Tripadvisor Insights

Få de nyeste bedste praksisser og undersøgelser om, hvordan du styrker din virksomhed på verdens største rejsewebsite.

Populært

Tripadvisors Omdømmeekspert: Den fulde vejledning

Tripadvisors Omdømmeekspert: Den fulde vejledningEr du klar til at opbygge de rejsendes tillid til at booke hos dig? Er du på udkig efter måder, hvorpå du kan påvirke din boblescore og placering på Tripadvisors popularitetsindeks samt andre steder? Læs videre for at få flere oplysninger om alt det, Omdømmeeksperten kan gøre for dit overnatningssted.

Et godt omdømme er hjørnestenen hos enhver virksomhed inden for hotel- og restaurationsbranchen. Hele 94 % af rejsende udtaler, at anmeldelser er en vigtig beslutningsfaktor, når de skal vælge, hvor de vil overnatte ... og 77 % er mere tilbøjelige til at booke en ejendom med personlige anmeldelsesbesvarelser.1

Anmeldelser er også blevet endnu vigtigere, da rejsende gerne vil vide, hvordan forholdene er på din ejendom lige nu.

Du har ikke råd til at forsømme dit omdømme, men det kan helt sikkert være en uoverskuelig opgave at administrere det. Derfor har vi udviklet Omdømmeeksperten, som kan hjælpe dig med nemt at opbygge de rejsendes tillid til din ejendom, motivere gæster til at booke hos dig og øge din synlighed på Tripadvisor. Hvis du vil have flere oplysninger om, hvordan du kan føje Omdømmeeksperten til din Tripadvisor-registrering, kan du klikke her.

Har du allerede tilmeldt dig? Læs om bedste praksis for, hvordan du kan låse op for den fulde effekt af Tripadvisors Omdømmeekspert for din virksomhed!

Trin 1: Kom i gang

Når Omdømmeeksperten er aktiveret for din virksomhed, vil alle registrerede og bekræftede ejere af din Tripadvisor-registrering have adgang til den. Sådan kommer du i gang:

  1. Log på din konto på tripadvisor.dk/Owners
  2. Vælg din ejendom fra listen for at tilgå dens Ledelsescenter
  3. Gå til fanen "Anmeldelser" for at se Omdømmeeksperten og alle dens værktøjer

Bemærk! Det er muligt, at vi måske er nødt til at bekræfte din adgang til din virksomhed på Tripadvisor igen. Hvis dette er tilfældet, bedes du kontakte kundeservice for at fortsætte bekræftelsesprocessen. Det gør du ved at gå til Ejersupport. Derfra skal du tilføje dit navn og din ejendom, vælge "Opdater adgang til Ledelsescenteret" og derefter "Deaktiver adgang for en registrant". Brug så tekstfeltet til at anmode om en bekræftelse.

Trin 2: Aktivér Førsteklasses indsamling af anmeldelser

Omdømmeeksperten gør arbejdet for dig, når det kommer til at indsamle nye anmeldelser. Du skal blot aktivere dine udbydere for at komme i gang. Derefter kan du tilpasse dine anmodninger om anmeldelser og tilføje private spørgeundersøgelser, hvis du ønsker dette....

Få din virksomhed på Tripadvisor

Få din virksomhed på Tripadvisor

Sådan bliver du registreret og begynder at indsamle anmeldelser på Tripadvisor

 

Tripadvisor er verdens største rejsewebsite med millioner af rejsende, der hver måned kommer for at søge efter og planlægge den perfekte rejse. Overnatningssteder, restauranter og seværdigheder kan gratis blive registreret på Tripadvisor!  Ved at være på Tripadvisor øger du din virksomheds eksponering for et stort, kvalificeret publikum og får adgang til mange gratis markedsføringsværktøjer. Det er let at blive registreret – lad os komme i gang.

Hvordan kan din virksomhed blive registreret?

Der er to måder: En repræsentant for din virksomhed kan bede om en registrering, eller en Tripadvisor-bruger kan skrive en anmeldelse af din ejendom og dermed påbegynde registreringen.

Før du beder om en registrering, skal du besøge  https://www.tripadvisor.dk/Owners for at se, om din virksomhed allerede er blevet tilføjet på Tripadvisor af en rejsende. Indtast navnet på din virksomhed i feltet. Hvis navnet vises i rullelisten med resultater, har en rejsende allerede påbegyndt en registrering. Vælg din virksomhed i rullelisten, og klik derefter på knappen "Gør krav på din virksomhed" for at bekræfte din tilknytning til ejendommen.

Hvis din virksomhed allerede er registreret, skal du gøre krav på den registrering i stedet for at oprette en ny. Tripadvisor tillader kun én registrering pr. ejendom. Hvis du ønsker nærmere oplysninger om, hvordan du gør krav på din registrering og får adgang til ledelsescenteret, hvor du kan administrere din Tripadvisor-registrering og anmeldelser, kan du se vores startvejledning.

Anmod om en registrering

Hvis din virksomhed endnu ikke er registreret på Tripadvisor, optræder den ikke i rullelisten med søgeresultater. I så fald skal du klikke på linket "Bliv registreret nu" under søgefeltet. Så bliver du sendt videre til en side, hvor du kan bede om en registrering til din ejendom.

