Åben i dag: 11.00 - 17.00
Fra russiske ikoner til moderne dansk kunst

Dette museum er bestemt et besøg værd. Det har en unik samling af russisk kunst og ikoner, dansk... læs mere

Anmeldt d. 21. juli 2020
Gunnar G
København, Danmark
Meget seværdigt

Kunstmuseet har en fin ikon-samling, desværre øverst oppe under taget, hvor der grusomt varmt på en... læs mere

Anmeldt d. 29. juni 2020
Anders K
Frederiksberg, Danmark

Anmeldt d. 8. november 2019

dette lille sted kan anbefales på det varmeste , om du kan lide de aktuelle udstillinger er selvfølgelig en smagssag, men jeg er sikker på , at du vil kunne lide stedet, glem ikke cafeen , som er næsten helt i top

Dato for oplevelse: november 2019
Tak, tyrolsgade
Anmeldt d. 13. oktober 2019

Kunst i fine omgiveler, selvom du er i kørestol eller dårligt gående har du mulighed at komme rundt.
Foruden den faste kunst er her også en udstilling der er skiftende

Dato for oplevelse: oktober 2019
Tak, pan300464
Anmeldt d. 1. august 2019 fra mobile enheder

Det er så dejligt at et lille museum i provinsen, gang på gang, har så gode særudstillinger, og jeg vil også nævne cafeen, hvor man altid bliver betjent så pænt og fødevarer i god kvalitet, det sætter vi pris på. Hvis jeg selv drev cafe i Sorø, ville jeg måske syns det var lidt unfair konkurrence, meden cafe i en offentlig bygning, cafeen bliver drevet af frivillige. Men mon ikke det går, der er nok en del gæster der leder efter et pizza sted til deres børn, og så er vi andre glade for cafeen til voksne mennesker :-)

Dato for oplevelse: august 2019
Tak, Rejsemus
Anmeldt d. 14. april 2019

Dejligt museum .Skønne udstillinger .Hjælpsom personale.Der ber både stationære udstillinger .Og skiftende udstillinger .Der musik koncerter ( jazz) . Det er et godt sted både sommer og vinter

Dato for oplevelse: oktober 2018
Tak, Limbohund
Anmeldt d. 13. februar 2019 fra mobile enheder

En smuk og anderledes bygning der er fint tilpasset husene i den bykerne i Sorø. Det mest spændende for mig på dette museum er der ikonsamling. Jeg er meget begejstret for den måde den er udstillet på, man har virkelig focus på h er enkelt ikon uden forstyrrende elementer.
Også samlingen af tidlig sovjetkunst er interessant.

Dato for oplevelse: februar 2019
Tak, Anders S