Indsaml anmeldelser på Tripadvisor

Få gratis værktøjer til at indsamle flere anmeldelser på verdens største rejsewebsite.

Derfor hjælper anmeldelser

Sådan hjælper anmeldelser din virksomhed

Sådan hjælper anmeldelser din virksomhed Tre årsager til, at anmeldelser hjælper med at opbygge en succesrig virksomhed i hotel- og restaurationsbranchen

Mange virksomheder i hotel- og restaurationsbranchen begår ofte den fejl, at de ikke aktivt indsamler anmeldelser fra gæster på websites som Tripadvisor. De har muligvis prioriteter, som de finder vigtigere, eller er bekymrede for mulig negativ feedback. Men forskning viser, at anmeldelser kan give stor værdi for virksomheder i hotel- og restaurationsbranchen. Her er tre grunde til, at anmeldelser fra gæster er vigtige for din virksomheds succes:

1. Anmeldelser har indflydelse på bookinger

I en nylig PhoCusWright-undersøgelse1 blev den påvirkning, som anmeldelser har på de rejsendes beslutninger, påvist:

  • 83 % af de adspurgte svarede, at anmeldelser hjælper dem med at vælge det rette hotel
  • 80 % læser mindst 6-12 anmeldelser, før de booker
  • 53 % vil ikke booke, før de har læst anmeldelser

Lignende tendenser ses for rejsende og seværdigheder/restauranter:

  • 68 % af de adspurgte svarede, at anmeldelser hjælper dem med at få kendskab til seværdigheder
  • 64 % læser anmeldelser for at finde bedre restauranter

Disse resultater viser, hvordan anmeldelser kan påvirke salget for alle virksomheder i hotel- og restaurationsbranchen. Hvis du ikke indsamler ny feedback, og deler den med de rejsende, kan du miste kunder til de konkurrenter, som gør.

2. Flere anmeldelser kan med tiden føre til højere vurderinger

Den gennemsnitlige Tripadvisor-anmeldelsesvurdering er 4,12 ud af 5.2

Undersøgelser har vist, at vurderinger i anmeldelser normalt bliver højere over tid. Hvorfor? De første gæster har typisk negative oplevelser, som overrasker dem, hvilket afspejles i de første anmeldelser. Efterhånden som en ejendom får flere anmeldelser, stiger den gennemsnitlige vurdering oftest. Forskerne mener, at dette skyldes, at yderligere anmeldelser hjælper med at afstemme de rejsendes forventninger. Med tiden samler vurderingerne sig omkring et mere præcist gennemsnit.3

Det giver en mere præcis vurdering af din ejendom, hvis du konsekvent indsamler anmeldelser – hvilket er vigtigt for både dig og for mulige gæster. Med flere anmeldelser kan påvirkningen fra ekstrem feedback begrænses. Derudover kan brug af negative anmeldelser til forbedringer hjælpe med at sikre, at fremtidige vurderinger fortsat stiger.

3. Anmeldelser hjælper virksomheder med at udvikle sig

Peter O'Sullivan, ejer af Harington's Hotel i Bath i England, udtaler:

"Vi tror måske, at vi gør et fantastisk stykke arbejde, men det er ligegyldigt, hvis ikke også gæsterne synes det – så vi værdsætter virkelig feedback ... Det hjælper os med at forbedre servicen og kvaliteten af det produkt, som vi tilbyder ... Især i de sidste tre til fire år har vi virkelig fokuseret på det. Vi kan også se, at antallet af gentagne bookinger er steget".

Faktisk er anmeldelser en gratis metode til at vurdere, hvordan din virksomhed klarer sig. De fremhæver, hvad der går godt, og hvor der kan foretages forbedringer. Tendenser i anmeldelser giver også indblik i gæsternes forventninger, og dermed hvordan man bedre kan opfylde dem.

Sådan indsamler du anmeldelser

80 % af de adspurgte rejsende svarede, at de fokuserer på de nyeste anmeldelser.

Så hvordan kan din ejendom indsamle flere anmeldelser? Tripadvisor har masser af gratis værktøjer til hjælp. Brug Anmeldelsesekspressen til let at sende optimerede e-mails med anmodninger om anmeldelser. Det er bedre end at bruge din egen e-mailkonto, fordi der automatisk sendes en påmindelse, og et detaljeret kontrolpanel sporer resultaterne for hver kampagne.  

Hvis du vil se endnu flere værktøjer, kan du logge på ledelsescenteret og gå til fanen "Gratis værktøjer" øverst på siden. Her kan du finde widgets til dit website og salgsfremmende værktøjer som Tripadvisor-klistermærker og "Skriv en anmeldelse"-visitkort. 


  • 1. Uafhængig PhoCuswright-undersøgelse lavet for Tripadvisor, december 2013
  • 2. Interne data fra Tripadvisor, januar 2014
  • 3. "Online Customer Reviews of Hotels: As Participation Increases, Better Evaluation Is Obtained" (Online kundeanmeldelser af hoteller: Når deltagelse øges, opnås bedre evaluering). Cornell Hospitality Quarterly. Marts 2013.
Sidst opdateret: 1. februar 2017

Otte grunde til at bede alle dine gæster om at skrive en anmeldelse

Otte grunde til at bede alle dine gæster om at skrive en anmeldelse Når gæster tjekker ud, beder mange ejendomme dem om at skrive en anmeldelse på Tripadvisor, så de rejsende får den nye feedback, som de gerne vil have, før de beslutter sig for at reservere. Hvad adskiller ejendomme, der gør et godt stykke arbejde med dette, fra andre ejendomme? Hvem de spørger.

Ejendomme, der kun beder om feedback fra gæster, som de ved, har haft en god oplevelse, gør ikke sig selv – eller kommende gæster – en tjeneste. Kan du huske den onde dronning i eventyret om Snehvide?  Hver dag spurgte hun sit magiske spejl, hvem der var "skønnest i landet her", og hun var kun tilfreds, når svaret var hende selv.  I sidste ende gav hendes modvilje mod at høre sandheden bagslag.  Her er otte yderligere grunde til, at det er i din interesse at bede alle gæster om anmeldelser: 

1. Lad være med at antage, at du ved, hvad folk vil sige.

Måske tror du, at en gæst havde en fabelagtig oplevelse på din ejendom eller det stik modsatte, men du ved aldrig, hvad der vil komme frem i en anmeldelse.  Giv dine gæster mulighed for at overraske dig. 

2. Alsidige anmeldelser sætter realistiske forventninger.

Er du bange for, at det par, der nævnte, at værelset var lidt lille, ville skrive det i en anmeldelse?  Hvis dine værelser rent faktisk er små, er der ikke noget forkert i det.  Gæster, som overvejer at booke på din ejendom, skal vide, hvad de kan forvente – både det gode og det knap så gode.  Hvis de kommer med realistiske forventninger, er det mere sandsynligt, at de er tilfredse, når de tager hjem.  

3. Når alle anmeldelser er fantastiske, virker det utroværdigt.

Ingen er perfekt, og det er rejsende udmærket klar over.  Hvis 100 % af din feedback er fremragende, kan det virke mistænkeligt.  Blandede meninger øger troværdigheden.

4. Rejsende fokuserer på det positive. 

Når feedback er meget negativ, skænker folk den faktisk ikke særlig meget opmærksomhed.  I en PhoCusWright-undersøgelse fra 2013 svarede 66 % af deltagerne, at de ignorerer ekstreme kommentarer, når de læser anmeldelser. 

5. Stå til ansvar.

Hvis det gik op for dig, at der var nogle gæster, der var utilfredse, mens de var på din ejendom, gjorde du så virkelig ikke noget ved det?  Hvis du tog hånd om problemet, vil det sandsynligvis blive afspejlet i anmeldelsen. Og hvis den rejsende er urimelig på trods af, at du tog dig af problemet, vil det komme til at fremstå højt og tydeligt. 

6. Du kan ikke forbedre dig, hvis du ikke ved, hvad alle dine gæster mener.

Hvis der er et reelt problem på din ejendom, bør du have det at vide.  Du kan ikke blive bedre, hvis du ikke ved, hvad alle dine gæster mener. Og hvis feedbacken er negativ, kan du skrive et svar fra ledelsen og fortælle verden om, hvad du gør ved det. 

7. Vis tillid til dit produkt. 

Når du opfordrer alle gæster til at skrive en anmeldelse, viser du, at du har tillid til, at din ejendom har givet dem den bedst mulige oplevelse.  Hvis du ikke er sikker på det, er det kun mere grund til at få så meget feedback som muligt og finde ud af, hvad du skal gøre bedre. 

