straffe ejendomsejere, som prøver på at købe disse svindeltjenester.

4. Griber til handling: Når en virksomhed går ind i svindelaktivitet, fjerner Tripadvisor ikke kun de falske anmeldelser, men pålægger også en række straffe, bl.a. at fjerne virksomheden fra popularitetsindekset og tilføje en advarsel på virksomhedens profil (se til højre). Tripadvisor kan også foretage retslige handlinger. 

Sådan kan du hjælpe

Vi fortsætter utrætteligt vores indsats med bekæmpelse af svindel, fordi vi ved, at de fleste virksomheder inden for hotel- og restaurationsbranchen ligesom os ønsker et retfærdigt system, der lader alle virksomheder konkurrere på lige vilkår. Hvis en optimeringsvirksomhed har kontaktet din virksomhed, skal du indberette det til vores team for indholdsintegritet ved at vælge "Indberet en anmeldelse" under fanen "Anmeldelser" øverst på siden i ledelsescenteret. Under "Fortæl os, hvad problemet er" skal du vælge "Indberet svindel". Vælg derefter "Rapportér organiseret reklamering", og udfyld de resterende spørgsmål ved at give så mange detaljer som muligt om problemet. 

Sidst opdateret: 16. november 2015

Tripadvisors politik om incitamenter: Hvorfor det er imod reglerne at belønne rejsende for anmeldelser

Tripadvisors politik om incitamenter: Hvorfor det er imod reglerne at belønne rejsende for anmeldelser Hvis din virksomhed er registreret på Tripadvisor, er det vigtigt, at du forstår vores politik om incitamenter, herunder hvordan vi definerer incitamenter, hvilke tiltag vi iværksætter over for virksomheder, der bruger dem, og passende måder at opfordre gæster til at skrive anmeldelser på.

Hvad er incitamenter?

Incitamenter er belønninger af enhver art eller positiv særbehandling, som en ejendom tilbyder gæster i bytte for anmeldelser af virksomheden. Nogle eksempler:

  • Lodtrækninger eller lotterier: Gæsterne får at vide, at de deltager i en lodtrækning eller et lotteri, hvis de skriver en anmeldelse på Tripadvisor.
  • Rabatter: Gæsterne tilbydes nedsatte priser på aktuelle eller fremtidige ophold i bytte for en anmeldelse.
  • Særbehandling: Gæsterne bliver lovet opgraderinger, kuponer, gratis faciliteter, gaver osv. i bytte for en anmeldelse.

Hvorfor er incitamenter ikke i orden?

Tripadvisor opfordrer virksomheder til at bede deres gæster om at skrive anmeldelser. Nye anmeldelser tæller mere, hvad angår din placering i popularitetsindekset, og opfylder rejsendes ønske om at se frisk feedback, inden de beslutter sig for, hvor de skal booke. Vi forbyder imidlertid, at ejendomme tilbyder incitamenter, fordi de kan gøre anmeldelserne mindre pålidelige og nøjagtige. Hvis de rejsende er blevet lovet en belønning for en anmeldelse af en specifik ejendom, er de mere tilbøjelige til at skrive en anmeldelse, der ikke svarer til det, de egentlig oplevede.

Hvordan ved Tripadvisor, at en anmeldelse er skrevet for et incitament?

  • Tripadvisors fællesskab: Vores loyale rejsende og virksomheder, der er registreret på vores websted, spotter tit incitamenter og kontakter os.
  • Vores team: Vi har et team, der udelukkende beskæftiger sig med at spotte svigagtige anmeldelser. Hvis vi mener, at en anmeldelse er mistænkelig, markerer vi ejendommen og holder øje med den. Vi holder også øje med, om der nævnes incitamenter eller programmer med belønninger på sociale og i traditionelle medier.
  • Vores teknologi: Anmeldelserne screenes på vores website med værktøjer, der opdateres hyppigt.

Hvad sker der med ejere, der tilbyder incitamenter for anmeldelser?

Ejendomme bliver straffet for at tilbyde incitamenter til deres gæster for at skrive anmeldelser af deres virksomheder. I alle tilfælde bliver de pågældende anmeldelser fjernet, og virksomhederne vil ikke længere være berettiget til Tripadvisor-priser. Der er yderligere strafforanstaltninger, der anvendes ad hoc, og de kan være alt fra en advarsel til en rød badge, der føjes til ejendommens registreringsside. Den røde badge advarer potentielle gæster om, at en ejendom ikke har fulgt Tripadvisors politik. Dette har også betydelige konsekvenser for ejendommens placering i popularitetsindekset.

