“Fantastisk madoplevelse”

Essence Restaurant
Spisemuligheder: Efter lukketid, Levering, Reservationer
Spisemuligheder: Efter lukketid, Levering, Reservationer
Anmeldt for 24. maj 2017 fra mobile enheder

Meget lækker mad - græsk med et internationalt pift. Tunbøffen han anbefales. Meget rimelige priser til super lækkert mad. Tilsat meget venlig og professionel betjening. Stor anbefaling herfra

1  Tak, Anette L

Et TripAdvisor-medlem
Anmeldt for 17. maj 2017 fra mobile enheder

Denne restaurant er et must, hvis du kommer til Zakynthos og på udkig efter en smagsoplevelse ud over det sædvanlige.

Jeg har spist på en del Michelin restauranter rundt omkring og havde denne restaurant ligget et andet sted end på Zakynthos var den helt sikkert i spil til en stjerne.

Jeg besøgte Essence sammen med min hustru og et vennepar. Maden var en kulinarisk oplevelse fra start til slut. Filip er kokken bag kreationerne. Filip har siden 2010 drevet restauranten sammen med sin hustru Oxi.

Ligeså god Filip er i et køkken ligeså god er Oxi som værtinde. Oxi vejledte os i forhold til sammensætningen af menu og vin og vi fik en personlig service ud over det sædvanlige.

Essence er helt sikkert en restaurant vi skal besøge igen og jeg kan kun give Essence, Filip og Oxi de allerbedste anbefalinger.

3  Tak, Et TripAdvisor-medlem
Anmeldt for 22. august 2016 fra mobile enheder

En helt igennem fantastisk oplevelse. Lige fra de kyndige og venlige kommentarer til forskellige retter og vine, henover høflig og diskret servering til udsøgte retter. Forretterne er specielt enestående, med nyfortolkninger af græske meze. Selv fik jeg til hovedret en langtidsstegt lammeskulder. Vi var 8, alle supertilfredse, og kan kun anbefale stedet på det varmeste.

1  Tak, Lars H
Anmeldt for 15. september 2014

Hvis du på Zakynthos vil opleve en gourmet restaurant til særdeles rimelige priser er "Essence" i Kalamaki stedet.
Vi har spist her flere gange og set at også de andre gæster skynder sig at bestille bord til næste gang i ferien. Dette er stedet ingen vil gå glip af.
Stedet hvor mærkedage fejres og som man bliver afhængig af.
Filip er en meget dygtig og kreativ kok - vores Michelin kok. Ingen kan som Filip trylle med de fineste råvarer og sammensætte den mest vidunderlige mad. Kulinariske kunstværker og du vejledes til at sammensætte maden, så du ikke får bestilt for meget.
Et meget positivt træk.
Oxi hans hustru er den fødte værtinde, der forkæler gæsterne i den smukke restaurant.
Oxi er diskret rundt ved alle borde på en stille og samtidig nærværende måde.
Der kan spises ude og inde i hvis køligt.
Stemningen er stille musik og der er langt imellem bordene.
Vi takker også Oxi´s søster Bcanka for omsorgsfuld servering her i sommer.
Der er en dagens anbefalede menuforslag og samtidig et overskueligt ala carte menukort.
Glæd jer!

• Stemning
Tak, KirstenStrand
Anmeldt for 15. september 2014

Spiste på Essence, da vi havde læst, at det skulle være den bedste restaurant i Kalamaki.
Der var helt fuldt da vi kom, men vi fik lov til at vente i haven, til der blev et bord ledigt. Min kone fik en lækker kødret, men den var desværre alt for salt. Jeg fik havkat, med en cremet sauce. Meget lækker, dog var fisken lidt for tør, og de mange forskellige smage, og det lækre tilbehør smagte fantastisk hver for sig, men gav mig lidt smagsforvirring, så fisken forsvandt noget i helheden.
Men en god oplevelse trods alt.

• Stemning
Tak, iver k

Rejsende, der kiggede på Essence Restaurant, kiggede også på

Kalamaki, Zakynthos
Kalamaki, Zakynthos

Har du været i Essence Restaurant? Fortæl om dine oplevelser!