Øjeblikkelig booking på Tripadvisor

Få mere at vide om øjeblikkelig booking – en effektiv bookingkanal for indkvarteringssteder.

Gratis eller Premium? En vejledning til markedsføring på Tripadvisor

Gratis eller Premium? En vejledning til markedsføring på Tripadvisor Tripadvisor kan tilbyde en pakke med markedsføringsværktøjer til virksomheder i hotel- og restaurationsbranchen. Mange er gratis, men enkelte Premium-funktioner er kun tilgængelige mod betaling. Ved du, hvilke der er gratis, og hvilke der koster penge?

Søger du måder, hvorpå du kan skaffe flere kunder? Tripadvisor har flere forskellige værktøjer, der kan hjælpe. Vi har noget til alle, men du skal være registreret for at få adgang til din ejendoms ledelsescenter. 

Gratis værktøjer

Lad os starte med at se på de gratis værktøjer, der er tilgængelige for alle indkvarteringstyper, restauranter og seværdigheder, som er registreret på Tripadvisor. Disse værktøjer er tilgængelige i ledelsescenteret:

Ejendomme med mindst ét billede oplever 138 % større interesse end ejendomme uden billeder.1

Værktøjer til ejendomssider

Du kan administrere de større elementer på din Tripadvisor-ejendomsside via fanen "Administrer registrering" i menuen foroven. Tilføj billeder for at tiltrække de rejsendes opmærksomhed, opdater dine faciliteter, og udfør andre administrative opgaver her. 

Mere end 60 % af de rejsende siger, at svar fra ledelsen gør det mere sandsynligt, at de vil booke.2

Værktøjer til administration af anmeldelser

Under "Anmeldelser" i menuen foroven kan du finde alle de værktøjer, som du har brug for, når du skal administrere, spore og besvare nye anmeldelser.  Prøv Anmeldelsesekspressen for at opfordre til flere anmeldelser.

Næsten 90 % af de rejsende siger, at anmeldelser har indflydelse på, hvor de vælger at booke.3

Gratis reklameværktøjer

Få hjælp til at markedsføre din virksomhed under "Reklameværktøjer" i menuen foroven i ledelsescenteret. Vis dine anmeldelser frem ved hjælp af Tripadvisors app med anmeldelser fra rejsende til din Facebook-side, Tripadvisors knap til de sociale medier og widgets, så folk kan se dine priser og anmeldelser på dit website. Og endelig kan du bestille et Tripadvisor-klistermærke til din ejendom, så dine gæster kan se, at du er registreret på verdens største rejsewebsite.4 

Tripadvisor Insights

Er du interesseret i gratis markedsføringstip, brancheundersøgelser, nyttige vejledninger med mere? Hotelbestyrere og -ejere kan besøge www.tripadvisor.dk/TripadvisorInsights, og restauratører kan besøge Tripadvisor til restauranter. Du kan også få flere oplysninger i ledelsescenteret. Vælg "Tripadvisors bedste praksisser" under fanen "Hjælp og indstillinger" i menuen foroven.

Betalte værktøjer

Overnatningssteder og restauranter kan forbedre deres Tripadvisor-registreringer og tiltrække endnu flere rejsende ved hjælp af yderligere værktøjer, som kun er tilgængelige mod betaling. Der er på nuværende tidspunkt ingen tilgængelige Premium-værktøjer for seværdigheder.

Løsninger til indkvarteringssteder

  • Business Advantage: Med disse værktøjer, der er førende i branchen, kan du bedre markedsføre din virksomhed til millioner af potentielle gæster, skille dig ud fra konkurrenterne, påvirke bookingbeslutninger samt måle og forbedre dit onlineomdømme. Gå til www.tripadvisor.dk/business/BusinessAdvantage for at få flere oplysninger.
  • Øjeblikkelig booking: Nu kan de rejsende klikke på knappen "Book på Tripadvisor" og booke et hotel direkte på websitet. Potentielle gæster er mere villige til at booke, når de ved, at de kan gøre det direkte på Tripadvisor.5 Øjeblikkelig booking giver dit hotel en nem måde at få fat i disse bookinger på. Få flere oplysninger her.
  • Sponsorerede placeringer: Få højt kvalificeret trafik til din ejendom ved at placere din registrering øverst i søgeresultaterne på Tripadvisor for de rejsende, som søger efter et sted at overnatte i dit område. Sponsorerede placeringer er uden risici – du betaler kun for de klik, som du får, og du kan afbestille når som helst. Tilmeld dig i dag https://www.tripadvisor.dk/business/sponsored-placements.

Løsninger til restauranter

  • Tripadvisor Premium: Få den konkurrencefordel, som din virksomhed har brug for, med Tripadvisor Premium til restauranter. Hvis du opgraderer til Premium, får du eksklusiv adgang til effektive værktøjer, der kun er for abonnenter, herunder Storyboard, De tre vigtigste grunde til at spise her, Favoritanmeldelser samt eksklusive data og indblik. Få flere oplysninger her.
  • Reklamer på Tripadvisor: Få flere besøgende til din Tripadvisor-registrering ved at markedsføre din restaurant på eksklusive placeringer til restaurantgæster, der leder efter et sted at spise i dit område. Få flere oplysninger her.

  • 1. Tripadvisor-data, 7. juli-7. august 2014 tripadvisor.dk/TripadvisorInsights/w613
  • 2. PhoCusWright, "Custom Survey Research Engagement", lavet for Tripadvisor, december 2013.
  • 3. TripBarometer fra april 2014: Global udgave: tripadvisor.dk/TripadvisorInsights/w774
  • 4. comScore Media Metrix for Tripadvisor-websites, globalt,
  • 5. Interne data fra Tripadvisor
Styrk din overnatningsvirksomhed med vores eksklusive startpakker Styrk din overnatningsvirksomhed med vores eksklusive startpakker
  • Gratis prøveperiode på 30 dage
  • Gratis reklamer for op til 100 USD
  • Ingen binding
...

Sådan betaler du for Øjeblikkelig booking

Sådan betaler du for Øjeblikkelig booking Alt, du behøver at vide, om betaling af provisionsgebyrer for Øjeblikkelig booking.

Velkommen til Øjeblikkelig booking! Nu hvor du har tilmeldt dig – og der kommer bookinger ind – er her flere oplysninger om, hvad du kan forvente dig af den månedlige betalingsproces.

Hvad skal jeg betale?

Hver måned betaler du provision for de øjeblikkelige bookinger, der er gennemført i den foregående måned. Med Øjeblikkelig booking betaler du kun for gennemførte ophold. Hvis en rejsende booker et værelse via øjeblikkelig booking, men derefter afbestiller det, betaler du ikke for den booking.

Hvordan fungerer betalingsprocessen?

Du modtager en månedlig opgørelse på e-mail d. 5. i hver måned. Der er opført en liste over de bookinger, der er gennemført den foregående måned ifølge Tripadvisors registreringer. Dette er ikke en regning – der er ingen betaling på nuværende tidspunkt.

Den månedlige opgørelse giver dig mulighed for at bekræfte, at alle transaktioner, der vises for den forgangne måned, reelt er gennemførte ophold. Fra og med d. 5. i hver måned har du en frist på 15 dage, hvor du kan kontrollere listen og foretage ændringer (tidlig udtjekning, manglende fremmøde og afbestillinger). Se vejledningen herunder til, hvordan det gøres.

Fristen udløber d. 19. i hver måned. Provisionsgebyrerne for den forgangne måned beregnes d. 20., og din konto debiteres automatisk.

Hvordan foretager jeg ændringer i løbet af justeringsperioden?

Hvis der er en transaktion på den månedlige opgørelse, der skal ændres, skal du følge disse trin for at løse problemet:

  1. Log på ledelsescenteret, og vælg din ejendom.
  2. Vælg derefter "Bookingaktivitet" i menuen "Produkter", der vises øverst på siden.
  3. Find herefter den transaktion, der er forkert. (Tip: Prøv at vælge "Sidste måned" i rullemenuen, eller prøv at filtrere efter "Udtjekningsdato" i stedet for "Bookingdato").
  4. Brug derefter "Rediger" eller "Annuller" for at justere transaktionen.

Du skal foretage disse justeringer inden d. 19. i hver måned for at undgå at skulle betale en forkert provision for denne transaktion.

Hvad sker der, hvis der er problemer med betalingen?

Hvis betalingen ikke kan behandles d. 20. i måneden, modtager du en e-mailmeddelelse om, at betalingen mislykkedes. Hvis du modtager denne meddelelse, skal du følge disse trin for at opdatere dine betalingsoplysninger så hurtigt som muligt:

  1. Log på ledelsescenteret, og vælg din ejendom.
  2. Vælg "Fakturering og betalinger" under "Profil" i menuen, der vises øverst på siden.
  3. Klik på "Opdater" i venstre side under "Faktureringsoplysninger".

Vi vil fortsat prøve at debitere det registrerede kreditkort i 12 dage efter, at det mislykkedes første gang. Vi vil forsøge én gang mere ved Direct Debit, hvis fejlen skyldes utilstrækkelige midler. Efter disse 12 dage eller den anden mislykkedes betaling via Direct Debit pga. utilstrækkelige midler eller anden årsag bliver din kampagne med øjeblikkelig booking suspenderet, og du bliver ikke vist i "Book på Tripadvisor", indtil din konto er blevet opdateret.

Hvilke betalingsformer accepteres?

Betalingsmetoder varierer efter land og kan omfatte kreditkort, Direct Debit eller Automated Clearing House (ACH).

Hvor kan jeg se alle mine fakturaer og betalinger?