8. Ærlighed er den bedste politik.

Når det kommer til stykket, er det ikke særlig ærligt kun at gå efter den positive feedback. Tripadvisor er en platform, hvor rejsende kan dele alle deres meninger – ikke kun dem, du vil kunne lide.  At bede om feedback fra alle er også med til at sikre, at du overholder vores svindelpolitik. 

Når alt kommer til alt, byder succesrige hotelejere al feedback velkommen og bruger det til deres fordel – enten til at markedsføre deres ejendomme eller til at gøre dem bedre.  Bed hver gæst om en anmeldelse, tag alle holdninger til dig, og i sidste ende vil din virksomhed drage fordel af det.   

Sidst opdateret: 22. september 2014

En Cornell-undersøgelse viser rentabilitet ved sociale medier og anmeldelser

En Cornell-undersøgelse viser rentabilitet ved sociale medier og anmeldelser Banebrydende undersøgelse sammenkæder anmeldelser, belægning og prisfastsættelse

I forbindelse med at sociale medier har vundet indpas de sidste par år, er spørgsmålet for mange inden for hotel- og restaurationsbranchen: Hvad er investeringsafkastet? Er de sociale medier virkelig en god investering af tid og ressourcer? Til dato er det ikke blevet bekræftet med tal.

Men nu giver en banebrydende undersøgelse fra The Cornell Hospitality Research Center nogle svar. ”The Impact of Social Media on Lodging Performance” er den første undersøgelse, der påviser det investeringsafkast, som hoteller kan forvente af de sociale medier og anmeldelser. Data fra ReviewPro, STR, Travelocity, comScore og Tripadvisor viser til sammen de sociale mediers stigende indflydelse på forbrugerundersøgelsesprocessen, og hvordan denne indflydelse igen kan påvirke et hotels evne til at fastsætte priser, få belægning og øge indtjeningen. Undersøgelsens vigtigste resultater er sammen med vigtige konklusioner for din virksomhed sammenfattet nedenfor: 

Resultat nr. 1: Gæster kigger oftere på Tripadvisor, inden de reserverer.

Rapporten viser, at flere kigger på Tripadvisor for at få hjælp til at finde et hotel. Desuden kommer dem, som allerede bruger webstedet, oftere tilbage, og alle brugere ser på flere anmeldelser, inden de beslutter sig for et hotel.   

Dataene viser også, at anmeldelser er en af de sidste ressourcer, gæster kigger på, inden de vælger et hotel, da de går til Tripadvisor betydeligt oftere i de sidste fem dage, inden de reserverer. Faktisk ligger over en fjerdedel af deres besøg på Tripadvisor inden for denne tidsramme. 

Resultat nr. 2: Jo højere anmeldelsesresultater hoteller har på online agenters websteder, jo højere priser kan de kræve, samtidig med at de bevarer belægningsgraden. 

I undersøgelsen blev det konkluderet, at stigninger i et hotels brugeranmeldelsesresultater på online agenters kanaler kan indvirke positivt på forholdet mellem prisstigninger og efterspørgsel. Højere anmeldelsesresultater øger konverteringsfrekvensen, selv når priserne hæves.

Når et hotels værelsespris stiger, falder belægningsgraden normalt. Men hvis en ejendom kan øge sine anmeldelsesresultater med ét point (på en skala fra et til fem point) på online agenters kanaler, stiger priserne med ca. 11,2 %, samtidig med at belægningsgraden bevares. Den positive effekt ved højere brugeranmeldelsesresultater kan udligne den negative indflydelse på belægning, som højere priser normalt medfører. 

Resultat nr. 3: Ejendomme med godt omdømme på alle kanaler klarer sig generelt bedre. 

Undersøgelsen viser, at når en ejendoms sociale omdømme forbedres, forbedres de overordnede resultater også. Et godt online omdømme øger et hotels evne til prisfastsættelse – der giver det mulighed for at øge sine priser, samtidig med at den samme belægningsgrad opretholdes. Denne prisstigning resulterer i øget indtjening og forbedrede resultater. Det modsatte gør sig også gældende – ejendomme med et dårligere socialt omdømme har dårligere resultater, fordi de er nødt til at sænke priserne for at opretholde belægningsgaden. 

Konklusioner for din virksomhed

  • Registrér og verificer din ejendom på Tripadvisor for at udnytte alle fordelene ved webstedets kvalificerede publikum fuldt ud.
  • Gå ofte til ledelsescenteret  for at opdatere indhold og på ny fange opmærksomheden fra rejsende, der måske kommer tilbage til din ejendoms side flere gange, mens de planlægger en rejse. 
  • Overvåg dine anmeldelser for at se, hvordan du klarer dig, tag tidligere gæsters feedback til dig, og foretag de nødvendige driftsændringer. Nøglen til at forbedre dine anmeldelsesresultater på en hvilken som helst platform ligger i at give gæsterne den bedst mulige oplevelse.
  • Opfodr til nye anmeldelser for at opbygge dine overordnede anmeldelsesresultater på Tripadvisor. Hvis du vil have flere oplysninger, kan du vælge ”Gratis reklameværktøjer” i dit ledelsescenter og se værktøjerne under ”Hent flere anmeldelser” for at få hjælp.
  • Svar fra ledelsen er en god måde for dig til at opbygge dit omdømme, da potentielle rejsende lærer din ejendom at kende. Hvis du modtager en anmeldelse med en lav vurdering, bør du benytte muligheden for  at skrive et svar fra ledelsen og efterlade et godt indtryk på andre gæster.
  • God kundeservice er grundlaget for dit omdømme. Du kan bruge Anmeldelseskontrolpanelet til at holde øje med fælles kundeserviceemner i dine anmeldelser (under ”Oversigt over din ejendom” på ledelsescenterets startside). Og du kan så arbejde på at lave forbedringer.

Kilde: ”The Impact of Social Media on Lodging Performance”. Chris K. Anderson, The Center for Hospitality Research. Cornell University. November 2012. 

 

 

Sidst opdateret: 31. juli 2013

Anmeldelsesekspressen

Den komplette vejledning til Anmeldelsesekspressen

Den komplette vejledning til Anmeldelsesekspressen Få flere oplysninger om den hurtige, gratis metode til at indsamle anmeldelser af din ejendom på Tripadvisor.

Leder du efter en nem måde at få flere anmeldelser af din virksomhed på? Prøv Anmeldelsesekspressen – værktøjet til indsamling af anmeldelser, som Tripadvisor skabte på baggrund af feedback fra virksomheder som din i hotel- og restaurationsbranchen. Det er gratis for alle typer ejendomme – abonnement er ikke påkrævet.

Data fra Phocuswright viser, at mere end halvdelen af alle rejsende ikke vil foretage en booking, før de har læst anmeldelser1

Med Anmeldelsesekspressen udformer og sender du professionelt udseende e-mails, der opfordrer gæster til at skrive anmeldelser af din virksomhed. Disse e-mails kan tilpasses med din ejendoms logo. Der er også et kontrolpanel for Anmeldelsesekspressen, der leverer dybdegående statistikker og sporing, som kan hjælpe dig med at optimere dine kampagner fuldt ud.  Regelmæssige brugere af Anmeldelsesekspressen ser en gennemsnitlig stigning på 28 % i antallet af Tripadvisor-anmeldelser af deres ejendomme.2

Læs videre for at få flere oplysninger om, hvor let det er at begynde at bruge Anmeldelsesekspressen til din virksomhed: 

Sådan kommer du i gang

Det første trin til at bruge Anmeldelsesekspressen er at indsamle dine gæsters oplysninger. Begynd med at indsamle gæsters e-mailadresser, tilladelser og sprogpræferencer i et regneark eller et andet sted, der er let at få adgang til. Præcision er vigtigt, fordi det øger sandsynligheden for, at e-mails fra Anmeldelsesekspressen bliver leveret, åbnet og klikket på, hvilket resulterer i flere anmeldelser af din ejendom.

Ofte er den bedste måde at indsamle e-mailadresser på ganske enkelt at bede gæsterne om deres oplysninger, før de tjekker ud. Hvis du har en bookingfunktion online, bør du overveje at medtage felter til e-mailadresse og sprogpræferencer i onlineformularen. Du kan se flere tip til indsamling af gæsters e-mailadresser her. Før du begynder at indsamle gæsternes data, skal du sørge for at undersøge eventuel lovgivning vedrørende e-mails i dit land og sikre dig, at dine planer efterlever lovgivningen.

