Vigtige undersøgelser

Højdepunkter fra de vigtigste undersøgelser af hotel-, restaurations- og rejsebranchen.

Indblik fra 2018: De rejsendes tankegang, og hvordan du påvirker den

ON DEMAND-WEBINARIndblik fra 2018: De rejsendes tankegang, og hvordan du påvirker den  Charlie Ballard, der er direktør for strategiske indblik hos Tripadvisor, afslører ny forskning fra en TripBarometer-undersøgelse, som afdækker globale rejsetendenser for holdninger til rejser, de seneste udviklinger indenfor rejser og Tripadvisors rolle i de rejsendes rejseoplevelser. I dette on demand-webinar fortæller vi om forskning om:

  • hvordan de rejsende begynder at planlægge deres rejser
  • årsager til valg af rejsemål
  • hvad der påvirker valg af indkvarteringssted
  • hvordan de rejsende budgetterer for deres rejse.
Desuden viser Sam Thompson, der er salgschef for Europa, Mellemøsten og Afrika hos Tripadvisor, hvordan ejere kan bruge disse data til at påvirke de rejsende på websitet. Se webinaret nu for at få bedste praksisser og tip til:
  • hvordan du bruger de gratis Tripadvisor-markedsføringsværktøjer i ledelsescenteret
  • hvordan du bruger de rejsendes anmeldelser til at skabe et bedre onlineomdømme
  • hvordan du bruger eksklusive Tripadvisor-data i statistikpakken til at forstå, hvem dine rejsende er
  • hvordan du tilpasser din Tripadvisor-side, så den overgår de rejsendes forventninger, med Business Advantage
  • hvordan du bruger sponsorerede placeringer til at tiltrække opmærksomheden fra meget målrettede rejsende, når de søger på Tripadvisor.
Webinaret er nu tilgængeligt on-demand! Tilmeld dig nu for at få adgang til optagelsen (findes kun på engelsk).

De fire adfærdsmønstre, der bestemmer, hvordan rejsende booker

De fire adfærdsmønstre, der bestemmer, hvordan rejsende booker Tripadvisor-undersøgelse belyser bookingmønstre og rejsendes personlighedstyper.

Mænd bruger mindre tid på at booke rejser end kvinder. Yngre rejsende har en tendens til at starte deres planlægning senere. Og 59 % af rejsende begynder at undersøge deres næste rejse mellem en og tre måneder, før de skal rejse.

Det er blot nogle af konklusionerne i den seneste TripBarometer-undersøgelse1 fra Tripadvisor. I samarbejde med det uafhængige analysefirma Ipsos spurgte vi 36.000 rejsende, hvordan de planlægger og booker deres ferier – og vi afdækkede fire bookingtendenser og seks forskellige personlighedstyper. Du kan hente hele TripBarometer-rapporten for 2016 (på engelsk) ved at klikke på linket "Hele rapporten" til højre.

Fire adfærdsmønstre baseret på, hvordan rejsende booker deres rejser:

  • Rejsende, der booker fly (48 % af deltagerne):
    • booker fly og rejsemål først
    • er rejsemålsorienterede – de rejser mest for at opleve forskellige kulturer
    • findes mest i gruppen af rejsende, der tager længere ferier, hvor flyrejser ofte koster mere.
       
  • Rejsende, der booker hotel (29 % af deltagerne):
    • starter med at undersøge og booke indkvarteringssteder
    • træffer beslutninger ud fra prisen og foretrækker familievenlige rejsemål
    • tager på weekendophold ved halvdelen af alle bookinger.
       
  • Enspændere (13 % af deltagerne):
    • booker hurtigt og bruger ikke så meget tid på at undersøge
    • er ofte forretningsrejsende eller tager på lange ferier
    • er vanemennesker: 17 % vælger rejsemål, de besøger hvert år.
       
  • Balancerede rejsende (10 % af respondenterne):
    • kombinerer deres interesse for kulturer med gode rejsetilbud
    • bruger tid på at undersøge rejsemål
    • rejser cirka lige så længe som andre rejsende.

Rejsendes seks personlighedstyper baseret på holdning, bookingpræferencer, alder og indtægt:

  • De værdisøgende er dem, der siger, "Vi vil gerne have mest muligt ud af vores ferie". De rejser ofte med børn, har en mellemhøj indkomst og er primært i aldersgruppen 25-34 år. De sætter især pris på Tripadvisor, fordi det hjælper dem med at finde tilbud, børnepasningstjenester og børneklubber – og de undersøger ofte rejserne på deres smartphones. Badeferier er en favorit i denne gruppe.
     
  • Luksusrejsende er dem, der siger, "Vi vil gerne nyde det og bruge penge". Det er højtlønnede personer, der rejser med en partner, har et betydeligt budget og er primært i aldersgruppen 25-49 år. De kan lide varme og solrige rejsemål, og byer og strande ligger øverst på ønskelisten. De tjekker Tripadvisor, inden de booker – 90 % siger, at vurderinger på websteder til anmeldelser er vigtige, når de træffer den endelige beslutning om, hvor de vil bo.
     
  • Sociale rejsende er dem, der siger "Vi vil gerne møde og dele med andre". De rejser ikke alene, men foretrækker at bruge tid med venner og familie. De værdsætter også børnepasning og -klubber, da de ofte rejser med børn. De er meget påvirket af mund til mund-omtale og anbefalinger fra andre rejsende og foretrækker som regel badeferier. De stoler på, Tripadvisor vil hjælpe dem med at finde skjulte skatte, de har en mellemhøj til høj indkomst, og de er primært i aldersgruppen 25-49 år.
     
  • Selvstændige rejsende er dem, der siger "Jeg vil have det på min måde". De elsker at gå solo og træffer deres rejsebeslutninger uafhængigt. De vil have eventyr og bruger onlineresearch til at finde det. Kultur spiller en rolle her – klima gør ikke. De har for det meste en lav eller høj indkomst og hører primært til i aldersgruppen 25-49 år. Denne gruppe vil med størst sandsynlighed dele en Tripadvisor-anmeldelse på sociale medier.
     
  • Undersøgerne er de rejsende, der siger "Vi vil have det perfekte". De bruger lang tid på at undersøge rejsemål, aktiviteter, restauranter og indkvarteringssteder, som regel på bærbare computere. De betaler gerne lidt ekstra for noget helt særligt. De har ofte en høj indkomst, er mellem 25 og 49 år og rejser sammen med en partner.  Undersøgerne stoler på, at Tripadvisor er forbrugernes stemme, når de træffer beslutninger på hvert trin i forløbet.
     
  • Vanerejsende er dem, der siger "Vi vil gerne have det nemt og enkelt". De har en tendens til at besøge de samme steder flere gange, så de behøver ikke bruge lang tid på at undersøge eller planlægge. For dem handler rejser mere om afslapning end om aktiviteter. De fleste er mænd, rejser ofte alene og er som regel lavtlønnede i aldersgruppen 35-64 år.

 

Du kan hente hele TripBarometer-rapporten for 2016 (på engelsk) ved at klikke på linket "Hele rapporten" til højre.