Alle dine fakturaer og betalinger kan ses på siden "Fakturering og betalinger" i ledelsescenteret. Følg nedenstående trin for at få adgang til denne side:

  1. Log på ledelsescenteret, og vælg din ejendom.
  2. Klik på "Fakturering og betaling" under fanen "Profil".
  3. Her kan du se to faner, en for fakturaer og en anden for betalinger. Hvis du vil se en faktura eller betaling, skal du blot klikke på den tilknyttede fane og vælge fakturanummeret eller den anvendte betaling.  En ny browser åbnes, og hvis du vil udskrive siden, skal du vælge "Udskriv" i browserens hovedmenu.

Bemærk! Brug værktøjet til valg af konto i højre side på siden "Fakturering og betalinger", hvis du vil se yderligere oplysninger om flere konti.

Hvem modtager de månedlige opgørelser?

Log på ledelsescenteret for at se, hvem der modtager de månedlige opgørelser. Kan du ikke få adgang til ledelsescenteret? Se vores startvejledning.

Når du har logget på, skal du finde menuen "Produkter", vælge "Øjeblikkelig booking" og derefter klikke på fanen "Indstillinger". Du kan tilføje nye personer og foretage de nødvendige justeringer.

Hvordan ændrer jeg kontaktpersonen for fakturering?

Hvis du vil opdatere kontaktpersonen for fakturering for din Øjeblikkelig booking-konto eller vil føje flere fakturamodtagere til din konto, skal du følge disse trin:

  1. Log på ledelsescenteret, og vælg din ejendom.
  2. Vælg "Indstillinger" under "Produkter" i menuen, der vises øverst på siden.
  3. Rul ned på siden "Indstillinger" for at få vist listen over fakturaejere(n) og yderligere modtagere.
  4. Klik på "Tilføj endnu en modtager", og skriv et nyt navn og en ny e-mailadresse. Markér afkrydsningsfeltet "Indstil som faktureringsejer", og klik derefter på "Gem". (Bemærk! Hvis du ikke klikker på "Indstil som faktureringsejer", vil personen modtage fakturaer d. 20. i hver måned, men vil ikke have adgang til dit ledelsescenter).

Hvorfor kan jeg ikke betale den månedlige opgørelse?

Den månedlige opgørelse er som en forhåndsvisning af den endelige faktura for den forgangne måned. Vi giver dig 15 dage til at foretage justeringer for manglende fremmøde eller afbestillinger. Selvom alt er korrekt, accepterer vi ikke betalinger, før provisionsgebyrerne er gjort op d. 20. i hver måned.

Har du brug for mere hjælp?

Hvis du har yderligere spørgsmål, kan du læse vores ofte stillede spørgsmål. Hvis det ikke hjælper, kan du logge på ledelsescenteret og klikke på "Få hjælp online i boksen "Kontakt Tripadvisor". Vælg derefter "Øjeblikkelig booking" som problemet og "Spørgsmål om fakturering og betaling" som underemne. Du kan derefter skrive dit spørgsmål i tekstfeltet.

Sidst opdateret: 6. august 2019

Din startvejledning til Øjeblikkelig booking

Din startvejledning til Øjeblikkelig booking

Begynd at få bookinger direkte på verdens største rejsewebsted – med bare fire enkle trin.  

For første gang nogensinde kan millioner af rejsende booke på Tripadvisor uden at skulle forlade webstedet.  Øjeblikkelig booking gør det let for dig at få din del af disse kunder med en provisionbaseret model, hvor du betaler pr. booking.

Sådan fungerer det:
Tripadvisor samarbejder med din forbindelsespartner om at vise dine aktuelle priser og din kapacitet – på din ejendoms side. De rejsende klikker på knappen "Book på Tripadvisor" for at færdiggøre deres transaktion direkte på Tripadvisor. Bookingprocessen er fuldt ud optimeret til computer-, tablet- og mobilplatforme på 48 sprog og mange valutaer.

Når bookingen er fuldført, ejer du forholdet til kunden. Bookingoplysningerne gives videre til dig via din forbindelsespartner. Du betaler først for bookingen, efter den rejsende fuldender opholdet, og det er nemt at spore din præstation i ledelsescenteret for Øjeblikkelig booking.

Er du klar til at få flere bookinger fra verdens største rejsewebsted? Fire enkle trin er alt, hvad det kræver – du behøver ingen teknisk viden:

1. Bekræft, om du er kvalificeret

Første trin er at her, om din forbindelsespartner er tilmeldt.

2. Bekræft oplysninger for din forbindelsespartner

Derefter skal du bekræfte, at de oplysninger, som vi får fra din forbindelsespartner, er korrekte. Dette sikrer, at de rejsende kan se præcise oplysninger om dine tilgængelige værelser og priser.

Bekræft din ejendoms navn, adresse og websted. Kontrollér derefter, at værelsestyperne i oversigten rent faktisk er tilgængelige for de valgte søgedatoer, og at de korrekte priser (inkl. skatter og afgifter) vises. Bekræft også, at det er den rigtige afbestillingspolitik.

Bemærk! Uden basisprisen, skatter og afbestillingspolitikken kan de rejsende muligvis ikke booke dine værelser! Sørg for, at du angiver disse oplysninger gennem din forbindelsespartner. Hvis du ikke adskiller skatter og afgifter fra din basispris, kan opsætningsværktøjet anslå dem for dig.

Husk på, at dine priser bør være de samme eller bedre end dem fra dine andre distributionspartnere for at give de rejsende den bedst mulige bookingoplevelse. Hvis dine direkte priser ikke er konkurrencedygtige, vises dine priser og din kapacitet muligvis ikke.

Hvis alt er fint, skal du klikke på "Korrekt". Ellers skal du vælge ”Forkert” for at få mere hjælp.

3. Vælg din andel af visninger for de rejsende og din provisionssats

Der forekommer en visning for de rejsende, hver gang "Book på Tripadvisor" vises for din ejendom i søgeresultaterne. Nogle gange kigger de rejsende på dine priser, andre gange kigger de på dine distributionspartneres priser. Øjeblikkelig booking giver dig mulighed for at gøre krav på halvdelen af disse visninger for de rejsende såvel som de bookinger, som disse visninger resulterer i, med en provisionssats på 15 %. Eller du kan vælge en lavere provisionssats på 12 % for at få en fjerdedel af alle visninger for de rejsende og dertilhørende bookinger. Det er op til dig – bare vælg en løsning, og klik på "Fortsæt".

4. Tilføj din betalingsmetode

Til slut skal du tilføje din betalingsmetode eller bekræfte, at den nuværende betalingsmetode er korrekt. Din konto debiteres ikke på nuværende tidspunkt, men vi vil bekræfte betalingsmetoden for at sikre, at den er gyldig. Acceptér så vilkårene og betingelserne, og klik på "Færdiggør din tilmelding".

Øjeblikkelig booking er et provisionsbaseret produkt. Det betyder ingen forhåndsomkostninger, ingen langfristede kontrakter og ingen risici for dig. Du opkræves kun for de bookinger, der bliver til faktiske ophold.

Du bliver faktureret på månedsbasis, hvor hver faktureringspost afspejler et afsluttet ophold, der blev booket via Øjeblikkelig booking i den foregående måned. Du vil have mulighed for at gennemse disse bookinger og de tilknyttede opkrævninger og foretage eventuelle justeringer baseret på ændringer i bookinger inden betalingsfristen. Du kan læse mere om betalingsprocessen i vejledningen her.

Sidst opdateret: 3. december 2014

Administrer din Øjeblikkelig booking-kampagne

Administrer din Øjeblikkelig booking-kampagne

Administrer bookinger, og spor dine resultater i kontrolpanelet for Øjeblikkelig booking.

Kontrolpanelet for Øjeblikkelig booking er fyldt med data og indblik, der kan hjælpe dig med at skabe resultater. Her er en vejledning til de mest nyttige værktøjer fra en, der kender dem godt:

1. Spor nøgletal

Forsiden i kontrolpanelet viser dit antal af solgte værelsesovernatninger, bookinger og bookingværdi med grafiske oversigter (klik på hvert datapunkt for at ændre grafen). Du kan også se dit nuværende skyldige beløb for disse bookinger.   

Tip! Tiltræk flere gæster

Vælg den højeste provisionssats i kontrolpanelet for at se den forskel, som dobbelt så mange visninger for de rejsende giver. 

2. Få adgang til oplysninger om gæsterne

Find alle oplysninger om hver booking – herunder gæsternes navne, e-mailadresser, reservationsoplysninger, faktureringsstatus med mere – i aktivitetsrapporten for bookinger. Du kan også foretage opdateringer og afstemme afbestillinger ved at klikke på bookingens bekræftelses-id-nummer.

Tip! Få større indtjening

Brug gæsternes e-mailadresser fra aktivitetsrapporten for bookinger til at udvikle et forhold til gæsterne med det samme. Når de rejsendes ankomstdato nærmer sig, kan du sende nyttige ekstra tilbud til dem, hvilket motiverer dem til at bruge flere penge. Få flere idéer til kontakt før opholdet her.   

3. Administrer provision

Få vist en løbende beregning af alle gebyrer og kreditter for din konto i transaktionsloggen. Det er også her, at du kan se gennemførte ophold, skyldig provision samt afbestillinger. 

Tip! Undgå unødvendige gebyrer

Med Øjeblikkelig booking betaler du ikke provision for aflyste bookinger. Du modtager en foreløbig faktura den 5. hverdag i hver måned – enten på e-mail eller på transaktionslogsiden. Klik på fakturaen, og bekræft, at alle de rejsende, der er angivet, har gennemført deres ophold. Hvis du vil annullere en booking, skal du klikke på bekræftelsesnummeret og vælge "Rediger eller annuller denne booking". Du skal afbestille bookingen inden for 15 dage efter datoen for den foreløbige faktura. Efter det tidspunkt, d. 20. i hver måned, bliver din faktura færdiggjort og opkrævet fra din konto. Har du stadig spørgsmål? Få flere oplysninger om betaling af øjeblikkelige bookinger her.