Du skal angive forskellige oplysninger om din virksomhed for at komme i gang. Tripadvisors redaktører bruger disse oplysninger til at bekræfte, at din virksomhed opfylder registreringskriterierne, og til at finde den mest passende kategori for den på websitet. Udfyld formularen med så mange oplysninger som muligt, så vi lettere kan registrere din virksomhed korrekt. Du kan finde nærmere oplysninger om hvert afsnit af formularen nedenfor.

Dine oplysninger

Afsnittet "Dine oplysninger" hjælper os med at bekræfte din tilknytning til virksomheden. Angiv dit navn, din tilknytning til virksomheden og din e-mailadresse. Sørg for, at din e-mailadresse er korrekt, da vi sender en meddelelse til dig, når din registrering er offentliggjort på Tripadvisor. Derefter kan du registrere din tilknytning til ejendommen for at drage fordel af de gratis værktøjer.

Registreringsoplysninger for din ejendom

Dernæst skal du angive oplysninger om din virksomhed, herunder virksomhedens officielle navn og adresse. Når du har indtastet din adresse, skal du placere markøren på det rigtige sted på kortet. Din ejendoms placering på kortet vises til rejsende på websitet, når de planlægger deres rejser. Du skal også tilføje din virksomheds website og telefonnummer. 

Husk på, at Tripadvisors redaktører bruger dit website eller en partners website (såsom et turistråd eller en bookingpartner) til at bekræfte de oplysninger, du angiver. Derfor er det meget vigtigt, at de oplysninger, du indsender i din registreringsformular, matcher dit website og andre ressourcer.

Ejendomsoplysninger

Vi beder dig også om svare på nogle detaljerede spørgsmål om din ejendomstype. De hjælper os med at sikre, at vi viser din virksomhed i den rigtige kategori, og at så mange relevante oplysninger som muligt vises. Hvis du vil have mere specifikke oplysninger om din ejendomstype, kan du se nedenstående kategorier:

Overnatningssteder: Hvis du ejer et overnatningssted, registreres din ejendom i Tripadvisors afsnit for overnatningssteder på dit rejsemål. Der er nogle særlige elementer, du skal angive, så vi kan placere dig i den korrekte kategori inden for dette afsnit:

  • Samlet antal værelser
  • Prisklasse
  • Krav til korteste ophold
  • Om du har sikkerhed og personale på stedet
  • Om rengøring af værelser er inkluderet
  • Oplysninger om receptionen
  • Om værelserne har tilstødende badeværelser

Du kan også angive yderligere oplysninger om faciliteter, herunder hvorvidt din ejendom tilbyder gratis morgenmad, suiter, tennis/golf, adgang til strand/pool, fitnesscenter, internetadgang osv. Disse oplysninger bliver føjet til afsnittet "Faciliteter" på din registrering og hjælper rejsende med at finde ud af, hvad de kan forvente af dit overnatningssted. Sammen med officielle lokale klassifikationer bruger vi disse oplysninger til at bestemme, om din ejendom bør registreres under kategorien hoteller, B&B’er/kroer eller specialiserede overnatningssteder på Tripadvisor.

Hvis du vil have flere oplysninger, kan du læse vores retningslinjer for registrering af overnatningssteder her.

Restauranter: Restaurantregistreringer vises under afsnittet Restauranter på Tripadvisor. Individuelle restauranter, der er åbne for offentligheden, kan registreres. Du bliver bedt om at angive kategorien for din restaurant (almindelig, café eller fastfood), køkkentype, prisleje og andre særlige egenskaber. Disse oplysninger vises på din registreringsside og hjælper rejsende med at beslutte, om de vil spise på din restaurant.

Læs alle vores retningslinjer for restaurantregistreringer her.

Hvis du vil have flere oplysninger og tip til, hvordan restauranter kan få mest ud af Tripadvisor, kan du klikke her.

Seværdigheder: Du skal vælge den kategori, der bedst beskriver din seværdighed. Hvis din virksomhed ikke passer ind i nogen af de viste seværdighedstyper, kan du vælge "Anden". Du kan også angive din anbefalede besøgslængde, prisoplysninger og detaljer om andre faciliteter (toiletter, skabe osv.).

En ejendom skal være en permanent seværdighed (ikke sæsonpræget eller midlertidig) og have et officielt navn, adresse og telefonnummer, for at den kan registreres under afsnittet Seværdigheder på Tripadvisor. Seværdighedens åbningstider eller regelmæssige afgangstider skal være tilgængelige på et website eller i en brochure sammen med planlagte afgangssteder (hvis de varierer). Turarrangører kan kvalificere sig som en seværdighed, hvis de tilbyder deres egne ture, har licens fra/er anerkendt af repræsentanter fra lokale by- eller turistmyndigheder og har et website.

For flere oplysninger kan du læse vores Retningslinjer for seværdigheder her. 

Tilføj en ejendomsbeskrivelse

En beskrivelse giver de rejsende nærmere oplysninger om din virksomhed. Den skal være skrevet på dit lokale sprog og må ikke indeholde HTML-koder, telefonnumre, web-/e-mailadresser eller tekst med STORE BOGSTAVER. Det er bedst at holde beskrivelsen kort, så gæster kan skimme hen til de vigtige ting, du har fremhævet, og træffe en beslutning.

