Tripadvisor Insights

Få de nyeste bedste praksisser og undersøgelser om, hvordan du styrker din virksomhed på verdens største rejsewebsite.

COVID-19: Ressourcer for Tripadvisors partnere

Populært

Få din virksomhed på Tripadvisor

Få din virksomhed på Tripadvisor

Sådan bliver du registreret og begynder at indsamle anmeldelser på Tripadvisor

 

Tripadvisor er verdens største rejsewebsite med millioner af rejsende, der hver måned kommer for at søge efter og planlægge den perfekte rejse. Overnatningssteder, restauranter og seværdigheder kan gratis blive registreret på Tripadvisor!  Ved at være på Tripadvisor øger du din virksomheds eksponering for et stort, kvalificeret publikum og får adgang til mange gratis markedsføringsværktøjer. Det er let at blive registreret – lad os komme i gang.

Hvordan kan din virksomhed blive registreret?

Der er to måder: En repræsentant for din virksomhed kan bede om en registrering, eller en Tripadvisor-bruger kan skrive en anmeldelse af din ejendom og dermed påbegynde registreringen.

Før du beder om en registrering, skal du besøge  https://www.tripadvisor.dk/Owners for at se, om din virksomhed allerede er blevet tilføjet på Tripadvisor af en rejsende. Indtast navnet på din virksomhed i feltet. Hvis navnet vises i rullelisten med resultater, har en rejsende allerede påbegyndt en registrering. Vælg din virksomhed i rullelisten, og klik derefter på knappen "Gør krav på din virksomhed" for at bekræfte din tilknytning til ejendommen.

Hvis din virksomhed allerede er registreret, skal du gøre krav på den registrering i stedet for at oprette en ny. Tripadvisor tillader kun én registrering pr. ejendom. Hvis du ønsker nærmere oplysninger om, hvordan du gør krav på din registrering og får adgang til ledelsescenteret, hvor du kan administrere din Tripadvisor-registrering og anmeldelser, kan du se vores startvejledning.

Anmod om en registrering

Hvis din virksomhed endnu ikke er registreret på Tripadvisor, optræder den ikke i rullelisten med søgeresultater. I så fald skal du klikke på linket "Bliv registreret nu" under søgefeltet. Så bliver du sendt videre til en side, hvor du kan bede om en registrering til din ejendom.

Du skal angive forskellige oplysninger om din virksomhed for at komme i gang. Tripadvisors redaktører bruger disse oplysninger til at bekræfte, at din virksomhed opfylder registreringskriterierne, og til at finde den mest passende kategori for den på websitet. Udfyld formularen med så mange oplysninger som muligt, så vi lettere kan registrere din virksomhed korrekt. Du kan finde nærmere oplysninger om hvert afsnit af formularen nedenfor.

Dine oplysninger

Afsnittet "Dine oplysninger" hjælper os med at bekræfte din tilknytning til virksomheden. Angiv dit navn, din tilknytning til virksomheden og din e-mailadresse. Sørg for, at din e-mailadresse er korrekt, da vi sender en meddelelse til dig, når din registrering er offentliggjort på Tripadvisor. Derefter kan du registrere din tilknytning til ejendommen for at drage fordel af de gratis værktøjer.

Registreringsoplysninger for din ejendom

Dernæst skal du angive oplysninger om din virksomhed, herunder virksomhedens officielle navn og adresse. Når du har indtastet din adresse, skal du placere markøren på det rigtige sted på kortet. Din ejendoms placering på kortet vises til rejsende på websitet, når de planlægger deres rejser. Du skal også tilføje din virksomheds website og telefonnummer. 

Husk på, at Tripadvisors redaktører bruger dit website eller en partners website (såsom et turistråd eller en bookingpartner) til at bekræfte de oplysninger, du angiver. Derfor er det meget vigtigt, at de oplysninger, du indsender i din registreringsformular, matcher dit website og andre ressourcer.

Ejendomsoplysninger

Vi beder dig også om svare på nogle detaljerede spørgsmål om din ejendomstype. De hjælper os med at sikre, at vi viser din virksomhed i den rigtige kategori, og at så mange relevante oplysninger som muligt vises. Hvis du vil have mere specifikke oplysninger om din ejendomstype, kan du se nedenstående kategorier:

Overnatningssteder: Hvis du ejer et overnatningssted, registreres din ejendom i Tripadvisors afsnit for overnatningssteder på dit rejsemål. Der er nogle særlige elementer, du skal angive, så vi kan placere dig i den korrekte kategori inden for dette afsnit:

  • Samlet antal værelser
  • Prisklasse
  • Krav til korteste ophold
  • Om du har sikkerhed og personale på stedet
  • Om rengøring af værelser er inkluderet
  • Oplysninger om receptionen
  • Om værelserne har tilstødende badeværelser

Du kan også angive yderligere oplysninger om faciliteter, herunder hvorvidt din ejendom tilbyder gratis morgenmad, suiter, tennis/golf, adgang til strand/pool, fitnesscenter, internetadgang osv. Disse oplysninger bliver føjet til afsnittet "Faciliteter" på din registrering og hjælper rejsende med at finde ud af, hvad de kan forvente af dit overnatningssted. Sammen med officielle lokale klassifikationer bruger vi disse oplysninger til at bestemme, om din ejendom bør registreres under kategorien hoteller, B&B’er/kroer eller specialiserede overnatningssteder på Tripadvisor.

Hvis du vil have flere oplysninger, kan du læse vores retningslinjer for registrering af overnatningssteder her.

Restauranter: Restaurantregistreringer vises under afsnittet Restauranter på Tripadvisor. Individuelle restauranter, der er åbne for offentligheden, kan registreres. Du bliver bedt om at angive kategorien for din restaurant (almindelig, café eller fastfood), køkkentype, prisleje og andre særlige egenskaber. Disse oplysninger vises på din registreringsside og hjælper rejsende med at beslutte, om de vil spise på din restaurant.

Læs alle vores retningslinjer for restaurantregistreringer her.

Hvis du vil have flere oplysninger og tip til, hvordan restauranter kan få mest ud af Tripadvisor, kan du klikke her.

Seværdigheder: Du skal vælge den kategori, der bedst beskriver din seværdighed. Hvis din virksomhed ikke passer ind i nogen af de viste seværdighedstyper, kan du vælge "Anden". Du kan også angive din anbefalede besøgslængde, prisoplysninger og detaljer om andre faciliteter (toiletter, skabe osv.).

En ejendom skal være en permanent seværdighed (ikke sæsonpræget eller midlertidig) og have et officielt navn, adresse og telefonnummer, for at den kan registreres under afsnittet Seværdigheder på Tripadvisor. Seværdighedens åbningstider eller regelmæssige afgangstider skal være tilgængelige på et website eller i en brochure sammen med planlagte afgangssteder (hvis de varierer). Turarrangører kan kvalificere sig som en seværdighed, hvis de tilbyder deres egne ture, har licens fra/er anerkendt af repræsentanter fra lokale by- eller turistmyndigheder og har et website.

For flere oplysninger kan du læse vores Retningslinjer for seværdigheder her. 

Tilføj en ejendomsbeskrivelse

En beskrivelse giver de rejsende nærmere oplysninger om din virksomhed. Den skal være skrevet på dit lokale sprog og må ikke indeholde HTML-koder, telefonnumre, web-/e-mailadresser eller tekst med STORE BOGSTAVER. Det er bedst at holde beskrivelsen kort, så gæster kan skimme hen til de vigtige ting, du har fremhævet, og træffe en beslutning.

Vælg et billede

Ved at indsætte et billede af din virksomhed giver du et godt førstehåndsindtryk over for de rejsende. Vi viser det på din registreringsside. Billedet skal være af typen .jpg eller .gif (de mest almindelige billedformater). Vi tillader ikke billeder med kanter, logoer eller filer, der er større end 100 kB.

Indsend registreringen

Når du har bekræftet, at alle de angivne oplysninger er korrekte, skal du markere feltet nederst på formularen for at bekræfte, at du er repræsentant for virksomheden, at de oplysninger, du indsender, er rigtige, og at du har ret til at offentliggøre det billede, du vedhæfter. Derefter skal du klikke på knappen "Send" for at fuldføre processen.

Næste trin

Når du har bedt om din registrering, vil Tripadvisors redaktører bekræfte dine oplysninger, og at din ejendom overholder retningslinjerne for den virksomhedskategori, du har valgt. Dette tager normalt ca. fem arbejdsdage.

Styrk din overnatningsvirksomhed med vores eksklusive startpakker Styrk din overnatningsvirksomhed med vores eksklusive startpakker
  • Gratis prøveperiode på 30 dage
  • Gratis reklamer for op til 100 USD
  • Ingen binding
 ...

Tripadvisors ledelsescenter: Startvejledning

Tripadvisors ledelsescenter: Startvejledning Tag kontrollen over dit online omdømme. Opbyg din virksomhed på verdens største rejsewebsted. Det er alt sammen inden for rækkevidde, når du tilmelder dig Tripadvisors ledelsescenter.