Bemærk! Klik på "Fakturering og betalinger" under fanen "Profil" foroven i ledelsescenteret for at se tidligere fakturaer og betalinger.

4. Optimer dine resultater med Øjeblikkelig booking

Hvordan er dine priser og din kapacitet i sammenligning med andre udbydere? Hvordan har disse resultater ændret sig over de sidste 30 dage? Eller år? Find svarene på disse og mange andre spørgsmål i resultatcenteret.

Tip! Få flere bookinger

Brug resultatcenteret til at se din kapacitet og dine priser i sammenligning med andre distributionskanaler. I en nylig undersøgelse sagde 90 % af deltagerne, at prisen er vigtig, når de booker et indkvarteringssted.1 Husk, at dine priser skal være konkurrencedygtige for at blive vist til rejsende under Øjeblikkelig booking. Læs vores vejledning, og få oplysninger om, hvordan du optimerer dine resultater med øjeblikkelig booking, så du kan få flere gæster. 


  • 1. Kilde: TripBarometer-undersøgelsen fra 2016, der blev foretaget af Ipsos, et globalt analysefirma. I alt blev 36.444 interviews gennemført på 33 markeder, som dækker syv regioner
Sidst opdateret: 10. juli 2017

Sådan opdaterer du betalingsoplysninger på Tripadvisor

Sådan opdaterer du betalingsoplysninger på Tripadvisor

Trinvis vejledning til at opdatere din ejendoms betalingsoplysninger på Tripadvisor.

Det er nemt at opdatere betalingsoplysningerne for din ejendom, og du kan gøre det online. Følg de nedenstående trin for at opdatere disse oplysninger for alle betalte produkter fra Tripadvisor.

Sådan opdaterer du dine betalingsoplysninger

  1. Gå til www.tripadvisor.dk/Owners for at logge på ledelsescenteret.
  2. Før markøren over "Hjælp og indstillinger" i menuen øverst på siden, og klik på "Fakturering og betalinger".
  3. Under "Faktureringsoplysninger" i højre side skal du klikke på linket "Opdater".
  4. Indtast dine nye kreditkortoplysninger, opdater betalingsmetoden eller faktureringsoplysningerne, og klik på "Gem".

Hvor lang tid tager dette?

Dine opdaterede betalingsoplysninger vises med det samme. Hvis du har udestående betalinger, opkræves de på din konto inden for 24 timer.

Hvem er fakturaejeren?

Fakturaejeren er den person, der administrerer betalinger til Tripadvisor. Det er som regel den person, der har købt eller senest fornyet dit Tripadvisor-abonnement, eller den person, der oprettede Øjeblikkelig booking. Du kan se, hvem der har adgang til at administrere dine kommercielle produkter ved at gå til siden til administration af brugeradgang. For at få adgang til denne side skal du logge på ledelsescenteret og vælge "Administrer brugeradgang" under fanen "Profil" i menuen foroven. På denne side kan du se en komplet liste over alle brugere, der er registreret til din Tripadvisor-side. Du kan også se deres Tripadvisor-brugernavn, e-mailadresse, tilhørsforhold til din virksomhed og de produkter, som de har adgang til (hvis det er relevant).

Kan jeg registrere flere kort hos Tripadvisor?

Ja, du kan registrere flere kort. Du kan dog kun indstille ét kreditkort som standard for betalinger. Fakturaejeren for din ejendom kan til enhver tid opdatere det valgte standardkort.

Jeg kan ikke se muligheden "Fakturering og betalinger". Hvad skal jeg gøre?

Du er nok ikke registreret hos Tripadvisor som fakturaejer for din ejendom. I så fald skal du bede fakturaejeren om at logge på ledelsescenteret og opdatere betalingsoplysningerne som beskrevet ovenfor.

Hvis vedkommende ikke længere skal administrere fakturering og betalinger, kan du sende en anmodning gennem ledelsescenteret om at give rollen som fakturaejer til en anden.

For ejere med et abonnement på Business Advantage:

  1. Gå til ledelsescenteret.
  2. Klik på "Få hjælp online" i boksen Kontakt Tripadvisor. 
  3. Vælg "Business Advantage" under "Fortæl os, hvad problemet er".
  4. Vælg "Opdater tilladelser til adgang til konti" som underemne.
  5. Skriv alle oplysninger om den ændring, som du gerne vil foretage, i kommentarfeltet.

For ejere med Øjeblikkelig booking:

  1. Gå til ledelsescenteret.
  2. Klik på "Få hjælp online" i boksen Kontakt Tripadvisor.
  3. Under "Fortæl os, hvad problemet er" skal du vælge "Øjeblikkelig booking".
  4. Vælg "Spørgsmål om fakturering og betaling". 
  5. Skriv din forespørgsel i feltet "Kommentarer".
Styrk din virksomhed med vores eksklusive startpakker Styrk din virksomhed med vores eksklusive startpakker
  • Gratis prøveperiode på 30 dage
  • Gratis reklamer for op til 100 USD
  • Ingen binding
...

Seks grunde til at prøve Øjeblikkelig booking

Seks grunde til at prøve Øjeblikkelig booking De bedste grunde til, at hotelejere gør Øjeblikkelig booking til en del af deres distributionsstrategi.

Flere og flere hotelejere gør Øjeblikkelig booking til en del af deres distributionsstrategi. Her er seks grunde til, at du skal prøve denne effektive bookingkanal:

1. Jo nemmere, jo bedre.

De rejsende leder i dag i stigende grad efter steder, hvor de kan planlægge hele deres rejse på én gang. Ifølge en nylig undersøgelse ønsker 63 % af brugerne på Tripadvisor ét sted, hvor de kan læse anmeldelser, sammenligne priser og booke.1 Når du aktiverer øjeblikkelig booking, kan de rejsende undersøge, vælge og straks booke indkvartering hos dig direkte på Tripadvisor.

2. Hav kontrol over gæsteforholdet fra starten.

Med Øjeblikkelig booking behøver du ikke vente på, at gæsteoplysningerne deles med dig. Du modtager den rejsendes oplysninger, lige så snart bookingen er foretaget via din forbindelsespartner. Begynd at opbygge et forhold til gæsten – og maksimér indtægterne fra hver booking – lige fra begyndelsen. 


"Det er alfa og omega for vores virksomhed at have adgang til gæsternes oplysninger. Det gør det muligt for os at yde fremragende kundeservice til gæsterne og give dem tilbud med merværdi. Erfaringen viser os, at vi kan forvandle flere kunder, som har benyttet øjeblikkelig booking, til gæster, der kommer igen, og det er netop så vigtigt i denne branche". – Michelle Nelson, Arbuckle


3. Hav styr på distributionsomkostningerne.

Øjeblikkelig booking bygger på en simpel provisionsmodel med "betaling for ophold". Du vælger dit provisionsniveau og betaler kun, når bookinger bliver til fuldførte ophold. Det betyder, at der ikke er nogen investeringer på forhånd, ingen langsigtet forpligtelse eller betalinger for afbestillinger og udeblivelser.


"Øjeblikkelig booking gør det muligt for os at arbejde direkte med vores gæster i stedet for gennem en tredjepartsplatform. Dette forbedrer vores forhold til disse gæster inden, under og efter deres ophold for en yderst rimelig marginalomkostning ... Den provision, vi betaler, er normalt lavere end andre onlinerejsebureauers.  Derfor giver det mening at få reservationer direkte til dit eget bookingsystem i stedet for gennem de onlinerejsebureauer, som fremviser kapacitet på Tripadvisor."
– Leslie Araiza, markedsførings- og PR-direktør for Grande Colonial La Jolla


4. Drag fordel af dit onlineomdømme.

Mange indkvarteringssteder arbejder hårdt for at administrere deres Tripadvisor-sider ved at indsamle anmeldelser, skrive svar fra ledelsen, opdatere billeder og meget andet. Dette engagement gør din ejendom mere attraktiv for potentielle gæster, og Øjeblikkelig booking hjælper dig med at få folk, der bare kigger, til at booke. Faktisk svarede over 80 % af respondenterne i en Phocuswright-undersøgelse fra 2015, at anmeldelser fra rejsende betyder meget for deres bookingbeslutninger, og 54 % ville ikke booke hos en ejendom, der ikke havde nogen anmeldelser.2

5. Konfigurer det, og glem det.

Øjeblikkelig booking er designet med hotelejeres travle kalendere for øje. Det tager kun få minutter at konfigurere, og vedligeholdelsen er minimal. 

6. Samarbejd med din pålidelige forbindelsespartner.

Øjeblikkelig booking leveres af din forbindelsespartner. Så det er problemfrit at få din andel af de bookinger, der foretages på verdens største rejsewebsted.


"Med Øjeblikkelig booking kan vi nå ud til kunder direkte på Tripadvisor-webstedet, når de læser vores anmeldelser. Bookingerne giver os mulighed for at have direkte kontakt til gæsten og spare penge på disse reservationer ... Ved at arbejde sammen med vores forbindelsespartner InnLink er administration af Øjeblikkelig booking virkelig let, så det er en stor gevinst for vores ejendom". 
– Luis Aguilar, bestyrer for Studio Inn & Suites


Er du klar til at gøre øjeblikkelig booking til en del af din distributionsstrategi? Få flere oplysninger og tilmeld dig på https://www.tripadvisor.dk/InstantBooking.


  • 1. "Custom Survey Research Engagement" fra 2015 er en uafhængig undersøgelse med 14.991 deltagere, der er foretaget af Phocuswright på vegne af Tripadvisor.
  • 2. Phocuswrights "Custom Survey Research Engagement", som er lavet på vegne af Tripadvisor, maj 2015
Sidst opdateret: 10. februar 2015

Den ultimative resultatguide til Øjeblikkelig booking

Den ultimative resultatguide til Øjeblikkelig booking

Tillykke! Du har aktiveret Øjeblikkelig booking. Nu kan du se, hvordan du kan konvertere endnu flere bookinger med denne effektive distributionskanal.