Kan Tripadvisor tilbyde incitamenter for anmeldelser?

Indimellem kører Tripadvisor kampagner, hvor anmeldere belønnes for at indsende kvalificeret indhold i en given tidsperiode, på et bestemt sprog eller for et bestemt land eller i forbindelse med brug af Tripadvisors nye produkter eller tjenester. Disse kampagner har aldrig fokuseret og vil aldrig fokusere på at få anmeldelser af en bestemt ejendom eller virksomhed. 

For at sikre at brugerne indsender indhold, der afspejler deres faktiske oplevelser, er feedback, der indsendes i forbindelse med disse kampagner kvalificeret, uanset om den er positiv, neutral eller negativ. Den er også underlagt de samme retningslinjer for anmeldelser fra rejsende, filtre og processer som alle andre anmeldelser og meninger, der indsendes til Tripadvisor. 

Hvad er acceptable måder at bede gæster om anmeldelser på?

Der er mange måder at opfordre gæsterne til at skrive anmeldelser på uden at tilbyde incitamenter. En af de nemmeste er ganske enkelt at spørge! Det er vores erfaring, at en lille påmindelse til dine gæster kan gøre en stor forskel. Log på Tripadvisors ledelsescenter, hvor der er mange markedsføringsværktøjer, som du kan bruge til at minde dine gæster om, at du værdsætter feedback om deres ophold.


Hvilken slags værktøjer er der?

Widgets

Tilføj en "skriv en anmeldelse"-widget til dit website eller din Facebook-side. Denne widget giver gæsterne mulighed for at skrive en anmeldelse af deres ophold uden at skulle gå ind på din ejendoms side på Tripadvisor. Du kan læse mere om de forskellige widgets i vejledningen "Fremvisning af din Tripadvisor-vurdering og dine seneste anmeldelser på dit websted".

Flyers og kort med påmindelser

Du kan printe flyers, som du kan lægge på din receptionsskranke, eller bestille visitkort, som du kan give til gæsterne, når de tjekker ud. Begge er nyttige påmindelser til gæsterne, mens de stadig er hos dig.

Anmeldelsesekspressen

Anmeldelsesekspressen giver dig mulighed for at oprette og sende e-mails med et professionelt udseende og opfordre dine gæster til at skrive anmeldelser. Der er endda et kontrolpanel, der leverer dybdegående statistikker og sporing, der kan hjælpe dig med at optimere dine kampagner. Hvis du vil vide mere om, hvordan du kan bruge Anmeldelsesekspressen til at få værdifulde anmeldelser fra rejsende såvel som fortrolig feedback, kan du gå til ressourcecenteret for Anmeldelsesekspressen.

Har du flere spørgsmål?

Kontakt Tripadvisors kundesupport via linket "Send os en e-mail" på ledelsescenterets startside. Hellere kontakt os, før du tilbyder incitamenter for anmeldelser, end når det er for sent.

Sidst opdateret: 17. januar 2018

Indberetning om potentiel afpresning til Tripadvisor: Indberet trusler omgående

Indberetning om potentiel afpresning til Tripadvisor: Indberet trusler omgående Vi har hørt fra ejere, at de af og til er bekymrede for potentiel afpresning – dvs. når en gæst truer med at skrive en negativ anmeldelse, medmindre vedkommende får en refusion, opgradering eller et tredje krav opfyldt. Vi har en måde, hvorpå du kan indberette disse trusler på forhånd – inden den pågældende anmeldelse eventuelt indsendes.

Hvorfor er det vigtigt?

Vi tager beskyldninger om afpresning eller gæsters truende opførsel over for ejendomsejere meget alvorligt. Afpresning er stik imod vores retningslinjer, og det er tilmed ulovligt mange steder. Omgående indberetning af trusler om afpresning kan supplere vores undersøgelsesprocedure, så vi bedre kan forhindre, at der offentliggøres negative afpresningsanmeldelser på vores website.

Hvordan indberetter jeg potentielle afpresningsanmeldelser?

