Anmeldt d. 9. august 2020 fra mobile enheder

Vi havde en noget blandet følelse, da vi landede på kroen. Havde glædet os til et historisk krobesøg, med en kro med rødder i de gamle traditioner. Vi havde bestilt et værelse med dobbeltseng, fik 2 enkeltsenge, som nemt kunne skubbes sammen. Dog kunne de også nemt glide fra hinanden. Hvilket de gjorde om natten. Ellers var værelset pænt rent og klassisk tro mod kroens vision.
Da vi ankom blev vi spurgt om, vi ville bestille bord med det samme. Da nærmeste spisested var i Tønder. Valgte vi at bestille bord. Vi glædede os til kromad. Om det skulle være den moderne udgave af kromad el. Den klassiske. Prisniveauet var noget højt. Så forventninger var store. Til start en lidt anstrengende tjener, der insisterede på, at kalde os unge mennesker, trods vores min. 50 år på bagen. Istarten lidt sjovt. Men senere temmelig irriterende. Droslede dog ned senere. Og af uransagelige grunde skiftede vi tjener.
Vi valgte en 3 retters menu, som de anbefalede. Bestilte vand med brus. Plus drikkevare. Der kom vand uden brus. Da vi påtalte det. Sagde tjeneren. Ej det ikke rigtigt. Lavede en bevægelse, som det gik galt i valget. Men der kom ikke andet vand ind. Og valgte ikke at påtale det.
Så fik vi en gazpacho. Der manglede både smag og især salt. Da vi blev spurgt, hvad vi syntes, valgte vi at fortælle vores oplevelse. Dette ville tjeneren sige det videre. Men der kom ikke salt på bordet.
Forretten, havde så det vi manglede i appetizeren. Vi fik rimmet kammuslinger. Med saltede agurkeskiver imellem. Disse lå mellem hver Skive kammusling. Så indtrykket, var at tage en kammusling, en agurkskive lidt af sovs mm. Agurkeskiven var så salt, at det var svært at smage resten af retten. Tog en 10.del agurk senere. Og det balancerede bedre med de sarte kammuslinger.
Hovedretten spillede. Var super lækker kødet dog lidt sejt. Men god lækker smag. Alt passede godt sammen og sammen gjorde smagsindtrykkene en dejlig oplevelse. Vi valgte dansk kalv.
Desserten var vi lidt i tvivl om. Da vi synes jordbær var lidt sent på sæsonen. Men da vi havde fået gode lækre jordbær forrige sted. Og tjeneren, sagde de altid havde lækre jordbær. Valgte vi denne. Vi fik 4-5 jordbær,uden nogen smag, der var skåret i kvarte, en flot lavet quenelle af vanilje is, der ikke smagte af vanilje. Faktisk kunne vi slet ikke se vaniljekorn. Tjeneren sagde” det kunne man aldrig i deres vanilleis” isen var lavet. Samt 3 små marengs der var ok.
Alt i alt en meget flad oplevelse. Forventningerne var høje. Da vi var i et område, med masser af lækre råvarer, samt masser af muligheder for at skaffe disse.
Til morgenmad, var vores oplevelse delte. Jeg synes det var hyggeligt, med servering på fad. Men savnede valgfriheden. Min mand var skuffet. Ideen med, at servere ovnbagt æg, med tomat. Er jo egentlig god. Men vi synes ikke den fungerede. Da blommen blev sej. Men plus for forsøget. God juice, god kaffe. Brød godt. Pålæg godt. Rullepølse, hamburgryg og spegepølse.
Lidt kedelig ost. God brie og god port salut ost.
Noget ananas der var halvdårligt. Kedelig æbler i både. Nogle vindruer og kiwi.
900 kr kom vi af med for maden. 2 mennesker, 3 retter. 1 glas rose vin. 2 glas cola.
Bar tydeligt præ af, at der ikke var kontrolsmagning af det der gik ud af køkkenet. Lidt trist i betragtning af kroens beliggenhed og muligheder.

Dato for ophold: august 2020
1  Tak, Annemette H
Anmeldt d. 3. august 2020

Vi var her på et ophold for 3 personer, og vi fik et værelse med en opredning lidt for sig selv i rummet - helt perfekt. Middagen var formidabel og ligeledes morgenbordet dagen efter. Alt klappede så find, så vi kan kun anbefale dette sted på det varmeste.

Dato for ophold: august 2020
Tak, Lookforward60
Anmeldt d. 30. juli 2020

Dejligt ophold på denne nærmest ikoniske slotskro beliggende på den smukke, brostensbelagte Slotsgade. Vi boede på værelset Charlottenborg, et hyggeligt, lille værelse med gode faciliteter inklusiv sikkerhedsboks og elkedel. Værelset vender ud mod haven, og der var dejligt roligt. Skøn morgenmad serveret på vores bord. Der var rigelig mad, og det, vi ikke kunne spise, fik vi på forespørgsel med i en doggy bag. Venligt og hjælpsomt personale.

Værelsestip: Et værelse ud mod haven er roligt
Dato for ophold: juli 2020
Tak, Lene R
Anmeldt d. 28. juli 2020 fra mobile enheder

Vi og vores lille hund skulle på ophold på kroen og vi blev vel modtaget og taget godt om trods de havde glemt nogle sær ønsker... men dette blev pænt rettet op på med det samme og personalet var smilende og søde.
Værelserne er meget små og mørke
De virker lidt nussede... men det er nok fordi interiør er så mørkt og “ gammelt “
Vi boede ud til den fine store græs plæne og området er smukt og lækkert
Kroens mad var ligeledes super lækker og betjening var opmærksom og deres vin kyper ved hvad han taler om
Morgenmaden blev serveret ved bordene og Wow hvor lækkert.., ville ønske vi kunne spise mere morgenmad
Vi kommer gerne igen

Dato for ophold: juli 2020
Tak, 2980hsoling
Anmeldt d. 20. juli 2020

Vi boede på denne kro i 2 dage med vores piger på 11 og 13 år .Vi havde et skønt værelse som var rent og pænt .Deres morgenmad er utrolig lækker og indbydende.Personalet er serviceminded,alt er iorden.Et lille minus....En eftermiddag købte vi på slotskroen den lækerste æblekage og en caffe latte ,men der skulle de havde 56 kr for caffelatten det er en ommer.Kan klart anbefale stedet .

Dato for ophold: juni 2020
Tak, 80henriks