“Fantastisk kunstmuseum”

Flere oplysninger om seværdighed
Oplysninger om seværdighed
Gebyr: Ja
Anbefalet besøgsvarighed: 2-3 timer
Nyttige oplysninger: Trapper/elevatorer, Kørestolsadgang, Mulighed for køb af mad, Skabe/opbevaring, Aktiviteter for mindre børn, Badeværelsesfaciliteter, Aktiviteter for større børn, Barnevognsparkering
Anmeldt for 3. januar 2017

Et "must see" når du besøger Chicago. Lidt stort så kan være en fordel at udvælge, hvad der er mest interessant for dig. Lige efter vi havde vist billet, blev vi kontaktet af en ansat, der tilbød at hjælpe os via kort at forklare hvor de forskellige ting er - en god hjælp.
Vi fokuserede på nogle af de nye ting de har - og hvilken samling. Unikt. Ikke mindre.
CityPass er en stor hjælp, fordi køen til billet kan være meget lang, og den kan undgåes med et CityPass.

Tak, Jens Peter O
Filtrér

Anmeldt for 8. oktober 2016 fra mobile enheder

Jeg brugte nogle timer på museet og det var en fantastisk oplevelse. Det var meget spændende. Kan varmt anbefale det hvis man er Chicago. Ligger midt i byen tæt på andre flotte og spændende ting

Tak, peewee_dk
Anmeldt for 25. september 2016

Et af verdens bedste kunstmuseer. Meget fin samling impressionister - samt kunst fra mange kulturer i verden.Særudstillingen om amerikansk kunst i 1930' erne var ydert interessant. Dette museum må besøges, hvis man er interesseret i kunst. Og afsæt flere dage.

Tak, Conni p
Anmeldt for 9. marts 2016

En helt enestående samling af kunst herunder impressionister. Særudstillingen VanGoghs Bedroom var bare med til at gøre oplevelsen endnu større og enestående

Tak, Lars H
Anmeldt for 13. august 2015 fra mobile enheder

Efter at Kunstmuseet i Chicago havde fået et høj score i forhold til publikumsbesøg og positiv omtale, havde vi en forventning om at skulle opleve noget helt i særklasse. Denne forventning blev dog kun delvist indfriet. Glasmalerierne af Chagall var fantastiske ligesom malerierne af de sammenbidte bønder og de ensomme cafégæster også satte sig varige spor. Miniature-samlingen var morsom at se og specialudstillingen om det grønne Irland var også OK. Vil dog give det en ny chance ved næste besøg.

Tak, Poul Grosen R

Rejsende, der kiggede på Art Institute of Chicago, kiggede også på

Har du været i Art Institute of Chicago? Fortæl om dine oplevelser!