Uanset hvordan du indsamler e-mailadresser, er det vigtigt, at du får gæsternes tilladelse til at kontakte dem via e-mail. Du skal forklare præcist, hvordan du vil bruge deres adresser. Hvis du sender en kampagne gennem Anmeldelsesekspressen, skal du sørge for at forklare det på forhånd. Det kan hjælpe med at øge antallet af anmeldelser, hvis du oplyser gæsterne om, hvad de kan forvente.

Opret en kampagne med Anmeldelsesekspressen

Det er enkelt at oprette en kampagne med Anmeldelsesekspressen. Gå til tripadvisor.dk/ReviewExpress, og indtast din ejendoms navn for at få adgang til startsiden for Anmeldelsesekspressen. Her kan du finde alt, som du behøver for at begynde at bede om anmeldelser fra tidligere gæster. Klik på "Opret e-mail" i menuen foroven for at sende en e-mail.

Opret e-mail 

Afsnittet "Opret e-mail" er der, hvor du udformer den e-mail, som du vil sende til gæster. Første gang du bruger Anmeldelsesekspressen, vil den som standard anvende en Tripadvisor-skabelon på dit sprog. Bare klik på knappen "Rediger" for at tilpasse hvert element af skabelonen:

  • Afsenderadresse: Dette er den adresse, der bliver vist i feltet "Afsender" i din gæsts e-mail. Sørg for, at det er noget, der er letgenkendeligt.
  • Emne: Dette er e-mailens emnelinje, der vises til gæsten. Undlad at bruge udråbstegn og anden tegnsætning for at begrænse blokering (e-mails, der ikke kan afleveres).
  • Billede: Der er plads til et billede ved siden af navnet og adressen på din ejendom øverst i e-mailen. Du kan benytte ejendommens standardbillede, uploade et nyt eller vælge ikke at inkludere et.
  • Meddelelse: E-mailmeddelelsen indeholder overskriften og selve e-mailen. Du kan bruge den nuværende meddelelse, redigere den eller tilføje din egen. Generelt er kortere bedre, og det er en god idé at takke gæster for at have valgt din ejendom.

Hvis du laver ændringer i Tripadvisor-skabelonen, vil du blive spurgt, om du vil gemme dem som en ny meddelelse. Du kan også vælge at gøre din nye meddelelse til standard for det sprog. Når du gør en meddelelse til standard, vil der automatisk blive tilføjet en stjerne til dens navn, og den vil blive vist først, når du vælger det sprog i afsnittet "Opret e-mail". Du kan altid kende standardskabelonen ud fra stjernen ved dens titel.

For at få størst succes bør du sende målrettede meddelelser til gæster på det sprog, som de taler. Anmeldelsesekspressen er tilgængelig på omkring 30 sprog, og der er Tripadvisor-skabeloner til dem alle. Du kan bruge disse skabeloner til at kontakte gæster, som taler andre sprog, også selvom du ikke selv gør.

Når din skabelon er klar, skal du klikke på knappen "Fortsæt for at sende" for at gå videre til næste trin. 

Send e-mail

På dette trin skal du tilføje e-mailadresserne til de gæster, som du gerne vil nå. Har du kun nogle få e-mailadresser? Indtast dem i feltet. Hvis du har mange e-mailadresser, som du skal sende til, kan du overføre et regneark med op til 1.000 e-mailadresser ved brug af filoverførselsfeltet. Anmeldelsesekspressen accepterer .csv- og .xls-filer på op til 5 MB. Hvis du sender e-mails til gæster på forskellige sprog, skal du sørge for at oprette en ny meddelelse og kun overføre de relevante adresser til den pågældende kampagne.

Bare rolig, en e-mailadresse vil automatisk blive fjernet fra en kampagne, hvis: E-mailmodtageren har anmeldt din virksomhed inden for de sidste 30 (restauranter) til 90 dage (seværdigheder). Der er blevet sendt en e-mail fra Anmeldelsesekspressen til denne adresse inden for de sidste 30 dage. Disse modtagere har frameldt sig e-mails fra Anmeldelsesekspressen.

Husk på, at Tripadvisor tager svindel og beskyttelse af personlige oplysninger meget alvorligt. E-mailadresserne, som du indsender, skal tilhøre personer, der har besøgt din ejendom, og du skal have tilladelse til at kontakte dem via e-mail. Du må ikke have et personligt forhold til nogen af modtagerne, og de må ikke tilbydes noget for anmeldelserne. Sidst, men ikke mindst: Du skal ikke nøjes med at sende e-mails til gæster, som du regner med vil skrive en positiv anmeldelse. E-mails fra Anmeldelsesekspressen skal konsekvent sendes til alle gæster – ejendomme bliver ofte positivt overraskede over resultaterne. 

Når du har tilføjet modtagerne, skal du gennemgå og klikke på de tre beskeder i bunden af siden. Tryk derefter på "Send". Dine e-mails sendes inden for 24 timer. Anmeldelser, som du modtager gennem Anmeldelsesekspressen, har et mærke, der indikerer, at de er indsamlet i samarbejde med din ejendom.

Automatiser

Det kan være endnu lettere at sende e-mails fra Anmeldelsesekspressen for indkvarteringssteder, der samarbejder med en Tripadvisor-certificeret forbindelsesudbyder, f.eks. et onlinebookingsystem eller et ejendomsadministrationssystem. Disse ejendomme kan vælge at få e-mails fra Anmeldelsesekspressen sendt automatisk til gæster, når de tjekker ud. Og det er gratis! 

Hvis din ejendom er kvalificeret, kan du tilmelde dig denne funktion på startsiden for Anmeldelsesekspressen. Bare klik på knappen i feltet "Automatiser". Husk, at du stadigvæk skal bruge fremgangsmåden for "Send e-mail", som er beskrevet ovenfor, til at bede om anmeldelser fra gæster, der booker gennem en tredjepart, f.eks. et onlinerejsebureau.

Når du har tilmeldt dig, vil din forbindelsesudbyder begynde at sende data til Tripadvisor, så dine standard-e-mails fra Anmeldelsesekspressen automatisk sendes ud på dine vegne. E-mailen sendes til gæsterne inden for 72 timer efter udtjekning. Du behøver ikke at løfte en finger! Du kan redigere dine standard-e-mails fra Anmeldelsesekspressen og overvåge status for din forbindelsesudbyder under fanen "Indstillinger".

Hvis dit indkvarteringssted ikke kan tilmelde sig automatisering af Anmeldelsesekspressen, kan årsagen være, at din forbindelsesudbyder ikke er certificeret. Kontakt din udbyder for at blive tilmeldt. Hvis du vil have flere oplysninger om automatisering af Anmeldelsesekspressen, kan du klikke her.

Tilføj private spørgeundersøgelser

Udover at bruge Anmeldelsesekspressen til at indsamle offentlig feedback, der vises på din Tripadvisor-side, kan indkvarteringssteder også få privat feedback. Med tilføjelse af Anmeldelsesekspressen og private spørgeundersøgelser kan alle kampagner, som du sender med Anmeldelsesekspressen, inkludere en kort gæstetilfredshedsundersøgelse, som du kan tilpasse.

Hvis de rejsende vælger at besvare den valgfrie spørgeundersøgelse, er denne feedback kun til dig og de ansatte på dit hotel eller din B&B. Besvarelserne på din spørgeundersøgelse er fortrolige, vises ikke på din Tripadvisor-side og påvirker ikke din Tripadvisor-vurdering eller placering i popularitetsindekset.

Hvis du vil tilføje en privat spørgeundersøgelse, skal du gå til fanen "Opret spørgeundersøgelse". Du vil få vist en liste med spørgsmål, der er blevet oversat, som du kan stille til dine gæster. Klik på et spørgsmål, som du vil stille, og træk det til spørgeundersøgelsen. Hvis du skifter mening, kan du ændre rækkefølgen på spørgsmålene eller fjerne dem igen.

Besvarelserne af din spørgeundersøgelse vises i dit kontrolpanel for Anmeldelsesekspressen. Hvis du vil have flere oplysninger, kan du tage et kig på Forstå besvarelserne af din private spørgeundersøgelse.

Kontrolpanel for Anmeldelsesekspressen

Når du er begyndt at sende kampagner, sporer kontrolpanelet resultaterne af dem. Klik på "Kontrolpanel" i menuen øverst i Anmeldelsesekspressen for at få adgang til det.