Ledelsescenteret er stedet for alt, hvad der vedrører din Tripadvisor-registrering. Fra opdatering af grundlæggende virksomhedsoplysninger til offentliggørelse af billeder og gennemgang af statistikker – ledelsescenteret er stedet. Alle registrerede og bekræftede ejere har adgang til ledelsescenteret. Gå til www.tripadvisor.dk/Owners for at logge på. Hvis du er tilknyttet mere end én ejendom, skal du vælge, hvilken ejendom du gerne vil se eller opdatere, på listen.

Grundlæggende viden om ledelsescenteret

Her er en hurtig liste over de fem vigtigste ting, som du kan finde i ledelsescenteret, ved hjælp af menuen foroven. Læs nedenfor for at få en oversigt over startsiden og en vejledning til almindelige opgaver i ledelsescenteret.

  • Administrer registrering: Tilføj billeder, administrer registreringsoplysninger, opdater faciliteter med mere via fanen Administrer registrering. 
  • Få flere bookinger: Hvis det er relevant, kan indkvarteringssteder finde links til at administrere Business Advantage og sponsorerede placeringer under fanen Få flere bookinger.
  • Reklameværktøjer: Fang potentielle restaurantgæsters og gæsters opmærksomhed med markedsføringsværktøjer, priser, widgets og klistermærker til vinduerne, som du kan finde via fanen Reklameværktøjer.
  • Anmeldelser: Svar på anmeldelser, indberet en anmeldelse, og svar på spørgsmål via fanen Anmeldelser.
  • Hjælp og indstillinger: Få svar på alle dine spørgsmål. Få adgang til fakturering og betalinger, opdater e-mailpræferencer, og administrer brugeradgang. Ejerforummet og supportafdelingen er også tilgængelige under fanen Hjælp og indstillinger.
En oversigt over ledelsescenterets startside...

Vejledning til dit primære billede på Tripadvisor

Vejledning til dit primære billede på Tripadvisor Du får kun én chance for at gøre et godt førstehåndsindtryk over for de rejsende. Sørg for, at det bliver godt, ved at benytte vores avancerede teknologi, der automatisk vælger dit primære billede for dig – eller følg vores tip til at vælge dit eget.

Dit primære billede er det første billede, som de rejsende ser af din ejendom. Det vises som hovedbilledet i søgeresultaterne og som det første billede i din billedkarrusel. Vi ved, at et velvalgt primært billede kan være en afgørende faktor for rejsende, når de skal vælge deres næste sted at overnatte. I hvert fald siger 79 % af de rejsende, at de tager billeder og videoer, der er offentliggjort online, i betragtning, når de booker et indkvarteringssted.*

Eftersom billeder er så vigtige for både rejsende og ejere, har vi investeret en masse tid og ressourcer i vores maskinlæringsteknologi for billeder. Denne teknologi mindsker det pres, som ejere ofte føler, når de selv skal vælge et primært billede i god kvalitet, ved automatisk at vælge et primært billede for dem.

"Automatisk valg" bruger avanceret teknologi til at analysere kvaliteten af og motivet på billeder på Tripadvisor for at vælge det bedste primære billede til en registrering. Vores teknologi ser på de fysiske egenskaber ved et billede, såsom billedopløsning og retning, samt billedets motiv, uanset om det er et indendørs- eller udendørsbillede, et billede af mennesker eller af faciliteter osv. Brugertest har indtil videre vist, at denne tilgang virker. Automatisk valgte billeder er billeder i høj opløsning i stedet for slørede billeder. De viser værelser og swimmingpools i stedet for billeder af rejsende eller badeværelser.

Denne nye tilgang bruger data til at fjerne subjektiviteten i manuelt valg af billeder og sikrer, at primære billeder er optimeret til de rejsende, der søger efter deres næste sted at overnatte. Men hvis du foretrækker at manuelt vælge dit primære billede (og fravælge funktionen "Automatisk valg"), kan du gøre det i ledelsescenteret. Læs nedenstående vejledning og bedste praksisser vedrørende valg af et primært billede.

Sådan vælger du dit primære billede manuelt
  1. Log på ledelsescenteret
  2. Klik på "Multimediecenter" under "Profil" i menuen foroven
  3. Klik på fanen "Primært billede" i venstre side
  4. Klik på "Manuelt: Vælg dit eget primære billede"
  5. Vælg det primære billede, som du gerne vil bruge, fra de viste valgmuligheder
  6. Hvis du er tilfreds med forhåndsvisningen af dit nye primære billede, der vises øverst på siden, kan du klikke på "Send"

Bemærk! Det kan tage op til tre til fem hverdage, før ændring af et primært billede træder i kraft på din side. Når du har valgt dit billede, og det er behandlet, kan du se det i multimediecenteret sammen med et datostempel og en meddelelse, der viser, at anmodningen behandles.

Krav til dit primære billede
  • Vis din ejendoms bedste egenskab(er). Dit primære billede skal repræsentere det bedste, som din ejendom har at byde på. Vælg et billede, som fremhæver det, der gør din ejendom til noget særligt. Er det den historiske facade, moderne lobby eller enestående udsigt? Vis det til de rejsende ved at fremhæve de egenskaber, der får dig til at skille dig ud, på dit primære billede.
  • Vælg godt belyste og skarpe billeder. Undgå billeder, der er mørke og/eller slørede. Størrelsen på disse billeder vil blive ændret, alt efter hvor de vises på Tripadvisor, så de skal være lette at se i alle størrelser, uanset om det er et miniaturebillede på mobilen eller et billede i fuldskærm på computeren.
  • Skift dit primære billede alt efter årstiden. De rejsende vil gerne forestille sig selv på din ejendom lige fra begyndelsen. Vælg et primært billede, der repræsenterer den årstid, som de rejsende booker til. Hvis julen f.eks. er lige rundt om hjørnet, kan du fremhæve den hyggelige pejs eller julepynten.
  • Undgå billeder af mennesker og af landskabet. Billeder af din ejendom eller af placeringen er mere nyttige for de rejsende end billeder af medarbejdere, andre rejsende eller det typiske landskab i dit område.
  • Du kan også drage fordel af Tripadvisors maskinlæring, så vælger vi automatisk billedet for dig. Spring besværet ved manuelt at vælge et primært billede over, og lad vores teknologi gøre arbejdet for dig. Hvis du ikke fravælger muligheden "Vælg automatisk primært billede", vælger vi automatisk det bedst tilgængelige billede som dit primære billede.
Sporing af effektiviteten af dine billeder...

Placering i popularitetsindekset på Tripadvisor: De vigtigste faktorer, og hvordan du gør det bedre

Placering i popularitetsindekset på Tripadvisor: De vigtigste faktorer, og hvordan du gør det bedre Få flere oplysninger om Tripadvisors popularitetsindeks, og få tip til forbedring af din virksomheds resultater. Din placering i popularitetsindekset på Tripadvisor er baseret på anmeldelser fra brugere, og den afspejler en sammenligning mellem dig og andre virksomheder inden for dit geografiske område. Din placering i popularitetsindekset er vigtig, for jo tættere du er på toppen, jo mere sandsynligt er det, at brugerne ser din virksomhed, når de undersøger dit område. Her er de tre vigtigste faktorer, der påvirker din placering i popularitetsindekset, og måder, hvorpå du kan forbedre den: Kvaliteten af anmeldelser Højere boblevurderinger har en positiv effekt på din placering i popularitetsindekset. Vis gæsterne, hvad de kan forvente, ved at sørge for, at alle oplysninger er korrekte, og at billederne afspejler din virksomhed. Opfyld eller overgå disse forventninger under deres ophold, og bliv ved med at få positive anmeldelser! Kvantiteten af anmeldelser...

Alt, hvad du behøver at vide om Tripadvisors algoritme for placering i popularitetsindekset

Alt, hvad du behøver at vide om Tripadvisors algoritme for placering i popularitetsindekset Få alle oplysninger om Tripadvisors algoritme for placering i popularitetsindekset, herunder hvordan den bruges til at rangere indkvarteringssteder, seværdigheder og restauranter, og hvordan den udvikler sig med tiden. Sådan fungerer popularitetsindekset Placering i popularitetsindekset er baseret på kvaliteten og kvantiteten af anmeldelser, som en virksomhed modtager fra brugere, samt hvor nye de er, og hvor konsistente vurderingerne i disse anmeldelser er over tid. Kvalitet Boblevurderingerne, som brugerne afgiver som en del af deres anmeldelser, bruges til at rangere kvaliteten af oplevelsen hos hver virksomhed. Alt andet lige vil en virksomhed med flere vurderinger med fem bobler placeres højere end en virksomhed med lavere boblevurderinger. Offentliggørelsestidspunkt...

Need help? Start here.

Need help? Start here. How to address our most common customer support inquiries

Common questions about Tripadvisor Listings

Common Review and Management Response questions

Common questions about Tripadvisor Features and the Management Center

Common questions about Tripadvisor fraud policies

Need more help?

