“Hvorfor have en restaurant når man ikke gidder at lave mad ?”
Anmeldelse af Restaurant Elsass - LUKKET

Intet tilgængeligt billede
Har du et billede?
Tilføj det.
Restaurant Elsass
Anmeldt 3. juli 2017

Vi valgte Elsass fordi at der var rødspætte på menuen - det fortrød vi grueligt. Der var kun én forret og én hovedret på menuen den fredag aften, så det burde restauranten kunne koncentrere sig om - vi blev klogere... Når der kun er én ret og det er af typen fra mormorkøkkenet, forventer man at tilbedredningen er i orden.

Forretten, som vi ikke tog, var "Ceasar Salad". Jeg så på bordet ved siden af os. Det var lidt salat med grå, færdigpakket kylling. Jeg kender udemærket retten "Ceasar Salad", som kan være en delikat spise. Godt vi ikke havde betalt penge for den forret, sjældent har jeg set noget så trist.

Så kom vores rødspætte. Der var en ultra tynd skive citron, som kun var til pynt og kunne ikke bruges til at presse citronsaft fra. Kartoflerne var med skræld med jord på og det var IKKE nye kartofler. Det kan man købe overalt i vejkanten, men det ville være for optimistisk at få serveret den slags lækkerier... Der var intet tilbehør udover gamle kartofler med jord og to skiver tomater.
"Persillesovsen" var med frysetørret persille og smagte kun af mel-klister, hvad den jo også var! Hvorfor bekymrer sig om at skaffe frisk persille i Juni måned? Rødspætten var rimelig men dagen før havde vi spist i fiskebutikken ved Thorupstrand. Der var fisken langt friskere til 1/3 af prisen.

Vi delte en ostetallerken som var den bedste oplevelse. Det var gode lokale oste. Men tjeneren kunne ikke finde ud af at give os en tallerken hver, så vi måtte krumme på bordet. Skal gæster nu også have tallerkner, det havde de vist aldrig hørt om... ?

Til slut var der (naturligvis fristes man til at sige) også fejl i regningen. Vi skulle betale for forret, som vi ikke havde spist. Der var 5 besatte borde den aften, så det er nok for vanskeligt at holde styr på....

Aldrig mere Elsass. Som jeg skriver i overskriften: "´Hvorfor have en restaurant hvis man ikke gidder at lave mad?"
Elsass magter ikke at lave én forret og én hovedret, det er for jammerligt.

Dato for besøg: juni 2017
3  Tak, EuroTravelerDK

Anmeldt 1. maj 2017

Nyd klassisk dansk mad med den flotteste udsigt over Jammerbugten. Der er en fast 2 eller 3 retters menu hver dag.

Dato for besøg: april 2017
Tak, Uffe J
Anmeldt 17. oktober 2015 fra mobile enheder

Stedet ligger perfekt med udsigt ud over slette strand, og det var hyggeligt indrettet.Vi skulle spise en frokost, og bestilte stjerneskud, stegte rødspættefileter og hønsesalat. Stjerneskuddet så ok ud, men vi måtte bede om mere brød, da der næsten ingenting var under. Der var ikke rigtigt noget dressing på. Brødet var kedeligt supermarkedsbrød, og der var ikke smør med. Hønsesalaten var også købt i det nærmeste supermarked, og der var en Skive toastbrød med. En skuffende oplevelse med smuk udsigt trods alt.

Dato for besøg: oktober 2015
Tak, tine p
Anmeldt 17. oktober 2015 fra mobile enheder

På trods af kun 3 borde var optagede ventede vi sammenlagt en time på maden. Hønsesalaten vi havde bestilt var af fabrikat og ikke hjemme rørt. Det var skuffende. Udsigten var dog absolut fabelagtig!

Dato for besøg: oktober 2015
1  Tak, lottea7