“Klassiske tapas når de er bedst”

Bodega Restaurante Francisco I
Spisemuligheder: Efter lukketid, Reservationer
Spisemuligheder: Efter lukketid, Reservationer
Anmeldt 3. august 2017 fra mobile enheder

Menukortet ligner det man finder de fleste steder, men alligevel stikker Francisco I ud fra mængden. Deres tapas er nemlig lige lidt bedre end man er vant til. Frisklavet og med tydelig kærlighed til det andalusiske køkken. Ikke underligt at de lokale spaniere stå i kø foran bodegaen for at få plads indenfor.

Tak, Staaldyret

Anmeldt 27. juni 2017 fra mobile enheder

Vi fik lidt forskelligt og tjeneren var meget sød til at guide os ift. tapas størrelserne.
Gambas pil pil var rigtig gode

Tak, Barbara T
Anmeldt 20. marts 2017

14 dage i Almunecar med mange besøg på Francisco 1, tapasbar og restaurant.
Vær ikke tvivl om, at Francisco 1 blev vores favorit, det var et herligt sted med en dejlig, venlig og underholdende stemning.
Vær forberedt på, at der er mange gæster - til tider kun få eller ingen pladser. Ved ankomst bliver du ofte modtaget af værten, der efter bedste evne forsøger at finde plads til dig. Vær også forberedt på et noget højt lydniveau.
Vi brugte Francisco 1 både som tapasbar og som restaurant. Vi fik gode tapas og tilhørende god vin. Maden i restaurationen er fremragende og der er meget at vælge imellem både a'la carte og menu og alt til meget rimelige priser. Vinen er fremragende som maden. Prøv f.eks. deres egne, der er flere at vælge. imellem.
Venlig, imødekommende og travl betjening, men alligevel med tid til en lille snak med gæsterne og til at råde og vejlede.
Prøv i øvrigt husets specialvine Oporto, vermouth med flere.

Tak, Sven Aage S
Anmeldt 28. januar 2017 fra mobile enheder

En lille lokal restaurant, der fremstår meget autentisk. Utrolig venlig og imødekommende betjening, og et spisekort med få, men gode retter. Dertil et godt udvalg af lækre tapasretter. De har et frokosttilbud med 3 retter mad og 1 glas husets vin, til 9 EUR! Fantastisk billigt og med masser "value for money". Restauranten kan ubetinget anbefales for den venlige betjening, fornuftigt spisekort, den gode mad og ikke mindst attraktive priser. Her vil du bare komme igen og igen, ligesom vi gjorde i januar 2017.

Tak, Anders K
Anmeldt 19. november 2016

Hos Francisco kan man altid få mad, hvilket kan være en fordel med børn (og andre), der ikke helt har vænnet sig til de sene spanske spisetider. Menu del dia koster 9 euro - tre retter, brød og et glas vin, vand eller øl. Der er flere valgmuligheder for hver af retterne. - Men der er også et menukort. Sidst vi var der delte vi (4 personer) 6 tapasretter. Det var fremragende, men næsten for meget. Husets vin, som serveres i kande, er udmærket. Ejeren, som er den oprindelige Franciscos svigersøn, er som regel til stede i restauranten, og er omsorgsfuld over for gæsterne.

Tak, Borchsenius

Rejsende, der kiggede på Bodega Restaurante Francisco I, kiggede også på

Almunecar, Granada Province

Har du været i Bodega Restaurante Francisco I? Fortæl om dine oplevelser!