For at øge din konverteringsfrekvens må du forstå de faktorer, som påvirker, hvor ofte din ejendom bliver vist i Øjeblikkelig booking – herunder hvad der skal til for at blive vist her. Her er en udførlig forklaring og gode råd til at forbedre resultaterne.

Sådan bliver du vist i Øjeblikkelig booking

Der er flere forskellige faktorer, der bestemmer, om din ejendom bliver vist i Øjeblikkelig booking:

  1. Du skal have kapacitet på de datoer, den rejsende søger på
  2. Dine priser på de datoer skal være konkurrencedygtige
  3. Beskrivelsen af værelset og prisen skal være angivet og nøjagtige
  4. Din API-forbindelse skal være god
  5. Du skal vælge en provisionssats.Med en provisionssats på 15 % vil din pris blive vist halvdelen af tiden, mens den med en provisionssats på 12 % vil blive vist en fjerdedel af tiden.

Vi har oprettet resultatcenteret for Øjeblikkelig booking for at hjælpe dig med at holde øje med disse faktorer. For at få adgang til resultatcenteret skal du logge på ledelsescenteret. Under menuen Produkter, der vises øverst på siden, skal du vælge Resultatcenter under Øjeblikkelig booking.

Læs videre for at få flere oplysninger og tip til, hvordan du forbedrer dine resultater med Øjeblikkelig booking.

Bemærk! Hvis din forbindelsespartner endnu ikke er aktiveret på den rejsendes hjemmemarked, kan du ikke blive vist for dem under Øjeblikkelig booking.

Kapacitet

Hvis der ikke er kapacitet igennem din forbindelsespartner på de datoer, som den rejsende søger på, viser vi ledige priser igennem dine andre distributionspartnere.

Ser du ikke kapacitet, når du burde? Brug resultatcenteret for Øjeblikkelig booking til at tjekke din kapacitetsvurdering. I afsnittet Kapacitet i resultatcenteret kan du se din vurdering, og hvor ofte du – og onlinerejsebureauer, der sælger dine værelser på Tripadvisor – har meldt om kapacitet til rejsendes søgninger. 

Foretag dig noget: Hvis din kapacitetsvurdering er lavere, end du mener, at den burde være, kan du kontrollere indstillingerne i forbindelsespartnerens system eller tale med dem for at sikre, at alle ledige værelser bliver sendt til Øjeblikkelig booking på Tripadvisor.

Priser og prisfastsættelse 

For at blive vist under Øjeblikkelig booking skal de priser, som du tilbyder gennem din forbindelsespartner, kunne konkurrere med dine andre distributionskanaler.

Er du i tvivl om, hvor konkurrencedygtige dine priser er? Gå til resultatcenteret for at se den procentvise del af tiden, hvor din pris er bedre, dårligere eller den samme som hos andre distributionskanaler.

Foretag dig noget nu: Hvis dine priser ikke er konkurrencedygtige, bliver du ikke vist under Øjeblikkelig booking. Hvis du vil vises mest muligt, skal du gennemgå dine priser og din distributionsstrategi og sikre dig, at du tilbyder de bedst mulige priser til Tripadvisor. Alle tilbudspriser, som du tilbyder direkte til onlinerejsebureauer, skal også være tilgængelige for Øjeblikkelig booking på Tripadvisor. Desuden skal du angive præcise oplysninger om alle skatter og gebyrer, inklusive byskatter.

Indhold 

Dine priser og værelsesbeskrivelser skal være fuldførte og nøjagtige, for at du kan blive vist under Øjeblikkelig booking. Tripadvisor understreger, at det er meget vigtigt at have komplet indhold, fordi forskning viser, at det medfører større konvertering. Her er nogle bedste praksisser:

Prisoplysninger:

  • Navn på prisplan: Konvertering stiger, når brugere tror, de får en særlig pris. Eksklusive priser har vist sig at have den højeste konvertering mellem prisnavne, men andre navne, der fremhæver en særpris, fungerer også godt.
  • Beskrivelse af prisordning: Brug denne beskrivelse til at gentage, at denne prisordning er forbeholdt Tripadvisor. Sørg for at inkludere eventuelle vigtige eller supplerende detaljer, som gæsterne skal vide.
  • Afbestillingspolitik: Prisordninger med "Gratis afbestilling" og "Afbestil inden [Date]" har de største konverteringsfrekvenser. Hvis dette ikke er muligt, skal du huske at beskrive din afbestillingspolitik så klart som muligt, så potentielle gæster nemt kan forstå den. Eliminer risikoen for misforståelser – angiv præcise tidsrammer, detaljer og gebyrer, der er tilknyttet afbestillingspolitikken.
  • Udskudt betaling: Meddelelser som "Book nu, betal under ophold" er populære. Brug din forbindelsespartner til at identificere, hvilke muligheder der er tilgængelige.
  • Faciliteter i prisordningen: Øg konverteringsfrekvensen ved at fremme værdifulde faciliteter som "Morgenmad" eller "Internet med høj hastighed" – de klarer sig endnu bedre, hvis de er gratis.

Indhold om værelset:

  • Værelsesnavn: Sørg for, at dine værelsesnavne kan identificeres, og at de er unikke for hver priskodeordning (f.eks.: "Værelse med kingsize-seng, morgenmad og havudsigt"). Værelsesnavnene skal også være korte – 50 tegn eller færre.
  • Værelsesbeskrivelse: Værelsesbeskrivelsen skal være mellem 50-400 tegn og nem at læse. Sørg for at inkludere sengetyper og konfigurationer, udsigter og størrelse samt maksimal belægning. Undgå at bruge branchejargon, forkortelser, kun store bogstaver eller oplistning af unødvendige eller gentagne faciliteter.
  • Værelsesbillede: Medtag mindst tre billeder af høj kvalitet pr. værelsestype. Det er allerbedst at bruge professionelle billeder af soveværelser og badeværelser. Undgå billeder, som er slørede, og vælg de billeder, der bedst repræsenterer værelset og den oplevelse, som rejsende kan forvente at få, hvis de booker til den pris. 
  • Værelsesfaciliteter: For at sikre, at dine værelsesfaciliteter bliver vist korrekt, skal du minde din forbindelsespartner om at bruge Open Travel Alliance-kodelisten. Vi anbefaler at inkludere mindst ti faciliteter, der bedst fremviser din ejendom.
  • Andre oplysninger: Husk at inkludere hotelpolitikker, der er relateret til børn, kæledyr, transport, måltider og rygning samt ind- og udtjekningstidspunkter.

Har du indholdsmæssige problemer? Hvis du er på et marked, hvor Øjeblikkelig booking er aktiveret, bør du angive nogle testrejsedatoer og gå igennem bookingprocessen for at bekræfte, at alt ser rigtigt ud.

Foretag dig noget nu: I de fleste tilfælde kan du behandle eventuelle problemer ved at kontrollere de tilsvarende indholdsfelter i din forbindelsespartners system og justere de oplysninger, som du giver dem, ved hjælp af ovenstående retningslinjer. Hvis du har problemer, skal du kontakte din forbindelsespartner.

API-forbindelse

Status for din API-forbindelse er vigtig i forbindelse med konvertering på Tripadvisor. Hvis rejsende får vist en fejlmeddelelse, når de vil booke, risikerer du at miste disse gæster. Det er derfor meget vigtigt at sørge for, at fejlraten for din API-forbindelse er lav (under 5 %) for at få besøgende på websitet til at booke.

Vil du se, hvordan du klarer dig? Gå til resultatcenteret for Øjeblikkelig booking, og se vurderingen af din API-forbindelse og den tilhørende fejlrate. 

Foretag dig noget nu: Hvis fejlraten er over 5 %, er der et problem med din API-forbindelse, og du bør straks kontakte din forbindelsespartner.

Provisionssats

Den enkleste måde at blive vist for flere rejsende og få flere bookinger på er ved at vælge en højere provisionssats for Øjeblikkelig booking. Ved at vælge en provisionssats på 15 % fordobler du reelt antallet af gange, du vil kunne ses af potentielle gæster. For at ændre din provisionssats skal du klikke på Indstillinger i kontrolpanelet for Øjeblikkelig booking og derefter vælge Skift provision til højre på siden.

Sidst opdateret: 12. august 2016

Er du træt af at løbe rundt i cirkler for at få reservationer?

Er du træt af at løbe rundt i cirkler for at få reservationer? Se denne video om, hvordan Øjeblikkelig booking fra Tripadvisor er den lige vej til succes.

Ligesom dig vil de rejsende gerne have, at det er lettere at booke et værelse. Derfor har Tripadvisor introduceret Øjeblikkelig booking. Millioner af rejsende på verdens største rejsewebsted kan nu booke direkte hos dig – uden at skulle forlade Tripadvisor.

Se denne korte video for at få mere at vide om Øjeblikkelig booking, herunder hvordan:

  • Du får direkte reservationer uden at skulle administrere en ekstra distributionskanal.
  • Du kontrollerer gæsteforholdet lige fra start
  • Du kan måle dine resultater præcist.
  • Med vores konkurrencedygtige provisionsmodel betaler du kun for afsluttede ophold

Øjeblikkelig booking fra Tripadvisor gavner både dine gæster og dig. Se videoen (ovenfor), og  kom derefter i gang på kun fem minutter

Sidst opdateret: 16. december 2016

Fuld kontrol med gæsteforholdet fra begyndelsen

Fuld kontrol med gæsteforholdet fra begyndelsen Grunde til, at du bør have kontrol over og administrere forholdet til dine gæster så hurtigt som muligt.

