Gør krav på din virksomhed på Tripadvisor

Det første skridt er at drage fordel af Tripadvisors gratis værktøjer.

Gør krav på din virksomhed på Tripadvisor

Få din virksomhed på Tripadvisor

Få din virksomhed på Tripadvisor

Sådan bliver du registreret og begynder at indsamle anmeldelser på Tripadvisor

 

Tripadvisor er verdens største rejsewebsite med millioner af rejsende, der hver måned kommer for at søge efter og planlægge den perfekte rejse. Overnatningssteder, restauranter og seværdigheder kan gratis blive registreret på Tripadvisor!  Ved at være på Tripadvisor øger du din virksomheds eksponering for et stort, kvalificeret publikum og får adgang til mange gratis markedsføringsværktøjer. Det er let at blive registreret – lad os komme i gang.

Hvordan kan din virksomhed blive registreret?

Der er to måder: En repræsentant for din virksomhed kan bede om en registrering, eller en Tripadvisor-bruger kan skrive en anmeldelse af din ejendom og dermed påbegynde registreringen.

Før du beder om en registrering, skal du besøge  https://www.tripadvisor.dk/Owners for at se, om din virksomhed allerede er blevet tilføjet på Tripadvisor af en rejsende. Indtast navnet på din virksomhed i feltet. Hvis navnet vises i rullelisten med resultater, har en rejsende allerede påbegyndt en registrering. Vælg din virksomhed i rullelisten, og klik derefter på knappen "Gør krav på din virksomhed" for at bekræfte din tilknytning til ejendommen.

Hvis din virksomhed allerede er registreret, skal du gøre krav på den registrering i stedet for at oprette en ny. Tripadvisor tillader kun én registrering pr. ejendom. Hvis du ønsker nærmere oplysninger om, hvordan du gør krav på din registrering og får adgang til ledelsescenteret, hvor du kan administrere din Tripadvisor-registrering og anmeldelser, kan du se vores startvejledning.

Anmod om en registrering

Hvis din virksomhed endnu ikke er registreret på Tripadvisor, optræder den ikke i rullelisten med søgeresultater. I så fald skal du klikke på linket "Bliv registreret nu" under søgefeltet. Så bliver du sendt videre til en side, hvor du kan bede om en registrering til din ejendom.

Du skal angive forskellige oplysninger om din virksomhed for at komme i gang. Tripadvisors redaktører bruger disse oplysninger til at bekræfte, at din virksomhed opfylder registreringskriterierne, og til at finde den mest passende kategori for den på websitet. Udfyld formularen med så mange oplysninger som muligt, så vi lettere kan registrere din virksomhed korrekt. Du kan finde nærmere oplysninger om hvert afsnit af formularen nedenfor.

Dine oplysninger

Afsnittet "Dine oplysninger" hjælper os med at bekræfte din tilknytning til virksomheden. Angiv dit navn, din tilknytning til virksomheden og din e-mailadresse. Sørg for, at din e-mailadresse er korrekt, da vi sender en meddelelse til dig, når din registrering er offentliggjort på Tripadvisor. Derefter kan du registrere din tilknytning til ejendommen for at drage fordel af de gratis værktøjer.

Registreringsoplysninger for din ejendom

Dernæst skal du angive oplysninger om din virksomhed, herunder virksomhedens officielle navn og adresse. Når du har indtastet din adresse, skal du placere markøren på det rigtige sted på kortet. Din ejendoms placering på kortet vises til rejsende på websitet, når de planlægger deres rejser. Du skal også tilføje din virksomheds website og telefonnummer. 

Husk på, at Tripadvisors redaktører bruger dit website eller en partners website (såsom et turistråd eller en bookingpartner) til at bekræfte de oplysninger, du angiver. Derfor er det meget vigtigt, at de oplysninger, du indsender i din registreringsformular, matcher dit website og andre ressourcer.