  • 1. Fremgangsmåde: TripBarometer-undersøgelsen af Tripadvisor er baseret på en onlinespørgeundersøgelse foretaget mellem d. 21. juni og d. 8. juli 2016 af Ipsos, der er et globalt analysefirma. I alt blev 36.444 interviews gennemført på 33 markeder, som dækker syv regioner. Deltagergruppen bestod af brugere af Tripadvisor-webstedet og medlemmer af Ipsos' onlinepanel, som valgte at deltage i undersøgelsen og havde planlagt deres rejser online inden for det sidste år. Undersøgelsesdataene er vægtede, så de repræsenterer et godt udsnit af den globale onlinebefolkning, hvilket er i overensstemmelse med tidligere TripBarometer-undersøgelser.
Sidst opdateret: 17. oktober 2016

Brancheundersøgelser

Oxford Economics-undersøgelse af det globale rejsemarked

Oxford Economics-undersøgelse af det globale rejsemarked Få indsigt i det globale rejsemarkeds størrelse og Tripadvisors effekt i undersøgelsen "Sizing the Worldwide Travel Economy" (Størrelsen på den globale rejseøkonomi), der er foretaget af Oxford Economics i samarbejde med Tripadvisor. 5,29 billioner USD Værdien af det globale turismemarked i 2017 41,9 % Vækst på det globale rejsemarked i de sidste 10 år...

Vigtige konklusioner fra beslutningsfasen af de rejsendes vej til køb

BESLUTNINGSFASEN Vigtige konklusioner fra beslutningsfasen af de rejsendes vej til køb Sidst opdateret: 12. marts 2018 Beslutningsfasen af de rejsendes vej til køb er normalt der, hvor vores hotelpartnere siger, at de investerer mest tid og ressourcer. I denne fase er de rejsende klar til at booke i modsætning til undersøgelsesfasen, hvor rejsende stadig er i gang med at udarbejde deres overvejelsessæt – den korte liste over overnatningssteder, som de vil vælge mellem (få flere oplysninger om påvirkning af rejsende i undersøgelsesfasen her). OVERSIGT OVER BESLUTNINGSFASEN

Beslutningsfasen er der, hvor de rejsende vælger et sted at overnatte og booker. I denne fase vælger de rejsende ud fra deres indsnævrede overvejelsessæt, der blev dannet i undersøgelsesfasen. Markedsføringsrækkevidden på dette tidspunkt er begrænset, da de rejsende allerede har indskrænket deres valgmuligheder. Men de rejsende, som du når ud til, har en meget høj intention om at booke.

Ikke overraskende angives prisen som den vigtigste faktor, når de rejsende træffer en beslutning om, hvor de vil booke. I en nylig TripBarometer-undersøgelse* sagde 93 % af de adspurgte rejsende, at prisen var den stærkeste faktor i forbindelse med booking, og 72 % sagde, at det vigtigste for dem var at finde et godt tilbud.

HVORFOR DET BETYDER NOGET FOR DIG...

Vigtige konklusioner fra undersøgelsesfasen af de rejsendes vej til køb

UNDERSØGELSESFASEN Vigtige konklusioner fra undersøgelsesfasen af de rejsendes vej til køb Sidst opdateret: 12. marts 2018 Som nævnt i den foregående artikel i denne serie "En oversigt over de rejsendes vej til køb" er undersøgelsesfasen der, hvor du har den største mulighed for at tiltrække opmærksomhed fra rejsende. Her kan du nå ud til rejsende, der allerede har bestemt sig for dit rejsemål, og nu søger efter et sted at overnatte. Dit markedsføringsbudget kan gøre en stor forskel, fordi du når en målgruppe af rejsende, der har en høj intention om at booke. OVERSIGT OVER UNDERSØGELSESFASEN Ifølge comScores undersøgelser ligger undersøgelsesfasen 1-19 uger, før rejsende booker deres indkvartering. I løbet af denne fase foretager rejsende flere forskellige ting – fra at søge efter hoteloplysninger, til at læse anmeldelser online og kigge på billeder og videoer....

En oversigt over de rejsendes vej til køb

OVERSIGT   En oversigt over de rejsendes vej til køb Sidst opdateret: 12. marts 2018

I dag er de rejsendes vej til køb indviklet og kompleks. Rejsende får inspiration fra forskellige kilder – fra ting, som de har set online, til reklameskilte ved vejen og deres venners rejsefortællinger. Med så mange forskellige kanaler, både online og offline, kan det være udfordrende at tage stilling til, hvor du skal investere dit markedsføringsbudget.

I et forsøg på at få flere oplysninger om, hvorfor og hvordan rejsende booker på den måde, som de gør, er vi gået sammen med comScore for at finde ud af, hvor rejsende foretager deres undersøgelser og køb, og hvad der inspirerer dem til deres næste rejse. Vi har samlet disse data i vores seneste webinar "Influencing the Traveler Path to Purchase with Tripadvisor", der præsenteres af Charles Ballard og Martin Verdon-Roe. Vi vil opfordre dig til at se hele webinaret, men hvis du ikke har tid til det, eller hvis du er på udkig efter noget, som du hurtigt kan skimme, har vi også det.

Rejsende får inspiration fra forskellige kilder – fra ting, som de har set online, til reklameskilte ved vejen og deres venners rejsefortællinger. OVERSIGT OVER VEJEN TIL KØB...

Rapporten "Worldwide Path to Purchase" for 2017 fra comScore

Rapporten "Worldwide Path to Purchase" for 2017 fra comScore Gå ikke glip af et dybdegående indblik fra comScore i, hvordan rejsende undersøger og booker, og hvilken effekt indhold på Tripadvisor har på deres beslutninger. Her er nogle af de vigtigste konklusioner i denne eksklusive rapport: Den gennemsnitlige hotelgæst bruger 89 dage på at gennemføre sit køb, besøger 34 websites og går læser 182 siders materiale Langt de fleste første rejsesøgninger (73 %) er almene uden et specifikt rejsemål for øje Som verdens største rejsewebsite besøges Tripadvisor af 74 % af alle rejsende, som senere booker på et hotelwebsite Hele 25 % af den tid, der bruges i forbindelse med undersøgelse og køb, bruges på Tripadvisor...

Sådan påvirker du de rejsendes vej til køb med Tripadvisor

ON DEMAND-WEBINAR   Sådan påvirker du de rejsendes vej til køb med Tripadvisor Oplysninger

Rejsende begynder i gennemsnit at undersøge deres rejse mere end 20 uger, før de booker – og de besøger 34 forskellige rejsewebsites, går igennem 182 siders materiale og påbegynder 40 søgninger online.*

Hvordan kan du skære igennem al støjen og hjælpe rejsende med at vælge din ejendom? Vores eksklusive on demand-webinar viser de mest effektive måder, hvorpå du kan påvirke rejsendes købsbeslutninger.

Webinaret er nu tilgængeligt on demand! Tilmeld dig nu for at få adgang til optagelsen (kun på engelsk).

*Kilde: Worldwide Travel Path to Purchase 2017, comScore Media Metrix for Tripadvisors websites, september 2017

Har du ikke tid nok?

Okay, det forstår vi. Læs vores vigtigste konklusioner fra webinaret "Influencing the Traveler Path to Purchase".

En oversigt over de rejsendes vej til køb

...

Svar på anmeldelser giver større indtjening og bedre omdømme

Svar på anmeldelser giver større indtjening og bedre omdømme

En nylig undersøgelse afslører et direkte forhold imellem svar på anmeldelser og en øget beliggenhedsprocent for hoteller.1

Du vidste godt, at svar fra ledelsen var en god måde at øge de rejsendes interesse på, og nu er der bevis for, at de kan meget mere end det. 

En undersøgelse fra marts 2015 foretaget af Medallia viser, at indkvarteringssteder, der svarer på mere end 50 % af anmeldelser på sociale medier, øgede deres beliggenhedsprocent med mere end dobbelt så meget som ejendomme, der generelt ignorerer anmeldelser. Derudover øgede disse lydhøre ejendomme også deres beliggenhedsprocent hurtigere end hotelbranchen generelt.

