Tripadvisor – det grundlæggende

Din vejledning til de grundlæggende funktioner på Tripadvisor.

Tripadvisor – det grundlæggende

Tripadvisors ledelsescenter: Startvejledning

Tripadvisors ledelsescenter: Startvejledning Tag kontrollen over dit online omdømme. Opbyg din virksomhed på verdens største rejsewebsted. Det er alt sammen inden for rækkevidde, når du tilmelder dig Tripadvisors ledelsescenter.

Ledelsescenteret er stedet for alt, hvad der vedrører din Tripadvisor-registrering. Fra opdatering af grundlæggende virksomhedsoplysninger til offentliggørelse af billeder og gennemgang af statistikker – ledelsescenteret er stedet. Alle registrerede og bekræftede ejere har adgang til ledelsescenteret. Gå til www.tripadvisor.dk/Owners for at logge på. Hvis du er tilknyttet mere end én ejendom, skal du vælge, hvilken ejendom du gerne vil se eller opdatere, på listen.

Grundlæggende viden om ledelsescenteret

Her er en hurtig liste over de fem vigtigste ting, som du kan finde i ledelsescenteret, ved hjælp af menuen foroven. Læs nedenfor for at få en oversigt over startsiden og en vejledning til almindelige opgaver i ledelsescenteret.

  • Administrer registrering: Tilføj billeder, administrer registreringsoplysninger, opdater faciliteter med mere via fanen Administrer registrering. 
  • Få flere bookinger: Hvis det er relevant, kan indkvarteringssteder finde links til at administrere Business Advantage og sponsorerede placeringer under fanen Få flere bookinger.
  • Reklameværktøjer: Fang potentielle restaurantgæsters og gæsters opmærksomhed med markedsføringsværktøjer, priser, widgets og klistermærker til vinduerne, som du kan finde via fanen Reklameværktøjer.
  • Anmeldelser: Svar på anmeldelser, indberet en anmeldelse, og svar på spørgsmål via fanen Anmeldelser.
  • Hjælp og indstillinger: Få svar på alle dine spørgsmål. Få adgang til fakturering og betalinger, opdater e-mailpræferencer, og administrer brugeradgang. Ejerforummet og supportafdelingen er også tilgængelige under fanen Hjælp og indstillinger.
En oversigt over ledelsescenterets startside...

Vejledning til dit primære billede på Tripadvisor

Vejledning til dit primære billede på Tripadvisor Du får kun én chance for at gøre et godt førstehåndsindtryk over for de rejsende. Sørg for, at det bliver godt, ved at benytte vores avancerede teknologi, der automatisk vælger dit primære billede for dig – eller følg vores tip til at vælge dit eget.

Dit primære billede er det første billede, som de rejsende ser af din ejendom. Det vises som hovedbilledet i søgeresultaterne og som det første billede i din billedkarrusel. Vi ved, at et velvalgt primært billede kan være en afgørende faktor for rejsende, når de skal vælge deres næste sted at overnatte. I hvert fald siger 79 % af de rejsende, at de tager billeder og videoer, der er offentliggjort online, i betragtning, når de booker et indkvarteringssted.*

Eftersom billeder er så vigtige for både rejsende og ejere, har vi investeret en masse tid og ressourcer i vores maskinlæringsteknologi for billeder. Denne teknologi mindsker det pres, som ejere ofte føler, når de selv skal vælge et primært billede i god kvalitet, ved automatisk at vælge et primært billede for dem.

"Automatisk valg" bruger avanceret teknologi til at analysere kvaliteten af og motivet på billeder på Tripadvisor for at vælge det bedste primære billede til en registrering. Vores teknologi ser på de fysiske egenskaber ved et billede, såsom billedopløsning og retning, samt billedets motiv, uanset om det er et indendørs- eller udendørsbillede, et billede af mennesker eller af faciliteter osv. Brugertest har indtil videre vist, at denne tilgang virker. Automatisk valgte billeder er billeder i høj opløsning i stedet for slørede billeder. De viser værelser og swimmingpools i stedet for billeder af rejsende eller badeværelser.

Denne nye tilgang bruger data til at fjerne subjektiviteten i manuelt valg af billeder og sikrer, at primære billeder er optimeret til de rejsende, der søger efter deres næste sted at overnatte. Men hvis du foretrækker at manuelt vælge dit primære billede (og fravælge funktionen "Automatisk valg"), kan du gøre det i ledelsescenteret. Læs nedenstående vejledning og bedste praksisser vedrørende valg af et primært billede.

Sådan vælger du dit primære billede manuelt
  1. Log på ledelsescenteret
  2. Klik på "Multimediecenter" under "Profil" i menuen foroven
  3. Klik på fanen "Primært billede" i venstre side
  4. Klik på "Manuelt: Vælg dit eget primære billede"
  5. Vælg det primære billede, som du gerne vil bruge, fra de viste valgmuligheder
  6. Hvis du er tilfreds med forhåndsvisningen af dit nye primære billede, der vises øverst på siden, kan du klikke på "Send"

Bemærk! Det kan tage op til tre til fem hverdage, før ændring af et primært billede træder i kraft på din side. Når du har valgt dit billede, og det er behandlet, kan du se det i multimediecenteret sammen med et datostempel og en meddelelse, der viser, at anmodningen behandles.

Krav til dit primære billede
  • Vis din ejendoms bedste egenskab(er). Dit primære billede skal repræsentere det bedste, som din ejendom har at byde på. Vælg et billede, som fremhæver det, der gør din ejendom til noget særligt. Er det den historiske facade, moderne lobby eller enestående udsigt? Vis det til de rejsende ved at fremhæve de egenskaber, der får dig til at skille dig ud, på dit primære billede.
  • Vælg godt belyste og skarpe billeder. Undgå billeder, der er mørke og/eller slørede. Størrelsen på disse billeder vil blive ændret, alt efter hvor de vises på Tripadvisor, så de skal være lette at se i alle størrelser, uanset om det er et miniaturebillede på mobilen eller et billede i fuldskærm på computeren.
  • Skift dit primære billede alt efter årstiden. De rejsende vil gerne forestille sig selv på din ejendom lige fra begyndelsen. Vælg et primært billede, der repræsenterer den årstid, som de rejsende booker til. Hvis julen f.eks. er lige rundt om hjørnet, kan du fremhæve den hyggelige pejs eller julepynten.
  • Undgå billeder af mennesker og af landskabet. Billeder af din ejendom eller af placeringen er mere nyttige for de rejsende end billeder af medarbejdere, andre rejsende eller det typiske landskab i dit område.
  • Du kan også drage fordel af Tripadvisors maskinlæring, så vælger vi automatisk billedet for dig. Spring besværet ved manuelt at vælge et primært billede over, og lad vores teknologi gøre arbejdet for dig. Hvis du ikke fravælger muligheden "Vælg automatisk primært billede", vælger vi automatisk det bedst tilgængelige billede som dit primære billede.
Sporing af effektiviteten af dine billeder...