Uanset om du er receptionsleder, økonomichef eller ejer af en B&B, er her fire grunde til, hvorfor det er vigtigt for dig at aktivt administrere gæsteforholdet fra det øjeblik, hvor bookingen er foretaget.

1. Du opbygger loyalitet lige fra begyndelsen.

Der er 34 % større sandsynlighed for, at ejendommene med de højeste antal af gentagne besøg fokuserer på at opbygge og styrke gæsteforholdet inden opholdet.

Loyalitet kræver opbygning af forhold. Og opbygning af et sådant forhold kræver en forbindelse til dine gæster. Så hvorfor prioriterer kun 1 ud af 4 indkvarteringssteder verden over opbygning af forhold inden opholdet?1

Ifølge samme TripBarometer-data fra 2014 er der 34 % større sandsynlighed for, at ejendommene med de højeste antal af gentagne besøg fokuserer på at opbygge og styrke gæsteforholdet inden opholdet. Hvordan? Det er ingen overraskelse, at de også er 34 % bedre til aktivt at kontakte gæsterne inden deres kommende rejse.

2. Du når ud til gæsterne, mens de er mest begejstrede.

Så hvorfor er det lettere at opbygge et positivt gæsteforhold, hvis du har aktiv kontrol over det på netop dette tidspunkt ? De rejsende er mest begejstrede lige op til rejsen og ved ankomst. Forventningens glæde er en effektiv ting. Gæsterne glæder sig til deres rejse – og du har chancen for at opbygge et bånd, netop som forventningerne er på deres højeste. Du bør ikke gå glip af muligheden for at dele lokale oplysninger, introducere gæsterne for din ejendom og, vigtigst af alt, få gæsterne til at føle sig værdsatte.

3. Du får ugevis af muligheder for mersalg.

Overvej, hvor mange af dine gæster der booker på forhånd. 83 % af rejsende i hele verden siger, at de normalt booker mindst tre uger før ankomst.2 At spilde chancen for at opbygge et forhold i denne periode er ligesom at vente med at byde gæsterne velkommen til de er ved at tjekke ud. Hvilken hotelejer ville ikke gerne have mindst tre uger til at skabe en relation til gæsterne, øge mersalget og give dem et godt indtryk, allerede inden de ankommer?

4. Du sparer penge og kræfter.

Der er nogle kloge ord, som vi alle kan forholde os til: Det er meget billigere at holde fast i eksisterende kunder, end det er at få fat i nye. Faktisk har en undersøgelse af Boston Consulting Group vist, at markedsføring over for eksisterende kunder koster ca. 7,00 USD, hvorimod det koster 35,00 USD at få fat i en ny kunde med samme metoder.3 Opbygning af et stærkt gæsteforhold fra starten er første skridt til fastholdelse og gentagende besøg.

Få flere bookinger, som du har kontrol over

Hvis du vil hjælpe dig selv med at få kontrol over gæsteforholdet lige fra begyndelsen, har Tripadvisor skabt Øjeblikkelig booking. Nu kan de rejsende booke direkte hos dig på Tripadvisor. Du får kontrol over gæsteforholdet lige efter booking, og vi arbejder sammen med din forbindelsespartner, så du ikke skal administrere endnu en bookingkanal.


  • 1. TripBarometer, september 2014. https://www.tripadvisor.dk/TripadvisorInsights/n2503/tripbarometer-september-2014-global-rejsens-psykologi
  • 2. TripBarometer fra april 2014, https://www.tripadvisor.dk/TripadvisorInsights/n2200/tripbarometer-fra-april-2014-global-version
  • 3. http://www.ironmountain.com/Services/Marketing-Production-and-Fulfillment-Services/~/media/EF8F4D10EABE46F2BB0EBEC0DA1452C5.pdf
Sidst opdateret: 11. december 2014

OFTE STILLEDE SPØRGSMÅL: Øjeblikkelig booking på Tripadvisor

OFTE STILLEDE SPØRGSMÅL: Øjeblikkelig booking på Tripadvisor

Sådan fungerer Øjeblikkelig booking

Hvad er Øjeblikkelig booking?

Millioner af rejsende kan nu booke værelser direkte på Tripadvisor. Øjeblikkelig booking giver indkvarteringssteder en nem måde at drage fordel af denne nye, effektive bookingkanal på – og optimere konverteringsfrekvensen på verdens største rejsewebsite. Ejendomme får bookinger direkte gennem deres pålidelige forbindelsespartnere og har kontrol over gæsteforholdet helt fra begyndelsen. Og med vores enkle provisionsmodel med betaling for faktiske ophold, er der ingen risiko og ingen udgifter på forhånd.

Hvordan fungerer det?

Øjeblikkelig booking giver rejsende alle de oplysninger, som de har brug for, når de vil booke deres ophold hos dig på Tripadvisor. Tripadvisor samarbejder med din forbindelsespartner om at vise dine aktuelle priser og din kapacitet direkte på din registreringsside. Når de rejsende klikker på "Book på Tripadvisor", kan de nemt gå fra at kigge til at booke – uden at skulle forlade websitet. Bookingprocessen er fuldt ud optimeret til computer-, tablet- og mobilplatforme i alle globale valutaer. Du får bookinger direkte via din forbindelsespartner, betaler kun provision for afsluttede ophold og har fuld adgang til eksklusive data om dine resultater.

Hvordan kan jeg aktivere min kampagne?

Gå til http://www.tripadvisor.dk/InstantBooking for at få flere oplysninger og tilmelde dig. Du kan også se vores startvejledning til Øjeblikkelig booking

Hvad er en forbindelsespartner?

En forbindelsespartner er en virksomhed såsom et computerbookingsystem, et onlinebookingsystem eller en kanaladministrator, der leverer den software, som understøtter muligheden for og administrationen af dine bookinger. Disse partnere arbejder sammen med Tripadvisor for at vise dine aktuelle priser og din kapacitet direkte på din registreringsside. Når du modtager en booking gennem Øjeblikkelig booking på Tripadvisor, sender de oplysninger om den rejsende og betalingen direkte til dig. Er du ikke sikker på, om din forbindelsespartner allerede arbejder med Øjeblikkelig booking på Tripadvisor? Se den fulde liste over certificerede forbindelsespartnere her.

Hvad er en visning for de rejsende?

En visning for de rejsende er hver forekomst af "Book på Tripadvisor" for din ejendom. Når en rejsende indtaster søgedatoer for sin rejse, vises "Book på Tripadvisor" sammen med priser og kapacitet på din ejendomsside samt på siden med søgeresultater for dit område. Når en rejsende ser "Book på Tripadvisor", hentes denne funktion enten fra dig eller en af dine distributionspartnere.

Hvor meget koster det?

Øjeblikkelig booking fungerer med en simpel provisionsmodel med betaling for ophold ud fra to valgfrie provisionssatser: 15 % eller 12 %. Andelen af "Book på Tripadvisor"-visninger for rejsende (se ovenfor), som du modtager, bestemmes af det provisionsniveau, som du vælger. Med en provision på 15 % får du halvdelen af alle "Book på Tripadvisor"-visninger for de rejsende samt alle de bookinger, som disse visninger genererer. Med en provision på 12 % får du en fjerdedel af alle visninger for de rejsende og de deraf følgende bookinger.

Hvis "Book på Tripadvisor" f.eks. vises 100 gange for din ejendom, og du har tilmeldt dig provisionen på 15 %, vises dine priser og din kapacitet mindst 50 gange ud af de 100. Med provisionen på 12 % vises dine priser og din kapacitet mindst 25 gange.

Hvad sker der med de øvrige visninger? De fordeles mellem andre distributionspartnere (såsom onlinerejsebureauer), der også deltager i Øjeblikkelig booking, og som kan dele pris- og kapacitetsoplysninger for din ejendom.

Vær opmærksom på: Dine priser bør være de samme eller bedre end dem fra dine distributionspartnere for at give de rejsende den bedst mulige bookingoplevelse. Du skal også levere tydelige og fuldstændige oplysninger om værelsespriser og -beskrivelser til rejsende. Hvis du ikke har ledig kapacitet, hvis dine priser ikke er konkurrencedygtige, eller hvis du leverer ufuldstændige værelsesoplysninger og -beskrivelser, vises dine priser muligvis ikke. Desuden betaler du kun provision, når en rejsende har gennemført et ophold hos dig.

Hvad er en distributionspartner eller distributionskanal?

Det er partnere, som hjælper med at sælge værelser på din ejendom mod et gebyr. De kan omfatte onlinerejsebureauer, globale distributionssystemer og andre mellemmænd. Dit forhold til disse partnere etableres og opretholdes uafhængigt af Tripadvisor. 

Hvad betyder det, når I siger, at jeg har ”kontrol over gæsteforholdet fra begyndelsen”?

Når gæsten fuldfører en reservation på Tripadvisor, gives bookingoplysningerne direkte videre til dig via din forbindelsespartner. Fra dette tidspunkt bestemmer du selv, om du vil kontakte gæsten med en bekræftelses-e-mail og begynde at opbygge et forhold. Dette giver dig også mulighed for at yde praktisk og direkte kundeservice til hver reservation.

Hvad sker der, hvis gæsten har brug for at afbestille?

Hvis en gæst annullerer en booking, kan din forbindelsespartner automatisk underrette Tripadvisor. Hvis ikke, kan du underrette os gennem dit kontrolpanel for Øjeblikkelig booking. Nogle forbindelsespartnere giver også gæsterne mulighed for at afbestille direkte på Tripadvisor. Hvis det sker, underretter vi dig via din forbindelsespartner.

Hver måned modtager du en rapport, der viser, hvilke bookinger der er gennemført. Hvis en booking, der er blevet annulleret, vises i denne rapport, kan du opdatere rapporten, så den afspejler annulleringen, via dit kontrolpanel for Øjeblikkelig booking. Uanset hvad opkræves du ikke for bookinger, som er markeret som annullerede.