Du vil først se nøgletallene for alle sendte kampagner, herunder samlet antal kampagner, samlet antal sendte e-mails, samlet antal åbninger og klik og det samlede antal indsamlede anmeldelser. Kontrolpanelet sporer resultaterne af alle kampagner fra Anmeldelsesekspressen på ejendomsniveau, uanset hvem der sender dem. Du kan bruge disse tal til at evaluere dine resultater med Anmeldelsesekspressen over tid.

En anden vigtig del af kontrolpanelet er afsnittet om nylige anmeldelser. Overskrifter og vurderinger fra dine seneste anmeldelser er angivet der. Hvis du ikke har nogen nye anmeldelser, vises et par tip til fremtidige kampagner i kontrolpanelet.

Derudover er der i afsnittet "Seneste e-mailkampagner" regelmæssigt opdaterede statistikker over alle kampagner, der er blevet sendt af din ejendom. Den sporer antallet af sendte e-mails, åbnede e-mails og klik, samt hvor mange der ikke blev leveret eller blev spærret. Spærring bruges til at forhindre unødvendige e-mails til dine gæster. En e-mailadresse vil automatisk blive fjernet fra en kampagne, hvis: 

  • E-mailmodtageren har anmeldt din virksomhed inden for de sidste 30 (restauranter) til 90 dage (seværdigheder).
  • Der er blevet sendt en e-mail fra Anmeldelsesekspressen til denne adresse inden for de sidste 30 dage.
  • Disse modtagere har frameldt sig e-mails fra Anmeldelsesekspressen.

Hvis du vil have flere tip om kontrolpanelet, herunder hvordan du kan bruge det til at opnå gode resultater med Anmeldelsesekspressen, kan du se denne side med tip.  

Ressourcer

Er du klar til at komme i gang med Anmeldelsesekspressen? Gå til tripadvisor.dk/ReviewExpress i dag. Du kan oprette din første kampagne og sende den ud på et kvarter. Hvis du har brug for mere hjælp – herunder tip til at sende kampagner fra Anmeldelsesekspressen, svar på ofte stillede spørgsmål og flere oplysninger om, hvorfor anmeldelser betyder noget – kan du se disse ressourcer.

De bedste tip til Anmeldelsesekspressen

  1. Forbered gæsterne: Fortæl dem, at du vil sende en e-mail fra Anmeldelsesekspressen for at få deres feedback.
  2. Send e-mails regelmæssigt: Bed gæsterne om feedback inden for de første par dage efter udtjekning, mens oplevelsen stadig står klart i erindringen.
  3. Vælg din afsenderadresse med omhu: Sørg for, at den indeholder navnet på din ejendom eller på en medarbejder, der kan genkendes.

 

Kilder: 1. Uafhængig Phocuswright-undersøgelse lavet for Tripadvisor, december 2013 2. Data fra Tripadvisors website, januar 2014

Styrk din overnatningsvirksomhed med vores eksklusive startpakker Styrk din overnatningsvirksomhed med vores eksklusive startpakker
  • Gratis prøveperiode på 30 dage
  • Gratis reklamer for op til 100 USD
  • Ingen binding
...

Om Anmeldelsesekspressen og e-mailtilladelser

Om Anmeldelsesekspressen og e-mailtilladelser Svar på ofte stillede spørgsmål om Anmeldelsesekspressen og e-mailtilladelser. Anmeldelsesekspressen er en gratis og let måde at indsamle feedback fra gæster på. Det giver dig mulighed for at sende professionelle anmeldelsespåmindelser på e-mail til gæster efter deres ophold. Lad os besvare nogle ofte stillede spørgsmål om e-mailtilladelser og Anmeldelsesekspressen. Hvordan fungerer e-mailtilladelser? Før du uploader dine gæsters e-mailadresser til Anmeldelsesekspressen, skal du have tilladelse til at overføre deres oplysninger til Tripadvisor for at facilitere indsamling af anmeldelser – dette er typisk inkluderet i en erklæring om dataindsamling. Du skal også føre en fortegnelse over deres samtykke. Hvad sker der, hvis en gæst stiller spørgsmålstegn ved e-mailen? I henhold til lovgivning om personoplysninger henviser vi gæster, der stiller spørgsmålstegn ved e-mailen fra Tripadvisor med anmodning om en anmeldelse, til dig, så du kan bekræfte deres samtykke. Du skal kunne bevise, at gæsterne har givet deres samtykke til at modtage meddelelser fra Tripadvisor. Bruger Tripadvisor mine gæsters e-mailadresser til andre formål?...

9 almindelige bekymringer omkring Anmeldelsesekspressen

9 almindelige bekymringer omkring Anmeldelsesekspressen Svar på de oftest stillede spørgsmål om Anmeldelsesekspressen.

1. Hvad koster Anmeldelsesekspressen?

Anmeldelsesekspressen er gratis for alle virksomheder, der er registreret på Tripadvisor. Du skal bare være registreret ejer eller bestyrer af din ejendom. 

2. Hvorfor er det bedre at bruge Anmeldelsesekspressen end at sende sine egne e-mails?

Anmeldelsesekspressen er en gratis og let måde at indsamle feedback fra gæster på. Du drager fordel af co-branding med Tripadvisor, som er verdens største rejsewebsite. Du får adgang til kontrolpanelet for Anmeldelsesekspressen, som leverer klare, præcise resultater for alle dine kampagner. Der er også en påmindelses-e-mail, som automatisk sendes til gæster, der ikke svarer, hvilket gør det endnu nemmere for dig at få flere anmeldelser. 

3. Hvordan fungerer e-mailtilladelser?

Læs vores artikel om Anmeldelsesekspressen og e-mailtilladelser her.

4. Hvad sker der med mine gæsters e-mailadresser, når jeg bruger Anmeldelsesekspressen?

Når vi modtager e-mailadresserne, bliver de kørt igennem Anmeldelsesekspressens filtre. Først fjernes adresserne til modtagere, der har valgt ikke at modtage e-mails fra Anmeldelsesekspressen. Derefter fjernes adresser, der har modtaget e-mails fra dig ved hjælp af Anmeldelsesekspressen inden for de seneste 30 dage, og dem, der har skrevet en anmeldelse af din virksomhed inden for de seneste tre måneder.

Din e-mail fra Anmeldelsesekspressen sendes til de tilbageværende adresser, og svarene bliver registreret i kontrolpanelet. Hvis der ikke kommer et svar inden for syv dage, og du har valgt at sende påmindelses-e-mails til gæster, sender Tripadvisor en opfølgnings-e-mail på dine vegne. På det tidspunkt bliver adresserne gemt på en Tripadvisor-server, så resultaterne af kampagnen fortsat vil blive registreret i kontrolpanelet, og fremtidige e-mailkampagnelister filtreres korrekt.    

5. Hvad gør Tripadvisor for at beskytte mine gæsters oplysninger?

E-mailadresser, der leveres til Tripadvisor gennem Anmeldelsesekspressen, opbevares separat og sikkert. Adgangen til dem er begrænset til specifikke personer fra Tripadvisor-teamet.

6. Bruger Tripadvisor disse e-mailadresser til andre formål?

Nej. Tripadvisor anerkender værdien og vigtigheden af at beskytte dine gæsters oplysninger. E-mailadresser, der indsendes til Anmeldelsesekspressen, bliver ikke brugt til andre formål. De bliver ikke brugt til generelle e-mailkampagner fra Tripadvisor eller sporet til andet end registrering i dit kontrolpanel for Anmeldelsesekspressen.

7. Hvis jeg oplyser mine gæsters e-mailadresser, bliver de så automatisk Tripadvisor-medlemmer?

Nej, vi opretter ikke automatisk medlemskaber for modtagere af e-mails fra Anmeldelsesekspressen. Men en bruger skal have et Tripadvisor-medlemskab for at kunne skrive en anmeldelse af din ejendom. Når brugere beslutter at indsende anmeldelser, kan de vælge at registrere sig på websitet eller logge på eksisterende konti og derefter justere kontoindstillingerne for modtagelse af fremtidige e-mails fra Tripadvisor

8. Kan jeg ved en fejl komme til at spamme mine gæster med e-mails fra Anmeldelsesekspressen?

Der kan kun sendes én indledende e-mail og én påmindelses-e-mail med Anmeldelsesekspressen til hver gæst pr. besøg på din ejendom inden for en 30-dages periode. Påmindelses-e-mailen afsendes kun, hvis du vælger at bruge den funktion, og hvis din gæst ikke allerede har skrevet en anmeldelse af din ejendom.