Svar fra ledelsen gør en forskel

Læren er tydelig: De rejsende foretrækker at reservere hos en ejendom, der svarer på anmeldelser. Dette er gode nyheder, hvis du allerede har for vane at skrive svar fra ledelsen på dine Tripadvisor-anmeldelser. Det er en endnu bedre nyhed, hvis du ikke allerede gør det, for så er det et fantastisk incitament til at begynde nu.

Undersøgelsen viser, at når man svarer på mere end 50 % af anmeldelserne, svarer det til en øgning af beliggenhedsprocenten på 6,8 procentpoint.

Tid er af afgørende betydning 

”Denne undersøgelse viser, at det virkelig kan betale sig at lade de ansatte interagere med kunderne online.” – Michael Morton, vicedirektør for medlemsservice hos Best Western-hotellerne

Ifølge undersøgelsen er det også vigtigt at svare på anmeldelser i rette tid: Ejendomme, der tog under en dag om at svare på feedback, øgede i gennemsnit deres beliggenhedsprocent med 12,8 % mere end ejendomme, der tog to dage om at svare. Så vent ikke – gør det til en prioritet at svare på anmeldelser med det samme, de kommer ind!

Det påvirker dit omdømme, hvis du svarer

Endelig viste Medallia-undersøgelsen, at ejendomme, der svarer ofte, også bliver vurderet højere i forhold til kundetilfredshed sammenlignet med ejendomme, der ikke svarer så ofte. Dette stemmer overens med en nylig Tripadvisor-undersøgelse, der påviste en kraftig forbindelse mellem svar fra ledelsen og en forbedring af ejendommes gennemsnitlige anmeldelsesvurderinger.

Som Michael Morton, der er Best Westerns vicedirektør for medlemsservice, siger det: ”Denne undersøgelse viser, at det betaler sig at lade ansatte, der har førstehåndskendskab til specifikke kunders oplevelser, interagere med kunderne online.” Der har aldrig før været et bedre tidspunkt til at deltage i samtalen og interagere med dine anmeldere. Kom i gang i dag!

Responding to Social Media Boosts a Company’s Bottom Line, New Research Finds (Svar på sociale medier forbedrer virksomheders bundlinje ifølge ny forskning), marts 2015

Sidst opdateret: 21. april 2015

Andre Tripadvisor-undersøgelser

Forskning: Hvad gør en anmeldelse nyttig?

Forskning: Hvad gør en anmeldelse nyttig?

Tripadvisor har for nylig foretaget en undersøgelse – af både rejsende og virksomhedsejere – for at indsamle oplysninger om, hvad der gør en anmeldelse nyttig.1 Læs de vigtigste globale konklusioner fra dine kolleger i branchen her. 

Hvor ofte læser du dine anmeldelser på Tripadvisor?

  • 60 % af de adspurgte virksomhedsejere sagde, at de læser deres anmeldelser, ”når der kommer en ny”
  • 19 % læser deres anmeldelser dagligt
  • 12 % læser deres anmeldelser ugentligt

Har websteder med online anmeldelser som Tripadvisor en positiv indflydelse på hotel- og restaurationsbranchen?

  • 82 % af virksomhedsejerne er enige i dette
  • 43 % er fuldstændigt enige
  • 6 % er uenige

70 % af de adspurgte virksomheder har foretaget ting for at forbedre kvaliteten af deres service som følge af en anmeldelse

Har du forbedret din virksomheds service som følge af en anmeldelse?

  • 70 % af de adspurgte virksomheder sagde ja

Hvad er vigtigt i en anmeldelses indhold?

Det handler alt sammen om servicen: Ejere af indkvarteringssteder, restauranter og seværdigheder er enige i, at servicekvaliteten er den vigtigste faktor at nævne i en anmeldelse.

Hvad med skrivestilen?

  • 63 % af virksomhedsejerne føler, at det er vigtigt at angive en kontekst for meningerne
  • 58 % af respondenterne sagde, at det er vigtigt at komme med en nuanceret mening med fordele og ulemper
  • 30 % af respondenterne synes, at det er vigtigt at forklare konteksten for, hvorfor de var der, eller hvem de var der med
  • 29 % mener, at god grammatik og stavning har betydning

Største irritationsmomenter i en anmeldelse

  • 51 %: Når en anmelder ikke angiver nok oplysninger
  • 45 %: Alt for kræsne kommentarer
  • 40 %: Anmeldelser, der er skrevet af en, som ”lyder vred”
  • 31 %: Dårlig grammatik

Hvad gør et svar fra ledelsen godt?

  • 48 %: Vær specifik
  • 41 %: Vær professionel
  • 40 %: Vis din personlighed
  • 36 %: Vær original

Læs om, hvorfor svar fra ledelsen er vigtige, og om, hvordan du sikrer, at du skriver det, du mener.

Mest nyttige faktorer i en anmeldelse

  • Brugbare, detaljerede oplysninger om virksomheden
  • Skrevet inden for 3 måneder fra oplevelsen
  • Relaterer til personlige, unikke oplevelser
  • Bruger specifikke eksempler og kolde fakta
  • Nævner, hvordan servicen kunne forbedres

Mindst nyttige faktorer

  • Ekstreme meninger eller formuleringer, uanset om de er positive eller negative, uden anden forklaring eller begrundelse
  • Anmeldelser, der er skrevet lang tid efter oplevelsen (mellem tre måneder og et år senere)
  • Brug af personlige følelser uden anden forklaring

Budskabet er klart:  Anmeldelser er mest relevante, når de er rettidige, angiver specifikke oplysninger og omfatter referencer til det ydede serviceniveau. Vil du indsamle flere af disse anmeldelser af din ejendom? Prøv at bruge Anmeldelsesekspressen. Det er et gratis værktøj på Tripadvisor, der lader dig sende en e-mail med anmodning om en anmeldelse til op til 1.000 nylige gæster på én gang.


  • 1. Undersøgelsen omfattede 95.608 rejsende og 7.215 virksomhedsejere inden for hotel- og restaurationsbranchen
Sidst opdateret: 2. april 2015

PhoCusWright-indblik og Tripadvisor-tip, del 2

PhoCusWright-indblik og Tripadvisor-tip, del 2

Hold din fremdrift kørende med yderligere tre PhoCusWright-indblik og Tripadvisor-tip.

Som opfølgning på vores infografik 24 indblik, der skaber din Tripadvisor-strategi, kommer her del 2 af vores tendenser og tip til dig.

Eksklusivt for Tripadvisor Insights: Gør brug af feedback

Indblik: Beskrivelsen af faciliteterne og hotellet er en af de tre vigtigste faktorer ved valg af et hotel (sammen med beliggenhed og pris).

”Verden over vil de rejsende se billeder, de vil reservere ejendomme, som vinder priser, og de vil læse de nyeste anmeldelser for at få et frisk perspektiv.” – Barbara Messing, markedsføringschef for Tripadvisor

Tip: Læs dine Tripadvisor-anmeldelser, og brug feedbacken som en hjælp til at træffe beslutninger om, hvilke faciliteter du bør indføre eller forbedre. Du kan også se på, hvilke ejendomsfaciliteter gæsterne regelmæssigt roser i anmeldelser, så du kan nævne dem i din markedsføring. Ved at nævne disse positive egenskaber i din beskrivelse af faciliteter og ejendom på Tripadvisor samt på dit websted vil du lettere kunne tiltrække dit målmarked blandt de rejsende.

De rejsende vil have et helhedsbillede, inden de reserverer

Indblik: Tre ud af fire Tripadvisor-brugere sætter deres lid til billeder fra andre rejsende, når de skal vælge et hotel.

Tip: Bed de rejsende om at overføre billeder samt skrive en anmeldelse. Inkluder en anmodning om et billede, når du opfordrer til anmeldelser, såsom under udtjekning, i din ”Tak for dit besøg!”-e-mail eller i din tilpassede e-mail fra Anmeldelsesekspressen.

