Tripadvisor Business Advantage

Business Advantage giver indkvarteringssteder værktøjer, der er førende i branchen, så de bedre kan markedsføre sig selv til millioner af potentielle gæster, skille sig ud fra konkurrenterne, påvirke bookingbeslutninger samt måle og forbedre deres onlineomdømme.

Sådan føjer du kontaktoplysninger til din Tripadvisor-registrering

Sådan føjer du kontaktoplysninger til din Tripadvisor-registrering Sådan bruger du dine kontaktoplysninger til at sørge for, at millioner af potentielle gæster – både fra lokalområdet og fra resten af verden – kun er ét klik eller opkald væk fra en booking hos dig. Din Tripadvisor-side kan få hundredvis eller endda tusindvis af besøg hvert år. Med et abonnement på Business Advantage kan du konvertere denne kvalificerede trafik til direkte bookinger ved hjælp af kontaktoplysninger. Med kontaktoplysninger kan du føje vigtige oplysninger til din Tripadvisor-registrering, så rejsende kan kontakte dig direkte. Her er det, du har brug for at vide om kontaktoplysninger, så du kan optimere investeringsafkastet på dit Business Advantage-abonnement. Har du ikke et abonnement på Business Advantage? Få flere oplysninger og tilmeld dig på www.tripadvisor.dk/BusinessAdvantage Om kontaktoplysninger Med kontaktoplysninger kan rejsende på din Tripadvisor-side kontakte dig direkte, uanset om de sidder ved en computer, med en tablet eller en mobiltelefon. Du kan vise op til tre metoder til direkte kontakt, herunder:

  • Website
  • Telefonnummer
  • E-mailadresse
  • Tilbudsside
  • Side med pakker
  • En virtuel præsentation
...

13 ting, som du bør gøre for at få flere bookinger fra din Tripadvisor-registrering

13 ting, som du bør gøre for at få flere bookinger fra din Tripadvisor-registrering Se, hvordan du bedst får flere direkte bookinger fra din registreringsside på Tripadvisor. I vores nye webinar, "Få flere direkte bookinger med Tripadvisor", forklarede vi Tripadvisors indflydelse på de rejsendes bookingbeslutninger. I denne artikel vil vi gennemgå din registreringsside på Tripadvisor, og hvordan du kan optimere den, så du kan få flere direkte bookinger. Hvis du er interesseret i at lære, hvordan du optimerer din tilstedeværelse på sider med søgeresultater på Tripadvisor, så læs her. Lad os først gennemgå din registreringsside, og se på, hvorfor den er vigtig. Når nogen lander på din registreringsside, har du allerede fanget vedkommendes opmærksomhed og er en del af deres overvejelsessæt (listen over de ejendomme, de vælger mellem). På dette tidspunkt er dit mål at fastholde disse potentielle gæsters opmærksomhed, give dem alle de oplysninger, som de skal bruge for at kunne foretage en oplyst købsbeslutning, samt give dem nem adgang til dine direkte bookingkanaler. For at gøre det enkelt har vi arrangeret disse tip efter layoutet på din registrering – vi starter øverst og bevæger os nedad. Vi inkluderer også tip til gratis funktioner og premium-funktioner – tippene med en stjerne (*) er funktioner, der kun er tilgængelige for abonnenter på Business Advantage. Gå til www.tripadvisor.com/BusinessAdvantage for at blive abonnent på Business Advantage. 1. Overfør billeder fra ledelsen Undersøgelser viser, at rejsende bruger mere tid på sider, der har mindst 30 billeder.1 Sørg for at overføre billeder i høj kvalitet, der er inden for vores retningslinjer for billeder – læs mere her. 2. Vælg et primært billede...

Få flere direkte bookinger med Tripadvisor

ON-DEMAND-WEBINAR Få flere direkte bookinger med Tripadvisor Oplysninger

Den globale turisme har været støt stigende i det sidste årti, og tendensen fortsætter. Samtidig med den stærke vækst i forbrug oplever vi desværre et konstant fald i leverandørernes direkte andel af hotelbookinger online.

Hvordan kan du drage fordel af denne vækst inden for global turisme og øge din andel af direkte bookinger? Der er mange værktøjer, som ejere kan bruge, men – på grund af vores størrelse, indflydelse og rolle i rejsebranchen – mener vi, at Tripadvisor bør være en central del af din strategi for direkte bookinger.

Vores eksklusive on-demand-webinar giver dig praktiske tip og værktøjer til at få flere direkte bookinger med Tripadvisor.

I dette webinar dækker vi:

  • Tripadvisors rolle i rejsebranchen
  • de rejsendes vej til booking på Tripadvisor
  • samt praktiske tip – både til dem, der lige er startet, og til Tripadvisor-eksperterne – til at få flere direkte bookinger på alle etaper af vejen til booking

Webinaret er nu tilgængeligt on-demand! Tilmeld dig nu for at få adgang til optagelsen (kun på engelsk).

*Worldwide Travel Path to Purchase 2017, comScore Media Metrix for Tripadvisors websites, september 2017
**SiteMinder's Global Hotel Business Index 2018
***Oxford Economics fra 2018

Vigtige konklusioner fra beslutningsfasen af de rejsendes vej til køb

BESLUTNINGSFASEN Vigtige konklusioner fra beslutningsfasen af de rejsendes vej til køb Sidst opdateret: 12. marts 2018 Beslutningsfasen af de rejsendes vej til køb er normalt der, hvor vores hotelpartnere siger, at de investerer mest tid og ressourcer. I denne fase er de rejsende klar til at booke i modsætning til undersøgelsesfasen, hvor rejsende stadig er i gang med at udarbejde deres overvejelsessæt – den korte liste over overnatningssteder, som de vil vælge mellem (få flere oplysninger om påvirkning af rejsende i undersøgelsesfasen her). OVERSIGT OVER BESLUTNINGSFASEN

Beslutningsfasen er der, hvor de rejsende vælger et sted at overnatte og booker. I denne fase vælger de rejsende ud fra deres indsnævrede overvejelsessæt, der blev dannet i undersøgelsesfasen. Markedsføringsrækkevidden på dette tidspunkt er begrænset, da de rejsende allerede har indskrænket deres valgmuligheder. Men de rejsende, som du når ud til, har en meget høj intention om at booke.

Ikke overraskende angives prisen som den vigtigste faktor, når de rejsende træffer en beslutning om, hvor de vil booke. I en nylig TripBarometer-undersøgelse* sagde 93 % af de adspurgte rejsende, at prisen var den stærkeste faktor i forbindelse med booking, og 72 % sagde, at det vigtigste for dem var at finde et godt tilbud.

HVORFOR DET BETYDER NOGET FOR DIG...

En oversigt over de rejsendes vej til køb

OVERSIGT   En oversigt over de rejsendes vej til køb Sidst opdateret: 12. marts 2018

I dag er de rejsendes vej til køb indviklet og kompleks. Rejsende får inspiration fra forskellige kilder – fra ting, som de har set online, til reklameskilte ved vejen og deres venners rejsefortællinger. Med så mange forskellige kanaler, både online og offline, kan det være udfordrende at tage stilling til, hvor du skal investere dit markedsføringsbudget.

I et forsøg på at få flere oplysninger om, hvorfor og hvordan rejsende booker på den måde, som de gør, er vi gået sammen med comScore for at finde ud af, hvor rejsende foretager deres undersøgelser og køb, og hvad der inspirerer dem til deres næste rejse. Vi har samlet disse data i vores seneste webinar "Influencing the Traveler Path to Purchase with Tripadvisor", der præsenteres af Charles Ballard og Martin Verdon-Roe. Vi vil opfordre dig til at se hele webinaret, men hvis du ikke har tid til det, eller hvis du er på udkig efter noget, som du hurtigt kan skimme, har vi også det.

Rejsende får inspiration fra forskellige kilder – fra ting, som de har set online, til reklameskilte ved vejen og deres venners rejsefortællinger. OVERSIGT OVER VEJEN TIL KØB...

Tripadvisor Business Advantage til indkvarteringssteder

Tripadvisor Business Advantage til indkvarteringssteder Business Advantage hjælper indkvarteringssteder med at tiltrække og komme i kontakt med potentielle gæster – og påvirke deres bookingbeslutninger.

Business Advantage er en udvikling af vores abonnement på Erhvervsregistrering, som oprindeligt blev lanceret i 2010. Erhvervsregistrering var designet til at hjælpe indkvarteringssteder med at opnå bedre resultater fra deres Tripadvisor-sider. Ved at arbejde sammen med vores kunder gennem flere år lærte vi, at de havde brug for en mere helhedsorienteret løsning for at få det fulde udbytte af Tripadvisor for deres virksomheder. Baseret på deres feedback og vores egne og de rejsendes oplysninger udviklede vi Business Advantage.  

Business Advantage hjælper indkvarteringssteder med at optimere deres markedsføring over for potentielle gæster, påvirke bookingbeslutninger, skille sig ud fra konkurrenterne samt måle og forbedre deres onlineomdømme. Funktionerne omfatter bl.a. et multimediecenter, markedsføringsfunktioner og en førsteklasses statistikpakke.  

Hvad er inkluderet i Business Advantage?

Markedsføringsfunktioner: Del kontaktoplysninger med det samme, og påvirk de beslutninger, som gæster, der er online eller på farten, tager, om hvor de skal booke.

  • Kontaktoplysninger: Sørg for, at millioner af potentielle gæster kun er et enkelt klik eller opkald fra at booke hos dig
    • Ejendomsside: Føj tre kontaktpunkter – telefonnummer, e-mailadresse eller webadresser – til din ejendoms Tripadvisor-registreringsside
    • Klik for at ringe-funktion på mobil: Gør det nemt for gæster at kontakte dig – og vær en del af det hurtigt voksende mobilmarked – ved at lade folk ringe op med et enkelt klik fra enhver mobilenhed, når du vælger et telefonnummer som en af dine kontaktoplysninger.
    • Links i søgeresultater: Inkluder et link til dit hotels website på sider med søgeresultater på Tripadvisor-sider med megen trafik
  • Særtilbud: Skil dig ud fra dine konkurrenter ved at dele eksklusive tilbud på computer og mobil
  • Meddelelser: Fang rejsendes opmærksomhed ved at dele de seneste nyheder om din ejendom
  • Favoritanmeldelser: Fremvis en ny positiv anmeldelse nær toppen af din Tripadvisor-side

Få flere oplysninger om de markedsføringsværktøjer, der er tilgængelige for abonnenter, her.

Multimediecenter: Fang gæsternes opmærksomhed – og skil dig ud fra konkurrenterne – med forbedrede billed- og videoværktøjer, der viser din virksomhed fra dens bedste side.

  • Storyboard: Opret en salgsfremmende præsentation, der kombinerer dine bedste billeder med dine bedste anmeldelser
  • Favoritbilleder: Brug dine bedste billeder til at inspirere og motivere gæster til at vælge din ejendom ved at fremhæve dem i billedkarrusellen og mediefremviserne
  • Forsidebilleder: Præsenter din ejendom, sådan som du gerne vil have, at gæster ser den, ved at håndplukke forsidebilleder til din registrering
  • Videoer af ejendommen: Offentliggør dynamiske videoer på Tripadvisor – og væk din ejendom til live for potentielle gæster

Få flere oplysninger om, hvilke funktioner der er inkluderet i multimediecenteret, her.

Statistikpakke: Gør brug af dybdegående data fra Tripadvisor om din ejendom, dine konkurrenter og onlinebesøgende til at træffe vigtige forretningsbeslutninger – og giv gæsterne en bedre oplevelse

  • Oversigt: Brug omfattende data fra Tripadvisor til at hjælpe dig med at tage beslutninger om din virksomhed, administrere dit onlineomdømme og forbedre gæsternes oplevelser
  • Indsigter om omdømme: Sammenlign din virksomhed med konkurrenterne i forhold til vigtige indikatorer for omdømme
  • Markedsplacering: Find ud af, hvordan trafik og ranglisteplaceringer ændrer sig på dit marked
  • Klikaktivitet: Find ud af, hvad der interesserer rejsende mest, ved at spore klik
  • Billeder og faciliteter: Se, hvordan potentielle gæster interagerer med dine billeder på Tripadvisor – og hvordan dine faciliteter klarer sig i forhold til dine konkurrenters
  • Efterspørgselstendenser: Find ud af, hvor dine Tripadvisor-besøgende kommer fra – og hvad de leder efter
  • Telefonsalgsadministration: Mål din telefontrafik ved at tilføje et unikt telefonnummer til din ejendomsside

Få flere oplysninger om Business Advantage-statistikpakken her.