Følg denne proces for at indberette afpresning fra ledelsescenteret:

  1. Først skal du logge på ledelsescenteret.
  2. I den øverste menu under "Anmeldelser" skal du klikke på "Indberet en anmeldelse".
  3. I afsnittet "Fortæl os, hvad problemet er" skal du klikke på "Indberet svindel".
  4. Vælg "Indberet trussel om afpresning" ud for "Hvad vil du gøre?".
  5. Hvis anmeldelsen ikke er blevet offentliggjort, skal du vælge "Nej". Læs videre for at finde ud af, hvad du skal gøre, hvis anmeldelsen allerede er blevet offentliggjort.
  6. Vælg derefter "Nej", hvis det er din første indberetning af denne hændelse.
  7. Nu skal du angive nogle flere oplysninger, herunder måneden og årstallet for opholdet samt e-mailadressen og/eller navnet på den potentielle anmelder. Du bedes også beskrive problemet i feltet til fritekst. Prøv at give os så mange detaljer som muligt – med disse oplysninger kan vi lettere identificere anmeldelsen, hvis den indsendes på et senere tidspunkt.

Hvornår bør jeg indberette afpresning?

Omgående. Det er vigtigt, at du indberetter det via ledelsescenteret hurtigst muligt efter hændelsen, helst samme dag.

De fleste gæster fører ganske vist ikke sådanne trusler ud i livet, men det er alligevel vigtigt at sende din indberetning så snart som muligt for at sikre, at vi har den, inden der indsendes en potentiel afpresningsanmeldelse.

Hvad skal jeg gøre, hvis en formodet afpresningsanmeldelse allerede er blevet offentliggjort?

Det er vigtigt at bemærke, at vores supportformular til ejere kun virker for anmeldelser, der endnu ikke er blevet indsendt. Den vil også kun fungere efter hensigten, hvis oplysningerne i den stemmer overens med, hvad der står i din indberetning om afpresning.

Du kan følge den nuværende fremgangsmåde, hvis der offentliggøres en anmeldelse, som efter din mening har at gøre med afpresning:

  1. I ledelsescenteret skal du under "Anmeldelser" i menuen foroven vælge "Indberet en anmeldelse".
  2. Vælg "Bekymringer over anmeldelser" som problemet.
  3. Vælg "Mistænkelig anmeldelse" som problemet.
  4. Som grund skal du vælge "Jeg vil gerne indberette noget andet".
  5. Vælg derefter den pågældende anmeldelse fra rullemenuen.
  6. I det ledige felt kan du angive de fakta eller den dokumentation, der beviser, at anmeldelsen er et resultat af afpresning.

Hvad sker der, når min indberetning om afpresning er blevet indsendt?

Hvis der indsendes en negativ anmeldelse af din virksomhed, som stemmer overens med oplysningerne i din indberetning, advares vores supportteam. Vi behandler alle anmeldelser om afpresning individuelt og gennemgår de direkte beviser og de perifere oplysninger, der er tilgængelige for os, før vi træffer en beslutning. Du kan blive kontaktet for at give yderligere oplysninger, som kan bevise, at der er tale om afpresning. Vi anbefaler, at du gemmer al dokumentation, der kan være nyttig i denne proces. 

Uanset om anmeldelsen indsendes, før eller efter du har gjort os opmærksomme på truslen om afpresning, kan vi ikke garantere, at den vil blive fjernet.

Bemærk! Ejendomsejere, der misbruger dette nye værktøj, vil blive straffet.

Hvad kan jeg ellers gøre?

Mens anmeldelsen undersøges, anbefaler vi, at du skriver et svar fra ledelsen, så andre rejsende kan læse, hvad du har at sige. Tag et kig på vores tip til, hvordan du skriver et svar fra ledelsen. Det er også en god idé jævnligt at læse vores retningslinjer for svar fra ledelsen.

Bedste praksisser i forbindelse med indberetning af mulig afpresning til Tripadvisor:

Bed medarbejdere om at dele trusler om afpresning fra gæster med det samme.

Indsend en indberetning om en mulig afpresningsanmeldelse så hurtigt som muligt.

Medtag så mange oplysninger som muligt om hændelsen.

Styrk din virksomhed med vores eksklusive startpakker Styrk din virksomhed med vores eksklusive startpakker
  • Gratis prøveperiode på 30 dage
  • Gratis reklamer for op til 100 USD
  • Ingen binding
...

