Grossglockner Hochalpenstrasse

fra 1.195,34 $
fra 1.267,96 $
fra 664,08 $
Anmeldt d. 3. september 2019

Det var med store forventninger at vi i år skulle køre op ad Hochalpenstrasse op til Kaiser Franz Joseph Höhe . Sidste gang vi var afsted i september var passet desværre lukket grundet sne. Det er et must undervejs at benytte de mindre p-pladser og nyde udsigten.

Dato for oplevelse: juni 2019
Tak, Johnlarse
Anmeldt d. 30. juli 2019 fra mobile enheder

Ganske enkelt fantastisk. Desværre havde vi lidt skyer på toppen, men det kunne ikke ødelægge udsigten eller vores vandretur. Det er noget dyrt at køre på vejen.

Tak, 166carsteng
Anmeldt d. 24. juli 2019

Grossglockner Hochalpenstrasse er et must see i Østrig, ja i hele Europa! Vi var så heldige, at der var det klareste solskin, da vi var der. Aldeles storslået! Vi var på Kaiser Frantz Josefs Höhe. Det er et af det flotteste steder, jeg nogensinde har set! Helt enestående! Edelweissspitze nåede vi desværre ikke at se, for der havde cykelløbet Österreicher Rundfrat "tilfældigvis" mål netop den dag. Men køreturen og udsigterne er helt ubeskrivelige. Noget af det flotteste i Europa!

Tak, 284jannr
Anmeldt d. 19. juli 2019

Utrolig flot oplevelse, ville ikke have været foruden. Masser af muligheder på hele turen at stoppe op og kigge/tage billeder.
Men.. Synes måske at 36 euro for en dagstur er lige i overkanten.
Kan anbefale Edelweisshütte hvis man er sulten. Ligger i 2500m højde med en imponerende udsigt.

Tak, Monica W
Anmeldt d. 17. september 2018

Virkelig en smuk køretur op til Grossglockner! Det er værd at køre ned på den anden side af bjerget og rundt til gletscheren før man kører tilbage. Tag turen en dag med godt vejr da skyer og regn kan lukke dele af passet.

Dato for oplevelse: maj 2018
1  Tak, Dalle1985