Need help? Start here.

Need help? Start here. How to address our most common customer support inquiries

Common questions about Tripadvisor Listings

Common Review and Management Response questions

Common questions about Tripadvisor Features and the Management Center

Common questions about Tripadvisor fraud policies

Need more help?

Submit a request for support:

  1. Log in to the Management Center
  2. Find the "Contact Tripadvisor" box on the right side of the page
  3. Click the "Get online help" link
  4. Complete the form for your request

We'll be happy to assist you with your inquiry!

Sidst opdateret: 15. september 2017

Gratis eller Premium? En vejledning til markedsføring på Tripadvisor

Gratis eller Premium? En vejledning til markedsføring på Tripadvisor Tripadvisor kan tilbyde en pakke med markedsføringsværktøjer til virksomheder i hotel- og restaurationsbranchen. Mange er gratis, men enkelte Premium-funktioner er kun tilgængelige mod betaling. Ved du, hvilke der er gratis, og hvilke der koster penge?

Søger du måder, hvorpå du kan skaffe flere kunder? Tripadvisor har flere forskellige værktøjer, der kan hjælpe. Vi har noget til alle, men du skal være registreret for at få adgang til din ejendoms ledelsescenter. 

Gratis værktøjer

Lad os starte med at se på de gratis værktøjer, der er tilgængelige for alle indkvarteringstyper, restauranter og seværdigheder, som er registreret på Tripadvisor. Disse værktøjer er tilgængelige i ledelsescenteret:

Ejendomme med mindst ét billede oplever 138 % større interesse end ejendomme uden billeder.1

Værktøjer til ejendomssider

Du kan administrere de større elementer på din Tripadvisor-ejendomsside via fanen "Administrer registrering" i menuen foroven. Tilføj billeder for at tiltrække de rejsendes opmærksomhed, opdater dine faciliteter, og udfør andre administrative opgaver her. 

Mere end 60 % af de rejsende siger, at svar fra ledelsen gør det mere sandsynligt, at de vil booke.2

Værktøjer til administration af anmeldelser

Under "Anmeldelser" i menuen foroven kan du finde alle de værktøjer, som du har brug for, når du skal administrere, spore og besvare nye anmeldelser.  Prøv Anmeldelsesekspressen for at opfordre til flere anmeldelser.

Næsten 90 % af de rejsende siger, at anmeldelser har indflydelse på, hvor de vælger at booke.3

Gratis reklameværktøjer

Få hjælp til at markedsføre din virksomhed under "Reklameværktøjer" i menuen foroven i ledelsescenteret. Vis dine anmeldelser frem ved hjælp af Tripadvisors app med anmeldelser fra rejsende til din Facebook-side, Tripadvisors knap til de sociale medier og widgets, så folk kan se dine priser og anmeldelser på dit website. Og endelig kan du bestille et Tripadvisor-klistermærke til din ejendom, så dine gæster kan se, at du er registreret på verdens største rejsewebsite.4 

Tripadvisor Insights

Er du interesseret i gratis markedsføringstip, brancheundersøgelser, nyttige vejledninger med mere? Hotelbestyrere og -ejere kan besøge www.tripadvisor.dk/TripadvisorInsights, og restauratører kan besøge Tripadvisor til restauranter. Du kan også få flere oplysninger i ledelsescenteret. Vælg "Tripadvisors bedste praksisser" under fanen "Hjælp og indstillinger" i menuen foroven.

Betalte værktøjer

Overnatningssteder og restauranter kan forbedre deres Tripadvisor-registreringer og tiltrække endnu flere rejsende ved hjælp af yderligere værktøjer, som kun er tilgængelige mod betaling. Der er på nuværende tidspunkt ingen tilgængelige Premium-værktøjer for seværdigheder.

Løsninger til indkvarteringssteder

  • Business Advantage: Med disse værktøjer, der er førende i branchen, kan du bedre markedsføre din virksomhed til millioner af potentielle gæster, skille dig ud fra konkurrenterne, påvirke bookingbeslutninger samt måle og forbedre dit onlineomdømme. Gå til www.tripadvisor.dk/business/BusinessAdvantage for at få flere oplysninger.
  • Øjeblikkelig booking: Nu kan de rejsende klikke på knappen "Book på Tripadvisor" og booke et hotel direkte på websitet. Potentielle gæster er mere villige til at booke, når de ved, at de kan gøre det direkte på Tripadvisor.5 Øjeblikkelig booking giver dit hotel en nem måde at få fat i disse bookinger på. Få flere oplysninger her.
  • Sponsorerede placeringer: Få højt kvalificeret trafik til din ejendom ved at placere din registrering øverst i søgeresultaterne på Tripadvisor for de rejsende, som søger efter et sted at overnatte i dit område. Sponsorerede placeringer er uden risici – du betaler kun for de klik, som du får, og du kan afbestille når som helst. Tilmeld dig i dag https://www.tripadvisor.dk/business/sponsored-placements.

Løsninger til restauranter

  • Tripadvisor Premium: Få den konkurrencefordel, som din virksomhed har brug for, med Tripadvisor Premium til restauranter. Hvis du opgraderer til Premium, får du eksklusiv adgang til effektive værktøjer, der kun er for abonnenter, herunder Storyboard, De tre vigtigste grunde til at spise her, Favoritanmeldelser samt eksklusive data og indblik. Få flere oplysninger her.
  • Reklamer på Tripadvisor: Få flere besøgende til din Tripadvisor-registrering ved at markedsføre din restaurant på eksklusive placeringer til restaurantgæster, der leder efter et sted at spise i dit område. Få flere oplysninger her.