Hvis du bruger den automatiserede version af Anmeldelsesekspressen, sammenholder vi også adresser, der kommer ind fra din teknologiudbyder, med din kampagnehistorik for at sikre, at gæster ikke får den samme e-mail to gange. Dette er vigtigt, for du bør stadigvæk bruge den manuelle version af Anmeldelsesekspressen til at sende e-mails til personer, der ikke booker gennem dine teknologiudbydere.

9. Må jeg være selektiv og kun sende e-mails fra Anmeldelsesekspressen til gæster, som sandsynligvis vil skrive positive anmeldelser?

Du bør spørge alle gæster om tilladelse til at sende e-mails til dem og sende e-mails fra Anmeldelsesekspressen til alle, som giver deres tilladelse. Det betragtes som svigagtigt kun at sende e-mails til gæster, som højst sandsynligt vil skrive positive anmeldelser, og det kan resultere i straf for din ejendom. Klik her for at få flere oplysninger. Husk på, at ejendomme ofte bliver positivt overraskede over mængden af positiv feedback, som de modtager – når alt kommer til alt, er den gennemsnitlige anmeldelsesvurdering på Tripadvisor på 4,12 bobler ud af 5.1


  • 1. Interne data fra Tripadvisor, januar 2014
Sidst opdateret: 20. juni 2018

Otte måder at indsamle gæsters e-mailadresser på

Otte måder at indsamle gæsters e-mailadresser på

Opfølgnings-e-mails til gæsterne er en fantastisk måde at indsamle feedback om din virksomhed på. Anmeldelsesekspressen gør det nemt og hurtigt at sende disse opfølgnings-e-mails.

Det første skridt til at bruge Anmeldelsesekspressen er at indsamle de besøgendes kontaktoplysninger. Her er otte tip til at indsamle e-mailadresser fra gæster:

  1. Giv gæsterne mulighed for at oplyse deres e-mailadresser, så de kan modtage en e-mail med påmindelse om den kommende booking.
  2. Kontakt dit bookingsystem eller dine onlinerejsebureaupartnere for at høre, om de kan oplyse en e-mailadresse for hver booking, som de foretager.
  3. Du skal blot bede gæsterne om deres e-mailadresse ved ankomsten og igen ved afrejse, hvis det er nødvendigt.
  4. Arbejd med dine wi-fi-leverandører om at kræve, at brugerne logger på med deres konti til sociale medier eller e-mailkonti, før de bruger netværket. Bed derefter din udbyder om at dele disse data, så du kan følge op hos gæsterne senere. 
  5. Tilbyd at sende en kopi af den endelige regning til gæsterne på e-mail, eller tilbyd en hurtigere udtjekningsproces via e-mail (e-levering af regninger og e-godkendelse af gebyrer) for at gøre det nemmere for dem.
  6. Indkvarteringssteder kan tilbyde gratis udskrivning og levering af flyselskabernes elektroniske boardingkort – det eneste, som gæsterne skal gøre, er at dele deres e-mailadresser.
  7. Restauranter kan opfordre gæsterne til at dele deres e-mailadresser, så de kan få et smugkig på kommende sæsonmenuer.
  8. Seværdigheder kan tilbyde at sende en opfølgnings-e-mail med andre ture med den samme guide.

Vigtigt! Uanset hvordan du indsamler e-mailadresserne, skal du sørge for at fortælle gæsterne præcist, hvordan du vil bruge den. Hvis du sender en kampagne gennem Anmeldelsesekspressen, skal du sørge for at forklare det på forhånd. Dette vil hjælpe med at øge antallet af åbnede e-mails og skrevne anmeldelser. (Du kan spore disse statistikker i kontrolpanelet i Anmeldelsesekspressen.)

Når du er begyndt at indsamle adresser, skal du sørge for at samle dem på et lettilgængeligt sted, f.eks. i et regneark. På den måde kan du overføre dem til værktøjer som Anmeldelsesekspressen med ét enkelt trin.

Sidst opdateret: 3. september 2013

Forstå besvarelserne af din private spørgeundersøgelse

Forstå besvarelserne af din private spørgeundersøgelse Sådan bruger du kontrolpanelet for Anmeldelsesekspressen til at spore gæstefeedback fra Anmeldelsesekspressen og private spørgeundersøgelser.

Med hver e-mailkampagne, du sender, gør Anmeldelsesekspressen og private spørgeundersøgelser det nemmere for dig at få to slags effektiv feedback fra dine gæster. Det er også let at spore dine Tripadvisor-anmeldelser og indsamle feedback fra private spørgeundersøgelser. Hvordan? Med kontrolpanelet for Anmeldelsesekspressen.

Adgang til dit kontrolpanel

Du kan få adgang til kontrolpanelet gennem webstedet for Anmeldelsesekspressen. Søg efter din ejendoms navn, eller vælg det i rullemenuen, klik derefter på kontrolpanel foroven på din side for Anmeldelsesekspressen.

Du kan spore resultater fra spørgeundersøgelser og Anmeldelsesekspressen, når du har opsat din skabelon for Anmeldelsesekspressen og tilpasset den private spørgeundersøgelse. De anmeldelser, du indsamler, bliver vist på din ejendomsside på Tripadvisor. Feedback fra spørgeundersøgelser er fortrolig og påvirker ikke din Tripadvisor-vurdering eller placering i popularitetsindekset.

Sådan ser du feedback fra dine spørgeundersøgelser

Feedback fra private spørgeundersøgelser kan kun ses af dig i kontrolpanelet for Anmeldelsesekspressen.

Uanset om du bare vil have et hurtigt overblik, kigge lidt nærmere på besvarelserne eller se en dybdegående analyse, har du mulighed for det hele i kontrolpanelet for Anmeldelsesekspressen.

Først skal du vælge din tidsramme. Du vil f.eks. måske gerne se data, der er baseret på alle besvarelser inden for den sidste måned eller de sidste tre eller seks måneder. Så er det tid til at kigge på, hvordan dine gæster har svaret på din private spørgeundersøgelse. Du kan vælge mellem tre detaljeringsgrader, når du sporer resultaterne af dine private spørgeundersøgelser.

1. Det hurtige overblik 

Her kan du se vigtige oplysninger som:

  • Antallet af fuldførte spørgeundersøgelser.
  • Hvornår dit seneste svar er fra.
  • Om din spørgeundersøgelse er aktiv på nuværende tidspunkt.

Du kan også se den gennemsnitlige vurdering for hvert af spørgsmålene i din tilpassede spørgeundersøgelse. Den gennemsnitlige vurdering udregnes ved at lægge alle vurderingerne fra et specifikt spørgsmål sammen og dividere dette tal med antallet af besvarelser.

Besvarelser er organiseret efter spørgsmålskategori, såsom ”Overordnet oplevelse”, ”Værelse og møblement” og ”Personale”. Klik på en kategori for at udvide afsnittet og se data for spørgsmål, der har besvarelser inden for den valgte tidsramme.

2. Mere detaljeret statistik

Du kan også holde din markør over et specifikt undersøgelsesspørgsmål for at få flere oplysninger.

Så vises der en opdeling af besvarelserne ud fra vurdering, såsom hvor mange gæster der svarede 5 ud af 5 (yderst tilfreds), 4 ud af 5 (tilfreds) eller lignende.

3. Rådata, der kan hentes 
Vil du studere de mere detaljerede rådata fra dine spørgeundersøgelsesresultater? Klik på knappen Hent resultater, så hentes dine data som en .csv-fil.

Hent spørgeundersøgelsesresultater for at se svar på åbne spørgsmål med mere.

Denne fil indeholder:

  • Svar organiseret efter gæst (hver kolonne er en gæsts svar på spørgeundersøgelsen).
  • Svar på åbne spørgsmål, såsom ”Vil du give os en begrundelse for denne vurdering?”
  • Hvilke e-mailkampagner med Anmeldelsesekspressen og private spørgeundersøgelser gæsterne svarer på.

Når du henter rådata, kan du analysere resultaterne nærmere. Det kan være, at du eksempelvis opdager, at det er mere sandsynligt, at gæster, der er tilfredse med rengøringen, anbefaler dig til andre. Ved at forbedre din rengøringsindsats kan du få endnu flere gæster til at sige, at de sandsynligvis vil anbefale din ejendom.

Bemærk! Eftersom de resultater, du henter, omfatter gæsternes e-mailadresser, skal du overholde al relevant lovgivning om datasikkerhed og privatlivsbeskyttelse, når du bruger disse data.