Visninger for de rejsende, provisionssatser, skatter og afgifter samt betalinger

Hvordan betaler jeg for bookinger, der er foretaget via Øjeblikkelig booking?

Øjeblikkelig booking er et provisionsbaseret produkt. Du opkræves kun for de bookinger, der bliver til faktiske ophold. Du bliver faktureret på månedsbasis, hvor hver faktureringspost afspejler et afsluttet ophold, der blev booket via Øjeblikkelig booking. Du vil også have mulighed for at gennemse disse beløb og foretage eventuelle justeringer baseret på ændringer i bookinger. Derefter debiteres den betalingsmetode, som du angav, da du konfigurerede Øjeblikkelig booking, med det fakturerede beløb. Betalingsmetoder varierer efter land og kan omfatte kreditkort, automatisk overførsel, Automated Clearing House (ACH) eller fakturering. Du kan finde flere oplysninger om betaling af øjeblikkelig booking her.

Hvorfor skal jeg vælge provisionen på 15 % i stedet for den på 12 %?

Den højere provisionssats fordobler din andel af "Book på Tripadvisor"-visninger for de rejsende. Dette øger muligheden for bookinger, der leveres direkte til dig på Tripadvisor, i modsætning til via en mellemmand såsom et onlinerejsebureau. Og fordi Øjeblikkelig booking er en provisionsbaseret model, betaler du kun, når de rejsende rent faktisk overnatter på din ejendom. 

Hvad sker der med de "Book på Tripadvisor"-visninger for rejsende, der ikke kommer til mig?

Alle "Book på Tripadvisor"-visninger for de rejsende, der ikke går til dig, tildeles andre distributionspartnere – såsom onlinerejsebureauer – som deltager i Øjeblikkelig booking og har pris- og kapacitetsoplysninger for din ejendom.

Vil jeg blive overbudt af mine distributionspartnere?

Øjeblikkelig booking er ikke baseret på bud. Hvis du vælger provisionssatsen på 15 %, har kapacitet, viser fuldstændige og nøjagtige værelsesoplysninger, og dine priser er konkurrencedygtige, får du halvdelen af visningerne for de rejsende og alle dertilhørende bookinger. Hvis du vælger provisionssatsen på 12 %, får du en fjerdedel af visningerne, hvis du har kapacitet, viser korrekt indhold, og dine priser er konkurrencedygtige. Resten af visningerne for de rejsende tildeles andre distributionspartnere, der deltager i Øjeblikkelig booking for din ejendom.

Hvorfor skal jeg angive en opdeling af skatter og afgifter fra min basispris?

På nogle domæner vises din basispris eksklusive skatter og afgifter. Hvis din basispris omfatter skatter og afgifter, vil din ejendom muligvis forekomme dyrere end dine konkurrenters. Hvis du i øjeblikket ikke leverer en oversigt over skatter og afgifter til din forbindelsespartner, kan du angive et skøn under konfigurationen af Øjeblikkelig booking eller under fanen "Indstillinger" i kontrolpanelet for Øjeblikkelig booking.

Hvilken slags gebyrer betragtes som "skatter og afgifter" til Øjeblikkelig booking?

For Øjeblikkelig booking omfatter ”skatter” nationale skatter (herunder moms), lokale skatter (herunder regions- eller byskat), overnatningsgebyrer, der er pålagt af en myndighed, eller andre obligatoriske skatter, der indsamles for andre myndigheder. ”Afgifter” omfatter reservationsgebyrer, der opkræves af bookingagenten, obligatoriske feriesteds- eller tjenesteafgifter (f.eks. drikkepenge) og andre gebyrer.

Er der lagt moms til mine provisionsbetalinger?

Ja, i Storbritannien og EU kan moms være tillagt de provisionsbetalinger, som Tripadvisor indkræver. Når der tillægges moms, er det ud over den provision, der skyldes.

Fejlfinding

Min forbindelsespartner tilbyder ikke Øjeblikkelig booking. Hvad kan jeg gøre?

Fortæl din forbindelsespartner om din interesse i Øjeblikkelig booking, og opfordr dem til at blive certificerede på www.tripadvisor.dk/ConnectivityPartnerSignup. Hvis du vil se en liste over de forbindelsespartnere, som i øjeblikket er certificerede til at yde Øjeblikkelig booking, kan du gå til www.tripadvisor.dk/ConnectivityPartners.

Min forbindelsespartner er certificeret, men jeg får en fejlmeddelelse om, at de ikke er, når jeg prøver at tilmelde mig. Hvad skal jeg gøre?

Hvis din forbindelsespartner er certificeret, men du kan ikke tilmelde dig, kan det skyldes et problem med det feed, som Tripadvisor modtager fra din partner. Kontakt din partner for at sikre, at de har føjet din ejendom til deres Tripadvisor-feed for Øjeblikkelig booking.

De pris- og kapacitetsoplysninger, der vises for min ejendom på Tripadvisor, er forkerte. Hvad skal jeg gøre?

De pris- og kapacitetsoplysninger, du ser på trin 1 i opsætningsprocessen for Øjeblikkelig booking, kommer direkte fra din forbindelsespartner. Dette trin bekræfter, at de oplysninger, du har angivet i din forbindelsespartners system (herunder skatter og politikker), er korrekte, og at din partner overfører dem korrekt til Tripadvisor. Hvis du støder på et problem, skal du først logge på din forbindelsespartners system for at bekræfte, at priser, skatter og afgifter er sat korrekt op. Hvis noget ikke bliver vist, som det burde, skal du kontakte din udbyder for at løse problemet. Hvis dine priser stadig ikke vises korrekt, efter du har talt med din udbyder, skal du indsende en supportforespørgsel via linket ”Kontakt support” under spørgsmålstegnsknappen på trin 1. 

Hvorfor viser "Book på Tripadvisor" ikke mine priser og min kapacitet?

Hvis du vælger den høje provisionssats, modtager din ejendom halvdelen af "Book på Tripadvisor"-visningerne for de rejsende – eller en fjerdedel af visningerne ved den lave provisionssats. Hvis dine andre distributionspartneres priser og kapacitet (såsom online rejsebureauers) konsekvent vises, og dine ikke gør, er her nogle ting, du kan kontrollere:

  1. Undersøg, om din kampagne stadig er aktiv, i kontrolpanelet for Øjeblikkelig booking.
  2. Kontrollér, om din forbindelsespartner får adgang til din ejendoms priser og kapacitet på korrekt vis.
  3. Sikr dig, at dine priser er de samme som eller bedre end dine andre distributionskanalers (hvis du har nogen). Hvis dine priser ikke er konkurrencedygtige, kan det være, at dine priser og din kapacitet ikke bliver vist under Øjeblikkelig booking.
  4. Se på den værelsespris, den beskrivelse og de billeder, du leverer til Øjeblikkelig booking. Hvis oplysningerne er ufuldstændige, manglende eller forvirrende for rejsende, kan du også gå glip af muligheden for øjeblikkelige bookinger.

Har du brug for mere hjælp? Gå til resultatcenteret i kontrolpanelet for Øjeblikkelig booking for at få flere oplysninger om, hvordan du kan forbedre dine resultater med Øjeblikkelig booking

Styrk din virksomhed med vores eksklusive startpakker Styrk din virksomhed med vores eksklusive startpakker
  • Gratis prøveperiode på 30 dage
  • Gratis reklamer for op til 100 USD
  • Ingen binding
...

Forbedr konverteringsfrekvensen for Øjeblikkelig booking

Forbedr konverteringsfrekvensen for Øjeblikkelig booking Vigtige ting, du kan gøre for at øge antallet af bookinger, som du modtager gennem knappen "Book på Tripadvisor".

Det er vigtigt at sikre, at de værelsesdata, som du giver til Øjeblikkelig booking, er så fuldstændige og præcise som muligt. Dette hjælper dig med at forbedre konverteringsfrekvensen og få flere bookinger. Her kan du læse tip til sikring af, at du giver de rejsende det høje kvalitetsindhold, som de har brug for til at booke et ophold hos dig direkte på Tripadvisor.

Væsentlige værelsesoplysninger

Gæster har brug for adgang til præcise oplysninger, når de træffer beslutning om at booke, herunder en komplet værelsesbeskrivelse, præcise priser og en gyldig afbestillingspolitik. Vi skal kunne hente disse oplysninger for hvert af dine værelser og dine priser – ellers kan vi ikke vise dem for knappen "Book på Tripadvisor". Der findes et par scenarier, der vil forhindre os i at kunne vise et værelse eller en pris:

  • Manglende eller kort afbestillingspolitik: Vi fjerner værelset eller prisen, hvis afbestillingspolitikken mangler, er for kort eller ikke er beskrivende nok til at give nyttige oplysninger. 
    • Tip! En tydelig og præcis afbestillingspolitik giver din ejendom en fordel og hjælper potentielle gæster til at træffe beslutning om at booke hurtigt og trygt. Brug et sprog, som de rejsende kan forstå, og undgå branchejargon og forkortelser (såsom ”afb.” for afbestil og ”overn.” for overnatninger).
    • For eksempel: Afbestillinger, som foretages inden for 24 timer fra ankomst, kan pålægges et strafgebyr for én overnatning plus skatter. Vi kan desuden ikke yde refusion til gæster, der ikke ankommer til deres planlagte ophold, eller som tjekker ud tidligt.
  • Manglende eller kort værelsesnavn og -beskrivelse: Vi kan ikke vise værelset eller prisen, hvis navnet og beskrivelsen mangler, kun indeholder tal eller symboler, er for kort til at give meningsfulde oplysninger eller bruger branchejargon eller forkortelser, som almindelige gæster ikke forstår.
    • Tip! Værelsesnavnet eller -prisen er de første oplysninger, som gæsterne ser – hold det kort, men tiltalende for at tiltrække potentielle rejsende. Værelsesbeskrivelsen og prisen giver gæsterne flere oplysninger om det pågældende valg. Nøglen ligger i at give nok oplysninger til hjælpe dem med at beslutte at booke, men ikke overvælde dem.
    • Eksempel på et værelsesnavn: Club-suite med havudsigt, morgenmad inkluderet
      Eksempel på en værelsesbeskrivelse: Vores 70 km2 store Club-suite har en kingsize-seng. Andre suitefaciliteter omfatter pejs, fladskærms-tv, gratis højhastigheds-Wi-Fi, bankboks på værelset og luksuriøse badefaciliteter. Prisen omfatter også gratis kontinental morgenmad hver dag i restauranten.