Rette hotel, god pris, straks

Indblik: Størstedelen af Tripadvisor-rejsende siger, at TripConnects metasøgningsfunktion – eller prissammenligning – hjælper dem med at ”finde det rette hotel til en god pris” og ”spare tid under planlægningen”.

Tip: TripConnect er ikke kun for de rejsende. Hvis du er en lille eller uafhængig ejendom, kan du gå til vores TripConnect-side for indkvarteringssteder for at se videoer, webinarer og trin for trin-vejledninger til at hjælpe dig med at forstå, hvordan du kan få flere direkte reservationer med TripConnect.

Sidst opdateret: 25. februar 2014

Vigtige indblik fra Using Guest Reviews to Pave the Path to Greater Engagement (Brug af gæsteanmeldelser til at bane vejen for større interesse)

Vigtige indblik fra Using Guest Reviews to Pave the Path to Greater Engagement (Brug af gæsteanmeldelser til at bane vejen for større interesse)

Vil du vide, hvad populære, succesrige hoteller på Tripadvisor har til fælles? Leder du efter tip til få flere besøgende fra Tripadvisor, til at øge reservationsomregningssatserne osv.? Læs videre for at få indblik fra rapporten ”Using Guest Reviews to Pave the Path to Greater Engagement” (Brug af gæsteanmeldelser til at bane vejen for større interesse) fra Atmosphere Research Group.

Atmosphere Research Group, der er en uafhængig undersøgelsesvirksomhed inden for rejsebranchen, har i partnerskab med Tripadvisor udgivet en ny rapport, der påviser forbindelsen mellem hotellers engagement og Tripadvisor-resultater. Undersøgelsen er baseret på data fra over 12.000 ejendomme beliggende på de 25 markeder med størst trafik på Tripadvisor samt interviews med administrerende direktører fra fire globale hotelkæder.

Læs et resumé af de vigtigste konklusioner fra denne rapport samt tip til, hvordan du anvender dem og forbedrer din virksomheds resultater på Tripadvisor:

Konklusion nr. 1: Meget engagerede hoteller klarer sig bedre på Tripadvisor

Under analyse af Tripadvisor-dataene fandt Atmosphere ud af, at meget engagerede hoteller på webstedet fik:

  • Flere sidevisninger*: Hoteller med et større engagement fik næsten fire gange flere sidevisninger på Tripadvisor
  • Større markedssynlighed: Den gennemsnitlige placering i popularitetsindekset for meget engagerede hoteller var 63 % højere end deres ikkeengagerede konkurrenter. Derfor blev meget engagerede hoteller set af to ud af tre rejsende, der undersøgte det pågældende marked
  • Højere indtjening: Undersøgelsen viste, at meget engagerede hoteller har 30 til 40 % større interaktion med de rejsende via indtægtsdrevne produkter som Erhvervsregistrering

Så hvad gør et hotel meget engageret? Atmosphere afdækkede fire typiske handlinger, som disse ejendomme foretager:

  1. Påtager sig ansvaret for ejendommens side på Tripadvisor ved at tilmelde sig ledelsescenteret på Tripadvisor
  2. Offentliggør mindst 10 billeder fra ledelsen på deres registrering på Tripadvisor
  3. Besvarer mindst 25 % af anmeldelserne på Tripadvisor
  4. Føjer direkte kontaktoplysninger til ejendommens Tripadvisor-side med Erhvervsregistrering

*Bemærk! For at hjælpe med at måle kvaliteten af de rejsende, der besøger din side, har vi forbedret den måde, hvorpå vi rapporterer om tendenser for trafik i 2. kvartal af 2017 – og vi går fra antal sidevisninger til unikke besøg.

Tip nr. 1: For at blive mere engageret på Tripadvisor skal ejendomme drage fuld fordel af ledelsescenteret. Se en side med tip til, hvordan du hurtigt tilmelder dig, offentliggør billeder fra ledelsen, skriver svar fra ledelsen og meget andet, her.

Tip nr. 2: Tag din Tripadvisor-registrering til næste niveau ved at tilføje din ejendoms kontaktoplysninger, særtilbud og meget andet. Få flere oplysninger her


Konklusion nr. 2: Succesrige hoteller befinder sig i en god cirkel af gæsteengagement

Udover hotellets engagement fandt Atmosphere ud af, at de mest succesrige hoteller følger en fremgangsmåde, der skaber en god cirkel, hvor de engagerer deres gæster:

”Hvis du sætter fokus på at få anmeldelser, giver det dig positive resultater. Du skal gøre det nemt for gæsterne at offentliggøre deres anmeldelser.”
– Javier Carazo, vicedirektør for drift og kvalitet hos NH Hotel Group

  1. Hotellet opfordrer systematisk til anmeldelser fra gæster efter deres ophold
  2. Anmeldelsesfeedback overvåges og analyseres konstant
  3. Hotellet foretager forbedringer baseret på denne indsigt 
  4. Disse forbedringer fører til mere tilfredse gæster, bedre anmeldelser og til syvende og sidst større synlighed på Tripadvisor
  5. Denne øgede synlighed resulterer i flere reservationer fra de rejsende, og dermed sluttes cirklen

Atmosphere fandt ud af, at ”… når disse trin er velplanlagte og veludførte, er resultatet et hotel, der er lydhør over for indsigten fra gæsterne og er hurtig til at svare og handle ud fra feedbacken som krævet”.

Tip nr. 3: Husk på, at en vigtig del af den gode cirkel er at bede alle gæster om at skrive anmeldelser. Dette sikrer, at du får al den feedback, du kan, og som du kan bruge i din virksomhed. Få flere oplysninger om, hvorfor det er vigtigt at bede om ærlig feedback fra alle gæster, her


Konklusion nr. 3: Systematisk opfordring til nye gæsteanmeldelser giver resultater

Som en del af undersøgelsen analyserede Atmosphere data fra ejendomme, som brugte Tripadvisors platform til indsamling af anmeldelser til systematisk at bede om anmeldelser fra alle gæster. Resultaterne viser tydeligt vigtigheden af en systematisk tilgang:

  • Flere gæsteanmeldelser: Når ejendomme lancerede en løsning som platformen til indsamling af anmeldelser, fik de en stigning i antallet af anmeldelser på 30 til 80 % i forhold til før lanceringen
  • Flere sidevisninger*: Meget engagerede hoteller, der brugte platformen til indsamling af anmeldelser, fik 40 % flere sidevisninger end meget engagerede hoteller uden en lignende løsning
  • Forbedrede indtægtsgivende resultater: Disse hoteller fik også en stigning på 25 % i linkaktiviteten fra Erhvervsregistrering** og en stigning på 32 % i antal klik fra pris pr. klik-kampagner sammenlignet med dem, der ikke anvendte det

Tip nr. 4: Selvom platformen til indsamling af anmeldelser primært er tilgængelig for større hotelkæder, tilbyder Tripadvisor en lang række værktøjer, som giver virksomhedsejere mulighed for systematisk at indsamle anmeldelser, herunder Anmeldelsesekspressen. Få flere oplysninger her


Konklusion nr. 4: Vigtigheden af at inkorporere anmeldelser i bookingprocessen

Atmospheres interviews med chefer for store hotelkæder afslørede en anden fordel ved at indsamle anmeldelser. Når anmeldelsesindholdet offentliggøres via hotellets direkte reservationskanal, giver det de rejsende en følelse af gennemsigtighed og troværdighed. Faktisk kan anmeldelser, når de føjes til et hotels websted til reservation, forbedre ”den konkurrencemæssige fordel i forhold til tredjepartsmellemmænd, såsom online rejsebureauer, ved at give nyttige oplysninger under reservationsforløbet, som en rejsende kan bruge til at beslutte, om det er det rette hotel til den pågældende rejse”.