Om Tripadvisor-anmeldelser

Sådan ændres retningslinjerne for Tripadvisor-anmeldelser i forbindelse med COVID-19

Sådan ændres retningslinjerne for Tripadvisor-anmeldelser i forbindelse med COVID-19I disse særlige tider tager vi ekstra foranstaltninger for at sikre, at vores platform bruges ansvarligt ​

Vi er her for at hjælpe

COVID-19-pandemien påvirker rejse-, hotel- og restaurationsbranchen på øjeblikkelige og vidtrækkende måder. Vi ved, at mange virksomhedsejere overvejer, hvordan de bedst kan navigere i disse usædvanlige udfordringer, og vi deler jeres dine bekymringer.

Læs mere om de ressourcer, vi har lanceret for ejere her.

Hvorfor får min virksomhed stadig anmeldelser?

Vi ved, at mange virksomheder har oplevet et betydeligt fald i antallet af kunder eller endda har været nødt til helt at lukke som følge af den globale pandemi. Selv hvis din virksomhed er midlertidigt lukket, kan dine kunder fortsætte med at indsende anmeldelser af deres gæsteoplevelse hos eller sammen med din virksomhed, så længe denne oplevelse fandt sted inden for de sidste 12 måneder forud for indsendelsen. Du vil også kunne indsende Svar fra ledelsen til disse anmeldelser, hvilket giver dig mulighed for at dele opdateringer om de seneste forhold på din ejendom, og indberette alle anmeldelser efter behov via ledelsescenteret.

Vi mener, at det nu mere end nogensinde før er vigtigt at skabe en platform, hvor kunderne kan dele deres gæsteoplevelser, og for virksomheder at dele deres svar om, hvad der sker på stedet. Anmeldelser og deres svar giver gennemsigtighed, skaber lige vilkår for store og små virksomheder og kan fungere som et utroligt effektivt markedsføringsværktøj for udbydere i hotel- og restaurationsbranchen, der konsekvent leverer stor værdi for pengene og høje servicestandarder.

Gennem denne periode vil vi fortsat bruge vores mere end 20-års erfaring med at moderere anmeldelser. Vores system og kontrolprocesser er fortsat fuldt funktionsdygtige, selv når vores teams arbejder hjemmefra.

Alle indsendte anmeldelser kontrolleres af vores analysesystem for anmeldelser, og alt problematisk indhold videresendes til vores team af indholdsspecialister for yderligere undersøgelser i henhold til vores normale processer. Du kan læse mere om vores analysesystem for anmeldelser her.

Sådan ændres retningslinjerne for anmeldelser

Vi introducerer en række justeringer af vores retningslinjer for anmeldelser og kontrolprocedurer i lyset af COVID-19-udbruddet. Disse ændringer har til formål at sikre, at vores medlemmer bruger Tripadvisor-platformen ansvarligt:

  • Vi fjerner indhold, der opfordrer folk til at ignorere regeringens retningslinjer eller begrænsninger
  • Vi fjerner indhold, der afholder folk fra at søge lægehjælp eller blive testet, eller som promoverer tvivlsom lægefaglig rådgivning eller forkerte oplysninger
  • Vi fjerner alle anmeldelser, der kritiserer en individuel virksomhed for at være lukket på nuværende tidspunkt
  • Vi blokerer indhold, der er racistisk, og som refererer til COVID-19 virussen som "kinesisk virus" eller "Wuhan-virus". Sådanne referencer er unødvendigt kontroversielle under en global pandemi, der kræver en samlet indsats fra alle nationer og folk, og alle anmeldelser eller forumindlæg, der bruger denne terminologi, vil blive fjernet. Anmeldelser, der navngiver virussen, skal bruge den officielle terminologi fra Verdenssundhedsorganisationen (WHO), f.eks. coronavirus eller COVID-19.
Sidst opdateret: 10. april 2020

Hvad gør Tripadvisor ved urimelige anmeldelser?

Hvad gør Tripadvisor ved urimelige anmeldelser? Virksomhedsejere og deres kunder spørger ofte, hvad vi gør ved urimelige eller ondsindede anmeldelser. Her forklarer vi vores tilgang ...

Når anmeldelser er objektive og ærlige, er de utrolig nyttige. For kunderne kaster de lys over virksomheder, der tilbyder fantastiske oplevelser, service og værdi. For ejerne er de med til at tiltrække nye kunder til virksomheden og give værdifuld feedback om, hvad virksomheden gør godt, og hvor der er plads til forbedring.

