Anmeldt for 1 uge siden fra mobile enheder

Det var et ophold i topklasse, både værelse, personale, køkken var helt i top. Ikke at forglemme den helt igennem veltilberedte morgenmad, der blev serveret ved bordene, alt var hjemmelavet og hjemmebagt.

Dato for ophold: februar 2019
Tak, viggom940
Henning_Kohl, Ejer hos Schackenborg Slotskro, svarede på denne anmeldelseSvarede for 1 uge siden

Jeg er glad for at i har haft et dejligt ophold.
Mange tak for de pæne ord.
Det betyder alverden for os, at glade gæster skriver om oplevelserne her.
Dejligt

Ankom via et hotel og kro ophold som angiveligt efter information skulle dække en overnatning med 2 retter mad og vin på værelset ved ankomst. ( denne information fik vi over telefon ved booking ) Ved ankomst konstaterede vi, at den lovede vin ikke var på værelset, og ved information til receptionisten fik vi at vide at denne ville komme senere. Da vi skulle til bords i kroens restaurant som bærer tydelige præg af manglende renovering og fugt-skader, fik vi at vide, at de to retter mad kun ville være én ret da de havde ret til at ændre menuens størrelse hvis bare den hovedret man fik var af bedre standard end normalt.??
Vi fik som appetizers serveret et stykke confiteret grå andebryst, med syltede rødløg ( med en ekstra bonus af stålhagl som vores tjener dog venligt informerede os om ved servering) andelåret bar dog præg af ikke at have været confiteret i den nødvendige tid, da det både var koldt og så sejt at det var uspiseligt. Hagl fandt vi dog som lovet.
Som vores aftensmad fik vi så et stykke halvkoldt kogt kalvespidsbryst med en lunken peberrods sauce samt kold kartoffelmos og kold selleri püré. Hertil fik vi hvad vores tjener sagde skulle være ristede champignon og Karl Johan svampe.
Tydeligvis viste tjeneren ikke at det vi fik var syltede svampe af arten Bøgehat ( men hvorfra skulle hun da også vide at jeg er kok og har en smule forstand på den slags )

Stadig sulten bestilte jeg en oste tallerken som vires tjener havde fortalt os ville indeholde et minimum af 5 slags ost med tilbehør, men nej,... 4 stykker ost på størrelse med et frimærke blev serveret med syltede baby appelsiner ( kumquat ) som kokken nok lidt grundet dovenskab ikke engang havde gidet rense før servering hvilket gjorde dem bitre og kedelige. Efter en noget skuffende mad oplevelse gjorde vi igen opmærksom på den manglende vin, men nej heller ikke denne gang skulle det blive til noget.
Søndag morgen: morgenmaden på Schackenborg er dog alligevel en lille stjerne i en ellers skuffende oplevelse. Den serveres portionsmæssigt ved bordet frem for som buffet, hvilket er lækkert og intimt, og der mangler absolut intet på det område.
Ved afrejse gjorde vi for 3 gang opmærksom på den manglende vin og her fik vi så af en ny receptionist pludseligt at vide at det kunne der ikke blevet tale om da det trods det vi var lovet, alligevel ikke indgik i vores pakke.
Vi forlod den over 200 år gamle kro med en kedelig oplevelse i bagagen og en følelse af at vi i dén grad var blevet snydt.
Absolut ikke et sted vi vender tilbage til..

Dato for ophold: januar 2019
Tak, Kokmadsen
Henning_Kohl, Chef  hos Schackenborg Slotskro, svarede på denne anmeldelseSvarede for 4 uger siden

Kære Leif Ricardo Wodstrup

Mange tak for din anmeldelse (endnu engang)
Øv, træls oplevelse og rigtig ærgerligt at du (øjensynligt som fagmand) ikke fik fortalt om din oplevelse mens du var her!

Der er simpelthen nogle faktuelle ting i dit skriv, som ikke passer og historien udvikler sig efter hver anmeldelse, synes det er problematisk og lidt useriøst.

Vi serverer IKKE koldt, undertilberedt mad.

Din kone sendte sit kød (hovedret) retur da hun ikke kunne lide dette, fair nok! hun fik en ny portion med andet kød og nyt garniture.

Jeg vil postulere at din bestyrtelse og dit skriv ene og alene skyldes, at vi til GoDream kun serverer én ret og du havde forventet 2-3 retter. Jeg gætter på at i også på Sundsgrillen hvor du er køkkenchef også hellere serverer gode veltillavede retter frem for kæmpe portioner af underlødige råvarer....

Hvordan kom i på, at i skulle have vin med i prisen på kr. 499,- pr. person incl. overnatning og morgenmad?

Jeg er naturligvis glad for de rosende ord om morgenmaden og vedkender fuldstændigt, at det er for dårligt hvis de forkerte råvarer er blevet præsenteret for noget det ikke er, det må aldrig ske.

Osteanretningen med de 4 oste har jeg ikke så mange kommentarer til, andet end at portionerne her ofte er i overkanten så 4 stykker "frimærker" ville jeg også selv blive skuffet over.

Lad mig høre fra dig på saglig vis, kohl@slotskro.dk eller 25479232.

Anmeldt d. 4. december 2018

Hyggeligt, stille, rolige og smukke omgivelser. Rige muligheder for smukke gåture i den hyggelige gamle bydel omkring Slotsgaden. Let at kombinere et ophold med besøg i Vadehavs Nationalparken, Højer, Tønder eller Ribe. De mange fredede huse i Møgeltønder er ret hyggelige at gå rundt iblandt.

Værelsestip: Vælg helst ikke et for lille værelse
Dato for ophold: december 2018
Tak, Fearless164207
Anmeldt d. 31. oktober 2018

Vi har været på kroophold på Schackenborg kro,og vi må sige at alt,mad og betjening
var fantastisk.vi kommer gerne igen.Kroen er et af de få steder hvor morgenmaden bliver serveret.Rigtig fint morgenmåltid

Dato for ophold: oktober 2018
Tak, klitm_byg
Anmeldt d. 28. oktober 2018 fra mobile enheder

Havde et gavekort fra GO-DREAM for 2 x kaffe med kage ( værdi 149,00 ).
Tog til Schackenborg Slotskro med rimelig stor forventning.
Ind af døren og vi blev anvist til et 2 mands bord. Vi var de eneste. Vi fandt gavekortet med en bemærkning om, at det havde servitricen på fornemmelsen at vi havde.
Fik efter kort tid 1 kande kaffe og sukker/mælk. 5 min efter kom der 2 stk skåret lagkage. Oversprøjtet med flødeskum på en trelags kage, med minimal fyld. Den var mega tør og smagte af nothing. Vi spiste et par skefulde og det var den oplevelse.
Selve stedet hvor vi fil kaffen var slidt, huller i borde og vægge. Så meget slidt og lidt beskidt ud det hele. Tog lidt kaffe og så farvel.
Mega nederen oplevelse. Havde forventet bedre oplevelse/betjening.
Har været der 3 gange ( første, eneste og sidste gang. ). På samme side 100 meter derfra skal man prøve. Super hyggeligt og skøn stemning.

Dato for ophold: oktober 2018
Tak, MikaelFloutrup