Åben i dag: 11.00 - 16.00
Book på forhånd
Hvorfor skal du booke på Tripadvisor?
  • Højdepunkter for turen og hele turplanen
  • Let online reservation
  • Laveste garanterede pris

Google
Sådan kan du opleve Karen Blixen Museet
København Card
835 anmeldelser
fra 68,89 $
Anmeldt d. 3. august 2020

Vi besøgte en juli-dag ved åbningstid. Det var en god ide, for der blev hurtigt lang kø. Bl.a. fordi der var meget læsestof i museets første rum, og der kun måtte være 4 personer ad gangen. Det var interessant at se de rum, hvor Karen Blixen levede og skrev flere af sine romaner. Der er meget fine blomsterdekorationer fra Skærehaven i Rungstedlund. Vi gik en tur i haven før og efter vort besøg på museet.

Dato for oplevelse: juli 2020
Tak, Gunnar G
Anmeldt d. 6. marts 2020

Efter mange år besøgte vi museet igen. Det er sandelig blevet udvidet og meget mere spændende. Hvis man gir' sig god tid, kan man følge hele Karen Blixen's liv. Bedst at komme der forår eller sommer, så er parken, men Karen Blixen's grav, rigtig flot.

Dato for oplevelse: februar 2020
Tak, Lund464
Anmeldt d. 18. september 2019

Vi besøgte Karen Blixens Museum en regnvejrsdag i sommer. Det blev en god og interessant oplevelse. Der var et kort intro foredrag, som betød at vi fik meget mere ud af udstillingen efterfølgende. Det samme var tilfældet med en kort film (ca. 10 min.). Det kan anbefales at høre/se begge dele.
Der var gode beskrivelser på både dansk og engelsk i de enkelte rum.Det var en dejlig 'levende' måde at være på museum I hovedpersonens daglige stuer, der står som de gjorde i virkeligheden.
Det kan også anbefales at gå en tur i den dejlige have og besøge gravstedet under den store eg.
Der gives rabat ved medlemsskab af Ældre Sagen.

Dato for oplevelse: august 2019
Tak, lho2013
Anmeldt d. 12. september 2019

En rigtig spændende oplevelse at komme så tæt på personen Karen Blixen i disse omgivelser. Sjovt at gå i de stuer og rum som hun boede i, og læse alle historierne der hører hende til.

Dato for oplevelse: august 2019
Tak, 222allank
Anmeldt d. 7. september 2019 fra mobile enheder

Igen efter flere års pause var det ugen en fantastisk oplevelse at gense stedet efter en opfriskning. Flotte nye plancher og tekster samt videoers flot med særudstillingen på 1 sal også ku led soveværelse

Dato for oplevelse: september 2019
Tak, Svenne2014