“Fremragende beliggenhed, udmærket mad”
Anmeldelse af Es Port

Es Port
Spisemuligheder: Efter lukketid, Reservationer
Spisemuligheder: Efter lukketid, Reservationer
Anmeldt 25. november 2017

Storartet placering ved havnen, venligt og opmærksomt personale. Ejeren er norsk og stedet tiltrækker skandinaviske gæster i større tal. Men det er jo nødvendigvis ikke et onde.
Maden er veltilberedt og svarer fint til prisen, som er i mellemklassen.
Bestemt er besøg værd på grund at beliggenheden eller hvis man trænger til at høre lidt dansk, norsk, svensk, islandsk eller færøsk.

Tak, Bugtrup

Anmeldt 21. august 2017 fra mobile enheder

Restauranten reklamerer med at de taler skandinavisk, men den dag vi var der der var der ingen der kunne tale skandinavisk. Fik Paella med kylling, men der var kun 4 små stk i. Til gengæld fik min medspiser med skaldyr og den var virkelig god og med masser af fyld

Tak, LeneGOdense
Anmeldt 12. juli 2017 fra mobile enheder

Ved vores første besøg i byen juni 2017, faldt vi i snak med en kvindelig tjener på ES Port, som - da hun opdagede vi var skandinavere - lyste helt op og straks slog over i sit modersmål: norskt.
Vi var lykkelige omend vi jo ikke tog på ferie for, at snakke eget sprog med de lokale, men det var helt sikkert bedre end tysk, som var det andet, eller måske end da, det mest talte sprog i Cala Ratjada, der viste sig, at være en ren tysk bastion.
Vi havde nok foretrukket en bestilling med arm- og fingerfagter, af spansk personale frem for på tysk, men som det var nu, blev vi betjent på norsk , fik dejlig mad, smuk udsigt og en helt igennem prima betjening.

Tak, plyons1
Anmeldt 16. september 2015

Vi var i Cala Ratjada en enkel dag på biltur rundt på øen, og bestemte os for at spise der og tage sent hjem til Palma hvor vi boede.
Det fortrød vi ikke!!
Vi valgte at spise på Es Port der havde en stor Tapas tallerken til næsten igen penge, hvortil vi købte lidt ekstra retter.
Det hele smagte rigtig godt og kan varmt anbefales.
Her udover var betjeningen i top og især vores lille nevø på 2½ år blev underholdt af de norske servitricer arbejdede der. Det var især dejligt at man ikke blev negligeret pga. man havde en lille dreng i følget som vi oplevede et par andre steder på promenaden i byen, hvor vi fik at vide vi kunne spise inde bagved, så han ikke larmede.

Tak, tjustrup
Anmeldt 22. august 2015 fra mobile enheder

Vi ledte efter noget at spise og der er frygtelig meget at vælge imellem langs cala rajadas kyst. Vi gik forbi "es port" og blev mødt med et kæmpe smil. Vi faldt i snak og fandt ud af at hun kunne snakke dansk. Fantastisk! Min kæreste havde aldrig fået paella og det sku han prøve. Vi fik en lille starter med oliven, mums, lidt brød, som desværre var ret tørt (overvej at bage selv ;-)) samt lidt tomat og aioli dipping. Så fik vi serveret paellae og jeg synes det var rigtig lækkert. Men manglede lidt smag efterin mening, men salt og peber findes heldigvis og der blev stille rød og hvid balsamico på bordet vi kunne bruge. Vi kom af med 43€ for 2xpaella 2 store sodavand og 2xkaffe. Det synes vi er en god pris og vi blev mætte. Er man ikke til at sku sidde og fedte rundt i rejer og krebs er det nok ikke paella man skal tage men der er meeeeget at vælge imellem fra deres menu kort. Var det ikke fordi vi godt vil prøve andre resaturanter så ville vi nok også spise der i morgen. Super god service og fed beliggenhed men mangler lige lidt med tilsmagning og det tørre brød trækker også lidt ned :-)

Tak, Janet P

Rejsende, der kiggede på Es Port, kiggede også på

Cala Ratjada, Mallorca

Har du været i Es Port? Fortæl om dine oplevelser!