Om Tripadvisor-anmeldelser

Få flere oplysninger om, hvordan Tripadvisor modererer anmeldelser og registreringer

Om Tripadvisor-anmeldelser

Sådan ændres retningslinjerne for Tripadvisor-anmeldelser i forbindelse med COVID-19

Sådan ændres retningslinjerne for Tripadvisor-anmeldelser i forbindelse med COVID-19I disse særlige tider tager vi ekstra foranstaltninger for at sikre, at vores platform bruges ansvarligt ​

Vi er her for at hjælpe

COVID-19-pandemien påvirker rejse-, hotel- og restaurationsbranchen på øjeblikkelige og vidtrækkende måder. Vi ved, at mange virksomhedsejere overvejer, hvordan de bedst kan navigere i disse usædvanlige udfordringer, og vi deler jeres dine bekymringer.

Læs mere om de ressourcer, vi har lanceret for ejere her.

Hvorfor får min virksomhed stadig anmeldelser?

Vi ved, at mange virksomheder har oplevet et betydeligt fald i antallet af kunder eller endda har været nødt til helt at lukke som følge af den globale pandemi. Selv hvis din virksomhed er midlertidigt lukket, kan dine kunder fortsætte med at indsende anmeldelser af deres gæsteoplevelse hos eller sammen med din virksomhed, så længe denne oplevelse fandt sted inden for de sidste 12 måneder forud for indsendelsen. Du vil også kunne indsende Svar fra ledelsen til disse anmeldelser, hvilket giver dig mulighed for at dele opdateringer om de seneste forhold på din ejendom, og indberette alle anmeldelser efter behov via ledelsescenteret.

Vi mener, at det nu mere end nogensinde før er vigtigt at skabe en platform, hvor kunderne kan dele deres gæsteoplevelser, og for virksomheder at dele deres svar om, hvad der sker på stedet. Anmeldelser og deres svar giver gennemsigtighed, skaber lige vilkår for store og små virksomheder og kan fungere som et utroligt effektivt markedsføringsværktøj for udbydere i hotel- og restaurationsbranchen, der konsekvent leverer stor værdi for pengene og høje servicestandarder.

Gennem denne periode vil vi fortsat bruge vores mere end 20-års erfaring med at moderere anmeldelser. Vores system og kontrolprocesser er fortsat fuldt funktionsdygtige, selv når vores teams arbejder hjemmefra.

Alle indsendte anmeldelser kontrolleres af vores analysesystem for anmeldelser, og alt problematisk indhold videresendes til vores team af indholdsspecialister for yderligere undersøgelser i henhold til vores normale processer. Du kan læse mere om vores analysesystem for anmeldelser her.

Sådan ændres retningslinjerne for anmeldelser

Vi introducerer en række justeringer af vores retningslinjer for anmeldelser og kontrolprocedurer i lyset af COVID-19-udbruddet. Disse ændringer har til formål at sikre, at vores medlemmer bruger Tripadvisor-platformen ansvarligt:

  • Vi fjerner indhold, der opfordrer folk til at ignorere regeringens retningslinjer eller begrænsninger
  • Vi fjerner indhold, der afholder folk fra at søge lægehjælp eller blive testet, eller som promoverer tvivlsom lægefaglig rådgivning eller forkerte oplysninger
  • Vi fjerner alle anmeldelser, der kritiserer en individuel virksomhed for at være lukket på nuværende tidspunkt
  • Vi blokerer indhold, der er racistisk, og som refererer til COVID-19 virussen som "kinesisk virus" eller "Wuhan-virus". Sådanne referencer er unødvendigt kontroversielle under en global pandemi, der kræver en samlet indsats fra alle nationer og folk, og alle anmeldelser eller forumindlæg, der bruger denne terminologi, vil blive fjernet. Anmeldelser, der navngiver virussen, skal bruge den officielle terminologi fra Verdenssundhedsorganisationen (WHO), f.eks. coronavirus eller COVID-19.
Sidst opdateret: 10. april 2020

Hvad gør Tripadvisor ved urimelige anmeldelser?

Hvad gør Tripadvisor ved urimelige anmeldelser? Virksomhedsejere og deres kunder spørger ofte, hvad vi gør ved urimelige eller ondsindede anmeldelser. Her forklarer vi vores tilgang ...

Når anmeldelser er objektive og ærlige, er de utrolig nyttige. For kunderne kaster de lys over virksomheder, der tilbyder fantastiske oplevelser, service og værdi. For ejerne er de med til at tiltrække nye kunder til virksomheden og give værdifuld feedback om, hvad virksomheden gør godt, og hvor der er plads til forbedring.

Urimelige eller ondsindede anmeldelser har den modsatte virkning – de er vildledende for potentielle kunder og kan skade en virksomheds omdømme.