Vælg et billede

Ved at indsætte et billede af din virksomhed giver du et godt førstehåndsindtryk over for de rejsende. Vi viser det på din registreringsside. Billedet skal være af typen .jpg eller .gif (de mest almindelige billedformater). Vi tillader ikke billeder med kanter, logoer eller filer, der er større end 100 kB.

Indsend registreringen

Når du har bekræftet, at alle de angivne oplysninger er korrekte, skal du markere feltet nederst på formularen for at bekræfte, at du er repræsentant for virksomheden, at de oplysninger, du indsender, er rigtige, og at du har ret til at offentliggøre det billede, du vedhæfter. Derefter skal du klikke på knappen "Send" for at fuldføre processen.

Næste trin

Når du har bedt om din registrering, vil Tripadvisors redaktører bekræfte dine oplysninger, og at din ejendom overholder retningslinjerne for den virksomhedskategori, du har valgt. Dette tager normalt ca. fem arbejdsdage.

Styrk din overnatningsvirksomhed med vores eksklusive startpakker [widget_banner title="Er du klar til 
opsvinget?"...

Tripadvisors ledelsescenter: Startvejledning

Tripadvisors ledelsescenter: Startvejledning Tag kontrollen over dit online omdømme. Opbyg din virksomhed på verdens største rejsewebsted. Det er alt sammen inden for rækkevidde, når du tilmelder dig Tripadvisors ledelsescenter.

Ledelsescenteret er stedet for alt, hvad der vedrører din Tripadvisor-registrering. Fra opdatering af grundlæggende virksomhedsoplysninger til offentliggørelse af billeder og gennemgang af statistikker – ledelsescenteret er stedet. Alle registrerede og bekræftede ejere har adgang til ledelsescenteret. Gå til www.tripadvisor.dk/Owners for at logge på. Hvis du er tilknyttet mere end én ejendom, skal du vælge, hvilken ejendom du gerne vil se eller opdatere, på listen.

Grundlæggende viden om ledelsescenteret

Her er en hurtig liste over de fem vigtigste ting, som du kan finde i ledelsescenteret, ved hjælp af menuen foroven. Læs nedenfor for at få en oversigt over startsiden og en vejledning til almindelige opgaver i ledelsescenteret.

  • Administrer registrering: Tilføj billeder, administrer registreringsoplysninger, opdater faciliteter med mere via fanen Administrer registrering. 
  • Få flere bookinger: Hvis det er relevant, kan indkvarteringssteder finde links til at administrere Business Advantage og sponsorerede placeringer under fanen Få flere bookinger.
  • Reklameværktøjer: Fang potentielle restaurantgæsters og gæsters opmærksomhed med markedsføringsværktøjer, priser, widgets og klistermærker til vinduerne, som du kan finde via fanen Reklameværktøjer.
  • Anmeldelser: Svar på anmeldelser, indberet en anmeldelse, og svar på spørgsmål via fanen Anmeldelser.
  • Hjælp og indstillinger: Få svar på alle dine spørgsmål. Få adgang til fakturering og betalinger, opdater e-mailpræferencer, og administrer brugeradgang. Ejerforummet og supportafdelingen er også tilgængelige under fanen Hjælp og indstillinger.
En oversigt over ledelsescenterets startside...

Vejledning til dit primære billede på Tripadvisor

Vejledning til dit primære billede på Tripadvisor Du får kun én chance for at gøre et godt førstehåndsindtryk over for de rejsende. Sørg for, at det bliver godt, ved at benytte vores avancerede teknologi, der automatisk vælger dit primære billede for dig – eller følg vores tip til at vælge dit eget.

Dit primære billede er det første billede, som de rejsende ser af din ejendom. Det vises som hovedbilledet i søgeresultaterne og som det første billede i din billedkarrusel. Vi ved, at et velvalgt primært billede kan være en afgørende faktor for rejsende, når de skal vælge deres næste sted at overnatte. I hvert fald siger 79 % af de rejsende, at de tager billeder og videoer, der er offentliggjort online, i betragtning, når de booker et indkvarteringssted.*

Eftersom billeder er så vigtige for både rejsende og ejere, har vi investeret en masse tid og ressourcer i vores maskinlæringsteknologi for billeder. Denne teknologi mindsker det pres, som ejere ofte føler, når de selv skal vælge et primært billede i god kvalitet, ved automatisk at vælge et primært billede for dem.

"Automatisk valg" bruger avanceret teknologi til at analysere kvaliteten af og motivet på billeder på Tripadvisor for at vælge det bedste primære billede til en registrering. Vores teknologi ser på de fysiske egenskaber ved et billede, såsom billedopløsning og retning, samt billedets motiv, uanset om det er et indendørs- eller udendørsbillede, et billede af mennesker eller af faciliteter osv. Brugertest har indtil videre vist, at denne tilgang virker. Automatisk valgte billeder er billeder i høj opløsning i stedet for slørede billeder. De viser værelser og swimmingpools i stedet for billeder af rejsende eller badeværelser.

Denne nye tilgang bruger data til at fjerne subjektiviteten i manuelt valg af billeder og sikrer, at primære billeder er optimeret til de rejsende, der søger efter deres næste sted at overnatte. Men hvis du foretrækker at manuelt vælge dit primære billede (og fravælge funktionen "Automatisk valg"), kan du gøre det i ledelsescenteret. Læs nedenstående vejledning og bedste praksisser vedrørende valg af et primært billede.