Ejendomsoplysninger

Vi beder dig også om svare på nogle detaljerede spørgsmål om din ejendomstype. De hjælper os med at sikre, at vi viser din virksomhed i den rigtige kategori, og at så mange relevante oplysninger som muligt vises. Hvis du vil have mere specifikke oplysninger om din ejendomstype, kan du se nedenstående kategorier:

Overnatningssteder: Hvis du ejer et overnatningssted, registreres din ejendom i Tripadvisors afsnit for overnatningssteder på dit rejsemål. Der er nogle særlige elementer, du skal angive, så vi kan placere dig i den korrekte kategori inden for dette afsnit:

  • Samlet antal værelser
  • Prisklasse
  • Krav til korteste ophold
  • Om du har sikkerhed og personale på stedet
  • Om rengøring af værelser er inkluderet
  • Oplysninger om receptionen
  • Om værelserne har tilstødende badeværelser

Du kan også angive yderligere oplysninger om faciliteter, herunder hvorvidt din ejendom tilbyder gratis morgenmad, suiter, tennis/golf, adgang til strand/pool, fitnesscenter, internetadgang osv. Disse oplysninger bliver føjet til afsnittet "Faciliteter" på din registrering og hjælper rejsende med at finde ud af, hvad de kan forvente af dit overnatningssted. Sammen med officielle lokale klassifikationer bruger vi disse oplysninger til at bestemme, om din ejendom bør registreres under kategorien hoteller, B&B’er/kroer eller specialiserede overnatningssteder på Tripadvisor.

Hvis du vil have flere oplysninger, kan du læse vores retningslinjer for registrering af overnatningssteder her.

Restauranter: Restaurantregistreringer vises under afsnittet Restauranter på Tripadvisor. Individuelle restauranter, der er åbne for offentligheden, kan registreres. Du bliver bedt om at angive kategorien for din restaurant (almindelig, café eller fastfood), køkkentype, prisleje og andre særlige egenskaber. Disse oplysninger vises på din registreringsside og hjælper rejsende med at beslutte, om de vil spise på din restaurant.

Læs alle vores retningslinjer for restaurantregistreringer her.

Hvis du vil have flere oplysninger og tip til, hvordan restauranter kan få mest ud af Tripadvisor, kan du klikke her.

Seværdigheder: Du skal vælge den kategori, der bedst beskriver din seværdighed. Hvis din virksomhed ikke passer ind i nogen af de viste seværdighedstyper, kan du vælge "Anden". Du kan også angive din anbefalede besøgslængde, prisoplysninger og detaljer om andre faciliteter (toiletter, skabe osv.).

En ejendom skal være en permanent seværdighed (ikke sæsonpræget eller midlertidig) og have et officielt navn, adresse og telefonnummer, for at den kan registreres under afsnittet Seværdigheder på Tripadvisor. Seværdighedens åbningstider eller regelmæssige afgangstider skal være tilgængelige på et website eller i en brochure sammen med planlagte afgangssteder (hvis de varierer). Turarrangører kan kvalificere sig som en seværdighed, hvis de tilbyder deres egne ture, har licens fra/er anerkendt af repræsentanter fra lokale by- eller turistmyndigheder og har et website.

For flere oplysninger kan du læse vores Retningslinjer for seværdigheder her. 

Tilføj en ejendomsbeskrivelse

En beskrivelse giver de rejsende nærmere oplysninger om din virksomhed. Den skal være skrevet på dit lokale sprog og må ikke indeholde HTML-koder, telefonnumre, web-/e-mailadresser eller tekst med STORE BOGSTAVER. Det er bedst at holde beskrivelsen kort, så gæster kan skimme hen til de vigtige ting, du har fremhævet, og træffe en beslutning.

Vælg et billede

Ved at indsætte et billede af din virksomhed giver du et godt førstehåndsindtryk over for de rejsende. Vi viser det på din registreringsside. Billedet skal være af typen .jpg eller .gif (de mest almindelige billedformater). Vi tillader ikke billeder med kanter, logoer eller filer, der er større end 100 kB.

Indsend registreringen

Når du har bekræftet, at alle de angivne oplysninger er korrekte, skal du markere feltet nederst på formularen for at bekræfte, at du er repræsentant for virksomheden, at de oplysninger, du indsender, er rigtige, og at du har ret til at offentliggøre det billede, du vedhæfter. Derefter skal du klikke på knappen "Send" for at fuldføre processen.

Næste trin

Når du har bedt om din registrering, vil Tripadvisors redaktører bekræfte dine oplysninger, og at din ejendom overholder retningslinjerne for den virksomhedskategori, du har valgt. Dette tager normalt ca. fem arbejdsdage.