Generelt er der to forskellige scenarier, hvor der kan være tale om en urimelig anmeldelse:

  • Scenarie nr. 1: Der indsendes en anmeldelse af en person, som enten er partisk (du kan få flere oplysninger om, hvordan vi bedømmer det, her), eller som ikke har haft en personlig oplevelse med den virksomhed, som vedkommende anmelder.  Vi kalder disse for falske anmeldelser.
  • Scenarie nr. 2: Der indsendes en anmeldelse af en person, der har haft en personlig oplevelse med virksomheden (og ikke er partisk ved at have en tilknytning til virksomheden), men det, som anmeldelsen beskriver, bestrides af virksomheden.  Vi kalder disse for bestridte anmeldelser.

Denne skelnen er vigtig, fordi den vejleder os i vores måde at håndtere tvister om anmeldelser på. Tvister om anmeldelser opstår, når en virksomhed indberetter en anmeldelse, som de mener overtræder vores retningslinjer. Når en virksomhed indberetter en anmeldelse, afgør vi, om den påstås at være falsk, eller om det er en bestridt anmeldelse, og går videre derfra.

Hvordan forhindrer Tripadvisor falske anmeldelser i at blive offentliggjort på websitet?

Falske anmeldelser hører ikke til på Tripadvisor. Vi arbejder ekstremt hårdt på at blokere dem fra at blive offentliggjort på websitet.

For det første har vi en række retningslinjer, som alle anmeldelser skal overholde. Disse retningslinjer er designet til at sikre, at anmeldelser er så relevante og nyttige som muligt. Du kan læse mere om vores retningslinjer for anmeldelser her.

Til at håndhæve disse retningslinjer bruger vi en kombination af smart teknologi og et dedikeret team af erfarne moderatorer.

Teknologien gør sit arbejde, hver gang der er en, der indsender en anmeldelse på Tripadvisor. Før anmeldelsen bliver offentliggjort på websitet, skal den igennem hundredvis af automatiske tjek, der vurderer hvert eneste aspekt af anmeldelsen. Vi kalder disse tjek for vores sporingssystem.

Systemet vil så enten tillade, at en anmeldelse bliver offentliggjort, blokere en anmeldelse fra at blive offentliggjort eller sende den til vores moderatorer til analyse, hvis det har mistanke om, at anmeldelsen kan være falsk.

Selv efter en anmeldelse er blevet offentliggjort, kan alle stadig bruge vores rapporteringsværktøjer til at anmode om, at vores moderatorer undersøger den, hvis de er bekymrede for, at en anmeldelse ikke overholder vores retningslinjer. Mens antallet af anmodninger om at undersøge en anmeldelse er lavt – mindre end 1 % af alle anmeldelser bliver indberettet til os – er disse indberetninger utrolig nyttige og hjælper os med at håndhæve retningslinjerne ensartet for alle. Virksomhedsejere kan indberette anmeldelser via ledelsescenteret (som de kan få adgang til gratis), mens de rejsende kan indberette anmeldelser ved at klikke på flagikonet under hver anmeldelse.

Du kan læse mere om de forskellige typer af falske anmeldelser, og hvordan vi opfanger dem, her.

Hvis du vil læse mere om, hvordan vores sporingssystem virker, skal du gå herhen.

Hvordan håndterer Tripadvisor bestridte anmeldelser?

Selv om over 99 % af Tripadvisor-anmeldelser er ubestridte, ved vi, at når en anmeldelse bestrides, kan det være alvorligt for de involverede. Det er en meget vigtig opgave at afgøre, om en bestridt anmeldelse er en retfærdig kommentar om en virksomhed eller ej, og det er en opgave, som vi forsøger at håndtere så forstående og retfærdigt som muligt.

Det er, fordi en kundes mening er subjektiv – hvorvidt servicen er hurtig eller langsom, hvorvidt maden er lækker eller kedelig, hvorvidt prisen giver god værdi for pengene eller ej – alle disse ting er afhængige af kundens forventninger.

Vi tror fast på, at hver eneste rejsende har ret til at udtrykke sin mening, hvad enten den er god eller dårlig, baseret på sine egne forventninger til, hvad oplevelsen skulle levere.

Vi ved også, at hvis du er virksomhedsejer eller medarbejder, kan det være utroligt frustrerende, når du får kritik i en anmeldelse, som du mener er urimelig.

Enhver virksomhed kan bestride en anmeldelse ved at bruge vores rapporteringsværktøjer. Bestridte anmeldelser bliver derefter vurderet af vores moderatorer, der afgør, om anmeldelsen overtræder vores retningslinjer, og om den derfor bør fjernes eller ej.