Urimelige eller ondsindede anmeldelser har den modsatte virkning – de er vildledende for potentielle kunder og kan skade en virksomheds omdømme.

Generelt er der to forskellige scenarier, hvor der kan være tale om en urimelig anmeldelse:

  • Scenarie nr. 1: Der indsendes en anmeldelse af en person, som enten er partisk (du kan få flere oplysninger om, hvordan vi bedømmer det, her), eller som ikke har haft en personlig oplevelse med den virksomhed, som vedkommende anmelder.  Vi kalder disse for falske anmeldelser.
  • Scenarie nr. 2: Der indsendes en anmeldelse af en person, der har haft en personlig oplevelse med virksomheden (og ikke er partisk ved at have en tilknytning til virksomheden), men det, som anmeldelsen beskriver, bestrides af virksomheden.  Vi kalder disse for bestridte anmeldelser.

Denne skelnen er vigtig, fordi den vejleder os i vores måde at håndtere tvister om anmeldelser på. Tvister om anmeldelser opstår, når en virksomhed indberetter en anmeldelse, som de mener overtræder vores retningslinjer. Når en virksomhed indberetter en anmeldelse, afgør vi, om den påstås at være falsk, eller om det er en bestridt anmeldelse, og går videre derfra.

Hvordan forhindrer Tripadvisor falske anmeldelser i at blive offentliggjort på websitet?

Falske anmeldelser hører ikke til på Tripadvisor. Vi arbejder ekstremt hårdt på at blokere dem fra at blive offentliggjort på websitet.

For det første har vi en række retningslinjer, som alle anmeldelser skal overholde. Disse retningslinjer er designet til at sikre, at anmeldelser er så relevante og nyttige som muligt. Du kan læse mere om vores retningslinjer for anmeldelser her.

Til at håndhæve disse retningslinjer bruger vi en kombination af smart teknologi og et dedikeret team af erfarne moderatorer.

Teknologien gør sit arbejde, hver gang der er en, der indsender en anmeldelse på Tripadvisor. Før anmeldelsen bliver offentliggjort på websitet, skal den igennem hundredvis af automatiske tjek, der vurderer hvert eneste aspekt af anmeldelsen. Vi kalder disse tjek for vores sporingssystem.

Systemet vil så enten tillade, at en anmeldelse bliver offentliggjort, blokere en anmeldelse fra at blive offentliggjort eller sende den til vores moderatorer til analyse, hvis det har mistanke om, at anmeldelsen kan være falsk.

Selv efter en anmeldelse er blevet offentliggjort, kan alle stadig bruge vores rapporteringsværktøjer til at anmode om, at vores moderatorer undersøger den, hvis de er bekymrede for, at en anmeldelse ikke overholder vores retningslinjer. Mens antallet af anmodninger om at undersøge en anmeldelse er lavt – mindre end 1 % af alle anmeldelser bliver indberettet til os – er disse indberetninger utrolig nyttige og hjælper os med at håndhæve retningslinjerne ensartet for alle. Virksomhedsejere kan indberette anmeldelser via ledelsescenteret (som de kan få adgang til gratis), mens de rejsende kan indberette anmeldelser ved at klikke på flagikonet under hver anmeldelse.

Du kan læse mere om de forskellige typer af falske anmeldelser, og hvordan vi opfanger dem, her.

Hvis du vil læse mere om, hvordan vores sporingssystem virker, skal du gå herhen.

Hvordan håndterer Tripadvisor bestridte anmeldelser?

Selv om over 99 % af Tripadvisor-anmeldelser er ubestridte, ved vi, at når en anmeldelse bestrides, kan det være alvorligt for de involverede. Det er en meget vigtig opgave at afgøre, om en bestridt anmeldelse er en retfærdig kommentar om en virksomhed eller ej, og det er en opgave, som vi forsøger at håndtere så forstående og retfærdigt som muligt.

Det er, fordi en kundes mening er subjektiv – hvorvidt servicen er hurtig eller langsom, hvorvidt maden er lækker eller kedelig, hvorvidt prisen giver god værdi for pengene eller ej – alle disse ting er afhængige af kundens forventninger.

Vi tror fast på, at hver eneste rejsende har ret til at udtrykke sin mening, hvad enten den er god eller dårlig, baseret på sine egne forventninger til, hvad oplevelsen skulle levere.