Submit a request for support:

  1. Log in to the Management Center
  2. Find the "Contact Tripadvisor" box on the right side of the page
  3. Click the "Get online help" link
  4. Complete the form for your request

We'll be happy to assist you with your inquiry!

Sidst opdateret: 15. september 2017

Sådan kan du få direkte bookinger med sponsorerede placeringer

Sådan kan du få direkte bookinger med sponsorerede placeringer 74 % af de rejsende, der booker direkte på et hotelwebsite, besøger Tripadvisor på et tidspunkt i løbet af rejseplanlægningen.1 Sådan kan du få flere af dem til at vælge dit overnatningssted.

I en nylig undersøgelse identificerede næsten 1.000 hotelejere de største udfordringer, som de står over for, når det drejer sig om at få direkte bookinger til deres virksomheder. De to mest almindelige udfordringer er at øge eksponeringen og synligheden af deres ejendomme samt at konkurrere med onlinerejsebureauer.2

Vi ved, at direkte bookinger er en topprioritet hos mange hotelejere. Derfor har vi føjet en indstilling til sponsorerede placeringer, som kan hjælpe dig med at få flere rejsende direkte til din ejendoms bookingkanal.

Når du vælger denne indstilling, bliver din direkte pris udelukkende vist i reklameenheden for sponsorerede placeringer. Og når en rejsende klikker på din reklame, er din direkte pris det eneste tilbud, der vises for den rejsende i feltet til sammenligning af priser på din registrering.

Besøg www.tripadvisor.dk/AdsManager for at blive guidet igennem den indledende opsætningsproces. Læs videre for at få flere oplysninger om, hvordan du opsætter din kampagne.

Bemærk! Hvis du gerne vil have, at din direkte pris vises normalt på din registreringsside, uanset trafik fra sponsorerede placeringer, skal TripConnectTM pris pr. klik være sat op, før du vælger indstillingen for direkte bookinger for sponsorerede placeringer. Klik her for at få mere at vide.

Trin 1: Vælg din virksomheds målsætning

Først skal du vælge din virksomheds målsætning: Vælg indstillingen "Få flere direkte bookinger". Hvis du vælger denne målsætning, vises din kanal til direkte bookinger som det eneste tilbud i reklameenheden for sponsorerede placeringer.

Trin 2: Bekræft din forbindelsespartner

Du skal samarbejde med en certificeret forbindelsespartner for at kunne vise dine pris- og kapacitetsoplysninger i reklameenheden for sponsorerede placeringer. Vælg først din forbindelsespartner, og bekræft de priser og den kapacitet, som de leverer. Bekræft derefter, at oplysningerne om de viste datoer nøjagtigt afspejler din kapacitet.

Derefter skal du vælge de sprog, som din bookingside understøtter, og sikre, at Tripadvisor dirigerer til den korrekte side for hvert sprog. Du skal sørge for, at navnet, adressen og alle andre oplysninger på hver side stemmer over ens oplysningerne for din virksomhed.

Hvis du oplever problemer på dette trin, kan du se afsnittet med nyttige tip nedenfor.

Trin 3: Planlæg datoer, hvor der ikke vises reklamer (valgfrit)

Hvis du ikke har kapacitet, vises dine reklamer med sponsorerede placeringer ikke. Du har også mulighed for at vælge yderligere datoer uden reklamer, når du ikke ønsker, at dine reklamer skal vises. Hvis der f.eks. snart er en ferie, hvor du sandsynligvis får udsolgt, kan du planlægge datoer i den valgte periode, hvor der ikke vises reklamer. Du har mulighed for ikke at vise dine reklamer i weekender, på alle hverdage eller på specifikke datoer.

Trin 4: Indstil dit budget

Angiv et maksimalt månedligt budget for kampagnen. Vi tilbyder tre månedlige budgetmuligheder – eller at du selv angiver dit eget budget – baseret på antallet af klik, som du ønsker at opnå. Husk, at med målsætningen om direkte bookinger betaler du kun, når de rejsende klikker videre til din registrering eller dit website for direkte booking – du betaler ikke for visninger.

...

Sådan fungerer sponsorerede placeringer og pris pr. klik-kampagner med TripConnect sammen

Sådan fungerer sponsorerede placeringer og pris pr. klik-kampagner med TripConnect sammen Din vejledning til opsætning af pris pr. klik-kampagner med TripConnect™ og sponsorerede placeringer, der kan maksimere antallet af direkte bookinger

Med pris pr. klik-kampagner med TripConnect kan du vise dine priser og din kapacitet i prissammenligningsfeltet på din Tripadvisor-registrering. De rejsende, der klikker på din pris, vil blive forbundet med din bookingmaskine for at gennemføre bookingen. Når du kombinerer pris pr. klik-kampagner med TripConnect og sponsorerede placeringer, er det kun din pris for direkte booking, der vises i din sponsorerede placering og i prissammenligningsfeltet, når rejsende klikker sig hen på din registrering.

Du kan nøjes med at tilmelde dig sponsorerede placeringer uden pris pr. klik-kampagner med TripConnect, hvis du ønsker en mere enkel opsætning, hvor rejsende kun får vist din direkte pris i dine reklamer. Klik her for at få flere oplysninger.

Vis dine priser: Opsætning af pris pr. klik med TripConnect

Hvis du vil sætte pris pr. klik-kampagner med TripConnect op, skal du gå til www.tripadvisor.dk/CostPerClick, så bliver du guidet igennem opsætningsprocessen. Læs videre for at få flere oplysninger.

Trin 1: Vælg en certificeret forbindelsespartner

Pris pr. klik-kampagner med TripConnect samarbejder med din forbindelsespartner om at vise pris- og kapacitetsoplysninger, der svarer præcis til hver rejsendes forespørgsel. Du skal samarbejde med en certificeret partner for at tilmelde dig. Du kan se din forbindelsespartners status her.

Hvis du ikke samarbejder med en forbindelsespartner, kan du se, hvem der er certificeret til pris pr. klik-kampagner med TripConnect her. Hvis en partner ikke har fuldført certificeringen, kan partneren ikke yde pris pr. klik-kampagner med TripConnect endnu. Hvis det er tilfældet, kan du kontakte forbindelsespartneren for at spørge om, hvornår pris pr. klik-kampagner med TripConnect bliver tilgængelige.

Trin 2: Kontrollér dine priser og din kapacitet

Når du har valgt en forbindelsespartner, skal du bekræfte de priser og den kapacitet, som din forbindelsespartner viser. Kontrollér, at oplysningerne om de viste datoer afspejler din kapacitet korrekt. Hvis du oplever problemer på dette trin, skal du kontakte din forbindelsespartner for at få hjælp.

Trin 3: Kontrollér din bookingside

Derefter skal du vælge de sprog, som din bookingside understøtter, og sikre, at Tripadvisor peger på den korrekte side for hvert sprog. Kontrollér, at navnet, adressen og alle andre oplysninger på hver side matcher dine virksomhedsoplysninger. Hvis du oplever problemer på dette trin, skal du kontakte din forbindelsespartner for at få hjælp.

...

Markedsbaserede priser for sponsorerede placeringer

Markedsbaserede priser for sponsorerede placeringer Få flere oplysninger om, hvordan markedsforhold påvirker priserne pr. klik på dine sponsorerede placeringer I dag løber mange markeder i hele verden jævnligt tør for klik til sponsorerede placeringer, mens andre har flere klik, end de behøver. For at hjælpe med at balancere udbuddet med efterspørgslen er kampagner med sponsorerede placeringer nu blevet flyttet til markedsbaserede priser.

Hvad er markedsbaserede priser?

Markedsbaserede priser betyder, at din pris pr. klik kan ændre sig for at afspejle aktuelle markedsforhold – herunder antallet af aktive annoncører i dit område, valutakurser og tilgængelige klik.

Hvor ser jeg de priser pr. klik, som jeg betaler for i min kampagne?

Du kan se din gennemsnitlige pris pr. klik ved at få vist dine fakturaer under afsnittet "Fakturering og betalinger" i ledelsescenteret. På fakturaen for sponsorerede placeringer vil du kunne se "enhedspris", som er den gennemsnitlige pris pr. klik, som du betalte i løbet af faktureringsperioden.

Betyder denne ændring, at jeg er nødt til at acceptere nye vilkår og betingelser?

Ja. Fakturaejeren skal acceptere den seneste version af vores brugsbetingelser for Tripadvisor, politik om beskyttelse af personlige oplysninger samt vilkår og betingelser for Business Advantage og sponsorerede placeringer.

Kommer jeg til at betale mere?

Denne ændring betyder, at kampagner, der kører i rejsemål, der er mere populære blandt rejsendes søgninger, kan opleve, at pris pr. klik stiger, mens kampagner i områder med mindre efterspørgsel kan opleve, at pris pr. klik falder. Selvom din pris pr. klik kan variere, kan du være sikker på, at dit valgte maksimale månedlige budget ikke ændres, og at dit månedlige kampagneforbrug ikke vil overstige dette beløb.

Hvordan sikrer I, at der ikke er store udsving i min pris pr. klik fra uge til uge?

