Anmeldt d. 29. december 2015

En absolut anderledes oplevelse.Du bor i et telt, der ligner noget fra en gammel western-film. Der er dog senge og et lille skab i teltet. Det er ikke så komfortabelt, men pokkers autentisk. Det er jo blot en campingplads.
Udenfor er der egern og rådyr og du bliver orienteret om chancen/risikoen for besøg af en bjørn. Der er endnu ingen, der er døde pga. bjørne :-)
Udsigten er formidabel! Kig op og se de flotte bjerge inkl. Half Dome.
Det er dyrt, men pengen værd.

1  Tak, Nesnomis
Anmeldt d. 20. juli 2015 fra mobile enheder

Lad vær med at komme, hvis i vil have luksus.
Forvent at være på telttur ude midt i yosemite, og I vil få den bedste oplevelse. Vi havde to overnatning, hvilket slet ikke var nok :) hyggelige telte, fine badeforhold og fantastisk natur omkring en. Det skal opleves! Desuden er der fantastisk pizzaer og burgere på stedet til rimelige priser.

Tak, Morten T
Anmeldt d. 12. juli 2015 fra mobile enheder

Vi havde reserveret to nætter i Curry Village men efter den første nat forlod vi stedet.

Vi startede med at stå i kø 1,5 time for at tjekke ind. Der var hundekoldt i teltet og larm hele natten fra parkeringspladsen, der lå lige ved siden af teltet. Toiletfaciliteter var ringe, meget få toiletter, beskidte og størstedelen var lukket pga fejl.

På den positive side er beliggenheden - lige midt i dalen, og man kan købe det, man har brug for.

Tak, loneh609
Anmeldt d. 8. juli 2015 fra mobile enheder

Overnattede her en nat med to børn på 11 og 14 år. En hel unik oplevelse. Kan kun anbefales. Kom ved ni tiden om aften og blev modtaget af et meget hjælpsomt personale i receptionen. Fik et telt som lå helt perfekt i forhold til toiletter og parkering . Tømte bilen for alt som en Bjørn ville være interesseret i og tog kun det mest nødvendige med til teltet. Resten af bagagen kunne trygt være i bilen. Stillede toilettaske mm i Bjørneboksen udenfor teltet. Gav lige den ekstra spænding for os alle . Spiste pizza fra deres pizzabod og der var rigeligt til tre af en medium pizza. Masser af liv på terrassen ved pizzaboden, hvor man rigtig kunne opleve noget af den amerikanske campingkultur. Fælles bad og toilet som var ok rene. Havde bestilt morgenmadsbuffet hjemmefra og der var rigeligt at vælge imellem. Kan også varmt anbefale en tur rundt i dalen med en ranger i en åben vogn. Selvom det virker meget turistet får man en masse historier der giver en endnu større oplevelse. Så selvom vi var tæt på at have bestilt et hotel, er vi alle så glade for at det blev curry village. En unik oplevelse. Beliggenheden en klasse for sig midt mellem bjergene i storslået natur. Et godt råd er at have pakket medicin, mad og toiletting for sig, så man ikke skal åbne alle kufferter, når man kommer. Og så en lommelygte til at kunne finde teltet om aften , men det kan også klares med lyset fra en telefon. Så selvom man ikke plejer at campere så skal dette sted opleves.

2  Tak, Danmarktrine
Anmeldt d. 20. maj 2015 fra mobile enheder

Vi var skuffede over stedet og rejste efter een overnatning og havde booket for et halvt år siden for 2. Der er for meget Camp over det, og det var køer alle vegne og hele tiden. Vi startede med at stå i kø til receptionen og den fortsatte i flere timer.
Vi fik det telt, vi havde booked med varme og det lykkedes ved tæpperne at holde varmen nogenlunde i den mørke og kolde nat.
Vi besluttede hurtigt at være positive og nyde een nat og så komme afsted. Vores ture i parkerne fastholdt vi, og de var enestående.
Toiletterne og baderum er ikke behagelige, og de er fælles, som man er bekendt med hjemmefra
Maden er dyrt og ligesom i Bryce synes der at være en ejer, der fastsætter alle priser uden konkurrence, for vi spiste billigere og bedre i Las Vegas et par dage før. Vi nød egern, det hoppede rundt. Vi spiste også pizza, som smagte godt og var dyr.
Ingen wifi i miles omkreds, og man kunne hele tiden se, hvorledes mennesker holder til i loungen, fordi Carrey Village giver kode til en wifi, som måske vil virke. Stedet ligger godt skjult bag klipper, så der kom i vores døgn kun 5 minutter igennem om morgenen.
Nej, vi vil ikke bo der igen, ikke mindst fordi vi et nået til "hotelalderen", men stedet lever ikke op til vore forventninger på trods.

Dato for ophold: maj 2015
Tak, 748Rita