  • Manglende eller kort værelsesnavn eller ugyldigt billede: Hvis et værelsesnavn har ovennævnte problemer, og der ikke er noget billede, eller der er et bilede, som ikke viser selve værelset, kan vi heller ikke vise det.
    • Tip! Vis rejsende de billeder, der bedst repræsenterer det faktiske værelse, som de kan forvente at overnatte i, hvis de booker til den viste pris. Undgå at bruge billeder af andre faciliteter eller fællesområder på din ejendom – de er ikke nyttige på dette stadie af bookingprocessen.
    • For eksempel: (Se til højre)

Andre typiske problemer, som påvirker konverteringsfrekvensen

Nedenfor er nogle andre typiske problemer, som vi oplever med det indhold, der leveres til Øjeblikkelig booking. Ved at undgå disse problemer hjælper du med at sikre, at du får mest muligt ud af dine visninger af "Book på Tripadvisor", som kan føre til flere bookinger:

  • Sprogvalg: Dit indhold skal være på et passende sprog for de rejsende for at blive vist for knappen "Book på Tripadvisor".  Sørg for, at dit indhold er oversat til de sprog, som du forventer at få størstedelen af dine bookinger på.
  • Malplacerede symboler: Nogle gange dukker mærkelige symboler (•) op i værelsesnavne, priser, beskrivelser eller politikker. Disse symboler kan gøre det svært for de rejsende at forstå dit indhold. Gennemlæs dit indhold, og sørg for, at det giver mening, når det vises på Tripadvisor.
  • Utilstrækkelige eller forvirrende oplysninger: Dine værelsesoplysninger og politikker skal være fuldstændige og lette at forstå for den almindelige gæst. Dataformatet skal være tydeligt uden ekstra tegn såsom underscores (_) eller lodrette streger (|) mellem ord eller felter. Hvis din indtjekningspolitik f.eks. siger: "Gæster skal tjekke ind mellem kl. _0.00 og 0.00_", vil de rejsende blive forvirrede og måske ikke booke på din ejendom.
  • Kun store bogstaver: Hold øje med problemer med kun store bogstaver i dine værelsesoplysninger, især værelsesnavne og -beskrivelser kun med store bogstaver. Dette har vist sig at nedsætte konverteringsfrekvensen.
  • Sprog på website og webadresse: Dit websites webadresse må ikke stå i dine beskrivelser eller politikker. Sørg også for, at den tekst, du leverer, giver mening, når den vises på Tripadvisor.
  • Oplysninger på forkerte steder:  Bekræft, at alle dine oplysninger vises de korrekte steder. Din værelsesbeskrivelse bør f.eks. ikke være under feltet for din afbestillingspolitik.

Sådan afhjælper du indholdsproblemer

Du modtager en meddelelse fra Tripadvisor, hvis vi opdager nogle af disse problemer for din ejendom. Hvis du befinder dig på et marked, hvor Øjeblikkelig booking findes, kan du også indtaste nogle testrejsedatoer på din ejendomsside for at kontrollere det indhold, som du leverer til knappen "Book på Tripadvisor".

I de fleste tilfælde kan du løse disse problemer ved at justere de oplysninger, som du angiver til din forbindelsespartner via deres systemer.

Yderligere tip til at forbedre konverteringsfrekvensen

Her er flere måder, hvorpå du kan forbedre konverteringsfrekvensen med Øjeblikkelig booking:

  • Optimer værelsesnavne/priser: Værelsesnavnet og prisen er de første oplysninger, som gæsterne ser. Hold dem korte, men brug dem også til at tiltrække gæsterne.
  • Angiv en tiltrækkende beskrivelse: Beskrivelser giver gæsterne flere oplysninger om det pågældende værelse eller prisen, som de har valgt. Nøglen ligger i at yde nok oplysninger til hjælpe gæsterne med at beslutte at booke, men ikke overlæsse dem med oplysninger.
  • Fortæl gæsterne om dine faciliteter: En liste over tilgængelige gæstefaciliteter, hvis de booker, er virkelig nyttig. Igen er det vigtigt at finde balancen mellem at angive alle faciliteter og ikke overvælde gæsterne med muligvis unødvendige oplysninger. Undgå at gentage faciliteter, som allerede er nævnt i din værelsesbeskrivelse.
  • Gør politikker tydelig fra starten: Sørg for at give de rejsende alle andre vigtige politikker, herunder betalingspolitikker (hvordan kreditkort debiteres), belægningspolitikker, indtjeknings- og udtjekningstider samt andre vigtige oplysninger, som gæsterne bør være klar over inden booking. 

Husk på, at du altid kan spore dit indkvarteringssteds resultater via kontrolpanelet for Øjeblikkelig reservation i ledelsescenteret.

Sidst opdateret: 2. juni 2015

Ni tip til succes med Øjeblikkelig booking

Ni tip til succes med Øjeblikkelig booking Brug disse tip til at få flere besøgende på din Tripadvisor-side til at booke

1. Kontrollér din kapacitet

Du skal have kapacitet på de datoer, som potentielle gæster søger på, for at få den fulde andel af visninger for de rejsende. Tjek kapaciteten på nogle forskellige datoer, hvor du ved, at der er ledige værelser, for at sikre, at oplysningerne på Tripadvisor er korrekte. Hvis din kapacitet ikke er korrekt, bør du kontrollere indstillingerne i din forbindelsespartners system for at finde ud af hvorfor.

2. Sørg for, at dine priser er konkurrencedygtige

Sørg for, at dine priser er konkurrencedygtige i forhold til andre kanaler for at give de rejsende den bedst mulige bookingoplevelse.Hvis de ikke er det, vises dine priser muligvis ikke under øjeblikkelig booking. Den nemmeste måde, hvorpå du kan sikre, at dine priser er konkurrencedygtige, er ved at gå til resultatcenteret for Øjeblikkelig booking. Under menuen "Produkter" i ledelsescenteret skal du vælge "Øjeblikkelig booking" og derefter klikke på "Resultatcenter". Derefter skal du gennemgå afsnittet Priser for at se, hvor ofte dine priser er lavere, de samme eller højere end andre distributionskanaler (onlinerejsebureauer).

3. Levér indhold af høj kvalitet

Det er vigtigt at kontrollere, at værelsesoplysninger (afbestillingspolitik, beskrivelser af værelser og faciliteter osv.) og billeder, som du leverer til potentielle gæster, er så nøjagtige og fyldestgørende som muligt. Læs her for at få tip til, hvordan du sikrer, at du giver rejsende det nødvendige indhold i høj kvalitet, så de vil booke hos dig.

4. Foretag en prøvebooking

Du kan foretage en prøvebooking for at sikre, at din kapacitet, dine priser og dine værelsesoplysninger vises, som de skal, for de rejsende. Du skal bare huske at afbestille din booking i kontrolpanelet for Øjeblikkelig booking, når du har gennemført testen. 

5. Spor dine resultater

Brug kontrolpanelet for Øjeblikkelig booking til at administrere bookinger, spore din omsætning og betale fakturaer. Det er nemt at spore dine resultater med kontrolpanelet for Øjeblikkelig booking. Læs vores vejledning for at få et kig på de mest nyttige værktøjer.

6. Hav kontrol over gæsteforholdet fra starten

Når gæster fuldfører en booking på Tripadvisor, gives bookingoplysningerne videre til dig via din forbindelsespartner. Ifølge TripBarometer er de rejsende mest begejstrede lige op til rejsen og ved ankomst.1.Opbyg relationer til gæsterne fra begyndelsen ved at takke dem for deres booking, dele oplysninger om lokalområdet og introducere dem til din ejendom.

7. Send tilbud med merværdi

83 % af rejsende siger, at de normalt booker mindst tre uger før ankomst.2.Det betyder, at du har tid til at opbygge et forhold til dine fremtidige gæster og sælge mere til dem med værdiskabende tilbud, som f.eks. 10 % rabat på en spapakke.

8. Afstem dine bookinger

Med Øjeblikkelig booking opkræves du kun for de bookinger, der bliver til faktiske ophold. Det er vigtigt at gennemgå dine månedlige fakturaer for at sikre, at eventuelle afbestillinger og ændringer fremstår korrekt på din faktura.

9. Opfordr dine gæster til at skrive anmeldelser

Afslutningsvis bør du huske at opfordre dine gæster til at skrive anmeldelser, når de kommer hjem. Det er en nem måde, hvorpå du kan opbygge dit omdømme på Tripadvisor og få større eksponering af din ejendom.

 

1. TripBarometer, september 2014. https://www.tripadvisor.dk/TripadvisorInsights/n2503/tripbarometer-september-2014-global-rejsens-psykologi

​2. TripBarometer, april 2014. https://www.tripadvisor.dk/TripadvisorInsights/n2200/tripbarometer-april-2014-global-edition

Sidst opdateret: 10. januar 2018

Et givtigt samarbejde for uafhængige hoteller

Et givtigt samarbejde for uafhængige hoteller Sådan bruger et uafhængigt hotel Tripadvisor til at øge deres synlighed, få gæster til at booke og skabe værdifulde relationer.