Vi ved også, at hvis du er virksomhedsejer eller medarbejder, kan det være utroligt frustrerende, når du får kritik i en anmeldelse, som du mener er urimelig.

Enhver virksomhed kan bestride en anmeldelse ved at bruge vores rapporteringsværktøjer. Bestridte anmeldelser bliver derefter vurderet af vores moderatorer, der afgør, om anmeldelsen overtræder vores retningslinjer, og om den derfor bør fjernes eller ej.

Hvis vores moderatorer konkluderer, at en anmeldelse overholder vores retningslinjer, vil den forblive offentliggjort. I disse tilfælde er der stadig en række ting, som en virksomhed kan gøre for at mindske indvirkningen af en bestridt anmeldelse, herunder offentliggøre et svar, som fortæller virksomhedens side af sagen. Vi tror ikke kun på kundens ret til at udtrykke sin mening, men også på virksomhedens ret til at svare. Vi kalder dette et svar fra ledelsen.

Du kan få flere oplysninger om de måder, som en virksomhed kan besvare en bestridt anmeldelse på, her.

Hvis du vil vide mere om, hvordan vores sporingssystem opfanger falske anmeldelser, kan du se denne video.

...

Gennemsigtighedsrapport for Tripadvisor-anmeldelser i 2019

Gennemsigtighedsrapport for Tripadvisor-anmeldelser i 2019100 %

af Tripadvisor-anmeldelser undergår avancerede kontrolforanstaltninger for at opdage potentielle problemer eller bedrageri.

66 mio.

anmeldelser blev indsendt verden over i 2018

2,1 %

af anmeldelser, der blev indsendt i 2018, blev bedømt til at være bedrag

Denne rapport, som er den første af en række gennemsigtighedsrapporter for Tripadvisor-anmeldelser, indeholder oplysninger, der aldrig før er blevet offentliggjort. Disse omfatter oplysninger om Tripadvisors kontrolproces for anmeldelser og de avancerede teknikker, der bruges til at bekæmpe bedrageri.

Rapporten fremhæver:

  • antallet af anmeldelser, der blev fjernet eller blokeret
  • antallet af anmeldelser, der blev rapporteret til Tripadvisor af ejere og rejsende, hvor hurtigt disse rapporter blev behandlet, og hvad konklusionen blev
  • mængden af falske anmeldelser rettet mod platformen
  • med mere.
[formidable...

Hvordan fanger Tripadvisor falske anmeldelser?

Hvordan fanger Tripadvisor falske anmeldelser? Her forklarer vi de tre forskellige typer af falske anmeldelser, og hvordan Tripadvisor bruger en kombination af teknologi og detektivarbejde til at forhindre, at falske anmeldelser finder vej til websitet.

Anmeldelseswebsites er ansvarlige for at identificere og gribe ind over for folk, der forsøger at indsende falske anmeldelser. Det er et ansvar, som vi tager meget alvorligt, så i mere end ti år har Tripadvisor investeret i ny teknologi og et team af erfarne medarbejdere til at fange falske anmeldelser.

En falsk anmeldelse defineres som en anmeldelse, der er indsendt af en, som enten er partisk eller ikke har haft en personlig oplevelse med den virksomhed, som vedkommende anmelder. Bemærk, at falske anmeldelser ikke er det samme som bestridte anmeldelser (hvor en kunde, der er uden tilknytning til virksomheden, har delt en personlig oplevelse, der bestrides af virksomheden). Du kan få mere at vide om, hvordan vi forholder os til bestridte anmeldelser her.

Falske anmeldelser hører som regel ind under en af tre kategorier: partiske positive anmeldelser, partiske negative anmeldelser eller betalte anmeldelser.

Partiske positive anmeldelser

En partisk positiv anmeldelse er, når en person, der har tilknytning til en virksomhed, f.eks. ejeren, en ansat eller endda en ven eller slægtning, forsøger at offentliggøre en positiv anmeldelse af virksomheden. Vi kalder også dette for anmeldelsesopreklamering.

Anmeldelser af denne art giver sandsynligvis ikke en objektiv beskrivelse af, hvordan kundeoplevelsen virkelig er, på grund af anmelderens personlige tilknytning til eller interesse i virksomheden.