Sådan vælger du dit primære billede manuelt
  1. Log på ledelsescenteret
  2. Klik på "Multimediecenter" under "Profil" i menuen foroven
  3. Klik på fanen "Primært billede" i venstre side
  4. Klik på "Manuelt: Vælg dit eget primære billede"
  5. Vælg det primære billede, som du gerne vil bruge, fra de viste valgmuligheder
  6. Hvis du er tilfreds med forhåndsvisningen af dit nye primære billede, der vises øverst på siden, kan du klikke på "Send"

Bemærk! Det kan tage op til tre til fem hverdage, før ændring af et primært billede træder i kraft på din side. Når du har valgt dit billede, og det er behandlet, kan du se det i multimediecenteret sammen med et datostempel og en meddelelse, der viser, at anmodningen behandles.

Krav til dit primære billede
  • Vis din ejendoms bedste egenskab(er). Dit primære billede skal repræsentere det bedste, som din ejendom har at byde på. Vælg et billede, som fremhæver det, der gør din ejendom til noget særligt. Er det den historiske facade, moderne lobby eller enestående udsigt? Vis det til de rejsende ved at fremhæve de egenskaber, der får dig til at skille dig ud, på dit primære billede.
  • Vælg godt belyste og skarpe billeder. Undgå billeder, der er mørke og/eller slørede. Størrelsen på disse billeder vil blive ændret, alt efter hvor de vises på Tripadvisor, så de skal være lette at se i alle størrelser, uanset om det er et miniaturebillede på mobilen eller et billede i fuldskærm på computeren.
  • Skift dit primære billede alt efter årstiden. De rejsende vil gerne forestille sig selv på din ejendom lige fra begyndelsen. Vælg et primært billede, der repræsenterer den årstid, som de rejsende booker til. Hvis julen f.eks. er lige rundt om hjørnet, kan du fremhæve den hyggelige pejs eller julepynten.
  • Undgå billeder af mennesker og af landskabet. Billeder af din ejendom eller af placeringen er mere nyttige for de rejsende end billeder af medarbejdere, andre rejsende eller det typiske landskab i dit område.
  • Du kan også drage fordel af Tripadvisors maskinlæring, så vælger vi automatisk billedet for dig. Spring besværet ved manuelt at vælge et primært billede over, og lad vores teknologi gøre arbejdet for dig. Hvis du ikke fravælger muligheden "Vælg automatisk primært billede", vælger vi automatisk det bedst tilgængelige billede som dit primære billede.
Sporing af effektiviteten af dine billeder...

Placering i popularitetsindekset på Tripadvisor: De vigtigste faktorer, og hvordan du gør det bedre

Placering i popularitetsindekset på Tripadvisor: De vigtigste faktorer, og hvordan du gør det bedre Få flere oplysninger om Tripadvisors popularitetsindeks, og få tip til forbedring af din virksomheds resultater. Din placering i popularitetsindekset på Tripadvisor er baseret på anmeldelser fra brugere, og den afspejler en sammenligning mellem dig og andre virksomheder inden for dit geografiske område. Din placering i popularitetsindekset er vigtig, for jo tættere du er på toppen, jo mere sandsynligt er det, at brugerne ser din virksomhed, når de undersøger dit område. Her er de tre vigtigste faktorer, der påvirker din placering i popularitetsindekset, og måder, hvorpå du kan forbedre den: Kvaliteten af anmeldelser Højere boblevurderinger har en positiv effekt på din placering i popularitetsindekset. Vis gæsterne, hvad de kan forvente, ved at sørge for, at alle oplysninger er korrekte, og at billederne afspejler din virksomhed. Opfyld eller overgå disse forventninger under deres ophold, og bliv ved med at få positive anmeldelser! Kvantiteten af anmeldelser...

Alt, hvad du behøver at vide om Tripadvisors algoritme for placering i popularitetsindekset

Alt, hvad du behøver at vide om Tripadvisors algoritme for placering i popularitetsindekset Få alle oplysninger om Tripadvisors algoritme for placering i popularitetsindekset, herunder hvordan den bruges til at rangere indkvarteringssteder, seværdigheder og restauranter, og hvordan den udvikler sig med tiden. Sådan fungerer popularitetsindekset Placering i popularitetsindekset er baseret på kvaliteten og kvantiteten af anmeldelser, som en virksomhed modtager fra brugere, samt hvor nye de er, og hvor konsistente vurderingerne i disse anmeldelser er over tid. Kvalitet Boblevurderingerne, som brugerne afgiver som en del af deres anmeldelser, bruges til at rangere kvaliteten af oplevelsen hos hver virksomhed. Alt andet lige vil en virksomhed med flere vurderinger med fem bobler placeres højere end en virksomhed med lavere boblevurderinger. Offentliggørelsestidspunkt...

