Styrk din virksomhed med Tripadvisor

Alt, hvad du behøver for at styrke din virksomhed med Tripadvisors produkter og ressourcer.

Sponsorerede placeringer

Sådan kan du få direkte bookinger med sponsorerede placeringer

Sådan kan du få direkte bookinger med sponsorerede placeringer 74 % af de rejsende, der booker direkte på et hotelwebsite, besøger Tripadvisor på et tidspunkt i løbet af rejseplanlægningen.1 Sådan kan du få flere af dem til at vælge dit overnatningssted.

I en nylig undersøgelse identificerede næsten 1.000 hotelejere de største udfordringer, som de står over for, når det drejer sig om at få direkte bookinger til deres virksomheder. De to mest almindelige udfordringer er at øge eksponeringen og synligheden af deres ejendomme samt at konkurrere med onlinerejsebureauer.2

Vi ved, at direkte bookinger er en topprioritet hos mange hotelejere. Derfor har vi føjet en indstilling til sponsorerede placeringer, som kan hjælpe dig med at få flere rejsende direkte til din ejendoms bookingkanal.

Når du vælger denne indstilling, bliver din direkte pris udelukkende vist i reklameenheden for sponsorerede placeringer. Og når en rejsende klikker på din reklame, er din direkte pris det eneste tilbud, der vises for den rejsende i feltet til sammenligning af priser på din registrering.

Besøg www.tripadvisor.dk/AdsManager for at blive guidet igennem den indledende opsætningsproces. Læs videre for at få flere oplysninger om, hvordan du opsætter din kampagne.

Bemærk! Hvis du gerne vil have, at din direkte pris vises normalt på din registreringsside, uanset trafik fra sponsorerede placeringer, skal TripConnectTM pris pr. klik være sat op, før du vælger indstillingen for direkte bookinger for sponsorerede placeringer. Klik her for at få mere at vide.

Trin 1: Vælg din virksomheds målsætning

Først skal du vælge din virksomheds målsætning: Vælg indstillingen "Få flere direkte bookinger". Hvis du vælger denne målsætning, vises din kanal til direkte bookinger som det eneste tilbud i reklameenheden for sponsorerede placeringer.

Trin 2: Bekræft din forbindelsespartner

Du skal samarbejde med en certificeret forbindelsespartner for at kunne vise dine pris- og kapacitetsoplysninger i reklameenheden for sponsorerede placeringer. Vælg først din forbindelsespartner, og bekræft de priser og den kapacitet, som de leverer. Bekræft derefter, at oplysningerne om de viste datoer nøjagtigt afspejler din kapacitet.

Derefter skal du vælge de sprog, som din bookingside understøtter, og sikre, at Tripadvisor dirigerer til den korrekte side for hvert sprog. Du skal sørge for, at navnet, adressen og alle andre oplysninger på hver side stemmer over ens oplysningerne for din virksomhed.

Hvis du oplever problemer på dette trin, kan du se afsnittet med nyttige tip nedenfor.

Trin 3: Planlæg datoer, hvor der ikke vises reklamer (valgfrit)

Hvis du ikke har kapacitet, vises dine reklamer med sponsorerede placeringer ikke. Du har også mulighed for at vælge yderligere datoer uden reklamer, når du ikke ønsker, at dine reklamer skal vises. Hvis der f.eks. snart er en ferie, hvor du sandsynligvis får udsolgt, kan du planlægge datoer i den valgte periode, hvor der ikke vises reklamer. Du har mulighed for ikke at vise dine reklamer i weekender, på alle hverdage eller på specifikke datoer.

Trin 4: Indstil dit budget

Angiv et maksimalt månedligt budget for kampagnen. Vi tilbyder tre månedlige budgetmuligheder – eller at du selv angiver dit eget budget – baseret på antallet af klik, som du ønsker at opnå. Husk, at med målsætningen om direkte bookinger betaler du kun, når de rejsende klikker videre til din registrering eller dit website for direkte booking – du betaler ikke for visninger.

...

Sådan fungerer sponsorerede placeringer og pris pr. klik-kampagner med TripConnect sammen

Sådan fungerer sponsorerede placeringer og pris pr. klik-kampagner med TripConnect sammen Din vejledning til opsætning af pris pr. klik-kampagner med TripConnect™ og sponsorerede placeringer, der kan maksimere antallet af direkte bookinger

Med pris pr. klik-kampagner med TripConnect kan du vise dine priser og din kapacitet i prissammenligningsfeltet på din Tripadvisor-registrering. De rejsende, der klikker på din pris, vil blive forbundet med din bookingmaskine for at gennemføre bookingen. Når du kombinerer pris pr. klik-kampagner med TripConnect og sponsorerede placeringer, er det kun din pris for direkte booking, der vises i din sponsorerede placering og i prissammenligningsfeltet, når rejsende klikker sig hen på din registrering.

Du kan nøjes med at tilmelde dig sponsorerede placeringer uden pris pr. klik-kampagner med TripConnect, hvis du ønsker en mere enkel opsætning, hvor rejsende kun får vist din direkte pris i dine reklamer. Klik her for at få flere oplysninger.

Vis dine priser: Opsætning af pris pr. klik med TripConnect

Hvis du vil sætte pris pr. klik-kampagner med TripConnect op, skal du gå til www.tripadvisor.dk/CostPerClick, så bliver du guidet igennem opsætningsprocessen. Læs videre for at få flere oplysninger.

Trin 1: Vælg en certificeret forbindelsespartner

Pris pr. klik-kampagner med TripConnect samarbejder med din forbindelsespartner om at vise pris- og kapacitetsoplysninger, der svarer præcis til hver rejsendes forespørgsel. Du skal samarbejde med en certificeret partner for at tilmelde dig. Du kan se din forbindelsespartners status her.

Hvis du ikke samarbejder med en forbindelsespartner, kan du se, hvem der er certificeret til pris pr. klik-kampagner med TripConnect her. Hvis en partner ikke har fuldført certificeringen, kan partneren ikke yde pris pr. klik-kampagner med TripConnect endnu. Hvis det er tilfældet, kan du kontakte forbindelsespartneren for at spørge om, hvornår pris pr. klik-kampagner med TripConnect bliver tilgængelige.

Trin 2: Kontrollér dine priser og din kapacitet

Når du har valgt en forbindelsespartner, skal du bekræfte de priser og den kapacitet, som din forbindelsespartner viser. Kontrollér, at oplysningerne om de viste datoer afspejler din kapacitet korrekt. Hvis du oplever problemer på dette trin, skal du kontakte din forbindelsespartner for at få hjælp.

Trin 3: Kontrollér din bookingside

Derefter skal du vælge de sprog, som din bookingside understøtter, og sikre, at Tripadvisor peger på den korrekte side for hvert sprog. Kontrollér, at navnet, adressen og alle andre oplysninger på hver side matcher dine virksomhedsoplysninger. Hvis du oplever problemer på dette trin, skal du kontakte din forbindelsespartner for at få hjælp.

...

Markedsbaserede priser for sponsorerede placeringer

Markedsbaserede priser for sponsorerede placeringer Få flere oplysninger om, hvordan markedsforhold påvirker priserne pr. klik på dine sponsorerede placeringer I dag løber mange markeder i hele verden jævnligt tør for klik til sponsorerede placeringer, mens andre har flere klik, end de behøver. For at hjælpe med at balancere udbuddet med efterspørgslen er kampagner med sponsorerede placeringer nu blevet flyttet til markedsbaserede priser.

Hvad er markedsbaserede priser?

Markedsbaserede priser betyder, at din pris pr. klik kan ændre sig for at afspejle aktuelle markedsforhold – herunder antallet af aktive annoncører i dit område, valutakurser og tilgængelige klik.

Hvor ser jeg de priser pr. klik, som jeg betaler for i min kampagne?

Du kan se din gennemsnitlige pris pr. klik ved at få vist dine fakturaer under afsnittet "Fakturering og betalinger" i ledelsescenteret. På fakturaen for sponsorerede placeringer vil du kunne se "enhedspris", som er den gennemsnitlige pris pr. klik, som du betalte i løbet af faktureringsperioden.

Betyder denne ændring, at jeg er nødt til at acceptere nye vilkår og betingelser?

Ja. Fakturaejeren skal acceptere den seneste version af vores brugsbetingelser for Tripadvisor, politik om beskyttelse af personlige oplysninger samt vilkår og betingelser for Business Advantage og sponsorerede placeringer.

Kommer jeg til at betale mere?

Denne ændring betyder, at kampagner, der kører i rejsemål, der er mere populære blandt rejsendes søgninger, kan opleve, at pris pr. klik stiger, mens kampagner i områder med mindre efterspørgsel kan opleve, at pris pr. klik falder. Selvom din pris pr. klik kan variere, kan du være sikker på, at dit valgte maksimale månedlige budget ikke ændres, og at dit månedlige kampagneforbrug ikke vil overstige dette beløb.

Hvordan sikrer I, at der ikke er store udsving i min pris pr. klik fra uge til uge?

Generelt set ændrer markederne sig ikke væsentligt fra uge til uge. I tilfælde, hvor der kan være mere aktivitet på grund af høj-/lavsæson eller valutakurser, er der fastsat grænser for at undgå for store udsving i prisen pr. klik.

...

Sådan bruger en spansk hotelvirksomhed Tripadvisor til at ændre sit brand

Sådan bruger en spansk hotelvirksomhed Tripadvisor til at ændre sit brand Se, hvordan Selenta har maksimeret synligheden for SOFIA Hotel for at få flere besøgende og kickstarte sit onlineomdømme.

Selenta-koncernen administrerer ni ejendomme i forskellige spanske byer. Vi har talt med Silvia Sutter, der er chef for onlinetrafik hos Selenta, for at finde ud af, hvordan hun har øget synligheden for og antallet af besøgende til SOFIA Hotel ved hjælp af Tripadvisor.

Tripadvisor som en del af strategien for at ændre brand

Det at ændre brandet for Selentas ejendomme har været en stor opgave, der begyndte sidste år og har taget måneders planlægning og forberedelse. "Vi har forvandlet virksomheden og ændret brandet som helhed, og nu arbejder vi på at udvikle en opfattelse af vores ejendomme som luksuriøse og eksklusive", fortæller Silvia.

Målet? Større synlighed for og flere besøgende til alle ni ejendomme. Silvia beretter: "Vi ønskede at udvide vores marked og nå ud til flere rejsende i USA, idet de fleste af vores gæster traditionelt er fra Spanien og Storbritannien".