Hvad koster det?

Business Advantage er et abonnementsbaseret produkt. Den nøjagtige pris for et abonnement på Business Advantage udarbejdes for hver enkelt ejendom, da den afhænger af en række forskellige faktorer som beliggenhed, størrelse osv. Ejendomme bør drøfte de specifikke priser med deres Tripadvisor-konsulent.

Vi præsenterer Tripadvisors startpakker Vi præsenterer Tripadvisors startpakker
  • Forbedr din profil
  • Fremvis dine bedste anmeldelser
  • Få adgang til eksklusive data
...

Gratis eller Premium? En vejledning til markedsføring på Tripadvisor

Gratis eller Premium? En vejledning til markedsføring på Tripadvisor Tripadvisor kan tilbyde en pakke med markedsføringsværktøjer til virksomheder i hotel- og restaurationsbranchen. Mange er gratis, men enkelte Premium-funktioner er kun tilgængelige mod betaling. Ved du, hvilke der er gratis, og hvilke der koster penge?

Søger du måder, hvorpå du kan skaffe flere kunder? Tripadvisor har flere forskellige værktøjer, der kan hjælpe. Vi har noget til alle, men du skal være registreret for at få adgang til din ejendoms ledelsescenter. 

Gratis værktøjer

Lad os starte med at se på de gratis værktøjer, der er tilgængelige for alle indkvarteringstyper, restauranter og seværdigheder, som er registreret på Tripadvisor. Disse værktøjer er tilgængelige i ledelsescenteret:

Ejendomme med mindst ét billede oplever 138 % større interesse end ejendomme uden billeder.1

Værktøjer til ejendomssider

Du kan administrere de større elementer på din Tripadvisor-ejendomsside via fanen "Administrer registrering" i menuen foroven. Tilføj billeder for at tiltrække de rejsendes opmærksomhed, opdater dine faciliteter, og udfør andre administrative opgaver her. 

Mere end 60 % af de rejsende siger, at svar fra ledelsen gør det mere sandsynligt, at de vil booke.2

Værktøjer til administration af anmeldelser

Under "Anmeldelser" i menuen foroven kan du finde alle de værktøjer, som du har brug for, når du skal administrere, spore og besvare nye anmeldelser.  Prøv Anmeldelsesekspressen for at opfordre til flere anmeldelser.

Næsten 90 % af de rejsende siger, at anmeldelser har indflydelse på, hvor de vælger at booke.3

Gratis reklameværktøjer

Få hjælp til at markedsføre din virksomhed under "Reklameværktøjer" i menuen foroven i ledelsescenteret. Vis dine anmeldelser frem ved hjælp af Tripadvisors app med anmeldelser fra rejsende til din Facebook-side, Tripadvisors knap til de sociale medier og widgets, så folk kan se dine priser og anmeldelser på dit website. Og endelig kan du bestille et Tripadvisor-klistermærke til din ejendom, så dine gæster kan se, at du er registreret på verdens største rejsewebsite.4 

Tripadvisor Insights

Er du interesseret i gratis markedsføringstip, brancheundersøgelser, nyttige vejledninger med mere? Hotelbestyrere og -ejere kan besøge www.tripadvisor.dk/TripadvisorInsights, og restauratører kan besøge Tripadvisor til restauranter. Du kan også få flere oplysninger i ledelsescenteret. Vælg "Tripadvisors bedste praksisser" under fanen "Hjælp og indstillinger" i menuen foroven.

Betalte værktøjer

Overnatningssteder og restauranter kan forbedre deres Tripadvisor-registreringer og tiltrække endnu flere rejsende ved hjælp af yderligere værktøjer, som kun er tilgængelige mod betaling. Der er på nuværende tidspunkt ingen tilgængelige Premium-værktøjer for seværdigheder.

Løsninger til indkvarteringssteder

  • Business Advantage: Med disse værktøjer, der er førende i branchen, kan du bedre markedsføre din virksomhed til millioner af potentielle gæster, skille dig ud fra konkurrenterne, påvirke bookingbeslutninger samt måle og forbedre dit onlineomdømme. Gå til www.tripadvisor.dk/business/BusinessAdvantage for at få flere oplysninger.
  • Øjeblikkelig booking: Nu kan de rejsende klikke på knappen "Book på Tripadvisor" og booke et hotel direkte på websitet. Potentielle gæster er mere villige til at booke, når de ved, at de kan gøre det direkte på Tripadvisor.5 Øjeblikkelig booking giver dit hotel en nem måde at få fat i disse bookinger på. Få flere oplysninger her.
  • Sponsorerede placeringer: Få højt kvalificeret trafik til din ejendom ved at placere din registrering øverst i søgeresultaterne på Tripadvisor for de rejsende, som søger efter et sted at overnatte i dit område. Sponsorerede placeringer er uden risici – du betaler kun for de klik, som du får, og du kan afbestille når som helst. Tilmeld dig i dag https://www.tripadvisor.dk/business/sponsored-placements.

Løsninger til restauranter

  • Tripadvisor Premium: Få den konkurrencefordel, som din virksomhed har brug for, med Tripadvisor Premium til restauranter. Hvis du opgraderer til Premium, får du eksklusiv adgang til effektive værktøjer, der kun er for abonnenter, herunder Storyboard, De tre vigtigste grunde til at spise her, Favoritanmeldelser samt eksklusive data og indblik. Få flere oplysninger her.
  • Reklamer på Tripadvisor: Få flere besøgende til din Tripadvisor-registrering ved at markedsføre din restaurant på eksklusive placeringer til restaurantgæster, der leder efter et sted at spise i dit område. Få flere oplysninger her.

  • 1. Tripadvisor-data, 7. juli-7. august 2014 tripadvisor.dk/TripadvisorInsights/w613
  • 2. PhoCusWright, "Custom Survey Research Engagement", lavet for Tripadvisor, december 2013.
  • 3. TripBarometer fra april 2014: Global udgave: tripadvisor.dk/TripadvisorInsights/w774
  • 4. comScore Media Metrix for Tripadvisor-websites, globalt,
  • 5. Interne data fra Tripadvisor
Styrk din overnatningsvirksomhed med vores eksklusive startpakker Styrk din overnatningsvirksomhed med vores eksklusive startpakker
  • Gratis prøveperiode på 30 dage
  • Gratis reklamer for op til 100 USD
  • Ingen binding
...

Storyboard: Fortæl din historie på din egen måde

Storyboard: Fortæl din historie på din egen måde Kombiner dine bedste billeder og de bedste anmeldelser til en præsentation, der vækker kundernes interesse.

Hver måned besøger over 455 millioner personer Tripadvisor for at planlægge og booke den perfekte rejse.1 Rejsende bruger Tripadvisor på alle trin i rejseplanlægningen – hvad enten de søger efter det bedste sted at overnatte eller lokale restauranter, til når de er kommet frem.

Som abonnent på Business Advantage eller Tripadvisor Premium til restauranter har du en pakke med markedsføringsværktøjer lige ved hånden, der kan hjælpe dig med at gøre et godt førstehåndsindtryk på potentielle kunder. Et af disse er Storyboard, som omdanner dine billeder og anmeldelser til en præsentation af din ejendom i høj kvalitet. Vores storyboardværktøj er let at bruge og guider dig igennem processen. Du skal bare vælge dine bedste billeder, uddrag af anmeldelser og tags, så klarer vi resten for dig.

Få flere kunder til at vælge dig ved at fortælle din historie, og kom et skridt foran konkurrenterne. Er du klar til at starte?

Sådan opretter du dit storyboard

Du skal have et aktivt abonnement på Tripadvisor for at kunne offentliggøre dit storyboard:

Sådan kommer du i gang:

Når du har tegnet abonnement, skal du logge på ledelsescenteret på http://www.tripadvisor.dk/Owners og vælge din virksomhed i rullemenuen.

  • Indkvarteringssteder: Under menuen "Administrer registrering" skal du klikke på "Storyboard". Klik på "Opret storyboard" for at begynde.
  • Restauranter: Under menuen "Administrer registrering" skal du vælge "Opret storyboard".

Det er nemt at oprette et storyboard! Hvert storyboard består af op til 10 rammer, som du kan udfylde med billeder, uddrag af anmeldelser og tags fra din side. Naviger mellem rammerne for at konfigurere dem – vi foreslår endda indhold til dig. Når du er færdig med at redigere en ramme, skal du klikke på "Næste", så bliver dine ændringer automatisk gemt.

Sådan vælger du billeder:

Hvis du vil vælge eller ændre et billede i rammen, skal du klikke på "Opdater billede". Så vises et billedgalleri nedenunder. Brug dette galleri til at vælge det billede, som du gerne vil bruge. Hvis du ikke kan se et billede, som du kan lide, kan du altid tilføje flere billeder med værktøjet "Administrer billeder" til venstre.

Sådan vælger du anmeldelsesuddrag:

Når du har valgt dit billede, kan du vælge et uddrag af en anmeldelse. Et uddrag er en lille bid af en rejsendes anmeldelse af din ejendom. Disse højdepunkter genereres automatisk baseret på et universelt sæt af kriterier. Hvis du vil vælge et uddrag, skal du klikke på knappen "Opdater anmeldelsesuddrag" og derefter vælge et fra galleriet nedenfor. Når du har foretaget dit valg, får du vist et eksempel i rammen overfor.

Sådan vælger du tags:

Tags er sammenfattende nøgleord, der fremgår flere gange i anmeldelser fra forskellige besøgende eller restaurantgæster. Vælg tags, der fremhæver en grund til, at kunderne er begejstrede for din virksomhed. Hvis du vil vælge et tag, skal du klikke på knappen "Opdater tag" og derefter vælge blandt de tags, der er nedenfor. Når du har foretaget dit valg, får du vist et eksempel i rammen overfor.

Sådan tilføjer du uddrag af anmeldelser og tags på flere sprog:

Hvis din virksomhed har anmeldelser på flere sprog, kan du bruge rullemenuen til at se, hvilke sprog der er tilgængelige. Når du vælger et sprog, vises alle uddrag og tags, der er tilgængelige på det sprog. Sørg for at vælge muligheder for hvert af disse sprog til hvert billede, ellers vil dit storyboard ikke være fuldstændigt og vil ikke blive vist på dette sprog. Fuldførelsesstatussen for hvert storyboard angives med farver:

  • Sprog med sort er ikke påbegyndt.
  • Sprog med grønt angiver, at alle uddrag og tags er valgt for det pågældende sprog.
  • Sprog med orange er blevet valgt i en tidligere ramme, men mangler i den aktuelle ramme.

Bemærk! Hos indkvarteringssteder vil besøgende, der har kigget på din side på et sprog, hvor du ikke har et storyboard, fortsat se dit forsidebillede. Hos restauranter vil brugere i stedet se et storyboard på et andet sprog, der er fuldført.

Sådan offentliggør du dit storyboard:

Den sidste ramme er der, hvor du har mulighed for at offentliggøre dit færdiggjorte storyboard. Her kan du også se, hvilke sprog der er fuldført, samt hvilke sprog du har påbegyndt, men ikke fuldført. Hvis du vil se, hvilke rammer der er ufuldstændige, kan du kigge efter orange prikker i opsætningskarrusellen og opdatere rammer med yderligere valg efter behov.

Når du har færdiggjort alle rammer og er klar til at offentliggøre, skal du klikke på "Offentliggør nu". Kun fuldførte sprog offentliggøres. Alle andre sprog, der ikke er færdiggjort, bliver gemt som kladde, indtil de er fuldført. Bemærk, at der kan gå op til 24 timer, før dine opdateringer vises på dit aktive storyboard. Hvis du endnu ikke er klar til at offentliggøre dit storyboard, kan du altid lade det stå og komme tilbage for at offentliggøre det på et andet tidspunkt. Alle ændringer gemmes i storyboardredigeringsværktøjet.


  • 1. Tripadvisor-logfiler, gennemsnitligt antal unikke brugere om måneden, 3. kvartal 2017
Vi præsenterer Tripadvisors startpakker Vi præsenterer Tripadvisors startpakker
  • Forbedr din profil
  • Fremvis dine bedste anmeldelser
  • Få adgang til eksklusive data
...