Arbuckle Lodge er et uafhængigt hotel beliggende mellem Black Hills og Yellowstone Nationalpark i Gillette, Wyoming. Tripadvisor-gæster er helt vilde med hotellets westernagtige charme og faciliteter.

Michelle Nelson er som medejer af Arbuckle Lodge optaget af at øge ejendommens synlighed og opbygge relationer til gæsterne. "Vi arbejder hårdt på at levere et godt produkt og en god service til vores gæster", siger hun. "Vi rangerer som regel på første- eller andenpladsen for hoteller i Gillette på Tripadvisor."

Større synlighed for Arbuckle Lodge 

Men konkurrencen med andre store hotelkæder i området er hård.

"Når konkurrenterne er store hotelkæder, er det svært for uafhængige hoteller som vores at få opmærksomhed", siger Michelle Nelson. "Men takket være Tripadvisor er vi blevet væsentligt mere synlige. Vi har haft stor succes med at bruge Tripadvisor."

"Tripadvisor vokser sig større dag for dag. Jeg oplever, at flere og flere sætter deres lid til Tripadvisor, når de skal finde et godt og mindeværdigt hotelophold."

Hvordan har Michelle så brugt Tripadvisor til at øge synligheden? Sammen med sine medarbejdere startede hun med at opdatere Arbuckles registrering med faciliteter, en officiel beskrivelse og flere end 30 billeder fra ledelsen. Derefter begyndte de jævnligt at bruge Anmeldelsesekspressen til at indsamle feedback fra gæster – eftersom de rejsende på Tripadvisor foretrækker nye anmeldelser. Arbuckle Lodge har også gjort det til en prioritet at besvare disse anmeldelser. 

"Tripadvisor vokser sig større dag for dag," siger Michelle. "Jeg oplever, at flere og flere sætter deres lid til Tripadvisor, når de skal finde et godt og mindeværdigt hotelophold."

Hun synes også, at kvaliteten af indholdet på Tripadvisor er bedre:

"De rejsende på Tripadvisor lægger meget tid og energi i at anmelde hoteller på en objektiv og ærlig måde. De fleste anmeldelser er ret lange og tager fat i flere forskellige emner. Det adskiller sig meget fra andre websteder med anmeldelser, hvor en anmeldelse som regel kun består af en eller to sætninger."

Højere gennemsnitlig daglig pris og større indtjening 

Da det først var lykkedes Michelle at opbygge større synlighed på Tripadvisor, ønskede hun at drage økonomisk fordel af det. Da hendes forbindelsespartner, InnLink, blev certificeret til øjeblikkelig booking, tilmeldte hun sig straks.

Michelle udtaler: "Når gæsterne læser vores anmeldelser på Tripadvisor og ser vores billeder, så ved vi, at de ikke er interesseret i at booke andre steder. Øjeblikkelig booking er en nem måde for dem at booke på vores hotel, imens de læser om det på selve webstedet."

"Gebyrerne er rimelige, bookinger kan sammenlignes med bookinger via de største kanaler, og vi synes, at det er skønt, at hele bookingprocessen forløber nemt og problemfrit for gæsten ..."

Indtil videre har Arbuckle fået gode resultater. I gennemsnit er øjeblikkelige bookinger op til 16 % mere rentable end bookinger, som foretages via online rejsebureauer.

"Gebyrerne er rimelige, bookinger kan sammenlignes med bookinger via de største kanaler, og vi synes, at det er skønt, at hele bookingprocessen forløber nemt og problemfrit for gæsten," siger Michelle. "Desuden er den gennemsnitlige daglige pris ret høj, og det skyldes, at de rejsende booker til vores sædvanlige priser." 

Hun fortsætter: "Alt i alt gør Tripadvisor et fantastisk arbejde for at skabe loyale kunder, som søger efter enestående oplevelser, når de rejser. Derfor mener vi, at øjeblikkelig booking kan overtage en endnu større markedsandel i fremtiden."

Flere gæster, der kommer igen 

Med øjeblikkelig booking, som giver adgang til gæsternes oplysninger fra starten, har Arbuckle også fået mulighed for at få flere gæster til at komme igen.

"Alt i alt gør Tripadvisor et fantastisk arbejde for at skabe loyale kunder, som søger efter enestående oplevelser, når de rejser. Derfor mener vi, at øjeblikkelig booking kan overtage en endnu større markedsandel i fremtiden."

"Det er alfa og omega for vores virksomhed at have adgang til gæsternes oplysninger," siger Michelle. "Det giver os mulighed for at yde den bedste kundeservice og at tilbyde vores gæster merværdi. Erfaringen viser os, at vi kan forvandle flere kunder, som har benyttet øjeblikkelig booking, til gæster, der kommer igen, og det er netop så vigtigt i denne branche. Det er nemmere at få gæster, som allerede kender Tripadvisor, til at komme igen og således bliver de perfekte kunder for os."

Hun oplever ligeledes, at det er mere sandsynligt, at kunder, som benytter øjeblikkelig booking, slutter ringen og skriver en anmeldelse af Arbuckle Lodge:

"Kunder, som benytter øjeblikkelig booking, er den type gæster, som sætter en stor ære i at finde de hoteller, som virkelig yder enestående service og værdi for pengene. Det kan man se på de anmeldelser, de skriver."

Michelle slutter med at sige: "Det er givtigt for os at samarbejde med Tripadvisor i kraft af den øgede synlighed som uafhængigt hotel og den gnidningsløse oplevelse gæsterne får, når de benytter øjeblikkelig booking."

Sidst opdateret: 15. april 2016

Historisk hotel med nutidig succes

Historisk hotel med nutidig succes

Windermere Hotel bruger Tripadvisor-værktøjer såsom Anmeldelsesekspressen til at nå de rejsende i det 21. århundrede.

Selv i en by som London, der er så rig på historie, skiller Windermere Hotel sig ud. Hotellets victorianske bygning er fra 1857, og stedet, der ligger tæt på Buckingham Palace og Westminster Abbey, har fungeret som indlogeringssted for abbeder, godsejere og utallige trætte rejsende i århundreder.

”Vi har altid været en del af hotelbranchen: først som kro, så som B&B og nu som hotel,” siger Emily Hambi, der er medejer og administrerende direktør. Hun siger, at Windermere tiltrækker gæster fra hele verden, der ofte er fascinerede af kvarterets historie.

Men Windermere Hotel søger ikke kun i fortiden for at finde inspiration. Dette familieejede, prisbelønnede, uafhængige boutiquehotel bruger også Tripadvisor til at skabe forbindelse til de rejsende i det 21. århundrede.

”Tripadvisor er ikke kun et sted, hvor folk læser anmeldelser. Det er også et sted, hvor man både kan interagere med tidligere gæster og kommunikere med fremtidige gæster," siger Emily. ”Det er vigtigt for hotelejere at deltage i fællesskabet og virkelig blive en del af det.”

En god måde at få anmeldelser på

”Anmeldelsesekspressen er nyttig, især den automatiserede funktion. Det kan være meget tidskrævende at skrive en personlig e-mail til alle, så det er rart med den ekstra hjælp.”

– Emily Hambi, medejer af Windermere Hotel

Pr. december 2015 havde Windermere Hotel 490 anmeldelser fra rejsende og var nr. 140 ud af 1.056 hoteller i London på Tripadvisor. I de seneste anmeldelser står der blandt andet ”en lille perle” og ”vidunderligt”.

For at sikre, at Windermere bliver ved med at få værdifuld feedback som dette, bruger Emily Anmeldelsesekspressen til at anmode om anmeldelser fra gæster efter udtjekning. ”Anmeldelsesekspressen har vist sig at være en god måde til at få anmeldelser, og det har været meget nyttigt for os,” siger hun.

Emily siger, at hun sætter pris på Anmeldelsesekspressens automatisering, som gør indsamling af anmeldelser ubesværet ved automatisk at sende anmodninger om anmeldelser på e-mails til de seneste gæster.

”Det kan være meget tidskrævende at skrive en personlig e-mail til alle, så det er rart at få hjælp fra Tripadvisor i forhold til det,” siger hun. ”Der er ikke nogen risiko for, at jeg deaktiverer Anmeldelsesekspressen foreløbigt.”

Øjeblikkelig reservation er på vej op

Windermere giver også gæster mulighed for at reservere direkte på Tripadvisor. Rejsende i dag søger i stigende grad efter websteder, hvor de kan gøre det hele: En nylig undersøgelse fandt, at størstedelen af Tripadvisors brugere gerne vil have ét sted, hvor de kan læse anmeldelser, sammenligne priser og reservere.

”Via vores erhvervsregistrering kan man se priser og kapacitet på vores websted … Men det er også rart for gæsterne at have mulighed for at reservere hos os, mens de er på Tripadvisor,” siger Emily.

”Jeg tror, at det er vigtigt at have Øjeblikkelig reservation på Tripadvisor, især for mindre ejendomme og uafhængige familiedrevne virksomheder som vores.”

– Emily Hambi, medejer af Windermere Hotel

Selvom Øjeblikkelig reservation stadig er relativt nyt for Windermere Hotel, siger Emily, at de har oplevet en øget interesse over tid: ”Der er uden tvivl en øget interesse for os.” Hun forklarer, at mindre, uafhængige virksomheder som hendes families også kan drage fordel af eksponeringen, som følger med, når der reserveres direkte på Tripadvisor.

Sammen hjælper disse værktøjer Windermere Hotel med at gøre århundreders traditioner til moderne succes med en kombination af det bedste fra fortiden, nutiden og fremtiden.

Sidst opdateret: 30. november 2015

Få mest muligt ud af Tripadvisor

Styrk din overnatningsvirksomhed med vores eksklusive startpakker

Få flere oplysninger om Øjeblikkelig booking