“Lækker hjemmelavet frokost”
Anmeldelse af Gæstgiveri Bregninge

Gæstgiveri Bregninge
Beskrivelse: Gæstgiveri Bregninge ligger i den aktive landsby Bregninge 9 km. fra Ærøskøbing. Vi har det perfekte udgangspunkt for cykelture på cykelruten eller vandring ad den smukke øhavssti. Man kan også slappe af og nyde livet i vores store frodige have. Vi har 7 hyggelige værelser og et stort fælles opholdsrum for vores gæster. I restauranten serverer vi mad og drikke af høj kvalitet, baseret på lokale råvarer, gerne økologiske. Frugt og grønt kommer overvejende fra egen have eller fra lokale producenter. Vi serverer øl fra det lokale bryggeri i byen Rise og køber kød hos slagteren i Dunkær. Gå på opdagelse i vores butik, hvor vi sælger søde sager, hjemmelavede delikatesser og smukt håndværk. Gæstgiveriet er er aktivt sted med kulturelle arrangementer – her er højt til loftet og god plads til både børn og voksne. Stedet danner også ramme for fester og kurser.
Anmeldt 6. august 2017

På Gæstgiveriet får man god, frisklavet mad, som smager dejligt og overrasker. Betjenningen er god og de også sælger egne lækre hjemmesyltede produkter og lokale specialiteter.
Kan varmt anbefales at køre til Bregninge for at spise.

1  Tak, Katrine H

Anmeldt 11. juli 2017 fra mobile enheder

Har tidligere besøgt dette sted og været overordentlig tilfreds. Selve stedet er utrolig hyggeligt, skøn have og gode intentioner om at servere mad med gode råvarer.
Men nye ejere er kommet til og vores familie på 5 styk fra gamle farfar og til søn på 11 blev alle svært skuffede og kommer ikke igen foreløbig.
Vi havde forinden tjekket hjemmesiden ud, da vi selv er glade for at lave mad og hader at betale for middelmådig måltider ude. Det lød lækkert og der var også en ret der tiltalte vores mindste.
Da vi kommer derud erfarer vi imidlertid at det er kortet fra sidste år som ikke er opdateret og at udvalget er betydelig mindre og ikke særlig fristende. Vi skal dog efterfølgende til Voderup Klit og kan derfor ikke overskue at skulle til at finde mad andre steder.
Den eneste lune ret på kortet er udsolgt og vi bestiller derfor 4 gange roastbeef m kartoffelsalat, 1 gang vegetar og en gang ost/skinke tallerken. Ind kommer de mindste "kage" tallerkener med noget rodet sammen biks. Ikke meget mad for pengene og kødet er også senet. Kartoffelsalaten er med sennep og vores søn på 11 spiser derfor kun de to stykker kød. Heldigvis er der brød til, hvilket i vores tilfælde kun består af tørt/hårdt rugbrød. Vi spørger efter franskbrød/flutes men får af vide at der kun er rugbrød. Til ost, skinke og humus?? Vi ser dog andre i cafeen som får serveret alm brød, hvilket er utrolig dårlig service.
Dyre drikkevarer og en kok som virker fuldstændig ligeglad med hvad hun serverer, betyder at vi desværre ikke kommer igen eller har lyst til at anbefale dette sted til andre.
Eneste positive var den søde unge pige som betjente os, hun var smilende og venlig. En stjerne for hende.

1  Tak, Maria B
Anmeldt 3. august 2016 fra mobile enheder

Hyggeligt sted, maden er af god kvalitet, men desværre alt for dyrt ift. portionsstørrelserne.
Specielt deres drikkevare er ublu dyre.
Et snært af turistfælde.

Tak, Peter D
Anmeldt 1. august 2016

Cykeltur fra Ærøskøbing til Søby af rute 91. Tur der kan anbefales! Medbragt lunch i haven, helt ok når vi købte drikkevarer. Hertil en god kaffe med noget rabarber crumble ... smagte så godt og tilpas størrelse, men lige dyrt nok ... dog lad ikke dette afskrække ... stedet er godt!

Tak, jorgenrahbaek
Anmeldt 26. juli 2016 fra mobile enheder

Man kan vælge at bo her et par dage og værelserne er fine. Bad og toilet deler man og de er også i fin stand. Men hvis man bare vil komme for at få et måltid så er det en perle der serverer prima måltider af gode lokale råvarer. Haven er hyggelig og der er tid til en lille snak med indehaverne. Der er kælet for detaljerne og her er rart at være for en overkommelig pris. Vi kommer gerne igen.

Tak, Brita L

Rejsende, der kiggede på Gæstgiveri Bregninge, kiggede også på

Ærøskøbing, Ærø

Ærøskøbing, Ærø

Har du været i Gæstgiveri Bregninge? Fortæl om dine oplevelser!