13 gode tip til succes med særtilbud

13 gode tip til succes med særtilbud Brug dine særtilbud bedst muligt, og få endnu flere rejsende til at booke direkte

Ifølge en nylig Tripadvisor-undersøgelse1 er de tre vigtigste faktorer, der gør rejsende mere tilbøjelige til at booke direkte hos en ejendom, følgende:

  1. eksklusive tilbud fra hotellet
  2. en "garanti for bedste pris" fra hotellet
  3. særlige fordele eller adgang til faciliteter for at booke direkte.

Her er 13 tip til, hvordan du opretter vellykkede særtilbud, der tiltrækker rejsende:

1. Kør altid et tilbud

Særtilbud hjælper dig med at skille dig ud fra konkurrenterne. Lad ikke din virksomhed komme ud på et sidespor ved at tillade, at dine særtilbud udløber eller ved slet ikke at have et. Tripadvisor kan vise op til tre særtilbud ad gangen, og du kan planlægge fremtidige tilbud, så du altid har et kørende.

2. Giv de rejsende et godt tilbud

Du får flere bookinger, hvis du taler til de rejsendes pengepung. Særtilbud, som klarer sig godt, er dem, der giver gæsterne det bedste tilbud. Men vær ikke bekymret, hvis du ikke har et stort budget. Selv en lille smule ekstra værdi for pengene kan tiltrække de rejsende.

3. Timing er altafgørende

Du kan vælge præcis, hvornår du vil lancere eller opdatere dit tilbud. Prøv at bruge rapporten "Efterspørgselstendenser" i statistikpakken for at se den gennemsnitlige tid fra booking til ophold, og offentliggør så tilbuddet det samme antal dage før det tidspunkt, som du ønsker at markedsføre.

4. Markedsfør overskydende kapacitet

Offentliggør et særtilbud for at fylde værelser, der ellers ikke ville blive solgt, hvad enten det er i lavsæsonen, på hverdage eller en anden stille periode.

5. Udnyt et allerede eksisterende tilbud

Tilføj et specialtilbud, som du allerede har offentliggjort andre steder. Dit særtilbud behøver ikke være eksklusivt for Tripadvisor.

6. Brug tilbud til at opbygge områder af din virksomhed

Opret tilbud, der tiltrækker den type rejsende, som du gerne vil have som gæster. Hvis du f.eks. gerne vil have flere fritidsrejsende, kan du appellere mere til familier eller weekendgæster med et tilbud med gratis morgenmad.

...

Væk din virksomhed til live med videoer af ejendommen

Væk din virksomhed til live med videoer af ejendommen Man skal se tingene, før man tror på dem. Vis gæsterne, hvad de kan forvente af dit indkvarteringssted, med videoer af ejendommen, der kun er tilgængelige for abonnenter på Business Advantage.

Det kan være en udfordring at få gæster til at forstå, præcist hvad din ejendom tilbyder, men hvad hvis du kunne vise dem det? Vi præsenterer Videoer af ejendommen på Tripadvisor.

Rejsende bruger mere tid end nogensinde før på at se videoer: En nylig undersøgelse forudsiger, at video vil udgøre næsten 80 % af al global webtrafik i 2019.1 Med videoer kan brugerne få et særligt indblik i din ejendom, så du kan fange deres opmærksomhed og give dem et glimt af det, der gør dig til noget særligt.

Videoer af ejendommen giver dig mulighed for at vække dit indkvarteringssted til live ved at vise videoindhold lige ved siden af dine billeder på Tripadvisor. Gør et varigt indtryk, og udnyt fordelene ved videoer til at skabe interesse hos rejsende.

Er du klar til at skabe interesse hos potentielle gæster med videoer? Lad os komme i gang.

Sådan føjer du videoer til din Tripadvisor-registrering

Du skal have et aktivt abonnement på Business Advantage for at kunne offentliggøre videoer af ejendommen. Få flere oplysninger her: Business Advantage.

Når du har tilmeldt dig: 

  1. Log på ledelsescenteret.
  2. Under "Administrer registrering" i menuen foroven, skal du vælge "Videoer af ejendommen"
  3. Klik på fanen "Videoer af ejendommen" i venstre side.
  4. Klik på den blå knap "Tilføj flere videoer", og vælg derefter videoer fra din computer. Du kan uploade op til 30 videoer af ejendommen til din registrering.
  5. Husk at tilføje en titel for at fortælle rejsende, hvad videoen handler om. Klik derefter på "Send" for at gemme ændringerne og uploade videoen.
  6. De fleste videoer vises på din registrering inden for 30 minutter, men der kan gå op til 24 timer, før din video er tilgængelig.

Sådan opdaterer eller sletter du videoer af ejendommen:

  1. Følg trin 1-3 ovenfor for at få adgang til afsnittet "Videoer af ejendommen".
  2. Klik på den video, som du gerne vil opdatere eller slette.
  3. Hvis du vil foretage ændringer, kan du redigere titlen på videoen og klikke på "Gem opdateringer". 
  4. Hvis du vil slette en video, skal du klikke på den blå knap "Slet" nedenfor. Når du sletter en video af ejendommen, bliver den ikke længere vist på din Tripadvisor-side.

Tip til offentliggørelse af videoer af ejendommen:

  • Læs vores retningslinjer: Sørg for, at din video overholder vores retningslinjer for videoer af ejendommen, inden du offentliggør den.
  • Gør det kort: Korte klip er mere interessante. Ingen videoer bør være længere end tre minutter.
  • Skab variation: Vis forskellige områder af ejendommen – uanset om det er en gennemgang af mastersuiten, en overflyvning over den velholdte golfbane eller en velkomstvideo med dit personale. Ligesom med billeder er det bedst at fremhæve en række forskellige områder!
  • Kombiner videoer med meddelelser: Hvis du har udført noget arbejde på ejendommen, er det måske en idé at offentliggøre en video med opdateringerne sammen med en meddelelse. Dette kan hjælpe med at tiltrække rejsende.
  • Flere tip: Læs vores vejledning til at lave videoer, der ser professionelle ud, med et begrænset budget.

  • 1. https://www.l2inc.com/research/video-2016
Vi præsenterer Tripadvisors startpakker Vi præsenterer Tripadvisors startpakker
  • Forbedr din profil
  • Fremvis dine bedste anmeldelser
  • Få adgang til eksklusive data
...

Fremhæv dine favoritanmeldelser

Fremhæv dine favoritanmeldelser Trinvis vejledning til, hvordan du kan fremhæve dine favoritanmeldelser for Tripadvisor-brugere.

Inspirer rejsende ved at fremvise en ny favoritanmeldelse foroven på din ejendomsside på Tripadvisor. Favoritanmeldelser er en funktion, der gør det muligt at bruge de rejsendes anmeldelser til at fortælle din historie på Tripadvisor. Vælg en anmeldelse, der virkelig beskriver din virksomhed, og giv den en fremtrædende plads for at vise den til besøgende på din ejendomsside på Tripadvisor.

Hvor bliver den valgte anmeldelse vist på Tripadvisor?

Den anmeldelse, som du vælger, vises lige efter den nyeste anmeldelse på din Tripadvisor-registrering. Vælg en anmeldelse på hvert tilgængeligt sprog for at sikre dig, at flere rejsende fra rundt om i verden ser dine favoritanmeldelser. 

Indstil favoritanmeldelser med to nemme trin:

Det tager kun et øjeblik at give dine favoritanmeldelser en fremtrædende plads – og få besøgende på dit website til at blive besøgende på din ejendom.

Indkvarteringssteder med Business Advantage og restauranter med Tripadvisor Premium:

  • Gå til ledelsescenteret, og vælg "Vælg en favoritanmeldelse" under Anmeldelser i menuen foroven.

Trin 1: Vælg en anmeldelse

Første trin er at vælge den anmeldelse, som du vil fremhæve. Alle kvalificerede anmeldelser* vises automatisk på denne side. Du kan bruge filterfunktionerne, herunder boblevurderinger og type rejsende, til nemmere at finde den anmeldelse, som du vil fremhæve.

Hvis du vil sikre dig, at rejsende fra rundt om i verden ser den anmeldelse, som du vil have dem til at se (på deres eget sprog), giver funktionen Favoritanmeldelser dig mulighed for at vælge anmeldelser på flere sprog. Bare vælg et sprog i rullemenuen, så får du vist et nyt udvalg af kvalificerede anmeldelser på det sprog. Kun sprog, der indeholder en kvalificeret anmeldelse af din virksomhed, vises.

*Bemærk! Der er kriterier, som anmeldelser skal opfylde, for at være kvalificerede til denne funktion. Ledelsen kan kun vælge en anmeldelse blandt de anmeldelser, der opfylder kriterierne. 

Tip til at vælge en anmeldelse:

  • Vælg en, der er aktuel. Undersøgelser viser, at 80 % af brugerne på Tripadvisor er mest interesserede i nye anmeldelser, når de leder efter indkvarteringssteder.1 Rejsende vil gerne vide, hvordan din ejendom er, baseret på nye gæsteoplevelser. Sørg for at vælge en ny anmeldelse – jo nyere, jo bedre.
  • Har anmeldelsen fået nogen nyttige stemmer? Hvis den har det, betyder det, at folk synes, at oplysningerne har været nyttige, når de har kigget på din registrering. Den slags nyttigt indhold kunne tiltrække endnu flere besøgende på websitet og kan være godt at fremhæve. 
  • Fremhæver anmeldelsen noget unikt ved din ejendom? Tilbyder du en fantastisk spaoplevelse, udendørs spisepladser eller et dygtigt personale, som folk roser? Det er alt sammen vigtige faktorer, som potentielle besøgende overvejer, når de foretager deres valg. Gør opmærksom på det, der gør dig til noget særligt.
  • Giv potentielle gæster indsigt. Eksempel: Hvis din ejendom gør det nemt for gæsterne at nyde byens travlhed, skal du fremhæve en anmeldelse, der fortæller om stedets livlige stemning. Hvis din restaurant er kendt for at være et godt sted for vegetarer, så fremhæv en anmeldelse, der fortæller om dine mest populære vegetarretter. 
  • Vær opmærksom på årstider og timing. Hvis det er vinter, hvor du er, skal du ikke vælge en anmeldelse, der fortæller om ejendommens udendørs pool eller ditto spiseområde, men f.eks. en anmeldelse, der fokuserer på spiseoplevelser ved den åbne pejs. Tænk også over fest- og helligdage. Hvis det er valentinsdag, kan du overveje at vælge en anmeldelse, der appellerer til par. 

Trin 2: Offentliggør din favoritanmeldelse

Klik derefter på "Offentliggør". Favoritanmeldelsen vises inden for 24 timer efter offentliggørelsen. Gentag trinnene for at vælge anmeldelser på andre sprog eller for at skifte gamle anmeldelser ud med nye.

Vær opmærksom på følgende: Når en favoritanmeldelse er over et år gammel, vises den ikke længere foroven på din ejendomsside. Sørg for, at anmeldelserne er aktuelle, ved jævnligt at besøge siden med favoritanmeldelser i ledelsescenteret. 


  • 1. "Custom Survey Research Engagement" fra 2015 er en uafhængig undersøgelse med 14.991 deltagere, der er foretaget af Phocuswright på vegne af Tripadvisor. Phocuswright udførte en onlineforbrugerundersøgelse mellem d. 8. og d. 29. april 2015, hvor svar blev indsamlet via pop op-vinduer på Tripadvisor-websites i Australien, Brasilien, Frankrig, Indien, Indonesien, Italien, Japan, Malaysia, Rusland, Spanien, Storbritannien, Thailand, Tyskland og USA. Undersøgelsen var rettet mod brugere af websitenes hotelanmeldelser, som havde købt indkvartering til rejser inden for de sidste 12 måneder og planlagt egne rejser. Respondenterne blev inviteret til at deltage i undersøgelsen, når de besøgte Tripadvisor-websitet, via et link, som tog dem til et onlineværktøj til spørgeundersøgelser.
Vi præsenterer Tripadvisors startpakker Vi præsenterer Tripadvisors startpakker
  • Forbedr din profil
  • Fremvis dine bedste anmeldelser
  • Få adgang til eksklusive data
...

Fem trin til at maksimere din succes med Business Advantage

Fem trin til at maksimere din succes med Business Advantage Få mest muligt ud af dit abonnement ved at følge disse strategier for succes.