Silvia brugte Tripadvisor til at markedsføre genlanceringen af SOFIA Hotel, der er en ejendom, som Selenta for nylig har renoveret. "Tripadvisor er en vigtig markedsføringskanal, da denne kilde til besøgende øger vores samlede resultater, og rejsende fra Tripadvisor er mere tilbøjelige til at konvertere", siger hun. "Vi opdaterede registreringssiden på Tripadvisor for SOFIA Hotel med vores nye navn, billeder og andre oplysninger – ikke blot for at promovere renoveringen, men også for at nulstille gæsternes forventninger".

Større synlighed med sponsorerede placeringer

For at få mere eksponering af SOFIA på det konkurrenceprægede marked i Barcelona bruger Silvia sponsorerede placeringer. "Vi besluttede os for at prøve sponsorerede placeringer for atøge synligheden for og kendskabet til SOFIA Hotel. Den yderligere eksponering fra sponsorerede placeringer gør ejendommen synlig for flere rejsende, der søger efter et sted at overnatte i Barcelona", siger hun.

SOFIA har fået større synlighed og flere besøgende. "Vi har fået virkelig gode resultater: Sponsorerede placeringer har virket så godt for SOFIA, at alle ni ejendomme under Selenta nu har aktive kampagner, som skal øge deres eksponering", beretter Silvia. "I gennemsnit har disse reklamer genereret over 50.000 visninger for hver ejendom i seks uger over for meget målrettede rejsende".

Og denne synlighed har betalt sig: "Vi har fået flere besøgende på websitet for SOFIA Hotel og dermed skabt potentielle kunder, som i sidste ende konverterer. Siden de begyndte at bruge sponsorerede placeringer, er antallet af bookinghenvisninger for SOFIA steget", fortsætter Silvia.

Onlineomdømmecyklussen for SOFIA er også blevet hurtigere. "Den øgede synlighed har kickstartet vores onlineomdømmecyklus for SOFIA, hvilket har hjulpet med at placere hotellet blandt de 10 % bedste overnatningssteder i Barcelona", forklarer Silvia. "Efterhånden som flere gæster overnatter på SOFIA, skriver de anmeldelser og offentliggør billeder, hvilket genstarter inspirationscyklussen for potentielle gæster, så de vælger vores ejendom".

Silvia planlægger at køre sponsorerede placeringer hele året. "Hvis antallet af konverteringer bliver ved med at stige takket være sponsorerede placeringer, vil vi fortsætte med at køre vores annoncer, efterhånden som ændringen af vores brand skrider frem. Reklamerne har hjulpet mig med at ændre opfattelsen af vores ejendomme, fået flere besøgende på vores websites og givet os flere bookinger", siger hun.

Sidst opdateret: 10. december 2018

Hvordan en europæisk hotelkæde bruger indholdsmarkedsføring til at nå ud til rejsende

Hvordan en europæisk hotelkæde bruger indholdsmarkedsføring til at nå ud til rejsende 25hours Hotels øger synligheden, skaber brandkendskab og får en højere indtægt med Tripadvisor. 25hours Hotels er en kæde med 13 ejendomme, der er spredt ud over Tyskland, Frankrig og andre europæiske lande. Se, hvordan Alexander Schuster, der er digitalchef, påvirker rejsende til at booke på deres ejendomme ved hjælp af indholdsmarkedsføring og Tripadvisor.

Fokus på indholdsmarkedsføring

Alexander bruger indholdsmarkedsføring til at opbygge et forhold mellem kunderne og 25hours-brandet. "Vi vælger at fokusere på indholdsmarkedsføring i stedet for udelukkende at sætte vores lid til tilbud, rabatter og pakker. Indhold giver os mulighed for at fortælle historien om, at gæsterne ikke bare overnatter på vores hoteller. De har en sjov, afslappende og interessant oplevelse på vores hoteller, der er designet til at være indbegrebet af byen og området, som de ligger i", siger han. "Vores billeder og videoer forstærker vores brand. Vores blog for hvert hotel byder på lokal insiderviden".

Om at nå ud til rejsende med Tripadvisor

Alexander tilbyder relevante oplysninger til rejsende, mens de kigger efter et sted at overnatte på Tripadvisor, der er en stor markedsføringskanal. "Der er mange berøringspunkter på kunderejsen, og vi er nødt til at nå ud til de rejsende på det rette tidspunkt via de rette kanaler. Så vi udbreder vores indhold på Tripadvisor, Google, sociale medier og andre markedsføringskanaler for at fange de rejsendes opmærksomhed og fortælle en overbevisende og konsekvent historie", siger han. "Jeg bruger Tripadvisor til at øge vores synlighed, fremhæve 25hours-brandet og få flere direkte bookinger".

Alexander bruger Tripadvisor til at komplementere sin indholdsstrategi ved at fremhæve anmeldelser fra rejsende og ved at svare på disse anmeldelser. "De rejsende læser anmeldelser, hvilket gør Tripadvisor til en vigtig del af kunderejsen. Vi svarer på disse anmeldelser – ikke kun for at fortælle vores side af sagen, men også for at vise, at vi interesserer os for og føler os ansvarlige over for vores gæster", siger han.

Om at få en højere indtægt med Business Advantage

Alexander tiltrækker rejsende ved at vise sit indhold frem og optimere 25hours Hotels' registreringssider på Tripadvisor med Business Advantage. "Vi kan friste rejsende i forbindelse med Tripadvisor-søgninger og på vores registreringsside, når de kigger på vores ejendomme og priser", siger han. "Vi kan afprøve og optimere forskellige Business Advantage-funktioner. Vi offentliggør f.eks. de forsidebilleder og favoritbilleder, der bedst repræsenterer vores hoteller, og derefter undersøger vi interesseraten for billederne i statistikpakken for at se, hvad der tiltrækker flest rejsende".

Han bruger også Business Advantage til at skabe direkte kontakt til rejsende. "Med kontaktoplysninger kan vi placere de rette kommunikationskanaler – vores website, telefonnummer og e-mailadresse – på Tripadvisor. Vi kan få rejsende til vores website, få dem til at booke direkte og undgå at miste dem til onlinerejsebureauer – det er nemt for de rejsende at komme i kontakt med os", siger Alexander. "En anden måde, hvorpå vi tilskynder rejsende til at booke direkte hos os, er ved at køre særtilbud med en lavere bookingpris, som de kan få via vores website".

Alexander bemærker, at alle 25hours-ejendomme har Business Advantage, da det hjælper med at styrke 25hours-brandet og virksomheden. "Business Advantage giver en fordel – det viser, at vi får noget ud af vores reklamer, og det resulterer i højere indtægter for alle vores ejendomme", tilføjer han.

Om øget synlighed med sponsorerede placeringer

Alexander besluttede sig for at prøve sponsorerede placeringer for at maksimere antallet af rejsende, som virksomheden når, og for at få flere besøgende til 25hours. "Det er ikke effektivt at forvente, at rejsende finder vores ejendomme gennem søgninger. Med sponsorerede placeringer øger vi vores synlighed for rejsende, der allerede er interesserede i at booke, især når de søger på en bestemt by, men ikke har et bestemt brand i tankerne", siger han. "De fem ejendomme, der har prøvet sponsorerede placeringer, har hver fået mere end 100.000 visninger i gennemsnit i løbet af to måneder – hvilket betyder, at de blev set 100.000 flere gange, end hvis vi ikke havde sponsorerede placeringer".

Sponsorerede placeringer har også hjulpet Alexander med at få flere bookinghenvisninger. "Ud over at skabe øget synlighed medfører sponsorerede placeringer også, at flere rejsende foretager bookinger på vores hoteller. Vi har i gennemsnit oplevet en stigning på 20 % i antallet af bookinghenvisninger. Vi har også oplevet en stigning i antallet af besøg på vores fem ejendommes registreringssider på Tripadvisor", siger han.

Efter at have set fordelene ved sponsorerede placeringer mener Alexander, at reklamerne er en god investering. "Sponsorerede placeringer er værdifulde, fordi jeg kan skabe opmærksomhed om 25hours-brandet på flere tidspunkter i løbet af kunderejsen. Hvert klik betyder, at de rejsende er engagerede og interesserede. Hvis de rejsende ser vores reklame, er det meget sandsynligt, at de vil komme tilbage senere med intention om at booke hos os", siger han.

...

Succeshistorie: et hotel i Jaipur bruger Tripadvisor til at øge deres indgående markedsføring

Succeshistorie: et hotel i Jaipur bruger Tripadvisor til at øge deres indgående markedsføring Se, hvordan Royal Heritage Haveli tiltrækker rejsende med sponsorerede placeringer og konverterer dem med Business Advantage. Royal Heritage Haveli er et lille familieejet boutique-hotel i Jaipur i Indien, som har vundet Travellers' Choice-prisen flere år i træk. Se, hvordan direktøren for Haveli, Shambhavi Singh, bruger Tripadvisor som en vigtig del af sin indgående markedsføringsstrategi. Udfordring: maksimering af højsæsonen

Shambhavi bestræber sig på at få så mange rejsende som muligt til at booke i løbet af højsæsonen. "Vores højsæson er kort, så det er vigtigt, at vi får mest muligt ud af den. Det er svært at fylde værelser i lavsæsonen, fordi det er meget varmt i Jaipur", siger Shambhavi.

Mange andre lokale indkvarteringssteder følger en lignende strategi. "Det er en udfordring at skille sig ud blandt vores konkurrenter i Jaipur. Vi er en lille virksomhed, der konkurrerer med kendte hoteller om et begrænset antal rejsende, der besøger området i løbet af højsæsonen. Så vi er nødt til at skille os ud fra ejendomme, der minder om vores", siger hun.

Løsning: brug af Tripadvisor til at øge deres indgående markedsføring "For at afhjælpe denne udfordring bruger jeg indgående markedsføring til at tiltrække, konvertere, sælge til og begejstre gæster, og Tripadvisor er afgørende for min strategi", siger Shambhavi. "Indgående markedsføring skaber opmærksomhed blandt de rejsende og opbygger tillid til og troværdighed for Haveli"....