  • 1. Tripadvisor-data, 7. juli-7. august 2014 tripadvisor.dk/TripadvisorInsights/w613
  • 2. PhoCusWright, "Custom Survey Research Engagement", lavet for Tripadvisor, december 2013.
  • 3. TripBarometer fra april 2014: Global udgave: tripadvisor.dk/TripadvisorInsights/w774
  • 4. comScore Media Metrix for Tripadvisor-websites, globalt,
  • 5. Interne data fra Tripadvisor
Styrk din overnatningsvirksomhed med vores eksklusive startpakker Styrk din overnatningsvirksomhed med vores eksklusive startpakker
  • Gratis prøveperiode på 30 dage
  • Gratis reklamer for op til 100 USD
  • Ingen binding
...

Sådan optimerer du din seværdighedsregistrering på Tripadvisor

Sådan optimerer du din seværdighedsregistrering på Tripadvisor En seværdighedsregistrering på Tripadvisor, der er verdens største rejsewebsite, er en god mulighed for at komme i kontakt med potentielle kunder. Hvis du optimerer din registrering, kan det hjælpe dig med at appellere til rejsende og give din virksomhed et forspring i forhold til konkurrenterne. Her er otte tip til at få dig i gang:

1. Kontrollér og rediger din seværdigheds oplysninger

  • Kontrollér, at alle oplysningerne på din registrering er korrekte. Hvis du vil foretage disse og andre ændringer, er du nødt til at registrere dig som ejer, hvis du ikke allerede har gjort det. Det er let og hurtigt at registrere dig!
  • Når du har registreret dig, bør du dobbelttjekke, at din virksomheds navn, adresse, telefonnummer, links til dit website og din e-mail er korrekte. Du kan foretage rettelser i ledelsescenteret ved at klikke på "Profil" i menuen foroven og vælge "Administrer registrering". På den måde kan du opdatere eller tilføje oplysninger, og som officiel repræsentant for virksomheden overskriver dine rettelser eventuelt eksisterende indhold.
  • Du bør også tilføje en beskrivelse af din ejendom. Brug denne plads til at tilføje nogle interessante oplysninger, som vil hjælpe dig med at skille dig ud fra konkurrenterne. Inkluder oplysninger om åbningstider, sæsonaktiviteter, velegnethed til børn eller grupper osv. Tilføj alt, der vil hjælpe rejsende med at vælge din seværdighed. En rejsende kan også føje en beskrivelse til din registrering, hvis du ikke har lavet en. Men hvis du indsender din egen beskrivelse, vil afsnittet "Beskrivelse fra rejsende" blive erstattet med "Ejers beskrivelse".

2. Overfør billeder

  • De rejsende vil gerne vide, hvad de kan forvente sig af din seværdighed. Jo flere billeder der er på din registrering, jo mere interesserede bliver de. Nylige undersøgelser viser, at virksomheder med 30 billeder eller derover får 41 % større interesse fra rejsende end dem, der har 10 billeder eller derunder1.
  • Du har som ejer ret til at overføre et ubegrænset antal billeder. Sørg for, at rejsende ved, hvad de kan se frem til – om det er en spændende vandretur eller en smuk udendørs park. Når du har nogle billeder, kan du vælge ét som dit primære billede, så du kan gøre et stærkt førstehåndsindtryk på de rejsende. Du kan administrere billederne af din seværdighed i ledelsescenteret. Få flere oplysninger ved at læse vores vejledning til administration af billeder.

3.  Få din registrering på kortet

Kort hjælper besøgende med at placere din seværdighed inden for det område, som de besøger, så de bedre kan planlægge deres rejse. Hvis din registrering ikke vises på kortet, eller din virksomhed vises et forkert sted, kan du opdatere det i ledelsescenteret.:

  1. Under menuen "Profil" foroven skal du klikke på "Administrer registrering".
  2. Vælg fanen "Placering" i menuen til venstre.
  3. Opdater din adresse og dit postnummer, og klik på "Send". Bemærk, at hvis din by eller dit område er forkert, skal du følge denne vejledning.
  4. Klik derefter på "Bekræft placering på kort", og slip stiften på den rette placering. Vi vil foreslå hovedindgangen eller parkeringspladsen.
  5. Klik på "Bekræft". Placeringen bliver opdateret på websitet inden for 24 timer.

4.  Føj reservationslinks til din registrering

Tripadvisor har indgået partnerskab med nogle eksterne virksomheder, så rejsende kan foretage bookinger direkte på din registrering. Hvis du gerne vil have et link på din registrering, så folk kan booke med det samme, skal du registrere din virksomhed på Viator. Hvis du allerede er Viator-partner, kan du tilføje flere produkter her (websitet er på engelsk).

5.  Opfordr kunder til at skrive anmeldelser

Jo flere anmeldelser din seværdighed har, jo mere indhold er der for rejsende at forholde sig til, før de færdiggør deres planer. Jo nyere disse anmeldelser er, jo friskere og mere relevant er indholdet for disse potentielle besøgende. Der er mange værktøjer i ledelsescenteret, som kan hjælpe dig med at få rejsende til at skrive anmeldelser, herunder widgets, vores e-mailplatform til Anmeldelsesekspressen, tilpassede kort og foldere.

6.  Føj en widget til dit websted

En god måde at udbrede nyhederne om din registrering på er ved at føje en Tripadvisor-widget til dit eget website. Widgets kan fremvise dine anmeldelser og opfordre gæster til at skrive nye. Gå til www.tripadvisor.dk/Widgets for at finde widgets for din seværdighed, og se denne vejledning for at få yderligere oplysninger om, hvordan du installerer dem.

7.  Fremvis din Tripadvisor-registrering

Vil du gerne have, at dine eksisterende kunder og forbipasserende ved, at du er registreret på Tripadvisor? Anmod om et Tripadvisor-klistermærke til dit vindue, så du kan vise kunderne, at du sætter pris på deres meninger og opfordrer dem til at anmelde din ejendom. Du kan også drage fordel af de andre værktøjer i ledelsescenteret under ”Gratis værktøjer”. Hvis du har vundet en Travellers’ Choice-pris eller et udmærkelsescertifikat, kan du også anmode om særlige klistermærker eller plaketter i ledelsescenteret.