Generelt set ændrer markederne sig ikke væsentligt fra uge til uge. I tilfælde, hvor der kan være mere aktivitet på grund af høj-/lavsæson eller valutakurser, er der fastsat grænser for at undgå for store udsving i prisen pr. klik.

...

Brug pris pr. klik-kampagner med TripConnect™ til at få flere direkte bookinger

Brug pris pr. klik-kampagner med TripConnect™ til at få flere direkte bookinger Sådan kan reklamer med pris pr. klik på Tripadvisor hjælpe din uafhængige ejendom med at blive konkurrencedygtig

Introduktion – lær pris pr. klik-kampagner med TripConnect™ at kende

Indtil nu har muligheden for at blive vist i Tripadvisors pris- og kapacitetssøgning for hoteller været begrænset til onlinerejsebureauer og store hotelkæder. Men det ændres alt sammen med pris pr. klik-kampagner med TripConnect, som giver uafhængige ejendomme mulighed for at byde på fremvisning af deres Tripadvisor-registreringer i prissammenligningsfeltet.

Hvis du vil have flere direkte bookinger, er det af afgørende betydning at blive vist blandt disse resultater, som rejsende bruger til at foretage deres beslutninger om at booke. Alt, hvad du behøver at gøre, er at tilmelde dig pris pr. klik-kampagner med TripConnect – det tager kun et kvarter at komme i gang.

Sådan kommer du i gang

Sådan fungerer det

Du skal bruge pris pr. klik med TripConnect til at afgive bud for at blive vist i prissammenligningsfeltet. Når rejsende klikker på dit link i disse resultater, vil de blive ført direkte til din bookingside for at fuldføre transaktionen. Dit bud repræsenterer, hvor meget du er villig til at betale for denne kvalificerede potentielle kunde. Du vil kun blive afkrævet betaling, hvis en rejsende klikker på dit link.

Dit bud, sat i forhold til andres bud, vil afgøre, hvor du vises. De to eller tre øverste budgivere vil få en førsteklasses placering for deres links. Hvis du er placeret som en af de tre første, vil dit link også inkludere et "Officielt website"-ikon, så de rejsende ved, at denne pris tilbydes af ejendommen selv. De resterende budgivere, som opfylder mindstebudsbeløbene på tidspunktet for søgningen, vil blive vist med tekstlinks neden for de tre vigtigste reklamer.

Vil du have dine priser på direkte bookinger til altid have den øverste placering i prissammenligningsfeltet, både i din reklame og på din registrering – over alle dine andre distributionspartnere? Klik her for at finde ud af mere.

Bemærk! Et "Book på Tripadvisor"-link vises muligvis på en af de tre øverste placeringer. Dette betyder, at du, eller en af dine distributionspartnere, deltager i Øjeblikkelig booking med TripConnect, som ikke er del af pris pr. klik-budafgivningsprocessen. Hvis du vil have flere oplysninger, kan du klikke her.

Det, som du har brug for

Pris pr. klik-kampagner med TripConnect samarbejder med dit onlinebookingsystem om at vise pris- og kapacitetsoplysninger, der svarer præcis til hver rejsendes forespørgsel. Du skal samarbejde med et certificeret onlinebookingsystem for at tilmelde dig. Du kan se status for dit onlinebookingsystem her.

Samarbejder du ikke med et onlinebookingssystem?

Hvis du ikke samarbejder med et onlinebookingsystem, kan du se, hvilke der er certificeret til pris pr. klik-kampagner med TripConnect her. Hvis et onlinebookingsystem ikke har fuldført certificeringen, kan det ikke yde pris pr. klik-kampagner med TripConnect endnu. Hvis dette er tilfældet, kan du kontakte onlinebookingsystemet og spørge, om pris pr. klik-kampagner med TripConnect vil blive tilgængelige.

Sådan sætter du en kampagne op

...

Maksimér dine pris pr. klik-kampagner med TripConnect™

Maksimér dine pris pr. klik-kampagner med TripConnect™ Enkle strategier til administration af pris pr. klik-kampagner med TripConnect

TripConnect er en effektiv mulighed til kundekonvertering for uafhængige hoteller og B&B’er. TripConnect gør dig i stand til at afgive pris pr. klik-bud for at blive vist i prissammenligningsfeltet på Tripadvisor ved siden af et "Officielt website"-logo.

Strategierne for budafgivning og tippene til administration af kampagner i denne vejledning kan hjælpe dig med at optimere din ejendoms pris pr. klik-resultater med TripConnect. Bemærk – vi anbefaler, at du fuldfører trinnene i opsætningsvejledningen, inden du fortsætter med nedenstående.

Strategier til budafgivning

Pris pr. klik-kampagner med TripConnect omfatter, at man byder på placeringer i prissammenligningsfeltet. Dit bud, sat i forhold til andres bud, vil afgøre, hvor du vises. Nedenfor kan du finde nogle strategier, som du bør overveje – både for ejendomme, der samarbejder med onlinerejsebureauer, og for dem, som ikke gør det.

Budafgivning i forhold til andre

Hvis du samarbejder med onlinerejsebureauer, findes der allerede links til disse partnere i prissammenligningsfeltet for din ejendom.

...

Sådan bruger en spansk hotelvirksomhed Tripadvisor til at ændre sit brand

Sådan bruger en spansk hotelvirksomhed Tripadvisor til at ændre sit brand Se, hvordan Selenta har maksimeret synligheden for SOFIA Hotel for at få flere besøgende og kickstarte sit onlineomdømme.

Selenta-koncernen administrerer ni ejendomme i forskellige spanske byer. Vi har talt med Silvia Sutter, der er chef for onlinetrafik hos Selenta, for at finde ud af, hvordan hun har øget synligheden for og antallet af besøgende til SOFIA Hotel ved hjælp af Tripadvisor.

Tripadvisor som en del af strategien for at ændre brand

Det at ændre brandet for Selentas ejendomme har været en stor opgave, der begyndte sidste år og har taget måneders planlægning og forberedelse. "Vi har forvandlet virksomheden og ændret brandet som helhed, og nu arbejder vi på at udvikle en opfattelse af vores ejendomme som luksuriøse og eksklusive", fortæller Silvia.

Målet? Større synlighed for og flere besøgende til alle ni ejendomme. Silvia beretter: "Vi ønskede at udvide vores marked og nå ud til flere rejsende i USA, idet de fleste af vores gæster traditionelt er fra Spanien og Storbritannien".

Silvia brugte Tripadvisor til at markedsføre genlanceringen af SOFIA Hotel, der er en ejendom, som Selenta for nylig har renoveret. "Tripadvisor er en vigtig markedsføringskanal, da denne kilde til besøgende øger vores samlede resultater, og rejsende fra Tripadvisor er mere tilbøjelige til at konvertere", siger hun. "Vi opdaterede registreringssiden på Tripadvisor for SOFIA Hotel med vores nye navn, billeder og andre oplysninger – ikke blot for at promovere renoveringen, men også for at nulstille gæsternes forventninger".

Større synlighed med sponsorerede placeringer

For at få mere eksponering af SOFIA på det konkurrenceprægede marked i Barcelona bruger Silvia sponsorerede placeringer. "Vi besluttede os for at prøve sponsorerede placeringer for atøge synligheden for og kendskabet til SOFIA Hotel. Den yderligere eksponering fra sponsorerede placeringer gør ejendommen synlig for flere rejsende, der søger efter et sted at overnatte i Barcelona", siger hun.

SOFIA har fået større synlighed og flere besøgende. "Vi har fået virkelig gode resultater: Sponsorerede placeringer har virket så godt for SOFIA, at alle ni ejendomme under Selenta nu har aktive kampagner, som skal øge deres eksponering", beretter Silvia. "I gennemsnit har disse reklamer genereret over 50.000 visninger for hver ejendom i seks uger over for meget målrettede rejsende".

Og denne synlighed har betalt sig: "Vi har fået flere besøgende på websitet for SOFIA Hotel og dermed skabt potentielle kunder, som i sidste ende konverterer. Siden de begyndte at bruge sponsorerede placeringer, er antallet af bookinghenvisninger for SOFIA steget", fortsætter Silvia.

Onlineomdømmecyklussen for SOFIA er også blevet hurtigere. "Den øgede synlighed har kickstartet vores onlineomdømmecyklus for SOFIA, hvilket har hjulpet med at placere hotellet blandt de 10 % bedste overnatningssteder i Barcelona", forklarer Silvia. "Efterhånden som flere gæster overnatter på SOFIA, skriver de anmeldelser og offentliggør billeder, hvilket genstarter inspirationscyklussen for potentielle gæster, så de vælger vores ejendom".

Silvia planlægger at køre sponsorerede placeringer hele året. "Hvis antallet af konverteringer bliver ved med at stige takket være sponsorerede placeringer, vil vi fortsætte med at køre vores annoncer, efterhånden som ændringen af vores brand skrider frem. Reklamerne har hjulpet mig med at ændre opfattelsen af vores ejendomme, fået flere besøgende på vores websites og givet os flere bookinger", siger hun.

