Nivaagaards Malerisamling
Dejligt smørrebrød

Vi besøgte dette museums restaurant og fik et stykke smørrebrød med en delige fiskefrikadelle... læs mere

Anmeldt d. 17. juli 2020
Steen Withen N
Helsingør, Danmark
Altid et besøg værd

Den dejlige - og overskuelige- malerisamling besøger jeg gerne flere gange årligt. Lige nu vrimler... læs mere

Anmeldt d. 17. februar 2020
402lised

Anmeldt d. 21. januar 2020

Vi var fire damer, som i dag besøgte Nivågård, for at se udstillingen "Kunstnerbrødre - L. A. Ring og H. A. Brendekilde". En fantastisk udstilling, som vi alle nød.

Forinden havde vi besluttet at spise frokost i caféen. Da vi er to veganere i selskabet, havde jeg mailet med køkkenet, for at forhøre mig om mulighederne for, at nyde en plantebaseret frokost. Jeg fik svar tilbage: "Vi kan tilbyde dig at lave en fyldig salat med sprøde rodfrugter, asparges og haricots verts". Det lød jo lovende, så vi glædede os til en lækker frokost.
Der var godt fyldt op i caféen (hvilket som regel er et godt tegn - så må maden jo være god), så vi fik plads i forhalden. Jeg blev siddende ved bordet og så efter vores ejendomme, imens gik de tre andre op og bestilte mad og drikke. Da min vininde kommer tilbage, fortæller hun, at damen ved kassen havde virket meget affejende og sagt, at vi kunne få en Salade Nicoise. Det var meget hurtigere. Undskyld hvad? Det er meget hurtigere? Og hvad så? Hvis vi ville have fast food var vi da taget på McD! Nu var vi her og ville gerne nyde en ordentlig frokost... Nåmen, vores salater bliver serveret og jeg sidder og kigger på et nærmest uoverskueligt bjerg af haricots verts og salatblade, begge dele sovset ind i en sennep-eddike dressing og med et par oliven samt lidt tomat... Det var langt fra den fyldige salat jeg havde forestillet mig og som jeg egentlig føler, at jeg var blevet lovet... En tallerken, som cafeén oven i købet tillod sig, at tage over 100 kr for ?!?
Jeg arbejder selv i café og ved hvor presset man kan være, men det dér, ville jeg ALDRIG byde en kunde! Det er simpelthen for ringe. Tænk at de vil være det bekendt.
Dertil kommer, at mens vi sad og måbede over salatanretningen, gik der længe før vores to veninder modtog deres bestilling. Faktisk så længe, at de var nødt til at gå op til kassen for at høre, om de mon var blevet glemt.

Jeg tror, caféen ville have gavn af en mere overkommelig menu (less is more / Keep it simple, stupid), så køkkenet kan følge med i de travle perioder. Noget tyder også på, at kommunikationen medarbejdere imellem også er noget, der bør arbejdes på. Så køkkenet og personalet er forberedt på, når gæster er blevet lovet special-kost.

Det er synd, at sådan et dejligt sted som Nivågård, har sådan en træls café.

Dato for oplevelse: januar 2020
Tak, Line R
Marianne H, Receptionschef hos Nivaagaards Malerisamling, svarede på denne anmeldelseSvarede d. 24. januar 2020

Kære Line R.,

Vi beklager på cafeens vegne, men er glade for din feedback, som hjælper os med at blive bedre, også i meget travle perioder. Vi håber, at I vil komme igen og er sikre på, at I vil erfare, at vi normalt har en sjældent god, velfungerende og hyggelig museumscafé, hvor vi sætter god service i højsæde.

Anmeldt d. 22. november 2019

Det er i ordets bedste forstand et lille fint og indbydende museum at besøge. Var til LA Ring og Brendekilde udstillingen, interessant.
Caféen er altid god og velbesøgt. Fik bare kaffe,Udmærket, men hvorfor servere den i krus uden hank, så man er ved at brænde sig ?

Dato for oplevelse: november 2019
Tak, skipperdk2015
Marianne H, Receptionschef hos Nivaagaards Malerisamling, svarede på denne anmeldelseSvarede d. 25. november 2019

Tak for ros og dejligt med konstruktiv kritik

Anmeldt d. 21. oktober 2019

Vi holder meget af Nivaagaard, dejlige skiftende udstillinger og aktiviteter hele året. Et dejligt sted!

Dato for oplevelse: september 2019
Tak, 967nannab
Anmeldt d. 1. september 2019

Man kan gå rundt og se det hele, på en overskuelig tid. Så kan man sætte sig i caféen, få en kop kaffe, og snakke om det man har set, og derefter se det hele igen.

Dato for oplevelse: september 2019
Tak, Torben R
Anmeldt d. 7. august 2019

Skønt lille museum, med pragtfuldeguldalder billeder. Desuden ligger museet i skønne omgivelser. Absolut et besøg værd, ligesom restauranten er super.

Dato for oplevelse: juli 2019
Tak, tlvisti
Marianne H, Receptionschef hos Nivaagaards Malerisamling, svarede på denne anmeldelseSvarede d. 9. august 2019

Tusind tak for dit svar. Dejligt, at du havde en god oplevelse.