8.  Svar på anmeldelser

Vi anbefaler på det kraftigste, at virksomhedsejere overvåger deres anmeldelser og svarer på udvalgte anmeldelser ved at skrive et svar fra ledelsen. Hvis du modtager en negativ anmeldelse, viser et svar fra ledelsen, at du tager kundeservice alvorligt, og det giver dig mulighed for at forklare, hvad du har gjort ved eventuelle problemer. Et svar fra ledelsen på en positiv anmeldelse viser, at du er opmærksom på og værdsætter feedback fra kunderne. Ved at svare regelmæssigt på anmeldelser kan din virksomhed skille sig ud og få en konkurrencemæssig fordel. Hvis du vil have flere tip til dette, kan du læse vores vejledning Sådan svarer du på anmeldelser fra rejsende på Tripadvisor.


  • 1. Phocuswright 2013
Sidst opdateret: 1. august 2017

Sådan promoverer du dit flyselskab på Tripadvisor

Sådan promoverer du dit flyselskab på Tripadvisor

Hvis du promoverer dit flyselskab på Tripadvisor, kan det give dit brand en konkurrencefordel. Her er tre tip til at få mest muligt ud af dit flyselskabs Tripadvisor-registrering.

Tip nr. 1: Opfordr kunder til at skrive anmeldelser

At læse anmeldelser er en væsentlig del af rejseplanlægningen, og anmeldelser fra rejsende kan give potentielle kunder værdifuld indsigt i dit rutenetværk, forskellige serviceklasser og oplevelser om bord.

En af de bedste måder at opfordre til anmeldelser på er ved at promovere din Tripadvisor-registrering gennem dine egne markedsføringskanaler.

  • Link til din Tripadvisor-registrering fra dit websted
  • Omtal registreringen på de sociale medier
  • Tilskynd til anmeldelser i trykte materialer
  • Send et link til din Tripadvisor-anmeldelsesformular til rejsende efter deres flyrejse

Widgets og andre digitale værktøjer, der kan hjælpe med indsamling af anmeldelser til din virksomhed, kommer snart. I mellemtiden kan du få flere oplysninger om, hvordan dit flyselskab kan opfordre til anmeldelser på Tripadvisor, f.eks. gennem e-mails efter rejsen, ved at kontakte airlinelistings@Tripadvisor.com.

Tip nr. 2: Vis aktuelt indhold på din registrering

Fremvis dit flyselskab sådan, som du vil have potentielle kunder til at se det. Som godkendt repræsentant kan du angive et opdateret coverbillede (hovedbilledet på dit flyselskabs side) og bede om at få opdateret de kontaktoplysninger, der vises på siden, ved at sende en e-mail til airlinelistings@tripadvisor.com.

På nuværende tidspunkt kan flyselskaber ikke redigere eller opdatere oplysningerne direkte på deres registrering. Vi fortsætter med at teste og forbedre vores flyselskabsregistreringer. Der vil muligvis komme ekstra funktioner i fremtidige opdateringer.

Tip nr. 3: Promover din gode vurdering

Er dit flyselskab vurderet til 3,5 bobler eller derover? Så er du "anbefalet på" Tripadvisor af vores fællesskab af rejsende. Den positive forstærkning kan være en afgørende faktor for en mulig kunde. Del de gode nyheder på følgende måder:

  • Promover din aktuelle vurdering, og link direkte til din Tripadvisor-side ved at føje widgeten "Vurderinger og oplysninger" til dit websted. Kontakt airlinelistings@Tripadvisor.com for at blive sat op.
  • Tilføj salgsfremmende materialer med "Anbefalet på" til dine digitale og trykte markedsføringsmaterialer. Det er grafisk materiale, der kan hjælpe dit flyselskab med at drage fordel af Tripadvisors brand. Kontakt airlinelistings@Tripadvisor.com for at få adgang til disse materialer.
  • Få gratis klistermærker med "Anbefalet på", som du kan placere i områder med mange besøgende, f.eks. ved billetsalget, i loungen eller ved informationsskranken. 75 % af rejsende foretrækker virksomheder med en Tripadvisor-anbefaling,1 så sørg for at få dine klistermærker, ligeledes ved at sende en e-mail til airlinelistings@Tripadvisor.com.

  • 1. Kilde: Tripadvisors medlemsundersøgelse fra oktober 2012
Sidst opdateret: 25. januar 2016

Sådan markedsfører du gratis dit hotel eller din B&B på Tripadvisor

Sådan markedsfører du gratis dit hotel eller din B&B på Tripadvisor Nedenfor er der otte gratis måder, hvorpå du kan markedsføre dit indkvarteringssted og drage fuld fordel af din tilstedeværelse på Tripadvisor, verdens største rejsewebsite.

1. Tilmeld dig ledelsescenteret

Tripadvisors ledelsescenter er fuld af gratis værktøjer, der kan hjælpe dig med at styrke din virksomhed. Du kan få adgang til det ved at tilmelde dig som officiel repræsentant for din ejendom. Gå til www.tripadvisor.dk/owners, søg efter din ejendom, udfyld de påkrævede oplysninger, og fuldfør bekræftelsesprocessen for at bekræfte din tilknytning. Læs vejledningen om bekræftelsesprocessen for at få yderligere oplysninger om, hvordan du bliver bekræftet som virksomhedsrepræsentant. 

Hvis du har registreret flere ejendomme, kan du få adgang til deres specifikke ledelsescentre ved at klikke på "Din virksomhed" foroven til venstre. Der vil derefter blive vist en rullemenu med dine ejendomme, og så skal du bare vælge den ejendom, som du ønsker at administrere.

2. Del oplysninger om din ejendom

Når du er blevet registreret, bør du opdatere de generelle oplysninger om din ejendom, så det kan hjælpe dig med at skille dig ud fra konkurrenterne. Du kan redigere generelle oplysninger, såsom virksomhedens navn, placeringen, typen af faciliteter, og du kan endda tilføje en beskrivelse. Hvis du vil redigere disse oplysninger, skal du logge på ledelsescenteret og gå til fanen "Administrer registrering". Her kan du opdatere alle aspekter af din registrering. Udfyld virksomhedsbeskrivelsen med alt det, som gør din ejendom til noget særligt – uanset om det er den historiske bygning, spektakulære udsigt eller nylige renovering. Der er ingen begrænsning for, hvor meget du kan skrive, men hold det kort, så de rejsende gider læse det.

