Anmeldt d. 10. september 2020

Vi var 3 personer, hvoraf de to fik en sammensat menu til 199 kr., medens den tredie valgte den såkaldte "Jyske menu". Sidstnævnte bestod af tarteletter til forret og frikadeller til hovedret. Forretten var udmærket, men frikadellerne havde en ubestemmelig bismag.

I den sammensatte menu var den ene forret lakseskiver placeret ovenpå en blandet, grøn salat, der havde kendt bedre dage - fx var den markant brun i snitfladerne. Laksen smagte af absolut ingenting, men det gjorde til gengæld en rædselsfuld hvidgrå dressing.

Hovedretten i denne menu var oksesteg, hvor kødskiverne var anrettet ovenpå nogle kogte grønsager - mest hvidkål. Retten var ved serveringen ikke en gang lunken (men dog lunere end rødvinen), og skiverne fra oksestegen bestod i høj grad af det rene, glinsende fedt. Vi klagede til kokken over såvel serveringstemperatur som kødkvalitet.

Han byttede til to nye portioner; dog ikke uden at bemærke, at vores første portioner ellers kom direkte fra ovnen. De næste portioner var fine, og skiverne stammede tydeligvis fra en oksefilet. Faktisk ret lækkert, hvis ikke mindet om den første portion havde stået så tydeligt for os.

I alle 3 menuer var desserten is, og den smagte glimrende.

Rødvinen var husets vin og OK bortset fra temperaturen, men til forretterne havde vi fået et glas hvidvin. Medens smagen intet fejlede, studsede vi over en underlig duft, hvilket man ved nabobordet identificerede som lampeolie! Da vi fik regningen og så, at hvert glas havde kostet 88 kroner, kiggede vi på hinanden og var enige om, at det både var første, sidste og eneste gang, vi ville spise middag i Oasens restaurant.

Som noget positivt bør fremhæves den unge, engelsktalende pige, der serverede.

For helhedens skyld bør morgenbuffet'en måske omtales: God kaffe, nybagte mini-spandauere, pænt pålæg ... men den ene morgen knastørt morgenbrød (tydeligvis mindst fra dagen før), og det gjaldt for både rundstykker og franskbrød.

Dato for ophold: september 2020
Tak, 19Jan48
Anmeldt d. 29. august 2020

Ejerne er uhyre venlige og serviceminded, hvilket gør opholdet til en god oplevelse, selv om faciliteterne ikke rigtig lever op til moderne standard.
Der er restaurant, butik og kort til dejlig strand.
Tekøkken, borde og stole både inde og ude sikrer gode hyggestunder til kaffe og egen madlavning.

Dato for ophold: august 2020
Tak, 288hannea
Anmeldt d. 20. juli 2020 fra mobile enheder

Det er egentlig et hyggeligt sted, men kan kun give en stjerne med en så ringe restaurant.

Hvis ens referenceramme er Bilka bistro er det måske udemøblet, men jeg har sjældent fået dårligere mad på en restaurant. De forsøger at servere det fint, men maden er tør og kedeligt og en del virker til at være genopvarmet.

Vi fik deres buffet og spise der en gang i uger 29. Kommer der ikke igen.

Tak, 639jimmiw
Anmeldt d. 17. juli 2020

En veninde og jeg bookede to overnatninger på Oasen Samsø, og hvor skulle det vise sig at blive en fantastisk oplevelse. Både øen og dens natur og muligheder, men bestemt også Oasen.
Vi boede i Luksusværelse for 2 til 1700 kr for 3 overnatninger. Værelset var rigtig flot og det var tydeligt beskrevet, at der bare var dobbelt seng og badeværelse, ikke andet. Nyt, pænt holdt. Der var et fællesrum med borde og sofa til spille hygge mv. og et lille køkken med mikroovn og vask, som vi ikke benyttede.

Personalet var virkelig høflige både i receptionen og restauranten.
Og maden i restauranten overraskede os meget!

Forventningerne til en buffet på et sådan lille sted, til en pris på 199 kr for aften buffet med forret, hovedet og dessert var ikke store. Vi ville se det an en aften og så ellers spise ude, medmindre det var godt til prisen.
Tilfældigvis var prisen sat ned til 159 kr i den periode vi var der.
Udvalget var rigtig lækkert, med Tapas agtigt anrettede portioner. Laks og rejer, mange forskellige salater, friskbagt brød, 2-3 slags kød trods at færgen ikke sejlede en hel dag og køkkenet derfor måtte være kreative. Kartofler, pommes mm. Desserten var en dag vanillecreme og jordbær, andre dage chokolade mousse, kakao og drømmekage mm. Lækkert! Også til fuld pris.
Flere af tingene er gengangere de tre dage vi valgte at spise der, mens nogle dele er nye. Det er helt okay et sådant sted og til prisen.

Morgen buffeten til 80 kr var meget alm og havde det der skulle være. Morgenmads produkter, yoghurt, røræg, pølser, rester af kartofler fra dagen før, brød (noget af det tørt), frisk franskbrød og en brødrister til rådighed. Rugbrød, smør, marmelade, kød pålæg, pålægschokolade osv. Æblejuice (af den typiske, blandet op med vand vidst) og Æblejuice, kaffe og the.

Rigtig fint og fin pris ift hvis man selv skulle ud og købe tilsvarende.
Vi kan varmt anbefale stedet og havde man haft børn med, var det også et super sted med trampolin, hoppeborg, (gammel) gymnastik sal mm.

1  Tak, Jamie M
Anmeldt d. 7. juli 2020 fra mobile enheder

Smagte dejligt og var frisk og lækkert.
Retterne kom ind løbende så det ikke stod for længe ad gangen !
Meget opmærksom på gæsterne og meget snaksaglige!
Mange forskellige retter der var noget for enhver

Tak, Tibokn