Partiske positive anmeldelser kan også forekomme, når en virksomhed tilbyder sine kunder incitamenter, såsom et gratis måltid eller rabat, for at skrive anmeldelser. Du kan finde flere oplysninger om, hvorfor vi ikke tillader incitamenter for anmeldelser her.

Vi fanger partiske positive anmeldelser med vores sporingssystem, som spotter mønstre og onlinemarkører, der kan indikere om venner, familie eller ansatte forsøger at indsende anmeldelser af en virksomhed. Ud over det opfordrer vi fællesskabet til at give os besked, hvis de ser, at en virksomhed tilbyder incitamenter for anmeldelser. Vores team undersøger derefter disse indberetninger og griber ind over for enhver virksomhed, der forsøger at få positive anmeldelser på denne måde.

Partiske negative anmeldelser

En partisk negativ anmeldelse er, når en person indsender en bevidst ondsindet anmeldelse af en ejendom i et forsøg på uretmæssigt at forværre ejendommens placering i popularitetsindekset eller miskreditere ejendommen på anden vis. Vi kalder også dette for anmeldelsesvandalisme.

De fleste partiske negative anmeldelser kommer fra en af to kilder – enten fra en person, der har tilknytning til et konkurrerende etablissement, eller fra en person, der forsøger at afpresse en virksomhed ved at indsende en falsk negativ anmeldelse.

Der er forskellige måder, hvorpå vi fanger disse typer af anmeldelser.

I samme stil som med partiske positive anmeldelser kan vores sporingssystem registrere anmelderkarakteristikker, der kan indikere, at en anmelder har tilknytning til et konkurrerende etablissement. Selv hvis de forsøger at dække deres spor, vil deres anmeldelser ikke stemme overens med de mønstre, som vi ville forvente at finde i forbindelse med ægte kundeanmeldelser. Vores system kan registrere dette og udløse en undersøgelse.

Ud over det har vi et værktøj, som virksomhedsejere kan bruge til at indberette tilfælde, hvor en person har truet dem med en dårlig anmeldelse i et forsøg på at opnå rabat eller en anden fordel. Ved omgående at indberette trusler hjælper du vores team med at forhindre den person, der fremsatte truslen, i at offentliggøre en anmeldelse. Du kan finde ud af, hvordan du gør det her.

Betalte anmeldelser

Dette er, når en virksomhed, enten bevidst eller uforvarende, køber ydelser fra en person eller en virksomhed for at øge deres placering på Tripadvisor med positive anmeldelser. Vi kalder også dette for anmeldelsesoptimering.

Vi fanger betalte anmeldelser ved hjælp af en kombination af vores sporingssystem, der identificerer mistænkelig anmeldelsesaktivitet, og et dedikeret team af medarbejdere, som går efter de virksomheder og individer, der forsøger at sælge disse ydelser.

Faktisk har teamets indsats gjort, at Tripadvisor har kunnet standse denne aktivitet fra mere end 60 forskellige virksomheder rundt om i verden.

Du kan læse mere om de forskellige måder, hvorpå vi kan fange virksomheder, der sælger anmeldelser, her.

...

Hvordan afgør Tripadvisor, om en anmeldelse er partisk?

Hvordan afgør Tripadvisor, om en anmeldelse er partisk?

Selv når en person har besøgt et hotel eller en restaurant, kan vedkommendes anmeldelse stadig overtræde vores retningslinjer, hvis den er partisk. Vi beskriver her nogle af de scenarier, hvori en anmeldelse kan betragtes som partisk.

For at anmeldelser kan være nyttige og præcise, bør de være baseret på reelle og upartiske kundeoplevelser. Med dette mener vi, at der ikke bør være nogen bagtanke bag offentliggørelsen af en anmeldelse andet end at dele en ærlig redegørelse af vedkommendes egen personlige oplevelse. Vi betragter enhver anmeldelse, der er forudindtaget i enten en positiv eller negativ retning, som partisk og derfor i modstrid med Tripadvisors retningslinjer.

Her er et par scenarier, som kan føre til partiske anmeldelser:

Betalte anmeldelser

Anmeldelser, som en virksomhed har forsøgt at købe sig til, er partiske og giver ikke de rejsende de saglige tip, de leder efter. De er også uretfærdige over for hårdtarbejdende virksomheder, der spiller efter reglerne. Heldigvis er vores team af medarbejdere meget effektive til at fange dem, der tilbyder anmeldelser mod betaling, og vi handler resolut over for virksomheder, der forsøger at gøre brug af disse ydelser. Du kan få flere oplysninger om, hvordan vi opdager anmeldelser som disse, her.