Sidst opdateret: 10. december 2018

Sådan ændres retningslinjerne for Tripadvisor-anmeldelser i forbindelse med COVID-19

Sådan ændres retningslinjerne for Tripadvisor-anmeldelser i forbindelse med COVID-19I disse særlige tider tager vi ekstra foranstaltninger for at sikre, at vores platform bruges ansvarligt ​

Vi er her for at hjælpe

COVID-19-pandemien påvirker rejse-, hotel- og restaurationsbranchen på øjeblikkelige og vidtrækkende måder. Vi ved, at mange virksomhedsejere overvejer, hvordan de bedst kan navigere i disse usædvanlige udfordringer, og vi deler jeres dine bekymringer.

Læs mere om de ressourcer, vi har lanceret for ejere her.

Hvorfor får min virksomhed stadig anmeldelser?

Vi ved, at mange virksomheder har oplevet et betydeligt fald i antallet af kunder eller endda har været nødt til helt at lukke som følge af den globale pandemi. Selv hvis din virksomhed er midlertidigt lukket, kan dine kunder fortsætte med at indsende anmeldelser af deres gæsteoplevelse hos eller sammen med din virksomhed, så længe denne oplevelse fandt sted inden for de sidste 12 måneder forud for indsendelsen. Du vil også kunne indsende Svar fra ledelsen til disse anmeldelser, hvilket giver dig mulighed for at dele opdateringer om de seneste forhold på din ejendom, og indberette alle anmeldelser efter behov via ledelsescenteret.

Vi mener, at det nu mere end nogensinde før er vigtigt at skabe en platform, hvor kunderne kan dele deres gæsteoplevelser, og for virksomheder at dele deres svar om, hvad der sker på stedet. Anmeldelser og deres svar giver gennemsigtighed, skaber lige vilkår for store og små virksomheder og kan fungere som et utroligt effektivt markedsføringsværktøj for udbydere i hotel- og restaurationsbranchen, der konsekvent leverer stor værdi for pengene og høje servicestandarder.

Gennem denne periode vil vi fortsat bruge vores mere end 20-års erfaring med at moderere anmeldelser. Vores system og kontrolprocesser er fortsat fuldt funktionsdygtige, selv når vores teams arbejder hjemmefra.

Alle indsendte anmeldelser kontrolleres af vores analysesystem for anmeldelser, og alt problematisk indhold videresendes til vores team af indholdsspecialister for yderligere undersøgelser i henhold til vores normale processer. Du kan læse mere om vores analysesystem for anmeldelser her.

Sådan ændres retningslinjerne for anmeldelser

Vi introducerer en række justeringer af vores retningslinjer for anmeldelser og kontrolprocedurer i lyset af COVID-19-udbruddet. Disse ændringer har til formål at sikre, at vores medlemmer bruger Tripadvisor-platformen ansvarligt:

  • Vi foretager en manuel vurdering af enhver omtale af COVID-19 i anmeldelserne. Alt anmeldelsesindhold, der nævner COVID-19 eller coronavirus, vil automatisk blive dirigeret til vores team af indholdsspecialister, som derefter afgør, om indholdet kan offentliggøres på websitet. Bemærk, at behandlingstiden for sådanne vurderinger kan være længere end normalt.
  • Vi fjerner indhold, der opfordrer folk til at ignorere regeringens retningslinjer eller begrænsninger
  • Vi fjerner indhold, der afholder folk fra at søge lægehjælp eller blive testet, eller som promoverer tvivlsom lægefaglig rådgivning eller forkerte oplysninger
  • Vi fjerner alle anmeldelser, der kritiserer en individuel virksomhed for at være lukket på nuværende tidspunkt
  • Vi blokerer indhold, der er racistisk, og som refererer til COVID-19 virussen som "kinesisk virus" eller "Wuhan-virus". Sådanne referencer er unødvendigt kontroversielle under en global pandemi, der kræver en samlet indsats fra alle nationer og folk, og alle anmeldelser eller forumindlæg, der bruger denne terminologi, vil blive fjernet. Anmeldelser, der navngiver virussen, skal bruge den officielle terminologi fra Verdenssundhedsorganisationen (WHO), f.eks. coronavirus eller COVID-19.
Sidst opdateret: 10. april 2020

Hvad gør Tripadvisor ved urimelige anmeldelser?

Hvad gør Tripadvisor ved urimelige anmeldelser? Virksomhedsejere og deres kunder spørger ofte, hvad vi gør ved urimelige eller ondsindede anmeldelser. Her forklarer vi vores tilgang ...

Når anmeldelser er objektive og ærlige, er de utrolig nyttige. For kunderne kaster de lys over virksomheder, der tilbyder fantastiske oplevelser, service og værdi. For ejerne er de med til at tiltrække nye kunder til virksomheden og give værdifuld feedback om, hvad virksomheden gør godt, og hvor der er plads til forbedring.

Urimelige eller ondsindede anmeldelser har den modsatte virkning – de er vildledende for potentielle kunder og kan skade en virksomheds omdømme.

Generelt er der to forskellige scenarier, hvor der kan være tale om en urimelig anmeldelse:

  • Scenarie nr. 1: Der indsendes en anmeldelse af en person, som enten er partisk (du kan få flere oplysninger om, hvordan vi bedømmer det, her), eller som ikke har haft en personlig oplevelse med den virksomhed, som vedkommende anmelder.  Vi kalder disse for falske anmeldelser.
  • Scenarie nr. 2: Der indsendes en anmeldelse af en person, der har haft en personlig oplevelse med virksomheden (og ikke er partisk ved at have en tilknytning til virksomheden), men det, som anmeldelsen beskriver, bestrides af virksomheden.  Vi kalder disse for bestridte anmeldelser.

Denne skelnen er vigtig, fordi den vejleder os i vores måde at håndtere tvister om anmeldelser på. Tvister om anmeldelser opstår, når en virksomhed indberetter en anmeldelse, som de mener overtræder vores retningslinjer. Når en virksomhed indberetter en anmeldelse, afgør vi, om den påstås at være falsk, eller om det er en bestridt anmeldelse, og går videre derfra.

Hvordan forhindrer Tripadvisor falske anmeldelser i at blive offentliggjort på websitet?

Falske anmeldelser hører ikke til på Tripadvisor. Vi arbejder ekstremt hårdt på at blokere dem fra at blive offentliggjort på websitet.

For det første har vi en række retningslinjer, som alle anmeldelser skal overholde. Disse retningslinjer er designet til at sikre, at anmeldelser er så relevante og nyttige som muligt. Du kan læse mere om vores retningslinjer for anmeldelser her.

Til at håndhæve disse retningslinjer bruger vi en kombination af smart teknologi og et dedikeret team af erfarne moderatorer.

Teknologien gør sit arbejde, hver gang der er en, der indsender en anmeldelse på Tripadvisor. Før anmeldelsen bliver offentliggjort på websitet, skal den igennem hundredvis af automatiske tjek, der vurderer hvert eneste aspekt af anmeldelsen. Vi kalder disse tjek for vores sporingssystem.

Systemet vil så enten tillade, at en anmeldelse bliver offentliggjort, blokere en anmeldelse fra at blive offentliggjort eller sende den til vores moderatorer til analyse, hvis det har mistanke om, at anmeldelsen kan være falsk.

Selv efter en anmeldelse er blevet offentliggjort, kan alle stadig bruge vores rapporteringsværktøjer til at anmode om, at vores moderatorer undersøger den, hvis de er bekymrede for, at en anmeldelse ikke overholder vores retningslinjer. Mens antallet af anmodninger om at undersøge en anmeldelse er lavt – mindre end 1 % af alle anmeldelser bliver indberettet til os – er disse indberetninger utrolig nyttige og hjælper os med at håndhæve retningslinjerne ensartet for alle. Virksomhedsejere kan indberette anmeldelser via ledelsescenteret (som de kan få adgang til gratis), mens de rejsende kan indberette anmeldelser ved at klikke på flagikonet under hver anmeldelse.

Du kan læse mere om de forskellige typer af falske anmeldelser, og hvordan vi opfanger dem, her.

Hvis du vil læse mere om, hvordan vores sporingssystem virker, skal du gå herhen.

Hvordan håndterer Tripadvisor bestridte anmeldelser?

Selv om over 99 % af Tripadvisor-anmeldelser er ubestridte, ved vi, at når en anmeldelse bestrides, kan det være alvorligt for de involverede. Det er en meget vigtig opgave at afgøre, om en bestridt anmeldelse er en retfærdig kommentar om en virksomhed eller ej, og det er en opgave, som vi forsøger at håndtere så forstående og retfærdigt som muligt.

Det er, fordi en kundes mening er subjektiv – hvorvidt servicen er hurtig eller langsom, hvorvidt maden er lækker eller kedelig, hvorvidt prisen giver god værdi for pengene eller ej – alle disse ting er afhængige af kundens forventninger.

Vi tror fast på, at hver eneste rejsende har ret til at udtrykke sin mening, hvad enten den er god eller dårlig, baseret på sine egne forventninger til, hvad oplevelsen skulle levere.

