Vi var på besøg i Møgeltønder og ville have en lækker frokost, desværre fik vi en intet smagende servering med dertilhørende fluer i salaten.
Da vi gjorde opmærksom på fluerne var svaret de er jo også alle vegne.

Tak, 770heidia
Anmeldt d. 10. august 2020

Vi var taget vestpå for at opleve alle de gode steder - og vi var fyldt med forventning til en lækker middag på hvad vi havde fået at vide var et godt sted .
Allerede ankomsten burde have fået os til at overveje en ekstra gang. Ikke et øje i receptionen, og da vi fangede en tjener i restauranten, var det som om vi kom til ulejlighed .
Nå , efter nogen tid fik vi da bestilt , inkl. en gang rødvin .
Den kom direkte fra køleskabet - iskold , og smagte af den grund ikke af noget .
Fisken til forret havde fået sin sidste svømmetur i en gang brunet smør. Det var ellers længe siden den havde været ude at svømme .
Hovedretterne ? Halvkolde, jævnt kedelige og fantasiforladte ( samme garniture til forskellige hovedretter ) .
Betjeningen var præget af manglende kundskaber og var generelt ikke interesserede i gæsterne . Prisniveauet var alt for højt i forhold til hvad der blev leveret , og at man kan forlange 48 kr for en karaffel koldt vand når man betaler en formue for vinen er helt uforståeligt .

1  Tak, Arne E
Anmeldt d. 9. august 2020 fra mobile enheder

Vi havde en noget blandet følelse, da vi landede på kroen. Havde glædet os til et historisk krobesøg, med en kro med rødder i de gamle traditioner. Vi havde bestilt et værelse med dobbeltseng, fik 2 enkeltsenge, som nemt kunne skubbes sammen. Dog kunne de også nemt glide fra hinanden. Hvilket de gjorde om natten. Ellers var værelset pænt rent og klassisk tro mod kroens vision.
Da vi ankom blev vi spurgt om, vi ville bestille bord med det samme. Da nærmeste spisested var i Tønder. Valgte vi at bestille bord. Vi glædede os til kromad. Om det skulle være den moderne udgave af kromad el. Den klassiske. Prisniveauet var noget højt. Så forventninger var store. Til start en lidt anstrengende tjener, der insisterede på, at kalde os unge mennesker, trods vores min. 50 år på bagen. Istarten lidt sjovt. Men senere temmelig irriterende. Droslede dog ned senere. Og af uransagelige grunde skiftede vi tjener.
Vi valgte en 3 retters menu, som de anbefalede. Bestilte vand med brus. Plus drikkevare. Der kom vand uden brus. Da vi påtalte det. Sagde tjeneren. Ej det ikke rigtigt. Lavede en bevægelse, som det gik galt i valget. Men der kom ikke andet vand ind. Og valgte ikke at påtale det.
Så fik vi en gazpacho. Der manglede både smag og især salt. Da vi blev spurgt, hvad vi syntes, valgte vi at fortælle vores oplevelse. Dette ville tjeneren sige det videre. Men der kom ikke salt på bordet.
Forretten, havde så det vi manglede i appetizeren. Vi fik rimmet kammuslinger. Med saltede agurkeskiver imellem. Disse lå mellem hver Skive kammusling. Så indtrykket, var at tage en kammusling, en agurkskive lidt af sovs mm. Agurkeskiven var så salt, at det var svært at smage resten af retten. Tog en 10.del agurk senere. Og det balancerede bedre med de sarte kammuslinger.
Hovedretten spillede. Var super lækker kødet dog lidt sejt. Men god lækker smag. Alt passede godt sammen og sammen gjorde smagsindtrykkene en dejlig oplevelse. Vi valgte dansk kalv.
Desserten var vi lidt i tvivl om. Da vi synes jordbær var lidt sent på sæsonen. Men da vi havde fået gode lækre jordbær forrige sted. Og tjeneren, sagde de altid havde lækre jordbær. Valgte vi denne. Vi fik 4-5 jordbær,uden nogen smag, der var skåret i kvarte, en flot lavet quenelle af vanilje is, der ikke smagte af vanilje. Faktisk kunne vi slet ikke se vaniljekorn. Tjeneren sagde” det kunne man aldrig i deres vanilleis” isen var lavet. Samt 3 små marengs der var ok.
Alt i alt en meget flad oplevelse. Forventningerne var høje. Da vi var i et område, med masser af lækre råvarer, samt masser af muligheder for at skaffe disse.
Til morgenmad, var vores oplevelse delte. Jeg synes det var hyggeligt, med servering på fad. Men savnede valgfriheden. Min mand var skuffet. Ideen med, at servere ovnbagt æg, med tomat. Er jo egentlig god. Men vi synes ikke den fungerede. Da blommen blev sej. Men plus for forsøget. God juice, god kaffe. Brød godt. Pålæg godt. Rullepølse, hamburgryg og spegepølse.
Lidt kedelig ost. God brie og god port salut ost.
Noget ananas der var halvdårligt. Kedelig æbler i både. Nogle vindruer og kiwi.
900 kr kom vi af med for maden. 2 mennesker, 3 retter. 1 glas rose vin. 2 glas cola.
Bar tydeligt præ af, at der ikke var kontrolsmagning af det der gik ud af køkkenet. Lidt trist i betragtning af kroens beliggenhed og muligheder.

1  Tak, Annemette H
Anmeldt d. 3. august 2020

Vi var her på et ophold for 3 personer, og vi fik et værelse med en opredning lidt for sig selv i rummet - helt perfekt. Middagen var formidabel og ligeledes morgenbordet dagen efter. Alt klappede så find, så vi kan kun anbefale dette sted på det varmeste.

Tak, Lookforward60
Anmeldt d. 30. juli 2020

Dejligt ophold på denne nærmest ikoniske slotskro beliggende på den smukke, brostensbelagte Slotsgade. Vi boede på værelset Charlottenborg, et hyggeligt, lille værelse med gode faciliteter inklusiv sikkerhedsboks og elkedel. Værelset vender ud mod haven, og der var dejligt roligt. Skøn morgenmad serveret på vores bord. Der var rigelig mad, og det, vi ikke kunne spise, fik vi på forespørgsel med i en doggy bag. Venligt og hjælpsomt personale.

Værelsestip: Et værelse ud mod haven er roligt
Dato for ophold: juli 2020
Tak, Lene R