Vil du have mest mulig ud af dit abonnement på Business Advantage? Her er fem nemme måder at markedsføre dig selv på over for potentielle gæster og påvirke deres bookingbeslutninger.

1. Tilføj direkte kontaktoplysninger

  1. Log på ledelsescenteret.
  2. Gå til Få flere bookinger i menuen, og klik på Opdater kontaktoplysninger.
  3. Tilføj nye kontaktoplysninger, eller rediger en eksisterende kontakt, og klik derefter på Opdater.

Derfor bør du tilføje direkte kontaktoplysninger:

Når du føjer kontaktoplysninger til dit overnatningssteds registrering på Tripadvisor, åbner det dørene for direkte bookinghenvisninger og giver dig mulighed for at komme i kontakt med rejsende fra alle fire verdenshjørner på det største rejsewebsite i verden. Linkene til dit website, dit telefonnummer og din e-mailadresse vises øverst på din Tripadvisor-side. Det gør det nemt for de rejsende at kontakte dig for at få flere oplysninger og at gå fra at undersøge markedet til at være i gang med booke med blot ét klik.

Få flere oplysninger om at tilføje direkte kontaktoplysninger

2. Opret et særtilbud

  1. Log på ledelsescenteret.
  2. Gå til Få flere bookinger i menuen, og klik på Tilføj særtilbud.
  3. Klik på Opret et nu, og følg derefter vejledningen.

Derfor bør du tilføje særtilbud:

Et særtilbud er mere end et incitament til at booke – det er også en god måde at skille dig ud fra konkurrenterne på ved at dele eksklusive, skræddersyede tilbud på computer og mobiltelefon.

Få flere oplysninger om at tilføje særtilbud

3. Offentliggør en meddelelse

  1. Log på ledelsescenteret.
  2. Gå til Administrer registrering i menuen, og klik på Meddelelser. Følg derefter vejledningen.

Få mere at vide om at offentliggøre en meddelelse

Derfor bør du offentliggøre en meddelelse:

Vil du opfordre de rejsende til at vælge dig frem for konkurrenterne? Så skal du annoncere en renovering, en ny facilitet eller en pris, du har modtaget.

4. Administrer dine billeder og videoer

  1. Log på ledelsescenteret.
  2. Under Administrer registrering øverst i menuen skal du vælge Storyboard, Favoritbilleder, Forsidebilleder eller Videoer af ejendommen.
  3. Foretag de ønskede ændringer, og klik derefter på Gem.

Derfor bør du administrere billeder og videoer:

Med billeder og videoer kan du give potentielle gæster et mere levende billede af dit overnatningssted. Det er kun Business Advantage-abonnenter, der har adgang til eksklusive værktøjer til at administrere medier på Tripadvisor – så få det bedste ud af dem! Omarranger dine favoritbilleder, indstil dine forsidebilleder, opret et brugerdefineret storyboard, og upload videoer af ejendommen – alt sammen i ledelsescenteret.

Få mere at vide om bedste praksisser for billeder på Tripadvisor

5. Brug statistikpakken

  1. Log på ledelsescenteret.
  2. Gå til Få flere bookinger i menuen, og klik på Statistikpakke.
  3. Se de seneste data i dit kontrolpanel.

Derfor bør du gøre brug af statistikpakken:

Vil du se, hvor meget din indsats på Tripadvisor betaler sig? Statistikpakken giver dig eksklusiv adgang til et væld af nøgletal og analyser.

Brug disse data til at spore de rejsendes interesse for at få indblik i din målgruppe og til at opdage markedstendenser. Desuden kan alt, hvad du ser, sammenlignes med brugerdefinerede konkurrentgrupper. Du skal blot indstille dem og derefter bruge rullemenuen øverst til højre til at sammenligne din præstation i forhold til dine konkurrenter.

Få mere at vide om, hvordan du bruger statistikpakken til at træffe velinformerede forretningsbeslutninger

Vi præsenterer Tripadvisors startpakker Vi præsenterer Tripadvisors startpakker
  • Forbedr din profil
  • Fremvis dine bedste anmeldelser
  • Få adgang til eksklusive data
...

Sådan opdaterer du betalingsoplysninger på Tripadvisor

Sådan opdaterer du betalingsoplysninger på Tripadvisor

Trinvis vejledning til at opdatere din ejendoms betalingsoplysninger på Tripadvisor.

Det er nemt at opdatere betalingsoplysningerne for din ejendom, og du kan gøre det online. Følg de nedenstående trin for at opdatere disse oplysninger for alle betalte produkter fra Tripadvisor.

Sådan opdaterer du dine betalingsoplysninger

  1. Gå til www.tripadvisor.dk/Owners for at logge på ledelsescenteret.
  2. Før markøren over "Hjælp og indstillinger" i menuen øverst på siden, og klik på "Fakturering og betalinger".
  3. Under "Faktureringsoplysninger" i højre side skal du klikke på linket "Opdater".
  4. Indtast dine nye kreditkortoplysninger, opdater betalingsmetoden eller faktureringsoplysningerne, og klik på "Gem".

Hvor lang tid tager dette?

Dine opdaterede betalingsoplysninger vises med det samme. Hvis du har udestående betalinger, opkræves de på din konto inden for 24 timer.

Hvem er fakturaejeren?

Fakturaejeren er den person, der administrerer betalinger til Tripadvisor. Det er som regel den person, der har købt eller senest fornyet dit Tripadvisor-abonnement, eller den person, der oprettede Øjeblikkelig booking. Du kan se, hvem der har adgang til at administrere dine kommercielle produkter ved at gå til siden til administration af brugeradgang. For at få adgang til denne side skal du logge på ledelsescenteret og vælge "Administrer brugeradgang" under fanen "Profil" i menuen foroven. På denne side kan du se en komplet liste over alle brugere, der er registreret til din Tripadvisor-side. Du kan også se deres Tripadvisor-brugernavn, e-mailadresse, tilhørsforhold til din virksomhed og de produkter, som de har adgang til (hvis det er relevant).

Kan jeg registrere flere kort hos Tripadvisor?

Ja, du kan registrere flere kort. Du kan dog kun indstille ét kreditkort som standard for betalinger. Fakturaejeren for din ejendom kan til enhver tid opdatere det valgte standardkort.

Jeg kan ikke se muligheden "Fakturering og betalinger". Hvad skal jeg gøre?

Du er nok ikke registreret hos Tripadvisor som fakturaejer for din ejendom. I så fald skal du bede fakturaejeren om at logge på ledelsescenteret og opdatere betalingsoplysningerne som beskrevet ovenfor.

Hvis vedkommende ikke længere skal administrere fakturering og betalinger, kan du sende en anmodning gennem ledelsescenteret om at give rollen som fakturaejer til en anden.

For ejere med et abonnement på Business Advantage:

  1. Gå til ledelsescenteret.
  2. Klik på "Få hjælp online" i boksen Kontakt Tripadvisor. 
  3. Vælg "Business Advantage" under "Fortæl os, hvad problemet er".
  4. Vælg "Opdater tilladelser til adgang til konti" som underemne.
  5. Skriv alle oplysninger om den ændring, som du gerne vil foretage, i kommentarfeltet.

For ejere med Øjeblikkelig booking:

  1. Gå til ledelsescenteret.
  2. Klik på "Få hjælp online" i boksen Kontakt Tripadvisor.
  3. Under "Fortæl os, hvad problemet er" skal du vælge "Øjeblikkelig booking".
  4. Vælg "Spørgsmål om fakturering og betaling". 
  5. Skriv din forespørgsel i feltet "Kommentarer".
Styrk din virksomhed med vores eksklusive startpakker Styrk din virksomhed med vores eksklusive startpakker
  • Gratis prøveperiode på 30 dage
  • Gratis reklamer for op til 100 USD
  • Ingen binding
...

Sådan føjer du særtilbud til din Tripadvisor-registrering

Sådan føjer du særtilbud til din Tripadvisor-registrering Trin for trin-vejledning til oprettelse af særtilbud

Særtilbud er tilbud eller kampagner, som dit overnatningssted kan offentliggøre på Tripadvisor som en del af dit abonnement på Business Advantage. Brug særtilbud til at skille dig ud fra konkurrenterne og få flere direkte bookinger på verdens største rejseplatform.

De er en god hjælp til at opbygge basisbelægning i fremtiden eller øge belægningen i lavsæsonen, på hverdage eller andre stille perioder for din ejendom.

Hvor vises særtilbud på Tripadvisor?

Særtilbud vises på hvert af Tripadvisors 49 domæner på 28 sprog, på din ejendoms registreringsside og i søgeresultater for området.

Tripadvisor kan vise op til tre særtilbud ad gangen. Når de rejsende klikker på særtilbud fra din registreringsside, har de mulighed for at klikke på de forskellige tilbud.

Tip! Selvom du kun kan vise tre særtilbud på din registreringsside, kan du have mere end tre aktive tilbud ad gangen. Tripadvisor skifter automatisk mellem, hvilke tilbud der vises.

Opret et særtilbud med fire lette trin:

1: Log på ledelsescenteret

Log på ledelsescenteret ved at gå til www.tripadvisor.dk/Owners. Derefter skal du vælge "Tilføj særtilbud" i menuen "Få flere bookinger" foroven og klikke på knappen "Opret tilbud".

Har du ikke et abonnement på Business Advantage? Tilmeld dig i dag for at få adgang til særtilbud og andre eksklusive markedsføringsværktøjer her.

Har du et abonnement på Business Advantage, men kan ikke se muligheden "Tilføj særtilbud"? Din konto har muligvis ikke tilladelse til at foretage disse ændringer. Bed faktureringsejeren af dit abonnement om at kontakte en repræsentant for Tripadvisor og bede om, at du får adgang.

Tip! Hvis du vil genaktivere et særtilbud, som du har brugt tidligere, skal du vælge "Udløbne tilbud" fra rullemenuen for at se og opdatere et gammelt særtilbud.

2: Udfyld oplysningerne

Først skal du vælge mellem følgende fem typer særtilbud:

  • Procentvis rabat på værelsesprisen – Brug denne type, når du tilbyder en procentrabat på den grundlæggende værelsespris. Du bliver bedt om at angive den nøjagtige procentsats.
  • Særlige værelsespriser – Brug denne type, når du tilbyder et værelse til en specifik nedsat pris. Sørg for at inkludere prisen i overskriften eller tilbudsbeskrivelsen.
  • Gratis morgenmad – Brug denne type, når gratis morgenmad er inkluderet i den rejsendes ophold.
  • Loyalitetsprogram – Brug denne type til at markedsføre rabatter eller fordele, der tilbydes rejsende, som tilmelder sig din ejendoms loyalitetsprogram. Sørg for at inkludere oplysninger om programmet og om, hvordan man deltager, i beskrivelsen af tilbuddet.
  • Pakke – Brug denne type til at promovere pakketilbud eller til at samle rabatter og gratis ting, der er inkluderet i den rejsendes ophold. Du kan f.eks. tilbyde pakker i forbindelse med ferier og særlige lejligheder (f.eks. en valentinsdagspakke) eller til at promovere specifikke aktiviteter (f.eks. en skipakke med ski og overnatning).

Når du har valgt tilbudstypen, bliver du bedt om at udfylde flere detaljer, herunder:

  • Overskrift: Vælg, om du vil bruge den foreslåede overskrift eller oprette din egen. Hvis du vælger at tilpasse din egen overskrift, vil den kun blive vist på det pågældende domæne. Den foreslåede overskrift oversættes og bruges på alle andre domæner.
  • Beskrivelse: Skriv en kort beskrivelse af dit tilbud. Sørg for at inkludere tilbudsoplysningerne og eventuelle særlige begrænsninger eller instruktioner til indløsning.
  • Indløsning af tilbud: Vælg, om gæsterne kan indløse tilbuddet online, via telefon eller begge dele. Hvis du vælger "online", bliver du bedt om at indtaste den webadresse, hvor gæsterne kan indløse tilbuddet. Vi anbefaler, at du fører gæsterne til en side, der indeholder oplysninger om det specifikke tilbud. Hvis du vælger "telefon", bliver du bedt om at indtaste et gyldigt telefonnummer.
  • Tilbudskode: Du har mulighed for at inkludere en "tilbudskode", som kan hjælpe med at spore indløsningen af tilbuddet.

