“Hyggeligt og autentisk”

Hotel & Restaurant Fortunen
Anmeldt 26. januar 2020

Har igen været en tur forbi dette hyggelige gamle Hotel, hvor både restaurant og de øvrige omgivelser er holdt i den autentiske stil. Jeg holder meget af stedets troværdighed og særligt den personlige betjening byder på en god oplevelse af Dyrehavens atmosfære. Maden er traditionel og kvaliteten helt i overstemmelse med de rimelige priser. Kan varmt anbefales.

Tak, TorbenK103

Anmeldt 24. november 2019

Vanvittig hyggeligt udefra, men underlig stemning indenfor i restauranten, hvor der kun sad få gæster i det hyggelige gamle krolokale. Vi bestilte wienersnitzler med brasede kartofler, skysauce og ærter. Det var en skidt oplevelse til 190 kr. pr. person for maden alene. Angiveligt var det panerede kød svinemørbrad, hvilket jo i sig selv gør, at det aldrig bliver til en wienerschnitzel, men altså...... Kødet var meget understegt (rødt) og decideret sejt i den ene halvdel. Det kunne simpelthen ikke skæres over, og det er svært ikke at tænke, at det såmænd nok heller ikke var mørbrad som påstået. Kartoflerne smagte intet mindre end rædselsfuldt. De var bløde, nogle af dem nærmest sorte, og smagte genopvarmede og kraftigt af margarine. Fy for den da. Ærterne var helt rynkede (overkogte), men kunne dog spises uden større ubehag. Det samme kunne skysaucen, som dog blev serveret i en lille bitte og kun halvt fuld saucekande. Det skulle vi dele to personer, men det gjorde ikke så meget, at der var så lidt sauce, for den smagte ikke af noget, men fungerede alene som “binder” mellem de øvrige ting på tallerkenerne.

Det var virkelig skidt. Jeg endte med at spise få bidder af det røde kød med grå panering, en lille ikke ret rar kartoffel og så de runkne ærter med to små skefulde sovs.

Dessert mistede vi lysten til.

Da regningen kom, havde man trukket en rabat på 50% for den ene portion rødt og sejt kød. Den anden portion var præcis som den første, men min sultne teenagesøn havde slug alt (undtagen de i vores øjne direkte ulækre kartofler) for han var glubbende sulten. Han mente dog efterfølgende heller ikke, at vi nogensinde behøver at besøge den restaurant igen....

Det var desværre en sølle omgang, men hvor kunne det - med den skønne beliggenhed - være et skønt spisested, hvis man satsede på ordentlig madkvalitet.

Dato for besøg: november 2019
3  Tak, Truttio
Anmeldt 16. november 2019

Fik det dårligste stegt flæsk, som jeg nogensinde har fået. Ikke noget jag ville servere for mine gæster

Dato for besøg: november 2019
3  Tak, Ole J
Anmeldt 29. maj 2019

Vi var 6 mand afsted, for at spise i anledning af fødselsdag.
Vi bliver mødt af en kæk og småflabet tjener, men ellers hyggelig restaurant. Hyggen går dog af, da tjeneren mener han skal lege komiker og gøre grin med mig, ved at håne min måde at gestikulerer på imens jeg sidder og snakker med min familie, dette gør han højlydt, hvilket gør at han afbryder samtalen, jeg slår det hen og forsøger at fortsætter min fortælling, men igen afbryder han for at gøre grin! Det eneste han skulle var at sætte mad på bordet og gå sin vej. At han tænker at det er ok at afbryde gæster og gøre nar på den måde er mig en gåde. Men det bliver værre endnu. Da vi er ved at tage et fælles billed, kommer han hen bag mig og retter på min kniv og gaffel for dernæst at tage fat i mine arme mens hans brystkasse læner på min ryg og han har sit ansigt helt oppe ved siden af mit. Jeg ved ikke hvad fanden den uduelige, uprofessionelle, inkompetente stodder havde gang i! Da jeg så stopper ham med ordene "så tror jeg vi har fået nærkontakt nok!" går han fornærmet sin vej mens han siger til min mand :"nå, så blev hun sur.". Jeg og resten af familien var ganske enkelt målløs! Jeg kan på ingen måde anbefale dette sted, trods maden var udemærket. Simpelthen under al kritik!!!

Dato for besøg: maj 2019
4  Tak, AnettBA
Anmeldt 1. april 2019

Frokost en søndag med gode venner. 4 x platte, som var ok, men uden de store overraskelser, en rimelig fiskefilet med for mange og lidt kedelige pommes frites og et stjerneskud, som bestemt ikke levede op til forventningerne ! Den kogte fisk var hård, der var næsten ingen dressing, og den ønskede erstatningsportion var bestemt ikke bedre.

Dato for besøg: marts 2019
Tak, Lise D

Rejsende, der kiggede på Hotel & Restaurant Fortunen, kiggede også på

Østerbro, Region Hovedstaden
Kongens Lyngby, Lyngby-Taarbæk Kommune

Har du været i Hotel & Restaurant Fortunen? Fortæl om dine oplevelser!