Anmeldt d. 9. oktober 2016

Turen til Glacier Lodge Eqi starter med en skøn sejltur fra Ilulissat. Efter ca. 4 timers sejlads ankommer man til Eqi gletsjeren. Opholdet i hytterne med den flotte udsigt ud over Eqi gletsjeren og fælles spisning i Cafe Victor er en oplevelse, der bør opleves.

Dato for ophold: august 2016
Tak, JanB1814
WOGstaff, General Manager hos Glacier Lodge Eqi, svarede på denne anmeldelseSvarede d. 19. oktober 2016

Hej Jan B,

Tak for de fine ord og vi er helt enige!
Det skal opleves!

Mvh. Jakob Schytz

Anmeldt d. 25. juli 2016 fra mobile enheder

Jeg har været i Kangerlussuaq, Nuuk, Sisimiut, Qeqertarsuaq og Ilulissat - og det her er det klart bedste sted jeg har oplevet i Grønland.

Vi havde to overnatninger i en standard hytte og det var meget passende. Comforthytterne har marginalt bedre udsigt og eget bad/toilet, så køb dem i stedet for at brokke dig over de sanitære forhold :) Til alle os andre er tørkloset lukket og udskiftet med fælles bad og toilet med skyl - en klar forbedring.

Udsigten er fantastisk og den kælvende gletcher er det hele værd! Vi købte aftensmad og frokostpakke i caféen og var tilfredse med begge dele. Vi vandrede både til moræne og delta og var meget tilfredse med opholdet.

Er du først kommet til Ilulissat så snyd ikke dig selv for denne oplevelse - også selv om den er dyr.

Dato for ophold: juli 2016
3  Tak, bredsig
WOGstaff, Front Office Manager hos Glacier Lodge Eqi, svarede på denne anmeldelseSvarede d. 3. august 2016

Hej Bredsig,

Mange tak for de fantastiske ord!
Grønland har mange smukke steder og hvert sted har en charme.

Men igen, tak for de gode ord!

- Jakob Schytz

Anmeldt d. 17. juli 2016

Fem timers sejltur fra Ilulissat ligger denne unikke camp på fjeldsiden overfor Eqi-bræen. På turen derop sejler du mellem de smukkeste isbjerge, møder hvaler og sæler. Når I ligger foran bræen bliver skibets motorer slukket, så du kun kan høre rumlen fra bræen og luftboblerne fra isen i vandet. En suveræn oplevelse.
Herligt engageret ungt team. Vi glemmer aldrig set'uppet en bestilling af en grønlandsk kaffe gav. Tak for forestillingen og fortællingen Rikke m.fl.
Om morgenen boltrede tre polarræve sig under standardhytterne, mens rypen kom forbi og serverede sin karakteristiske tak, tak lyd.
Maden var i en klasse for sig et så øde sted. Og sikken en udsigt inde fra toilettet ...
Jeg kommer gerne igen!

Dato for ophold: juli 2016
Tak, VibekeBrandt
WOGstaff, Front Office Manager hos Glacier Lodge Eqi, svarede på denne anmeldelseSvarede d. 31. august 2016

Hej Vibeke,

Tak for de gode ord, jeg vil sørge for at give det videre til teamet!

Det er en unik oplevelse i hvert fald. Det er et fantastisk sted med en ro der er svær at finde nu om dage.

Jeg er glad for at I nød opholdet.

Bedste hilsner
Jakob Schytz

Anmeldt d. 23. august 2015

Eqi er omringet af storslået natur, lige fra den kælvende gletscher og indlandsisen til områdets varierede og smukke flore og fauna. Personalet er utroligt kompetent og hårdtarbejdende og gør alt for at gøre turen uforglemmeligt fantastisk.

Dato for ophold: juli 2015
  • Rejsetype: Rejste alene
Tak, Oliver S
Anmeldt d. 29. juli 2015 fra mobile enheder

8 pers. fra 9 til 69 år boede to døgn ved den kælvende isbræ Eqi. Fantastisk oplevelse.Midnatssol fra comfort hytten.
På sejlturen fra Ilulissat derud så vi
Hvaler og sæler.
Personalet på lodgen var meget søde og utroligt hjælpsomme.
Alt i alt en stor oplevelse. De to mindste piger på 9 år fik f.eks. lov til at hjælpe til i køkkenet.

Dato for ophold: juli 2015
Tak, HanneN322