Forstå Net Promoter Score

Net Promoter® Score eller NPS® er skabt for at hjælpe med at måle kundeloyalitet. Du kan medtage to NPS-relaterede spørgsmål i den private spørgeundersøgelse for at måle denne vigtige og populære måleenhed.

Spørgsmål 1: Udregning af din score
Dine gæster besvarer følgende: ”Hvor sandsynligt er det, at du vil anbefale os til en ven eller en kollega?” Svaret gives på en skala fra 0 til 10, hvor 0 betyder, at man slet ikke vil anbefale stedet, og 10 betyder, at det er meget sandsynligt, at man vil anbefale det.

Dem, der svarer 9 eller 10, betragtes som fortalere, dvs. gæster, som sandsynligvis vil anbefale dig til andre. Dem, der svarer 7 eller 8, betragtes som passive fortalere, der generelt er tilfredse, men som sandsynligvis ikke aktivt vil anbefale dig. Og dem, der svarer 6 eller derunder er kritikere, dvs. generelt utilfredse kunder.

Din Net Promoter Score udregnes ud fra det samlede antal svar:

  • Tag procentdelen af vurderinger på 9 og 10 (dine fortalere),
  • og fratræk procentdelen af vurderinger på 0 til 6 (dine kritikere).
  • Dette giver dig et resultat et sted imellem -100 til 100 (din score).
  • Vurderinger på 7 og 8 tæller med i dit samlede antal besvarelser, men tælles ikke direkte med i din score.

Jo højere din score er, jo flere gæster er begejstrede over deres ophold hos dig. Generelt opfattes en Net Promoter Score over nul som god.

Klik her for at få yderligere oplysninger om Net Promoter Score, og hvordan det fungerer.

Spørgsmål 2: Forstå hvorfor
Det andet spørgsmål er åbent: ”Vil du give os en begrundelse for denne vurdering?” Det giver dig et værdifuldt indblik i begrundelserne for, om dine gæster vil anbefale dig eller ej, hvilket du kan bruge til at forbedre din service, drift, faciliteter med mere.

Hvis du vil se svarene på dette spørgsmål, skal du følge den ovenstående vejledning ”Rådata, der kan hentes”.

 

Sidst opdateret: 4. maj 2015

Anmeldelsesekspressen + private spørgeundersøgelser: Startvejledning

Anmeldelsesekspressen + private spørgeundersøgelser: Startvejledning Nu kan indkvarteringssteder indsamle Tripadvisor-anmeldelser og privat gæstefeedback med en enkelt e-mail. Vi fortæller her hvordan.

Hvad er Anmeldelsesekspressen og private spørgeundersøgelser?

Anmeldelsesekspressen er et populært og gratis værktøj, der gør det let at bede om en Tripadvisor-anmeldelse. Udvidelsen med private spørgeundersøgelser, der er tilgængelig for hoteller og B&B'er, tilføjer en gæstetilfredshedsundersøgelse, som kan tilpasses. Så med hver e-mail fra Anmeldelsesekspressen og private spørgeundersøgelser, som du sender, kan du nemt få offentlige anmeldelser på Tripadvisor og privat feedback fra gæsterne samtidig.

Hvad mener vi med privat feedback? Svarene på dine spørgeundersøgelser er kun til brug for dig:

  • De vises kun i dit kontrolpanel for Anmeldelsesekspressen, som er beskyttet med en adgangskode.
  • De vises ikke på din ejendomsside på Tripadvisor.
  • De påvirker ikke din vurdering eller placering i popularitetsindekset på Tripadvisor.

Vil du gerne se, hvad gæster synes, er vigtigt nok til at tage med i en anmeldelse, og samtidig få privat feedback om emner, som du selv vælger? Sådan kommer du i gang med Anmeldelsesekspressen og private spørgeundersøgelser.

Trin 1: Opret din e-mail

  • Gå til http://www.tripadvisor.dk/ReviewExpress, og indtast din ejendoms navn.
    Bruger du allerede Anmeldelsesekspressen? Gå til trin 2 nedenfor.
  • fanen Opret e-mail har du følgende muligheder:
    • Du kan tilpasse afsenderadressen, billedet, emnelinjen og meddelelsen.
    • Eller du kan bruge den bekvemme skabelon, der er tilgængelig på mere end 20 sprog.
  • Din e-mail indeholder automatisk et link til anmeldelsesformularen. Når du offentliggør din private spørgeundersøgelse, får gæsterne, som du sender e-mailen til, også muligheden for at besvare spørgeundersøgelsen, før de skriver deres anmeldelse.
  • Klik på Tilføj spørgeundersøgelse for at fortsætte til tilpasningen af din private spørgeundersøgelse. Hvis du allerede har offentliggjort spørgeundersøgelsen, kan du klikke på Opdater spørgeundersøgelse for at foretage ændringer.

Hurtigt tip! Læs vores komplette vejledning til Anmeldelsesekspressen for at få en trinvis vejledning til, hvordan du kan oprette en e-mailskabelon.

Trin 2: Vælg dine spørgsmål

  • Under fanen Opret spørgeundersøgelse kan du se listen med tilgængelige spørgsmål, der allerede er oversat. De er organiseret i kategorier såsom "Overordnet oplevelse" og "Personale".
  • Hvis du vil tilføje et spørgsmål, skal du klikke på det og trække det over i spørgeundersøgelsen. Du kan inkludere op til syv spørgsmål i spørgeundersøgelsen. På denne måde kan du indsamle privat feedback fra spørgeundersøgelser og Tripadvisor-anmeldelser uden at overvælde dine gæster.
  • Du kan trække og slippe spørgsmålene i den rækkefølge, som du gerne vil have dem vist i. Du kan også omarrangere spørgsmål i spørgeundersøgelsen ved at klikke og trække dem op eller ned.
  • Hvis du vil fjerne et spørgsmål, der allerede er i spørgeundersøgelsen, skal du klikke på krydset øverst til højre.
  • Spørgsmålet "Hvor sandsynligt er det, at du vil anbefale os til en ven eller en kollega?" er inkluderet som standard. Vi anbefaler, at du medtager dette spørgsmål for at kunne spore gæsternes overordnede tilfredshed, men du kan ændre på, hvor det vises i rækkefølgen, eller fjerne det.

Hurtigt tip! Hold musemarkøren over et spørgsmål for at se hele teksten, herunder svarmulighederne.

Trin 3: Offentliggør spørgeundersøgelsen

  • Klik på Eksempel for at få vist det, som dine gæster vil se. Du kan stadigvæk tilføje, fjerne eller omarrangere spørgsmål, før du offentliggør spørgeundersøgelsen.
  • Når du er tilfreds, skal du klikke på Offentliggør for at inkludere spørgeundersøgelsen i alle de e-mailkampagner, som du sender med Anmeldelsesekspressen og private spørgeundersøgelser fra nu af.
  • Du kan også stoppe spørgeundersøgelsen, når den er offentliggjort, ved at klikke på Stop spørgeundersøgelse.
  • Selvom vi anbefaler, at du ikke ændrer spørgsmålene ofte, da du ellers mister muligheden for at spore eksisterende tendenser, kan du opdatere din offentliggjorte spørgeundersøgelse:
    • Først skal du redigere din aktuelle spørgeundersøgelse under spørgeundersøgelsesfanen ved at tilføje, fjerne eller omarrangere spørgsmål.
    • Klik derefter på Opdater spørgeundersøgelse.

Hurtigt tip! Send din e-mail fra Anmeldelsesekspressen og private spørgeundersøgelser ugentligt, så du kommer i kontakt med nylige gæster kort efter deres ophold.

Trin 4: Se resultaterne

  • Gå til kontrolpanelet for Anmeldelsesekspressen for at spore resultaterne fra Anmeldelsesekspressen og private spørgeundersøgelser.
  • Du kan bruge rullemenuen med tidsramme til at filtrere resultaterne efter den sidste måned, de sidste tre måneder eller de sidste seks måneder.
  • Gennemgå svar på individuelle spørgsmål, organiseret efter kategori. Hold musemarkøren over et specifikt spørgsmål for at få flere oplysninger om svarene.
  • Klik på Download resultater for at hente rådata fra spørgeundersøgelsen i .csv-format.

Hurtigt tip! Se vores oversigt over tolkning af spørgeundersøgelsesresultaterne.