Sådan hjælper Business Advantage dit hotel med hurtigere at komme på fode igen

Sådan hjælper Business Advantage dit hotel med hurtigere at komme på fode igenOpdag, hvordan hoteldirektører får flere direkte bookinger med denne virksomhedsforøgende løsning fra Tripadvisor.Rejser gør comeback, da de rejsende tager på deres længe ventede ferier. Men spørgsmålet for hoteldirektørerne er stadig: Hvad er den bedste måde at skille sig ud fra konkurrenterne på? Business Advantage hjælper hoteldirektører med værktøjerne til at få flere direkte bookinger, lokke rejsende med kampagnetilbud og fremvise det bedste ved deres ejendom.   Her er, hvad blot nogle få af vores partnere har at sige om det. “"Det er lykkedes vores team at bruge Business Advantage til at få et investeringsafkast med øget trafik og flere bookinger. Vi har oplevet et højt afkast af resultater ved hjælp af BA-funktioner såsom særtilbud, direkte links og klik for at ringe. Den største fordel ved BA for os ville være vores evne til at maksimere indtjeningen og trafikken på websitet med produktets forskellige funktioner". – Johnny Gibson, direktør for søgemaskinemarkedsføring, Hilton Worldwide "Den store fordel ved Tripadvisor er den enorme eksponering over for forbrugerne. Med Business Advantage får vi fantastiske funktioner såsom links til direkte bookinger til vores website og hotellets særtilbud. Vi har gjort en stor indsats for at ændre brand, flytte og skifte fra brand til uafhængige hoteller for nylig, og Tripadvisor-teamet har hjulpet meget med at få skiftet til at få indtægter med det samme"....

Global Market Insight: OTA Insight Guest Blog Post

Global Market Insight: OTA Insight Guest Blog Post

Global Market Insight: OTA Insight Guest Blog PostTrack worldwide recovery and spot the earliest signs of traveler demandThe extraordinary travel disruption caused by COVID-19 has ushered in never before seen challenges for the hospitality industry. Hoteliers across...

Thailand Hotel Market Report

Thailand Hotel Market Report

Thailand Hotel Market ReportWith a greater emphasis on vaccine rollouts and immunization campaigns, consumer sentiment strengthens and Pattaya, Thailand is experiencing a strong uplift in leisure demand.Travel searches are influenced by the vaccine rollout and easing...

Chicago Hotel Market Report

Chicago Hotel Market Report

Chicago Hotel Market ReportChicago is the latest American city to announce a full reopening, removing restrictions that have hampered both travel and business. Additionally, major events like Lollapalooza are returning to the city.Mask requirements now eased for...

Greece Hotel Market Report

Greece Hotel Market Report

Greece Hotel Market ReportIs your 2021 summer season picking up as travel is heading towards its long awaited recovery?As vaccinations increase and travel restrictions are gradually lifted, Greece is the most-booked European destination for this summer as per Forbes....

Germany Hotel Market Report

Germany Hotel Market Report

Germany Hotel Market ReportWith increasing certainty around hotels re-opening in Germany, hotel searches see an increase while search lead times decrease.Hotels in Germany are finally allowed to re-open. Following decreasing COVID cases, several German states have...

Strategies to Encourage Guests to Opt into Email Marketing

Strategies to Encourage Guests to Opt into Email Marketing

Email is one of the most valuable marketing channels available to hotel owners. Email marketing can deliver a high return-on-investment and offers a great way to keep customers engaged and tuned into your hotel’s messaging.

Remember, in order to freely communicate with your guests via email, you need to make sure you comply with any local laws, such as getting guests’ permission before including them in your mailing lists. It’s important to stay in compliance with marketing and privacy laws, including the GDPR. Ensuring your email list contains lawfully permissioned data also improves your email deliverability and engagement with your messages.

Here are a few tips to encourage guests to opt into your marketing emails.

Show the value of your messages

Be sure to tell visitors exactly why they should subscribe to emails from your hotel.

Let guests know what they’ll get out of subscribing and demonstrate the value of opting into your emails and being on your marketing list.

Communicate to guests that opting into emails offers a chance to stay up-to-date on events and offerings that are most relevant to them.

Engage guests with opportunities to opt in at key touch-points along their booking journey and during their stay.

Face-to-face interactions, such as guest check-in, are a chance to demonstrate in-person the value of your hotel’s communications. Consider giving guests the option to sign up for your emails through a privacy-compliant offline email collection app on a tablet at the front desk.

Be relevant and personalized

Strive to make each marketing message relevant and personalized to every guest. If you’re able to collect a guest’s email address at booking or check-in, and gain the necessary consent or permission, consider tying the email to other data you collect. Make sure you have the necessary permissions, then consider matching guest insights, such as whether a guest asked to upgrade to a room with a view, or they booked a spa appointment. Insights like these could be incorporated into marketing messaging to increase personalization and relevance. As you learn about your guests’ personal preferences, you can better tailor marketing messages to be personalized and relevant, increasing the value guests perceive in your content and making them more likely to opt into emails.

Learning about your guests helps you to segment them into different groups. By segmenting guests (grouping them by the characteristics they share), you can be sure to show the right message to the right user at the right time.

...

Tripadvisors Omdømmeekspert: Den fulde vejledning

Tripadvisors Omdømmeekspert: Den fulde vejledningEr du klar til at opbygge de rejsendes tillid til at booke hos dig? Er du på udkig efter måder, hvorpå du kan påvirke din boblescore og placering på Tripadvisors popularitetsindeks samt andre steder? Læs videre for at få flere oplysninger om alt det, Omdømmeeksperten kan gøre for dit overnatningssted.

