“Spændende”

Jersey Heritage Pass: 4 for 3 Attractions
Flere oplysninger om seværdighed
Oplysninger om seværdighed
Anbefalet besøgsvarighed: 1-2 timer
Nyttige oplysninger: Kørestolsadgang, Badeværelsesfaciliteter, Aktiviteter for mindre børn, Aktiviteter for større børn, Trapper/elevatorer, Barnevognsparkering
Anmeldt for 21. august 2017 fra mobile enheder

Mindre museum med en spændende udstilling om Jerseys maritime fortid op til og med 2. vedenskrig og mande flotte og interessate skibsmodeller.
Occupation Tapestry er nærmest en mindre lokal udgave af Bayeux tapetet, men utrolig indsats af hundredevis af mennesker i ca. 6 år med op mod 1,5 milliarder sting. Handler om hverdagen under besættelsen som her var noget, vi dårligt kan forestille os i forhold til forholdene i Danmark den gang. Folk døde af sult, og befolkningen var stort set blevet udslettet, hvis Internationalt Røde Kors ikke havde fået adgang til øen i slutningen af krigen. Gribende.
Ikke billigt men absolut prisen værd.

Tak, Kim G
Filtrér

Anmeldt for 23. august 2015

Større end vi umiddelbart troede. Flere interaktive objekter og mange sanseindtryk. En god oplevelse og pengene værd.

1  Tak, Jørgen R
Anmeldt for 2. april 2015

Det maritime museum var en fanstastisk oplevelse. Udover det interaktive søfart var der også en Tapestry udstilling som overgår alt. De broderede ca 20 tæpper som hver fortæller en fantastisk levende historie fra Jersey. I skal simpelthen besøge dette

Tak, Eva P
Anmeldt for 27. september 2014

Oprettet for børn med masser af aktiviteter på deres niveau. der . Ville ikke anbefale det, medmindre man tager børn med, eller er meget interesseret i det maritime, eller gerne vil vide noget om tidevandet

Tak, jkte
Anmeldt for 8. juni 2014

Det er de 12 flotte "tapeter" , der viser scener fra besættelsen af Jersey, som er yderst seværdige.
Man kan nøjes med at se dem, eller betale lidt ekstra og få marinemuseet med

1  Tak, Ole K

Rejsende, der kiggede på Maritime Museum and Occupation Tapestry Gallery, kiggede også på

Har du været i Maritime Museum and Occupation Tapestry Gallery? Fortæl om dine oplevelser!