Anmeldt d. 7. april 2016

Hverdag igen, efter en uge i Balule Rivercamp. Den bedste ferie vi nogensinde har haft. Utrolige oplevelser i naturen, under kyndig vejledning af Edward og Jonathan. Dagene bød på elefanter, gnuer, kuduer, vortesvin, løver samt mange mange flere. Campen er lille med plads til 12 gæster, hvilket skaber en fantastisk intim stemning i lejren. Jesper og de mange medarbejdere hygger om os gæster, så man føler sig både særdeles velkommen, men også hjemme. Der er et stort dyreliv i selve campen, aber der leger overalt, vortesvin, bushbok og flodheste, der bevæger sig lige under vores terrasse. Maden er udsøgt og sund, og vinkortet intet mindre end fremragende. Kan anbefale at lade Jesper vælge vinen, kan skrive under på, den hver aften har været perfekt til maden.
En enkelt udflugt jeg vil fremhæve er elefantsafari, der eliminerer enhver fordom om lænkede elefanter, der lever under kummerlige forhold. Disse afrikanske elefanter lever i et 13 ha stort reservat og bevæger sig rundt, hvor de har lyst, og har også mulighed for kontakt med de vilde elefanter. Al træning foregår efter belønningsprincippet, således træning bliver en tvangsfri leg. Efter endt tur gennem bushen, hvor man på elefantryg kommer ganske tæt på de vilde dyr, får de en håndfuld melasse piller og lunter derefter ud i bushen igen.
Alt i alt den bedste ferie til dato, vi er allerede ved at kigge på, hvornår vi kan vende tilbage til campen igen.

Dato for ophold: marts 2016
Tak, Laila S
Anmeldt d. 26. marts 2016 fra mobile enheder

Vores første rejse til Syd Afrika og til Balule River Camp, blev simpelthen en fantastisk oplevelse!
Omgivelserne er de mest autentiske man kan forestille sig og byder på naturoplevelser af de store. Fra bavianer på modsatte bred til elefanter der krydser Olifant River for at komme ganske tæt på vores Master bedroom. Vortesvin med hele familen kommer på besøg hver dag og de sødeste Vervet aber hopper rundt på taget (i behørig afstand) og holder øje med hvad vi laver. Farvestrålende fugle ved floden og de flotte firben med blå hale i campen, ikke at forglemme.
Vi havde de skønneste og meget spændende game drives i Balule og turen til Kruger bød på fire af Big Five - løverne havde valgt at holde fri :-) Vi måtte endda bestille en ekstra game drive i Balule, da vi ikke havde fået helt nok af at køre rundt og "jagte" dyr. Det gav bonus i form af et meget tæt møde med tre store han elefanter. Så tæt på havde vi ikke været før, vi kunne næste røre dem....
Maden i campen er helt sublim, lækker og smagfuld og der er rigeligt af det. Vinen er udsøgt og meget velvalgt til vinkortet. Der bliver virkelig gjort meget ud af, at man også får en gastronomisk oplevelse. Boma'en blev dækket flot op hver aften, undtagen den aften vi blev overrasket efter en sen game drive, hvor vi endte på Jesper's bjerg. Her var dækket bord og pyntet op med masser af lamper og bål, som lyste op i den mørke aften. Bar i bush'en og selv et fint toilet - behøver jeg at nævne at maden igen var i top, nej vel :-)
Vi føler os meget priviligeret i at have været sådan et sted som Balule River Camp og kunne holde vores sølvbryllup som vi havde lyst til.
Vi mødte de hyggeligste gæster og Balule personalet er uden sammenligning, de er dygtige og yderst serviceminded.
Jesper, som vært, gør alt for at man skal føle sig velkommen og det må man sige vi gjorde, hvert et minut! Vi følte vi kom på besøg hos en ven og ikke bare som gæst på et lodge.
Tak til alle på Balule River Camp - I var hver og én med til at gøre vores ferie til noget helt særligt.
Vi kommer helt sikkert tilbage en gang.....

Dato for ophold: marts 2016
1  Tak, 282annem
Anmeldt d. 10. marts 2016

Balule River Camp er et fantastisk sted både for børn og voksne.

Morgen og aften game drives .. fantastisk morgenmad, frokost. Aftensmaden var noget for sig - du skal opleve det. Fantastiske Kok og et excellent personale og rangers. Jesper som hygge-spreder - han formåede sammen med hans team at sende os tilbage til en gang hvor man havde tid til blot at nyde bare at være til.

Med max 12-14 personer skabte Balule Camp en lomme af familiært velvære mellem gæsterne. Gode vine og dejligt, dejligt humør.

Balule River Camp er det ægte åndehul - du kommer helt ned i gear.. Dyrene mindre end 100 meter væk ved floden. Vortesvin der græsser ved siden af den lille hyggelige pool og elefanter, antiloper og krokodiller nede ved floden mens man spiser frokost eller mogenmad og kun 100 meter væk. Wooow..... jeg er stadig målløs.

Hilsen til Balule River Camp og til alle læsere " Tag af sted ".

Hilsen
Tangfamilien.

Dato for ophold: februar 2016
1  Tak, Svend T
Anmeldt d. 10. januar 2016

Balule River Camp er det smukkeste sted i verden. De ansatte er fantastiske, og vi nød hvert sekund. Vi kan kun sige. "På gensyn", og komme med de varmeste anbefalinger til alle, som både vil safari "in the real bush" samt forkælelse med vidunderlig mad og skønne vine.
1000 tak til den daglige chef Jesper og hans skønne personale.
Familien Schmidt

Værelsestip: Bedste udsigt
Dato for ophold: december 2015
1  Tak, jan s
Anmeldt d. 16. november 2015

Vi (familie på fire) har tilbragt den mest fantastiske uge på Balule River Camp. ALT VAR PERFEKT, og vi har set og oplevet så mange ting, som vi aldrig vil glemme. Det var en meget fin blanding af game drives og tid i Campen.
Campen ligger smukt ned til Olifant river, hvor der var mange dyre scenarier, som udspillede sig lige for øjnene af os. Maden var helt i top, og personalet virkelig serviceminded.
På Game Drives var vi ledsaget af Campens 2 meget dygtige og imødekommende rangere.

Dato for ophold: oktober 2015
Tak, Bettina H