Business Advantage

Sådan føjer du kontaktoplysninger til din Tripadvisor-registrering

Sådan føjer du kontaktoplysninger til din Tripadvisor-registrering Sådan bruger du dine kontaktoplysninger til at sørge for, at millioner af potentielle gæster – både fra lokalområdet og fra resten af verden – kun er ét klik eller opkald væk fra en booking hos dig. Din Tripadvisor-side kan få hundredvis eller endda tusindvis af besøg hvert år. Med et abonnement på Business Advantage kan du konvertere denne kvalificerede trafik til direkte bookinger ved hjælp af kontaktoplysninger. Med kontaktoplysninger kan du føje vigtige oplysninger til din Tripadvisor-registrering, så rejsende kan kontakte dig direkte. Her er det, du har brug for at vide om kontaktoplysninger, så du kan optimere investeringsafkastet på dit Business Advantage-abonnement. Har du ikke et abonnement på Business Advantage? Få flere oplysninger og tilmeld dig på www.tripadvisor.dk/BusinessAdvantage Om kontaktoplysninger Med kontaktoplysninger kan rejsende på din Tripadvisor-side kontakte dig direkte, uanset om de sidder ved en computer, med en tablet eller en mobiltelefon. Du kan vise op til tre metoder til direkte kontakt, herunder:

  • Website
  • Telefonnummer
  • E-mailadresse
  • Tilbudsside
  • Side med pakker
  • En virtuel præsentation
...

13 ting, som du bør gøre for at få flere bookinger fra din Tripadvisor-registrering

13 ting, som du bør gøre for at få flere bookinger fra din Tripadvisor-registrering Se, hvordan du bedst får flere direkte bookinger fra din registreringsside på Tripadvisor. I vores nye webinar, "Få flere direkte bookinger med Tripadvisor", forklarede vi Tripadvisors indflydelse på de rejsendes bookingbeslutninger. I denne artikel vil vi gennemgå din registreringsside på Tripadvisor, og hvordan du kan optimere den, så du kan få flere direkte bookinger. Hvis du er interesseret i at lære, hvordan du optimerer din tilstedeværelse på sider med søgeresultater på Tripadvisor, så læs her. Lad os først gennemgå din registreringsside, og se på, hvorfor den er vigtig. Når nogen lander på din registreringsside, har du allerede fanget vedkommendes opmærksomhed og er en del af deres overvejelsessæt (listen over de ejendomme, de vælger mellem). På dette tidspunkt er dit mål at fastholde disse potentielle gæsters opmærksomhed, give dem alle de oplysninger, som de skal bruge for at kunne foretage en oplyst købsbeslutning, samt give dem nem adgang til dine direkte bookingkanaler. For at gøre det enkelt har vi arrangeret disse tip efter layoutet på din registrering – vi starter øverst og bevæger os nedad. Vi inkluderer også tip til gratis funktioner og premium-funktioner – tippene med en stjerne (*) er funktioner, der kun er tilgængelige for abonnenter på Business Advantage. Gå til www.tripadvisor.com/BusinessAdvantage for at blive abonnent på Business Advantage. 1. Overfør billeder fra ledelsen Undersøgelser viser, at rejsende bruger mere tid på sider, der har mindst 30 billeder.1 Sørg for at overføre billeder i høj kvalitet, der er inden for vores retningslinjer for billeder – læs mere her. 2. Vælg et primært billede...

Få flere direkte bookinger med Tripadvisor

ON-DEMAND-WEBINAR Få flere direkte bookinger med Tripadvisor Oplysninger

Den globale turisme har været støt stigende i det sidste årti, og tendensen fortsætter. Samtidig med den stærke vækst i forbrug oplever vi desværre et konstant fald i leverandørernes direkte andel af hotelbookinger online.

Hvordan kan du drage fordel af denne vækst inden for global turisme og øge din andel af direkte bookinger? Der er mange værktøjer, som ejere kan bruge, men – på grund af vores størrelse, indflydelse og rolle i rejsebranchen – mener vi, at Tripadvisor bør være en central del af din strategi for direkte bookinger.

Vores eksklusive on-demand-webinar giver dig praktiske tip og værktøjer til at få flere direkte bookinger med Tripadvisor.

I dette webinar dækker vi:

  • Tripadvisors rolle i rejsebranchen
  • de rejsendes vej til booking på Tripadvisor
  • samt praktiske tip – både til dem, der lige er startet, og til Tripadvisor-eksperterne – til at få flere direkte bookinger på alle etaper af vejen til booking

Webinaret er nu tilgængeligt on-demand! Tilmeld dig nu for at få adgang til optagelsen (kun på engelsk).

*Worldwide Travel Path to Purchase 2017, comScore Media Metrix for Tripadvisors websites, september 2017
**SiteMinder's Global Hotel Business Index 2018
***Oxford Economics fra 2018

Vigtige konklusioner fra beslutningsfasen af de rejsendes vej til køb

BESLUTNINGSFASEN Vigtige konklusioner fra beslutningsfasen af de rejsendes vej til køb Sidst opdateret: 12. marts 2018 Beslutningsfasen af de rejsendes vej til køb er normalt der, hvor vores hotelpartnere siger, at de investerer mest tid og ressourcer. I denne fase er de rejsende klar til at booke i modsætning til undersøgelsesfasen, hvor rejsende stadig er i gang med at udarbejde deres overvejelsessæt – den korte liste over overnatningssteder, som de vil vælge mellem (få flere oplysninger om påvirkning af rejsende i undersøgelsesfasen her). OVERSIGT OVER BESLUTNINGSFASEN

Beslutningsfasen er der, hvor de rejsende vælger et sted at overnatte og booker. I denne fase vælger de rejsende ud fra deres indsnævrede overvejelsessæt, der blev dannet i undersøgelsesfasen. Markedsføringsrækkevidden på dette tidspunkt er begrænset, da de rejsende allerede har indskrænket deres valgmuligheder. Men de rejsende, som du når ud til, har en meget høj intention om at booke.

Ikke overraskende angives prisen som den vigtigste faktor, når de rejsende træffer en beslutning om, hvor de vil booke. I en nylig TripBarometer-undersøgelse* sagde 93 % af de adspurgte rejsende, at prisen var den stærkeste faktor i forbindelse med booking, og 72 % sagde, at det vigtigste for dem var at finde et godt tilbud.

HVORFOR DET BETYDER NOGET FOR DIG...

En oversigt over de rejsendes vej til køb

OVERSIGT   En oversigt over de rejsendes vej til køb Sidst opdateret: 12. marts 2018

I dag er de rejsendes vej til køb indviklet og kompleks. Rejsende får inspiration fra forskellige kilder – fra ting, som de har set online, til reklameskilte ved vejen og deres venners rejsefortællinger. Med så mange forskellige kanaler, både online og offline, kan det være udfordrende at tage stilling til, hvor du skal investere dit markedsføringsbudget.

I et forsøg på at få flere oplysninger om, hvorfor og hvordan rejsende booker på den måde, som de gør, er vi gået sammen med comScore for at finde ud af, hvor rejsende foretager deres undersøgelser og køb, og hvad der inspirerer dem til deres næste rejse. Vi har samlet disse data i vores seneste webinar "Influencing the Traveler Path to Purchase with Tripadvisor", der præsenteres af Charles Ballard og Martin Verdon-Roe. Vi vil opfordre dig til at se hele webinaret, men hvis du ikke har tid til det, eller hvis du er på udkig efter noget, som du hurtigt kan skimme, har vi også det.

Rejsende får inspiration fra forskellige kilder – fra ting, som de har set online, til reklameskilte ved vejen og deres venners rejsefortællinger. OVERSIGT OVER VEJEN TIL KØB...

Tripadvisor Business Advantage til indkvarteringssteder

Tripadvisor Business Advantage til indkvarteringssteder Business Advantage hjælper indkvarteringssteder med at tiltrække og komme i kontakt med potentielle gæster – og påvirke deres bookingbeslutninger.

Business Advantage er en udvikling af vores abonnement på Erhvervsregistrering, som oprindeligt blev lanceret i 2010. Erhvervsregistrering var designet til at hjælpe indkvarteringssteder med at opnå bedre resultater fra deres Tripadvisor-sider. Ved at arbejde sammen med vores kunder gennem flere år lærte vi, at de havde brug for en mere helhedsorienteret løsning for at få det fulde udbytte af Tripadvisor for deres virksomheder. Baseret på deres feedback og vores egne og de rejsendes oplysninger udviklede vi Business Advantage.  

Business Advantage hjælper indkvarteringssteder med at optimere deres markedsføring over for potentielle gæster, påvirke bookingbeslutninger, skille sig ud fra konkurrenterne samt måle og forbedre deres onlineomdømme. Funktionerne omfatter bl.a. et multimediecenter, markedsføringsfunktioner og en førsteklasses statistikpakke.  

Hvad er inkluderet i Business Advantage?

Markedsføringsfunktioner: Del kontaktoplysninger med det samme, og påvirk de beslutninger, som gæster, der er online eller på farten, tager, om hvor de skal booke.

  • Kontaktoplysninger: Sørg for, at millioner af potentielle gæster kun er et enkelt klik eller opkald fra at booke hos dig
    • Ejendomsside: Føj tre kontaktpunkter – telefonnummer, e-mailadresse eller webadresser – til din ejendoms Tripadvisor-registreringsside
    • Klik for at ringe-funktion på mobil: Gør det nemt for gæster at kontakte dig – og vær en del af det hurtigt voksende mobilmarked – ved at lade folk ringe op med et enkelt klik fra enhver mobilenhed, når du vælger et telefonnummer som en af dine kontaktoplysninger.
    • Links i søgeresultater: Inkluder et link til dit hotels website på sider med søgeresultater på Tripadvisor-sider med megen trafik
  • Særtilbud: Skil dig ud fra dine konkurrenter ved at dele eksklusive tilbud på computer og mobil
  • Meddelelser: Fang rejsendes opmærksomhed ved at dele de seneste nyheder om din ejendom
  • Favoritanmeldelser: Fremvis en ny positiv anmeldelse nær toppen af din Tripadvisor-side

Få flere oplysninger om de markedsføringsværktøjer, der er tilgængelige for abonnenter, her.

Multimediecenter: Fang gæsternes opmærksomhed – og skil dig ud fra konkurrenterne – med forbedrede billed- og videoværktøjer, der viser din virksomhed fra dens bedste side.

  • Storyboard: Opret en salgsfremmende præsentation, der kombinerer dine bedste billeder med dine bedste anmeldelser
  • Favoritbilleder: Brug dine bedste billeder til at inspirere og motivere gæster til at vælge din ejendom ved at fremhæve dem i billedkarrusellen og mediefremviserne
  • Forsidebilleder: Præsenter din ejendom, sådan som du gerne vil have, at gæster ser den, ved at håndplukke forsidebilleder til din registrering
  • Videoer af ejendommen: Offentliggør dynamiske videoer på Tripadvisor – og væk din ejendom til live for potentielle gæster

Få flere oplysninger om, hvilke funktioner der er inkluderet i multimediecenteret, her.