Et godt omdømme er hjørnestenen hos enhver virksomhed inden for hotel- og restaurationsbranchen. Hele 94 % af rejsende udtaler, at anmeldelser er en vigtig beslutningsfaktor, når de skal vælge, hvor de vil overnatte ... og 77 % er mere tilbøjelige til at booke en ejendom med personlige anmeldelsesbesvarelser.1

Anmeldelser er også blevet endnu vigtigere, da rejsende gerne vil vide, hvordan forholdene er på din ejendom lige nu.

Du har ikke råd til at forsømme dit omdømme, men det kan helt sikkert være en uoverskuelig opgave at administrere det. Derfor har vi udviklet Omdømmeeksperten, som kan hjælpe dig med nemt at opbygge de rejsendes tillid til din ejendom, motivere gæster til at booke hos dig og øge din synlighed på Tripadvisor. Hvis du vil have flere oplysninger om, hvordan du kan føje Omdømmeeksperten til din Tripadvisor-registrering, kan du klikke her.

Har du allerede tilmeldt dig? Læs om bedste praksis for, hvordan du kan låse op for den fulde effekt af Tripadvisors Omdømmeekspert for din virksomhed!

Trin 1: Kom i gang

Når Omdømmeeksperten er aktiveret for din virksomhed, vil alle registrerede og bekræftede ejere af din Tripadvisor-registrering have adgang til den. Sådan kommer du i gang:

  1. Log på din konto på tripadvisor.dk/Owners
  2. Vælg din ejendom fra listen for at tilgå dens Ledelsescenter
  3. Gå til fanen "Anmeldelser" for at se Omdømmeeksperten og alle dens værktøjer

Bemærk! Det er muligt, at vi måske er nødt til at bekræfte din adgang til din virksomhed på Tripadvisor igen. Hvis dette er tilfældet, bedes du kontakte kundeservice for at fortsætte bekræftelsesprocessen. Det gør du ved at gå til Ejersupport. Derfra skal du tilføje dit navn og din ejendom, vælge "Opdater adgang til Ledelsescenteret" og derefter "Deaktiver adgang for en registrant". Brug så tekstfeltet til at anmode om en bekræftelse.

Trin 2: Aktivér Førsteklasses indsamling af anmeldelser

Omdømmeeksperten gør arbejdet for dig, når det kommer til at indsamle nye anmeldelser. Du skal blot aktivere dine udbydere for at komme i gang. Derefter kan du tilpasse dine anmodninger om anmeldelser og tilføje private spørgeundersøgelser, hvis du ønsker dette....

Sådan ændres retningslinjerne for Tripadvisor-anmeldelser i forbindelse med COVID-19

Sådan ændres retningslinjerne for Tripadvisor-anmeldelser i forbindelse med COVID-19I disse særlige tider tager vi ekstra foranstaltninger for at sikre, at vores platform bruges ansvarligt ​

Vi er her for at hjælpe

COVID-19-pandemien påvirker rejse-, hotel- og restaurationsbranchen på øjeblikkelige og vidtrækkende måder. Vi ved, at mange virksomhedsejere overvejer, hvordan de bedst kan navigere i disse usædvanlige udfordringer, og vi deler jeres dine bekymringer.

Læs mere om de ressourcer, vi har lanceret for ejere her.

Hvorfor får min virksomhed stadig anmeldelser?

Vi ved, at mange virksomheder har oplevet et betydeligt fald i antallet af kunder eller endda har været nødt til helt at lukke som følge af den globale pandemi. Selv hvis din virksomhed er midlertidigt lukket, kan dine kunder fortsætte med at indsende anmeldelser af deres gæsteoplevelse hos eller sammen med din virksomhed, så længe denne oplevelse fandt sted inden for de sidste 12 måneder forud for indsendelsen. Du vil også kunne indsende Svar fra ledelsen til disse anmeldelser, hvilket giver dig mulighed for at dele opdateringer om de seneste forhold på din ejendom, og indberette alle anmeldelser efter behov via ledelsescenteret.

Vi mener, at det nu mere end nogensinde før er vigtigt at skabe en platform, hvor kunderne kan dele deres gæsteoplevelser, og for virksomheder at dele deres svar om, hvad der sker på stedet. Anmeldelser og deres svar giver gennemsigtighed, skaber lige vilkår for store og små virksomheder og kan fungere som et utroligt effektivt markedsføringsværktøj for udbydere i hotel- og restaurationsbranchen, der konsekvent leverer stor værdi for pengene og høje servicestandarder.

Gennem denne periode vil vi fortsat bruge vores mere end 20-års erfaring med at moderere anmeldelser. Vores system og kontrolprocesser er fortsat fuldt funktionsdygtige, selv når vores teams arbejder hjemmefra.

Alle indsendte anmeldelser kontrolleres af vores analysesystem for anmeldelser, og alt problematisk indhold videresendes til vores team af indholdsspecialister for yderligere undersøgelser i henhold til vores normale processer. Du kan læse mere om vores analysesystem for anmeldelser her.