Styrk din overnatningsvirksomhed med vores eksklusive startpakker Styrk din overnatningsvirksomhed med vores eksklusive startpakker
  • Gratis prøveperiode på 30 dage
  • Gratis reklamer for op til 100 USD
  • Ingen binding
 ...

Hvordan kan jeg bekræfte min identitet som virksomhedsrepræsentant over for Tripadvisor?

Hvordan kan jeg bekræfte min identitet som virksomhedsrepræsentant over for Tripadvisor? For at øge sikkerheden for ejendommes konti på Tripadvisor indgår der et krav om bekræftelse i vores registreringsproces. Dette krav er med til at forhindre svindel, skaber ansvarlighed og styrker webstedets integritet for både de millioner af brugere, der sætter deres lid til Tripadvisor, når de har brug for nyttige tip til rejser, og for de virksomheder, der markedsfører sig selv på webstedet.

Hvad betyder det for mig?

Alle registrerede virksomhedsejere på Tripadvisor skal gennemføre en proces for at bekræfte deres identitet og tilknytning til deres respektive virksomheder. Den omfatter et par enkle trin og skal gennemføres én gang for hver tilmeldt person i hver virksomhed.

Denne bekræftelse er med til at give vores brugere et ekstra lag sikkerhed, da der er styr på, hvem der har adgang til hver konto. Hvis du er bekræftet som bruger, kan vi hjælpe dig med at løse problemer med din Tripadvisor-registrering, fordi vi ved, at du faktisk er knyttet til ejendommen.

Du skal følge nedenstående enkle trin for at bekræfte din tilknytning til virksomheden. Denne proces er hurtig og ligetil. Når du har læst og accepteret vores vilkår og betingelser, og din identitet er blevet bekræftet, kan du bruge alle de ressourcer, der er adgang til via ledelsescenteret.

Hvordan gennemfører jeg bekræftelsesprocessen?

Det er enkelt. Hvis du ikke allerede har gjort det, skal du registrere dig som virksomhedsrepræsentant for din ejendom på Tripadvisor:

  1. Gå til www.Tripadvisor.dk/Owners
  2. Indtast navnet på din virksomhed, og vælg den i rullemenuen.
  3. Følg anvisningerne for at fuldføre registreringen.

Hvis du tilmelder dig som ny bruger, bliver du bedt om at gennemføre bekræftelsesprocessen, inden du kan gå videre til ledelsescenteret. Alternativt hvis du allerede er registreret, men ikke har bekræftet, bliver du muligvis bedt om at gennemføre bekræftelsessikkerhedsforanstaltninger ved at logge på ledelsescenteret.

I begge tilfælde beder vi dig om at markere to felter: Det ene for at bekræfte, at du er autoriseret repræsentant for stedet, og det andet for at tilkendegive din accept af vores brugsbetingelser og politik om beskyttelse af personlige oplysninger. Så er du klar til at gå videre og bekræfte din identitet.

Der er flere måder, hvorpå du kan bekræfte – afhængig af de oplysninger, vi har registreret om din virksomhed. De mest almindelige måder at bekræfte din identitet på er via telefon eller med et kreditkort (der opkræves ikke penge). Se nedenfor for yderligere oplysninger om disse metoder.

I nogle tilfælde er bekræftelse via e-mail også en mulighed. Hvis du er kvalificeret, får du tilsendt en e-mail med en enkel vejledning for at blive bekræftet. På samme måde kan en anden repræsentant fra din virksomhed invitere dig til at bekræfte med værktøjet til administration af brugeradgang. I dette tilfælde modtager du en automatiseret e-mail med vejledning til at gennemføre din bekræftelse.

Bekræftelse via telefon:

Hvis du vælger bekræftelse via telefon, vil telefonnummeret til din virksomhed blive vist. Dette telefonnummer skal være til din virksomhed, ikke dit personlige telefonnummer. Hvis det viste nummer er forkert eller forældet, skal du klikke på linket "Bed om en opdatering" nederst i feltet. Følg derefter vejledningen til at bede om en opdatering.