Anmeldelser mod incitamenter

Incitamenter er belønninger eller positiv særbehandling, der tilbydes af en virksomhed til gengæld for en anmeldelse. Dette kan omfatte rabat eller nedsatte priser på en nuværende eller fremtidig oplevelse i bytte for en anmeldelse eller endda opgraderinger, kuponer eller særlig behandling som modydelse for anmeldelser.

Tripadvisor opfordrer virksomheder til at bede alle kunder om at skrive anmeldelser for at dele deres feedback. Men vi tillader ikke tilbud om nogen form for bonus for en anmeldelse, da dette kan påvirke anmeldelsens upartiskhed. I henhold til vores politik om incitamenter straffer vi alle virksomheder, som vi finder ud af, har tilbudt incitamenter til kunder.

Afpresning...

Hvordan fungerer Tripadvisors sporingssystem for anmeldelser?

Hvordan fungerer Tripadvisors sporingssystem for anmeldelser? Vi forklarer her, hvordan teknologien bag vores sporingssystem for anmeldelser fungerer, og hvordan vi bruger det til at opdage falske anmeldelser og forhindre dem i at nå ud på websitet.

Når en person indsender en anmeldelse på Tripadvisor, går den gennem en række tjek, før den bliver offentliggjort på websitet. Disse tjek foretages automatisk af vores sporingssystem, som analyserer hundredvis af oplysninger.

Sporingssystemet er vores første forsvarslinje mod falske anmeldelser, og det betyder, at vi kan analysere hver eneste anmeldelse, før den bliver offentliggjort på websitet. En sådan opgave ville være umulig, hvis vi kun brugte mennesker til det, fordi mængden af indsendte anmeldelser fra det globale rejsefællesskab er virkelig høj – Tripadvisor modtager hundredvis af bidrag hvert minut.

Hvilke oplysninger tjekker sporingssystemet?

Da anmeldelserne indsendes online, er der hundredvis af elektroniske oplysninger, som vi kan analysere, og som kan hjælpe os med at forstå mere om hver eneste anmeldelses oprindelse og omstændigheder. Vi kan for eksempel se placeringen af den enhed, der blev brugt til at indsende en anmeldelse, samt nogle oplysninger om specifikationerne for denne enhed. Selv hvis nogen forsøger at skjule oplysninger om deres enheds placering, hvilket svindlere ofte gør, kan vi også spotte dette.

Det er blot ét eksempel – der er masser af andre oplysninger, som vi kigger efter. De fungerer som brikker til et puslespil, som vores sporingssystem er designet til at samle, så der skabes et komplet billede af hver anmeldelse.

Kan Tripadvisor give andre eksempler på, hvad sporingssystemet tjekker?

På samme måde som en bank ikke kan dele for mange oplysninger om sine sikkerhedssystemer, kan vi desværre heller ikke dele en fuldstændig liste over alt, hvad vores system sporer. Vi ville meget gerne vise alle de ting, som vores teknologi kan, men vi skal også være forsigtige for ikke at afgive oplysninger, som svindlere kan bruge til at komme uden om vores systemer.

Hvad kigger sporingssystemet efter?

Vores sporingssystem er designet til at gøre to ting – blokere anmeldelser, der er i klar strid med vores retningslinjer, såsom dem, der indeholder stødende sprog eller plagieret indhold, samt holde øje med usædvanlige mønstre, der kan indikere, at en anmeldelse er partisk eller falsk.

Når vores sporingssystem identificerer en anmeldelse, der er i klar strid med vores retningslinjer, afvises anmeldelsen, og den blokeres, så den ikke kan blive offentliggjort på websitet.

Når vores sporingssystem identificerer et usædvanligt mønster for anmeldelsesaktivitet, medfører det en undersøgelse fra vores team af redaktører. Mens undersøgelsen finder sted, blokeres de anmeldelser, der er knyttet til den usædvanlige aktivitet, så de ikke kan blive offentliggjort på websitet. Du kan få flere oplysninger om de typer anmeldelser, der måske vil blive markeret til undersøgelse, her.

...

Få mest muligt ud af Tripadvisor

Styrk din overnatningsvirksomhed med vores eksklusive startpakker