Hvis vores moderatorer konkluderer, at en anmeldelse overholder vores retningslinjer, vil den forblive offentliggjort. I disse tilfælde er der stadig en række ting, som en virksomhed kan gøre for at mindske indvirkningen af en bestridt anmeldelse, herunder offentliggøre et svar, som fortæller virksomhedens side af sagen. Vi tror ikke kun på kundens ret til at udtrykke sin mening, men også på virksomhedens ret til at svare. Vi kalder dette et svar fra ledelsen.

Du kan få flere oplysninger om de måder, som en virksomhed kan besvare en bestridt anmeldelse på, her.

Hvis du vil vide mere om, hvordan vores sporingssystem opfanger falske anmeldelser, kan du se denne video.

...

Gennemsigtighedsrapport for Tripadvisor-anmeldelser i 2019

Gennemsigtighedsrapport for Tripadvisor-anmeldelser i 2019100 %

af Tripadvisor-anmeldelser undergår avancerede kontrolforanstaltninger for at opdage potentielle problemer eller bedrageri.

66 mio.

anmeldelser blev indsendt verden over i 2018

2,1 %

af anmeldelser, der blev indsendt i 2018, blev bedømt til at være bedrag

Denne rapport, som er den første af en række gennemsigtighedsrapporter for Tripadvisor-anmeldelser, indeholder oplysninger, der aldrig før er blevet offentliggjort. Disse omfatter oplysninger om Tripadvisors kontrolproces for anmeldelser og de avancerede teknikker, der bruges til at bekæmpe bedrageri.

Rapporten fremhæver:

  • antallet af anmeldelser, der blev fjernet eller blokeret
  • antallet af anmeldelser, der blev rapporteret til Tripadvisor af ejere og rejsende, hvor hurtigt disse rapporter blev behandlet, og hvad konklusionen blev
  • mængden af falske anmeldelser rettet mod platformen
  • med mere.
[formidable...

Hvordan fanger Tripadvisor falske anmeldelser?

Hvordan fanger Tripadvisor falske anmeldelser? Her forklarer vi de tre forskellige typer af falske anmeldelser, og hvordan Tripadvisor bruger en kombination af teknologi og detektivarbejde til at forhindre, at falske anmeldelser finder vej til websitet.

Anmeldelseswebsites er ansvarlige for at identificere og gribe ind over for folk, der forsøger at indsende falske anmeldelser. Det er et ansvar, som vi tager meget alvorligt, så i mere end ti år har Tripadvisor investeret i ny teknologi og et team af erfarne medarbejdere til at fange falske anmeldelser.

En falsk anmeldelse defineres som en anmeldelse, der er indsendt af en, som enten er partisk eller ikke har haft en personlig oplevelse med den virksomhed, som vedkommende anmelder. Bemærk, at falske anmeldelser ikke er det samme som bestridte anmeldelser (hvor en kunde, der er uden tilknytning til virksomheden, har delt en personlig oplevelse, der bestrides af virksomheden). Du kan få mere at vide om, hvordan vi forholder os til bestridte anmeldelser her.

Falske anmeldelser hører som regel ind under en af tre kategorier: partiske positive anmeldelser, partiske negative anmeldelser eller betalte anmeldelser.

Partiske positive anmeldelser

En partisk positiv anmeldelse er, når en person, der har tilknytning til en virksomhed, f.eks. ejeren, en ansat eller endda en ven eller slægtning, forsøger at offentliggøre en positiv anmeldelse af virksomheden. Vi kalder også dette for anmeldelsesopreklamering.

Anmeldelser af denne art giver sandsynligvis ikke en objektiv beskrivelse af, hvordan kundeoplevelsen virkelig er, på grund af anmelderens personlige tilknytning til eller interesse i virksomheden.

Partiske positive anmeldelser kan også forekomme, når en virksomhed tilbyder sine kunder incitamenter, såsom et gratis måltid eller rabat, for at skrive anmeldelser. Du kan finde flere oplysninger om, hvorfor vi ikke tillader incitamenter for anmeldelser her.

Vi fanger partiske positive anmeldelser med vores sporingssystem, som spotter mønstre og onlinemarkører, der kan indikere om venner, familie eller ansatte forsøger at indsende anmeldelser af en virksomhed. Ud over det opfordrer vi fællesskabet til at give os besked, hvis de ser, at en virksomhed tilbyder incitamenter for anmeldelser. Vores team undersøger derefter disse indberetninger og griber ind over for enhver virksomhed, der forsøger at få positive anmeldelser på denne måde.

Partiske negative anmeldelser

En partisk negativ anmeldelse er, når en person indsender en bevidst ondsindet anmeldelse af en ejendom i et forsøg på uretmæssigt at forværre ejendommens placering i popularitetsindekset eller miskreditere ejendommen på anden vis. Vi kalder også dette for anmeldelsesvandalisme.

