“Michelin stjerne til Essence med Filip og Oxy fra os.”
Anmeldelse af Essence Restaurant

Essence Restaurant
Spisemuligheder: Efter lukketid, Levering, Reservationer
Spisemuligheder: Efter lukketid, Levering, Reservationer
Anmeldt for 15. september 2014

Hvis du på Zakynthos vil opleve en gourmet restaurant til særdeles rimelige priser er "Essence" i Kalamaki stedet.
Vi har spist her flere gange og set at også de andre gæster skynder sig at bestille bord til næste gang i ferien. Dette er stedet ingen vil gå glip af.
Stedet hvor mærkedage fejres og som man bliver afhængig af.
Filip er en meget dygtig og kreativ kok - vores Michelin kok. Ingen kan som Filip trylle med de fineste råvarer og sammensætte den mest vidunderlige mad. Kulinariske kunstværker og du vejledes til at sammensætte maden, så du ikke får bestilt for meget.
Et meget positivt træk.
Oxi hans hustru er den fødte værtinde, der forkæler gæsterne i den smukke restaurant.
Oxi er diskret rundt ved alle borde på en stille og samtidig nærværende måde.
Der kan spises ude og inde i hvis køligt.
Stemningen er stille musik og der er langt imellem bordene.
Vi takker også Oxi´s søster Bcanka for omsorgsfuld servering her i sommer.
Der er en dagens anbefalede menuforslag og samtidig et overskueligt ala carte menukort.
Glæd jer!

Tak, KirstenStrand

Anmeldt for 15. september 2014

Spiste på Essence, da vi havde læst, at det skulle være den bedste restaurant i Kalamaki.
Der var helt fuldt da vi kom, men vi fik lov til at vente i haven, til der blev et bord ledigt. Min kone fik en lækker kødret, men den var desværre alt for salt. Jeg fik havkat, med en cremet sauce. Meget lækker, dog var fisken lidt for tør, og de mange forskellige smage, og det lækre tilbehør smagte fantastisk hver for sig, men gav mig lidt smagsforvirring, så fisken forsvandt noget i helheden.
Men en god oplevelse trods alt.

Tak, iver k
Anmeldt for 10. september 2014

Stedet er ejet af en østrigsk kok, og hans slovenske kone. Vi fik fantastisk mad i gourmet klassen. Der var rigtig hyggeligt, og stedet kan varmt anbefales, hvis man har fået nok af souvlaki og trænger til god mad og god vin.

Tak, Rhona J
Anmeldt for 10. august 2014 fra mobile enheder

Fantastisk madoplevelse, fantastisk serviceminded betjening, fantastisk hyggelige omgivelser.
Kan kun anbefales

Tak, Annetteogboeje
Anmeldt for 16. juli 2014

Restauranten er hyggelig, og der er et meget spændende spisekort.
Spisekortet skal dog lige "tygges" Vi spiste to gange og fandt ud af at de små spændene
retter var langt det bedste. (hovedretterne valgte vi fra 2. gang - de levede slet ikke op til det andet) som til gengæld var i særklasse.
Meget meget charmende personale og dejlige "lokaler" (selvfølgelig udendørs)

Tak, janesorensenranum

Rejsende, der kiggede på Essence Restaurant, kiggede også på

Kalamaki, Zakynthos
Zakynthos, Ionian Islands

Har du været i Essence Restaurant? Fortæl om dine oplevelser!