Hvis det er det rigtige nummer, skal du vælge en metode til at modtage en bekræftelseskode – enten via telefonopkald eller sms. Hvis dit telefonnummer kræver en tilføjelse, kan du indtaste den i feltet og fortsætte. Vores system ringer dig enten op eller sender dig en sms med den firecifrede bekræftelseskode. Indtast disse fire cifre i feltet, og klik på "Send kode". 

Tillykke! Du har nu bekræftet din identitet via telefon!

Bekræftelse med et kreditkort:

Hvis bekræftelse via telefon ikke fungerer for dig, kan du også bruge et kreditkort. Dit kort bruges kun til bekræftelsesformål. Der reserveres 1 USD på kortet, for at vi kan bekræfte kortets gyldighed og din identitet, men vi foretager ikke nogen faktisk debitering.

Bemærk! Kortet skal være registreret i dit navn, ikke din bestyrers eller kollegas. Du bliver bedt om at angive følgende oplysninger om kortet:

  • Dit land (landet hvor kortet blev udstedt)
  • Korttype (Visa, American Express osv.)
  • Kreditkortnummer
  • Kortholders navn
  • Udløbsdato
  • Kontrolcifrene på bagsiden af kortet
  • Faktureringsoplysninger (herunder dit navn, din adresse og dit postnummer samt landekoden til dit land og dit telefonnummer)

Når du har indsendt oplysningerne, får du vist en bekræftelsesmeddelelse på skærmen. Du vil derefter blive forbundet til ledelsescenteret for din ejendom.

Hvad hvis jeg stadig har spørgsmål?

Hvis du har problemer, er du velkommen til at kontakte os! Vi hjælper dig gerne, så du kan bruge Tripadvisors ledelsescenter til at styrke din virksomhed.

Hvis du ønsker hjælp til bekræftelsesprocessen, kan du ringe på +44 203 318 5019 (uden for Storbritannien).

Sidst opdateret: 29. juli 2013

Administrer, hvem der har adgang til din Tripadvisor-registrering

Administrer, hvem der har adgang til din Tripadvisor-registrering

Lær at administrere, hvem der har adgang til din Tripadvisor-registrering.

Det er nemt at vedligeholde listen over personer med adgang til din virksomheds ledelsescenter på Tripadvisor med det nye værktøj "Administrer brugeradgang". Brug værktøjet til at invitere nye brugere og fjerne tidligere brugere.

Sådan virker værktøjet "Administrer brugeradgang"

Du kan styre, hvem der har adgang til din Tripadvisor-registrering, ved at logge på ledelsescenteret og vælge "Administrer brugeradgang" under "Hjælp og indstillinger" i menuen foroven.  

På denne side kan du se en komplet liste over alle brugere, der er registreret til at administrere din Tripadvisor-side. Du kan også se deres Tripadvisor-brugernavn, tilhørsforhold til din virksomhed og de produkter, som de har adgang til (hvis det er relevant).

Læs videre, hvis du vil have oplysninger om, hvordan du inviterer, bekræfter og sletter brugere. Bemærk, at før du kan foretage ændringer, skal du muligvis bekræfte din identitet som virksomhedsrepræsentant for din ejendom igen. Hvis dette er tilfældet, kan du se en orange knap til bekræftelse af identitet til højre på siden – klik på den for at genbekræfte.

Inviter nye brugere

Når du tilføjer en ny bruger, får vedkommende mulighed for at svare på anmeldelser, uploade billeder og redigere virksomhedsoplysninger. Du kan invitere nye brugere ved at klikke på plus-knappen, tilføje personens e-mailadresse og klikke på "Send invitation". Der sendes en e-mail, hvor personen bliver bedt om at bekræfte sin rolle i din virksomhed og acceptere Tripadvisors vilkår og betingelser. Brugeren vil derefter have adgang til ledelsescenteret for din virksomhed.

Hvem bør jeg invitere? Normalt er det bedst at give adgang til brugere, som opdaterer dine billeder fra ledelsen, skriver svar fra ledelsen eller bruger værktøjer som Anmeldelsesekspressen til at indsamle nye anmeldelser. For indkvarteringssteder bør personer, som administrerer ejendommens erhvervsregistrering, Business Advantage og kampagner med Øjeblikkelig booking, også blive inviteret. Virksomheder kan også invitere tredjeparters repræsentanter, som f.eks. bureauer, til deres ledelsescentre.