Tip nr. 5: Vil du have mere ud af dine anmeldelser? Brug Tripadvisor-widgets til at føje anmeldelserne til din ejendoms websted. 

Vil du vide mere? Hent hele rapporten Using Guest Reviews to Pave the Path to Greater Engagement (Brug af gæsteanmeldelser til at bane vejen for større interesse) til højre på denne side. 

 

*Bemærk! For at hjælpe med at måle kvaliteten af de rejsende, der besøger din side, har vi forbedret den måde, hvorpå vi rapporterer om tendenser for trafik i 2. kvartal af 2017 – og vi går fra antal sidevisninger til unikke besøg.

**Fra begyndelsen af januar 2017 bliver Erhvervsregistrering erstattet med et spændende, nyt abonnementsprodukt til indkvarteringssteder: Tripadvisor Business Advantage. Få flere oplysninger her.

Sidst opdateret: 31. august 2015

Video: Review insights you can’t miss

Video: Review insights you can’t miss Get the latest facts on the power of reviews…all in under 90 seconds

The results are in! Recent research conducted by Phocuswright,1​ on behalf of Tripadvisor, continues to demonstrate the importance of reviews and the key role they play in a traveler’s decision-making process. Among the key findings:

  • 86% of Tripadvisor users would recommend Tripadvisor to others for trip planning
  • 84% of users consider reviews “extremely” or “highly” important when booking a hotel
  • 63% percent of respondents prefer one location where they can read reviews, compare prices and book

Don’t miss the video above for even more insights from the research!

And be sure to watch Tripadvisor Insights – and your email inbox – for even more relevant data from this study coming soon.


  • 1. 2015 ‘Custom Survey Research Engagement,’ an independent study of 14,991 respondents conducted by Phocuswright on behalf of Tripadvisor
Sidst opdateret: 27. oktober 2015

Anmeldelser af fremragende service påvirker 77 % af de rejsende

Anmeldelser af fremragende service påvirker 77 % af de rejsende

Anmeldelser, der nævner fremragende service, påvirker ofte de rejsende, når de skal til at reservere.

Som du ved fra vores nylige webinar ”The New Guest Service: Social, Real-Time and 24/7” (Den nye kundeservice: På de sociale medier, i realtid og 24 timer i døgnet alle ugens dage), som fås on-demand nu (kun på engelsk), er service begyndt at ændre sig. Heldigvis kan anmeldelser fra nylige gæster påvirke mulige gæster og vise dit engagement i levering af fremragende service.

Hvis du er nysgerrig efter at vide, præcis hvor meget anmeldelser kan påvirke, har vi spurgt tusindvis af rejsende rundt om i verden,1 om anmeldelser af fremragende service påvirker dem, når de skal til at reservere.

”Det handler om at forudse gæstens behov og imødegå det på en måde, der er bekvem for gæsten.”

Påvirker anmeldelser af fremragende service, hvilket hotel du vælger, når du undersøger indkvarteringssteder?

  • Altid: 30 %
  • Ofte: 47 %

Dette betyder, at 77 % af de rejsende rundt om i verden lægger vægt på at få fremragende service fra dig. Eller fra konkurrenten lidt længere nede ad gaden, hvis vedkommende er bedre til at glæde gæsterne og få anmeldelser fra disse glade kunder.

Ud af de adspurgte rejsende var dem fra Sydøstasien, Tyskland og New Zealand mest påvirkede af anmeldelser af fremragende service.

Uanset om de rejsende kommer fra nabobyen eller fra den anden ende af verden bør du prioritere at give dem fremragende service. I denne artikel forklarer vi, hvordan du kan vise og udbrede viden om dit engagement i særlig gæstfrihed.

Sådan lægger du vægt på fremragende service

1. Levér fantastiske oplevelser
Du kan ikke bare basere din service på havudsigt eller behageligt sengetøj. Fremragende service er alt det, du gør – ikke hvad du har. Det handler om at forudse gæstens behov og overgå det på en måde, der er bekvem for gæsten. Alt afhængigt af situationen kunne det betyde at følge et streng regelsæt (såsom at alle roomservice-ordrer skal leveres inden for 25 minutter) eller en mere åben politik (såsom at spørge dig selv, hvordan du gerne ville have, at en anmodning eller et problem blev løst, hvis det var din egen mor, der var gæst). 

2. Få flere anmeldelser
Jo flere gæster, der anmelder din ejendom, jo flere potentielle muligheder får du for rosende beretninger om den fantastiske service, du yder. Men vi ved, at uanset om du har en B&B med 5 værelser eller et feriested med 600 værelser, er det svært at finde tid til at bede nylige gæster om at skrive en anmeldelse. Det er derfor, at vi har skabt Anmeldelsesekspressen, som er et gratis værktøj, der gør det enkelt at sende en e-mail med anmodning om en anmeldelse til op til 1.000 nylige gæster på én gang.  

3. Få dine anmeldelser til at arbejde for dig
Efterhånden som du indsamler flere positive anmeldelser, skal du promovere dem for at imponere mulige gæster. De gratis widgets fra Tripadvisor giver dig mulighed for at fremvise dine seneste anmeldelser eller din vurdering på dit websted. Og ved at svare på de anmeldelser, som du får – positive som negative – kan du yderligere vise, at du værdsætter dine gæster og yder den bedst mulige oplevelse. Svar på de positive kommentarer med et ægte tak – du kan også dele yderligere detaljer om servicen eller nævne andre relaterede ting. Til de negative kommentarer skal du fortælle, hvordan du vil rette problemet for at berolige fremtidige gæster, der læser anmeldelsen og svaret.

4. Gør ny feedback til handling
Det er ikke nok bare at svare på en anmeldelse. For at færdiggøre servicefeedbackprocessen skal du analysere, dele og handle ud fra feedbacken sammen med dit team. Hvis du f.eks. opdager en glødende anmeldelse, der nævner, at en fra rengøringspersonalet har efterladt et charmerende personligt præg under aftæpning, skal du integrere dette blandt hele personalet. Eller hvis du opdager en servicetendens, der udmunder i dårlige anmeldelser, skal du fortælle de pågældende medarbejdere det og opdatere driften og oplæring herefter.


  • 1. Tripadvisors rejseundersøgelse med 12.659 svar fra august 2014.
Sidst opdateret: 29. september 2014

PhoCusWright-indblik og Tripadvisor-tip, del 1

PhoCusWright-indblik og Tripadvisor-tip, del 1

Øg din tilstedeværelse på Tripadvisor med disse indblik fra PhoCusWright og effektive tip fra eksperterne hos Tripadvisor.

Vi oprettede for nylig infografikken 24 indblik, der skaber din Tripadvisor-strategi, for at hjælpe dig med at være opdateret om tendenser i rejseanmeldelser for 2014.

For at sætte yderligere gang i tingene er her nogle vigtige tendenser og tip fra os til dig om, hvordan du bruger disse indblik til at øge din ejendoms tilstedeværelse på Tripadvisor.

Eksklusivt for Tripadvisor Insights: Inspirerende anmeldelser

Indblik: Typiske grunde til, at de rejsende skriver anmeldelser:

  • Jeg har det godt, når jeg deler nyttige oplysninger med andre rejsende
  • Jeg vil dele en god oplevelse med andre rejsende
  • Jeg vil gøre ejendommen opmærksom på deres styrker/mangler
  • Jeg føler mig som en del af Tripadvisors sociale fællesskab
  • Jeg vil advare andre rejsende om en dårlig oplevelse

Tip: De vigtigste motivationsfaktorer for at skrive rejseanmeldelser begynder alle med to ting: En følelse af at høre til og af at blive hørt. For at få disse følelser frem på din ejendom skal du oplære hele dit personale (og ikke kun de typiske receptionsmedarbejdere) til at hilse på gæsterne med et smil og et venligt ”hej”. Derefter skal du sørge for, at en af de ansatte – om muligt en fra ledelsen – spørger gæsten om, hvordan det går, og om der er noget, I kan gøre for at gøre tingene endnu bedre. Derved viser du, at du værdsætter gæstens oplevelse og deres feedback, hvilket styrker deres mening om dig samt tilskynder dem til at dele deres feedback online.

