138 $
Expedia.com141 $
Hotels.com141 $
Hurb168 $
Anmeldt d. 9. marts 2019

Vi havde to overnatninger på hotellet, som virker til at være af lidt ældre dato, men dog stadig udmærket. Det kan klart anbefales at købe et værelse med havudsigt - udsigt til vandet, bølgerne, bjerge og delvis solnedgang. Lækkert med jacuzzi og sauna. Desværre var de "naturlige pools" lukket i samtlige dage vi var der grundet for store bølger. På receptionisten lød det som om, at det skete relativt mange dage om året - lidt ærgerligt nu det primært var derfor, at vi havde valgt hotellet.
Morgenmaden er okay og nok hvad man vil karakterisere som en almindelig hotel-morgenmad (ikke noget videre interessant, men okay).

Værelsestip: Vælg havudsigt
Dato for ophold: marts 2019
Tak, cecillieloekke
Anmeldt d. 14. december 2018

Den største oplevelse er, at man ikke mange andre steder i verden kommer tættere på Atlanterhavet end på Aqua Natura med altan ud til et brusende hav.
Vi tog på udflugt fra vores charterhotel i Funchal og boede en nat på hotellet. Vi tog over uden at have bestilt plads, hvilket gjorde prisen lidt billigere, end hvis vi havde brugt en af bookingsiderne på nettet. Med Rodeste-bussen over bjergene den ene vej fra Funchal og langs kysten den anden vej tilbage næste dag, en flot treretters meny med vin på hotellet blev det ikke meget dyrere, end hvis vi havde valgt at tage med på den endagstur, som rejseselskabet udbød til 52 euro pr. person.
Der er en rar og afslappet stemning på Aqua Natura.
Det kan stærkt anbefales som afbræk i charterferien.

Værelsestip: Rooms with a look to the sea
Dato for ophold: december 2018
Tak, Jan Lars N
Anmeldt d. 29. marts 2018

Ligger lige ned tll havet ved det "naturlige havbasin" i klipperne. Gode værelser med altan lige ud til havet. Meget hjælpsomt og altid smilende personale!

Restauranten var god uden at være fremragende. Miljøvenligt hotel.

Føler sig meget velkommen her og vil absolut vende tilbage! Et perfekt sted til afslapning.

Dato for ophold: marts 2018
Tak, njjacobsen
Anmeldt d. 17. december 2016

Aqua Natura Hotel ligger på selve naturkysten.

Så tæt på vandet, at den helsebringende havluft kommer ind via den konstante brænding mod lavastenene. De havskumsfyldte bølger brydes dramatisk for øjnene af dig, mens du nyder en kop kaffe på altanen - eller spiser i den fine SeaView-restaurant.

Eller mens man ligger i jacuzzien på øverste etage. Den afdeling er helt fantastisk. Man kan sidde inde i saunaen, og se ud over havet. Det er topmålet af luksus.

Nærheden til havet kan give lidt fugtighed på værelset. Jeg nåede at bo på flere værelsestyper, og hvis man har de solide skydedøre åben ud mod havet (og det har man...stol på det!) - så kan havgusen give en lille smule fugt på tæpper og sengetøj.

Der er ikke varme på værelset, men hvis man ønsker det, kan man låne et aircondition-apparat, der også har varmefunktion. Det vil måske larme om natten - men dér lyder havets musik jo i forvejen. Jeg prøvede ikke varmeapparatet. Syntes ikke, det var nødvendigt.

Personalet er det mest servicemindede og venlige, jeg nogensinde har oplevet. Da jeg ankom, syntes jeg at der manglede en lidt mere komfortabel stol på værelset - og det fik manager Felipe til at give mig et bedre værelse med bløde lænestole.

Helt utroligt dejligt.

Sengenes madrasser er hårde. Meget hårde. Måske kunne hotellet overveje at have nogle ekstra og lidt blødere topmadrasser (5-6 cm tykke) - som man kunne bede om, hvis man hører til dem, der vil ligge lidt blødt.

Morgenmaden er meget tilfredsstillende, selvom jeg måtte bede om en lidt koldere mælk end den i glaskanden. Det fik jeg. Omgående - og med et stort smil. Så føler man sig godt behandlet. Kaffen er god.

De naturlige saltvands-svømmebassiner lige foran hotellet er totalt geniale. De er ind i mellem lukkede pga for kraftige bølger, men de tre gange jeg badede, var det en stor nydelse.

Jeg havde fire dage på Aqua Natura - og ville ønske at det havde været fire måneder.

PS. Når jeg skriver, at hotellet er prisbilligt - så er det i forhold til det, man får for pengene.

Jeg kan forresten anbefale busturen fra Funchal med det offentlige Rodoeste-busselskab (linje 80 og 139).

Det koster kun 6 Euro...helt ubegribeligt billigt, og man får set det halve af øen i løbet af de tre timer.

NB. Ikke en tur for folk med højdeskræk: man kører meget højt op og rundt i hundrede hårnålesving. Kør evt med 139 den ene vej og 80 den anden (to forskellige ruter) - og mød de lokale, der skal til/fra skole etc.

Værelsestip: Er I afsted sammen, men vil sove hver for sig, så investér i en suite. Den ene seng kan flyttes til dagligstuen (der er skydedøre imellem).
Dato for ophold: december 2016
  • Rejsetype: Rejste alene
Tak, Bent H
Anmeldt d. 18. april 2016

Man skal vælge dette hotel pga beliggenheden, alle værelser (tror jeg) ligger lige ud til det altid urolige Atlanterhav, vidunderligt.
Mit værelse var lidt klamt, men man kan vist hente varmeapparat i receptionen, men jeg ville anbefale hotellet at installere varme, evt med automatisk afbryder, når terrassedøren åbnes.
Morgenmaden var ok, hjælpsomt personale - man kan få friskkogte æg, og så fik jeg genopfrisket smagen af dåsefrugt :-(.
Igen vidunderlig placering, hvis man kan lide hav. Prøv at undgå at få værelse mellem receptionen og restauranten, temmelig trafikeret, og døren er ikke lydisoleret.
Selve byen er hyggelig, men der er ikke meget at foretage sig. Det meget opreklamerede Akvarium tager 20 minutter - hvis man giver sig god tid

Dato for ophold: februar 2016
Tak, 319marith