De fleste partiske negative anmeldelser kommer fra en af to kilder – enten fra en person, der har tilknytning til et konkurrerende etablissement, eller fra en person, der forsøger at afpresse en virksomhed ved at indsende en falsk negativ anmeldelse.

Der er forskellige måder, hvorpå vi fanger disse typer af anmeldelser.

I samme stil som med partiske positive anmeldelser kan vores sporingssystem registrere anmelderkarakteristikker, der kan indikere, at en anmelder har tilknytning til et konkurrerende etablissement. Selv hvis de forsøger at dække deres spor, vil deres anmeldelser ikke stemme overens med de mønstre, som vi ville forvente at finde i forbindelse med ægte kundeanmeldelser. Vores system kan registrere dette og udløse en undersøgelse.

Ud over det har vi et værktøj, som virksomhedsejere kan bruge til at indberette tilfælde, hvor en person har truet dem med en dårlig anmeldelse i et forsøg på at opnå rabat eller en anden fordel. Ved omgående at indberette trusler hjælper du vores team med at forhindre den person, der fremsatte truslen, i at offentliggøre en anmeldelse. Du kan finde ud af, hvordan du gør det her.

Betalte anmeldelser

Dette er, når en virksomhed, enten bevidst eller uforvarende, køber ydelser fra en person eller en virksomhed for at øge deres placering på Tripadvisor med positive anmeldelser. Vi kalder også dette for anmeldelsesoptimering.

Vi fanger betalte anmeldelser ved hjælp af en kombination af vores sporingssystem, der identificerer mistænkelig anmeldelsesaktivitet, og et dedikeret team af medarbejdere, som går efter de virksomheder og individer, der forsøger at sælge disse ydelser.

Faktisk har teamets indsats gjort, at Tripadvisor har kunnet standse denne aktivitet fra mere end 60 forskellige virksomheder rundt om i verden.

Du kan læse mere om de forskellige måder, hvorpå vi kan fange virksomheder, der sælger anmeldelser, her.

...

Hvordan afgør Tripadvisor, om en anmeldelse er partisk?

Hvordan afgør Tripadvisor, om en anmeldelse er partisk?

Selv når en person har besøgt et hotel eller en restaurant, kan vedkommendes anmeldelse stadig overtræde vores retningslinjer, hvis den er partisk. Vi beskriver her nogle af de scenarier, hvori en anmeldelse kan betragtes som partisk.

For at anmeldelser kan være nyttige og præcise, bør de være baseret på reelle og upartiske kundeoplevelser. Med dette mener vi, at der ikke bør være nogen bagtanke bag offentliggørelsen af en anmeldelse andet end at dele en ærlig redegørelse af vedkommendes egen personlige oplevelse. Vi betragter enhver anmeldelse, der er forudindtaget i enten en positiv eller negativ retning, som partisk og derfor i modstrid med Tripadvisors retningslinjer.

Her er et par scenarier, som kan føre til partiske anmeldelser:

Betalte anmeldelser

Anmeldelser, som en virksomhed har forsøgt at købe sig til, er partiske og giver ikke de rejsende de saglige tip, de leder efter. De er også uretfærdige over for hårdtarbejdende virksomheder, der spiller efter reglerne. Heldigvis er vores team af medarbejdere meget effektive til at fange dem, der tilbyder anmeldelser mod betaling, og vi handler resolut over for virksomheder, der forsøger at gøre brug af disse ydelser. Du kan få flere oplysninger om, hvordan vi opdager anmeldelser som disse, her.

Anmeldelser mod incitamenter

Incitamenter er belønninger eller positiv særbehandling, der tilbydes af en virksomhed til gengæld for en anmeldelse. Dette kan omfatte rabat eller nedsatte priser på en nuværende eller fremtidig oplevelse i bytte for en anmeldelse eller endda opgraderinger, kuponer eller særlig behandling som modydelse for anmeldelser.

Tripadvisor opfordrer virksomheder til at bede alle kunder om at skrive anmeldelser for at dele deres feedback. Men vi tillader ikke tilbud om nogen form for bonus for en anmeldelse, da dette kan påvirke anmeldelsens upartiskhed. I henhold til vores politik om incitamenter straffer vi alle virksomheder, som vi finder ud af, har tilbudt incitamenter til kunder.

Afpresning...

Hvordan fungerer Tripadvisors sporingssystem for anmeldelser?

Hvordan fungerer Tripadvisors sporingssystem for anmeldelser? Vi forklarer her, hvordan teknologien bag vores sporingssystem for anmeldelser fungerer, og hvordan vi bruger det til at opdage falske anmeldelser og forhindre dem i at nå ud på websitet.

Når en person indsender en anmeldelse på Tripadvisor, går den gennem en række tjek, før den bliver offentliggjort på websitet. Disse tjek foretages automatisk af vores sporingssystem, som analyserer hundredvis af oplysninger.