Statistikpakke: Gør brug af dybdegående data fra Tripadvisor om din ejendom, dine konkurrenter og onlinebesøgende til at træffe vigtige forretningsbeslutninger – og giv gæsterne en bedre oplevelse

  • Oversigt: Brug omfattende data fra Tripadvisor til at hjælpe dig med at tage beslutninger om din virksomhed, administrere dit onlineomdømme og forbedre gæsternes oplevelser
  • Indsigter om omdømme: Sammenlign din virksomhed med konkurrenterne i forhold til vigtige indikatorer for omdømme
  • Markedsplacering: Find ud af, hvordan trafik og ranglisteplaceringer ændrer sig på dit marked
  • Klikaktivitet: Find ud af, hvad der interesserer rejsende mest, ved at spore klik
  • Billeder og faciliteter: Se, hvordan potentielle gæster interagerer med dine billeder på Tripadvisor – og hvordan dine faciliteter klarer sig i forhold til dine konkurrenters
  • Efterspørgselstendenser: Find ud af, hvor dine Tripadvisor-besøgende kommer fra – og hvad de leder efter
  • Telefonsalgsadministration: Mål din telefontrafik ved at tilføje et unikt telefonnummer til din ejendomsside

Få flere oplysninger om Business Advantage-statistikpakken her.

Hvad koster det?

Business Advantage er et abonnementsbaseret produkt. Den nøjagtige pris for et abonnement på Business Advantage udarbejdes for hver enkelt ejendom, da den afhænger af en række forskellige faktorer som beliggenhed, størrelse osv. Ejendomme bør drøfte de specifikke priser med deres Tripadvisor-konsulent.

Vi præsenterer Tripadvisors startpakker Vi præsenterer Tripadvisors startpakker
  • Forbedr din profil
  • Fremvis dine bedste anmeldelser
  • Få adgang til eksklusive data
...

Øjeblikkelig booking

Gratis eller Premium? En vejledning til markedsføring på Tripadvisor

Gratis eller Premium? En vejledning til markedsføring på Tripadvisor Tripadvisor kan tilbyde en pakke med markedsføringsværktøjer til virksomheder i hotel- og restaurationsbranchen. Mange er gratis, men enkelte Premium-funktioner er kun tilgængelige mod betaling. Ved du, hvilke der er gratis, og hvilke der koster penge?

Søger du måder, hvorpå du kan skaffe flere kunder? Tripadvisor har flere forskellige værktøjer, der kan hjælpe. Vi har noget til alle, men du skal være registreret for at få adgang til din ejendoms ledelsescenter. 

Gratis værktøjer

Lad os starte med at se på de gratis værktøjer, der er tilgængelige for alle indkvarteringstyper, restauranter og seværdigheder, som er registreret på Tripadvisor. Disse værktøjer er tilgængelige i ledelsescenteret:

Ejendomme med mindst ét billede oplever 138 % større interesse end ejendomme uden billeder.1

Værktøjer til ejendomssider

Du kan administrere de større elementer på din Tripadvisor-ejendomsside via fanen "Administrer registrering" i menuen foroven. Tilføj billeder for at tiltrække de rejsendes opmærksomhed, opdater dine faciliteter, og udfør andre administrative opgaver her. 

Mere end 60 % af de rejsende siger, at svar fra ledelsen gør det mere sandsynligt, at de vil booke.2

Værktøjer til administration af anmeldelser

Under "Anmeldelser" i menuen foroven kan du finde alle de værktøjer, som du har brug for, når du skal administrere, spore og besvare nye anmeldelser.  Prøv Anmeldelsesekspressen for at opfordre til flere anmeldelser.

Næsten 90 % af de rejsende siger, at anmeldelser har indflydelse på, hvor de vælger at booke.3

Gratis reklameværktøjer

Få hjælp til at markedsføre din virksomhed under "Reklameværktøjer" i menuen foroven i ledelsescenteret. Vis dine anmeldelser frem ved hjælp af Tripadvisors app med anmeldelser fra rejsende til din Facebook-side, Tripadvisors knap til de sociale medier og widgets, så folk kan se dine priser og anmeldelser på dit website. Og endelig kan du bestille et Tripadvisor-klistermærke til din ejendom, så dine gæster kan se, at du er registreret på verdens største rejsewebsite.4 

Tripadvisor Insights

Er du interesseret i gratis markedsføringstip, brancheundersøgelser, nyttige vejledninger med mere? Hotelbestyrere og -ejere kan besøge www.tripadvisor.dk/TripadvisorInsights, og restauratører kan besøge Tripadvisor til restauranter. Du kan også få flere oplysninger i ledelsescenteret. Vælg "Tripadvisors bedste praksisser" under fanen "Hjælp og indstillinger" i menuen foroven.

Betalte værktøjer

Overnatningssteder og restauranter kan forbedre deres Tripadvisor-registreringer og tiltrække endnu flere rejsende ved hjælp af yderligere værktøjer, som kun er tilgængelige mod betaling. Der er på nuværende tidspunkt ingen tilgængelige Premium-værktøjer for seværdigheder.

Løsninger til indkvarteringssteder

  • Business Advantage: Med disse værktøjer, der er førende i branchen, kan du bedre markedsføre din virksomhed til millioner af potentielle gæster, skille dig ud fra konkurrenterne, påvirke bookingbeslutninger samt måle og forbedre dit onlineomdømme. Gå til www.tripadvisor.dk/business/BusinessAdvantage for at få flere oplysninger.
  • Øjeblikkelig booking: Nu kan de rejsende klikke på knappen "Book på Tripadvisor" og booke et hotel direkte på websitet. Potentielle gæster er mere villige til at booke, når de ved, at de kan gøre det direkte på Tripadvisor.5 Øjeblikkelig booking giver dit hotel en nem måde at få fat i disse bookinger på. Få flere oplysninger her.
  • Sponsorerede placeringer: Få højt kvalificeret trafik til din ejendom ved at placere din registrering øverst i søgeresultaterne på Tripadvisor for de rejsende, som søger efter et sted at overnatte i dit område. Sponsorerede placeringer er uden risici – du betaler kun for de klik, som du får, og du kan afbestille når som helst. Tilmeld dig i dag https://www.tripadvisor.dk/business/sponsored-placements.

Løsninger til restauranter

  • Tripadvisor Premium: Få den konkurrencefordel, som din virksomhed har brug for, med Tripadvisor Premium til restauranter. Hvis du opgraderer til Premium, får du eksklusiv adgang til effektive værktøjer, der kun er for abonnenter, herunder Storyboard, De tre vigtigste grunde til at spise her, Favoritanmeldelser samt eksklusive data og indblik. Få flere oplysninger her.
  • Reklamer på Tripadvisor: Få flere besøgende til din Tripadvisor-registrering ved at markedsføre din restaurant på eksklusive placeringer til restaurantgæster, der leder efter et sted at spise i dit område. Få flere oplysninger her.

  • 1. Tripadvisor-data, 7. juli-7. august 2014 tripadvisor.dk/TripadvisorInsights/w613
  • 2. PhoCusWright, "Custom Survey Research Engagement", lavet for Tripadvisor, december 2013.
  • 3. TripBarometer fra april 2014: Global udgave: tripadvisor.dk/TripadvisorInsights/w774
  • 4. comScore Media Metrix for Tripadvisor-websites, globalt,
  • 5. Interne data fra Tripadvisor
Styrk din overnatningsvirksomhed med vores eksklusive startpakker Styrk din overnatningsvirksomhed med vores eksklusive startpakker
  • Gratis prøveperiode på 30 dage
  • Gratis reklamer for op til 100 USD
  • Ingen binding
...

Sådan betaler du for Øjeblikkelig booking

Sådan betaler du for Øjeblikkelig booking Alt, du behøver at vide, om betaling af provisionsgebyrer for Øjeblikkelig booking.

Velkommen til Øjeblikkelig booking! Nu hvor du har tilmeldt dig – og der kommer bookinger ind – er her flere oplysninger om, hvad du kan forvente dig af den månedlige betalingsproces.

Hvad skal jeg betale?

Hver måned betaler du provision for de øjeblikkelige bookinger, der er gennemført i den foregående måned. Med Øjeblikkelig booking betaler du kun for gennemførte ophold. Hvis en rejsende booker et værelse via øjeblikkelig booking, men derefter afbestiller det, betaler du ikke for den booking.

Hvordan fungerer betalingsprocessen?

Du modtager en månedlig opgørelse på e-mail d. 5. i hver måned. Der er opført en liste over de bookinger, der er gennemført den foregående måned ifølge Tripadvisors registreringer. Dette er ikke en regning – der er ingen betaling på nuværende tidspunkt.

Den månedlige opgørelse giver dig mulighed for at bekræfte, at alle transaktioner, der vises for den forgangne måned, reelt er gennemførte ophold. Fra og med d. 5. i hver måned har du en frist på 15 dage, hvor du kan kontrollere listen og foretage ændringer (tidlig udtjekning, manglende fremmøde og afbestillinger). Se vejledningen herunder til, hvordan det gøres.

Fristen udløber d. 19. i hver måned. Provisionsgebyrerne for den forgangne måned beregnes d. 20., og din konto debiteres automatisk.

Hvordan foretager jeg ændringer i løbet af justeringsperioden?

Hvis der er en transaktion på den månedlige opgørelse, der skal ændres, skal du følge disse trin for at løse problemet:

  1. Log på ledelsescenteret, og vælg din ejendom.
  2. Vælg derefter "Bookingaktivitet" i menuen "Produkter", der vises øverst på siden.
  3. Find herefter den transaktion, der er forkert. (Tip: Prøv at vælge "Sidste måned" i rullemenuen, eller prøv at filtrere efter "Udtjekningsdato" i stedet for "Bookingdato").
  4. Brug derefter "Rediger" eller "Annuller" for at justere transaktionen.

Du skal foretage disse justeringer inden d. 19. i hver måned for at undgå at skulle betale en forkert provision for denne transaktion.

Hvad sker der, hvis der er problemer med betalingen?

Hvis betalingen ikke kan behandles d. 20. i måneden, modtager du en e-mailmeddelelse om, at betalingen mislykkedes. Hvis du modtager denne meddelelse, skal du følge disse trin for at opdatere dine betalingsoplysninger så hurtigt som muligt:

  1. Log på ledelsescenteret, og vælg din ejendom.
  2. Vælg "Fakturering og betalinger" under "Profil" i menuen, der vises øverst på siden.
  3. Klik på "Opdater" i venstre side under "Faktureringsoplysninger".