3. Upload billeder

Vidste du, at næsten 80 % af de rejsende tager billeder på nettet i betragtning, når de booker et indkvarteringssted? Som ejendomsrepræsentant kan du uploade et ubegrænset antal billeder, som vil blive vist på din side. Hvis du vil gøre det, skal du logge på ledelsescenteret, kigge under "Administrer registrering" og klikke på "Billeder" i rullemenuen. Derfra skal du klikke på "Tilføj flere billeder" for at uploade billeder til din Tripadvisor-registrering. Sørg for at vælge billeder, som fremhæver dine bedste faciliteter, og vis potentielle gæster, hvad de kan forvente af dit indkvarteringssted.

Du kan også vælge det primære billede af ejendommen. Dette er det vigtigste billede, der vises først i billedkarrusellen på din Tripadvisor-registrering og på sider med søgeresultater på Tripadvisor. Skift det ud efter årstiden, og brug det til at fremvise det, der gør din ejendom til noget særligt. Sørg for at vælge et liggende billede, der er mindst 1200 pixels bredt og 628 pixels højt. 

4. Opfordr gæster til at skrive anmeldelser

Undersøgelser viser, at mange rejsende slet ikke ville overveje at booke hos en ejendom, der ikke har nogen anmeldelser. Det er derfor, at vi tilbyder værktøjer, som kan hjælpe dig med at indsamle anmeldelser fra gæster. Du kan bruge Anmeldelsesekspressen fra Tripadvisor til at sende e-mails til tidligere gæster. Den er gratis, let at bruge og hurtig at komme i gang med. Få flere oplysninger på www.tripadvisor.dk/ReviewExpress. Du kan også finde flere værktøjer til indsamling af anmeldelser i ledelsescenteret. Se under menuen "Reklameværktøjer" for at få adgang til widgets til dit website, tilpassede kort, klistermærker med mere. 

5. Overvåg dine anmeldelser

Tilmeld dig, så du får meddelelser på e-mail, når der offentliggøres en ny anmeldelse af din ejendom. De hjælper dig med at holde øje med den seneste feedback fra rejsende, så du ved, hvilke dele af gæsteoplevelsen der er gode, og hvilke der måske kan forbedres.

Hvis du ikke tilmeldte dig e-mailmeddelelser om anmeldelser, da du registrerede dig i ledelsescenteret, kan du gøre det nu. I ledelsescenteret under "Hjælp og indstillinger" i menuen foroven skal du vælge "Opdater e-mailpræferencer". Derefter skal du sørge for, at du er tilmeldt e-mailen "Anmeldelser og spørgsmål" under "E-mails til ejere".

6. Svar på anmeldelser

Vi anbefaler, at ejendomsrepræsentanter engagerer sig i gæsterne gennem svar fra ledelsen. Vis, at du værdsætter kundefeedback med et svar fra ledelsen på en positiv anmeldelse. Derudover viser et svar fra ledelsen på en negativ anmeldelse, at du tager kundeservice seriøst, og det giver dig mulighed for at forklare – både til anmelderen og til mulige gæster på din side – hvordan du har løst eventuelle problemer.

Hvis du vil skrive et svar, skal du gå til ledelsescenteret, klikke på "Anmeldelser" i menuen foroven og vælge "Svar på anmeldelser". Hvis du vil have flere oplysninger om, hvor vigtige svar fra ledelsen er for rejsende, og hvad du bør inkludere i dit svar, kan du læse vores vejledning "Sådan giver du svar fra ledelsen på anmeldelser fra rejsende på Tripadvisor".

7. Få anmeldelser fra rejsende på dit eget website

Eftersom rejsende gerne vil se anmeldelser, inden de booker, forbedrer mange virksomheder deres websites med gratis widgets, som viser deres Tripadvisor-indhold til potentielle gæster. Tripadvisor-widgets er kodestykker, der kan indsættes på enhver HTML-baseret webside. Tripadvisor tilbyder mange muligheder, herunder widgets, som viser dine Tripadvisor-priser, et uddrag fra den seneste anmeldelse, en anmeldelsesstarter med mere. Hvis du vil have flere oplysninger om, hvilke widgets der er tilgængelige, og hvordan du får adgang til dem, kan du læse vores vejledning.

8. Evaluer dine resultater

Statistikpakken viser nogle af din ejendoms nøgletal, herunder indsigter om omdømme og data om markedsplacering. Den komplette statistikpakke, der kun er tilgængelig for Business Advantage-abonnenter, indeholder yderligere oplysninger om klikaktivitet, billeder og faciliteter, efterspørgselstendenser og data om konkurrenter. Hvis du vil have flere oplysninger, kan du læse vores vejledning til statistikpakken.

Styrk din virksomhed med vores eksklusive startpakker Styrk din virksomhed med vores eksklusive startpakker
  • Gratis prøveperiode på 30 dage
  • Gratis reklamer for op til 100 USD
  • Ingen binding
...

Vi introducerer flyselskabsregistreringer på Tripadvisor

Vi introducerer flyselskabsregistreringer på Tripadvisor

Tripadvisor tilbyder nu flyselskaber dedikerede registreringer på verdens største rejsewebsted3. Kvalificerede flyselskaber kan nu vise deres tjenester og kommunikere direkte med millioner af rejsende, der hver måned besøger Tripadvisor for at planlægge deres rejser. Følg de nedenstående enkle trin for at gøre krav på din gratis registrering.

Hvad er flyselskabsregistreringer?

Hver måned kommer millioner af besøgende til Tripadvisor for at søge efter informationer og planlægge deres rejser. For mange rejsende er det at søge efter og sammenligne forskellige flyrejser en vigtig del af rejseplanlægningsprocessen. Flyselskabsregistreringer hjælper de rejsende med at træffe beslutninger vedrørende flyrejser ved at præsentere dem for værdifuldt indhold. På din virksomheds gratis Tripadvisor-registrering kan du vise grundlæggende kontaktoplysninger og kommunikere direkte med kunder ved at svare på deres anmeldelser. 

Hvordan kan jeg få en Tripadvisor-registrering for mit flyselskab?

Over 350 flyselskaber er allerede registreret på Tripadvisor. Før du beder om en registrering, skal du gå til denne side for at se, om du er iblandt dem: www.tripadvisor.dk/airlines.

