"Royale" omgivelser med god service og engageret personale. Fik et stort spændende værelse i en bygning lige over for kroen og fik rigtig lækker og raffineret mad. Morgenbordet lækkert. Havde et par dejlige dage i disse omgivelser. Omgivelserne er historiske og Kroen virker intim.

Tak, R3742DRjanm
Anmeldt d. 10. februar 2019 fra mobile enheder

Vi havde af vores børn modtaget en overnatning på SS. Vi havde valgt at opgradere opholdet til Schacks Oplevelse, og hvilken fantastisk oplevelse vi fik.
Vi fik en 6 retters fantastisk menu, med vine afstemt efter maden. Vi fik Champagne før middagen og kaffe med sødt efter middagen. Fantastisk veltilberedt, lækre retter, og fint afstemte portioner. Kan kun anbefales. Og i dag fik vi en lækker morgenmad, portionsanrettet. Fantastisk og kan kun anbefales. Vi kommer med sikkerhed igen.

1  Tak, s_renb503
Henning_Kohl, Ejer hos Schackenborg Slotskro, svarede på denne anmeldelseSvarede d. 11. februar 2019

Tusind tak for de rosende ord.

Anmeldt d. 7. februar 2019 fra mobile enheder

Det var et ophold i topklasse, både værelse, personale, køkken var helt i top. Ikke at forglemme den helt igennem veltilberedte morgenmad, der blev serveret ved bordene, alt var hjemmelavet og hjemmebagt.

Tak, viggom940
Henning_Kohl, Ejer hos Schackenborg Slotskro, svarede på denne anmeldelseSvarede d. 8. februar 2019

Jeg er glad for at i har haft et dejligt ophold.
Mange tak for de pæne ord.
Det betyder alverden for os, at glade gæster skriver om oplevelserne her.
Dejligt

Anmeldt d. 16. januar 2019 fra mobile enheder

Ankom via et hotel og kro ophold som angiveligt efter information skulle dække en overnatning med 2 retter mad og vin på værelset ved ankomst. ( denne information fik vi over telefon ved booking ) Ved ankomst konstaterede vi, at den lovede vin ikke var på værelset, og ved information til receptionisten fik vi at vide at denne ville komme senere. Da vi skulle til bords i kroens restaurant som bærer tydelige præg af manglende renovering og fugt-skader, fik vi at vide, at de to retter mad kun ville være én ret da de havde ret til at ændre menuens størrelse hvis bare den hovedret man fik var af bedre standard end normalt.??
Vi fik som appetizers serveret et stykke confiteret grå andebryst, med syltede rødløg ( med en ekstra bonus af stålhagl som vores tjener dog venligt informerede os om ved servering) andelåret bar dog præg af ikke at have været confiteret i den nødvendige tid, da det både var koldt og så sejt at det var uspiseligt. Hagl fandt vi dog som lovet.
Som vores aftensmad fik vi så et stykke halvkoldt kogt kalvespidsbryst med en lunken peberrods sauce samt kold kartoffelmos og kold selleri püré. Hertil fik vi hvad vores tjener sagde skulle være ristede champignon og Karl Johan svampe.
Tydeligvis viste tjeneren ikke at det vi fik var syltede svampe af arten Bøgehat ( men hvorfra skulle hun da også vide at jeg er kok og har en smule forstand på den slags )

Stadig sulten bestilte jeg en oste tallerken som vires tjener havde fortalt os ville indeholde et minimum af 5 slags ost med tilbehør, men nej,... 4 stykker ost på størrelse med et frimærke blev serveret med syltede baby appelsiner ( kumquat ) som kokken nok lidt grundet dovenskab ikke engang havde gidet rense før servering hvilket gjorde dem bitre og kedelige. Efter en noget skuffende mad oplevelse gjorde vi igen opmærksom på den manglende vin, men nej heller ikke denne gang skulle det blive til noget.
Søndag morgen: morgenmaden på Schackenborg er dog alligevel en lille stjerne i en ellers skuffende oplevelse. Den serveres portionsmæssigt ved bordet frem for som buffet, hvilket er lækkert og intimt, og der mangler absolut intet på det område.
Ved afrejse gjorde vi for 3 gang opmærksom på den manglende vin og her fik vi så af en ny receptionist pludseligt at vide at det kunne der ikke blevet tale om da det trods det vi var lovet, alligevel ikke indgik i vores pakke.
Vi forlod den over 200 år gamle kro med en kedelig oplevelse i bagagen og en følelse af at vi i dén grad var blevet snydt.
Absolut ikke et sted vi vender tilbage til..

Dato for ophold: januar 2019
1  Tak, Kokmadsen
Henning_Kohl, Chef  hos Schackenborg Slotskro, svarede på denne anmeldelseSvarede d. 17. januar 2019

Kære Leif Ricardo Wodstrup

Mange tak for din anmeldelse (endnu engang)
Øv, træls oplevelse og rigtig ærgerligt at du (øjensynligt som fagmand) ikke fik fortalt om din oplevelse mens du var her!

Der er simpelthen nogle faktuelle ting i dit skriv, som ikke passer og historien udvikler sig efter hver anmeldelse, synes det er problematisk og lidt useriøst.

Vi serverer IKKE koldt, undertilberedt mad.

Din kone sendte sit kød (hovedret) retur da hun ikke kunne lide dette, fair nok! hun fik en ny portion med andet kød og nyt garniture.

Jeg vil postulere at din bestyrtelse og dit skriv ene og alene skyldes, at vi til GoDream kun serverer én ret og du havde forventet 2-3 retter. Jeg gætter på at i også på Sundsgrillen hvor du er køkkenchef også hellere serverer gode veltillavede retter frem for kæmpe portioner af underlødige råvarer....

Hvordan kom i på, at i skulle have vin med i prisen på kr. 499,- pr. person incl. overnatning og morgenmad?

Jeg er naturligvis glad for de rosende ord om morgenmaden og vedkender fuldstændigt, at det er for dårligt hvis de forkerte råvarer er blevet præsenteret for noget det ikke er, det må aldrig ske.

Osteanretningen med de 4 oste har jeg ikke så mange kommentarer til, andet end at portionerne her ofte er i overkanten så 4 stykker "frimærker" ville jeg også selv blive skuffet over.

Lad mig høre fra dig på saglig vis, kohl@slotskro.dk eller 25479232.

Anmeldt d. 4. december 2018

Hyggeligt, stille, rolige og smukke omgivelser. Rige muligheder for smukke gåture i den hyggelige gamle bydel omkring Slotsgaden. Let at kombinere et ophold med besøg i Vadehavs Nationalparken, Højer, Tønder eller Ribe. De mange fredede huse i Møgeltønder er ret hyggelige at gå rundt iblandt.

Værelsestip: Vælg helst ikke et for lille værelse
Dato for ophold: december 2018
Tak, Fearless164207