”De rejsende læser ikke kun anmeldelser, inden de reserverer – de er også tydeligt mere interesserede i virksomheder, som svarer på anmeldelser.” – Barbara Messing, Chief Marketing Officer, Tripadvisor

Folkets viden

Indblik: Hver anden rejsende venter med at reservere, indtil de har læst et hotels anmeldelser.

Tip: Føj widgeten med topanmeldelser eller widgeten til uddrag af anmeldelser til dit websted. Du vil imponere rejsende, som er ved at planlægge, og det sparer tid for dem, så de kan reservere endnu tidligere. Få flere oplysninger om de gratis widgets fra Tripadvisor

Få flere reservationer ved at svare på anmeldelser

Indblik: 62 % af de rejsende siger, at der er større sandsynlighed for, at de reserverer et hotel, som svarer på anmeldelser.

Tip: Giv dig selv en frist (såsom tre dage fra offentliggørelsen af nye anmeldelser), eller afsæt et tidsrum hver uge til at svare på nye anmeldelser. Og hvis du vil maksimere den fordel, som du får fra dine svar, kan du starte med at læse Den ene ting, som dit svar fra ledelsen skal gøre.

Sidst opdateret: 19. februar 2014

Konklusioner: Undersøgelse af Tripadvisors globale økonomiske bidrag

Konklusioner: Undersøgelse af Tripadvisors globale økonomiske bidrag

Sådan påvirker Tripadvisor den globale rejseøkonomi – og sådan kan din virksomhed drage fordel af det

Siden lanceringen i 2000 har Tripadvisor bidraget væsentligt til væksten i det globale marked for rejser og turisme.Nu har et team ved Oxford Economics kvantificeret Tripadvisors bidrag, hvilket viser, hvor stor påvirkningen har været. Her er syv vigtige konklusioner fra undersøgelsen af Tripadvisors globale økonomiske bidrag, og hvordan de påvirker din virksomhed. 

Konklusion nr. 1: Indflydelse på rejseplanlægning

De rejsende sætter deres lid til de millioner af anmeldelser og meninger, der er på Tripadvisor, som hjælper dem med at tage beslutninger, når de planlægger og booker deres rejser. Ifølge Oxford Economics påvirkede Tripadvisor-indhold 13 % af internationale rejser og næsten 8 % af alle nationale rejser verden over. Dette svarer til mere end 350 mio. rejser og 1,8 mia. turistovernatninger bare i 2014.

Konklusion nr. 2: Flere rejser og længere rejser 

I 2014 kom der ifølge undersøgelsen 22 mio. ekstra rejser og 352 mio. ekstra turistovernatninger direkte fra Tripadvisor. Oxford Economics har afgjort, at disse rejser ikke ville have fundet sted, hvis det ikke var for indholdet, funktionerne og værktøjerne, der er tilgængelige igennem Tripadvisor.

Konklusion nr. 3: Øget forbrug på rejser 

Undersøgelsen viste, at indhold på Tripadvisor-websteder havde direkte påvirkning på 478 mia. USD i globalt rejseforbrug i 2014. Det omfatter 64 mia. USD i ekstra rejseforbrug, der blev affødt direkte af webstedets indhold og funktionalitet og ikke ville have fundet sted uden.

I 2014 kom der 22 mio. ekstra rejser og 352 mio. ekstra turistovernatninger direkte fra Tripadvisor.

Konklusion nr. 4: Indvirkning på job i rejse- og turistbranchen

Oxford Economics har kunnet konstatere, at øget rejseaktivitet, der var påvirket af Tripadvisor, har været med til at opretholde 1,9 mio. job i hele verden, herunder over 900.000 job i turistbranchen, der var skabt direkte af Tripadvisor.

Konklusion nr. 5: Øget interesse for rejsemål

Gennem analyser af Tripadvisor-data, rejsetendenser og økonomisk aktivitet fastslog undersøgelsen en forbindelse mellem Tripadvisor og valg af rejsemål.  Resultaterne viser, at antallet af rejser til et bestemt rejsemål øges, når mængden af indhold, såsom billeder, anmeldelser, registreringer og oplysninger, om et rejsemål på Tripadvisor øges.

Konklusion nr. 6: Forbedrede standarder for hotel- og restaurationsbranchen

Flere rejser fører til mere delt indhold på Tripadvisor. Det indhold hjælper andre rejsende med at planlægge deres rejser og giver også virksomheder værdifuld feedback, så de kan forbedre deres service og dermed tiltrække flere kunder.  Desuden klarer virksomheder, som giver velovervejede svar fra ledelsen på de anmeldelser og den feedback, de modtager, sig også bedre på webstedet. 

Oxford Economics har knyttet denne gode cirkel for Tripadvisor-indhold til bedre standarder i hotel- og restaurationsbranchen.

Konklusion nr. 7: Giver mere lige vilkår

Undersøgelsen viste, at indhold fra Tripadvisor giver rejsende tillid til at vælge en ejendom baseret udelukkende på anmeldelser, vurderinger og billeder fra andre rejsende. Denne tendens er især en fordel for virksomheder, der ikke er en del af et større brand, hvilket sætter mindre, selvstændige virksomheder på mere lige fod med større brands.


Tre gode tip, der kan hjælpe dig med at drage fordel af Tripadvisors indflydelse:

  • Gør et godt førstehåndsindtryk: Tripadvisor påvirker 13 % af internationale rejser og 8 % af nationale rejser. For at drage fordel af dette er det vigtigt at sørge for, at alle oplysningerne på din Tripadvisor-side er fuldstændige og opdaterede. Det gælder alt fra faciliteter og kontaktoplysninger til åbningstider og billeder. Gå til ledelsescenteret for at opdatere dine virksomhedsoplysninger og overføre billeder.
  • Indhold giver kunder: Hver kunde udgør en ny chance for at få en anmeldelse. Hver ny anmeldelse tilføjer nyt indhold til din Tripadvisor-side og dit rejsemål, hvilket udgør en ny mulighed for at tiltrække fremtidige kunder. Se disse fem gratis værktøjer, som Tripadvisor har til virksomheder, der kan opfordre gæster til at skrive en anmeldelse.
  • Svar fra ledelsen tilføjer også indhold: Personlige svar på anmeldelser kan have stor indflydelse på både omsætningen og dit omdømme. Svar fra ledelsen viser ikke bare andre potentielle kunder, at du bekymrer dig om feedback fra gæster, de giver også en platform til at fortælle om eventuelle forbedringer, der er foretaget som resultat deraf. Sådan begynder du at svare på anmeldelser. Læs vores guide – Sådan giver du svar fra ledelsen på anmeldelser fra rejsende på Tripadvisor.
Sidst opdateret: 5. april 2016

24 indblik, der kan skabe din Tripadvisor-strategi

24 indblik, der kan skabe din Tripadvisor-strategi

Ny infografik afslører vigtige tendenser i rejseanmeldelser baseret på en uafhængig PhoCusWright-undersøgelse, som Tripadvisor havde bestilt.