Hvis dit flyselskab ikke allerede er registreret på Tripadvisor, kan du bede om at blive registreret, hvis dit flyselskab opfylder disse krav:

  • Betjener skemalagte eller charterafgange under eget brand1
  • Offentliggør priser eller flyafgange til den almene offentlighed
  • Betjener afgange, der bringer passagerer fra et sted til et andet2
  • Skal have været kommercielt aktivt i mindst 60 dage

Hvis din virksomhed opfylder ovennævnte kriterier og ikke allerede er registreret på Tripadvisor, kan du sende en e-mail til airlinelistings@tripadvisor.com med følgende oplysninger for at komme i gang:

  • Navn
  • Titel
  • Afdeling
  • Navn på flyselskab
  • Websted 

Næste trin: Når du har bedt om en registrering, kontrollerer Tripadvisors redaktører dine oplysninger og tilknytning til flyselskabet og bekræfter, at flyselskabet overholder retningslinjerne. Det tager typisk cirka fem hverdage.

Hvordan kan jeg blive registreret som repræsentant for mit flyselskab?

Du skal være godkendt af Tripadvisor som officiel repræsentant for flyselskabet for at kunne administrere en registreringsside for et flyselskab og svare på kundernes anmeldelser. Følg nedenstående trin for at blive registreret:

  1. Opret en Tripadvisor-konto – Din Tripadvisor-konto skal være tilknyttet din virksomheds-e-mailkonto, for at du kan blive godkendt til at svare på kundernes anmeldelser på vegne af flyselskabet. Hvis du vil oprette en Tripadvisor-konto, kan du gå til www.tripadvisor.dk og klikke på "Deltag" øverst til højre.
  2. Registrer dit flyselskab – Efter du er logget på din nye Tripadvisor-konto, kan du gå til www.tripadvisor.dk/AirlineRegistration og angive de påkrævede oplysninger. Oplysningerne bliver kontrolleret for at sikre, at du er officiel repræsentant for flyselskabet, og at du har tilladelse til at svare på kundefeedback.

Hvis alt bliver godkendt, får du adgang til flyselskabets ledelsescenter inden for 72 timer.

Hvordan kan jeg svare på anmeldelser?

Når flyselskabet er registreret, og Tripadvisor har bekræftet, at du er officiel repræsentant, får du adgang til flyselskabets ledelsescenter, hvor du kan svare på anmeldelser fra rejsende. Du kan finde flere oplysninger om, hvordan man svarer på anmeldelser og opdaterer indhold, på Sådan promoverer du dit flyselskab på Tripadvisor.

Hvordan kan jeg annoncere på mit flyselskabs Tripadvisor-side?

Hvis du vil arbejde med Tripadvisor på at få flere besøgende fra flyselskabets side med anmeldelser eller fra Tripadvisors søgefunktion til sammenligning af flypriser, kan du kontakte airlinelistings@tripadvisor.com. Flyselskaber kan også kontakte Tripadvisor på airlinelistings@tripadvisor.com for at få oplysninger om visning af reklamer, herunder bannere, på Tripadvisor-sider med flyselskabsregistreringer eller andre dele af Tripadvisor-webstedet.

Kvalificerer anmeldelser af flyselskaber til bonusprogrammer?

Nej. Anmeldelser af flyselskaber kvalificerer ikke til point fra Tripadvisor-programmer med bonuspoint for anmeldelser. 


  • 1. Regionale operatører for større flyselskaber kan samles under det overordnede brand
  • 2. Arrangører af sightseeing-flyveture eller helikopterture bør bede om en registrering som seværdighed via dette link (http://www.tripadvisor.dk/GetListedNew)
  • 3. Kilde: comScore Media Metrix for Tripadvisor-websteder, globalt, juli 2015
Sidst opdateret: 25. januar 2016

Dette ønsker dine konkurrenter helt sikkert ikke, at du ved

Dette ønsker dine konkurrenter helt sikkert ikke, at du ved Omdan disse Tripadvisor-fakta og -tip til din konkurrencefordel på verdens største rejsewebsite.

Du kan effektivt øge din markedsføringsindsats i hotel- og restaurationsbranchen ved at benytte Tripadvisors rækkevidde og indflydelse. Her finder du det, som du skal vide for at få et forspring fra dine konkurrenter.

Størstedelen af anmeldelser er positive

Fald ikke for den misforståelse, at Tripadvisor-anmeldelser fokuserer på det negative. Sandheden er, at den gennemsnitlige anmeldelsesscore er 4 ud af 5. Så begynd at få positive anmeldelser fra rejsende til at arbejde for dig ved aktivt at indsamle flere!

Nye anmeldelser vejer tungere

Dette er godt nyt af flere grunde. For det første, hvis du endnu ikke har ret mange anmeldelser, kunne du forbedre din placering i popularitetsindekset med en tilstrømning af nye anmeldelser. For det andet tæller nye anmeldelser mere end gammel feedback. For det tredje er det en stor motivationsfaktor for regelmæssigt at indsamle flere anmeldelser.

Du har flere muligheder for at indsamle flere anmeldelser

Det er en hel del lettere at få flere anmeldelser med lidt hjælp. Anmeldelsesekspressen er vores gratis værktøj, der gør det enkelt at sende en e-mail med anmodning om en Tripadvisor-anmeldelse til op til 1.000 nylige gæster på én gang. Derudover kan du, alt afhængigt af din forbindelsespartner, sende disse e-mails automatisk og spare endnu mere tid.

Det er vigtigt at svare på anmeldelser

Efterhånden som du får flere anmeldelser, bør du svare på både den positive og negative feedback. Ifølge en PhoCusWright-undersøgelse siger over 60 % af rejsende i hele verden, at svar fra ledelsen øger sandsynligheden for, at de booker.1 Så følg disse tip til svar fra ledelsen, og vis de rejsende, at du er interesseret i feedback og gæsternes oplevelse.

Billeder fra ledelsen

Undersøgelser viser, at meget engagerede hoteller overfører mindst 10 billeder og får flere sidevisninger* end deres mindre aktive konkurrenter.2 Hvert billede er en mulighed for at vise ejendommen, faciliteterne og den fristende gæsteoplevelse. Læs denne vejledning for at finde ud af, hvordan du får mest muligt ud af dine billeder på Tripadvisor.

*Bemærk! For at hjælpe med at måle kvaliteten af den trafik, der besøger din side, har vi forbedret den måde, hvorpå vi rapporterer om disse oplysninger i 2. kvartal 2017 – og vi går fra antal sidevisninger til unikke besøg.