Sporingssystemet er vores første forsvarslinje mod falske anmeldelser, og det betyder, at vi kan analysere hver eneste anmeldelse, før den bliver offentliggjort på websitet. En sådan opgave ville være umulig, hvis vi kun brugte mennesker til det, fordi mængden af indsendte anmeldelser fra det globale rejsefællesskab er virkelig høj – Tripadvisor modtager hundredvis af bidrag hvert minut.

Hvilke oplysninger tjekker sporingssystemet?

Da anmeldelserne indsendes online, er der hundredvis af elektroniske oplysninger, som vi kan analysere, og som kan hjælpe os med at forstå mere om hver eneste anmeldelses oprindelse og omstændigheder. Vi kan for eksempel se placeringen af den enhed, der blev brugt til at indsende en anmeldelse, samt nogle oplysninger om specifikationerne for denne enhed. Selv hvis nogen forsøger at skjule oplysninger om deres enheds placering, hvilket svindlere ofte gør, kan vi også spotte dette.

Det er blot ét eksempel – der er masser af andre oplysninger, som vi kigger efter. De fungerer som brikker til et puslespil, som vores sporingssystem er designet til at samle, så der skabes et komplet billede af hver anmeldelse.

Kan Tripadvisor give andre eksempler på, hvad sporingssystemet tjekker?

På samme måde som en bank ikke kan dele for mange oplysninger om sine sikkerhedssystemer, kan vi desværre heller ikke dele en fuldstændig liste over alt, hvad vores system sporer. Vi ville meget gerne vise alle de ting, som vores teknologi kan, men vi skal også være forsigtige for ikke at afgive oplysninger, som svindlere kan bruge til at komme uden om vores systemer.

Hvad kigger sporingssystemet efter?

Vores sporingssystem er designet til at gøre to ting – blokere anmeldelser, der er i klar strid med vores retningslinjer, såsom dem, der indeholder stødende sprog eller plagieret indhold, samt holde øje med usædvanlige mønstre, der kan indikere, at en anmeldelse er partisk eller falsk.

Når vores sporingssystem identificerer en anmeldelse, der er i klar strid med vores retningslinjer, afvises anmeldelsen, og den blokeres, så den ikke kan blive offentliggjort på websitet.

Når vores sporingssystem identificerer et usædvanligt mønster for anmeldelsesaktivitet, medfører det en undersøgelse fra vores team af redaktører. Mens undersøgelsen finder sted, blokeres de anmeldelser, der er knyttet til den usædvanlige aktivitet, så de ikke kan blive offentliggjort på websitet. Du kan få flere oplysninger om de typer anmeldelser, der måske vil blive markeret til undersøgelse, her.

...

Sådan foretager vi undersøgelser: Fængselsstraf for svindel med anmeldelser

Sådan foretager vi undersøgelser: Fængselsstraf for svindel med anmeldelser

I anden del af vores artikelrække, hvor vi tager dig med bag kulisserne, fremhæves det vigtige arbejde, som vores medarbejdere, der undersøger svindel med anmeldelser, foretager, og vi dykker ned i en italiensk undersøgelse, der gav et banebrydende resultat …

...

Sikkerhed for rejsende på Tripadvisor: Hvad virksomhedsejere skal vide

Sikkerhed for rejsende på Tripadvisor: Hvad virksomhedsejere skal vide Tripadvisor forpligter sig til at integrere rejsendes sikkerhed i kernen af inspirations-, undersøgelses- og bookingoplevelsen. Her er, hvad ejere har brug for at vide om vores engagement i sikkerhed, og hvordan det påvirker deres Tripadvisor-registreringssider.

Som alle rejsevirksomheder allerede ved, er sikkerhed et utroligt vigtigt spørgsmål i turistbranchen. Ved at give de rejsende værdifulde og rettidige sikkerhedsoplysninger giver det dem større tillid til at udforske verden, hvilket er en langsigtet fordel for virksomheder.

Ligesom mange af jer har Tripadvisor arbejdet på dette problem i årevis, men vi ved, at vi kan gøre mere. Så vi fordobler vores indsats for at hjælpe rejsende med at finde og dele sikkerhedsoplysninger under hvert trin af deres rejse ved at bruge en trinvis tilgang til at introducere nye sikkerhedsfokuserede funktioner og politikker på websitet.

Den første af disse ændringer er et nyt ""sikkerhedsanmeldelsesfilter"", som vil give rejsende mulighed for at filtrere efter anmeldelser, som offentliggøres om sikkerhedshændelser på en ejendomsregistrering. Det andet er en meddelelse, der vil blive placeret på sikkerhedsanmeldelserne selv, så det er lettere for rejsende at skelne dem fra andre anmeldelser.