Vi ved også, at hvis du er virksomhedsejer eller medarbejder, kan det være utroligt frustrerende, når du får kritik i en anmeldelse, som du mener er urimelig.

Enhver virksomhed kan bestride en anmeldelse ved at bruge vores rapporteringsværktøjer. Bestridte anmeldelser bliver derefter vurderet af vores moderatorer, der afgør, om anmeldelsen overtræder vores retningslinjer, og om den derfor bør fjernes eller ej.

Hvis vores moderatorer konkluderer, at en anmeldelse overholder vores retningslinjer, vil den forblive offentliggjort. I disse tilfælde er der stadig en række ting, som en virksomhed kan gøre for at mindske indvirkningen af en bestridt anmeldelse, herunder offentliggøre et svar, som fortæller virksomhedens side af sagen. Vi tror ikke kun på kundens ret til at udtrykke sin mening, men også på virksomhedens ret til at svare. Vi kalder dette et svar fra ledelsen.

Du kan få flere oplysninger om de måder, som en virksomhed kan besvare en bestridt anmeldelse på, her.

Hvis du vil vide mere om, hvordan vores sporingssystem opfanger falske anmeldelser, kan du se denne video.

...

Gennemsigtighedsrapport for Tripadvisor-anmeldelser i 2019

Gennemsigtighedsrapport for Tripadvisor-anmeldelser i 2019100 %

af Tripadvisor-anmeldelser undergår avancerede kontrolforanstaltninger for at opdage potentielle problemer eller bedrageri.

66 mio.

anmeldelser blev indsendt verden over i 2018

2,1 %

af anmeldelser, der blev indsendt i 2018, blev bedømt til at være bedrag

Denne rapport, som er den første af en række gennemsigtighedsrapporter for Tripadvisor-anmeldelser, indeholder oplysninger, der aldrig før er blevet offentliggjort. Disse omfatter oplysninger om Tripadvisors kontrolproces for anmeldelser og de avancerede teknikker, der bruges til at bekæmpe bedrageri.

Rapporten fremhæver:

  • antallet af anmeldelser, der blev fjernet eller blokeret
  • antallet af anmeldelser, der blev rapporteret til Tripadvisor af ejere og rejsende, hvor hurtigt disse rapporter blev behandlet, og hvad konklusionen blev
  • mængden af falske anmeldelser rettet mod platformen
  • med mere.
[formidable...

Hvordan fanger Tripadvisor falske anmeldelser?

Hvordan fanger Tripadvisor falske anmeldelser? Her forklarer vi de tre forskellige typer af falske anmeldelser, og hvordan Tripadvisor bruger en kombination af teknologi og detektivarbejde til at forhindre, at falske anmeldelser finder vej til websitet.

Anmeldelseswebsites er ansvarlige for at identificere og gribe ind over for folk, der forsøger at indsende falske anmeldelser. Det er et ansvar, som vi tager meget alvorligt, så i mere end ti år har Tripadvisor investeret i ny teknologi og et team af erfarne medarbejdere til at fange falske anmeldelser.

En falsk anmeldelse defineres som en anmeldelse, der er indsendt af en, som enten er partisk eller ikke har haft en personlig oplevelse med den virksomhed, som vedkommende anmelder. Bemærk, at falske anmeldelser ikke er det samme som bestridte anmeldelser (hvor en kunde, der er uden tilknytning til virksomheden, har delt en personlig oplevelse, der bestrides af virksomheden). Du kan få mere at vide om, hvordan vi forholder os til bestridte anmeldelser her.

Falske anmeldelser hører som regel ind under en af tre kategorier: partiske positive anmeldelser, partiske negative anmeldelser eller betalte anmeldelser.

Partiske positive anmeldelser

En partisk positiv anmeldelse er, når en person, der har tilknytning til en virksomhed, f.eks. ejeren, en ansat eller endda en ven eller slægtning, forsøger at offentliggøre en positiv anmeldelse af virksomheden. Vi kalder også dette for anmeldelsesopreklamering.

Anmeldelser af denne art giver sandsynligvis ikke en objektiv beskrivelse af, hvordan kundeoplevelsen virkelig er, på grund af anmelderens personlige tilknytning til eller interesse i virksomheden.

Partiske positive anmeldelser kan også forekomme, når en virksomhed tilbyder sine kunder incitamenter, såsom et gratis måltid eller rabat, for at skrive anmeldelser. Du kan finde flere oplysninger om, hvorfor vi ikke tillader incitamenter for anmeldelser her.

Vi fanger partiske positive anmeldelser med vores sporingssystem, som spotter mønstre og onlinemarkører, der kan indikere om venner, familie eller ansatte forsøger at indsende anmeldelser af en virksomhed. Ud over det opfordrer vi fællesskabet til at give os besked, hvis de ser, at en virksomhed tilbyder incitamenter for anmeldelser. Vores team undersøger derefter disse indberetninger og griber ind over for enhver virksomhed, der forsøger at få positive anmeldelser på denne måde.

Partiske negative anmeldelser

En partisk negativ anmeldelse er, når en person indsender en bevidst ondsindet anmeldelse af en ejendom i et forsøg på uretmæssigt at forværre ejendommens placering i popularitetsindekset eller miskreditere ejendommen på anden vis. Vi kalder også dette for anmeldelsesvandalisme.

De fleste partiske negative anmeldelser kommer fra en af to kilder – enten fra en person, der har tilknytning til et konkurrerende etablissement, eller fra en person, der forsøger at afpresse en virksomhed ved at indsende en falsk negativ anmeldelse.

Der er forskellige måder, hvorpå vi fanger disse typer af anmeldelser.

I samme stil som med partiske positive anmeldelser kan vores sporingssystem registrere anmelderkarakteristikker, der kan indikere, at en anmelder har tilknytning til et konkurrerende etablissement. Selv hvis de forsøger at dække deres spor, vil deres anmeldelser ikke stemme overens med de mønstre, som vi ville forvente at finde i forbindelse med ægte kundeanmeldelser. Vores system kan registrere dette og udløse en undersøgelse.

Ud over det har vi et værktøj, som virksomhedsejere kan bruge til at indberette tilfælde, hvor en person har truet dem med en dårlig anmeldelse i et forsøg på at opnå rabat eller en anden fordel. Ved omgående at indberette trusler hjælper du vores team med at forhindre den person, der fremsatte truslen, i at offentliggøre en anmeldelse. Du kan finde ud af, hvordan du gør det her.

Betalte anmeldelser

Dette er, når en virksomhed, enten bevidst eller uforvarende, køber ydelser fra en person eller en virksomhed for at øge deres placering på Tripadvisor med positive anmeldelser. Vi kalder også dette for anmeldelsesoptimering.

Vi fanger betalte anmeldelser ved hjælp af en kombination af vores sporingssystem, der identificerer mistænkelig anmeldelsesaktivitet, og et dedikeret team af medarbejdere, som går efter de virksomheder og individer, der forsøger at sælge disse ydelser.

Faktisk har teamets indsats gjort, at Tripadvisor har kunnet standse denne aktivitet fra mere end 60 forskellige virksomheder rundt om i verden.

Du kan læse mere om de forskellige måder, hvorpå vi kan fange virksomheder, der sælger anmeldelser, her.

...

Hvordan afgør Tripadvisor, om en anmeldelse er partisk?

Hvordan afgør Tripadvisor, om en anmeldelse er partisk?

Selv når en person har besøgt et hotel eller en restaurant, kan vedkommendes anmeldelse stadig overtræde vores retningslinjer, hvis den er partisk. Vi beskriver her nogle af de scenarier, hvori en anmeldelse kan betragtes som partisk.

For at anmeldelser kan være nyttige og præcise, bør de være baseret på reelle og upartiske kundeoplevelser. Med dette mener vi, at der ikke bør være nogen bagtanke bag offentliggørelsen af en anmeldelse andet end at dele en ærlig redegørelse af vedkommendes egen personlige oplevelse. Vi betragter enhver anmeldelse, der er forudindtaget i enten en positiv eller negativ retning, som partisk og derfor i modstrid med Tripadvisors retningslinjer.

Her er et par scenarier, som kan føre til partiske anmeldelser:

Betalte anmeldelser

Anmeldelser, som en virksomhed har forsøgt at købe sig til, er partiske og giver ikke de rejsende de saglige tip, de leder efter. De er også uretfærdige over for hårdtarbejdende virksomheder, der spiller efter reglerne. Heldigvis er vores team af medarbejdere meget effektive til at fange dem, der tilbyder anmeldelser mod betaling, og vi handler resolut over for virksomheder, der forsøger at gøre brug af disse ydelser. Du kan få flere oplysninger om, hvordan vi opdager anmeldelser som disse, her.

Anmeldelser mod incitamenter

Incitamenter er belønninger eller positiv særbehandling, der tilbydes af en virksomhed til gengæld for en anmeldelse. Dette kan omfatte rabat eller nedsatte priser på en nuværende eller fremtidig oplevelse i bytte for en anmeldelse eller endda opgraderinger, kuponer eller særlig behandling som modydelse for anmeldelser.