Du kan se, hvordan dine konkurrenter klarer sig

Vidste du, at du med Statistikpakken kan sammenligne dine resultater med dine konkurrenters? Det er noget, som de helt sikkert ikke ønsker, at du ved. Adgang til omfattende data fra Tripadvisor er bare én af grundene til at abonnere på Business Advantage – få flere oplysninger om fordelene.

Det er let at konkurrere om bookinger

Få flere bookinger ved at tilmelde dig Øjeblikkelig booking. Øjeblikkelig booking giver rejsende en nem måde, hvorpå de kan booke hos dig med det samme på Tripadvisor.

Mobilbookinger bliver mere og mere vigtige

I en TripBarometer-undersøgelse fra 2015 svarede næsten halvdelen af de adspurgte, at de brugte telefonen til at booke indkvartering eller rejseaktiviteter. Med et abonnement på Business Advantage kan du føje dit telefonnummer til din ejendomsside, så rejsende kan ringe til dig med et enkelt tryk med fingeren.

Omdan hemmeligheder til succes

Andre ejendomme får allerede yderligere anmeldelser, øger rækkevidden af deres markedsføring og får flere reservationer. Nu hvor du kender dine konkurrenters ikke-så-hemmelige midler til succes på Tripadvisor, kan du gøre det samme.

Lær, hvordan du kan omsætte viden fra Tripadvisor til effektiv markedsføring med disse ressourcer:


  • 1. [1]Kilde: Uafhængig PhoCusWright-undersøgelse "Custom Survey Research Engagement", maj 2015
  • 2. [2]Kilde: Atmosphere Research Group-undersøgelse fra 2015 "Using Guest Reviews to Pave the Path to Greater Engagement" 
Sidst opdateret: 23. juli 2014

Administrer, hvem der har adgang til din Tripadvisor-registrering

Administrer, hvem der har adgang til din Tripadvisor-registrering

Lær at administrere, hvem der har adgang til din Tripadvisor-registrering.

Det er nemt at vedligeholde listen over personer med adgang til din virksomheds ledelsescenter på Tripadvisor med det nye værktøj "Administrer brugeradgang". Brug værktøjet til at invitere nye brugere og fjerne tidligere brugere.

Sådan virker værktøjet "Administrer brugeradgang"

Du kan styre, hvem der har adgang til din Tripadvisor-registrering, ved at logge på ledelsescenteret og vælge "Administrer brugeradgang" under "Hjælp og indstillinger" i menuen foroven.  

På denne side kan du se en komplet liste over alle brugere, der er registreret til at administrere din Tripadvisor-side. Du kan også se deres Tripadvisor-brugernavn, tilhørsforhold til din virksomhed og de produkter, som de har adgang til (hvis det er relevant).

Læs videre, hvis du vil have oplysninger om, hvordan du inviterer, bekræfter og sletter brugere. Bemærk, at før du kan foretage ændringer, skal du muligvis bekræfte din identitet som virksomhedsrepræsentant for din ejendom igen. Hvis dette er tilfældet, kan du se en orange knap til bekræftelse af identitet til højre på siden – klik på den for at genbekræfte.

Inviter nye brugere

Når du tilføjer en ny bruger, får vedkommende mulighed for at svare på anmeldelser, uploade billeder og redigere virksomhedsoplysninger. Du kan invitere nye brugere ved at klikke på plus-knappen, tilføje personens e-mailadresse og klikke på "Send invitation". Der sendes en e-mail, hvor personen bliver bedt om at bekræfte sin rolle i din virksomhed og acceptere Tripadvisors vilkår og betingelser. Brugeren vil derefter have adgang til ledelsescenteret for din virksomhed.

Hvem bør jeg invitere? Normalt er det bedst at give adgang til brugere, som opdaterer dine billeder fra ledelsen, skriver svar fra ledelsen eller bruger værktøjer som Anmeldelsesekspressen til at indsamle nye anmeldelser. For indkvarteringssteder bør personer, som administrerer ejendommens erhvervsregistrering, Business Advantage og kampagner med Øjeblikkelig booking, også blive inviteret. Virksomheder kan også invitere tredjeparters repræsentanter, som f.eks. bureauer, til deres ledelsescentre.

Bekræft brugere

I nogle tilfælde kan repræsentanter for din virksomhed have registreret sig til din ejendom, men ikke have gennemført bekræftelsesprocessen. Det er vigtigt at gennemføre bekræftelsen, men det giver et ekstra niveau af sikkerhed at kontrollere, hvem der har adgang til en virksomheds konto.

Hvis en bruger ikke er bekræftet, kan du se et blåt udråbstegn ved siden af navnet. Klik på redigeringsikonet i deres felt, og klik derefter på "'Bekræft denne bruger" for at gennemføre bekræftelsen.

Slet brugere

Det er vigtigt at sørge for, at din liste over brugere er opdateret. Hvis folk forlader din virksomhed, kan du fjerne deres adgang ved at klikke på ikonet "Slet bruger" i den enkelte brugers felt. Når en bruger er slettet, har vedkommende ikke længere adgang til din ejendoms ledelsescenter.

Hvem bør jeg slette? Det er en god idé at sikre, at kun aktuelle repræsentanter for din virksomhed har adgang til ledelsescenteret.

Almindelige spørgsmål:

Jeg har brug for at skifte ejerskab for vores abonnement på Business Advantage. Hvordan gør jeg det?

Hvis du vil skifte ejerskab for et betalt produkt såsom Business Advantage, skal du indsende en supportanmodning online. Sådan gør du:

  • Gå til ledelsescenteret.
  • Klik på "Få hjælp online" i boksen Kontakt Tripadvisor. 
  • Vælg "Business Advantage" under "Fortæl os, hvad problemet er".
  • Vælg "Opdater tilladelser til adgang til konti" som underemne.
  • Skriv alle oplysninger om den ændring, som du gerne vil foretage, i kommentarfeltet.

Jeg kom til at slette nogen ved en fejl – hvad nu?

Sådan kan det gå. Heldigvis er det nemt at tilføje brugere igen. Du kan invitere andre til at tilmelde sig igen ved at klikke på tilføjningsknappen og indtaste deres e-mailadresse. De modtager en e-mail, hvor de bliver bedt om at bekræfte deres rolle i din virksomhed og acceptere Tripadvisors vilkår og betingelser. Derefter får de adgang til din registrering. 

Hvorfor er der registreret så mange ejere på min registrering?

