Anmeldt d. 13. september 2020

Har deltaget i meget fin konfirmation med overnatning
Fantastisk mad, fik en 3 retters menu, fine store lyse værelser (Stil på værelset er dog lidt umoderne) men der er hvad der skal være og man sover godt med skøn udsigt til Øresund
Kan absolut anbefale Sophienberg Slot

Dato for ophold: september 2020
Tak, Travlerlund
Anmeldt d. 12. september 2020 fra mobile enheder

Har netop været til konfirmation på Sophienberg slot. Hold da op for en god oplevelse. Perfekt beliggenhed med direkte udsigt udover Rungsted kyst, Hven og med resten af den svenske kyst i baggrunden. Et meget smukt slot, med sød og serviceminded betjening, der alle synes at ville deres yderste, for at give os alle en så god oplevelse på slottet som muligt. Dejligt mad, fine værelset, og i det hele taget en meget positiv oplevelse.

Dato for ophold: september 2020
1  Tak, Seieroe
Anmeldt d. 14. august 2020

Jeg vil starte med det gode, vi havde booket 2 overnatninger og det værelse som vi fik var rigtigt fint, det ligger helt utroligt flot. Personalet er rigtige flinke. det var det gode.
Da vi ankom blev vi spurgt om vi skulle spise, og det kunne vi bekræfte da det var med i vores ophold, fik at vide at kokken desvære var blevet syg, men en af tjenerne ville lave noget Sin cane ikke lige den gode mad oplevelse. morgenmaden er ikke noget at råbe hurra for det som skulle være koldt var varmt og det som skulle være varmt var koldt. Vi tjekkede op om kokken så var syg på anden dag, men fik at vide han var tilbage, en skam han så ikke bliver brugt vi fik pull pork burger som bliver severet kold. 1 aften kunne vi ikke få isterninger til vores drikkevare de var udgået for dem, og anden aften var der ikke mere rødvin. Vi skulle heldigvis ikke spiser der flere dage, den 3 dag var det ellers fiskefrikedeller, vi tog et billede af der menu kort og kunne se at vi skulle den 1 aften skulle have haft kylling overlår og det var de tre retter som afløste hinanden. Dette mad som vi fik skulle være beskrevet som meget let cafe mad og ikke som vi kunne læse der hvor vi havde bestilt vore ophold og jeg citere "Morgenmadsrestauranten severer en dejlig morgenmadsbuffet til at starte dagen på. I slottets restaurant serveres den sæsonbesemte aftanmad der emmer af kvalitet og gode råvare" det skal man ikke skrive når det ikke passer. en lille ting mere her i corona tiden da vi kom til vores værelse var der intet sæbe og normalt vil der også være kropssæpe og andet på badeværelset men der var 2 meget små shampoo flasker. Så et dejligt sted os desværre ikke bliver veligeholdt, men en rigtig dårlig oplevelse i forhold til den mad de severer, vi kommer ikke igen og kan ikke anbefale dette til andre.

Dato for ophold: august 2020
1  Tak, mariannes153
Anmeldt d. 7. august 2020 fra mobile enheder

Beliggenhed, værelser og betjening er fin. Morgenmaden er afmålte portioner. En lille skål yoghurt, røræg med et stykke bacon, 2 skiver ost, franskbrød og en lille skål marmelade. Hertil kaffe eller te og juice til.

Lidt i stil med hvad man får på et vandrehjem.

Aftensmad skifter mellem kyllingelår, chili sin carne, pulled pork og fiskefrikadeller.

Personalet er meget servicemindede.

Dato for ophold: august 2020
1  Tak, Verner A
Anmeldt d. 26. juli 2020

Min familie og jeg havde booket et ophold gennem jer, til Sophienberg Slot fra d 19-22 juli. Det tiltalte os, da Sophienberg Slot selv havde skrevet på deres hjemmeside, at de holdte sommer på slottet, med spil i haven, sommerbar, bål om aftenen og en dukkert om morgenen med brug af hotellets badekåber.
Da vi ankom, fik vi at vide, at vi kun måtte spise morgenmad fra kl 8-9 og aftensmad fra kl 18-19. Vi spurgte om man måtte sidde længere og nyde maden, men fik at vide, at fordi vi jo ikke have betalt meget for opholdet, så ville du ikke bruge personale på at holde åbent længere. Så allerede dér var man stemplet.
Vi måtte vente på vores værelse, da de havde mistet nøglen og ikke havde redt en ekstra seng op. Endelig fik vi vores værelse. Der var ikke fyldt op af toiletpapir, sæben var ikke fyldt op og sengen var stadig ikke kommet. Vi havde ikke nok håndklæder og der skulle efter sigende være kaffe på værelset, men der lå et lille snoldet brev kaffe men kun til én kop, og ingen morgenkåber som lovet.
Første aften gik vi til bords kl 18 sharp, for vi skulle jo spise inden for én time. Vi skulle sidde og vente på alle de andre gæster, der havde bestilt en forret. Så da vores mad endelig blev serveret var den kold.
Vi så frem til bål og hygge, men ikke særlig overraskende, så blev det ikke fundet frem.
Vores morgenmad kunne da ikke gå galt tænkte vi, men jo. Vi fik serveret et fad med en halv skive spegepølse til hver, en lille croissant og brødet skulle man selv hente, som var et tørt flute skåret i stykker.
Anden aften fik vi serveret en pull pork burger, flere af gæsterne rørte stort set ikke maden, da det nærmere mindede om en kantine ret.
Morgenmaden på dag to blev kun værre, vi fik en stor skål hvor der kun lige var en halv cm youghurt i, så det lige dækkede bunden. Flere måtte ud i køkkenet og spørger om de snart kunne få noget morgenmad. Kaffe havde de ikke nok af, så vi måtte spørger flere gange efter det, men de kom aldrig med det, og det gentog sig ved de andre borde.
Hvis man havde forventet et luksuriøst slots ophold, så kunne man lige så godt blive hjemme.
Vi blev hjemme i DK pga corona, men der var ingen tegn på at de på slottet gik op i det.
Der stod ingen sprit fremme, hverken ved restauranten, værelser eller andre steder. De sprittede ingen stole eller andre overflader af. De brugte ikke handsker eller anden beskyttelse. En af de kvindelige tjenere stod og rettede på morgenbrødet med sine bare hænder, efter hun havde serveret. Afstand kendte de heller ikke til, de lå nærmest ind over en når de skulle servere og man kunne mærke deres ånde i hovedet.
Vi følte at de ikke ønskede kunder der ikke havde “betalt mere”, servicen var SÅ ringe at det slet ikke var pengene værd. De havde tydeligvis ikke kapacitet nok til det antal gæster de havde, og der var absolut ingen struktur over noget.
Alt i alt, var vi meget skuffet over det her ophold og vil slet ikke overveje at bestille igen.

Dato for ophold: juli 2020
1  Tak, Clara B