Sådan ændres retningslinjerne for anmeldelser

Vi introducerer en række justeringer af vores retningslinjer for anmeldelser og kontrolprocedurer i lyset af COVID-19-udbruddet. Disse ændringer har til formål at sikre, at vores medlemmer bruger Tripadvisor-platformen ansvarligt:

  • Vi fjerner indhold, der opfordrer folk til at ignorere regeringens retningslinjer eller begrænsninger
  • Vi fjerner indhold, der afholder folk fra at søge lægehjælp eller blive testet, eller som promoverer tvivlsom lægefaglig rådgivning eller forkerte oplysninger
  • Vi fjerner alle anmeldelser, der kritiserer en individuel virksomhed for at være lukket på nuværende tidspunkt
  • Vi blokerer indhold, der er racistisk, og som refererer til COVID-19 virussen som "kinesisk virus" eller "Wuhan-virus". Sådanne referencer er unødvendigt kontroversielle under en global pandemi, der kræver en samlet indsats fra alle nationer og folk, og alle anmeldelser eller forumindlæg, der bruger denne terminologi, vil blive fjernet. Anmeldelser, der navngiver virussen, skal bruge den officielle terminologi fra Verdenssundhedsorganisationen (WHO), f.eks. coronavirus eller COVID-19.
  • Fra og med d. 6. august 2021 fjerner vi nye anmeldelser, der kritiserer en virksomhed eller medarbejdere for at følge nationale og lokale bestemmelser, der er relateret til COVID-19, og/eller som kritiserer en virksomhed eller medarbejdere for at implementere sikkerhedspolitikker, der er blevet implementeret på grund af pandemien.

    Vi fjerner også anmeldelser, der er offentliggjort før d. 6. august 2021, hvis anmeldelserne indberettes til vores indholdsmoderatorer. Sådan indberetter du en anmeldelse:

    1: Gå til fanen "Anmeldelser" i Ledelsescenter.

    2: Klik på linket under "Indberet en anmeldelse", og udfyld formularen på næste side

    .
Sidst opdateret: 18. august 2021

Hvad gør Tripadvisor ved urimelige anmeldelser?

Hvad gør Tripadvisor ved urimelige anmeldelser? Virksomhedsejere og deres kunder spørger ofte, hvad vi gør ved urimelige eller ondsindede anmeldelser. Her forklarer vi vores tilgang ...

Når anmeldelser er objektive og ærlige, er de utrolig nyttige. For kunderne kaster de lys over virksomheder, der tilbyder fantastiske oplevelser, service og værdi. For ejerne er de med til at tiltrække nye kunder til virksomheden og give værdifuld feedback om, hvad virksomheden gør godt, og hvor der er plads til forbedring.

Urimelige eller ondsindede anmeldelser har den modsatte virkning – de er vildledende for potentielle kunder og kan skade en virksomheds omdømme.

Generelt er der to forskellige scenarier, hvor der kan være tale om en urimelig anmeldelse:

  • Scenarie nr. 1: Der indsendes en anmeldelse af en person, som enten er partisk (du kan få flere oplysninger om, hvordan vi bedømmer det, her), eller som ikke har haft en personlig oplevelse med den virksomhed, som vedkommende anmelder.  Vi kalder disse for falske anmeldelser.
  • Scenarie nr. 2: Der indsendes en anmeldelse af en person, der har haft en personlig oplevelse med virksomheden (og ikke er partisk ved at have en tilknytning til virksomheden), men det, som anmeldelsen beskriver, bestrides af virksomheden.  Vi kalder disse for bestridte anmeldelser.

Denne skelnen er vigtig, fordi den vejleder os i vores måde at håndtere tvister om anmeldelser på. Tvister om anmeldelser opstår, når en virksomhed indberetter en anmeldelse, som de mener overtræder vores retningslinjer. Når en virksomhed indberetter en anmeldelse, afgør vi, om den påstås at være falsk, eller om det er en bestridt anmeldelse, og går videre derfra.

Hvordan forhindrer Tripadvisor falske anmeldelser i at blive offentliggjort på websitet?

Falske anmeldelser hører ikke til på Tripadvisor. Vi arbejder ekstremt hårdt på at blokere dem fra at blive offentliggjort på websitet.

For det første har vi en række retningslinjer, som alle anmeldelser skal overholde. Disse retningslinjer er designet til at sikre, at anmeldelser er så relevante og nyttige som muligt. Du kan læse mere om vores retningslinjer for anmeldelser her.

Til at håndhæve disse retningslinjer bruger vi en kombination af smart teknologi og et dedikeret team af erfarne moderatorer.

Teknologien gør sit arbejde, hver gang der er en, der indsender en anmeldelse på Tripadvisor. Før anmeldelsen bliver offentliggjort på websitet, skal den igennem hundredvis af automatiske tjek, der vurderer hvert eneste aspekt af anmeldelsen. Vi kalder disse tjek for vores sporingssystem.

Systemet vil så enten tillade, at en anmeldelse bliver offentliggjort, blokere en anmeldelse fra at blive offentliggjort eller sende den til vores moderatorer til analyse, hvis det har mistanke om, at anmeldelsen kan være falsk.