Siden din ejendom først blev registreret på Tripadvisor, kan forskellige medarbejdere være kommet og gået, ejendommen kan have skiftet ejer, eller medarbejdere kan have skiftet roller. Uanset årsagen opfordrer vi dig til at gennemgå listen over aktuelle brugere, tilføje dem, der mangler, og fjerne eller opdatere dem, der er forældede.

Jeg ved ikke, hvem den person er, der er registreret til min ejendom – hvad gør jeg?

Først skal du kontrollere, at personen ikke er knyttet til tredjeparter, som du arbejder med. Hvis det ikke er tilfældet, skal du slette vedkommende fra din ejendom.

Hvis en mistænkelig person er registreret for din ejendom, skal du først slette vedkommende som bruger via siden til administration af brugere. Derefter skal du straks anmelde sagen til vores team for indholdsintegritet ved at indsende en anmodning på vores ejersupportforum. Sådan gør du:

  • Gå tilledelsescenteret.
  • Klik på "Få hjælp online" i boksen Kontakt Tripadvisor.
  • Under "Fortæl os, hvad problemet er" skal du vælge "Opdater adgang til Ledelsescenteret".
  • Under "Hvad vil du gøre?" skal du vælge "Indberet mistænkelig registrant".
  • Udfyld navnet på den mistænkelige registrant, og giv så mange oplysninger som muligt om, hvem du mener, personen er, og hvad vedkommendes forhold til din ejendom er.
Styrk din overnatningsvirksomhed med vores eksklusive startpakker Styrk din overnatningsvirksomhed med vores eksklusive startpakker
  • Gratis prøveperiode på 30 dage
  • Gratis reklamer for op til 100 USD
  • Ingen binding
...

De 10 største myter om Tripadvisor

De 10 største myter om Tripadvisor Nedenfor kan du se 10 udbredte misforståelser om Tripadvisor – og den sande historie bag myterne.

Myte nr. 1: Anmeldelser på Tripadvisor er som regel negative.

Virkelighed: Faktisk er størstedelen positive! Tre fjerdedele af anmeldelserne har vurderingerne "rigtig god" eller "fremragende".

Myte nr. 2: Man kan ikke stole på Tripadvisor-anmeldelser.

Virkelighed: Vi har en stor mængde undersøgelser, der viser, at rejsende som regel synes, at deres oplevelse overordnet set svarer til de anmeldelser, som de har læst. Rejsende har et nuanceret syn på anmeldelser og lader sig ikke overbevise af en enkelt anmeldelse. De har tendens til at værdsætte massernes visdom og søger vejledning i flertallets mening. Tripadvisor tager anmeldelsernes integritet alvorligt, og derfor har vi udviklet en tilgang i flere niveauer til indholdskontrol, der omfatter et dedikeret team, avanceret teknologi og vores trofaste fællesskab. Hvis du mener, at en anmeldelse er mistænkelig eller falsk, så fortæl os om det!

Myte nr. 3: Intet er gratis på Tripadvisor.

Virkelighed: Tusindvis af ejere og bestyrere af ejendomme i hele verden udnytter alle funktionerne i vores gratis værktøjer i ledelsescenteret. Det koster dig ikke noget at tilføje billeder, tilmelde dig meddelelser om nye anmeldelser eller skrive et svar fra ledelsen. Du kan også få flere markedsføringsmuligheder ved at købe et abonnement på Business Advantage.

Myte nr. 4: Jeg har ingen kontrol over min Tripadvisor-registrering.

Virkelighed: Gennemfør blot den gratis registrering i ledelsescenteret, så kan du begynde at tilføje en ejendomsbeskrivelse, billeder, videoer med mere.

Myte nr. 5: Virksomheder kan ikke fortælle deres side af sagen på Tripadvisor.

Virkelighed: Vi opfordrer dig til, at tilføje svar fra ledelsen på anmeldelser. Det viser ikke bare gæsterne, at du tager deres feedback alvorligt, men giver dig også det sidste ord.

Myte nr. 6: Der stilles andre krav til virksomheder end til rejsende.

Virkelighed: Både anmeldelser fra rejsende og svar fra ledelsen skal leve op til Tripadvisors retningslinjer for at sikre, at de er relevante og retfærdige. Hvis de gør det, kommer de hurtigt op på siden.

Myte nr. 7: Der er ingen hos Tripadvisor til at hjælpe virksomhedsrepræsentanter.

Virkelighed: Faktisk har vi et flersproget kundesupportteam til at hjælpe med at løse dine problemer. De kan kontaktes gennem ledelsescenteret, på telefon og e-mail. Du kan finde kontaktoplysningerne for dit sprog og land i ledelsescenteret.

Myte nr. 8: Det er imod Tripadvisors regler at bede gæster om at skrive en anmeldelse.

Virkelighed: Det er ganske vist imod vores regler at tilbyde incitamenter for anmeldelser, men det er en god idé at foreslå dine gæster at skrive en anmeldelse. Faktisk tilbyder vi endda værktøjer i ledelsescenteret, som du kan bruge til at minde dine gæster om at skrive en anmeldelse, når de er taget af sted.

Myte nr. 9: Popularitetsindekset er manipuleret.

Virkelighed: Algoritmen for placeringer i popularitetsindekset er baseret på tre ting: antallet og kvaliteten af anmeldelser af din virksomhed, samt hvor nye de er. Opdateringer af din placering i popularitetsindekset baseres kun på nye anmeldelser – og handelsforhold gør sig aldrig gældende.

Myte nr. 10: Det kan godt være, at Tripadvisor er udbredt i USA, men websitet har ikke betydning i resten af verden.

Virkelighed: Ifølge comScore er vi verdens største rejsewebsite. Faktisk kommer over størstedelen af vores trafik fra uden for USA. Så tilmeld dig i ledelsescenteret, og begynd at udvikle din virksomhed sammen med os i dag!

Sidst opdateret: 10. januar 2018

Den ultimative guide til administration af dit onlineomdømme

Den ultimative guide til administration af dit onlineomdømme Gå ikke glip af hemmelighederne bag administration af dit onlineomdømme. Emner i denne eksklusive guide: Hvad er onlineomdømme, og hvorfor er det vigtigt? Hemmeligheden bag administration af dit onlineomdømme...

Få mest muligt ud af Tripadvisor

Styrk din overnatningsvirksomhed med vores eksklusive startpakker