Sidst opdateret: 11. februar 2014

5 Tips Inspired by Our New Traveler Survey

5 Tips Inspired by Our New Traveler Survey We asked. Travelers answered. An important new survey shows why reviews matter — and reveals key ways to grow your business.

In the rapidly changing hospitality industry, it’s important to listen to feedback from today’s travelers. That’s why Phocuswright, on behalf of Tripadvisor, recently surveyed1 global users of the world’s largest travel site. One thing we heard clearly: Tripadvisor reviews matter more than ever — both to travelers and to the businesses that serve them. 

Here’s what you need to know, plus tips to help you turn these insights into action.

Key finding #1: Tripadvisor reviews influence booking behavior.

  • 96% of Tripadvisor users consider reading reviews important when planning trips and booking hotels.
  • 83% of Tripadvisor users will “usually” or “always” reference reviews before deciding to book a hotel.
  • More than half of Tripadvisor users will not book a property that doesn’t have any reviews.
  • And it’s not just hotels: 87% of Tripadvisor users consider reviews important when booking restaurants; 81% say reviews are important when booking attractions.

Tip: Make sure people who read your Tripadvisor reviews can easily take the next step and become your customers. Hotels, inns and B&Bs can add contact details and post special offers to entice travelers, or accept bookings directly on your Tripadvisor page. Other types of businesses can follow similar steps; see our guides on how to optimize your restaurant listing and how to optimize your attraction listing.

“The majority of our users are coming to Tripadvisor not just to read reviews but also to compare options for their trip, make an informed decision and book. With travelers now finding the end-to-end solution they need on the site, peer-generated reviews are as important as ever.” - Barbara Messing, chief marketing officer at Tripadvisor

Key finding #2: The more reviews — and photos — the better.

  • The majority of Tripadvisor users (79%) will read at least 6-12 Tripadvisor reviews before choosing a hotel. Most (58%) will also read at least 6-12 reviews before choosing a restaurant.
  • 4 in 5 Tripadvisor users will “usually” or “always” reference reviews before deciding on an attraction to visit.
  • 76% of Tripadvisor users agree that traveler-submitted photos influenced their booking decision.

Tip: Capitalize on travelers’ interest in your Tripadvisor page by ensuring that you have plenty of recent reviews and traveler-submitted photos. Encourage customers to share feedback with Review Express, a free email-based review collection tool. (Already using it? Check out 10 tips for building successful Review Express campaigns.)      

Key finding #3: To drive bookings, highlight Tripadvisor content.

  • 82% of users agree that Tripadvisor helps them to plan better trips.
  • 2 out of 3 Tripadvisor users are more likely to book a hotel that displays Tripadvisor reviews and ratings on its website.

Tip: Free Tripadvisor widgets are a great way to showcase your Tripadvisor reviews, ratings and awards, both on your website and on social media.

Key finding #4: Travelers now want to read reviews and book – on the same website.

  • The majority (63%) of Tripadvisor users want one place where they can read reviews, compare prices and book.

Tip: Hotels, inns and B&Bs can attract savvy travelers with instant booking, which lets customers book with you directly on your Tripadvisor profile page. Restaurants can turn a global Tripadvisor audience into paying customers by adding a booking button from TheFork, and attractions can do the same with Viator.

Key finding #5: Your responses to reviews are more important than ever.

  • 85% of users agree that a thoughtful response to a bad review will improve their impression of the hotel — an increase of more than 50% since 2013.
  • 65% agree that they are more likely to book a hotel that responds to traveler reviews, versus one that does not respond.
  • 4 out of 5 Tripadvisor users believe that hotels that respond to reviews care more about their guests.

Tip: Responding to your reviews can have a big impact on both your revenue and your reputation. To get started, see our guide: How to add Management Responses to Tripadvisor Reviews.


  • 1. The 2015 ‘Custom Survey Research Engagement’ was an independent study of 14,991 respondents conducted by Phocuswright on behalf of Tripadvisor. Phocuswright fielded an online consumer survey between April 8, 2015 and April 29, 2015, driving responses via pop-ups on Tripadvisor websites in the U.S., United Kingdom, France, Italy, Germany, Spain, Brazil, Russia, Australia, India, Japan, Indonesia, Malaysia and Thailand. The survey targeted users of the website’s hotel reviews who have also purchased lodging for travel within the past 12 months, and planned their own trips. Respondents were invited to participate in the survey while visiting the Tripadvisor website via a link which directed them to an online survey instrument.
Sidst opdateret: 12. november 2015

Best Western får 76 % flere anmeldelser via partnerskabet med Tripadvisor og Medallia

Best Western får 76 % flere anmeldelser via partnerskabet med Tripadvisor og Medallia

Den internationale hotelkæde indsamler væsentligt flere anmeldelser takket være deres partnerskab med Tripadvisor og Medallia.

Mål: At indsamle flere anmeldelser på Tripadvisor

Mange hotel- og kroejere prioriterer det at få flere anmeldelser højt. Og med over 4.000 hoteller verden over har Best Western en masse franchise-ejere, som fokuserer på at få flere anmeldelser fra rejsende.

Det er let at forstå hvorfor. Som Tripadvisors direktør for anmeldelsestjenester, Minesh Shah, forklarer: ”Anmeldelser har indflydelse på en ejendoms omdømme og dens popularitet på Tripadvisor. Og denne popularitet har indflydelse på den opmærksomhed og det antal direkte reservationer, som en ejendom får fra rejsende.” Så for at indsamle flere anmeldelser har Best Western besluttet at indgå partnerskab med nogle eksperter, der på hver deres måde kan hjælpe.

Partnerskab: Gnidningsfri synergi for hotelejere

Du har muligvis hørt udtrykket: ”Work smarter, not harder” (Arbejd mere effektivt, ikke hårdere). Dette er kloge ord – især for Best Western og andre travle hotelejere, som værdsætter øget effektivitet.

”Det er gnidningsfrit for de rejsende – og hotelejere kan få disse ekstra anmeldelser uden yderligere indsats.” – Minesh Shah, direktør for anmeldelsestjenester

Det er derfor, at Tripadvisor har indgået partnerskab med administrationsselskabet for kundeoplevelser Medallia. Den samlede indsats, der kaldes for ”Medallia Promote for Tripadvisor”, har fokus på at integrere Tripadvisors anmeldelsesformular i de gæstetilfredshedsundersøgelser, som Medallia sender ud til nylige hotelgæster. Som Minesh Shah forklarer: ”Best Western-gæster kan let indsende en ny anmeldelse, når nu de allerede har kontakt med varemærket ved at besvare undersøgelsen. Det er gnidningsfrit for de rejsende – og hotelejere kan få disse ekstra anmeldelser uden yderligere indsats.”

Resultat: Øget antal anmeldelser og vurderinger

76 % flere anmeldelser for Best Western
Best Western-ejendomme, der indsamler Tripadvisor-anmeldelser via Medallia-undersøgelsen får 76 % flere anmeldelser gennem partnerskabet. I august 2013 fik Best Western-ejendomme f.eks. 8.638 anmeldelser gennem partnerskabet ud over de 10.071 anmeldelser, der blev indsamlet på andre måder. 

Den gennemsnitlige vurdering steg fra 3,98 til 4,28
Selvom det vigtigste mål med partnerskabet var at øge antallet af indgående anmeldelser, er det interessant at bemærke, at anmeldelseskvaliteten også steg. Den gennemsnitlige vurdering for anmeldelser, der blev indsamlet via partnerskabet, var 4,28 ud af 5,0 i sammenligning med bare 3,98 for anmeldelser, der blev indsamlet på andre måder.