Vi vil fortsat prøve at debitere det registrerede kreditkort i 12 dage efter, at det mislykkedes første gang. Vi vil forsøge én gang mere ved Direct Debit, hvis fejlen skyldes utilstrækkelige midler. Efter disse 12 dage eller den anden mislykkedes betaling via Direct Debit pga. utilstrækkelige midler eller anden årsag bliver din kampagne med øjeblikkelig booking suspenderet, og du bliver ikke vist i "Book på Tripadvisor", indtil din konto er blevet opdateret.

Hvilke betalingsformer accepteres?

Betalingsmetoder varierer efter land og kan omfatte kreditkort, Direct Debit eller Automated Clearing House (ACH).

Hvor kan jeg se alle mine fakturaer og betalinger?

Alle dine fakturaer og betalinger kan ses på siden "Fakturering og betalinger" i ledelsescenteret. Følg nedenstående trin for at få adgang til denne side:

  1. Log på ledelsescenteret, og vælg din ejendom.
  2. Klik på "Fakturering og betaling" under fanen "Profil".
  3. Her kan du se to faner, en for fakturaer og en anden for betalinger. Hvis du vil se en faktura eller betaling, skal du blot klikke på den tilknyttede fane og vælge fakturanummeret eller den anvendte betaling.  En ny browser åbnes, og hvis du vil udskrive siden, skal du vælge "Udskriv" i browserens hovedmenu.

Bemærk! Brug værktøjet til valg af konto i højre side på siden "Fakturering og betalinger", hvis du vil se yderligere oplysninger om flere konti.

Hvem modtager de månedlige opgørelser?

Log på ledelsescenteret for at se, hvem der modtager de månedlige opgørelser. Kan du ikke få adgang til ledelsescenteret? Se vores startvejledning.

Når du har logget på, skal du finde menuen "Produkter", vælge "Øjeblikkelig booking" og derefter klikke på fanen "Indstillinger". Du kan tilføje nye personer og foretage de nødvendige justeringer.

Hvordan ændrer jeg kontaktpersonen for fakturering?

Hvis du vil opdatere kontaktpersonen for fakturering for din Øjeblikkelig booking-konto eller vil føje flere fakturamodtagere til din konto, skal du følge disse trin:

  1. Log på ledelsescenteret, og vælg din ejendom.
  2. Vælg "Indstillinger" under "Produkter" i menuen, der vises øverst på siden.
  3. Rul ned på siden "Indstillinger" for at få vist listen over fakturaejere(n) og yderligere modtagere.
  4. Klik på "Tilføj endnu en modtager", og skriv et nyt navn og en ny e-mailadresse. Markér afkrydsningsfeltet "Indstil som faktureringsejer", og klik derefter på "Gem". (Bemærk! Hvis du ikke klikker på "Indstil som faktureringsejer", vil personen modtage fakturaer d. 20. i hver måned, men vil ikke have adgang til dit ledelsescenter).

Hvorfor kan jeg ikke betale den månedlige opgørelse?

Den månedlige opgørelse er som en forhåndsvisning af den endelige faktura for den forgangne måned. Vi giver dig 15 dage til at foretage justeringer for manglende fremmøde eller afbestillinger. Selvom alt er korrekt, accepterer vi ikke betalinger, før provisionsgebyrerne er gjort op d. 20. i hver måned.

Har du brug for mere hjælp?

Hvis du har yderligere spørgsmål, kan du læse vores ofte stillede spørgsmål. Hvis det ikke hjælper, kan du logge på ledelsescenteret og klikke på "Få hjælp online i boksen "Kontakt Tripadvisor". Vælg derefter "Øjeblikkelig booking" som problemet og "Spørgsmål om fakturering og betaling" som underemne. Du kan derefter skrive dit spørgsmål i tekstfeltet.

Sidst opdateret: 6. august 2019

Din startvejledning til Øjeblikkelig booking

Din startvejledning til Øjeblikkelig booking

Begynd at få bookinger direkte på verdens største rejsewebsted – med bare fire enkle trin.  

For første gang nogensinde kan millioner af rejsende booke på Tripadvisor uden at skulle forlade webstedet.  Øjeblikkelig booking gør det let for dig at få din del af disse kunder med en provisionbaseret model, hvor du betaler pr. booking.

Sådan fungerer det:
Tripadvisor samarbejder med din forbindelsespartner om at vise dine aktuelle priser og din kapacitet – på din ejendoms side. De rejsende klikker på knappen "Book på Tripadvisor" for at færdiggøre deres transaktion direkte på Tripadvisor. Bookingprocessen er fuldt ud optimeret til computer-, tablet- og mobilplatforme på 48 sprog og mange valutaer.

Når bookingen er fuldført, ejer du forholdet til kunden. Bookingoplysningerne gives videre til dig via din forbindelsespartner. Du betaler først for bookingen, efter den rejsende fuldender opholdet, og det er nemt at spore din præstation i ledelsescenteret for Øjeblikkelig booking.

Er du klar til at få flere bookinger fra verdens største rejsewebsted? Fire enkle trin er alt, hvad det kræver – du behøver ingen teknisk viden:

1. Bekræft, om du er kvalificeret

Første trin er at her, om din forbindelsespartner er tilmeldt.

2. Bekræft oplysninger for din forbindelsespartner

Derefter skal du bekræfte, at de oplysninger, som vi får fra din forbindelsespartner, er korrekte. Dette sikrer, at de rejsende kan se præcise oplysninger om dine tilgængelige værelser og priser.

Bekræft din ejendoms navn, adresse og websted. Kontrollér derefter, at værelsestyperne i oversigten rent faktisk er tilgængelige for de valgte søgedatoer, og at de korrekte priser (inkl. skatter og afgifter) vises. Bekræft også, at det er den rigtige afbestillingspolitik.

Bemærk! Uden basisprisen, skatter og afbestillingspolitikken kan de rejsende muligvis ikke booke dine værelser! Sørg for, at du angiver disse oplysninger gennem din forbindelsespartner. Hvis du ikke adskiller skatter og afgifter fra din basispris, kan opsætningsværktøjet anslå dem for dig.

Husk på, at dine priser bør være de samme eller bedre end dem fra dine andre distributionspartnere for at give de rejsende den bedst mulige bookingoplevelse. Hvis dine direkte priser ikke er konkurrencedygtige, vises dine priser og din kapacitet muligvis ikke.

Hvis alt er fint, skal du klikke på "Korrekt". Ellers skal du vælge ”Forkert” for at få mere hjælp.

3. Vælg din andel af visninger for de rejsende og din provisionssats

Der forekommer en visning for de rejsende, hver gang "Book på Tripadvisor" vises for din ejendom i søgeresultaterne. Nogle gange kigger de rejsende på dine priser, andre gange kigger de på dine distributionspartneres priser. Øjeblikkelig booking giver dig mulighed for at gøre krav på halvdelen af disse visninger for de rejsende såvel som de bookinger, som disse visninger resulterer i, med en provisionssats på 15 %. Eller du kan vælge en lavere provisionssats på 12 % for at få en fjerdedel af alle visninger for de rejsende og dertilhørende bookinger. Det er op til dig – bare vælg en løsning, og klik på "Fortsæt".

4. Tilføj din betalingsmetode

Til slut skal du tilføje din betalingsmetode eller bekræfte, at den nuværende betalingsmetode er korrekt. Din konto debiteres ikke på nuværende tidspunkt, men vi vil bekræfte betalingsmetoden for at sikre, at den er gyldig. Acceptér så vilkårene og betingelserne, og klik på "Færdiggør din tilmelding".

Øjeblikkelig booking er et provisionsbaseret produkt. Det betyder ingen forhåndsomkostninger, ingen langfristede kontrakter og ingen risici for dig. Du opkræves kun for de bookinger, der bliver til faktiske ophold.

Du bliver faktureret på månedsbasis, hvor hver faktureringspost afspejler et afsluttet ophold, der blev booket via Øjeblikkelig booking i den foregående måned. Du vil have mulighed for at gennemse disse bookinger og de tilknyttede opkrævninger og foretage eventuelle justeringer baseret på ændringer i bookinger inden betalingsfristen. Du kan læse mere om betalingsprocessen i vejledningen her.

Sidst opdateret: 3. december 2014

Administrer din Øjeblikkelig booking-kampagne

Administrer din Øjeblikkelig booking-kampagne

Administrer bookinger, og spor dine resultater i kontrolpanelet for Øjeblikkelig booking.

Kontrolpanelet for Øjeblikkelig booking er fyldt med data og indblik, der kan hjælpe dig med at skabe resultater. Her er en vejledning til de mest nyttige værktøjer fra en, der kender dem godt:

1. Spor nøgletal

Forsiden i kontrolpanelet viser dit antal af solgte værelsesovernatninger, bookinger og bookingværdi med grafiske oversigter (klik på hvert datapunkt for at ændre grafen). Du kan også se dit nuværende skyldige beløb for disse bookinger.   

Tip! Tiltræk flere gæster

Vælg den højeste provisionssats i kontrolpanelet for at se den forskel, som dobbelt så mange visninger for de rejsende giver. 

2. Få adgang til oplysninger om gæsterne

Find alle oplysninger om hver booking – herunder gæsternes navne, e-mailadresser, reservationsoplysninger, faktureringsstatus med mere – i aktivitetsrapporten for bookinger. Du kan også foretage opdateringer og afstemme afbestillinger ved at klikke på bookingens bekræftelses-id-nummer.

Tip! Få større indtjening

Brug gæsternes e-mailadresser fra aktivitetsrapporten for bookinger til at udvikle et forhold til gæsterne med det samme. Når de rejsendes ankomstdato nærmer sig, kan du sende nyttige ekstra tilbud til dem, hvilket motiverer dem til at bruge flere penge. Få flere idéer til kontakt før opholdet her.   

3. Administrer provision

Få vist en løbende beregning af alle gebyrer og kreditter for din konto i transaktionsloggen. Det er også her, at du kan se gennemførte ophold, skyldig provision samt afbestillinger. 