Når alle påkrævede oplysninger er udfyldt, skal du klikke på knappen "Næste" nederst på siden.

3. Planlæg dit tilbud, og indtast begrænsninger

Planlæg dit tilbud med visningsdatoer

Først skal du planlægge de datoer, hvor du gerne vil have, at dit tilbud vises på websitet, ved at indtaste start- og slutdatoer i feltet "Datoer, der skal vises på Tripadvisor". Dette er den tidsramme, hvor dit tilbud vil blive vist til de rejsende, der kigger på din ejendom på Tripadvisor.

Du kan indtaste den aktuelle dato som startdato, hvis du gerne vil have, at dit tilbud vises med det samme, eller du kan planlægge tilbuddet for en fremtidig dato.

Indtast tilbudsbegrænsninger

Dernæst skal du indtaste datoerne for de rejsendes ophold og ugedagsbegrænsninger for dit tilbud.

  • Begrænsninger for de rejsendes datoer: Er dit tilbud kun gyldigt på bestemte datoer? Indtast de datoer, hvor tilbuddet gælder, i feltet "Tilbuddet gælder for ophold mellem". Disse datoer vil blive vist i tilbuddet til de rejsende.

    Vi bruger også disse datoer til at målrette dit tilbud til de rette rejsende. Dem, der søger efter ophold på datoer uden for gyldighedsvinduet, som du angiver, vil ikke få vist tilbuddet.

  • Begrænsninger for ugedage: Er dit tilbud kun gyldigt for ophold på bestemte ugedage? Vælg de dage, hvor dit tilbud er gyldigt. Eventuelle begrænsninger vil blive vist i tilbuddet til de rejsende.

4. Se en forhåndsvisning, og offentliggør dit tilbud

Når du er færdig med at indtaste alle nødvendige oplysninger og planlægge dit tilbud, kan du klikke på knappen "Forhåndsvisning" for at se præcis, hvordan dit tilbud vil se ud for rejsende på Tripadvisor. Dobbelttjek, at alle oplysningerne er korrekte.

Hvis du er tilfreds, skal du klikke på knappen "Offentliggør". Dit særtilbud vil kunne ses inden for 24 timer.

5 (valgfrit): Opret flere særtilbud

Du kan oprette og planlægge flere særtilbud på én gang. Selvom der kun vises tre tilbud på din registreringsside ad gangen, kan du oprette så mange tilbud, som du har lyst til. Hvis du har mere end tre aktive tilbud på de samme visningsdatoer, optimerer Tripadvisor automatisk dine tilbud, så de viser de mest relevante til de rejsende baseret på deres søgedatoer. Hvis vi ikke kender de rejsendes datoer, skifter Tripadvisor imellem de tilgængelige tilbud for at sikre, at alle dine tilbud bliver vist.

Du kan yderligere optimere dine tilbud ved at overvåge resultaterne af dem på siden "Administrer særtilbud". Kig på indløsningsraten for at se procentdelen af brugere, der har kigget på dit tilbud og derefter klikket for at indløse det. De tilbud, der klarer sig bedst, har de højeste indløsningsrater.

Vi præsenterer Tripadvisors startpakker Vi præsenterer Tripadvisors startpakker
  • Forbedr din profil
  • Fremvis dine bedste anmeldelser
  • Få adgang til eksklusive data
...

Billeder på Tripadvisor: bedste praksisser til overnatningssteder

Billeder på Tripadvisor: bedste praksisser til overnatningssteder Hurtige fotograferingstip, der er udviklet til at hjælpe hotelejere med at fange potentielle gæsters opmærksomhed.

Ifølge en undersøgelse fra 2015, der er foretaget af Microsoft,1, forringes den gennemsnitlige, menneskelige koncentrationsevne hurtigt. Siden 2012 er vores koncentrationsevne faldet fra 12 sekunder til blot 8 sekunder, hvilket gør den kortere end en guldfisks (som er på 9 sekunder). Med det in mente kan det virke skræmmende at skulle fastholde opmærksomheden hos dem, der besøger din Tripadvisor-side. Heldigvis tilbyder Tripadvisor-multimediecenter en række funktioner, der er nemme at bruge, som kan hjælpe dig.

Billeder fanger ikke alene rejsendes opmærksomhed og når dem på et følelsesmæssigt plan, men undersøgelser viser også, at rejsende bruger mere tid på ejendomssider med mindst 30 billeder.  Billeder er en vigtig måde at fortælle din historie på, og de hjælper besøgende med at forestille sig selv på din ejendom.  Men det handler ikke kun om at have en masse billeder – typen af billeder, som du har, er også vigtig.  Her får du vores tip til at vælge billeder, som fastholder de rejsendes interesse og påvirker deres bookingbeslutninger:

ANBEFALING: Brug professionelt udseende billeder

Smukke billeder er et must. Nu om dage er der ingen undskyldning for ikke at have professionelt udseende billeder. Men bare rolig – der er ingen grund til at styrte ud og hyre en fotograf. Du kan selv skabe professionelle billeder ved at følge vores bedste tip til at tage bedre billeder af ejendommen.

ANBEFALING: Brug ikke upersonlige standardbilleder fra et billedbureau

Denne type billeder er kedelige og mangler ægthed. Alle og enhver kan vælge generiske billeder af et værelse, en lobby eller en spiseplads, men det viser ikke kunderne, hvem du er, og hvad du tilbyder. Sådanne billeder giver også forkerte forventninger til rejsen, hvilket kan føre til dårlige anmeldelser, hvis oplevelsen ikke lever op til det, der bliver vist på billederne. Dine billeder skal fortælle din ejendoms historie og forklare, hvad der gør dig til noget særligt.

ANBEFALING: Opdater dine billeder ud fra sæsonen

Gæsterne ønsker at se, præcist hvad de kan forvente, når de besøger din ejendom, uanset hvilken sæson de ankommer i. Hvis det er midt om vinteren, er det tid til at understrege, at din lobby råder over en varm og hyggelig pejs, i stedet for at vise billederne af poolen frem. Sørg for at have dit bookingvindue ud i fremtiden in mente, når du vælger billeder. Hvis du typisk har en lang gennemsnitlig tid på bookinger, kan du begynde at føje billeder til den kommende sæson, så det stemmer overens med de rejsendes søgninger. Husk, at du skal gøre det så let som muligt for gæsterne at forestille sig selv på din ejendom.

ANBEFALING: Slet ikke billeder fra tidligere sæsoner

Selvom du kender dit typiske bookingvindue, kan det ske, at rejsende søger en rejse før eller efter denne tidsramme og ønsker at se, hvordan din ejendom ser på deres rejsedatoer. Så i stedet for at slette sæsonbestemte billeder skal du bruge fanen Administrer billeder i multimediecenteret til at justere rækkefølgen af dine billeder. Dette giver dig mulighed for at prioritere dem, der er inden for dit nuværende bookingvindue, mens der stadig er andre billeder tilgængelige for dem, som booker i sidste øjeblik eller tidligere end normalt.

ANBEFALING: Inkluder en række forskellige billeder

Potentielle gæster ønsker at se alt, hvad din ejendom har at byde på, så det er vigtigt at medtage en blanding af billeder på din registrering. Abonnenter på Business Advantage drager fordel af favoritbilleder, som giver dig mulighed for at håndplukke de første 30 billeder i din billedkarrusel. Som tommelfingerregel bør du medtage billeder af:

  • Værelser: soveværelsesområdet, opbevaringsområder, bad og eventuelle værelsesfaciliteter, der er unikke eller af høj kvalitet (teknologi, toiletfaciliteter osv.)
  • Udsigter eller udendørsarealer: facaden på din bygning, poolen, haven, hustaget, udsigten fra restauranten eller soveværelset osv.
  • Fællesområder eller indendørs faciliteter: spiseområder, lobbyen, receptionen, transport

ANBEFALING: Lad være med at inkludere hvert eneste billede fra din seneste fotosession

Billederne fra din seneste fotosession er lige kommet, og de ser smukke ud – det er fantastisk! Men husk på, at godt nok er rejsende vilde med billeder, men det kan også blive for meget. Ingen ønsker at se 10 billeder af facaden af huset eller skranken i lobbyen i forskellig belysning. Så inden du offentliggør billederne, bør du indsnævre listen for at sikre, at hvert billede viser noget unikt. Tripadvisor giver endda mulighed for at sortere dine billeder i albummer såsom hotel og faciliteter, spisning, pool og strand samt værelse/suite. Abonnenter på Business Advantage kan vælge forsidebilleder til disse albummer i multimediecenteret.

ANBEFALING: Offentliggør billeder af forskellige værelser, men medtag altid dit standardværelse

Værelsesbilleder hjælper ikke bare potentielle gæster med at beslutte, om de vil blive på din ejendom. De kan også bruges til at få gæsterne til at booke et dyrere værelse.  Lok potentielle gæster til ved at offentliggøre billeder af alle dine værelsestyper. Du skal bare huske at mærke dem præcist, så gæsterne får det rigtige indtryk af, hvor de skal bo.

ANBEFALING: Vis ikke kun de grundlæggende tilbud på din ejendom

Selvom det er vigtigt at lægge billeder op af dine standardfaciliteter, betyder det ikke, at du ikke må pifte det op med nogle sjove billeder også. Dæk de grundlæggende fakta, men glem ikke at fremhæve de enestående egenskaber ved din ejendom. Har du en suite med en enestående udsigt? Sørg for at vise det frem. Bruger du et bestemt mærke af lokal kaffe, har du en væg, der er velegnet til Instagram, eller noget luksuriøst sengetøj? Sæt fokus på det med nærbilleder, og glem ikke billedteksterne. Så vil dine gæster føle, at de får et intimt og ærligt kig ind i din virksomhed.

ANBEFALING: Bland stil og formater i dine billeder

Ligesom du bør veksle med typen af billeder, som du viser, er det også vigtigt at blande billedstilen. I stedet for bare at lægge et klassisk billede op af din hotellobby bør du også medtage nærbilleder af højdepunkter som fx receptionsskranken, et panoramabillede eller vidvinkel eller et billede af din lobby, når der er travlt. At medtage forskellige vinkler og billeder vil få gæsterne til at føle det, som om de selv er ved at udforske rummet. Abonnenter på Business Advantage bruger også værktøjer i multimediecenteret såsom Storyboard og Videoer af ejendommen til at fange rejsendes opmærksomhed og give ejendommen liv.

ANBEFALING: Overdriv ikke, hvor kunstnerisk du er med dine billeder

Selvom det er vigtigt at ændre stil og vinkel på dine billeder, bør du ikke lade dig rive for meget med. De besøgende skal stadig hurtigt kunne afgøre, hvad de kigger på. Undgå fiske-øje-billeder eller forvrængede billeder, der kan være forvirrende at se på. Det sidste, som du ønsker at gøre, er at forvirre de rejsende eller – endnu værre – få dem til at tro, at du prøver at dække over noget.

Til slut skal du huske, at ovenstående er ment som en vejledning og ikke et sæt strenge regler, som alle ejendomme skal følge. Så tag disse tip, og brug dem i din visuelle strategi online. Men bare rolig, det gør ikke noget, hvis du undlader at følge et par af dem. Når alt kommer til alt, er alle ejendomme unikke, så du skal gøre det, som virker bedst for dig, og som fortæller din autentiske historie.

Er du klar til at overføre og administrere din ejendoms billeder? Log ind på ledelsescenteret, og kom i gang.


  • 1. http://time.com/3858309/attention-spans-goldfish/
Vi præsenterer Tripadvisors startpakker Vi præsenterer Tripadvisors startpakker
  • Forbedr din profil
  • Fremvis dine bedste anmeldelser
  • Få adgang til eksklusive data
...

Sådan fortæller du dit overnatningssteds historie med billeder

Sådan fortæller du dit overnatningssteds historie med billeder Sådan kan du bruge Business Advantage-billedværktøjer til at fange folks opmærksomhed og interesse samt få bookinger fra potentielle gæster på Tripadvisor.

Mennesker lærer med øjnene. Ifølge det amerikanske universitet MIT kan den menneskelige hjerne behandle visuelle oplysninger tre gange så hurtigt som ét ord. Tripadvisors brugere er ikke anderledes. 79 % af Tripadvisor-rejsende siger, at billeder er vigtige, når de vælger, hvor de vil booke1. Billeder i høj kvalitet kan hjælpe med at påvirke potentielle gæsters mening om dit indkvarteringssted og være en afgørende faktor, når de vælger, hvor de booker.