Størstedelen af virksomhederne vil ikke se en sikkerhedsanmeldelse på deres side, som nogen kan filtrere, da disse tilfælde af anmeldelser med ekstreme sikkerhedsproblemer er sjældne. F.eks. var der i det sidste år alene, ud af de mange millioner af anmeldelser og meninger, der blev offentliggjort på Tripadvisor, ca. 1.000 anmeldelser, der blev offentliggjort om seksuelle overgreb eller grove seksuelle forseelser. Selvom det er et relativt lille antal, er dette vigtige oplysninger for rejsende, der gerne vil være sikre, når de rejser.

Virksomheder rundt om i verden kender deres lokale områder, kvarterer og ejendomme bedre end nogen andre og har en unik placering til at hjælpe rejsende med at få en positiv og sikker oplevelse. Det er vores håb, at virksomheder som din – sammen med den større turistindustri – fortsat vil samarbejde med os på Tripadvisor, når vi gør en indsats for at gøre dette vigtige rejsesikkerhedsinitiativ til en større prioritet på tværs af turismen.

Her er det, som du har brug for at vide som virksomhedsejer om, hvordan Tripadvisor oplyser og fremhæver vigtige oplysninger om sundhed og sikkerhed på websitet.

Filteret for sikkerhedsanmeldelser

Filteret for sikkerhedsanmeldelser gør det nemt for rejsende at finde anmeldelser, der nævner sikkerhed, for enhver virksomhed, hvor anmeldelser om sikkerhed offentliggøres. Sikkerhedsfilteret vises i afsnittet "Anmeldelser" for alle relevante overnatningssted-, restaurant- og oplevelsesregistreringer på Tripadvisor. Flyselskaber, udlejning og krydstogter følger senere i år. Disse anmeldelser vil blive vist globalt på tværs af alle Tripadvisor-websites i hele verden og på alle 28 sprog.

Fra lanceringen har vi kigget på alle de anmeldelser, der på nuværende tidspunkt er på vores website, og som går et år tilbage (2018), og har tagget alle, der omfatter episoder med seksuelle overgreb eller grove seksuelle forseelser begået af en ansat.

Vi tagger nye anmeldelser på websitet, der beskriver seksuelle overgreb, fysisk overfald, påtvungen forgiftning og død, og i løbet af de næste par måneder vender vi også tilbage og tagger anmeldelser i disse kategorier fra det foregående år.

Anmeldelser af sikkerhedshændelser vil også omfatte en sikkerhedsmeddelelse i anmeldelsen. Meddelelsen vises øverst i hver anmeldelse, der indeholder sikkerhedsoplysninger, for at gøre det lettere for rejsende at skelne disse fra andre anmeldelser. Sikkerhedsmeddelelsen vil blive vist på disse anmeldelser, så længe anmeldelsen er offentliggjort på websitet.

Sikkerhedsfilteret vises kun, hvis en virksomhed har anmeldelser, der indeholder sikkerhedsoplysninger om deres registrering. De, der ikke har disse anmeldelser, har ikke dette filter, da der ikke er nogen anmeldelser at vise.

Kriterier for en sikkerhedsanmeldelse...

Sådan foretager vi undersøgelser: håndtering af uærligt spil og svindel med anmeldelser ved VM i fodbold i 2018

Sådan foretager vi undersøgelser: håndtering af uærligt spil og svindel med anmeldelser ved VM i fodbold i 2018

I denne første del af en række artikler, hvor vi tager dig med bag kulisserne og fremhæver det vigtige arbejde, som vores medarbejdere, der undersøger svindel med anmeldelser, gør, ser vi på, hvordan vores team forhindrede, at fodboldfans blev snydt under VM i fodbold i 2018.

Rusland og verdensmesterskabet i fodbold var på alles læber i løbet af sommeren, men mens de fleste af dem, der så kampene, holdt øje med begivenhederne på banen, fokuserede vores undersøgelsesteam på aktivitet som følge af dem.

Store begivenheder som et VM tiltrækker et meget større antal besøgende til værtslandet, og desværre vil der altid være opportunister og svindlere, som forsøger at udnytte det. For websites som Tripadvisor skaber dette en øget risiko for, at falske anmeldere vil forsøge at booste enkelte virksomheders profiler til skade for størstedelen af de virksomhedsejere, der spiller efter reglerne.

Heldigvis er vores undersøgelsesteam med over 15 års erfaring i opdagelse af svindel velbevandret i, hvordan man fanger de skyldige og forhindrer, at deres anmeldelser overhovedet offentliggøres på websitet. Forud for VM i fodbold var der en række forebyggende foranstaltninger, som vi tog, til at beskytte tilrejsende fans.