Tripadvisor opfordrer virksomheder til at bede alle kunder om at skrive anmeldelser for at dele deres feedback. Men vi tillader ikke tilbud om nogen form for bonus for en anmeldelse, da dette kan påvirke anmeldelsens upartiskhed. I henhold til vores politik om incitamenter straffer vi alle virksomheder, som vi finder ud af, har tilbudt incitamenter til kunder.

Afpresning...

Hvordan fungerer Tripadvisors sporingssystem for anmeldelser?

Hvordan fungerer Tripadvisors sporingssystem for anmeldelser? Vi forklarer her, hvordan teknologien bag vores sporingssystem for anmeldelser fungerer, og hvordan vi bruger det til at opdage falske anmeldelser og forhindre dem i at nå ud på websitet.

Når en person indsender en anmeldelse på Tripadvisor, går den gennem en række tjek, før den bliver offentliggjort på websitet. Disse tjek foretages automatisk af vores sporingssystem, som analyserer hundredvis af oplysninger.

Sporingssystemet er vores første forsvarslinje mod falske anmeldelser, og det betyder, at vi kan analysere hver eneste anmeldelse, før den bliver offentliggjort på websitet. En sådan opgave ville være umulig, hvis vi kun brugte mennesker til det, fordi mængden af indsendte anmeldelser fra det globale rejsefællesskab er virkelig høj – Tripadvisor modtager hundredvis af bidrag hvert minut.

Hvilke oplysninger tjekker sporingssystemet?

Da anmeldelserne indsendes online, er der hundredvis af elektroniske oplysninger, som vi kan analysere, og som kan hjælpe os med at forstå mere om hver eneste anmeldelses oprindelse og omstændigheder. Vi kan for eksempel se placeringen af den enhed, der blev brugt til at indsende en anmeldelse, samt nogle oplysninger om specifikationerne for denne enhed. Selv hvis nogen forsøger at skjule oplysninger om deres enheds placering, hvilket svindlere ofte gør, kan vi også spotte dette.

Det er blot ét eksempel – der er masser af andre oplysninger, som vi kigger efter. De fungerer som brikker til et puslespil, som vores sporingssystem er designet til at samle, så der skabes et komplet billede af hver anmeldelse.

Kan Tripadvisor give andre eksempler på, hvad sporingssystemet tjekker?

På samme måde som en bank ikke kan dele for mange oplysninger om sine sikkerhedssystemer, kan vi desværre heller ikke dele en fuldstændig liste over alt, hvad vores system sporer. Vi ville meget gerne vise alle de ting, som vores teknologi kan, men vi skal også være forsigtige for ikke at afgive oplysninger, som svindlere kan bruge til at komme uden om vores systemer.

Hvad kigger sporingssystemet efter?

Vores sporingssystem er designet til at gøre to ting – blokere anmeldelser, der er i klar strid med vores retningslinjer, såsom dem, der indeholder stødende sprog eller plagieret indhold, samt holde øje med usædvanlige mønstre, der kan indikere, at en anmeldelse er partisk eller falsk.

Når vores sporingssystem identificerer en anmeldelse, der er i klar strid med vores retningslinjer, afvises anmeldelsen, og den blokeres, så den ikke kan blive offentliggjort på websitet.

Når vores sporingssystem identificerer et usædvanligt mønster for anmeldelsesaktivitet, medfører det en undersøgelse fra vores team af redaktører. Mens undersøgelsen finder sted, blokeres de anmeldelser, der er knyttet til den usædvanlige aktivitet, så de ikke kan blive offentliggjort på websitet. Du kan få flere oplysninger om de typer anmeldelser, der måske vil blive markeret til undersøgelse, her.

...

Fortæl din digitale historie på Tripadvisor

ON-DEMAND-WEBINARFortæl din digitale historie på Tripadvisor 

Med internettets opståen og den store udbredelse af mobilenheder er historier blevet digitale. Digitale historier skærer gennem markedsføringsstøj, skaber interesse hos de rejsende og giver dig mulighed for at komme i kontakt med dem på det følelsesmæssige plan.

Sally Charlotte, som er direktør for globale brancherelationer hos Tripadvisor, og Dianne Hallock, der er chef for markedsføring af B2B-indhold hos Tripadvisor, fortæller her om den psykologiske effekt af digitale historier – og om ting, som du kan foretage dig på Tripadvisor for at påvirke gæsternes bookingbeslutninger. Se webinaret nu, og få tip til, hvordan du:

  • identificerer og forstår din målgruppe med eksklusive data
  • ser, hvordan forskellige strategier kan kombineres og bruges til at skabe din historiefortælling
  • Få flere oplysninger om, hvordan du kan fortælle din historie på Tripadvisor ved hjælp af vores gratis værktøjer samt Business Advantage og sponsorerede placeringer

Tilmeld dig nu for at se on-demand-webinaret (på engelsk).

Sådan bruger en spansk hotelvirksomhed Tripadvisor til at ændre sit brand

Sådan bruger en spansk hotelvirksomhed Tripadvisor til at ændre sit brand Se, hvordan Selenta har maksimeret synligheden for SOFIA Hotel for at få flere besøgende og kickstarte sit onlineomdømme.

Selenta-koncernen administrerer ni ejendomme i forskellige spanske byer. Vi har talt med Silvia Sutter, der er chef for onlinetrafik hos Selenta, for at finde ud af, hvordan hun har øget synligheden for og antallet af besøgende til SOFIA Hotel ved hjælp af Tripadvisor.

Tripadvisor som en del af strategien for at ændre brand

Det at ændre brandet for Selentas ejendomme har været en stor opgave, der begyndte sidste år og har taget måneders planlægning og forberedelse. "Vi har forvandlet virksomheden og ændret brandet som helhed, og nu arbejder vi på at udvikle en opfattelse af vores ejendomme som luksuriøse og eksklusive", fortæller Silvia.

Målet? Større synlighed for og flere besøgende til alle ni ejendomme. Silvia beretter: "Vi ønskede at udvide vores marked og nå ud til flere rejsende i USA, idet de fleste af vores gæster traditionelt er fra Spanien og Storbritannien".

Silvia brugte Tripadvisor til at markedsføre genlanceringen af SOFIA Hotel, der er en ejendom, som Selenta for nylig har renoveret. "Tripadvisor er en vigtig markedsføringskanal, da denne kilde til besøgende øger vores samlede resultater, og rejsende fra Tripadvisor er mere tilbøjelige til at konvertere", siger hun. "Vi opdaterede registreringssiden på Tripadvisor for SOFIA Hotel med vores nye navn, billeder og andre oplysninger – ikke blot for at promovere renoveringen, men også for at nulstille gæsternes forventninger".

Større synlighed med sponsorerede placeringer

For at få mere eksponering af SOFIA på det konkurrenceprægede marked i Barcelona bruger Silvia sponsorerede placeringer. "Vi besluttede os for at prøve sponsorerede placeringer for atøge synligheden for og kendskabet til SOFIA Hotel. Den yderligere eksponering fra sponsorerede placeringer gør ejendommen synlig for flere rejsende, der søger efter et sted at overnatte i Barcelona", siger hun.

SOFIA har fået større synlighed og flere besøgende. "Vi har fået virkelig gode resultater: Sponsorerede placeringer har virket så godt for SOFIA, at alle ni ejendomme under Selenta nu har aktive kampagner, som skal øge deres eksponering", beretter Silvia. "I gennemsnit har disse reklamer genereret over 50.000 visninger for hver ejendom i seks uger over for meget målrettede rejsende".

Og denne synlighed har betalt sig: "Vi har fået flere besøgende på websitet for SOFIA Hotel og dermed skabt potentielle kunder, som i sidste ende konverterer. Siden de begyndte at bruge sponsorerede placeringer, er antallet af bookinghenvisninger for SOFIA steget", fortsætter Silvia.

Onlineomdømmecyklussen for SOFIA er også blevet hurtigere. "Den øgede synlighed har kickstartet vores onlineomdømmecyklus for SOFIA, hvilket har hjulpet med at placere hotellet blandt de 10 % bedste overnatningssteder i Barcelona", forklarer Silvia. "Efterhånden som flere gæster overnatter på SOFIA, skriver de anmeldelser og offentliggør billeder, hvilket genstarter inspirationscyklussen for potentielle gæster, så de vælger vores ejendom".

Silvia planlægger at køre sponsorerede placeringer hele året. "Hvis antallet af konverteringer bliver ved med at stige takket være sponsorerede placeringer, vil vi fortsætte med at køre vores annoncer, efterhånden som ændringen af vores brand skrider frem. Reklamerne har hjulpet mig med at ændre opfattelsen af vores ejendomme, fået flere besøgende på vores websites og givet os flere bookinger", siger hun.