Tilpas din private spørgeundersøgelse nu

Det er nemt at indsamle nyttig feedback fra dine gæster med Anmeldelsesekspressen og private spørgeundersøgelser. Begynd nu ved at besøge tripadvisor.dk/ReviewExpress

Sidst opdateret: 4. maj 2015

Startvejledning: Automatisering af Anmeldelsesekspressen

Startvejledning: Automatisering af Anmeldelsesekspressen Med automatisering af Anmeldelsesekspressen kan du drage fordel af dit partnerskab med en Tripadvisor-certificeret forbindelsesudbyder og nemt skaffe nye anmeldelser af din virksomhed. Kom godt i gang via denne vejledning.

Anmeldelsesekspressen er et gratis, brugervenligt Tripadvisor-værktøj, som mindre ejendomme kan bruge til at sende e-mails til nylige gæster og anmode om anmeldelser. I gennemsnit ser regelmæssige brugere af Anmeldelsesekspressen en gennemsnitlig stigning på 33 % i antallet af Tripadvisor-anmeldelser af deres ejendomme.1 For hotelejere, som samarbejder med en Tripadvisor-certificeret forbindelsesudbyder – såsom et onlinebookingsystem eller et ejendomsadministrationssystem – kan indsamling af anmeldelser blive endnu nemmere med den automatiserede udgave af Anmeldelsesekspressen.

Hvordan fungerer automatisering af Anmeldelsesekspressen? Når dine gæster tjekker ud, sender din forbindelsesudbyder automatisk deres e-mailadresser til Tripadvisor. Derefter sender Tripadvisor en tilpasset e-mail fra Anmeldelsesekspressen til gæsterne inden for 72 timer. Og ved du, hvad det bedste af det hele er? Den automatiserede udgave af Anmeldelsesekspressen er ligesom den manuelle udgave gratis.

Er du klar til at opsætte din automatiserede kampagne med Anmeldelsesekspressen? Det kan klares med tre enkle trin:

1. Få adgang til Anmeldelsesekspressen

Gå til tripadvisor.dk/ReviewExpress, indtast navnet på din ejendom, og vælg det derefter i feltet. Hvis du ikke er logget på Tripadvisor, bliver du på dette tidspunkt bedt om at logge på eller tilmelde dig. Det er gratis at bruge Anmeldelsesekspressen, men din ejendom skal være tilmeldt på Tripadvisor, for at du kan gå i gang. 

2. Tilvælg automatisering af Anmeldelsesekspressen

Klik på feltet "Automatiser" på startsiden i Anmeldelsesekspressen. (Kan du ikke se feltet "Automatiser"? Se afsnittet Fejlfinding nedenfor.) Gennemse oplysningerne i vinduet, herunder din forbindelsesudbyder og brugsbetingelserne, og husk at markere feltet ved siden af hver af dem. Bekræft derefter "fra-adressen" for dine e-mailkampagner, og indsend formularen. Tillykke! Nu kan din forbindelsesudbyder begynde at sende data til automatiserede e-mails fra Anmeldelsesekspressen, lige så snart gæsterne tjekker ud.

3. Konfigurer din standardmeddelelse

Anmeldelsesekspressen giver dig mulighed for at indstille en standard-e-mailskabelon for hvert af de flere end 20 sprog på websitet. Med den automatiserede udgave af Anmeldelsesekspressen sendes standard-e-mailen til de adresser, som du har fået af din forbindelsesudbyder. Hvis du ikke selv har angivet en standardskabelon, bruges der en Tripadvisor-skabelon. Hvis du vil indstille din standard-e-mail for den automatiserede udgave af Anmeldelsesekspressen, skal du gå til fanen "Opret e-mail". Din standardmeddelelse vises automatisk – den har en stjerne i navnet. Brug linket "Rediger" til at foretage eventuelle ændringer i skabelonen på denne side, og gem den derefter. Kontroller, at feltet ”Gem denne som min standard for [sprog]” er markeret – på den måde sikrer du dig, at meddelelsen sendes automatisk via Anmeldelsesekspressen. Hvis du regelmæssigt har gæster, der taler andre sprog, kan du eventuelt også redigere standardmeddelelsen på disse sprog. Når din forbindelsesudbyder sender e-mailadresser til Tripadvisor, er gæsternes sprogpræferencer også inkluderet, og den automatiske e-mail fra Anmeldelsesekspressen sendes på disse sprog.

Det var det – du har gennemført opsætningen.

Dine automatiserede e-mails fra Anmeldelsesekspressen sendes, så snart din forbindelsesudbyder sender e-mailadresserne til de gæster, som er tjekket ud. Du kan redigere dine standard-e-mails og overvåge status for din forbindelsesudbyder under fanen "Indstillinger". Du kan som altid se resultaterne af hver enkelt kampagne fra Anmeldelsesekspressen – både manuelle og automatiserede – i kontrolpanelet. Du kan også bruge resultaterne i kontrolpanelet til at foretage ændringer i din standardmeddelelse og på den måde maksimere antallet af besvarelser.

HURTIGT TIP! Automatiserede e-mails fra Anmeldelsesekspressen kan kun sendes til adresser, som din forbindelsesudbyder har gemt. Når du skal sende til dine andre gæster, skal du gå til Anmeldelsesekspressen og uploade deres adresser manuelt.

Fejlfinding

Hvis dit indkvarteringssted ikke kan tilmelde sig automatisering af Anmeldelsesekspressen, kan årsagen være, at din forbindelsesudbyder ikke er certificeret. Kontakt din udbyder for at blive tilmeldt.

Hvis du vil vide mere om Anmeldelsesekspressen, kan du klikke her.


  • 1. Data fra Tripadvisors website, januar 2014
Sidst opdateret: 24. marts 2014

Analyser fra Anmeldelsesekspressen på fem minutter

Analyser fra Anmeldelsesekspressen på fem minutter

Hvornår havde du sidst rigeligt med tid til at få alt arbejde fra hånden? Hvis du ikke kan huske det, er Anmeldelsesekspressens kontrolpanel designet med netop din dagligdag for øje! På blot fem minutter kan du undersøge disse nøgleindikatorer for at se, hvor succesfulde dine tidligere kampagner var, og få ideer til nogle nye. Tror du ikke på det? Gå til www.tripadvisor.dk/ReviewExpress, vælg din ejendom i rullemenuen, og sæt dit stopur i gang:

1. minut: Gør status

Få et overblik over de samlede statistikker for alle kampagner og sendte e-mails, antal åbninger og klik samt det samlede antal indsamlede anmeldelser. Divider antallet af åbninger med det samlede antal e-mails for at få den gennemsnitlige åbningsprocent. I dette eksempel er den gennemsnitlige åbningsprocent næsten 30 %. Gør dernæst det samme for klik og anmeldelser. Tjek efter, om disse statistikker stiger med tiden. Hvis det ikke er tilfældet, kan du prøve nogle af vores tip til Anmeldelsesekspressen for at sætte gang i dem.

2. og 3. minut: Kig på de seneste anmeldelser

Tag et kig på de seneste anmeldelser for at se, hvor din ejendom klarer sig godt, og hvor der måske skal forbedringer til. Sørg for at notere, hvor der måske kunne bruges et svar fra ledelsen senere. Hvis du ikke har nogen nye anmeldelser, bliver der vist et par tip til fremtidige kampagner i kontrolpanelet.

4. og 5. minut: Tjek kampagnestatistikkerne

Beregn procentdelen af læste e-mails (antal læste divideret med antal sendte), klikprocenten (antal klik divideret med antal sendte) og procentdelen af afviste e-mails (antal afviste divideret med antal sendte) for de seneste tre kampagner. Er tallene bedre end det samlede gennemsnit fra trin 1? I så fald skal du bare fortsætte det gode arbejde.

Hvis procentdelen af læste e-mails er faldende, kan du forsøge at variere emnelinjerne eller udsende dine e-mails tættere på gæsternes afrejsetidspunkt, så meddelelserne er mere relevante for dem. Hvis procentdelen af klik er et problem, kan du forsøge at sende mere personlige meddelelser til gæsterne. Husk! En faldende andel af uleverede e-mails er godt nyt, for det betyder, at flere af dine e-mails når frem til modtageren. Hvis det ikke er tilfældet, skal du fokusere på at bekræfte e-mailadresserne.

Det er det hele! Inden for fem minutter vil du være klar til at sende endnu en kampagne via Anmeldelsesekspressen, der nu er optimeret ud fra dine tidligere kampagner (du skal blot klikke på "Fortsæt for at sende" for at komme i gang). Kig nærmere på Anmeldelsesekspressens kontrolpanel på www.tripadvisor.dk/ReviewExpress i dag!


Får afviste e-mails, klik og læste e-mails dig til at se dobbelt? 