Derfor omfatter Business Advantage effektive værktøjer, der kan hjælpe dig med at tiltrække og påvirke potentielle gæster. Brug dem til at fortælle din historie til rejsende, og vis den oplevelse, som gæsterne kan forvente af dit indkvarteringssted.

Læs videre for at få flere oplysninger om vores Business Advantage-billedværktøjer, som kun er tilgængelige for abonnenter.

Favoritbilleder

Med Favoritbilleder kan du fremhæve en samling af billeder øverst på din billedside på Tripadvisor. Det er en værdifuld plads, der kun er tilgængelig for abonnenter, så hold de rejsendes interesse fanget ved at tilbyde et udvalg af billeder, der inspirerer og gør dem trygge ved at vælge din ejendom.

Sådan opdaterer du dine favoritbilleder:

  1. Log på ledelsescenteret
  2. Under fanen "Administrer registrering" øverst på siden skal du vælge "Favoritbilleder"
  3. Når du er i afsnittet "Favoritbilleder", skal du vælge 5-30 billeder

Forsidebilleder

Sørg for, at gæsterne ser dine bedste billeder først med funktionen Forsidebilleder.  Udvælg billeder i høj kvalitet til dine Tripadvisor-album, så du kan fange deres interesse, og vis ejendommens værelser og faciliteter frem.

Sådan opdaterer du dine forsidebilleder:

  1. Log på ledelsescenteret
  2. Under fanen "Administrer registrering" øverst på siden skal du vælge "Forsidebilleder"
  3. Når du er i afsnittet "Forsidebilleder", skal du vælge et forsidebillede til hvert af de anførte album*
  4. Når du har valgt det forsidebillede, som du gerne vil bruge, skal du klikke på "Gem"

*Bemærk! På nuværende tidspunkt er der nogle album, som du kan se i ledelsescenteret, men som ikke er synlige for potentielle gæster eller rejsende. Du kan kun ændre forsidebilleder til de album, der er synlige for potentielle gæster.

Storyboard

Storyboard omdanner dine statiske billeder og anmeldelser til en præsentation af din ejendom i høj kvalitet. Vores storyboardværktøj er let at bruge og guider dig igennem processen. Du skal bare vælge de bedste billeder, uddrag af anmeldelser og tags, så klarer vi resten for dig. Læs vores vejledning til at oprette et storyboard her.

Sådan opretter du et storyboard:

  • Log på ledelsescenteret
  • Under fanen "Administrer registrering" øverst på siden skal du vælge "Storyboard"
  • Når du er i afsnittet "Storyboard", skal du klikke på "Opret storyboard" for at begynde
  • Følg anvisningerne til hver ramme. Når du har færdiggjort alle ti klik, skal du klikke på "Offentliggør nu".

Tip til at vælge favoritbilleder, forsidebilleder og billeder til storyboard

  • Vælg billeder i høj kvalitet. Billeder skal være på mindst 1060 x 450 pixels og i .jpg-, .png- eller .gif-filformat. Vi anbefaler, at du bruger liggende billeder til favoritbilleder. Der er også en tendens til, at billeder med god belysning får flere klik end dem, der er mørkere.
  • Vis rejsende, hvad der gør din ejendom til noget særligt. Gæsterne vil gerne have et klart billede af den oplevelse, som de kan få på din ejendom. De vil gerne se billeder, der er varierede, spændende og unikke, så undgå upersonlige standardbilleder, eller flere billeder af det samme motiv.
  • Overvej at bruge interessante billeder fra rejsende. Hvis du bruger indhold fra rejsende, giver det et anderledes perspektiv, som andre rejsende vil sætte pris på. Derudover giver det virkelig en fornemmelse af, hvilken type oplevelse man kan få på din ejendom.
  • Tilføj billedtekster til dine billeder. Brugerne kan se disse tekster, så tænk på dem som billedtekster, der ville blive vist i en avis: topmoderne fitnesscenter, opvarmet swimmingpool, spisning med udsigt over søen osv.
  • Sørg for, at billederne ser godt ud i alle størrelser. Husk, at forsidebilleder er i miniaturestørrelse, mens favoritbilleder er liggende. Sørg for at vælge billeder, der ser godt ud, når de vises på disse specifikke steder. Prøv dig frem med de forskellige muligheder, indtil du finder dem, der ser bedst ud.
  • Vælg det forsidebillede, der bedst repræsenterer hele albummet. Sørg for at vælge et forsidebillede, der er fængende, så potentielle gæster får lyst til at se hele albummet.
  • Du bør vælge mindst otte favoritbilleder. Hvis du har valgt færre end fem favoritbilleder, bliver dine valg ikke gemt. Hvis du derudover kun har valgt fem billeder, og et af dem fjernes fra websitet, så vises de andre favoritbilleder ikke, før du vælger flere. Hvis du vælger otte eller flere billeder, sikrer du, at favoritbillederne stadig vises, selv om et billede bliver fjernet.
  • Til favoritbilleder og storyboard – medtag et udvalg af billeder. Fortæl hele ejendommens historie til publikum. Sørg for at variere, og inkluder mange forskellige billeder, som f.eks. ejendommen set udefra, fællesområderne, værelserne, faciliteterne osv.
  • Husk at tilføje videoer af ejendommen. Videoer af ejendommen hjælper med at gøre din ejendom levende for potentielle gæster. Læs vores vejledning, og find ud af, hvordan du uploader videoer. 

  • 1. TripBarometer fra 2016
Vi præsenterer Tripadvisors startpakker Vi præsenterer Tripadvisors startpakker
  • Forbedr din profil
  • Fremvis dine bedste anmeldelser
  • Få adgang til eksklusive data
...

De bedste måder at træffe bedre beslutninger på ved hjælp af statistikpakken

De bedste måder at træffe bedre beslutninger på ved hjælp af statistikpakken

Se, hvordan Business Advantage-statistikpakken kan hjælpe dig med at træffe velinformerede beslutninger om din virksomhed.

Statistikpakken, der er tilgængelig for Business Advantage-abonnenter, leverer omfattende data fra verdens største rejsewebsite. Du kan bruge disse data til at træffe vigtige forretningsbeslutninger og skabe bedre kundeoplevelser.

For at få adgang til statistikpakken skal du logge på ledelsescenteret og vælge "Statistikpakke" under "Få flere bookinger" i menuen foroven. Her er vores bedste tip til, hvordan du kan få mest muligt ud af statistikpakken:

1. Vurder resultater på et øjeblik

Har du ikke så meget tid? Brug fem minutter på afsnittet Oversigt for at se en overordnet gennemgang af statistikpakkens vigtigste statistikker. Fokusér på de statistikker, der er markeret med rødt – det er de områder, hvor vi har registreret potentielle problemer. Klik på disse statistikker for at kigge nærmere på de underliggende data og få flere oplysninger.

2. Sammenlign dine resultater med dine konkurrenters

Aktivér konkurrentgrupper for at se, hvor du er foran konkurrenterne – og hvor du eventuelt er bagud. Og ved du, hvad det bedste af det hele er? Du kan fuldt ud tilpasse, hvilke ejendomme du vil se – fra hotellet rundt om hjørnet til ét, der er på den anden side af jorden. Gå til afsnittet Redigeringsvindue for konkurrentgrupper for at indstille dine konkurrentgrupper. Klik på "Opret ny gruppe", og vælg de ejendomme, som du gerne vil tilføje. Vend tilbage til denne side til enhver tid for at se, redigere eller slette dine eksisterende grupper.

Du kan oprette op til 10 forskellige konkurrentgrupper med fem ejendomme hver, så vær kreativ. Opret en med direkte konkurrenter om fritidsrejsende, en anden med konkurrenter om forretningsrejsende, en tredje for dit område og en fjerde med prisbelønnede ejendomme i dit område. Det er helt op til dig! Hvis du vil skifte mellem dine konkurrentgrupper, skal du klikke på den blå menubjælke øverst på en side i Statistikpakken.

3. Overvåg dit omdømme online

Hvor mange anmeldelser får du hver måned? Kommer de fra par eller familier, der har besøgt din ejendom? Hvor ofte svarer du på anmeldelser? I afsnittet Indsigter om omdømme har du adgang til vigtige data om dine anmeldelser, boblevurderinger og svar fra ledelsen. Find tendenser i dataene, der kan hjælpe dig med at træffe velfunderede beslutninger og give fremtidige gæster en bedre oplevelse. Data om gennemsnitlig vurdering efter ejendomsoplysninger kan f.eks. hjælpe dig med at identificere og løse specifikke problemer med værelser, service, overnatningskvaliteten osv.

4. Spor trafik og placering i popularitetsindekset for dit marked

Når dine konkurrentgrupper er på plads, kan du overvåge tendenser for trafik og placering i popularitetsindekset for dit marked ved at gå til afsnittet Markedsplacering. Vælg et tilpasset datointerval at sammenligne med ved at klikke på datofilterknappen i højre side over grafen. Vælg datoer, og se, hvordan din placering i popularitetsindekset eller antallet af unikke besøg har ændret sig over tid. Kan du se nogen generelle tendenser? Udviser dine konkurrenter lignende tendenser? Opbyg en strategi, der er baseret på dine resultater, og gør noget ved det.

5. Find ud af, hvad de rejsende klikker på

Find ud af, hvad der interesserer rejsende mest ved at spore klik på dine særtilbud og kontaktoplysninger i afsnittet Klikaktivitet. Følg med i, hvordan dine særtilbud klarer sig, og se, hvilke gæsterne synes bedst om. Klarer rabattilbud sig bedre end måltidskuponer? Er weekendtilbud mere populære end ferietilbud? Med disse oplysninger kan du oprette nye særtilbud, der er endnu mere interessante for rejsende. Se de samlede direkte henvisningsklik, og evaluer, hvilke links der virker bedst, ved at analysere klikkene efter linktype.

6. Vurder interessen for billeder og faciliteter

Se, hvordan de rejsendes interesse er for dine billeder i afsnittet Billeder og faciliteter. Hvis det gennemsnitlige antal billedvisninger pr. rejsende er lavere end forventet, kan du prøve at skifte rækkefølgen af dine billeder eller starte med et bedre billede for at tiltrække potentielle gæster. Din interesserate for billeder er endnu en stærk indikator for, hvordan gæster forholder sig til dig. Hvis dette tal er faldende, kan det være tid til at tilføje nye billeder fra ledelsen.

Sammenlign dine faciliteter side om side med dem i dine tilpassede konkurrentgrupper, og identificer fordele og mangler. Hvis du bemærker, at de fleste af dine konkurrenter tilbyder tøjrens til deres gæster, kan du overveje at tilføje samme service for at appellere til rejsende, som leder efter denne bekvemmelighed under deres ophold

7. Analysér efterspørgsel

Afsnittet Efterspørgselstendenser giver dig adgang til vigtige data om besøgende, herunder hvilke byer og lande flest besøgende kommer fra, hvornår de besøgende søger efter din ejendom, samt tid fra booking til ophold og længde på ophold. Brug disse oplysninger til at tilrettelægge særtilbud, opsætte meddelelser, planlægge kapacitet med mere. Hvis du f.eks. bemærker, at de rejsende søger efter ophold i januar måned, kan du fange deres opmærksomhed med et "nyt år, ny dig"-særtilbud for at reklamere for dit motionscenter med døgnåbent og den afslappende spa.

 Kan du ikke se nogen data i afsnittet Efterspørgselstendenser? Opgrader dit Business Advantage-abonnement ved at logge på ledelsescentret og klikke på "Få hjælp online" i højre side. Under "Fortæl os, hvad problemet er" vælger du "Business Advantage". Derefter skal du vælge "Interesseret i at opgradere" og tilføje dine kommentarer. En kontorepræsentant vil kontakte dig for at diskutere opgradering af dit abonnement.

8. Download data

Alle de data, der er tilgængelige i statistikpakken, kan hentes som et Excel-regneark via knappen "Download data" øverst til højre på hver side. Med denne funktion kan du spare tid ved at samle dine Tripadvisor-statistikker med data fra andre kilder og analysere dem sammen. 

