Min familie og jeg havde booket 14 dage gennem Bravo Tours på hotellet, men umiddelbart er rengøring og udskiftning af sengetøj ikke planlagt hertil, for trods det at der var hedebølge og flere besøg i receptionen, skulle der kontakt til rejsebureau til for at få skiftet sengetøj efter 8 dage. Rengøringen har vi stadigvæk til gode efter 8 dage. Der er ikke skyggen af service fra nogle af medarbejderne. som eksempel herpå kunne jeg ikke få pas retur før jeg kunne betale skat kontant. Jeg blev sendt afsted med shuttlebussen fra receptionen, men da den skulle retur havde chaufføren glemt mig så jeg stod første dag i et nyt land, i en ny by og en knude i maven. Et andet eksempel er en receptionist, der mener det er mere vigtigt at tage en telefon og bruge 10 minutter på at snakke, mens jeg er i gang med at betale for skat og leje af håndklæder. Eller da der skulle være speciel night (mors dag/bedstemors dag) og alle fra nær og fjern var inviteret til hotellet så dem der havde bestilt et ophold med all inclusive, blev til når det passer ind i de 2 bartenderes plan, hvor udefra kommende der betaler selvfølgeligt står først. Det betød lange køer af fædre der skulle hente sodavand/vand til børn og hvis presset blev for stort måtte man gå op i minimarked og købe noget at drikke, hvis ikke vi kunne vente. Generelt virker hotellet beskidt og slidt, samt medarbejderne ikke glade, hvilket føles på os som gæster og deres lyst til at være service minded. Et positivt islæt er “animation” Magic Mike og hans kone, der virkeligt forsøger at give kunderne en god oplevelse, men i det setup, de er en del af er det en umulig opgave. Det er primært et hotel for englændere, hvilket betyder man skal være villig til at flytte andre folks håndklæder for at få en plads, samt stå op hvis man vil se shows, for alt er altid optaget trods det der ingen mennesker bruger stole og solsenge.
Maden er egentligt ok, men det er det næsten det samme hver dag, så 14 dage kan godt føles som lang tid. All inclusive drikkevarerne er alt sammen i plastic krus det ikke kan genbruges samt af en lav kvalitet (lokalt er det ihvertfald ikke) men nok nærmere billigst muligt. Der er udskænkning fra medarbejdere på øl, vin og vand, i forbindelse med pool, hvilket danner lange køer men nok egentligt er klogt nok med tanke på de primære gæster.
Det er helt sikkert min familie og jeg aldrig kommer tilbage til dette hotel, men må finde andre alternativer på Rhodes, der er har været et dejligt sted at være med hensyn til klima og varmen, om end det hotel vi fandt gennem Bravo Tours, var langt under den standard vi har været vant til når vi tidligere har valgt rejsemål med Bravo Tours.
Med venlig hilsen
Familien i værelse 819