Tip! Undgå unødvendige gebyrer

Med Øjeblikkelig booking betaler du ikke provision for aflyste bookinger. Du modtager en foreløbig faktura den 5. hverdag i hver måned – enten på e-mail eller på transaktionslogsiden. Klik på fakturaen, og bekræft, at alle de rejsende, der er angivet, har gennemført deres ophold. Hvis du vil annullere en booking, skal du klikke på bekræftelsesnummeret og vælge "Rediger eller annuller denne booking". Du skal afbestille bookingen inden for 15 dage efter datoen for den foreløbige faktura. Efter det tidspunkt, d. 20. i hver måned, bliver din faktura færdiggjort og opkrævet fra din konto. Har du stadig spørgsmål? Få flere oplysninger om betaling af øjeblikkelige bookinger her.

Bemærk! Klik på "Fakturering og betalinger" under fanen "Profil" foroven i ledelsescenteret for at se tidligere fakturaer og betalinger.

4. Optimer dine resultater med Øjeblikkelig booking

Hvordan er dine priser og din kapacitet i sammenligning med andre udbydere? Hvordan har disse resultater ændret sig over de sidste 30 dage? Eller år? Find svarene på disse og mange andre spørgsmål i resultatcenteret.

Tip! Få flere bookinger

Brug resultatcenteret til at se din kapacitet og dine priser i sammenligning med andre distributionskanaler. I en nylig undersøgelse sagde 90 % af deltagerne, at prisen er vigtig, når de booker et indkvarteringssted.1 Husk, at dine priser skal være konkurrencedygtige for at blive vist til rejsende under Øjeblikkelig booking. Læs vores vejledning, og få oplysninger om, hvordan du optimerer dine resultater med øjeblikkelig booking, så du kan få flere gæster. 


  • 1. Kilde: TripBarometer-undersøgelsen fra 2016, der blev foretaget af Ipsos, et globalt analysefirma. I alt blev 36.444 interviews gennemført på 33 markeder, som dækker syv regioner
Sidst opdateret: 10. juli 2017

Sådan opdaterer du betalingsoplysninger på Tripadvisor

Sådan opdaterer du betalingsoplysninger på Tripadvisor

Trinvis vejledning til at opdatere din ejendoms betalingsoplysninger på Tripadvisor.

Det er nemt at opdatere betalingsoplysningerne for din ejendom, og du kan gøre det online. Følg de nedenstående trin for at opdatere disse oplysninger for alle betalte produkter fra Tripadvisor.

Sådan opdaterer du dine betalingsoplysninger

  1. Gå til www.tripadvisor.dk/Owners for at logge på ledelsescenteret.
  2. Før markøren over "Hjælp og indstillinger" i menuen øverst på siden, og klik på "Fakturering og betalinger".
  3. Under "Faktureringsoplysninger" i højre side skal du klikke på linket "Opdater".
  4. Indtast dine nye kreditkortoplysninger, opdater betalingsmetoden eller faktureringsoplysningerne, og klik på "Gem".

Hvor lang tid tager dette?

Dine opdaterede betalingsoplysninger vises med det samme. Hvis du har udestående betalinger, opkræves de på din konto inden for 24 timer.

Hvem er fakturaejeren?

Fakturaejeren er den person, der administrerer betalinger til Tripadvisor. Det er som regel den person, der har købt eller senest fornyet dit Tripadvisor-abonnement, eller den person, der oprettede Øjeblikkelig booking. Du kan se, hvem der har adgang til at administrere dine kommercielle produkter ved at gå til siden til administration af brugeradgang. For at få adgang til denne side skal du logge på ledelsescenteret og vælge "Administrer brugeradgang" under fanen "Profil" i menuen foroven. På denne side kan du se en komplet liste over alle brugere, der er registreret til din Tripadvisor-side. Du kan også se deres Tripadvisor-brugernavn, e-mailadresse, tilhørsforhold til din virksomhed og de produkter, som de har adgang til (hvis det er relevant).

Kan jeg registrere flere kort hos Tripadvisor?

Ja, du kan registrere flere kort. Du kan dog kun indstille ét kreditkort som standard for betalinger. Fakturaejeren for din ejendom kan til enhver tid opdatere det valgte standardkort.

Jeg kan ikke se muligheden "Fakturering og betalinger". Hvad skal jeg gøre?

Du er nok ikke registreret hos Tripadvisor som fakturaejer for din ejendom. I så fald skal du bede fakturaejeren om at logge på ledelsescenteret og opdatere betalingsoplysningerne som beskrevet ovenfor.

Hvis vedkommende ikke længere skal administrere fakturering og betalinger, kan du sende en anmodning gennem ledelsescenteret om at give rollen som fakturaejer til en anden.

For ejere med et abonnement på Business Advantage:

  1. Gå til ledelsescenteret.
  2. Klik på "Få hjælp online" i boksen Kontakt Tripadvisor. 
  3. Vælg "Business Advantage" under "Fortæl os, hvad problemet er".
  4. Vælg "Opdater tilladelser til adgang til konti" som underemne.
  5. Skriv alle oplysninger om den ændring, som du gerne vil foretage, i kommentarfeltet.

For ejere med Øjeblikkelig booking:

  1. Gå til ledelsescenteret.
  2. Klik på "Få hjælp online" i boksen Kontakt Tripadvisor.
  3. Under "Fortæl os, hvad problemet er" skal du vælge "Øjeblikkelig booking".
  4. Vælg "Spørgsmål om fakturering og betaling". 
  5. Skriv din forespørgsel i feltet "Kommentarer".
Styrk din virksomhed med vores eksklusive startpakker Styrk din virksomhed med vores eksklusive startpakker
  • Gratis prøveperiode på 30 dage
  • Gratis reklamer for op til 100 USD
  • Ingen binding
...

Seks grunde til at prøve Øjeblikkelig booking

Seks grunde til at prøve Øjeblikkelig booking De bedste grunde til, at hotelejere gør Øjeblikkelig booking til en del af deres distributionsstrategi.

Flere og flere hotelejere gør Øjeblikkelig booking til en del af deres distributionsstrategi. Her er seks grunde til, at du skal prøve denne effektive bookingkanal:

1. Jo nemmere, jo bedre.

De rejsende leder i dag i stigende grad efter steder, hvor de kan planlægge hele deres rejse på én gang. Ifølge en nylig undersøgelse ønsker 63 % af brugerne på Tripadvisor ét sted, hvor de kan læse anmeldelser, sammenligne priser og booke.1 Når du aktiverer øjeblikkelig booking, kan de rejsende undersøge, vælge og straks booke indkvartering hos dig direkte på Tripadvisor.

2. Hav kontrol over gæsteforholdet fra starten.

Med Øjeblikkelig booking behøver du ikke vente på, at gæsteoplysningerne deles med dig. Du modtager den rejsendes oplysninger, lige så snart bookingen er foretaget via din forbindelsespartner. Begynd at opbygge et forhold til gæsten – og maksimér indtægterne fra hver booking – lige fra begyndelsen. 


"Det er alfa og omega for vores virksomhed at have adgang til gæsternes oplysninger. Det gør det muligt for os at yde fremragende kundeservice til gæsterne og give dem tilbud med merværdi. Erfaringen viser os, at vi kan forvandle flere kunder, som har benyttet øjeblikkelig booking, til gæster, der kommer igen, og det er netop så vigtigt i denne branche". – Michelle Nelson, Arbuckle


3. Hav styr på distributionsomkostningerne.

Øjeblikkelig booking bygger på en simpel provisionsmodel med "betaling for ophold". Du vælger dit provisionsniveau og betaler kun, når bookinger bliver til fuldførte ophold. Det betyder, at der ikke er nogen investeringer på forhånd, ingen langsigtet forpligtelse eller betalinger for afbestillinger og udeblivelser.


"Øjeblikkelig booking gør det muligt for os at arbejde direkte med vores gæster i stedet for gennem en tredjepartsplatform. Dette forbedrer vores forhold til disse gæster inden, under og efter deres ophold for en yderst rimelig marginalomkostning ... Den provision, vi betaler, er normalt lavere end andre onlinerejsebureauers.  Derfor giver det mening at få reservationer direkte til dit eget bookingsystem i stedet for gennem de onlinerejsebureauer, som fremviser kapacitet på Tripadvisor."
– Leslie Araiza, markedsførings- og PR-direktør for Grande Colonial La Jolla


4. Drag fordel af dit onlineomdømme.

Mange indkvarteringssteder arbejder hårdt for at administrere deres Tripadvisor-sider ved at indsamle anmeldelser, skrive svar fra ledelsen, opdatere billeder og meget andet. Dette engagement gør din ejendom mere attraktiv for potentielle gæster, og Øjeblikkelig booking hjælper dig med at få folk, der bare kigger, til at booke. Faktisk svarede over 80 % af respondenterne i en Phocuswright-undersøgelse fra 2015, at anmeldelser fra rejsende betyder meget for deres bookingbeslutninger, og 54 % ville ikke booke hos en ejendom, der ikke havde nogen anmeldelser.2

5. Konfigurer det, og glem det.

Øjeblikkelig booking er designet med hotelejeres travle kalendere for øje. Det tager kun få minutter at konfigurere, og vedligeholdelsen er minimal. 

6. Samarbejd med din pålidelige forbindelsespartner.

Øjeblikkelig booking leveres af din forbindelsespartner. Så det er problemfrit at få din andel af de bookinger, der foretages på verdens største rejsewebsted.


"Med Øjeblikkelig booking kan vi nå ud til kunder direkte på Tripadvisor-webstedet, når de læser vores anmeldelser. Bookingerne giver os mulighed for at have direkte kontakt til gæsten og spare penge på disse reservationer ... Ved at arbejde sammen med vores forbindelsespartner InnLink er administration af Øjeblikkelig booking virkelig let, så det er en stor gevinst for vores ejendom". 
– Luis Aguilar, bestyrer for Studio Inn & Suites


Er du klar til at gøre øjeblikkelig booking til en del af din distributionsstrategi? Få flere oplysninger og tilmeld dig på https://www.tripadvisor.dk/InstantBooking.


  • 1. "Custom Survey Research Engagement" fra 2015 er en uafhængig undersøgelse med 14.991 deltagere, der er foretaget af Phocuswright på vegne af Tripadvisor.
  • 2. Phocuswrights "Custom Survey Research Engagement", som er lavet på vegne af Tripadvisor, maj 2015
Sidst opdateret: 10. februar 2015

Priser og anerkendelser

Your Travelers’ Choice Widget is Waiting

Your Travelers’ Choice Widget is Waiting Did you receive a Travelers’ Choice award this year? Promote your achievement on your website with the free Travelers’ Choice widget!

Your Travelers’ Choice award is a big deal. It’s a real vote of confidence from travelers over the past year — and a great way to stand out from your peers.