Har du ikke muligheden for at downloade data? Opgrader dit Business Advantage-abonnement ved at logge på ledelsescentret og klikke på "Få hjælp online" i højre side. Under "Fortæl os, hvad problemet er" vælger du "Business Advantage". Derefter skal du vælge "Interesseret i at opgradere" og tilføje dine kommentarer. En kontorepræsentant vil kontakte dig for at diskutere opgradering af dit abonnement.

Vi præsenterer Tripadvisors startpakker Vi præsenterer Tripadvisors startpakker
  • Forbedr din profil
  • Fremvis dine bedste anmeldelser
  • Få adgang til eksklusive data
...

Del 1: Opsætning af Google Analytics

Del 1: Opsætning af Google Analytics Dette er det grundlæggende til opsætning af Google Analytics, så du kan spore dit abonnement.

Del et af denne serie i to dele dækker det grundlæggende til opsætning af Google Analytics for din ejendom. Følg disse trinvise vejledninger for at begynde at spore din virksomheds resultater på Tripadvisor:

1. Tilmeld dig et Google-id  

Hvis du ikke allerede har en Google-konto, skal du gå til google.com/accounts og klikke på "Opret konto" nederst på siden. Acceptér servicevilkårene, og klik på "Næste trin". På næste side vises en velkomsthilsen. Klik på "Fortsæt" for at komme til kontrolpanelet for din nye Google-konto.

2. Konfigurer en Google Analytics-konto 

Gå derefter til google.com/analytics, og vælg "Log ind" øverst til højre. Vælg derefter "Google Analytics" fra rullemenuen. Klik på knappen "Tilmeld dig", og følg nedenstående trin:

  • Vælg fanen ”Website”
  • Tilføj navnet på hotellet under ”Kontonavn” og ”Websitets navn”
  • Indtast webadressen til dit websted under ”Websitets webadresse”
  • Vælg ”Rejser” som din branchekategori, og vælg din tidszone
  • Spring de efterfølgende felter over – lad dem være markerede
  • Til sidst skal du klikke på ”Hent sporings-id” og acceptere servicevilkårene

3. Installér en Google-sporingskode

Når du har oprettet en konto, bliver du sendt til administrationssiden. Midt på siden kan du se sporingskoden. Kopiér denne kode, og indsæt den i overskriftsafsnittet på alle de sider af dit websted, som du vil spore. Hvis du har en anden til at håndtere koden på dit websted, skal du give vedkommende denne kode, som så kan implementere den for dig.

4. Afprøv din Google-sporingskode

Når sporingskoden er blevet installeret, kan du begynde at se data i din Google Analytics-konto. Hvis du vil sikre dig, at koden er blevet installeret korrekt, skal du gå ind på din konto, klikke på "Rapportering" i menuen foroven, derefter "Realtid" i menuen til venstre og "Indhold" nedenfor.

Du bør kunne se aktivitet på denne side. Hvis du ikke kan se aktivitet, skal du prøve at åbne dit websted i en anden browser og klikke på forskellige ting. Når du klikker, bør du kunne se ændringer i realtidsanalysen af den pågældende side. Hvis du ikke kan det, bør du snakke med den person, der varetager dit websted eller konsultere  Hjælp til Analytics

Er du klar til næste trin? Fuldfør opsætningen af Google Analytics ved at klikke på et af følgende links:

  • Ejendomme med et online bookingsystem skal klikke her.
  • Ejendomme uden et online bookingsystem skal klikke her.
Styrk din virksomhed med vores eksklusive startpakker Styrk din virksomhed med vores eksklusive startpakker
  • Gratis prøveperiode på 30 dage
  • Gratis reklamer for op til 100 USD
  • Ingen binding
...

Del 2: Færdiggør opsætning i Google Analytics - for ejendomme med forbindelsespartnere

Del 2: Færdiggør opsætning i Google Analytics - for ejendomme med forbindelsespartnere

Første del af denne serie dækker det grundlæggende i opsætningen af Google Analytics, så du kan spore dit abonnement. Denne artikel forklarer, hvordan ejendomme, der samarbejder med en forbindelsespartner, kan færdiggøre deres opsætning af Google Analytics. (Samarbejder du ikke med en forbindelsespartner? Klik her).

1. Installation af sporingskoden på forbindelsespartnerens sider  

Når du har installeret Google Analytics på dit websted, skal din forbindelsespartner føje koden til sine sider. Når koden er føjet til alle siderne i bookingprocessen, kan du se trafikken fra din ejendoms Tripadvisor-side samt antallet af bookinger og dertilhørende afkast.

For at bekræfte at din forbindelsespartner har installeret sporingskoden korrekt, skal du gå til rapporten "Al trafik" i menuen "Anskaffelse" til venstre i Google Analytics, og vælge "Kilde/medium". Hvis du kan se, at Tripadvisor bidrager med trafik og afkast i denne rapport, er den kodede tekst blevet installeret korrekt. Hvis du derimod kan se dit websted anført i rapporten, er der gået noget galt.

Hvis det er tilfældet, skal du kontrollere med din forbindelsespartner, at sporingskoden er installeret på alle sider i bookingprocessen, herunder bekræftelsessiden.

2. Opret tilpassede webadresser 

Tilpassede webadresser hjælper Google Analytics med at skelne mellem og spore de enkelte links til kontaktoplysninger og særtilbud på din ejendoms Tripadvisor-side. Hvis du vil konfigurere tilpassede webadresser, skal du gå til Googles værktøj til oprettelse af webadresser

Du bør konfigurere en tilpasset webadresse for hvert enkelt link, du bruger på Tripadvisor. Du skal f.eks. gøre følgende, hvis du har et link til dit websted i dine kontaktoplysninger:

  • Indtast først webstedets webadresse
  • I feltet "Kampagnekilde" skal du indtaste "Tripadvisor"
  • Under "Kampagnemedium" skal du indtaste "Annonce", da dit abonnement er en betalingsmarkedsføringskampagne
  • I felterne "Kampagneudtryk" og "Kampagneindhold" skal du angive, hvilken type kontaktoplysning du opretter. I dette tilfælde skal du indtaste "Websted" i begge, men du kan også indtaste "Tilbud", "Pakker" eller "Virtuelle præsentationer", hvis det er den type kontaktoplysning, du er ved at oprette
  • Til sidst skal du under "Kampagnenavn" indtaste "Tripadvisor"
  • Klik på ”Indsend” for at få det tilpassede link. Kopiér og indsæt derefter linket i din browser for at bekræfte, at det virker.

Gentag fremgangsmåden for eventuelle andre links. For særtilbudslinks skal du følge den samme vejledning ovenfor. I feltet "Kampagneudtryk" skal du dog indtaste "Særtilbud". Derefter skal du i feltet "Kampagneindhold" angive noget, der beskriver tilbuddet, som f.eks. "Gratis morgenmad" eller "20 % rabat på suiter". På den måde kan du skelne mellem særtilbud og se, hvilke der klarer sig bedst.

Tip! Indtast alle de webadresser, du opretter, i et regneark. Så kan du bevare overblikket over alle de tilpassede links.

3. Tilføj tilpassede webadresser 

Som det næste skal du nu føje dine tilpassede webadresser til din ejendoms Tripadvisor-side. Log på ledelsescenteret, vælg "Administrer din erhvervsregistrering", vælg derefter "Kontaktlinks Plus", klik på "Administrer links" og derefter på linket "Primære kontaktoplysninger". Business Advantage-kunder skal vælge "Administrer dit Business Advantage" og derefter under "Kontaktoplysninger" vælge "Klik for at opdatere". For alle webadresser skal du indsætte den tilpassede webadresse i feltet "Webadresse" og trykke på "Gem".

For at tilføje webadresser til dine særtilbud skal du logge på ledelsescenteret og derefter vælge "Administrer din erhvervsregistrering". Gå derefter til "Særtilbud", og klik på "Administrer særtilbud". Business Advantage-kunder skal vælge "Administrer dit Business Advantage" og derefter "Opret et særtilbud" under "Særtilbud".

Derefter skal du klikke på knappen "Opret et nu" og vælge kategorien for dit særtilbud og en underkategori. Når du har tilpasset dit særtilbud, skal du klikke på "Næste" og udfylde de obligatoriske felter. Husk at markere feltet "Online" under "Fortæl gæster, hvordan de gør brug af dette tilbud", og indsæt derefter en tilpasset webadresse i feltet "Tilbuds-URL". Udfyld de resterende felter, og tryk på "Gem".

Så snart du har tilføjet de tilpassede webadresser, burde du kunne se transaktionslogfiler i Google Analytics. Det er en god idé at samle data fra 90 dage for at sikre korrekt sporing.

Bemærk! Tripadvisor er et HTTPS-sikret websted. For at sikre at du sporer dit Tripadvisor-abonnement korrekt i Google Analytics, skal du enten anvende tilpassede webadresser som beskrevet ovenfor eller flytte dit websted til en sikker server. Hvis du vil have flere oplysninger, kan du læse denne artikel.

4. Analytics-rapporter

Du kan bruge rapporten for "Kilde/medium" i Google Analytics til at spore trafik og afkast. Du får adgang til rapporten ved at vælge "Anskaffelse" i menuen til venstre og derefter klikke på "Al trafik". Til sidst skal du klikke på rapporten "Kilde/medium".

Du kan også bruge denne tilpassede rapport til at spore dine resultater.  For at installere den skal du klikke på linket, vælge din ejendoms Google Analytics-konto, navngive rapporten og klikke på "Opret". Du kan nu finde rapporten under fanen "Tilpasset" i din Google Analytics-konto.

5. Overvågning af Google Analytics

Brug rapporterne ovenfor til at spore din succes hver uge. Start med at se på antallet af sessioner og nye brugere såvel som afsluttede transaktioner og deres afkast for den aktuelle uge og måned. Når du har indsamlet data for et helt år, kan du sammenligne med data for samme tidspunkt sidste år.

Du bør også med jævne mellemrum vurdere resultaterne af dine særtilbud. Hvis du ikke får lige så meget trafik, som du kunne ønske dig, kan du starte med at ændre dine særtilbud. Du kan bruge Google Analytics til at se, hvordan tilbud klarer sig, og finde de tilbud, som skaffer mest trafik. Du kan få flere oplysninger om konfiguration af særtilbud ved at klikke  her

Styrk din virksomhed med vores eksklusive startpakker Styrk din virksomhed med vores eksklusive startpakker
  • Gratis prøveperiode på 30 dage
  • Gratis reklamer for op til 100 USD
  • Ingen binding
Skrevet af: https://hisinteractive.com...

Del 2: Færdiggør opsætning i Google Analytics for ejendomme med forbindelsespartnere

Del 2: Færdiggør opsætning i Google Analytics for ejendomme med forbindelsespartnere Her kan du se, hvordan ejendomme uden en forbindelsespartner bør gennemføre en opsætning af Google Analytics.

Del 1 dækker det grundlæggende i opsætningen af Google Analytics, så du kan spore dit Tripadvisor-abonnement. Sådan her kan ejendomme uden en forbindelsespartner færdiggøre deres opsætning af Google Analytics. (Samarbejder du med en forbindelsespartner? Klik her for at få vejledning).

1. Indstil dine kampagnemål i Google Analytics  

Ejendomme, der ikke samarbejder med en forbindelsespartner, har ofte en bookingformular på deres websted, hvor gæsterne kan anmode om værelser. Du kan spore gæsterne, der udfylder denne formular, ved hjælp af funktionen for kampagnemål i Google Analytics.

Det gør du ved først at klikke på fanen "Administrator" i din Google Analytics-konto. Under kolonnen "Visning" skal du klikke på "Mål". Derefter skal du klikke på knappen "Nyt mål" og vælge "Tilpasset".

Angiv et navn for målet i formularen (f.eks.: "Booking"), og vælg derefter "Destination". Gæsten sendes typisk videre til en takkeside eller en bekræftelsesside, når bookingformularen er indsendt. Indtast webadressen på den side i feltet "Destination" under "Måldetaljer".

Herefter skal du tildele målet en værdi. Når du vælger en værdi, skal du gange dit gennemsnitlige afkast pr. ophold med din konverteringsfrekvens. Hvis f.eks. dit gennemsnitlige afkast pr. ophold er 1.000 USD, og din gennemsnitlige konverteringsfrekvens er 10 % (for hver 10 mulige kunder konverterer du 1 booking), skal din målværdi være 100 USD (1.000 USD x 10 %). Slå knappen "Værdi" til, og indtast så din værdi i feltet. Hver gang der er én, der indsender en formular, tildeler Google målet en kredit, der svarer til værdien (i dette eksempel 100 USD).