I så fald får du her en hurtig vejledning til e-mailstatistikker:

Din samlede historik for Anmeldelsesekspressen:

  • Kampagner i alt: antal gange, hvor du har sendt gruppe-e-mails til gæster med Anmeldelsesekspressen
  • Sendte e-mails i alt: antallet af adresser, som du har sendt e-mails til
  • Læste e-mails i alt: antallet af e-mails fra Anmeldelsesekspressen, der er læst af modtagerne
  • Klik i alt: antallet af personer, der udførte en handling på tværs af alle e-mails

For hver kampagne:

  • Antal sendte e-mails: antallet af e-mailadresser, der er sendt e-mails til
  • Antal læste e-mails: antallet af e-mails i denne kampagne, der blev læst
  • Antal klik: antallet af personer, der udførte en handling i forbindelse med en bestemt kampagne-e-mail
  • Antal afviste e-mails: antallet af e-mails, der ikke kunne leveres

 

Sidst opdateret: 17. januar 2018

10 tip til at få flere anmeldelser med Anmeldelsesekspressen

10 tip til at få flere anmeldelser med Anmeldelsesekspressen

Mere end 80 % af indkvarteringssteder i hele verden beder deres gæster om at skrive anmeldelser.1 Påmindelser på e-mail er en god måde, hvorpå du kan få nye anmeldelser, have fortsat kontakt med gæsterne og muligvis forbedre din placering i popularitetsindekset. Har du ikke et e-mailprogram? Anmeldelsesekspressen fra Tripadvisor, der er et gratis værktøj til at sende påmindelser på e-mail, kan hjælpe!

1. Indsaml e-mailadresser

Før gæsterne tjekker ud, bør du kontrollere, at du har registreret de korrekte e-mailadresser.

2. Forbered gæsterne

Få tilladelse til at overføre deres oplysninger til Tripadvisor for at lette indsamling af anmeldelser, og fortæl dem, at du vil sende en e-mail fra Anmeldelsesekspressen for at få deres feedback.

3. Vælg din afsenderadresse med omhu

Sørg for, at den indeholder navnet på din ejendom eller en medarbejder, der kan genkendes.

4. Skriv korte og enkle meddelelser

Korte e-mails med en enkel, præcis emnelinje er mest effektive.  

5. Tilføj personlige detaljer

Inkluder en underskrift med dit navn og din titel for at gøre e-mailen mere personlig.

6. Sørg for, at e-mailen kommer forbi spamfilteret

Undgå at bruge mange udråbstegn og store bogstaver i emnelinjen og meddelelsen.

7. Undgå weekender og ferier

Skriv tidligere på arbejdsugen, hvor folk er mere opmærksomme på deres e-mail.

8. Send e-mails regelmæssigt

Bed gæsterne om feedback inden for de første par dage efter udtjekning, mens oplevelsen stadig står klart i erindringen.

9. Sig tak

Brug denne mulighed til at takke gæsterne og opfordre dem til at komme igen.

10. Afprøv nye ting

Eksperimentér med dine afsenderadresser, emnelinjer, meddelelser og billeder.

Anmeldelsesekspressen hjælper dig:

  • Send e-mails til op til 1.000 tidligere gæster på én gang
  • Tilpas standardmeddelelser på over 20 sprog
  • Tilføj billeder, og gem skabeloner til senere brug
  • Send automatisk opfølgningsbeskeder (valgfrit)
  • Hold adresser sikre – de anvendes kun i Anmeldelsesekspressen

 


  • 1. Tripadvisors TripBarometer, en onlineundersøgelse fra december 2012 til januar 2013 med 35.042 deltagere fra 26 lande (https://www.tripadvisor.dk/TripadvisorInsights/tripbarometer)
Sidst opdateret: 31. juli 2013

Flere værktøjer

Tripadvisors Omdømmeekspert: Den fulde vejledning

Tripadvisors Omdømmeekspert: Den fulde vejledningEr du klar til at opbygge de rejsendes tillid til at booke hos dig? Er du på udkig efter måder, hvorpå du kan påvirke din boblescore og placering på Tripadvisors popularitetsindeks samt andre steder? Læs videre for at få flere oplysninger om alt det, Omdømmeeksperten kan gøre for dit overnatningssted.

Et godt omdømme er hjørnestenen hos enhver virksomhed inden for hotel- og restaurationsbranchen. Hele 94 % af rejsende udtaler, at anmeldelser er en vigtig beslutningsfaktor, når de skal vælge, hvor de vil overnatte ... og 77 % er mere tilbøjelige til at booke en ejendom med personlige anmeldelsesbesvarelser.1

Anmeldelser er også blevet endnu vigtigere, da rejsende gerne vil vide, hvordan forholdene er på din ejendom lige nu.

Du har ikke råd til at forsømme dit omdømme, men det kan helt sikkert være en uoverskuelig opgave at administrere det. Derfor har vi udviklet Omdømmeeksperten, som kan hjælpe dig med nemt at opbygge de rejsendes tillid til din ejendom, motivere gæster til at booke hos dig og øge din synlighed på Tripadvisor. Hvis du vil have flere oplysninger om, hvordan du kan føje Omdømmeeksperten til din Tripadvisor-registrering, kan du klikke her.

Har du allerede tilmeldt dig? Læs om bedste praksis for, hvordan du kan låse op for den fulde effekt af Tripadvisors Omdømmeekspert for din virksomhed!

Trin 1: Kom i gang

Når Omdømmeeksperten er aktiveret for din virksomhed, vil alle registrerede og bekræftede ejere af din Tripadvisor-registrering have adgang til den. Sådan kommer du i gang:

  1. Log på din konto på tripadvisor.dk/Owners
  2. Vælg din ejendom fra listen for at tilgå dens Ledelsescenter
  3. Gå til fanen "Anmeldelser" for at se Omdømmeeksperten og alle dens værktøjer

Bemærk! Det er muligt, at vi måske er nødt til at bekræfte din adgang til din virksomhed på Tripadvisor igen. Hvis dette er tilfældet, bedes du kontakte kundeservice for at fortsætte bekræftelsesprocessen. Det gør du ved at gå til Ejersupport. Derfra skal du tilføje dit navn og din ejendom, vælge "Opdater adgang til Ledelsescenteret" og derefter "Deaktiver adgang for en registrant". Brug så tekstfeltet til at anmode om en bekræftelse.

Trin 2: Aktivér Førsteklasses indsamling af anmeldelser

Omdømmeeksperten gør arbejdet for dig, når det kommer til at indsamle nye anmeldelser. Du skal blot aktivere dine udbydere for at komme i gang. Derefter kan du tilpasse dine anmodninger om anmeldelser og tilføje private spørgeundersøgelser, hvis du ønsker dette....

Bed om et GRATIS Tripadvisor-klistermærke

Bed om et GRATIS Tripadvisor-klistermærke

Er du på udkig efter en god måde, hvorpå du kan vise, at du sætter pris på feedback fra kunderne og opfordrer til nye anmeldelser, samtidig med at du øger antallet af kunder, der kommer ind fra gaden? Få et gratis Tripadvisor-klistermærke i dag, som du kan sætte op på din hoveddør, i dit vindue eller et andet område med mange besøgende på dit hotel, din restaurant eller din seværdighed, ved at bruge vores værktøj til anmodning om klistermærker: www.tripadvisor.dk/StickerRequest.

Vis dit Tripadvisor-klistermærke frem

  • 67 % af de rejsende kigger på Tripadvisor et par gange om måneden1
  • 75 %  af de rejsende foretrækker virksomheder, der er anbefalet på Tripadvisor2
  • 89 % af globale rejsende siger, at anmeldelser har indflydelse på, hvor de booker3

Der kan gå op til 6 uger, før dit klistermærke ankommer med posten. Når du har fået det, vil vi gerne se det! Tweet et billede til @TripadvisorB2B med hashtagget #OnTripadvisor.


  • 1. Kilde: PhoCusWright-undersøgelse lavet for Tripadvisor, december 2013
  • 2. Kilde: Tripadvisors medlemsundersøgelse, oktober 2012
  • 3. Kilde: TripBarometer fra april 2014: Global udgave
Styrk din overnatningsvirksomhed med vores eksklusive startpakker Styrk din overnatningsvirksomhed med vores eksklusive startpakker
  • Gratis prøveperiode på 30 dage
  • Gratis reklamer for op til 100 USD
  • Ingen binding
...

Få mest muligt ud af Tripadvisor

Styrk din overnatningsvirksomhed med vores eksklusive startpakker