If you want to grab travelers’ attention and give them another reason to book with you, make sure to promote your Tripadvisor achievement. One of the most popular promotional activities is adding the Travelers’ Choice widget to your website.

Unlike earning your Travelers’ Choice award, which took a lot of hard work, adding your widget is easy. Get your free Travelers’ Choice widget in the Tripadvisor Widget Center.

You worked hard all year to earn this recognition. Now’s the time to reap the rewards. The sooner you add your widget, the sooner travelers will know about your Travelers’ Choice award!

Sidst opdateret: 31. juli 2020

How to Receive Your Travelers’ Choice Award Certificate

How to Receive Your Travelers’ Choice Award Certificate Congratulations on earning a Travelers’ Choice award! Displaying an award at your business is a great way to showcase your achievement. This year, for the first time we are using digital downloaded certificates. Please check your award notification email for details on how to download your award or reach out to Customer Support to get a copy of your 2020 Travelers’ Choice Award. Sidst opdateret: 31. juli 2020

How to Earn Tripadvisor Awards & Recognitions

How to Earn Tripadvisor Awards & RecognitionsProperties often ask us how to earn Tripadvisor awards and recognition. Keep reading for a summary of what you need to know!

What recognitions does Tripadvisor give out?

We recognize top-rated properties with two distinctions: Travelers’ Choice Best of the Best (formerly Travelers’ Choice) is our highest honor. Based on service, quality and customer satisfaction, the award identifies and ranks the very best hotels, destinations, restaurants, experiences, etc., in specific categories and geographies.

Travelers’ Choice (formerly Certificate of Excellence) recognizes hospitality businesses that earn consistently great user reviews.

Why do you give out these awards?

It is our way of acknowledging the hard work and time that many properties invest and a way to help them stand out from the competition.

What are they based on?

Reviews from the people who matter most — the travelers!...

How to Promote Your Tripadvisor Awards and Bring in New Business

How to Promote Your Tripadvisor Awards and Bring in New BusinessCongratulations on your Tripadvisor success! Your award is the result of consistently great reviews from the people that matter the most — your guests. Travelers highly value the feedback of other travelers, so spreading the word about your accolade is a great way to bring in new business. Here are our top tips for publicizing your win:

Tip #1: Add the award widget to your website

Showcase your winning status on your own website with a free widget that links guests to your Tripadvisor page where they can browse your guest reviews and photos. Go to the Management Center or tripadvisor.com/widgets to easily download the code.

Tip #2: Display your award at your property

Share your success with everyone who walks through your doors by putting your printed certificate in your business. Check your award notification email for details on how to download your award.

Tip #3: Download digital assets for your award

Download award logos offered to you and place them on your own promotional materials. Show off your accomplishment on these materials and through channels such as social media, your website, and more.

Tip #4: Order customizable print materials

Order items from our store and tell the world about your achievement. With promotional items like Travelers’ Choice business cards, offered exclusively to businesses like yours, you can showcase your award status on materials that help you have customers coming back over and over again.

Tip #5: Celebrate with past guests

It’s the great customer feedback that makes this award possible, so let guests who’ve stayed at your property know that you are a winner. Thank them for their role in getting you there, and encourage them to visit again soon!

Sidst opdateret: 31. juli 2020

Markedsføringsværktøjer

Bed om et GRATIS Tripadvisor-klistermærke

Bed om et GRATIS Tripadvisor-klistermærke

Er du på udkig efter en god måde, hvorpå du kan vise, at du sætter pris på feedback fra kunderne og opfordrer til nye anmeldelser, samtidig med at du øger antallet af kunder, der kommer ind fra gaden? Få et gratis Tripadvisor-klistermærke i dag, som du kan sætte op på din hoveddør, i dit vindue eller et andet område med mange besøgende på dit hotel, din restaurant eller din seværdighed, ved at bruge vores værktøj til anmodning om klistermærker: www.tripadvisor.dk/StickerRequest.

Vis dit Tripadvisor-klistermærke frem

  • 67 % af de rejsende kigger på Tripadvisor et par gange om måneden1
  • 75 %  af de rejsende foretrækker virksomheder, der er anbefalet på Tripadvisor2
  • 89 % af globale rejsende siger, at anmeldelser har indflydelse på, hvor de booker3

Der kan gå op til 6 uger, før dit klistermærke ankommer med posten. Når du har fået det, vil vi gerne se det! Tweet et billede til @TripadvisorB2B med hashtagget #OnTripadvisor.


  • 1. Kilde: PhoCusWright-undersøgelse lavet for Tripadvisor, december 2013
  • 2. Kilde: Tripadvisors medlemsundersøgelse, oktober 2012
  • 3. Kilde: TripBarometer fra april 2014: Global udgave
Styrk din overnatningsvirksomhed med vores eksklusive startpakker Styrk din overnatningsvirksomhed med vores eksklusive startpakker
  • Gratis prøveperiode på 30 dage
  • Gratis reklamer for op til 100 USD
  • Ingen binding
...

Gratis eller Premium? En vejledning til markedsføring på Tripadvisor

Gratis eller Premium? En vejledning til markedsføring på Tripadvisor Tripadvisor kan tilbyde en pakke med markedsføringsværktøjer til virksomheder i hotel- og restaurationsbranchen. Mange er gratis, men enkelte Premium-funktioner er kun tilgængelige mod betaling. Ved du, hvilke der er gratis, og hvilke der koster penge?

Søger du måder, hvorpå du kan skaffe flere kunder? Tripadvisor har flere forskellige værktøjer, der kan hjælpe. Vi har noget til alle, men du skal være registreret for at få adgang til din ejendoms ledelsescenter. 

Gratis værktøjer

Lad os starte med at se på de gratis værktøjer, der er tilgængelige for alle indkvarteringstyper, restauranter og seværdigheder, som er registreret på Tripadvisor. Disse værktøjer er tilgængelige i ledelsescenteret:

Ejendomme med mindst ét billede oplever 138 % større interesse end ejendomme uden billeder.1

Værktøjer til ejendomssider

Du kan administrere de større elementer på din Tripadvisor-ejendomsside via fanen "Administrer registrering" i menuen foroven. Tilføj billeder for at tiltrække de rejsendes opmærksomhed, opdater dine faciliteter, og udfør andre administrative opgaver her. 

Mere end 60 % af de rejsende siger, at svar fra ledelsen gør det mere sandsynligt, at de vil booke.2

Værktøjer til administration af anmeldelser

Under "Anmeldelser" i menuen foroven kan du finde alle de værktøjer, som du har brug for, når du skal administrere, spore og besvare nye anmeldelser.  Prøv Anmeldelsesekspressen for at opfordre til flere anmeldelser.

Næsten 90 % af de rejsende siger, at anmeldelser har indflydelse på, hvor de vælger at booke.3

Gratis reklameværktøjer

Få hjælp til at markedsføre din virksomhed under "Reklameværktøjer" i menuen foroven i ledelsescenteret. Vis dine anmeldelser frem ved hjælp af Tripadvisors app med anmeldelser fra rejsende til din Facebook-side, Tripadvisors knap til de sociale medier og widgets, så folk kan se dine priser og anmeldelser på dit website. Og endelig kan du bestille et Tripadvisor-klistermærke til din ejendom, så dine gæster kan se, at du er registreret på verdens største rejsewebsite.4 

Tripadvisor Insights

Er du interesseret i gratis markedsføringstip, brancheundersøgelser, nyttige vejledninger med mere? Hotelbestyrere og -ejere kan besøge www.tripadvisor.dk/TripadvisorInsights, og restauratører kan besøge Tripadvisor til restauranter. Du kan også få flere oplysninger i ledelsescenteret. Vælg "Tripadvisors bedste praksisser" under fanen "Hjælp og indstillinger" i menuen foroven.

Betalte værktøjer

Overnatningssteder og restauranter kan forbedre deres Tripadvisor-registreringer og tiltrække endnu flere rejsende ved hjælp af yderligere værktøjer, som kun er tilgængelige mod betaling. Der er på nuværende tidspunkt ingen tilgængelige Premium-værktøjer for seværdigheder.

Løsninger til indkvarteringssteder

  • Business Advantage: Med disse værktøjer, der er førende i branchen, kan du bedre markedsføre din virksomhed til millioner af potentielle gæster, skille dig ud fra konkurrenterne, påvirke bookingbeslutninger samt måle og forbedre dit onlineomdømme. Gå til www.tripadvisor.dk/business/BusinessAdvantage for at få flere oplysninger.
  • Øjeblikkelig booking: Nu kan de rejsende klikke på knappen "Book på Tripadvisor" og booke et hotel direkte på websitet. Potentielle gæster er mere villige til at booke, når de ved, at de kan gøre det direkte på Tripadvisor.5 Øjeblikkelig booking giver dit hotel en nem måde at få fat i disse bookinger på. Få flere oplysninger her.
  • Sponsorerede placeringer: Få højt kvalificeret trafik til din ejendom ved at placere din registrering øverst i søgeresultaterne på Tripadvisor for de rejsende, som søger efter et sted at overnatte i dit område. Sponsorerede placeringer er uden risici – du betaler kun for de klik, som du får, og du kan afbestille når som helst. Tilmeld dig i dag https://www.tripadvisor.dk/business/sponsored-placements.

Løsninger til restauranter

  • Tripadvisor Premium: Få den konkurrencefordel, som din virksomhed har brug for, med Tripadvisor Premium til restauranter. Hvis du opgraderer til Premium, får du eksklusiv adgang til effektive værktøjer, der kun er for abonnenter, herunder Storyboard, De tre vigtigste grunde til at spise her, Favoritanmeldelser samt eksklusive data og indblik. Få flere oplysninger her.
  • Reklamer på Tripadvisor: Få flere besøgende til din Tripadvisor-registrering ved at markedsføre din restaurant på eksklusive placeringer til restaurantgæster, der leder efter et sted at spise i dit område. Få flere oplysninger her.

  • 1. Tripadvisor-data, 7. juli-7. august 2014 tripadvisor.dk/TripadvisorInsights/w613
  • 2. PhoCusWright, "Custom Survey Research Engagement", lavet for Tripadvisor, december 2013.
  • 3. TripBarometer fra april 2014: Global udgave: tripadvisor.dk/TripadvisorInsights/w774
  • 4. comScore Media Metrix for Tripadvisor-websites, globalt,
  • 5. Interne data fra Tripadvisor
Styrk din overnatningsvirksomhed med vores eksklusive startpakker Styrk din overnatningsvirksomhed med vores eksklusive startpakker
  • Gratis prøveperiode på 30 dage
  • Gratis reklamer for op til 100 USD
  • Ingen binding
...