Selv efter en anmeldelse er blevet offentliggjort, kan alle stadig bruge vores rapporteringsværktøjer til at anmode om, at vores moderatorer undersøger den, hvis de er bekymrede for, at en anmeldelse ikke overholder vores retningslinjer. Mens antallet af anmodninger om at undersøge en anmeldelse er lavt – mindre end 1 % af alle anmeldelser bliver indberettet til os – er disse indberetninger utrolig nyttige og hjælper os med at håndhæve retningslinjerne ensartet for alle. Virksomhedsejere kan indberette anmeldelser via ledelsescenteret (som de kan få adgang til gratis), mens de rejsende kan indberette anmeldelser ved at klikke på flagikonet under hver anmeldelse.

Du kan læse mere om de forskellige typer af falske anmeldelser, og hvordan vi opfanger dem, her.

Hvis du vil læse mere om, hvordan vores sporingssystem virker, skal du gå herhen.

Hvordan håndterer Tripadvisor bestridte anmeldelser?

Selv om over 99 % af Tripadvisor-anmeldelser er ubestridte, ved vi, at når en anmeldelse bestrides, kan det være alvorligt for de involverede. Det er en meget vigtig opgave at afgøre, om en bestridt anmeldelse er en retfærdig kommentar om en virksomhed eller ej, og det er en opgave, som vi forsøger at håndtere så forstående og retfærdigt som muligt.

Det er, fordi en kundes mening er subjektiv – hvorvidt servicen er hurtig eller langsom, hvorvidt maden er lækker eller kedelig, hvorvidt prisen giver god værdi for pengene eller ej – alle disse ting er afhængige af kundens forventninger.

Vi tror fast på, at hver eneste rejsende har ret til at udtrykke sin mening, hvad enten den er god eller dårlig, baseret på sine egne forventninger til, hvad oplevelsen skulle levere.

Vi ved også, at hvis du er virksomhedsejer eller medarbejder, kan det være utroligt frustrerende, når du får kritik i en anmeldelse, som du mener er urimelig.

Enhver virksomhed kan bestride en anmeldelse ved at bruge vores rapporteringsværktøjer. Bestridte anmeldelser bliver derefter vurderet af vores moderatorer, der afgør, om anmeldelsen overtræder vores retningslinjer, og om den derfor bør fjernes eller ej.

Hvis vores moderatorer konkluderer, at en anmeldelse overholder vores retningslinjer, vil den forblive offentliggjort. I disse tilfælde er der stadig en række ting, som en virksomhed kan gøre for at mindske indvirkningen af en bestridt anmeldelse, herunder offentliggøre et svar, som fortæller virksomhedens side af sagen. Vi tror ikke kun på kundens ret til at udtrykke sin mening, men også på virksomhedens ret til at svare. Vi kalder dette et svar fra ledelsen.

Du kan få flere oplysninger om de måder, som en virksomhed kan besvare en bestridt anmeldelse på, her.

Hvis du vil vide mere om, hvordan vores sporingssystem opfanger falske anmeldelser, kan du se denne video.

[widget_banner...

Technology is the Key to Future-Proofing Your Hotel Business (Guest Post by Hotel Tech Report CEO)

Technology is the Key to Future-Proofing Your Hotel BusinessGuest post by Jordan Hollander, CEO of Hotel Tech Report

As we near the end of the pandemic, hotel owners and managers around the world have begun to reflect on the events of the last 12 months in preparation for the future. Despite a catastrophic 2020, the travel industry has already begun to rebound. As the travel industry comes roaring back, hotel businesses operating under the pretense of ‘business as usual’ will quickly find themselves struggling to capture their fair share in the new normal.

Every department in the hotel has fundamentally changed. Here are some examples:

  • Mass layoffs mean that hotel managers will need to find new ways to recruit, train, and retain employees.
  • Depressed business travel demand means that sales managers will need to attract and convert group business more efficiently.
  • Changing consumer preferences resulting from remote work trends mean that marketers will need to be smarter about how they acquire leisure demand.
  • A lack of comparable data means that revenue managers will need access to real-time capabilities.

What do all of these changes have in common? All of these hotel business challenges can be solved through the intelligent use of software. Hotel managers can tap digital recruiting platforms and marketplaces to locate new talent and then leverage employee engagement software to ensure the talent sticks around. Sales managers can use digital RFP software to deliver easy-to-understand instant offers and close more group business. Marketers can leverage 3rd party data tools to identify compelling segments and then use ad technology to reach them. Revenue managers can use real-time pricing algorithms to set rate strategies without relying on mostly irrelevant historical datasets.

Hotel Tech Report and Tripadvisor have partnered to help hoteliers with any level of technical expertise to understand the software tools available to them and how to leverage those tools to drive meaningful improvements in operational efficiency, profitability, and guest satisfaction. Hoteliers around the world can now download the free 2021 HotelTechIndex™: Hotel Software Market Leaders Report in English, Spanish, German, French, and Italian. This partnership is just the latest move by Tripadvisor to demonstrate their commitment to helping hoteliers access better software after launching tools like Spotlight and Reputation Pro during the pandemic.

Business software in the hotel industry has followed the same trends we’ve seen in the evolution of personal and consumer technology. The advent of SaaS (software-as-a-service) has made technology more affordable and easy to use than ever before. In the same way young children can use an iPad with no formal training, your team can understand the best hotel software with little to no training. Choosing the right technology stack and setting an effective digital strategy is arguably the most impactful initiative you’ll embark on in the coming years.

 ...

Få mest muligt ud af Tripadvisor

Styrk din overnatningsvirksomhed med vores eksklusive startpakker