Anmeldt d. 20. marts 2017

5 besøg på Balule River Camp, det er et skønt sted at holde ferie. Jesper, Bob, Edward og Jonathan er med til at gøre denne ferie til en man aldrig glemmer. Stemningen på campen er fantastisk, alt er velholdt og meget rent. Maden er en kulturel oplevelse, og Jespers vinkælder er fantastisk. Alle oplevelserne ude i naturen med rangerne er gode og meget lærerige, der er ikke 10 minutter der er ens. Det er safari i luksusklassen og bestemt ikke sidste gang vi har været forbi.

Værelsestip: Vælg masterbedroom
Dato for ophold: november 2016
2  Tak, svilhelmsen65
Anmeldt d. 6. marts 2017 fra mobile enheder

Balule river Camp er stedet, hvor man får det hele til at gå op i en højere enhed. Selve lodgen er lille og derfor meget intim. Hytterne er smukt indrettet og ligger alle med perfekt udsigt til floden. Personalet er passioneret lige fra den syngende kok, rengøringspersonalet, den unge danske trainee Cecilie og de fremragende guider Jonathan og Edward, som formår at gøre den mindste fugl til den største elefant til noget helt unikt. Forplejningen er god og velsmagende og Jesper har et godt og velassorteret vinkort til rimelige priser. Balule river Camp har et dejligt poolområde og et lille fitnesscenter, hvis man skulle få lyst til lidt motion. Der er ved hvert måltid en hyggelig og familiær stemning omkring bordet, hvor man taler om dagens oplevelser. Spisning i bomaen er en oplevelse i særklasse, skal opleves.
Skulle man få lyst til at komme væk fra Lodgen kan en tur til Drakens bjergene anbefales. Smukke bjerge og vandfald i verdensklasse.

Balule river Camp er ganske enkelt et fantastisk sted og vi kan godt forstå, at mange gæster kommer igen.

Dato for ophold: marts 2017
Tak, saint1234
Anmeldt d. 4. oktober 2016

TAK for en super oplevelse.

Rejsen var fantastisk - holdt alle løfter om en oplevelse i særklasse på Rivercampen "Balule" i Sydafrika. Og Elephant suite er helt klart pengene værd.

Tak for en fantastisk Honeymoon!

Dato for ophold: september 2016
1  Tak, Dkjusole
Anmeldt d. 7. april 2016

Hverdag igen, efter en uge i Balule Rivercamp. Den bedste ferie vi nogensinde har haft. Utrolige oplevelser i naturen, under kyndig vejledning af Edward og Jonathan. Dagene bød på elefanter, gnuer, kuduer, vortesvin, løver samt mange mange flere. Campen er lille med plads til 12 gæster, hvilket skaber en fantastisk intim stemning i lejren. Jesper og de mange medarbejdere hygger om os gæster, så man føler sig både særdeles velkommen, men også hjemme. Der er et stort dyreliv i selve campen, aber der leger overalt, vortesvin, bushbok og flodheste, der bevæger sig lige under vores terrasse. Maden er udsøgt og sund, og vinkortet intet mindre end fremragende. Kan anbefale at lade Jesper vælge vinen, kan skrive under på, den hver aften har været perfekt til maden.
En enkelt udflugt jeg vil fremhæve er elefantsafari, der eliminerer enhver fordom om lænkede elefanter, der lever under kummerlige forhold. Disse afrikanske elefanter lever i et 13 ha stort reservat og bevæger sig rundt, hvor de har lyst, og har også mulighed for kontakt med de vilde elefanter. Al træning foregår efter belønningsprincippet, således træning bliver en tvangsfri leg. Efter endt tur gennem bushen, hvor man på elefantryg kommer ganske tæt på de vilde dyr, får de en håndfuld melasse piller og lunter derefter ud i bushen igen.
Alt i alt den bedste ferie til dato, vi er allerede ved at kigge på, hvornår vi kan vende tilbage til campen igen.

Dato for ophold: marts 2016
Tak, Laila S
Anmeldt d. 26. marts 2016 fra mobile enheder

Vores første rejse til Syd Afrika og til Balule River Camp, blev simpelthen en fantastisk oplevelse!
Omgivelserne er de mest autentiske man kan forestille sig og byder på naturoplevelser af de store. Fra bavianer på modsatte bred til elefanter der krydser Olifant River for at komme ganske tæt på vores Master bedroom. Vortesvin med hele familen kommer på besøg hver dag og de sødeste Vervet aber hopper rundt på taget (i behørig afstand) og holder øje med hvad vi laver. Farvestrålende fugle ved floden og de flotte firben med blå hale i campen, ikke at forglemme.
Vi havde de skønneste og meget spændende game drives i Balule og turen til Kruger bød på fire af Big Five - løverne havde valgt at holde fri :-) Vi måtte endda bestille en ekstra game drive i Balule, da vi ikke havde fået helt nok af at køre rundt og "jagte" dyr. Det gav bonus i form af et meget tæt møde med tre store han elefanter. Så tæt på havde vi ikke været før, vi kunne næste røre dem....
Maden i campen er helt sublim, lækker og smagfuld og der er rigeligt af det. Vinen er udsøgt og meget velvalgt til vinkortet. Der bliver virkelig gjort meget ud af, at man også får en gastronomisk oplevelse. Boma'en blev dækket flot op hver aften, undtagen den aften vi blev overrasket efter en sen game drive, hvor vi endte på Jesper's bjerg. Her var dækket bord og pyntet op med masser af lamper og bål, som lyste op i den mørke aften. Bar i bush'en og selv et fint toilet - behøver jeg at nævne at maden igen var i top, nej vel :-)
Vi føler os meget priviligeret i at have været sådan et sted som Balule River Camp og kunne holde vores sølvbryllup som vi havde lyst til.
Vi mødte de hyggeligste gæster og Balule personalet er uden sammenligning, de er dygtige og yderst serviceminded.
Jesper, som vært, gør alt for at man skal føle sig velkommen og det må man sige vi gjorde, hvert et minut! Vi følte vi kom på besøg hos en ven og ikke bare som gæst på et lodge.
Tak til alle på Balule River Camp - I var hver og én med til at gøre vores ferie til noget helt særligt.
Vi kommer helt sikkert tilbage en gang.....

Dato for ophold: marts 2016
1  Tak, 282annem