Klik til sidst på "Gem" for at oprette dette mål.  

2. Opret tilpassede webadresser 

Tilpassede webadresser hjælper Google Analytics med at skelne mellem og spore de enkelte links til kontaktoplysninger og særtilbud på din ejendoms Tripadvisor-side. Hvis du vil konfigurere tilpassede webadresser, skal du gå til Googles værktøj til oprettelse af webadresser

Du bør konfigurere en tilpasset webadresse for hvert enkelt link, du bruger på Tripadvisor. Du skal f.eks. gøre følgende, hvis du har et link til dit websted i dine kontaktoplysninger:

  • Indtast først webstedets webadresse
  • I feltet "Kampagnekilde" skal du indtaste "Tripadvisor"
  • Under "Kampagnemedium" skal du indtaste "Annonce", da dit abonnement er en betalingsmarkedsføringskampagne
  • I felterne "Kampagneudtryk" og "Kampagneindhold" skal du angive, hvilken type kontaktlink du opretter. I dette tilfælde skal du indtaste "Websted" i begge, men du kan også indtaste "Tilbud", "Pakker" eller "Virtuelle præsentationer", hvis det er den type kontaktlink, du er ved at oprette
  • Til sidst skal du under "Kampagnenavn" indtaste "Tripadvisor"
  • Klik på "Indsend" for at få det tilpassede link. Kopiér og indsæt derefter linket i din browser for at bekræfte, at det virker.

Gentag fremgangsmåden for eventuelle andre links. For særtilbudslinks skal du følge den samme vejledning ovenfor. I feltet "Kampagneudtryk" skal du dog indtaste "Særtilbud". Derefter skal du i feltet "Kampagneindhold" angive noget, der beskriver tilbuddet, som f.eks. "Gratis morgenmad" eller "20 % rabat på suiter". På den måde kan du skelne mellem særtilbud og se, hvilke der klarer sig bedst.

Tip: Indtast alle de webadresser, du opretter, i et regneark. Så kan du bevare overblikket over alle de tilpassede links.

Bemærk! Tripadvisor er et HTTPS-sikret websted. For at sikre at du sporer dit Tripadvisor-abonnement korrekt i Google Analytics, skal du enten anvende tilpassede webadresser som beskrevet ovenfor eller flytte dit websted til en sikker server. Hvis du vil have flere oplysninger, kan du læse denne artikel

3. Føj tilpassede webadresser til din erhvervsregistrering

Som det næste skal du nu føje dine tilpassede webadresser til din ejendoms Tripadvisor-side. Log på ledelsescenteret, og vælg derefter "Administrer din erhvervsregistrering". Klik derefter på "Administrer links" under "Kontaktlinks Plus". Til sidst skal du vælge linket "Primære kontaktoplysninger". Business Advantage-kunder skal vælge "Business Advantage" fra menuen "Produkter" øverst i ledelsescenteret. Klik på "Klik for at opdatere" i feltet "Kontaktoplysninger". Ved evt. webadresser skal du indsætte den tilpassede webadresse i feltet "Webadresse" og trykke på "Gem".

Hvis du vil føje webadresser til dine særtilbud, skal du logge på ledelsescenteret. Erhvervsregistreringskunder skal klikke på "Opret et særtilbud" i menuen "Produkter" øverst på siden og derefter på "Kom i gang". Business Advantage-abonnenter skal klikke på "Business Advantage" i menuen "Produkter" øverst på siden. Klik på "Klik for at opdatere" i kassen "Særtilbud". Derefter skal du klikke på knappen "Opret et nu" og vælge kategorien for dit særtilbud og en underkategori.

Når du har tilpasset dit særtilbud, skal du klikke på "Næste" og udfylde de obligatoriske felter. Husk at markere feltet "Online" under "Fortæl gæster, hvordan de gør brug af dette tilbud", og indsæt derefter en tilpasset webadresse i feltet "Tilbuds-URL". Udfyld de resterende felter, og tryk på "Gem".

Så snart du har tilføjet de tilpassede webadresser, burde du kunne se transaktionslogfiler i Google Analytics. Det er en god idé at samle data fra 90 dage for at sikre korrekt sporing.

4. Analytics-rapporter

Du kan bruge rapporten for "Kilde/medium" i Google Analytics til at spore trafik og afkast. Du får adgang til rapporten ved at vælge "Anskaffelse" i menuen til venstre og derefter klikke på "Al trafik". Til sidst skal du klikke på rapporten "Kilde/medium".

Du kan også bruge denne tilpassede rapport til at spore dine resultater. For at installere den skal du klikke på linket, vælge din ejendoms Google Analytics-konto, navngive rapporten og klikke på "Opret". Du kan nu finde rapporten under fanen "Tilpasset" i din Google Analytics-konto.

5. Overvågning af Google Analytics

Brug rapporten ovenfor til at spore din succes hver uge. Start med at se på antallet af sessioner og nye brugere såvel som dine mål og målværdi for den aktuelle uge og måned. Når du har indsamlet data for et helt år, kan du sammenligne med data for samme tidspunkt sidste år.

Du bør også med jævne mellemrum vurdere resultaterne af dine særtilbud. Hvis du ikke får lige så meget trafik, som du kunne ønske dig, kan du starte med at ændre dine særtilbud. Du kan bruge Google Analytics til at se, hvordan tilbud klarer sig, og finde de tilbud, som skaffer mest trafik. Du kan få flere oplysninger om konfiguration af særtilbud ved at klikke her

Styrk din virksomhed med vores eksklusive startpakker Styrk din virksomhed med vores eksklusive startpakker
  • Gratis prøveperiode på 30 dage
  • Gratis reklamer for op til 100 USD
  • Ingen binding
...

Succeshistorie: et hotel i Jaipur bruger Tripadvisor til at øge deres indgående markedsføring

Succeshistorie: et hotel i Jaipur bruger Tripadvisor til at øge deres indgående markedsføring Se, hvordan Royal Heritage Haveli tiltrækker rejsende med sponsorerede placeringer og konverterer dem med Business Advantage. Royal Heritage Haveli er et lille familieejet boutique-hotel i Jaipur i Indien, som har vundet Travellers' Choice-prisen flere år i træk. Se, hvordan direktøren for Haveli, Shambhavi Singh, bruger Tripadvisor som en vigtig del af sin indgående markedsføringsstrategi. Udfordring: maksimering af højsæsonen

Shambhavi bestræber sig på at få så mange rejsende som muligt til at booke i løbet af højsæsonen. "Vores højsæson er kort, så det er vigtigt, at vi får mest muligt ud af den. Det er svært at fylde værelser i lavsæsonen, fordi det er meget varmt i Jaipur", siger Shambhavi.

Mange andre lokale indkvarteringssteder følger en lignende strategi. "Det er en udfordring at skille sig ud blandt vores konkurrenter i Jaipur. Vi er en lille virksomhed, der konkurrerer med kendte hoteller om et begrænset antal rejsende, der besøger området i løbet af højsæsonen. Så vi er nødt til at skille os ud fra ejendomme, der minder om vores", siger hun.

Løsning: brug af Tripadvisor til at øge deres indgående markedsføring "For at afhjælpe denne udfordring bruger jeg indgående markedsføring til at tiltrække, konvertere, sælge til og begejstre gæster, og Tripadvisor er afgørende for min strategi", siger Shambhavi. "Indgående markedsføring skaber opmærksomhed blandt de rejsende og opbygger tillid til og troværdighed for Haveli"....

Sådan får et nyt hotel i Lissabon succes på Tripadvisor

Sådan får et nyt hotel i Lissabon succes på Tripadvisor Corpo Santo har opbygget et godt ry online og forstærker succesen med Tripadvisors Business Advantage og sponsorerede placeringer. Corpo Santo Hotel er et uafhængigt, historisk hotel, der efter åbningen i 2017 blev en af de højst placerede ejendomme i popularitetsindekset for Lissabon. Vi tog en snak med administrerende direktør, Pedro Pinto, for at høre mere om strategierne bag hans succes. Om at bygge et godt omdømme online

For at opbygge et godt omdømme online skal man først og fremmest yde god service. For at gøre dette har Pedro investeret i sit personale og i konstante forbedringer: "Vores strategi er at yde en ekstraordinær service og at begejstre gæsterne med nye tiltag. Et godt personale er afgørende, så vi er forsigtige med, hvem vi ansætter, og vi videreformidler jævnligt den feedback, vi modtager", siger Pedro.

Han opfordrer derefter gæster til at dele deres oplevelser med andre rejsende på Tripadvisor. "Vi kæmper for at overgå os selv, ikke vores konkurrenter, og vi fokuserer altid på service og anmeldelser. Det handler ikke kun om at give en kvalitetsoplevelse, men også om at bruge Tripadvisor til at gøre folk opmærksomme på Corpo Santo", fortæller han.

Ved at fokusere på at opbygge Corpo Santos omdømme online med anmeldelser fra gæster på Tripadvisor har Pedro været i stand til at tiltrække gæster – og han skaffer nye anmeldelser, så han kan tiltrække endnu flere. "Vi opfordrer vores gæster til at skrive anmeldelser med Anmeldelsesekspressen", siger Pedro. "Gæsterne elsker vores hotel, så de fortæller gladeligt om deres oplevelser – for mange er det endda deres første anmeldelse. Når folk, der læser anmeldelserne, ankommer, glæder de sig til at bo på vores hotel, og bliver så inspirerede til at skrive en anmeldelse efter deres ophold".

Pedro bruger også svar fra ledelsen til at gøre et vedvarende indtryk på tidligere gæster og til at påvirke potentielle gæster, så de vælger hans hotel. "Det at indsamle anmeldelser kan ikke garantere succes. Vi svarer på anmeldelser, gør vores svar personlige og takker gæsterne", siger Pedro. "Vi viser også, hvordan vi bruger deres feedback til at forbedre os. For eksempel erstattede vi vores vinduer, der lukkede for meget larm ind, og kontaktede derefter hver af de gæster, som havde nævnt larmen, for at fortælle dem om de forbedringer, som vi foretog baseret på deres feedback".

Om at udnytte sin succes med Business Advantage og sponsorerede placeringer

"Fordi vi plejer vores omdømme, har vi forbedret vores placering i popularitetsindekset for Lissabon. Vi kunne se i vores statistikker, at 40 % af vores besøgende kom fra Tripadvisor. Vi ville gerne have vores trafik til at vokse og tiltrække flere gæster, så jeg købte Business Advantage og sponsorerede placeringer", siger Pedro.

Sammen hjælper Business Advantage og sponsorerede placeringer Pedro med at forstærke Corpo Santos tilstedeværelse på Tripadvisor. Og resultaterne oversteg hans forventninger. "Det er som at vinde i lotto. Vores websitetrafik er vokset med 500 % med begge produkter. Sponsorerede placeringer har udvidet vores rækkevidde – vi har modtaget ca. 69.000 visninger på seks måneder med reklamerne og fået flere klik på vores ejendomsregistrering", forklarer Pedro. "Og takket være Business Advantage har vi fået flere direkte bookinger – og vi har opnået en belægningsprocent på 90 %".

...

Hvordan en uafhængig hotelkæde i Europa øgede antallet af direkte bookinger med 150 %

Hvordan en uafhængig hotelkæde i Europa øgede antallet af direkte bookinger med 150 % Central Hotel og Forum Hotel i Bulgarien får mere trafik til deres websites med sponsorerede placeringer på Tripadvisor. Baggrund Central Hotel, der har vundet Travellers' Choice, og Forum Hotel, der har fået Udmærkelsescertifikatet, er to fællesejede uafhængige boutique-hoteller i Sofia i Bulgarien. Hør, hvordan hoteldirektør Zhivko Zhelyazkov har øget antallet af direkte bookinger på begge ejendomme med sponsorerede placeringer på Tripadvisor. Udfordring Da færre rejsende besøger Sofia om vinteren, er efterspørgslen efter hoteller meget mindre. Som Zhivko bemærker: "Januar og februar er vanskelige måneder, og vi er meget fokuserede på at få flere direkte bookinger i denne periode". Løsning...

Skil dig ud med Business Advantage

Vi præsenterer Tripadvisors startpakker

Få flere oplysninger om Business Advantage