Bekræft brugere

I nogle tilfælde kan repræsentanter for din virksomhed have registreret sig til din ejendom, men ikke have gennemført bekræftelsesprocessen. Det er vigtigt at gennemføre bekræftelsen, men det giver et ekstra niveau af sikkerhed at kontrollere, hvem der har adgang til en virksomheds konto.

Hvis en bruger ikke er bekræftet, kan du se et blåt udråbstegn ved siden af navnet. Klik på redigeringsikonet i deres felt, og klik derefter på "'Bekræft denne bruger" for at gennemføre bekræftelsen.

Slet brugere

Det er vigtigt at sørge for, at din liste over brugere er opdateret. Hvis folk forlader din virksomhed, kan du fjerne deres adgang ved at klikke på ikonet "Slet bruger" i den enkelte brugers felt. Når en bruger er slettet, har vedkommende ikke længere adgang til din ejendoms ledelsescenter.

Hvem bør jeg slette? Det er en god idé at sikre, at kun aktuelle repræsentanter for din virksomhed har adgang til ledelsescenteret.

Almindelige spørgsmål:

Jeg har brug for at skifte ejerskab for vores abonnement på Business Advantage. Hvordan gør jeg det?

Hvis du vil skifte ejerskab for et betalt produkt såsom Business Advantage, skal du indsende en supportanmodning online. Sådan gør du:

  • Gå til ledelsescenteret.
  • Klik på "Få hjælp online" i boksen Kontakt Tripadvisor. 
  • Vælg "Business Advantage" under "Fortæl os, hvad problemet er".
  • Vælg "Opdater tilladelser til adgang til konti" som underemne.
  • Skriv alle oplysninger om den ændring, som du gerne vil foretage, i kommentarfeltet.

Jeg kom til at slette nogen ved en fejl – hvad nu?

Sådan kan det gå. Heldigvis er det nemt at tilføje brugere igen. Du kan invitere andre til at tilmelde sig igen ved at klikke på tilføjningsknappen og indtaste deres e-mailadresse. De modtager en e-mail, hvor de bliver bedt om at bekræfte deres rolle i din virksomhed og acceptere Tripadvisors vilkår og betingelser. Derefter får de adgang til din registrering. 

Hvorfor er der registreret så mange ejere på min registrering?

Siden din ejendom først blev registreret på Tripadvisor, kan forskellige medarbejdere være kommet og gået, ejendommen kan have skiftet ejer, eller medarbejdere kan have skiftet roller. Uanset årsagen opfordrer vi dig til at gennemgå listen over aktuelle brugere, tilføje dem, der mangler, og fjerne eller opdatere dem, der er forældede.

Jeg ved ikke, hvem den person er, der er registreret til min ejendom – hvad gør jeg?

Først skal du kontrollere, at personen ikke er knyttet til tredjeparter, som du arbejder med. Hvis det ikke er tilfældet, skal du slette vedkommende fra din ejendom.

Hvis en mistænkelig person er registreret for din ejendom, skal du først slette vedkommende som bruger via siden til administration af brugere. Derefter skal du straks anmelde sagen til vores team for indholdsintegritet ved at indsende en anmodning på vores ejersupportforum. Sådan gør du:

  • Gå tilledelsescenteret.
  • Klik på "Få hjælp online" i boksen Kontakt Tripadvisor.
  • Under "Fortæl os, hvad problemet er" skal du vælge "Opdater adgang til Ledelsescenteret".
  • Under "Hvad vil du gøre?" skal du vælge "Indberet mistænkelig registrant".
  • Udfyld navnet på den mistænkelige registrant, og giv så mange oplysninger som muligt om, hvem du mener, personen er, og hvad vedkommendes forhold til din ejendom er.
Styrk din overnatningsvirksomhed med vores eksklusive startpakker Styrk din overnatningsvirksomhed med vores eksklusive startpakker
  • Gratis prøveperiode på 30 dage
  • Gratis reklamer for op til 100 USD
  • Ingen binding
...

Få mest muligt ud af Tripadvisor

Styrk din overnatningsvirksomhed med vores eksklusive startpakker