Hvorfor? Minesh Shah tror, at en bidragende faktor er, hvor interesseret anmelderen er. ”Med Medallias gæstetilfredshedsundersøgelse beder man om anmeldelser fra gæster, som muligvis ikke ville have skrevet en Tripadvisor-anmeldelse ellers. En, som er villig til både at besvare undersøgelsen og skrive en anmeldelse, er højst sandsynlig stærkt interesseret.”

Og som en Cornell-undersøgelse fra 2013 viser, er der enforbindelse mellem det at have flere anmeldelser og en højere vurdering på Tripadvisor.

Konklusion: Højere Tripadvisor-popularitet

Hvis du kan forbedre de tre vigtigste faktorer nedenfor, vil din ejendom højst sandsynligt få en øget placering på Tripadvisor:

  • Kvantiteten ved anmeldelserne – hvor mange anmeldelser din ejendom har
  • Kvaliteten ved anmeldelserne – hvordan en rejsende vurderer din ejendom
  • Hvor nye anmeldelserne er – hvornår dine anmeldelser er offentliggjort

De nye anmeldelser (kvantitet og hvornår de er offentliggjort) og gode vurderinger (kvalitet), som blev indsamlet via partnerskabet, gav en højere popularitet for disse Best Western-ejendomme. Derfor vises disse ejendomme nu højere oppe i Tripadvisors søgeresultater, hvilket hjælper dem til at få større opmærksomhed fra rejsende, som leder efter det rette indkvarteringssted.

Mulighed: Kom foran konkurrenterne

Hvis du vil have en fordel over konkurrenterne, skal du være proaktiv. Heldigvis er et partnerskab bare én måde til at få flere anmeldelser og muligvis forbedre din popularitet på Tripadvisor.

For alle indkvarteringssteder, seværdigheder og restauranter
Anmeldelsesekspressen er et gratis værktøj, som gør det let at sende en e-mail med anmodning om en anmeldelse til nylige gæster. 47.000 ejendomme har allerede prøvet Anmeldelsesekspressen, og regelmæssige brugere får 33 % flere Tripadvisor-anmeldelser1 – så hvorfor ikke prøve det selv i dag?

For kæder inden for indkvartering
Hvis du har flere hoteller, B&B’er eller feriesteder, kan du kontakte partnerships@tripadvisor.com for at få flere oplysninger om, hvordan et Tripadvisor-partnerskab kan hjælper din kæde med at få flere anmeldelser.


  • 1. Data for Tripadvisor-webstedet, januar 2014
Sidst opdateret: 19. maj 2014

Reservationer og de rejsendes interesse drives af ledelsens handlinger

Reservationer og de rejsendes interesse drives af ledelsens handlinger

En undersøgelse viser, at engagement fra ledelsen er tæt forbundet med de rejsendes interesse og reservationsforespørgsler på Tripadvisor.

Ifølge en nylig undersøgelse af indkvarteringssteder i de 24 mest anmeldte byer på Tripadvisor1, bliver de rejsendes interesse påvirket af, hvor stort dit engagement er.

Følg denne trin for trin-vejledning i de to vigtigste faktorer for de rejsendes interesse for at opfordre flere rejsende til at se din Tripadvisor-side og foretage reservationsforespørgsler.

Interessefaktor: Dit antal af billeder

Man siger, at et billede siger mere end tusind ord. Bare ét billede på din ejendomsside giver 138 % mere interesse fra de rejsende og 225 % større sandsynlighed for en reservationsforespørgsel. Interessen stiger til 151 % og sandsynligheden for en reservationsforespørgsel til 238 % for ejendomme, der har mindst 100 billeder, sammenlignet med ejendomme uden billeder.

Sådan får du flere billeder:

  • Begynd med at læse vores vejledning Sådan får du mest muligt ud af dine billeder på Tripadvisor.
  • Udvælg en ansat, der har øje for gode billeder, eller overvej at hyre en professionel fotograf – bed fotografer, der arbejder ved bryllupsfester på din ejendom, om at anbefale nogen.
  • Når du tilføjer en ny facilitet eller istandsætter ejendommen, bør du tage billeder og overføre dem til Tripadvisor.
  • Du bør også opfordre gæster til at overføre billeder af deres ophold. Du kan integrere forslaget i din proces for ind- og udtjekning og inkludere et link til at skriv en anmeldelse og indsende billeder i den e-mail, som du sender for at takke gæster for deres ophold.

Interessefaktor: Dit antal af svar fra ledelsen

Du kan øge både de rejsendes interesse og den gennemsnitlige vurdering i anmeldelser ved at bruge lidt tid på at svare på anmeldelser. I sammenligning med ejendomme, der ikke svarer på anmeldelser, kan ejendomme, som svarer på mindst 13 % af deres anmeldelser, se en stigning på 21 % i interessen. Og indkvarteringssteder, der svarer på mindst 50 % af deres anmeldelser, øger sandsynligheden for at få en reservationsforespørgsel med 24 %.

Derudover har det betydelig indflydelse på den generelle vurdering af hoteller og B&B’er, når de deltager i samtalen på Tripadvisor. Ejendomme, der ikke svarer på anmeldelser, har en gennemsnitlig vurdering på 3,81, mens indkvarteringssteder, som svarer mindst 40 % af tiden, ligger på 4,05, og ejendomme med en svarhyppighed på over 65 % ligger på 4,15.

Sådan skriver du svar fra ledelsen:

  • Læs vores vejledning Sådan giver du svar fra ledelsen på anmeldelser fra rejsende på Tripadvisor. Den dækker, hvilke anmeldelser du bør svare på, hvor du skal gå til i ledelsescentret for at skrive svar, og hvad du bør skrive – og lade være med at skrive.
  • Opsæt konkrete mål, f.eks. ”Svar på mindst 1 ud af 7 anmeldelser” (baseret på de ovenstående 13 %) eller ”Brug en time hver uge på at gennemgå svar fra ledelsen fra personalet”.
  • Behandl alle anmeldelser, som om du havde fået feedbacken ansigt til ansigt. I dine svar fra ledelsen bør du takke de rejsende for deres feedback, dele nyttige oplysninger og forklare, hvordan du vil gøre brug af deres feedback i fremtiden.
  • Hvis der var et problem, bør du beklage, forklare din side af sagen uden at være defensiv og fortælle den rejsende – og potentielle gæster, der læser dit svar – hvad du vil gøre for at sikre, at problemet ikke gentager sig.

Tag det næste skridt

Nu hvor du ved, at der er en målbar fordel ved at være mere engageret på Tripadvisor, er det på tide at gøre noget ved det. Log på dit ledelsescenter for at overføre billeder fra ledelsen og svare på anmeldelser fra de rejsende.

Prøv at bruge Anmeldelsesekspressen for at få flere gæster til at indsende deres egne billeder som en del af deres anmeldelse. Det er en gratis måde, hvorpå du kan sende en e-mail til op til 1.000 nylige gæster på én gang med en påmindelse om at skrive en anmeldelse på Tripadvisor.


  • 1. Byer, der er inkluderet i undersøgelsen: London, Rom, Paris, New York, Las Vegas, Barcelona, Orlando, Milano, Firenze, Bangkok, San Francisco, Istanbul, Amsterdam, Berlin, Madrid, Prag, Edinburgh, Venedig, Chicago, Buenos Aires, Singapore, Dublin, Marrakech og New Orleans.
Sidst opdateret: 15. oktober 2014

TripAdvisor Network Effect and the Benefits of Total Engagement

TripAdvisor Network Effect and the Benefits of Total Engagement

TripAdvisor Network Effect and the Benefits of Total Engagement How businesses can take advantage of the TripAdvisor Network Effect to improve and grow. What is “Network Effect”The question that most business leaders ask themselves is, “How can we achieve long-term...

Få mest muligt ud af Tripadvisor

Styrk din overnatningsvirksomhed med vores eksklusive startpakker