Trin 1: viden om, hvor vi skal kigge

Det første, som vi gjorde, var at undersøge tendenser for anmeldelser på tværs af de 11 byer, der var vært for VM-kampene: Moskva, Sankt Petersborg, Sotji, Kasan, Kaliningrad, Nisjnij Novgorod, Rostov ved Don, Samara, Saransk, Volgograd og Jekaterinburg.

Til dette formål brugte vores medarbejdere visualiseringsværktøjer og digitale kriminaltekniske analyser til at identificere mønstre i de data, som vores sporingssystem for anmeldelser havde indsamlet. I disse analyser kiggede vi på to specifikke aspekter af anmeldelsesaktivitet: adfærdsdata og tekniske data.

Trin 2: spor efter svindlerne

Adfærdsdata viser os, hvordan individuelle anmeldere interagerer med websitet, herunder hvor tit de indsender anmeldelser, den geografiske udbredelse af disse anmeldelser, eventuelle ligheder mellem anmelderkonti og mange andre datapunkter.

I dette tilfælde ledte vi efter adfærdsmønstre, der virkede til at være uden for normen. Det kunne f.eks. være, hvis en individuel anmelder havde offentliggjort en række anmeldelser hurtigt efter hinanden, eller hvis to konti var begyndt at bruge websitet på en meget lignende måde.

Tekniske data omhandler de enheder, som anmeldere bruger til at indsende anmeldelser, der kan afsløre meget om, hvad en svindler er ude på, herunder vedkommendes placering. Før kampene begyndte, ledte vi efter eventuelle indikatorer for flere anmelderkonti, der indsendte indhold fra den samme enhed – ofte et fingerpeg om, at en virksomhed, som tilbyder betalte anmeldelser, er på spil.

Trin 3: fjernelse af mistænkelige anmeldelser

Vores dataanalyser identificerede mere end 1.300 forskellige anmelderkonti, som forsøgte at indsende anmeldelser på en måde, der var mistænkelig.

Vores team tog et nærmere kig på disse, og det resulterede i fjernelse af mere end 1.500 mistænkelige anmeldelser af ejendomme på tværs af de 11 værtsbyer – en lille del af de flere millioner anmeldelser, som vi modtager samlet set hver måned, men nok til at være potentielt vildledende for de rejsende og urimelige for alle de andre virksomheder i hotel-og restaurationsbranchen, der spiller efter reglerne.

...

Hvad gør Tripadvisor for at stoppe køb og salg af falske anmeldelser online?

Hvad gør Tripadvisor for at stoppe køb og salg af falske anmeldelser online?

Køb af anmeldelser er en uærlig virksomhedspraksis, der vildleder kunder og er dybt uretfærdig for flertallet af virksomheder, som følger reglerne. Her forklarer vi, hvorfor Tripadvisor handler resolut over for de få virksomheder, der forsøger at købe anmeldelser, og hvordan vi fanger de virksomheder, der sælger dem.

Langt de fleste virksomhedsejere opfører sig ordentligt på Tripadvisor. De arbejder hårdt for at yde en god kundeoplevelse, og de vil gerne have, at kunderne giver ærlig feedback i deres anmeldelser.

Desværre er der nogle personer og/eller virksomheder, som forsøger at udnytte ejere af virksomheder i hotel- og restaurationsbranchen ved at bede om penge i bytte for falske anmeldelser. Disse virksomheder ser ofte ud til at være legitime virksomheder, og de giver forskellige falske løfter om, hvad deres såkaldte tjenester er. Hovedbudskabet er, at de kan forbedre Tripadvisor-placeringen for en virksomhed i hotel- og restaurationsbranchen ved hjælp af positive anmeldelser.

Vi kalder denne kategori af falske anmeldelser for betalte anmeldelser, og de udgør en form for svindel. Det er et problem, som vi tager meget alvorligt. Vi har et dedikeret team af medarbejdere, der arbejder døgnet rundt for at fange virksomheder, som tilbyder betalte anmeldelser, og forhindre dem i at drive forretning på vores website. Vi samarbejder også med kontrolinstanser og politimyndigheder i hele verden for at retsforfølge nogle af de værste kriminelle. Både køb og salg af anmeldelser er ulovligt i mange lande, og hvis personerne bag disse kriminelle aktiviteter fanges, kan de blive idømt fængselsstraffe.

Hvad er forskellen på en virksomhed, som tilbyder betalte anmeldelser, og en anmeldelsesoptimeringsvirksomhed?

Det er to forskellige navne for det samme. Vi mener, at "virksomhed, der tilbyder betalte anmeldelser" er den tydeligste og enkleste måde til at henvise til alle de virksomheder og personer, som sælger falske anmeldelser.

Det er vigtigt at bemærke, at "anmeldelsesoptimering" ikke må forveksles med andre optimeringsværktøjer, der tilbyder en lovlig tjeneste, såsom søgemaskineoptimering (SEO).