Fremvisning af din Tripadvisor-vurdering og dine seneste anmeldelser på dit website

Fremvisning af din Tripadvisor-vurdering og dine seneste anmeldelser på dit website

Undersøgelser viser, at rejsende vil se feedback fra andre rejsende, inden de beslutter sig for at booke. Det er en af grundene til, at virksomheder i hele verden har valgt at optimere deres websites med gratis Tripadvisor-widgets.

Hvad er en Tripadvisor-widget?

En widget er et lille stykke kode fra Tripadvisor, der kan installeres på enhver HTML-baseret webside. De kan vise indhold fra Tripadvisor – som f.eks. seneste anmeldelser eller din samlede vurdering – på dit website, og de opdateres automatisk. Andre widgets opfordrer de rejsende til at skrive anmeldelser eller linker til din registrering på Tripadvisor.

Det er to widgetkategorier, som du gratis kan bruge gennem Tripadvisor: widgets for virksomheder og widgets for rejsemål. Hvis du vil finde ud af, hvilket indhold der er gratis for dig, kan du gå til dit widgetcenter.

Widgets for virksomheder

  • Priser og ros: Har din virksomhed modtaget topanmeldelser, eller har du fået en Tripadvisor-anerkendelse? Disse widgets hjælper dig med at sprede nyheden
  • Vis anmeldelser: Fremvis din vurdering, uddrag af de seneste anmeldelser og meget mere
  • Indsaml anmeldelser: Få flere anmeldelser med et link til besøgende til at skrive en anmeldelse på Tripadvisor eller ved at opfordre dem til at skrive en anmeldelse uden at forlade dit website

Widgets for rejsemål

  • Knap til sociale medier: Tilføj denne knap ved siden af dine Facebook- og Twitter-ikoner, så besøgende kun behøver at klikke én gang for at læse dine anmeldelser
  • Læs anmeldelser: Giv de besøgende nem adgang til billeder og anmeldelser af dit rejsemål og meget mere, så det kun kræver ét klik

Hvordan får jeg en widget?

Gå til www.tripadvisor.dk/Widgets og indtast navnet på din virksomhed eller dit rejsemål. Dine tilpassede widgets er kun få klik væk! 

Fejlfinding

Hvis din widget ikke fungerer, kan du læse disse fejlfindingstip for at få hjælp:

  • Kontrollér, at koden blev indsat i din sides kildekode og ikke den version, der vises.
  • Kontrollér, at den side, du indsætter widgeten på, indeholder gyldig HTML-kode.
  • Kontrollér alle koder for at sikre, at alle tags (<p>, <a> osv.) er lukkede.
  • Sørg for, at der ikke er linjeskift i scriptkoden.
  • Kontrollér, at badgen indeholder et <div>-tag, der efterfølges af et <script>-tag.
  • Sørg for, at scriptkoden har parameteren ”&lang=”, da denne kan blive beskadiget og konverteret til en venstre vinkelparentes.

Hvis du har brug for yderligere hjælp, kan du besøge vores supportafdeling. Hvis du vil hente din ejendoms tilpassede widgets, kan du gå til  www.tripadvisor.dk/Widgets.

Styrk din virksomhed med vores eksklusive startpakker Styrk din virksomhed med vores eksklusive startpakker
  • Gratis prøveperiode på 30 dage
  • Gratis reklamer for op til 100 USD
  • Ingen binding
...

Lille knap til de sociale medier. Stor indflydelse på de rejsende.

Lille knap til de sociale medier. Stor indflydelse på de rejsende. Gør plads, Facebook, Twitter og Pinterest: Der er kommet en ny knap til de sociale medier til byen! Og den bringer effektiviteten ved verdens største rejsewebsted til din ejendoms websted.

De rejsende opfordres ofte til at forbinde med virksomheder via knapper til de sociale medier på websteder. Den nye Tripadvisor-knap til de sociale medier hjælper de rejsende med at gøre meget mere end at forbinde. Den sætter mulige gæster i stand til bare med ét enkelt klik at læse dine hårdt indtjente anmeldelser og at offentliggøre deres egen. Og den bringer det effektive varemærke for verdens største rejsefællesskab direkte til dit websted.

Tripadvisors knap til de sociale medier er gratis, let at installere og kan tilpasses til alle din virksomheds behov. Få Tripadvisor-knappen til de sociale medier ved at:

  1. Indtaste navnet på din ejendom på www.tripadvisor.dk/widgets.
  2. Vælge ”Knapper til de sociale medier” på din ejendoms widgetside.
  3. Tilpasse knappen, så den passer til dit websted, ved at vælge størrelse, form, farve, sprog og andre elementer (såsom opfordringen ”Vurder” for at tilskynde til anmeldelser eller en bobbelvurdering for at fremvise din overordnede Tripadvisor-bedømmelse).
  4. Når eksemplet på din knap ser godt ud, skal du kopiere koden til din knap og indsætte den i HTML-koden på dit websted. (Tip! Du kan også vælge linket ”Klik her for at sende koden i en e-mail” for at sende den til din webadministrator.)

For at få de bedste resultater skal du sørge for at inkludere Tripadvisor-knappen sammen med andre ikoner til de sociale medier på dit websted (Facebook, Twitter osv.). Hvis du har brug for mere detaljerede installationsanvisninger eller tip til fejlretning, kan du se denne vejledning.

Gå ikke glip af en eneste mulighed for at kommunikere med de rejsende! Føj Tripadvisor-knappen til de sociale medier til ikonerne til de sociale medier på dit websted i dag.

Sidst opdateret: 28. juli 2014

Fremvis en femboblet anmeldelse – direkte på dit websted

Fremvis en femboblet anmeldelse – direkte på dit websted  

Godt nyt! Du kan nu vise din seneste femboblede anmeldelse direkte på dit websted. Den nye widget med topanmeldelser er nu tilgængelig for ejendomme, der for nyligt har modtaget enestående anmeldelser fra rejsende på Tripadvisor, og som har et godt omdømme på webstedet.

Hvordan fungerer det?

Hent widgeten fra Tripadvisors widgetcenter, og følg vejledningen på siden for at føje den til dit websted. Når widgeten er aktiveret, viser den en rulletitel med din seneste femboblede anmeldelse. Overskriften opdateres automatisk, hver gang du modtager en femboblet anmeldelse. Rejsende kan klikke på widgeten for at se alle dine anmeldelser på Tripadvisor.

Hvis du vil vise din placering på Tripadvisor, vurderinger eller flere anmeldelser, kan du overveje at tilføje en anden widget som et supplement til topanmeldelsesværktøjet. Andre gratis markedsføringsressourcer omfatter den populære widget til uddrag af anmeldelser, Anbefalet på- og Bravo!-badges og værktøjerne til, hvad der findes i nærheden.

Sidst opdateret: 23. april 2013

Fire gratis værktøjer til at minde gæster om at skrive anmeldelser

Fire gratis værktøjer til at minde gæster om at skrive anmeldelser

83 % af rejsende siger, at anmeldelser på Tripadvisor hjælper dem med at føle sig mere trygge ved deres rejsebeslutninger1. Så hvordan kan du indsamle flere anmeldelser? Her er fire gratis værktøjer, der kan hjælpe dig med at minde gæster om at skrive en anmeldelse af din virksomhed.

En let måde, hvorpå du kan opbygge dit omdømme på Tripadvisor, er ved at minde dine gæster om at skrive en anmeldelse, og samtidig får du større eksponering af din ejendom. Brug disse værktøjer, der findes i ledelsescenteret, til at minde gæster om at skrive en anmeldelse, mens deres oplevelse stadig står klart i erindringen.

1. Tilpassede kort til påmindelser

Det er nemt at lave tilpassede påmindelseskort på størrelse med visitkort, hvis du følger disse enkle trin:

  1. Vælg Markedsføringsværktøjer under fanen Reklameværktøjer i ledelsescenteret
  2. Vælg Bestil nu under Visitkort
  3. Vælg Visitkort i vores markedsføringsbutik
  4. Klik på påmindelseskortene, der passer til din virksomhed, for at tilpasse kortene. Sørg for at tilføje din virksomheds navn og byen på bagsiden af kortene. 

Når du er tilfreds med kortene, kan du sende dem til trykning! De første 100 kort giver vi. Du betaler kun for forsendelse (typisk 6-10 USD).

Tip! Udlevér disse kort ved udtjekning, afslutningen på et måltid, eller når turen er ved at være slut for at minde gæster om at skrive en anmeldelse, når de vender hjem. 

2. Påmindelsesflyer

En anden god måde at bede dine gæster om at skrive om deres oplevelse på er ved at uddele vores flyer, der kan downloades. Du kan også finde flyeren i ledelsescenteret. Under Reklameværktøjer i menuen foroven skal du vælge Markedsføringsværktøjer og klikke på Hent nu under Materialer, der kan hentes. Folderen er tilgængelig på mange sprog til alle dine gæster fra hele verden.

Tip! Hæng folderen et sted, hvor der kommer mange forbi, som en ubesværet påmindelse til gæsterne når de passerer. 

3. Anmeldelsesekspressen

Hvis du leder efter endnu en hurtig måde at få flere anmeldelser på, kan du prøve Anmeldelsesekspressen – indsamlingsværktøjet, der gør det muligt for dig at oprette og sende professionelt udseende e-mails, der opfordrer gæster til at skrive anmeldelser af din virksomhed.

Tip! Gå til kontrolpanelet for Anmeldelsesekspressen for at holde øje med, hvordan det går med dine kampagner. 

4. Anmeldelsesstarter-widget

Du kan opfordre besøgende til at anmelde din virksomhed direkte på dit website med  Anmeldelsesstarter-widgeten.

Tip! Sørg for at placere widgeten et sted på dit website, hvor brugerne nemt kan finde den.  

Gå til ledelsescenteret for at begynde at bruge disse værktøjer i dag.


  • 1. PhoCusWright-undersøgelse foretaget i december 2013, https://www.tripadvisor.dk/TripadvisorInsights/w776
Styrk din virksomhed med vores eksklusive startpakker Styrk din virksomhed med vores eksklusive startpakker
  • Gratis prøveperiode på 30 dage
  • Gratis reklamer for op til 100 USD
  • Ingen binding
...

Få mest muligt ud af Tripadvisor

Styrk din overnatningsvirksomhed med vores eksklusive startpakker