Sidst opdateret: 10. december 2018

Indblik fra 2018: De rejsendes tankegang, og hvordan du påvirker den

ON DEMAND-WEBINARIndblik fra 2018: De rejsendes tankegang, og hvordan du påvirker den  Charlie Ballard, der er direktør for strategiske indblik hos Tripadvisor, afslører ny forskning fra en TripBarometer-undersøgelse, som afdækker globale rejsetendenser for holdninger til rejser, de seneste udviklinger indenfor rejser og Tripadvisors rolle i de rejsendes rejseoplevelser. I dette on demand-webinar fortæller vi om forskning om:

  • hvordan de rejsende begynder at planlægge deres rejser
  • årsager til valg af rejsemål
  • hvad der påvirker valg af indkvarteringssted
  • hvordan de rejsende budgetterer for deres rejse.
Desuden viser Sam Thompson, der er salgschef for Europa, Mellemøsten og Afrika hos Tripadvisor, hvordan ejere kan bruge disse data til at påvirke de rejsende på websitet. Se webinaret nu for at få bedste praksisser og tip til:
  • hvordan du bruger de gratis Tripadvisor-markedsføringsværktøjer i ledelsescenteret
  • hvordan du bruger de rejsendes anmeldelser til at skabe et bedre onlineomdømme
  • hvordan du bruger eksklusive Tripadvisor-data i statistikpakken til at forstå, hvem dine rejsende er
  • hvordan du tilpasser din Tripadvisor-side, så den overgår de rejsendes forventninger, med Business Advantage
  • hvordan du bruger sponsorerede placeringer til at tiltrække opmærksomheden fra meget målrettede rejsende, når de søger på Tripadvisor.
Webinaret er nu tilgængeligt on-demand! Tilmeld dig nu for at få adgang til optagelsen (findes kun på engelsk).

Hvordan en europæisk hotelkæde bruger indholdsmarkedsføring til at nå ud til rejsende

Hvordan en europæisk hotelkæde bruger indholdsmarkedsføring til at nå ud til rejsende 25hours Hotels øger synligheden, skaber brandkendskab og får en højere indtægt med Tripadvisor. 25hours Hotels er en kæde med 13 ejendomme, der er spredt ud over Tyskland, Frankrig og andre europæiske lande. Se, hvordan Alexander Schuster, der er digitalchef, påvirker rejsende til at booke på deres ejendomme ved hjælp af indholdsmarkedsføring og Tripadvisor.

Fokus på indholdsmarkedsføring

Alexander bruger indholdsmarkedsføring til at opbygge et forhold mellem kunderne og 25hours-brandet. "Vi vælger at fokusere på indholdsmarkedsføring i stedet for udelukkende at sætte vores lid til tilbud, rabatter og pakker. Indhold giver os mulighed for at fortælle historien om, at gæsterne ikke bare overnatter på vores hoteller. De har en sjov, afslappende og interessant oplevelse på vores hoteller, der er designet til at være indbegrebet af byen og området, som de ligger i", siger han. "Vores billeder og videoer forstærker vores brand. Vores blog for hvert hotel byder på lokal insiderviden".

Om at nå ud til rejsende med Tripadvisor

Alexander tilbyder relevante oplysninger til rejsende, mens de kigger efter et sted at overnatte på Tripadvisor, der er en stor markedsføringskanal. "Der er mange berøringspunkter på kunderejsen, og vi er nødt til at nå ud til de rejsende på det rette tidspunkt via de rette kanaler. Så vi udbreder vores indhold på Tripadvisor, Google, sociale medier og andre markedsføringskanaler for at fange de rejsendes opmærksomhed og fortælle en overbevisende og konsekvent historie", siger han. "Jeg bruger Tripadvisor til at øge vores synlighed, fremhæve 25hours-brandet og få flere direkte bookinger".

Alexander bruger Tripadvisor til at komplementere sin indholdsstrategi ved at fremhæve anmeldelser fra rejsende og ved at svare på disse anmeldelser. "De rejsende læser anmeldelser, hvilket gør Tripadvisor til en vigtig del af kunderejsen. Vi svarer på disse anmeldelser – ikke kun for at fortælle vores side af sagen, men også for at vise, at vi interesserer os for og føler os ansvarlige over for vores gæster", siger han.

Om at få en højere indtægt med Business Advantage

Alexander tiltrækker rejsende ved at vise sit indhold frem og optimere 25hours Hotels' registreringssider på Tripadvisor med Business Advantage. "Vi kan friste rejsende i forbindelse med Tripadvisor-søgninger og på vores registreringsside, når de kigger på vores ejendomme og priser", siger han. "Vi kan afprøve og optimere forskellige Business Advantage-funktioner. Vi offentliggør f.eks. de forsidebilleder og favoritbilleder, der bedst repræsenterer vores hoteller, og derefter undersøger vi interesseraten for billederne i statistikpakken for at se, hvad der tiltrækker flest rejsende".

Han bruger også Business Advantage til at skabe direkte kontakt til rejsende. "Med kontaktoplysninger kan vi placere de rette kommunikationskanaler – vores website, telefonnummer og e-mailadresse – på Tripadvisor. Vi kan få rejsende til vores website, få dem til at booke direkte og undgå at miste dem til onlinerejsebureauer – det er nemt for de rejsende at komme i kontakt med os", siger Alexander. "En anden måde, hvorpå vi tilskynder rejsende til at booke direkte hos os, er ved at køre særtilbud med en lavere bookingpris, som de kan få via vores website".

Alexander bemærker, at alle 25hours-ejendomme har Business Advantage, da det hjælper med at styrke 25hours-brandet og virksomheden. "Business Advantage giver en fordel – det viser, at vi får noget ud af vores reklamer, og det resulterer i højere indtægter for alle vores ejendomme", tilføjer han.

Om øget synlighed med sponsorerede placeringer

Alexander besluttede sig for at prøve sponsorerede placeringer for at maksimere antallet af rejsende, som virksomheden når, og for at få flere besøgende til 25hours. "Det er ikke effektivt at forvente, at rejsende finder vores ejendomme gennem søgninger. Med sponsorerede placeringer øger vi vores synlighed for rejsende, der allerede er interesserede i at booke, især når de søger på en bestemt by, men ikke har et bestemt brand i tankerne", siger han. "De fem ejendomme, der har prøvet sponsorerede placeringer, har hver fået mere end 100.000 visninger i gennemsnit i løbet af to måneder – hvilket betyder, at de blev set 100.000 flere gange, end hvis vi ikke havde sponsorerede placeringer".

Sponsorerede placeringer har også hjulpet Alexander med at få flere bookinghenvisninger. "Ud over at skabe øget synlighed medfører sponsorerede placeringer også, at flere rejsende foretager bookinger på vores hoteller. Vi har i gennemsnit oplevet en stigning på 20 % i antallet af bookinghenvisninger. Vi har også oplevet en stigning i antallet af besøg på vores fem ejendommes registreringssider på Tripadvisor", siger han.

Efter at have set fordelene ved sponsorerede placeringer mener Alexander, at reklamerne er en god investering. "Sponsorerede placeringer er værdifulde, fordi jeg kan skabe opmærksomhed om 25hours-brandet på flere tidspunkter i løbet af kunderejsen. Hvert klik betyder, at de rejsende er engagerede og interesserede. Hvis de rejsende ser vores reklame, er det meget sandsynligt, at de vil komme tilbage senere med intention om at booke hos os", siger han.

...

Succeshistorie: et hotel i Jaipur bruger Tripadvisor til at øge deres indgående markedsføring

Succeshistorie: et hotel i Jaipur bruger Tripadvisor til at øge deres indgående markedsføring Se, hvordan Royal Heritage Haveli tiltrækker rejsende med sponsorerede placeringer og konverterer dem med Business Advantage. Royal Heritage Haveli er et lille familieejet boutique-hotel i Jaipur i Indien, som har vundet Travellers' Choice-prisen flere år i træk. Se, hvordan direktøren for Haveli, Shambhavi Singh, bruger Tripadvisor som en vigtig del af sin indgående markedsføringsstrategi. Udfordring: maksimering af højsæsonen

Shambhavi bestræber sig på at få så mange rejsende som muligt til at booke i løbet af højsæsonen. "Vores højsæson er kort, så det er vigtigt, at vi får mest muligt ud af den. Det er svært at fylde værelser i lavsæsonen, fordi det er meget varmt i Jaipur", siger Shambhavi.

Mange andre lokale indkvarteringssteder følger en lignende strategi. "Det er en udfordring at skille sig ud blandt vores konkurrenter i Jaipur. Vi er en lille virksomhed, der konkurrerer med kendte hoteller om et begrænset antal rejsende, der besøger området i løbet af højsæsonen. Så vi er nødt til at skille os ud fra ejendomme, der minder om vores", siger hun.

Løsning: brug af Tripadvisor til at øge deres indgående markedsføring "For at afhjælpe denne udfordring bruger jeg indgående markedsføring til at tiltrække, konvertere, sælge til og begejstre gæster, og Tripadvisor er afgørende for min strategi", siger Shambhavi. "Indgående markedsføring skaber opmærksomhed blandt de rejsende og opbygger tillid til og troværdighed for Haveli"....

Få mest muligt ud af Tripadvisor

Styrk din overnatningsvirksomhed med vores eksklusive startpakker