Hvordan kan Tripadvisor opdage en betalt anmeldelse?

Tripadvisor har sporet millioner af anmeldelser i mere end 10 år, hvilket gør det muligt for os at lave nogle meget præcise modeller over den måde, som almindelige rejsende skriver anmeldelser på. Betalte anmeldelser følger ikke denne model, selv når personerne bag har forsøgt at skjule deres aktivitet. Vores sporingssystem kan spotte selv de mindste forskelle i anmeldelsesindsendelsesmønstre, hvilket udløser en undersøgelse fra vores team af eksperter.

Du kan få flere oplysninger om, hvordan vores sporingssystem fungerer, her.

Hvordan fanger Tripadvisor virksomheder, der tilbyder betalte anmeldelser?

Udover vores avancerede sporingssystem finder og stopper vores dedikerede team af medarbejdere de virksomheder, der hævder at tilbyde betalte anmeldelser.

Der er en række måder, som vi gør dette på.

...

Undgå at falde for dette nye Bitcoin-fupnummer – her er det, som du bør vide

Undgå at falde for dette nye Bitcoin-fupnummer – her er det, som du bør vide

Et lille antal virksomheder i hotel- og restaurationsbranchen er målet for et nyt Bitcoin-fupnummer. Her forklarer vi, hvad dette fupnummer indebærer, hvordan Tripadvisor beskytter virksomheder imod det, og hvad en virksomhed kan gøre, hvis den er blevet udset som mål.

Hvad indebærer Bitcoin-fupnummeret?

Det er en form for afpresningsfidus, hvor svindlere kontakter virksomheder, som regel via e-mail, og kræver en lille sum penge, der skal indbetales på en Bitcoin-konto. Svindlerne truer med, at hvis Bitcoin-betalingen ikke foretages, vil de skrive falske negative anmeldelser om virksomheden online.

Det kan være ubehageligt at modtage en e-mail som denne, men den gode nyhed er, at det som regel viser sig at være en tom trussel. Det er et primitivt og opportunistisk forsøg fra svindlerne på at ramme en masse ejendomme i håbet om, at et lille antal vil betale.

Vi har ikke set nogen tegn på, at dette fupnummer virker – da Bitcoin-konti er synlige for offentligheden, har vi overvåget dem for at se, om nogen har betalt. Baseret på vores undersøgelser har vi til dato ikke set noget tegn på, at folk betaler til Bitcoin-svindlernes konti.

Tripadvisor har allerede sikkerhedsforanstaltninger på plads for at beskytte virksomheder

Selvom de fleste af disse svindelnumre er tomme trusler, tager Tripadvisor ethvert forsøg på at afpresse virksomhedsejere alvorligt. Tripadvisors avancerede system til opdagelse af svindel har allerede sikkerhedsforanstaltninger, der beskytter mod denne type svindel, og vores dedikerede team af medarbejdere undersøger alle indberetninger om afpresning, som vi modtager.

Hvad skal virksomheder gøre, hvis de er blevet udset som mål?

Virksomheder, der er mål for afpresningsforsøg, bør:

  • lade være med at betale
  • indberette truslerne til deres lokale myndigheder
  • indberette truslerne til Tripadvisor ved at sende en e-mail til: contentintegrity@tripadvisor.com

Vi har ikke set tegn på negative anmeldelser, der er indsendt til vores platform som et resultat af denne fidus, men hvis din ejendom er blevet udset som mål og efterfølgende modtager en anmeldelse, som du mener, er forbundet med dette fupnummer, skal du indberette det til os, så vi kan undersøge det nærmere.

...

En anmeldelses rejse

En anmeldelses rejse Sådan modererer Tripadvisor anmeldelser fra indsendelse til offentliggørelse

Har du nogensinde tænkt over, hvad Tripadvisor gør for at moderere anmeldelser? Se den korte video herover (kun på engelsk) for at få flere oplysninger om:

  • teknologien, som Tripadvisor bruger til at spore og vurdere anmeldelser
  • hvad der sker, når vi opdager en mistænkelig anmeldelse
  • de tre vigtigste typer af falske eller subjektive anmeldelser, og hvordan vi opfanger dem
  • vores undersøgelsesteams rolle
  • virksomheders muligheder for at anmode om en undersøgelse.

Få flere oplysninger om vores retningslinjer for anmeldelser ved at klikke her.

Styrk din virksomhed med vores eksklusive startpakker Styrk din virksomhed med vores eksklusive startpakker
  • Gratis prøveperiode på 30 dage
  • Gratis reklamer for op til 100 USD
  • Ingen binding
...

Få mest muligt ud af Tripadvisor

Styrk din overnatningsvirksomhed med vores eksklusive startpakker